Päiviä...
Ekakskin
Cola,tervetuloa joukkoon :wave:
Katrinainen,musta on ihan normaalia että verenpaineet voi ekalla mittauksella näyttää ns.omiaan... Mulla on ollut paineiden kanssa pientä "ongelmaa" jo ennen raskautta,ja raskauden aikana selvis että se johtuu jännityksestä,eli ns. valkotakkipainetta. Kotona paineet on aina paljon alhaisemmat kuin neuvolassa. Tosin nyt ne on olleet ihan kohtuulliset sielläkin.
olitko kerennyt istua aloillas ennen ekaa mittausta,olitko just esim.noussut tutkimuspäydältä,kahvin juonti tms... Sekin voi aiheuttaa hetkellistä nousua. Paine pitäis áina mitata kahdesti että tulee luotettava tulos,niinkuin sulle tehtiinkin. Mulla kun on näyttänyt hiukan korkeampaa lukemaa kun normaalisti,ollaan venattu pieni tovi ja mitattu uudestaan ja se paine saattaa olla todella paljon alhaisempi,eli siis heilahtanut ihan kunnolla... mutta täti on vaan tyytyväinen tulokseen =) Myös sykkeet on korkeat sen mittarin mukaan aina,mutta kotona alhasemmat. Lääkärille asiasta mainitsin,mut se oli sitä mieltä että johtuu jännityksestä ja koska muita oireita ei ole niin on tuskin vakavaa...Tiedä sitten.
Äippäs ei nyt ajatellut loppuun asti raskaana olevan herkkää mieltä,mutta älä pahota mieltäsi...onneks sulla on lohduttaja masussa:hug:
Poika:Mulla kipuilee tai tuntuu tosi ikävältä lantion/alavatsan alueella kun vähänkin enemmän kävelen tai kovempaa...tai ehkäpä enemmän tuosta kohtaa mistä vatsa alkaa. neuvolatäti oli sitä mieltä että vauva painaa niin alas,että johtuu siitä. ja ite oon kyllä samaa mieltä koska tuntuu vain rasittaessa,ei siis kokoaikaa...
VesisynnytksestäEi ole täälläpäin mahdollinen,eli sitä ei tarvi miettiä
=)
Valmennuksista,meillä on kaikki 3 kertaa plus sairaalaan tutustuminen käyty... kaikki oli sellasia leppoisia keskusteluhenkisiä tapahtumia. Synnytyksestä katottiin video. Ei siellä mitään mullistavaa tietoa saanut,mutta musta oli kuitenkin kiva jutella muiden kanssa aiheesta =)
Perhehuoneita olis pari,joihin siis pääsee mikäli sill'ä hetkellä on vapaana...mutta esittivät tuolla valmennuksessa sen homman niin,että tuli sellanen mielikuva että isä on siellä lähes vankina tai potkastaan pihalle
Ja just niin että äiti ei liiku sängystä vaan isä palvelee jne...Ei oikein kuulostanut houkuttelevalta...
No niin,sitten meikän
neuvolakuulumiset...
Painoa tullut +600/viikko
Paineet 120/75 (alipaine ei oo vielä koskaan ollut noin alhanen neuvolassa)
Hemppaa ei nyt katottu.
Syke vauvalla 155-160,hermostu taas niin pirusti kun täti häntä kopeloi,tuli kunnolla monoa
SF 31,hiukan keskikäyrän yläpuolella mennään omalla linjalla...
RT edelleen ja täti oikein hämmästy kun pää oli niin alhaalla,ja sanoikin ettei ihme että kävellessä painaa ja sattuu..
Ja
pissa sitten perkule yhdellä plussalla :kieh: Pitää kiikuttaa maanantaina paastopissaa labraan ja tiistaina sitten saa kuulla joutuuko rasitukseen... Olen kyllä tällä viikolla syönyt enemmän makeeta kuin yleensä ja just eilenillalla vetäsin piirakkaa :ashamed: ,et en tiiä johtuisko siitä vai onko asiat pahemmin. Muuten oli ok.
No johan tässä taas juttua olikin,nyt pyykin ripustukseen |O
Repa ja kutvonen rv33+3