***TOUKOKUUN TOIVOTUT MAALISKUUSSA***

Saako veikata itseä? MINÄ siis olen seuraava nyytin hakija B) :attn: Toivossa on hyvä elää B) Saapa nähdä, oikeasti ehkä se kuitenni on tuo weiss.
Muutoin omanapa ok, keskiviikkona vasta seuraava neuvola, mutta jospas sitä sais sitten siihen painoarvioon lähetteen. ja toivottavasti ei mene noin pitkälle ku Liinulla, koska tämä mötikkä on sitten varmasti jo nelikiloinen.
Putosko oikea pari Tanssii Tähtien kanssa- ohjelmasta?? Mun mielestä se kaikkonen ois ehkä kuitenni joutunu kotia ko kyse on kuitenni tanssikisasta...
 
Vai on täällä seuraavan nyytin hakija-veikkaus menossa, empä kyllä osaa oikein veikatakaan mitään... :ashamed:

(.) olo on hyvä, vaikka kaikenkaikkiaan väsynyt. Suppailee kivasti kokoajan, välillä kestää minuutinkin supistus, ennenkuin menee ohi. Yleensä tulee just silloin kun lähden kävelemään tai jos olen pötköttämässä ja käännän kylkeä ;)
Maha painaa aikatavalla, ja liikkumissäde kotoa käsin on supistunut melkoisesti, enää vain ei jaksa lähteä minnekään, vaan pysyttelen kotosalla. Sukkapuikkoja pistelee tasaseen tahtiin, lienee kiinnittyminen vaiheessa.
Omien veikkausten mukaan sellainen kolme viikkoa maksimissaan mennään, sitten uskon että alkaa tapahtua. Tai tietty voi mennä ylikin, kun LA on vasta toukokuulla, mutta uskon siis että aiemmin tulee, suunnilleen sanoihin aikoihin kuin edelliset.

Nyt asetun nukkumaan jotta jaksan yöllä nousta vessaan ja kävelemään :LOL:

Gha huomenna rv35 tasan!
 
Heipparallaa kaikille! Minäkin taas aktivoidun täällä, kun alkaa pikku hiljaa tuo laskettu aika lähestyä. =) Tuolla huhtihipuissa (minne minäkin oikeasti kuulun) on aika monta pikkuista jo syntynyt. Tällä toukokuun palstalla en kyllä taida jäädä viimeiseksi roikkujaksi.
:LOL:
 
Huomenta!

Huh huh, mikä sumu ulkona. Eipä kovin montaa metriä nää ikkunasta ulospäin.
Missä se on se auringonpaiste, mitä ne tännepäin lupas? Tahtoo arskaa, että lumet sulaa, tulee kevät ja toukokuu :) Vaan ajatelkaapas tätä, huomenna voi jo sanoa lasketusta-ajasta, että ens kuussa :heart: Aika ihanaa!

Semmosta asiaa mulla vaan tänä aamuna, että antakaas vähän vinkkiä. Mulla oli tytön aikana hoitopöydällä sellainen pieni kori kaikille tärkeille tavaroille( mitä vaipanvaihdon ja pesujen yhteydessä tarvitaan useinmiten ), mutta en ihan muista mitä kaikkee siinä oli. Laitan siis tähän listaa, mitä muistan siinä olleen, mutta jos jollain lisättävää, otan tiedon ilolla vastaan :)
-harja
-kynsisakset
-Bepanthen- voide
-vanupuikot
-vanulaput
-suolaliuos ( tukkoiseen nenään )
-puhdistuspyyhkeet
-tutti
-talkki
-d-vitamiini
-Cuplaton/ Disflatyl ( pieruaine )

Nii ja semmonen kysymys tuli mieleen, että ootteko ajatelleet, annatteko vauvalle niitä maitohappobakteereja? Ja jos, niin mitä merkkiä suosittelette ja minkä ikäisille niitä annetaan?

