***TOUKOKUUN TOIVOTUT MAALISKUUSSA***

nemika, kaikkee sitä voi sattua. Onneks tajusit lähteä näyttämään. Mä en varmaan ees tajuais lähteä. Kauhee, oikein alkaa pelottamaan mitä kaikkee voikaan sattua. Hyvä et kaikki nyt hyvin.
Mulla joku ihmeen mahatauti. Eilen oli huono olo ja nyt maha ihan sekasin.
Summer ja 34+3
 
jenni teidän tyttönne on niin suloinen. ja virkeän näköinen pikku neiti. onneksi kaikki on lähtenyt hyvin käyntiin. Kyllä se varmasti vielä alkaa maidonkin kanssa toimimaan.
nemika huh hirvitystä. Miten ihmeessä poika on tuommoiseen suoritukseen kyennyt. Nyt täytyykin muistaa tarkkailla vauvan liikkeitä kunnolla. Onneksi on ollut kovin aktiivinen masussa. Miten päin teidän poikanne majailee masussa? Pojalla ei ilmeisesti ollut kuitenkaan välitöntä hengenvaaraa vielä silloin illalla, kun lähtivät ensiksi kääntelemään?

Huonosti nukuttu yö takana. Taas. Alkaa ilmeisesti kroppa valmistautumaan vauva-arkeen. =)
Niskat on vaan niin jumissa, että päätä särkee. Pitää varmaan yrittää jotenkin venyttää hiukan. Ja siivotakin pitäisi. jaksaisikohan sitä vielä leipoa pullaakin?
summer81 pikaista paranemista!

katrinainen ja kirppunen 33+4
 
juu eipä ollut kokenut kätilökään moista nähnyt ennen.
enkä varmaan olisi muuten tajunnu lähteä mut jäbä on tosissaan illasta nii ahkera myllääjä.
ja muutenki yliaktiivinen masussa. sillä alko hälytyskellot soimaan ku ei kaikesta tökkimisestä huolimatta vastannu potkuilla ja oli nii kummasti vasemmassa laidassa koko ajan.
en tiedä mite toine on onnistunu tempun tosiaan tekemään. :eek:
ku kätilöki nauro lääkärille et elä pelleile. eihän tollasta tapahdu.
jäbällä ei ollu illalla vielä isompaa hätää. paitsi tukala varmaan ku jumissa ollut.
syke oli alentunut mut ei onneks vielä pahasti silloin. ja lähti tosi nopeasti korjaantumaan sitten ja nousi 170 asti kerrasta melkein. ja rytke alkoi heti ja edelleen riehuu nyt senkin ajan edestä. pääasia että vauvalla on nyt kaikki hyvin.
shokki tuli oikeastaan vasta nyt ku tajusi et tosiaan huonosti olisi voinut käydä.
ja sektionhan ne olisi tehnyt jos ei olisi onnistunut.
jäbä ollu raivotarjonnassa pitkään ja istukka tuossa edessä mulla. siitä se jotenkin si onnistu mahdottoman tempun tekemään.

tätä ei onneks tarvi teidänkään pelätä. nimittäin ei pitäisi kuitenkaan mahdollista olla edes että näin kävisi.

nemika+jäbä 34+6 :heart:
 
Heips,

Ihania kuvia Jenni, Toivotaan etta maidon tyrehtyminen olisi tilapaista ja johtuen antibiooteista ja siita kohdun tulehduksesta. Toivottavasti olot on jo paranemaan pain. Pikkuiselle super kasvuka etta saavuttais 2kg maagisen rajan :hug:

Voi Nemika minka tempun vauvas on mennyt tekeen. Onneksi selvittiin saikahdyksella ja sairaalassa oli osaava henkilokunta toissa.

