TOUKOKUUN TOIVOTUT marraskuussa

Pippa: meillä mies ei ole ollut neuvolassa mukana, ainoastaan esikosta oli ultrissa ja synnytysvalmennuksessa.... Ja lääkärineuvolassa tehdään tosiaankin se sisätutkimus ja sydänääniä varmaan kuunnellaan!

(.) Eipäs mtn erikoista...Eilen "jouduin" raskauteni tunnustamaan anopille ja miehen veljen perheelle... ei siinä paljon auttanut selitellä, kun anoppi tokaisi että no, millonkas se vauva syntyy? Älä viitsi selitellä kun näkyy jo ulospäin...Eli melkonen pallo on tuossa masulla... Piti mies laittaa loputkin äitiysvaatteet penkomaan esille varastosta :)
Mulla tuo rakenneultra on 2.1 eli rv 21 tasan...

Mukavaa pakkaspäivän jatkoa!
äipää ja nytty rv 12+5
 
Omistuista..kirjoitin tänne joku aika sitten ja rupesin vilkasee et onko joku vastannut niin eihän tääl edes näy mun viestiä :D

Pippa: meilläkään ei mies ole neuvoloissa käynyt..rakenne ultraan sitten mennään yhdessä katselemaan vesseliä.

Äippä84: Sun anoppis vaikuttaa aika suorasanaiselta naiselta :D Mun täytyy kanssa huomenissa piipahtaa mammahousut ostamaan kun ei mahu enää oikein farkut jalkaan..

Eli sellasta tiedustelisin et miten pitkään siinä menee kun ne veriseulan tulokset tulee?? Siis viime tiistaina kävin np ultrassa ja pariviikkoo sit luovutin veret.

Sitä oon täs pohdiskellut et miten meidän parisuhteen käy jos veriseulasta jotain löytyy kun mä en halua keskeyttää jos vaan lapsella on elämisen mahdollisuus ja mies ei halua minkaalaista kehitysvammaista lasta. Voip vaikka vetää suhteen aika tiukalle.

Keskiviikkona olisi neuvola pääsisi sydänääniä kuuntelemaan, se on aina yhtä jännää kun ei viellä liikkeitä itse tunne...Kuuluuko vai eikö kuulu

poika04&papu 13+4
 
Huomenta, meillä mies ei ole neuvolassa ollut, mutta ultrassa oli ja tarkoitus on että tulee myös rakenneultraan. Kuitenkin aika vaikea järjestää se, että hän pääsisi kaikkiin käynteihin kun on kuitenkin töissä.

Tänne ei mitään ihmeellistä. Viime päivinä ollut taas lievää kuvotusta, minkä luulin jo menneen ohi.
 
Hölmistyin teidän vastauksista, kun luulin, että miehet ovat yleensä aina mukana neuvolassa. Tietenkään töitä ei aina voi järjestellä oman mielen mukaan.

Me käytiin siis äsken lääkärillä. Mies siinä pönötti vieressä, kun lääkäri teki sisätutkimuksen. Kyseli raukka multa jälkeenpäin kaikkea siitä tutkimuksesta, kuten: mikä on papa? sattuuko se? jne. :D Oli kuitenkin tyytyväinen, kun kuuli sydänäänet toistamiseen. Ne kuulosti kuulemma ihan rumpubiitiltä..
 
Olin tossa muutaman päivän netti pimennossa.

Omaa ).( : väsyttää, väsyttää ja aina vaan väsyttää. Aamuisin on todella etova olo ja syödä pitää säännöllisesti tai muuten iskee taas etova olo. Vatsan pyöristyminen ei näy vielä päälle, kun on muutenkin tota vararavintoa vyötärölle kertynyt.
Np-ultra on 14.11, jonne mies tulee mukaan. Muuten ei neuvola ym käynneillä ole ollut mukana, kun töitä paha järjestellä ja jotenkin menekin neuvolaan mielummin yksin.