Mulle on nyt tullu muutaman päivän sisällä sellainen olo, että pitäis alkaa pikku hiljaa tavaroita laittelemaan. Pikku-ukko pitää sellaista elämää tuolla mahassa ja pimppiä kiusaa, että varmaan parempi alkaa valmistautua. En kyllä usko, että tässä mikään hätä vielä on, kun ihan ylhäällä tuo tuntuu vielä matkustavan, mutta eipähän jää Isälle sitten kaikki hommat laitettavaksi!

Ja vielä ilon aihe...meillä nukuttiin seittemään :)
Kyllä sitä voi ihminen olla pienestä iloinen, mutta kun viikon on heränny vailla kuus, niin aika autuutta!

Aurinkoa odotellessa,
PP ja Onni 32+4 :heart:
 
COLA: terve tuloa mukaan !!
NEMIKA: hui sentään, minkä tempun poika teki :eek:

KIVUNLIEVITYS synnytyksessä: no kahdessa edellisessä olen saanut epiduraalin, tosin ekassa synnytyksessä siitä ei ollut apua kun oli kohtutulehdus päällä niin ei vaikutusta. tuolloin sain kyllä vielä kohdunkaulallekin muutaman puudutuspiikin ja se sattu ihan perkuleesti joten sellasta ei mulle enää laiteta..tokassa epiduraali vei lopulta kivun ja ponnistustarpeen mutta aluksi sain puudutteesta kovan kylki/lonkkakivun. en vielä ole päättänyt tulevan synnytyksen kivunlievityksistä, kovasti toivon ettei epiduraalia tarttis laittaa mut päätän siitä sitten kun oon synnärillä...

mulla on kanssa esiintynyt tuota PAHOINVOINTIa ruokailun jälkeen ja olen aika useesti ollut vessassa kyökkimässä. maha tuntuu muutenkin kovin pienistä annoksista täyttyvän ja kun sit vähän joutuu välillä kyykistelemään niin johan alkaa kyökkiminen mutta onneksi kestää vain hetkisen.

en lähtis arvuutteleen kuka seuraavaksi nyytin saa mut mä se en ainakaan oo ku la:kin on vasta toukokuun lopussa ihan eli mä taidan kärvistellä täällä joukossanne vielä kaksi kuukautta...

(.) puolen tunnin päästä pitäs lähtee ajeleen neuvolaan. joten palailen asiaan hetken päästä kera neuvolakuulumisien.

kurpitsa rv 31+2
 
:wave: huomenta!
viikonloppu meni taas kotona ollessa ja laiskotellessa =)

säikähdin tosta nemikan kertomuksesta että meinasin lähteä itse päivystykseen launtaina kun ei vauva liikkunut ollenkaan , illalla vasta alkoi tuttu möyriminen.
eilen sitten koira innostu liikaa pihalla meinas vetästä mahalleen ja sitten alkoi sattua oikealle puolelle mahaa ukko oli jo viemässä lääkäriin mutta vauva liikkui normaalisti ja kipu loppu kun huilailin vaan koko päivän.
mulla on ollut parina päivänä noita menkka polttoja kysyin perjantaina neuvolassa onko kenties supistuksia ovat kuulemma.
viime yönäkin heräsin polttoihin.
eilen illalla kun menin nukkuun niin kiristi kylkiluista niin kauhiasti kaikkee kummia juttuja sitä nyt tulee :|

vauva on kuulemma vähän poikittain mennyt muttä pää alaspäin ei laskeutunut mutta toka odottajalla voi kiinittyä vasta synnytyksen aikana.

olin muuten tosi yllätynyt kun jimi tippu itse veikkasin larivaaraa :(

niin ja viikkoja on kertynyt 34+1
 
huomenta kanssa sisaret...
Kohta täytyy lähteä neuvolassa käymään. Lapset täytyy viel kaiken lisäksi ottaa mukaan. molemmat yskivät yöllä niin paljon että oksennus tuli. Ei niitä tänään kuitenkaan hoitoon voinut laittaa. Olisi ollut viimeinen kokopäivä hoidossa. huomisesta alkaen ovat puoli päiväsesti. Mutta palailen myöhemmin nyt täytyy laittaa muksut kuntoon ja lähteä sinne neuvolaan.

tmvk ja toukka 35+3
 
Tervehdys kanssa sisaret.

