TOUKOKUUN TOIVOTUT marraskuussa

Voi Siilura :'( Kaikin puolin kamala tapahtuma!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Voimia :hug:

Täällä huomenna RV!12 :wave: :wave: :D :D :D :D :D :D :D :D
Ultra vasta ens tiistaina.
Alkuraskauden hirmu turvotus on tiessään ja housut mahtuu taas jalkaan entiseen malliin. ..Toivottavasti siellä mahassa on vielä jotain... :|

Talvisia päiviä , Sädis
 
AUTSS!!! Onko teille käynyt vastaavaa: nousin pikaisesti tuolilta jahtaakseeni kissaa kun karvapallo pahan teossa kun mahaan tuli ihan kamala viiltävä kipu ja oli pakko rojahtaa maahan :( ...Nyt alko ahdistaa, että jotain kamalaa tapahtui?!?

Annaliina:Toivottavasti vuoto ihan viatonta! Itselläni oli juuri tuommoista rusehtavaa niukkaa vuotoa esikkoa odottaessani silloin tällöin ja mulla se ainakin johtui herkistä limakalvoista. Raskauden aikanahan limakalvoilla on verenkierto lisääntynyt ja ne ovat herkät.

miehen osallistuminen neuvolaan gallup: Mieheni osallistuu ultriin. Esikon kohdalla osallistui myös ultriin ja kahteen neuvolakäyntiin sekä syn.valmennukseen ja sairaalaan tutustumiseen. Itse ainakin tyytyväinen tähän =)

Annastiina69: Oliko sulla tänään se ultra jorvissa. Mulla oli aamulla, mahdettiinkohan törmätä tietämättämme;). Mulla rakenneuä vasta 27.12 eli silloin ei ainakaan osuta samalle kulmille :LOL:

Omanapa: Tänään oli np-ultra ja pikkuisella kaikki hyvin :heart: ,pituutta päästä takapuoleen 6.5cm ja np 1.4mm. Laskettuaika aikaistui, eli voisiko listanpäivittäjä Annaliina73 muuttaa LA 15.5.2008? Liitän muutaman kuvan pikkukullastamme :)

http://www.aijaa.com/v.php?i=1197801.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=1197825.jpg

Äh, nyt pakko lähtee salaattia tekemään huomiseks evääksi töihin :/
*kauniita unia*

sHv ja hipsu-hippiäinen 12+6
 
sisarHENTOvalkoinen, joo, aamulla oli 9.00 aika. Odotustilassa oli silloin kaksi äitiä, joista toisella oli jo iso maha. Molemmilla oli hauskasti sama sukunimi. Mä istuskelin mieheni kanssa hetken aikaa siinä käytävällä. Tosin koko ajan siihen porukkaa tuli lisää.

Kätilön nimeä en muista, oli kolmen tytön äiti, pirtsakka lyhythiuksinen ruskeaverikkö.

Noi sun kuvat on kivoja, mun kanssa pitäis paneutua tuohon kuvien linkittelyyn, miten muuten sait nuo ultrakuvat koneelle?

luokkatoimikunnan kokouksesta tulin juuri, olen aivan puhki...kuulumisiin taas.

annastiina, rv 13+1
 
Annastiina69: Ei oo totta :LOL: mun aika oli 9.30 ja oltiin miehen kans äippäpolilla about klo. 9.10. Ja sama ultraaja oli meilläkin, pirtsakka lyhythiuksinen ruskeaverikkö. Istuttiin myös siinä käytävälle ei siis siinä odotusaulassa. Joku nainen siinä oli, mutta miestä ei näkynyt. Eli taidettiin mennä ristiin :whistle: Nuo kuvat otin digikameralla ultrakuvista ja siirsin koneelle..
 
sisarHENTOvalkoinen, mun mies lähti edeltä autoon, jäin vielä sanasen vaihtamaan kätilön kanssa ja olin sitten hetken siinä käytävällä pukeutumassa. Aika paljon mahdollista että "törmäsimme"

:D En vaan siinä lähtiessä kiinnittänyt mihinkään kummemmin huomiota, olin vaan niin tohkeissani pienen näkemisestä. Tosin nyt kun tarkemmin muistelen...oiskos sulla ollut mahd. ruskeansävyinen takki...sellainen silmäkulmassa jossain vaiheessa vilahti. Mulla oli punainen pusero. Ja kätilö oli muuten tosi mukava ja varmaotteinen.
 