Nyt teen viimeista lauantai vuoroa toissa. Pomo on passittanut paperihommiin ja olenkin kuuliaisesti ollut koneen aaressa tekemassa toita, vasta nyt pomppasin tanne 'viihde' puolelle. 3 viikkoa/ 9 tyovuoroa jaljella!
Meilla on saatu uudet laminaatti lattiat laitettua ja keho kylla tuntee etta on tullut nosteltua ja rehkittya kun on siirellyt kamoja. Ihant on, verotti kylla kukkaroa kun palkattiin remonttimies tekeen hommat ja lisa verotusta tulee kun joudun viemaan kannettavan huoltoon kun tama mamma laiskyyti kaffetta koneelle, tosin ihan pikkusen, kylla harmittaa. Babylla asiat kai ihan hyvin, iloittelee itsestaan saannollisin valiajaoin... Viikko ja kaks paivaa seuraavaan ultraan.

Painon noususta Minulle tullut hirveesti jotain 16kg. Tarkistin verensokerit ja hups, 5 tuntia aamupuurosta ja 3 tuntia banaanista arvo oli vain 3.7 joten suun kuivuminen ja jano johtunee sitten jostain muusta.

Hyvat viikonloput!

LC
 
Heippa pikaisesti, jenni: toivottavasti saatte mahdollisimman pian pienen kotiin ja arki alkaa sujua! :hug: Nemika: Huh, pelottava tilanne. En itse varmaan olisi edes tajunnut lähteä sairaalaan sun tilanteessa... Ehkä nyt tulee seurailtua tarkemmin itsekin. Täällä kamala turvotus, hyvä kun kengät mahtuu jalkaan. :|
 
Aurinkoista lauantaita kaikille! :flower: Ihanasta kevätsäästä huolimatta olo on jotenkin tosi vetämätön ja outo :/ Aamusti kävin tekemässä taas viikon isommat ruokaostokset ja sieltä tullessani olin aivan puhki. Ruoan ja päikkäreiden jälkeen iski kauhea päänsärky, joka onneksi häipyi kävelylenkillä, mutta ei se kyllä piristänyt lainkaan (melkein tekisi mieli mennä toisille päikkäreille :ashamed: ). Nirppukin ollut normaalia hieman rauhallisempi eilen ja tänään, mutta meillä usein menee aktiiviset kaudet näin: pari-kolme päivää muljataan oikein urakalla ja sitten lepäillään pari päivää. Vaikka valehtelisin, jos väittäisin, ettei tuo nemikan poistun hurja temppu saisi mielikuvitusta lentämään... Mutta kyllä pimu nytkin pökkii tassuillaan, joten eiköhän siellä kaikki ole kunnossa. Tila vaan ehkä alkaa loppumaan!

Jennille kiitos kuulumisista ja ihanista kuvista. Laitapa joku kerta kuva neidistä, kun hän nukkuu - on varmaan yli-söpönen tuhistessaan unten mailla :heart:

(.) Liikkuminen on tosi hankalaa ja olo aikas tukala. Ja jotenkin kokonaisvaltaisesti "outo" fiilis. Pitäisi hääriä kaikenlaista kotonakin, kun saan huomenna kaverin kylään, mutta enpä taida jaksaa.. Ehkä sitten huomenna aamulla uudella innolla.

Jospa sitä kömpisi takaisin sohvan uumeniin :x Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille toivottavat,

Carmen ja Nirppu rv 34+6
 
Iltoja!

Täällä ollut vähän kummallinen päivä.
Aamulla alkoi ihmeellinen vatsa kipu joka sitten iltaa myöden paheni. Muistuttaa oikeen tosi kovaa kuukautiskipua...välillä on hellittänyt pieneksi hetkeksi ja sitten pian taas tullut takaisin. :/
Ja nyt illalla tuohon tuli tosi kova hetkellinen kipu tonne alapäähän. Ihan kun joku sukkapuikolla survoisi tuonne jonnekin. |O

Tiedä sitten valmisteleeko kohtu itseään tulevaa varten vai mitä tämä nyt on. :kieh:

Tänään kierreltiin paikalliset liikkeet ja katsastettiin mikä tilanne on noiden sisarusrattaiden kanssa. Ilmeisesti ostetaan nyt sitten joko brion tai oran tuplat. Käytiin oran tehtaanmyymälässä katselemassa, mutta noita tuplia siellä ei nyt ollut...täti sanoi että huhtikuun lopulla tulisi.
Tiedä vaikka vauvakin syntyis jo ennen kun niitä sinne tulee. Vaikka ei niitä tuplia välttämättä heti kyllä tarvita. On meillä nuo tavalliset yhdistelmät kuitenkin että päästään edes omaan pihaan.