Eipä tullut viikonloppuna taaskaan koneella oltua joten nyt koko aamun yrittänyt lueskella kirjoituksianne.

(.) Oli sit niin kökkö viikonloppu ettei aikoihin. Kaikki suunnitellut hommat jäi tekemättä. Oltiin perjantaina iltaa istumassa kavereiden kanssa ja minä tietenkin selvin päin, mutta lauantaina silti olo oli kuin jyränalle jääneellä. Iltapäivällä päätin mennä ottamaan päiväunet (klo oli noin 17) ja sitä samaa jatkoin aina iltamyöhälle asti (klo 22) sit katselin C.S.I:n ja jatkoin uniani aamuun asti. Eilinen ei ollut paljon lauantaita parempi, kun kurkkua alkoi sattua eli pahasti pelkään uuden flunssan olevan iskemässä päälle.

Keskiviikkona olis normaali neuvola käynti ja torstaina äitiyspoli, kun mittailevat taas Hemulin kokoa ja arvioivat kai sit samalla milloin mahdolisesti käynnistetään, kun viimeksi jo syntymäpaino arvio oli sen yli 5kg.

3 viikkoa olis vielä töitä. Tämä istuminen on alkanut käymään hankalaksi.

Jossu & Hemuli 31+6
 
weiss
Huomenia! Maaliskuun viimeistä viedään, menipä tämäkin kuukaus sitten lopulta todella nopiaan! Kyllä alkaa jo jännittää, kun monilla alkaa tuo 35 viikkoa olla täynnä!
Omaa napaa taaaaas.. Eilen uskaltauduin pienelle kävelylle, oikiasti n.700m ja arvatkaapa oliko ilta ja yö tuskaa! Tuli sellasia supistuksia, että oikiasti tuntu, kun se pieni olis porannu samalla päätään alespäin.. ja kesti lähemmäs minuutin. Onneksi kuitenkaan ei säännöllisiksi äitynny. Nyt on pimpuraluut kipeet, kun ois yöllä "sellasen" maratoonin vetässyt.. (mikä on täällä siis vain kaukasta unelmaa.. ollaan ilman elelty JO 11 vkoa!!) Hyvä, kun kävelemään juur ja juur pääsee..
Ja tänään on äippäloman ensimmäinen päivä!!!

weiss ja pikkuinen 33+6 :heart:
 
huomenet täältäkin.
yöllä heräsin supistuksiin ja otti nii pirun kovaa ku olla ja voi. aattelin et kohta se on tosissaan menoa.. :(
mut jonku aikaa se nakkeli niitä tulemaan ja sit onneksi loppui ku seinään.
ja sai loppuyön suht hyvin nukuttua. ja aamul ei si mitään :D
kasassa päästiin vielä jatkamaan. puolitoista viikkoa ainaki tavoitteena nyt. mut tajusin kyl iteki et kyl se h-hetki voipi olla milloin vaan sen verran nappas noi supparit yöllä kyllä.

kyllä se weiss voipi olla niin et on meidän luovutettava kohta ja myönnettävä et seuraavana mennään varmaan tätä menoa.. :whistle:

nemika+jäbä 35+1 =)
 
Huomenet=)
Huh, jopas oli tekstiä luettavana, kun olin muutaman päivän "pimennossa"...
Monenlaista juttua on ollut, joten en muista edes puolia mitä piti kommentoida... :ashamed:

Vesisynnytys on tod. näk. meikäläisen kohdalla mahdoton ees ajatella, kun mulla nuo synnytykset menneet niiiin nopsaan...

Kivunlievitys: Kahdessa aiemmassa vain ilokaasu, joten jos samaa rataa mennään, niin tuskinpa ehditään nytkään ees ajatella muita vaihtoehtoja...

Pipsa possu: tuo sinun lista kuulostaa ihan hyvältä, jokainen kerää sinne mitä kokee tarpeelliseksi. Mutta eikös d- vitamiini pitäisi säilyttää viileässä???