Joku tossa kyseli halukkaita kaksosten odottajia, että saadaan prosentti osuus täyteen :) Minusta on pikku hiljaa alkanut tuntua tuplat mahdolliselta. Lääkäri neuvolassa kohtu oli 3-4 vko edellä kuukautisista laskettuihin viikoihin. Ja tämä olokin on mitä on, ihan jotain muuta kuin kahdessa edellisessä raskaudessa joten olen alkanut epäilemään, että hormooneja liikkeellä kaksin verroin. No, se selvinneet sit ultrassa.

Taidan täst hipsiä tonne lumisateeseen hakemaan kaupast jotain eväst, kun näin maanantaisin on toi jääkaappi aikas tyhjä, kun pitäis evästä töihin ottaa.
 
pippa: kyllähän ne siellä neuvolassa aina sanoo, että mies on myös tervetullut, mutta jotenkin tuntuu vähän epärealistiselta että työssäkäyvä voisi tulla aina mukaan. Ja ehkä mies on kuitenkin siinä vielä vähän ulkopuolinen kun suurin osa muutoksista on äidin kropassa ja mielessä... Tietenkin hienoa jos mies on innolla mukana alusta asti!

Meillä pyritään siihen, että kunhan mies pääsee ultriin ja sitten ehkä jonkun kerran neuvolaan. Niitä synnytysvalmennuksia en ole vielä miettinytkään... Pidetäänkö nekin päivällä vai onko niitä illalla?
 
Jossu-71: "kiva" kuulla että jotakin muuta väsyttää ja väsyttää ja väsyttää. Kovasti odotin että tää olis mennyt ohi tuossa jo muutama viikko sitten, vaan eipä tunnu helpottavan. Mitään ei saa aikaiseksi kotona saati sitten että töistä tulisi mitään. Pyörittelen vaan papereita nenä edessä 8 tuntia päivässä ja mikään ei edisty => hemmetin moinen työtaakka nyt hartioilla => ei jaksa enää sitäkään vähää :headwall: Kun vaan sais nukkua...meinaa mennä itkun puolelle tää koko homma! Soitin äsken neuvolaan ja pääsen torstaina lääkärille. Neuvolan täti lohdutti mieltä ja sanoi että tää on ihan normaalia, toisilla väsy menee ohi viikoilla 10-12, toisilla jatkuu pitempään. Lepo on kuulema paras apu, sanoohan sen maalaisjärkikin.

Jenni30v & kirppu 13+4
 
Hellurei! Vantaallekin tuli lumi ja lapsoset nautti suuresti kun isä antoi heille pulkkakyyditystä eilen!

Hei siis mikä ihmeen veriseerumi? On todella outoa että odotan jo kolmatta eikä tästä ole mulle selitetty kertaakaan mitään neuvolassa (siksikö että täällä kuuluu np- ja rakenneultra). Onko se "vaan" normaali verikoe kädestä vai mistä? mitä tuloksista selviää? Jotenkin ihan pönttö olo kun ei tällaista tiedä mutta tosiaan olen tän asian suhteen ollut kyllä ihan pimennossa!
 
Iltapäivää!

Muutamaan päivään en ole koneelle joutanut, taas on ehtinyt täällä tapahtua: Toukomurulle :hug:

Joulua odotellaan täälläkin, joululahjatkin olen jo muutamaa lukuunottamatta ostanut :)

Neuvola, jos mulla on aamuaika, on mieskin tullut mukaan. Aloittaa työt liukuvasti aamupäivällä, yksityisyrittäjä ja ultrissa on ollut aina mukana. Neuvolalääkäriin en ole huolinut mukaan. Niin, ja nyt tulevaan synnytykseen ei tule mukaan, hyvä ystävättäreni tulee.
Voi olla kumma juttu jonkun mielestä, mutta meille sopiva ratkaisu (keskimmäisen synnytyksessä mies sai jonkinsortin sydänoireita ja stressasin asiasta ihan älyttömästi, kolmannen synnytykseen mies ei ehtinyt, oli vasta matkalla sairaalaan kun kuopus syntyi, joten uutta se ei ole,ettei ole mukana.)