Mulle iski tuossa esikkoa nukuttaessa päähän sellanen ahaa elämys että meillehän tulee vauva ihan pian. :eek:
Jotenkin yht'äkkiä sitä ei osaakkaan kuvitella että kohta meidän perhe on 4 henkinen. Että meille syntyy tähän ihan uusi ihminen.
Synnytys pyörii mielessä paljon ja jotenkin sitä kuvittelee kaiken samanlaiseksi miten tuota esikkoa odottaessa ja synnyttäessä meni. Eli mun aivot jotenkin ajattelee että synnytys menee saman kaavan mukaan ja sieltä syntyy saman näköinen, kokoinen ja oloinen vauva kuin esikkokin. :LOL:
Sekavaa höpinää....mutta jotenkin siis sitä ei vielä osaa ajatella että tulossa on ihan uusi elämä, eikä kopio tuosta ensimmäisestä.
Toisaalta jännittää ihan kauheasti miten arki sitten lähtee käyntiin vauvan synnyttyä. Ja varsinkin sitä miettii että miten tuo meidän typy sitten suhtautuu vauvaan ja meihin vanhempiinkin uudessa tilanteessa.

Mutta nyt vatsakipu taas ilmottaa itsestään joten pakko poistua köllimään...

Liro ja papunen rv 34+3
 
Mä rakastin tosikkoa tietysti heti ensi hetkestä lähtien ihan valtavasti! Mutta synnärillä monesti meitin että onko hän oikeasti mun?! Olin asennoitunut että ihan esikkoa muistuttavahan se tosikko tieteski on..no ei ollut. Nykyään kyllä erittäin paljon samaa näköä :heart:
Minua ei jännitä esikon reaktio uuteen tulokkaaseen yhtään mutta tosikon reaktio kylläkin, ties mimmonen mustasukkaisuus näytelmä alkaa :whistle:
 
Huomenta.
Mulle oli kans jonkinlainen järkytys, kun esikoinen laitettiin synnärillä syliin, että tässäkö tää on?! Apua, mitä tälle tehdään :LOL:
Kakkosen syliin saaminen oli tietty jo toisenlainen, ja kun kolmannen sain, ja se yllättikin minut sukupuolellaan, sain vain rääkäistyä että niin mikä?! Tosi fiksu kysymys :LOL:

Itsekin jännitän sisarusten suhtautumista tulokkaaseen. Esikoinen on jo tottunut että uusia vauvoja tulee, enkä usko hänen olevan kovin milläskään, ja nuorimmainen odottaa todella paljon, että pääsee hoitamaan vauvaa, niinkuin vauva-nukkejaan ;)
Mutta keskimmäinen; hän on jotenkin ollut aina äidin poika, ja jo nyt vauvasta puhuttaessa on havaittavissa mustasukkaisuuden elkeitä, vaikka vauvaa ei vielä edes ole, eikä hän taatusti ole jäänyt yhtään vähemmälle huomiolle kolmannen syntymänkään jälkeen. Saa nähdä mitä tästä tulee. Sen tiedän, etten häntä hetkeksikään jätä vauvan kanssa kahden.

Täällä paastoarvot jatkaa omaa elämäänsä riippumatta täysin siitä, syökö puolilta öin mitään ja jos niin mitä, vai nukunko rauhassa aamuun saakka ja mittaan 12h arvon. Ei mitään väliä, ei mitään järkeä. Välillä arvot on 4.5 ja välillä 5.9, kun sallittu yläraja on 5.3 :ashamed:
Huomenna soitan ä-polille ja kysyn mitä kannattaisi tehdä. Aamuisin on sormissakin sellainen turvotus että oksat pois. Ei puhettakaan että sormuksia saisi sormeen ennen puoltapäivää.

Sukkapuikot on tulleet tutuksi täälläkin :( ja pitkäkestoiset suppailut jatkuu. Yleensäkään mulla ei niitä kipeitä suppailuja ole tullut kuin vasta lähdön hetkellä, joten tiedän näiden jo ennakoivan tulevaa aikalailla.
Tänään aion ottaa vauvakamat tuohon esille, ettei niitä tarvitse kaapeista ja komeroista etsiä sitten kun käärö on jo sylissä.