(.): Vointi edelleen loistava, justiinsa ajattelin lähteä tyttöjen kanssa ulos ja koirien ulkotarhaa siivoamaan... :D Kovasti ei enää voi rehkiä, eilen olin pihalla vähän puskia leikkaamassa ja alkoi kyllä supistamaan ihan riittävästi... eli hitaasti kiiruhtaen=)
Vauva taitaa edelleen köllötellä poikittain, lähes kaikki liikkeet tuntuu tuossa navan tienoilla, molemmin puolin :headwall: Milloinkohan laittavat polille käännösyritykseen, jos siihen ilmenee tarvetta? Noh, torstaina on neuvola, että toivotaan, josko olisi jo kääntynyt silloin... Viikko vielä äippäloman alkuun...

äippä ja nytty rv 33+6 :heart:
 
weiss
nemika: Näinhän se voipi olla.. Sie lähet ensin ja toisena tuun perästä.. Mutta ootetaanko nyt vielä muutama viikko!
Ei vaan, huomenna lääkärissä saa tietää, että onko minusta ja minun suppareista mihinkään.. :D
 
weiss: meinaat mut kuiteki lykätä ensin :LOL: :LOL:
mulla on si keskiviikkona "tuomion" päivä taas. saapi painoarvion ja aukeemistilanne varmaan katotaan taasen uusiksi polilla.
ootetaan kuitenki vielä vähäsen et viikkoja vähän enemmän olisi kuitenkin. :D
mut onneks ei tarvi enää sillai pelätä ku turvallisemmilla viikoilla mennään jo kovaa vauhtia.
eihän täs ole enää ku 5 viikkoa laskettuun aikaankaan..3 viikkoa nii puhutaan jo täysiaikaisesta. et saapi jo silläki varmaan alkaa valmistautumaan.. :eek:
 
melkein hyvin nukuttu yo pitkasta aikaa takana. :D Nain tosin unta, etta painoa oli kertynyt jo 25 kiloa ja terkkari suositteli mulle painonvartijoita. :LOL: Mista nama unet tulee?
pipsapossu hyva lista. mulle ainakin ensi synnyttajana tosta on apua. Ei oikein kuitenkaan osaa ajatella mita kaikkea vauva tarvitsee.
nemika ja weiss ei me mitaan paineita teille kasata...
Mullakin oli eilen ihan ihka oikeita kipeita suppareita se tasan 3. Oli aika hassua. Tosin me todella kasattiin ja laitettiin kotia, joten olisikohan tuosta johtunut.
Huomenna tosiaan hyvat mammat alkaa huhtikuu. Mihin tama aika on kadonnut. Juuri oli vasta joulu. Pitaa varmaan ihan oikeasti alkaa pohtimaan mita sinne sairaalakassiin sitten tulisi laittaa mukaan.
kivunlievityksesta taalla norjassa puhutaan kovasti sen puolesta ettei ottaisi epiduraalia ellei pakko ole. Luulen kylla, etta varsinkin jos synnytys venyy ja on kovin kivulias niin mulle saa sellaisen laittaa kylla. Muuten olen ihan valmis kokeilemaan allasta, kaurapussia, akupunktiota ja vaikka mita luonnonjuttua. Ilokaasusta en ole varma, reagoin tuommoisiin yleensa aika voimakkaasti, eika tosiaan huvittaisi oksentaa sen takia.

katrinainen ja kirppunen 33+6
 
Huomenta täältäkin!

Yö meni ihan suht hyvin, noi jalat mulla vaan on ihan v.tun kipeet... :kieh:

Kivunlievityksestä: Kyllä mä kauheen kipuherkkänä ihmisenä taijan tohon epiduraaliin turvautua. Mulla kans tahtoo tulla pahaolo kaista lääkkeistä, niin ilokaasua en taija kokeillakkaan. Mut itse synnytystilanteessahan sen sitten näkee...

