***TOUKOKUUN TOIVOTUT MAALISKUUSSA***

Onko muuten kukaan erehtynyt katsomaan mtv 3 faktalta synnytyssairaalaa tai riskitapauksia? Hyvä jos ette ole...ei kannatakaan. Yleensä jotain karmeita juttuja missä kaikki menee pieleen. Mä välillä kattelen, kun oon hullu. Sitten nään painajaisia. Näkee siinä myös ihania vauvoja, mutta suurimmaks osaks kauheita synnytyksiä. Ja kun tulee sectio, niin kanava vaihtuu heti!
kiitti weiss! Kyllä tää tästä. Tänään en ole heräämisen jälkeen joutunu käymään vessassa ja oon vähän syönykin kiisseliä.
Summer ja 34+4
 
ihana ku sai nukuttua univelkoja pois toissaöiseltä polikäynniltä. 7 tuntia nukuin putkeen ku tukki. ku aiemmalta yöltä oli vaa 3 tunnin unisaldo. kyl oli ihana herätä vaikka väsyttikin edelleen.
synnytystä kyl myös alkanu pohtimaan taas. ensimmäinen ku meni luomuna ku en tiennyt mitä tulevan pitää. niin kieltäydyin kaikesta paitsi ilokaasusta joka ei si sopinut mulle ollenkaan. vaan teki sairaanhuonon olon vaa.
toiselta oli epiduraali. joka alko just vaikuttamaan nii tyttöpä päätti tulla ulos samantien. joten sekin oli yhtätyhjän kanssa sit.
synnärikäynnillä nyt si juttelin kätilön kanssa ja papereihin laitettiin spinaali ja välilihan leikkaus ku noi ponnistusvaiheet ollu aina nii painajaisia mulle.
vaikkei enää uudelleen synnyttäjältä tietty kovin hanakasti ole leikkaamassa kyl.
mut lupasivat nuo mulle onneksi.
hullulta tuntuu et pian on nyytti kainalossa tosiaan.

nemika+jäbä 35+0 =)
 
Sunnuntaita mammat!!

Kylläpäs täällä on ihmisillä suppailuja ja muita kurjia tuntemuksia.. Mä olen edelleenkin autuaan tietämätön mitä noi kovat suppailut on (onneksi).. Mahan pingottumista eli tietääkseni harkkasuppareita on, mutta ei muuta vaivaa...

Mulla tuli eilen oudosti paha olo heti ruuan jälkeen.. Taisin syödä liian nopeesti tms, mutta kaikki mitä söin tuli samantien ulos. YÖks. Onneks olo palautu aika normaaliksi loppupäivästä.. Täytyy näköjään ruveta syömään hiukka pienempiä annoksia. Eikös jollain muullakin ollut ilmennyt pahoinvointia ruokailun jälkeen??

Tää mamma on ollut tänään aktiivinen. Siivottiin miehen kanssa kämppä ja pestiin ikkunoita. Tää taitaa olla se kuuluisa pesänrakennusvietti... Nyt on vauvallekkin oma sairaalakassi pakattu.. Aika jännää, että ei oo enää kahta kuukauttakaan kun saa vauvan syliin.. Tosin täällä vasta 33. viikko menossa.. Olispa jo niin pitkällä että olis viikko 36. menossa...

Vauva on ollut tosi rauhallinen tänään. Meinasin jo lähteä päivystykseen kun ei oo kunnon potkuja tullut.. Mutta kun tossa sohvalla löhöilin, niin kyllähän se taas mylläs siellä masussa.. eli taitaa vaan kerätä voimia kasvamista varten...

Ja jos pitää veikata kuka saa vauvan seuraavaks, niin vahva veikkaus olis Nemika tai Weiss... Mutta kattellaan että kuka saa seuraavaks.. Meillä ei ainakaan vauva oo tulossa vielä piiitkään aikaan.. sen verta ylhäällä on masussa . Ja taitaa noi paikatkin olla vielä ihan säpissä.. Alatilanne selviää sitten keskiviikkona..

Nyt lähen löhöömään miehen viekkuun sohvalle.. Ja taidanpa yhen brunebergin pusunkin syödä... Ostin töihin kaks laatikkoa läksiäsviemisiks.. Mutta toinen laatikko tuli sitten aukastua :LOL: että pikku herkkupeppu täällä..

birdie + ahmatti rv 32+ 4
 
Meikäläinen hilluu täällä varmaan vielä kesäkuussakin vauva masussa... ;)
Kivuttomat harjoitussupistuksetkin on loppuneet ja samoinkuin Birdiellä vauva tuntuu majailevan tosi ylhäällä. Mutta saas nähdä sitten, onhan tässä vielä paljon viikkoja jäljellä ja vaikka mitä voi vielä tapahtua.