Tänään onkin siten pyykkipäivä! Mukavaa ensimmäistä kesäajan päivää kaikille!
 
weiss
Pilvistä huomenta kaikille! Täällä suht hyvin nukuttu yö takana ja onpas olo heti erilainen, pystyin sentään nukkumaan nelisen tuntia putkeen!! Suppailut vaan jatkuu, ehkä jo hieman lievempiä, mitä tuossa viikolla. Ensi tiistaina olisi tuo lääkäri, joten siellä saa sitten tietää taas enempi. Olo on nyt näin aamutuimaan ihmeen hyvä.. nautimpa siitä!
Liro ja Carmen:[/b Teilläkin jo alkaa nuo viikot olla jo hurjan pitkällä! Kohta alkaa jännäys kuka meistä on seuraava.. Hui, mikä ajatus!! :heart:

weiss ja pikkuinen 33+5 :heart:
 
ilmeisesti viime yo on ollut supistusyo monille[/b taalla myos. otti kolmen aikaan kipeastikin, mutta laantui sitten. sukkapuikkokipua ollut nyt aamusta vahan. nainkohan elimisto alkaa valmistautumaan tulevaan.
weiss mulla on jotenkin semmoinen tunne, etta sina saat oman toukonyyttisi pian. Eli tuskin jaat karvistelemaan meitsin ja pojan kanssa yliajalle. :)

Taalla tosiaan on monia joilla viikot on jo pitkalla. parin viikon paasta tuo syntyneet lista nayttanee jo hyvinkin erilaiselta. Useampi nimi listassa luulisin.

katrinainen ja kirppunen 33+5
 
Synkeää sunnuntaiaamuna kaikille - toivottavasti mieli on säätä pirteämpi ;) Täällä ollaan toipumassa eilisestä "kumma-olosta" ja olen saanut jo siivoiltuakin aamulla. Nyt pitäisi vielä näyttää pikaisesti imuria näkyvimmille paikoille ja leipoa suklaakakku (NAM :p ), sitten olen valmis kaverin vierailuun. Kiva nähdä kavereita pitkästä aikaa ja vieläpä niin, että tulee meille eikä minun tarvitse kingetä massuni kanssa minnekään :D

weiss Älä muuta virka, kuomaseni - tänään tuli tosiaan täyteen 35+0 B) Ei sitä oikein käsitäkään, että pian saamme vauvamme kotiin, mutta ehkä alitajuisesti asia on työstössä, sillä synnytys on alkanut mietityttämään aika lailla :/ On parikin lääkekuuria, jotka vaikuttavat synnytystapaan ja yksi tekijä, joka on korkeamman kädessä, että mites edetään.. Tosin koitan lohduttautua sillä, että koska riskit ovat tiedossa niin helpompihan se näin on lähteä synnyttämään, kun tiedetään worst-case-scenario, mutta silti. Ehkä pitäisi vain koittaa olla murehtimatta ja uskoa siihen, että nytti sieltä ulos tulee - tavalla tai toisella - ja kaikki menee hyvin.
Ainakin koitan harjoitella hengitystekniikoita neuvolasta saamillani ohjeilla - epiduraali, kun on meikäläisen tilanteessa aika varmasti poissuljettu vaihtoehto. Onko muita, jotka koittavat hallita synnytyskipua hengityksellä, aktiivisella synnytyksellä yms. "luomukeinoilla"?

Nyt suklaakakun väsäilyyn - mukavaa lepopäivää kaikille!