Meillä neitillä menossa jonkin sortin aamu venyttely tuol mahas... :D

Makselin tossa just laskut....aina yhtä mukaavaa touhua... :kieh: Se on kumma ku aina vituttaa yhtä paljo maksella ne. Ensimmäisestä mammatilistä ajattelin käyä maksaan vikan erän mun hääpukua ja hakea sen kotiin säilytykseen. Pitää varmaan viiä se äitille säilöön etten hipelöi sitä joka päivä tääl kotosal. Ja onpahan siel enempi tilaaki kun alkaa tästä meijän kaksiosta tila kohta loppua kun on vauvan tavaroillekki pitänyt, tai siis saanu, ettiä säilytystilat.

Mites te muut muuten asusteletta? Vuokralla/omassa, rivi/kerros, kaksio vai mikä? Me viel asustellaan täs 62 neliön kaksiossa. Täysin remontoitu vuosi sitten, laminaattilattiat yms. kaikki on ihan uutta, saunaa myöten. Ensin meinattiin et kolmioon muutetaan vuokralle, mut ajateltiin sitten kun ollaan täs rakentamista suunnittelemassa, et säästetään kuitenki pitkä penni kun asustellaan halvemmassa. Ja eikösän tänne ainaki joksiki aikaa mahuta. Onhan tästä asutelu muodosta saattanu olla aikasemminki puhetta, mut arvatkaas vaan muistanko. :LOL: Mulla on oikeesti ihan käsittämättömän huono muisti nykyään.!!!Aivan välillä hävettää itteeki.

Mut nyt täytyy syyä vähä jotain.

liinu83 ja möykky 33+1
 
Liinu83: 250m2 ok- talo keskellä ei mitään
:D Tai no, kyläkauppaan 10 km.... :whistle: Hehtaarin tontti+ mettäpala...

Ilokaasusta mulle ei tullut pahaolo, pikemminkin olin 5 min. kuin kolmen promillen koomassa :LOL: mutta ainoa vaihtoehto kun oli niin pitihän se nyt käyttää...
 
Maanantai aamua !

Joskos pitkästä aikaa ilmoittautuisin tännekin.
Pitää heti kommentoida joihinkin juttuihin, muuten en muista :whistle:
Pipsa Possun lista kuulostaa hyvältä, ainoa mikä tuli mieleen niin desinfiointiainetta pieni pullo. Meinaan jos napatynkään tulee jotain epämääräistä hajua tms. niin sitä vanupuikkoon, pyöräytys ja kuivaus.
Maitohappobakteeri: rela tippoja annoin kuopukselle, sai ensimmäisen antibiootteja ja sairaalahoitoa vaatineen flunssansa jo muutaman viikon ikäisenä (imetyksestä huolimatta) ja silloin lastenlääkäri suositteli relaa.
Carmen tai joku muu taisi jossain vaiheessa kysellä vesisynnytyksestä Jorvissa: ei ollut mahdollista ainakaan kolme vuotta sitten. Mutta avautumisen ajaksi ammeeseen kyllä pääsee.
Kivunlievitystä: enpä kummemmin ole vielä asiaa ajatellut, kuopukselta en kerennyt kuin ilokaasua hiukka haistella. Nytkin ajattelin että katsoo tilanteen mukaan. Niin, sellaisen laitteen sain kuin tens, perustuu hiukka samaan lievitystapaan kuin aqua rakkulat. Se on laite jolla annetaan sähköstimulaatiota kipualueelle kuten alaselkään tai reisiin ja sitä voi itse säädellä. Lääkäriltä ajattelin ensiviikolla kuiteskin kysäistä miten tuohon suhtautuu.

Oma olo on loistava, ei supistele, kolota eikä kivistä, siis ainakaan vielä. Hiukka aamupahoinvointi vaivaa, närästys palautui "normaalille" tasolle vauvan käännyttyä pää alaspäin, samoin kahvinjuonnin lopettaminen taitaa vaikuttaa.
Kiloja on raskauden alusta tullut lisää n. 6 kg, keskiviikkona neuvola.
Viikonloppuna sain puuskan pistää vauvan tarvikkeet ja vaatteet kuntoon.