Huomenia!
Jonsku taisi kysellä noista vauvan tavaroista, niin mähän hehkutin jo about kuukausi sitten ostaneeni sen uuden sitterin ja kävelytuolin :ashamed: vaunut, pinnasängyt yms. on hyvässä kondiksessa vielä edellisten jäljiltä, joten kovasti ei hankittavaa ole... niin ja turvakaukalon kävin kans tsekkaamassa...

pienitytöntylleröinen: se on hyvinkin ultraajasta kiinni suostuuko tuota sukupuolta arvailemaan... eikä näillä viikoilla vielä edes onnistu...

Kyllä miehillä on sitten muuten älytön ajatusmaailma (juu, olen huomannut aiemminkin :whistle: ) Ukko siinä pari päivää sitten sanomaan, että kai tehdään tällekkin pikkuiselle kaveri heti perään, kun tytöilläkin on niin hyvin seuraa toisistaan...hetkisen kattelin et :eek: , jos ny tämäkin ensin saatais kunnialla loppuun asti...

äippä ja nytty rv 13 tasan
 
moikka! Täällä nuhassa ja kurkkukivussa vietän päivää kotona. Tää on jotenkin kauheen pitkä aika odottaa seuraavaa neuvolaa, joka on vasta 26 pvä. Mulla kun on sellasia pelkotiloja ollu koko raskauden ajan..että jos ei kaikki olekaan enää hyvin. En muista esikoisesta olleeni näin pelokas. Ootan sitä aikaa että alkaisin tuntea liikkeet. Se varmaan helpottais oloa. Väsymys on jo vähän helpottanu. Pari viikkoa sitten se oli vielä sietämätöntä. onkos palstalle ilmestyny ketään kohtalotoveria kenelle tehdään suunniteltu sektio?
summer ja mini 14+0
 
Summer: Mulle tehdään sektio jos vauva kasvaa paljon yli 3 kiloseksi..ei mahdu tulee..edellinen sektio perätilan vuoksi jolloin kuvattiin lantio joka on aikaa kapea.

Noniin ja taas kerran kyselen neuvoa ruokapuolelta :D Mitenkäs on kun toissäpäivänä tein valtavan hyvää possupataa ja eilen sen lämmitin kattilassa..about puol - tunnin seiso sit siinä kattilassasyönnin jälkeen, kun tämä pikkuporsas käveli ohi päätti lusikalla hieman maistaa sitä jäähtynyttä jo kertaalleen lämmitettyä evästä..liekkö siitä on mahollista saada joku pöpö? eikös se listeria ainakin pitäs olla jo siitä tuotteesta hävinnyt vai voiko se ns. tulla siihen uudestaan.Ajattelin mammalomalla mennä jollekkin ruoka kursille kun en pysty työn ohessa aloittamaankun aikataulut heittelee niin paljon ja kiertelen ja kaartelen aika paljon. Osaisi ehkä sit varoa nuita mokia keittiössä.

mitenkäs teillä isiä muistetaan? mä kävin eilen paketin ostamassa ja viikonloppuna teen kakun ja vien ulos syömään (turvallisuus syyt) ja poika väsää kortin

Tänään on neuvola iltapäivällä jännittää jostain syystä paljon

poika04&papu 13+6
 
moikka!
Vähän omaa napaa. Eli viime viikolla aikaistuneen LA:n myötä tänään tuli RV 12 täyteen!! Ja nyt hymyilyttää.. Uskallan melkein luottaa siihen että kaveri on matkassa mukana, kerran mitään kipuja tai vuotoja ei oo ollu ja viime viikolla kaikki oli ok. Eli täällä kaikki hyvin.