Carmen ja Nirppu 35+0
 
Tuntuu ettei tämä maha kipu oikeasti hellitä + ne "menkkakivut" + "sukkapuikko pistokset" ja muut kivut! :ashamed: eilenkin makoilin vaan sohvalla koko illan ku ei siitä meinannu ilman apua edes ylös päästä!
Olen jo keskiviikosta asti (siitä asti ku oli se lääkäri) nähnyt joka yö unta että oon menossa tai olen jo salissa synnyttämässä!!! :eek: jos tämä jatkuu tälläsenä mietin että lähden kyllä tarkistuttamaan tilanteen! ei ole kiva elää kun koko ajan jännittää tuleeko verta pissalla pyyhkiessä tai koska pitää synnärille lähteä! :ashamed:

kyllä se jennin vauva on suloinen! pitää aina välillä käydä kurkkimassa kuvia ;) :heart:
 
Oon pitkin viikkoa yrittänyt kiireen keskellä kirjoitella, mut jostain syystä en saa viestejä lähtemään. Aina tulee jonkin moinen error, prkle. NO, nyt taas paremmalla onnella. Kopioin tekstin ennen lähettämistä, niin ei tarvii harmitella.

Mulla on myös ollu aivan taivaalliset tunnelmat tuolla haarovälissä, voi kun tietäs minkä vuoksi. Liittyvät selkeesti vauvan punkaamiseen, tuntuu tosi kovasti. Liekö laskeutumassa nyt sitten asemiinsa, esikolta ei ollu mitään tällasta. Ja nuo sukkapuikot olleett täälläkin arkea riemastuttamassa muutaman vkon. Jotain hermokipuja, kuulemma, ei mitään merkittävää...

Liron kirjotus muistutti miltei täysin omia ajatuksia! On se mieli ihmeellinen. Ei sitä varmaan kun vasta synnärillä tajua, ettei samaa sieltä mahasta tule kuin mitä oli esikko. SItä vaan toivon, että olis yhtä kiltti + reipas poika kuin mitä isoveljensä näyttää olevan. Me saatiin tapetoitua olohuone + keittiö ja vaihdettua makkareitten paikkoja jne. ilman vahinkoja. Tosi reippaasti leikki omia leikkejä (1 v 10 kk) ja kävi vain näyttelemässä autoja ja legojaan.

Meillä on tosi kiireinen huhtikuu tiedossa - siihen nyt sitten pitäs valmentautua. Ja eipä tuo toukokuu menojen kannalta näytä yhtää helpommalta. Mutta jospa tämä pikkunen poika tulis tuomaan rauhotusta, vähän aiemmin. :heart:

PieniTytönTyllerö: LÖysitkö sen neuvola korttis???

Ostin vkonloppuna emmaljungan kopan ja brion tuplat - käytettynä. Koppa vuoden vanha ja tuplat tais olla -05. Molemmat harmaa-musta sävysiä. Kylläpä ovat hienot!!! Ja rahaa säästy noin 300 e. Koppa oli kuin pakasta vedetty, todella siisti!!! IHanaa kun joskus saa käytettynä eteensä ja käyttöönsä tollasia aarteita.

Sinuhe ja Ukkeli 31 +6 (melkein tämän pinon perän pitäjät =) )
 
majj: Lähde ihmeessä tarkastuttaman tilanne jos siltä tuntuu. Turhia käyntejä ei olekkaan.

Jenni: Toi teidän tyttö on sit niin suloinen. tippa tulee aina linssiin kun kuvia kattoo.

(.) Eilen tuli muutamia oikein napakoita supistuksia, mutta ne onneksi laantuivat. Kyllä sitä tämän kokoisella mahalla alkaa jo olemaan sitä mieltä että saisi tulla jo ulos. Kaikki kyselee milloin on aika ja hämmästyy että vasta toukokuussa. Yleisin kysymys sen jälkeen on että oletko varma ettei ole kaksi tulossa. Ottaa päähän se kysymys jo. Täytyisi ottaa kuva mahasta ja laittaa se tänne...

tmvk ja toukka 35+2

p.s. Aletaanko veikkaamaan kuka seuraavaksi käy nyytin lunastamassa? Oma veikkaus olisi weiss tai nemika...
 
weiss
Toiveajattelua katrinainen toiveajattelua :LOL: ! Jollein tiistaina ole mitään muutosta tapahtunnu, eli tilanne jymähti paikoilleen, niin mie kärvistelen teiän kanssa täällä viimoisena! Ja oon kait aikaisemminkin maininnu, että esikoisesta oli samoja "oireita", mutta ylihän se pamahti. Tosin ei nyt ihan paikat auennu samanlailla kuin nyt, mutta supistuksia oli. :D
 

Yhteistyössä