Ulkona ihana auringonpaiste ja meillä sairastetaan flunssaa sisätiloissa :headwall:
Mutta, kaikille hyvää alkavaa viikkoa, ikkunat odottavat pesijää |O

Annastiina rv 34 tasan
 
Aurikoista päivää :flower:

Jaahas, täällä on arvonta menossa :D Kyllä tämäkin mamma kallistuu weissin puoleen eli että hän pulpauttaisi vauvelinsa maailmaan seuraavaksi. Itsellä ei ole oikein mitään oloja sen puoleen, että Nirppu tuolta olisi ulostautumassa - vaikka toisaalta minä pöhlö nyt en varmaan tajua synnytyksen kynnykselläkään, että se on menoa :ashamed: Eniten koko synnytyksessä minua huolettaa se, etten tiedä milloin on tosi kyseessä!

Pipsa Possu Minulla hoitopöydälle on hankittu sinkkivoide, talkki, baby oil, vanulappuja, vauvojen vanupuikkoja, puhdistusliinoja, harja, kynsisakset. Sinun listasi innoittamana ajattelin hankkia vielä suolaliuoksen, nenäniistäjän ja maitohappobakteerit. Saako tuon D-vitamiinin muuten neuvolasta? Silloin vauvan ollessa 2 vkoa?

liinu83 Laskujen maksuhan saa oikein ilon ylimmilleen, eikö vain :kieh: Itse ajattelin laittaa itseltäni käyttökieltoon Visan ja Stockkan kantiskortin siksi aikaa, kun olen kotona, koska niillä tulee höylättyä niin helposti :p
Asunto-oloista kyselit: me asumme omassa rivitalo- kolmiossa, jonka ostimme ja remppasimme lattiasta kattoon viime keväänä. Tosin meillä on taas jo kauhea talokuume ja haaveillaan tämän asunnon myymisestä ensi keväänä ja omakotitalon ostamisesta/rakentamisesta kotiseudulle. Työkuviot vain mietityttävät, kun ainakin oman alani haastavimmat hommat ovat keskittyneet tänne pk- seudulle :/ Tosin eilen juuri miehen kanssa juteltiin, että jos kaikki menee tässä synnytyksessä ja Nirpun kanssa hyvin niin toinen vauva saa tulla kyllä ehdottomasti ennen kuin neiti on 3- vuotias (saa vielä tämän äippärahankin ;) ). Mutta pitääpä katsoa miten se elämä heittelee!

Nyt lähden verikokeisiin ja sieltä tutustumaan synnytyssaliin ja -osastolle Naistenklinikalle. Ihan mielenkiintoista on nähdä paikka, jossa sitten kuukauden päästä vetästään se "maratoni" B)

Carmen ja Nirppu rv 35+1
 
LIINU: me muutettiin noin 1,5 vuotta sitten omakotitaloon ja sellaset 150 neliöö on tilaa, joten ei tartte elellä kuin sillit purkissa ja ihan mukavasti on tota piha-aluettakin joten on kiva olla sitten lapsien kanssa pihalla telmimässä eikä tartte vahtia kuin haukka eikä mitään isoa vilkasta tietäkään mene ihan vieressä. eli tosi tyytyväisiä ollaan että tähän muutettiin =)

(.) neuvolakuulumisia: paino +500g/vko
rr 141/87
pissa puhdas
tarjonta rt
sf 26

veren vasta-aineet otettiin ja harjottelija kun senkin otti niin vertahan tirskui pitkin lattioita mutta saatiin sinne putkiloonkin sitten lopulta se tarvittava määrä :D

nyt odotellaan perjantain äitiyspoli käyntiä..

kurpitsa rv31+2
 
kivunlievityksistä aion kyllä ottaa kaiken mitä vaan tarjotaan :D sen verran kipuherkkä oon kans. Joo oon kans kuullut et ilokaasusta tulis ns.humalaan, mutta tätä kun kysyin kaveriltani niin hän ainakin kielsi asian.
liinu 83 kerrostalo,4h+k, ei saunaa :/ , 90neliöö