Pakko kysellä täällä tyhmiä, kun järki ei itsellä leikkaa. Minkälaista petivaate-systeemiä meinaatte vauvalle käyttää vaunuissa? Tarvii tietysti peiton, mutta minkäpaksuisen ettei kylmety tai läkähdy? Entäs aluslakana, tarviikoko sellasta (meillä siis kova koppa vaunuissa)? Sitäkin olen pähkäillyt kun ostettiin uudet vaunut, että tarviiko niistä pestä patjaa ja sisävuorausta ennen käyttöä vai riittäisikö kunnon tuuletus. Minun nenään haisevat kyllästysaineelle tms. ja epäilyttää laittaa vauvaa lemuun nukkumaan. Neuvokaa nyt viisaammat tällaista höpelöä. :snotty:
 
meiju: ei varmaan pestä tarvi. tuuletat hyvin vaan.
meillä ollu aina makuupussi vaan vaunuissa lisänä. kesäisinkin. tosin silloin pidetään ihan auki tietenki sitä.
ja talveksi on paksumpi karvapussi sit missä vaavi saa nukkua.

mulla on vauva kyl valahtanu niin alas ku olla ja voi. ennen tuli suoraan kylkiin ylös potkut nii nyt on enää vähän navan yläpuolella. ja huomaa iteki et maha laskeutunu ihan parissa päivässä alas. malttais ny vähän aikaa kuitenki pysyä matkassa vielä.
supistelutki on nii jänniä et on päiviä millo supistelee tosi vähän ja sit ku niitä tulee nii on tosi napakoita ja riittää kyl parikisi päiväksi kärvistelemistä niissä ku on si nii napakoita.
jännä nähdä kauanko on yhtenä kappaleena.
tajusin täs viisaana et häkkisänkyyn pitäisi uusi patja ostaa kiireesti. vaippojakaan ei ole ensimmäistäkään valmiina kotona. :LOL:
et kai sitä on käytävä vähän täydennystä hakemassa pikkuhiljaa jo... :whistle:
vaatteet on jopa valmiina pestyinä kyllä. mut siinä se onkin kaikki.
jotenki aatellu et onha täs aikaa vielä. ja venyy ja venyy ja ku liikkumiskiellossa ollut nii ei oo kaupunkiin tullu täältä landelta lähdettyä.
 
Tervehdys!!

Nyt oon synttärini juhlinu niin joutaa taas palstaileen.
Kävin eilen lukaseen tääl ja järkytyin kyl tosta nemikan jutusta. Kaikkee sitä oikeeesti voikin sattua, mutta onneks nyt kaikki hyvin. Meijän tytyki oli eilen aikasta hiljainen, muutama liike välillä tuntu. Ja tietenkin mun mielikuvitus alko heti laukkaamaan ja ajattelin tota mitä nemikalle sattu. Mut on vaan neitillä taas ne vakituiset hiljaset päivät. Herättihän oi mut aamulla kasin aikoihin potkuillaan ja onnesta soikeena. Täytyy vaan yrittää muistaa et niitä hiljasiaki päiviä on.

Mäki oon muutaman kerran kattonu anoppilassa noita synnytysohjelmia ja oon kyl ihan koukussa niihin. Näkys vaan itelläki, mutku meijän talonyhtiö ei oo saanu päivitettyä jotainantenni juttua niin ne kanavat ei näy viel meillä. :kieh:

Masu on niin täynnä kakkua et huh...taijan mennä huiliin tonne sohvanpohjalle...Ja muuten mullaki on tosi paljon noita sukkapuikko tuntemuksia etenki liikkuessa.

Mut palaan myöhemmin paremmalla ajalla..

liinu83 ja möykky 33+0 :heart:
 
weiss
Ihanaa, kun te minuu veikkaatte lähtijäksi, en laittas kyllä muutaman viikon päästä yhtään vastaan! Jotenkin kuitenkin on pakko valmistaa ihteensä ja perhettä henkisesti siihin helvettiin, että ylikin voi mennä! Riippuuhan tuo paljon tuosta lapsvesitilanteestakin, mutta vaikia on aatella, että mie olisin seuraava.. Mieskin ihmettelee, kun mie vaan puhun, jotta yli menee.
Synnytyksestäkin mainittiin; mie haluuuuun epiduraalin, jos mahollista! En olisi ilman varmaan esikoistakaan tähän maailmaan jaksannu työntää.. Olen aika hyvin saannu pelon asiasta taka-alalle ja vaan aatella, että vastaan tuo tulee ja sen mukana on sitten mentävä. Toki nuita paniikin omasia pelko/kauhu kohtauksia välillä ilmaantuu!
:p
 
weiss
Ei varmasti ole syytä huoleen katrinainen! Eikä maito yleensä vielä pahaksi happane muutamassa päivässä, sitten kun möykkyinä lasiin tipahtaa ja kyllä se sitten jo haiskahtaakin..
 