Huomenna on aamulla ultra, vähäsen jännittää.
Olo on ollut ihan hyvä, nyt alkaa se järkyttävä väsymys helpottamaan ja ruokahalu paranemaan.
Mutta nyt on mentävä, voikaahan paksusti!

annastiina, rv 13+0




 
satu78 niskapoimu-ultra on tullut korvaamaan tuon veriseemuseulan, joka yksinään antoi hyvin paljon vääriä tuloksia. Yhdistettynä ultran kanssa on luotettava, mutta meilläpäin ainakin joutuu yksityiselle menemään jos seerumiseulaan haluaa.
 
no niin menin sitten aamusta innokkaana kuunteleen sydänääniä..mutta eipä terkka saanut niitä kuuluviin :/ olin vähän sekavassa olotilassa, aikansa haki ja haki, mutta ei, sano että ei välttämättä vielä kuulu ja mulla on tota massaa tossa mahan kohdalla :D sanoi että menet sit sinne np-ultraan ensiviikolla, ja Pah! oisko mun pitänyt odottaa niinku viikon verran! menin sit suoraan ilman lähetettä polille, pääsin ultraan. Ensin työnsi sen ultran alakautta sisään, ja sanoi "kyllä täällä sydänäänet lyö" sit katottiin mahan päältä näki kuulemma paremmin, ja siellähän se pikkuinen oli kauheesti pyöri ja hyöri yhtään ollu paikallaan :) ja sydän kävi, lääkäri sano et olisin nyt 12+2 ton ultran mukaan, et hyvin on kasvanut....ihmetyttää vaan kun ei kuulunu sydänääniä jos kerta oon jo näinkin pitkällä, ni eks pitäs kuulua?? no ei se enää haittaa...nyt oon onnellinen ja helpottunut! :heart:
 
ihanaa tylleröinen, ja ei ne sydänäänet aina näillä viikoilla välttämättä kuulu, mulla oli kerran viikolla 14+ jotain tilanne, että ei meinannut kuulua. Erittäin pitkän ja tuskallisen kaivelun jälkeen vasta kuului.
 
meillä ton veriseulan saa ihan jokainen joka haluaa..Satu78 siinä näkee jos on jotain riskitekijöitä kehitysvammaan ainakin down muusta en tiedä.itse siinä kävin ja nyt odotan tuloksia tuli pyllyn alla..Ihan kauheeta tää oottaminen..Onpas tylleröllä ollut vaahikas päivä...ja onnea pikkuisen näkemisen johdosta ja siitä että kaikki on kunnossa :heart:

Annastiina tsemppiä ultraan :)
 
Heipähei :wave:

Täällä ollaan edelleen saitsulla,lomaan asti.Siis sinne las palmasin lomaan minne pe lähetään =) On vähän kurja olo,päätä särkee jne. Tuntuis että pahaolokin on tullut takasin :ashamed:

Muuten on ihan perusmeininki,turvotusta,mutta ei oikeeta vauvamahaa lähimaillakaan. Vatsa on melko herkkä,ei mee kaikki ruoat niinkuin ennen,helposti käy ylävatsaa pistelemään :/

Meillä mies tuli mukaan ekaan neuvolaan,mutta tuskin tohon seuraavaan mikä on lääkärineuvola. Jatkossa varmasti tulee jos suinkin pääsee ja ultraan tietenkin =) Huomenna ois hammaslääkäri :eek: Oon hiukan kammonen ja ahistaa valmiiks...mitä ootte mieltä,kannattaako heti kättelyssä sanoa oottavansa vauvaa vai onko sillä merkitystä normissa tarkastuksessa?