En sit mennyt tänään töihin kun tuntuu ettei jaksais yksinkertaisesti, soitin neuvolaan ja sain ajan myös lääkärille keskiviikkona, kun mullakin on nuo liitokset tuolta pimpan päältä välillä tukalan kipeet..ja varsinkin sillon tarvii voimia kun nousee ylös..kysyipä terkka myös et onko supistuksia, mutta sanoin että ei edelleenkään hajuakaan mitä ne semmoset on :D innolla niitä oottelen :kieh:
 
Mukavaa tosipilvistä päivää! =) :| :D

Täälläkin tuli ihan hätä silloin kun nemika kertoi pikkuisensa tempauksesta. Nimittäin juuri sinä aamuna meijän pikku poitsu oli tosi hiljainen masussa ja sitä pohdiskelin täällä yksin, että mikähän häntä vaivaa. Ja sitten luin nemikan kirjoittaman jutun, niin olin jo ihan varma että siellä se on itsensä kuristanut napanuoraan :ashamed: Mutta nyt siellä vedetään taas sellaista rumpaa, että ei mitään hätää :D

Ommaa nappaa sen verran että parina yönä peräkkäin on nyt ollut "menkkakipuja", ensimmäistä kertaa yöllä. Pitäisikö olla huolissaan? Ja siihen lisäksi vielä on ollu ihan hirveän kuuma!!!!! |O Siis koko sänky ihan märkänä, en tiijjä yhtään mistä semmonen johtuu. Onko muilla ollut samaa ongelmaa? Ihme kyllä kun yleensä nukun pyjama päällä ja peitto korvissa, niin nyt hyvä kun pystyy toppia pitämään päällä :eek:

Masussa on ollut ihan uusia tuntemuksia, sellaisia ihmeellisiä kipeitä muljahduksia ja niitä muillekin tuttuja "sukkapuikko" kipuja pimpsassa, liekkö sitä sitten jo ollaan lähellä lähtöä. Tulihan se eilen 35. viikko täyteen, ihan hurjaa!!! :D :D En malta odottaa...

Tulipas hyvään saumaan tuo Pipsa possun lista, kun täällä on kaikki muut jo valmiina, paitsi hoitopöydön antimet on vielä hankkimatta :)

Seuraavaa nyytinhakijaa on pohdittu, minä haluaisin kovasti veikata itseäni, mutta en taida kuitenkaan olla listalla ensimmäisinä. Kyllä ne taitaa nemika ja weiss olla ja taitaapa majjkin olla siellä listan kärkipäässä.

Mukavaa päivän jatkoa kaikille!!!

santrra ja pikkuinen 35+0

Ainiin vielä siitä piti kirjoittaa, että kuinka paljon voi luottaa yhteen ultraus kertaan sukupuolen suhteen. Katsokaapas kun joskus joku aika sitten kontrollissa lääkäri ultrasi pikkuisen sukupuolen ja sanoi hänen olevan poika ja kivekset siellä valkoisena pallona näkyivät. Ja nythän me olemme sitten hankkineet ehkä hieman enemmän poikamaisia vaatteita ja juttuja, mutta nyt olen sitten alkanut miettimään, että voihan ne lääkäritkin olla väärässä :D Mutta sen näkee sitten synnytyksen jälkeen =)
 
äippä84 Mä tässä just joku aika sitten väittelin tuon Miehen kanssa d-tippojen säilytyksestä :) Väitin siis, että ne pitää säilyttää jääkaapissa. Mutta väärässä olin; Jekovit tipat säilytetään huoneen lämmössä. Tosin ite ajattelin ostaa niitä Devitol-merkkisiä eli jääkaappiin ne siis säilöön.

Annastiina69 Tuo oli hyvä vinkkin tuo desinfiointiaine. Se siis listalle ennenkuin kohta suunnistus kauppaan :)

Carmen Oon kuullu, että jossain antavat neuvolasta d-vitamiinin, mutta meillä eivät anna.