Sunnuntai paivaa!

Taalla herattiin eka kerran turonneisiin sormiin, ei saanut edes nyrkkiin. Onneksi pohkeet oli sentaan hieman pehmeat, niissa on ollut turvotusta hieman viimeaikoina, ei mainitsemisen arvoista, mutta kuitenkin.

Katrinainen maitopurkissa on suositus viimeinen kayttopaiva, tuon tuosta mun maito on paivan pari vanhaa kunnes saan purkin juotua, mutta jos alkaa maistuun ja haiseen pahalta niin heitan pois.

Minulla muos kuukautiskipuja muistuttavia kiputiloja iltaisin yleensa, harkka suppareita ei edelleenkaan, viime yona tais olla eka suppari kun nain painajaista etta joku kadella puristeli mahaani tosi kipeesti ja aamulla oli sitten pinkee kohtu. Joten ilmottaudun myos yliaikaisiin kesakuulle :wave:

LC ja 32+6
 
ihanat veikkailut menossa =) pitäsköhän meidän tosissaan weissin kanssa yllättää ja mennä kaikista pisimmälle :LOL:
vaikka omalta kohdalta kyllä luulen et varmaan nimi on listassa kärkipäässä.
mut mistäpä sitä tietty tietää vaik miten pitkään menisikin.
kohtahan tämäkin vyyhti alkaa purkautumaan kuitenkin. =)
täällä kans rauhallisempi masupäivä menossa. mut nyt yritän olla panikoimatta ku on sinänsä mahdotonta että uusisi jäbä tempun.
se tietty riehu toissa öisestä eilis iltaan koko ajan nii ei ihme vaiks huiliiki jo yhden päivän rauhallisemmin. keskiviikkona on si painokontrolli taas nii näkee sit kuitenki et miten poitsu jakselee siellä.




 
ei siis syyta huoleen maidosta hyva niin, mina vaan olen tammoinen ruokahysteerikko! :LOL:
nemikaa ja weissia minakin veikkaan ja pojan kanssa karvistellaan ihan varmaan yliajalla No mutta ollaanpahan toistemme seurana sitten taalla. :D . LC ja muutkin on tottakai sitten tervetulleita joukkoon!

kasattiin juuri vauvan sanky. Ihanaa puuhastella pikkuisen hyvaksi. Kirppunen aerobiccasi asken niin etta mies nauroi ihna hysteerisena mun hollyvalle ja hyppivalle masulle.
 
Nemika: Kiitos neuvoista! Taidanpa siis tökätä vaunut keväämmällä ulos tuulettumaan ja ottaa äitiyspakkauksen makuupussin vaunuun käyttöön. Makuupussi onkin varmasti paljon kätevämpi kun peitto/lakana viritykset.

Vahvasti se minunkin silmään näyttää siltä, että Nemika ja Weiss on ensimmäisten joukossa vauva kainalossa! :kieh:
 
Koko raskauden olen ollu kutakuinkin terve ja nyt sit ensin koko pääsiäisen kestävä flunssa ja nyt sitten eilen illalla aloin oksentamaan.... :kieh: mikään ei pysy sisällä ja joutuu juomaan vettä et olis jotain mita oksentaa, koska tää tauti ei kysy et onko masussa jotain vai ei...

Helvetti, et meillä on molemmilla voimat ihan veke ja mulla sattuu oikeesti jo kylkiin tää oksuttaminen ja kramppaaminen koko mahaan.... Eivät vielä ota mua sisälle.... prkle.
 
Kyllä mä kans veikkaisin tota nemikaa seuraavaksi nyytin hakijaksi. :D

Omaanapaa heti hiukka, anteeks. Mua on ruennu vaivaamaan kun mulla on oikeen rinnan nänni aika herkkä ja jotenki arka ja kun on rintaliivitki päällä ni sitä välil oikeen jomottaa ja kirvelee. Mitähän se on? Ja kun musta se on niin kummallista et noi tuntemukset on vaan oikeen puolen nännissä. Kaikkea kait se minäki kirjottelen... :ashamed:

Toiseksi, mulle tuli synnytystapa arvioon aika ja vauvan painoarvioon ni se aika oli85, kymmenen päivää ennen laskettua aikaa.!! :eek: Aion kyl neuvollassa sanoa et haluan sen paljo aikasemmaksi, kun tytyn paino on ensinnäki arvioitu vaan kerran ja sillonki oli alakäyräl, ja kun muutenki epäilevät et pystynkö etes synnyttään alakautta, ni aika hullua et se aika on noiin lopuillaan. Enhän mä välttämättä ole etes yhtenä kappaleena enään sillon. Rupes ihan v...ttaan ku luin sen kirjeen. :kieh: Oon niin kateellinen teille jotka tiiättä oman vauvelin painoarviot ynnä muut. Mulla on niin kova huoli ton tytyn painon kehityksestä. :'(

Kävin taas ihailemassa tota jennin tyttöä. On se vaan niin hellyttävä ja ihana!! :heart:

Tänään on kyl jotenki tosi huono päivä...itkettääki vaan...ja huolettaa... :ashamed: Poistun kylvämästä huonoa oloani...

liinu83 ja möykky 33+0 :heart:
 
iltaa! Maha jo parempi, mutta ei vielä täysin kunnossa. :hug: Kaikille oksentaville ja muillekin! Kun lueskelee tätä meidän pinoa, niin aika lailla samoja oireita meillä suurimmalla osalla on...suppareita, selkäkipuja, mielentilan muutoksia jne. Mulla muuten on selkä oikeestaan ihan kunnossa jo. Onneks oli jotain ohi menevää se kipu ja toivottavasti ei tuu takasinkaan. Enkä kyllä muillekaan toivo.
Mulla pukkaa noita raskausarpia reisiin ja huomasin pyllyssäkin muutaman...kai ne joskus vaalenee.. Hassua kun ekasta ei tullu ollenkaan. Nyt on kyllä painoa tullu enemmän ja kerkiää vielä tullakin.
Mähän en tiedä kumpi siellä asustelee. Tyttöä ne pikkasen enemmän veikkas, mutta oli tosi epävarma sillon vkolla 20. Sen jälkeen ei olekaan ultria ollu eikä painoarvioita tehty. Mulla ei oikeesti välitetä tosta vauvan painosta, kun on se sectio edessä. Haluaisin silti tietää jotain edes. Poitsu kun oli niin iso.
Hassu muuten toi Antti Kaikkonen tossa Tanssii Tähtien kanssa


:LOL:

Summer ja 34+4
 
onneks ei oo kunnon vedonlyönti menos..jäis voittokerroin kyl teillä pieneksi jos ekana lähtisinki :LOL: :LOL:
täytyy seisoa päällään jalat ristissä ja pistää pakka sekaisin lähtijöissä :LOL: :LOL:

liinu83: pyydä vain aikaisemmaksi arviota. hulluahan se on noin myöhään ottaa jos on epäilys yhtään pystyykö normireittiä synnyttämään. kyllä varmaan saat neuvolasta aiemmin lähetteen etiäpäin.

meillä kävi just 2kk ikäinen vauva kylässä..on se vaan nii pieni tuhisija ku olla ja voi. ihan hullulta tuntu et kohta on samanlainen nyytti tuossa oikeasti taas.
 
iltaa! en ole muistaakseni taas kirjoitellut tällä viikolla? :ashamed: nuo työt vie niin voimat ja kun kotiutuu niin ei jaksa...vaikka muutamaan otteeseen oon käynyt kyllä lueskelemassa. Ja täytyy lukea muutama sivu kunnolla kun oon saanut kirjoitettua.

omaan vointiin ei suurempia muutoksia, jotenkin alkaa vaan paikat tuolla alamahassa ainakin aina noustessa ylös tuntuu kuin repeis, ja välillä vihloo jos tekee äkkinäisen liikkeen. Vielä olisi 2 viikkoa töitä, ja sit alkaa piiiitkä loma :D

täytyisi munkin nuo vaatteet saada laitettua hoitopöytään laatikoihin, kun viittis :|
sekä vielä ostaa se patja pinnasänkyyn, ja kaukoloon yhdet napit millä se kangas tulee kiinni. niin ja itse sänky hakea ja koota :eek:

täällä veikkailtu kuka lähtee seuraavana : mun oma veikkaus on että weiss.
veikkailin sitä jo aikasemminkin..
itse täällä varmaan vielä toukokuun vikoina päivinäkin :/

Mun puolesta syntyä voi millon vaan toukokuussa, no ei ehkä ihan juuri äitienpäivänä mielellään, taikka sehän olisi aikas rakas ja ihana lahja tietysti :heart:

nyt käyn pyöriin muuallakin ja palailen taas astialle.
tyllerö 32+4, entiä menikö oikein nuo viikotkaan...
 

Yhteistyössä