Nyt päikkäreille,sori omanapaisuus :ashamed:
 
Ehdin muutaman päivän iloita hyvästä olosta ja sitten pam, eilen alkoi kuvottamaan ja tänään olen taas oksentanut kaiken ulos. "Ihanaa".

neuvolasta meillä ,mies on mukana jos vaan pääsee.Johtuu vähän siitäkin, että vaikka norjaa puhunkin on joskus kiva saada toinenkin kuuntelemaan, että jos jotain menee ohi. Tuo on muutenkin niin innoissaan tulokkaasta, että sen mukaan tulemista saa toppuutella välillä. =)
Minusta on kyllä kiva, että toisella riittää innostusta ja energiaa tulla mukaan.

Meillä täällä ei muuten edes kuunnella sydänääniä ennen 14 rv:ta. Tylsää. Mutta pianhan tuo on. Ensi viikolla sitten pääsee jo kuuntelemaan. :)
 
joo oon kyllä nyt niin helpottunut! meillä mies ei pääse neuvola käynneille, aina töissä päiväsaikaan.ja np-ultraankaan ei ensviikolla pääse, kun on jo aamusta, ja se on viä ensviikon ainakin keikkahommissa pitemmällä.
en mä sitä kyllä neuvola käynneille haluiskaa, muahan siä tutkitaan. :)
 
Äh... Voihan mokomuus sentään, kun kyllästyttää olla aina yksinään vaan kotosalla, mies telkee ihan hirmuisen pitkää päivää ainakin jouluun asti... Lähtee viideltä ja tulee kaheksalta kotiin... Itse olen työkyvyttömyyseläkkeellä, kotosalla kyykin päivästä toiseen... Juuri nyt kun sitä seuraa ja kaveria eniten tarvitsisi, niin PÖH! ONhan noita kavereita, mutta eipä niistäkään oikein seuraa irtoa :ashamed:
Kyllähän sen ymmärtää, että mies on loppu päivän päätteeksi, eikä jaksa seurustella mitään, mutta :/ *huokaus*

No, pitipä tulla tänne volisemaan... Höööh...
 
mymmelis..tiedän tunteen. Mun mies on tosiaan yrittäjä, lähtee aamuisin n. 9.00-11.00 ja yleensä kotiutuu vasta siinä 22->, keskellä viikkoa vapaapäivät, viikonloput töissä. Toki sitten aina välillä pidempiä vapaita, mutta..
Tosin yhdessä olemme olleet jo yli kymmenen vuotta, joten tottunut jo olen meidän elämään.
 
Eka ultra takana!
Johan oli kokemus :) Vauva tulla tupsahti ruutuun heti ja lääkäri sanoi näkevänsä sukupuolenkin. 60% varmuudella olemme saamassa pojan. Kukapa olisi uskonut!

Siellä se sitten hyöri ja pyöri. Lääkäri alkoi jo keuhkoutua, kun ei meinannut saada mitään tuloksia siinä riehunnan aikana. :LOL: Sanoi, että vaikuttaa aika tuhmalta lapselta heh.

Kaikki kädet ja jalat paikallaan, samoin kuin niska ok.

Olo on helpottunut ja onnellinen. Tänään ainakin leijun vain pilvissä. Tuijottelen kuvaa ihan tohkeissani: lapseni muistuttaa katkarapua!

Niin ja puoliso oli mukana. Se oli - jos mahdollista - enemmän onnesta sekaisin kuin minä.

Tsemppiä kaikille!
 
Meidän 6 kk odotettu lomamatka alkoi siten, että minulla alkoi keskenmeno lennolla Helsingistä Amsterdamiin. Amsterdamin lentokentän ensiavusta minulta kiellettiin jatkolento Los Angelesiin ja jouduin sairaalaan kaavintaan. Kaikki on nyt fyysisesti hyvin, mutta se henkinen puoli ottaa aikansa.
Pitäkää te muut huoli itsestänne ja pikkuisistanne, minä siirryn takaisin tuonne yrittäjien puolelle.
 

Yhteistyössä