Asumisesta Meillä nyt asuttavana 96 neliöö; kaks makkaria, olohuone, kodinhoitohuone ja keittiö ( johon ei mahdu pöytä...) niin ja vessa, jossa amme. Eli siis hirmusen isot huoneet on :) Omakotitaloa ollaan ostamassa, kunhan saadaan vauveli maailmaan ja vähän kasvatettua ja tietenkin, että saadaan mun entinen rivitalo kaksio myytyä. Menee syksymmälle.

Kivunlievityksestä Sen tiiän, etten aqua-rakkuloita ota. Viimeks otin eikä niistä ollu yhtään mitään hyötyä. Epiduraalin oon ajatellu ottaa ( jos vaikka osaisivat laittaa oikeeseen paikkaan nyt ) ja ilokaasua kokeilla. Kaikki on kehunu tuota ilokaasua, mutta ite jännitän sitä oksun lentämistä sitten...mutta kokeilen siis. Ja jos ammeeseen avautumisvaiheessa pääsisin, niin sinne. Tai sit suihkuun asumaan :) Noh, mutta nää on vaan suunnitelmia, saapi sit nähä mitä sitä ottaa tai jättää ottamatta.

Mutta nyt hankintoja vauvalle tekemään :)
( ja ehkä siinä sivussa jotain myös tytölle ja itselle ;) )


 
Asustellaan pienessä omakotitalossa maalla, ja laajennus olisi tarkoitus aloittaa touko/kesäkuussa kun saadaan luvat kuntoon. tällä hetkellä on 2h+keittiö ja yläkerrassa matalaa tilaa missä nukutaan nytten.

(.) Neuvola kuulumiset:
viikot: 35+3
paino: +1.206 per viikko ( yht. 12,6kg )
turvotus: +
RR: 124/70
pissa: puhdas
Hb: 110 monen viikon rautakuurista huolimatta
sf: 33
tarjonta: rt

kaikki muu ok paitsi tuo Hb, lisä rautaa täytyy tehostaa. toukka on laskeutunut ja täysin kiinnittynyt, ei saanut enää päätä liikkumaan. Ensiviikon keskiviikkona on sitten loppuraskauden lääkärineuvola. Nyt täytyy syödä jotain ja sit lepäämään mitä nyt noitten lasten kanssa pystyy...
 
itsekkin veikkaisin weissiä tai nemikaa, tosin minullakin on sellanen tunne että sielä aika kärkipäässä taidan olla mutta päästän weissin ja nemikan mun ohi ;) meinaan mulla tosiaan niitä viikkoja vasta 31 + 4 :)

Me asutaan vuokralla 54 neliöisessä kaksiossa, ja se on meille suht hyvä vielä ei ole kertaakaan vielä tullut tilan puutetta, mutta koko ajan katsellaan jos tulis vähän isompi ja joku kiva kämppä vastaan! :) Tänään ajattelin vähä laittaa listaa mitä vielä puuttuu ja muutenkin järjestellä vauvan tarvikkeita, yhtäkään vaatetta en ole vielä pessyt, mutta olisi varmaan ihan hyvä niitäkin pian alkaa pesemään! :D
 
Me asustellaan vielä 59 neliön kaksiossa, mutta syyskuussa siis muutetaan 3- kerroksisen rivitalonpäätyyn jossa neliöitä se ihanat 165! Siihen asti sinnitellään pienissä tiloissa.

onko monella jo sairaalakassi pakattuna tai listamuodossa? Ajattelin vaan, että jos sitä alkaisi nyt väsäämään, vaikka aikaistahan tämä varmasti vielä on, mutta ettei sitten ainakaan paniikki lähtiessä pääse iskemään.

Mulla on maha laskeutunut ihan alas. Kirppunen on siis saanut jotakin tunkemisellaan aikaiseksi. Anoppi totesikin sunnuntaina, että näytät ihan siltä kun synnyttäisit koska vaan. Niin varmaan. Mutta onneksi viikot käyvät vähiin ja pitkään ei tarvitse odotella. Pianhan se toukokuu jo tuleekin.
 

Yhteistyössä