Kohtu on ilmeisesti ottanut kasvuharppauksen, sillä housut jotka viime viikolla meni vielä kevyesti päälle, ei enää eilen mahtunut jalkaan. Täällä käytetään siis kokoaikaisesti mammahousuja:) Olossa on myös tapahtunut hurja muutos. Eli väsymys on jäänyt taakse ja pahin huonovointisuus on helpottanut. Rinnat on vieläkin arat.

Ens viikolla olis lääkärineuvola ja siellä toivottavasti kuulllaan sydänäänet.

Ja mitä miesgalluppiin tulee: mun mies on käynyt kaikissa kolmessa ultrassa ja ekalla neuvolakäynnillä. Jos ultraan vielä mennään tulee hän luonnollisesti mukaan. Neuvolassa saan kuulemma pärjätä yksin.

Tässä kovasti pohdin pitäskö rakenneultraan mennä (mikäs viikko se on??).. kovasti mietityttää onko lapsi terve.. En tiedä miksi niin mietityttää ku kaikki on kuitenkin ollu hyvin.. Mutta mä oonki tämmönen murehtija...

ilosta odotusta kaikille, ja tsemppiä niille keitä on vastoinkäymiset kohdanneet!!
 
sisarHENTOvalkoinen ... Minullakin on ollut noita mainitsemiasi tuntemuksia, varsinkin jo s kääntyy nopsan sängyssä tai kiertäen kierähtelee tai muuten vaan nopsemmin kääntyilee :LOL:
Johtuu kuulemma kohdun kiinnikkeistä ja niiden venymisistä :) Ei mitään vakavaa :heart:
 
Kovasti jaksamista Siiluralle :hug:

Onnea ultrassa käyneille ja tervetuloa Sarvipää Sammakko (hauska nimi!) :D

En ole hankkinut mitään vielä pienelle, toukokuussa täytyy sitten ostaa varmaan tuplarattaat kun ikäeroa tulee 1v9kk. En varmaan hanki vaatteita etukäteen kun viimeksikin niitä tuli lahjaksi niin paljon ettei kaikkia ehtinyt käyttää. Tuolla kasa pieneksijääneitä vaatteita oottaa kaapissa.

Omilla housuilla muuten pärjää tosi pitkälle kun ompelee (tai on niitä myynnissäkin jossain) vetskarin kohdalle semmoisen kolmionmallisen kiilan johon tulee napinläpi ja tarvittaessa hakanen. Mulla oli edellisessä raskaudessa semmoiset parissa housuissa. Joo kunhan käyttää tarpeeksi pitkiä paitoja ettei se sieltä vilku. :whistle:

Lumisin terveisin

Lumikko71 rv13+4
 
Siilura :hug:
Annaliina, toivottavasti vuoto olis vain limakavo peraisita eika mitaan halyttavaa!

Minun mies tulee mukaan huomenna NP ultraan ja neuvolaan. Me ei olla katseltu mitaan vauvalle viela, puhuttu ollaan, yritetaan saada kaytetty sanky yms ettei kaikkea tarvitse ostaa. sain jonkin verran vauvan vaatetta suomesta, mutta ostamaan en mene, ennenkiun vauva tosissaan pukkaa tulemaan ulos, myoskin taika uskoinen asian suhteen...

Omat vaatteet menee paalle mainiosti, paitisi rintsikat, koko ennen 80C ja nyt Hups 80E, miehella hymy huulessa kun meinasin etta Jordanhan (eng. povi- julkkis) minusta tulee. MotherCaren myyja oli kylla huippu hyva ja sanoi etta ota 85E kun viela kasvat kovasti, ja hymyili vienosti miunun kauhistuneelle ilmeelle :kieh: Mies katseli kuinka tulla isaksi kirjaa ja vertaili kehtoja silla aikaa kun hikoilin siella vaatekopissa, oli kai hieman hamillaan.

Kirjoittelen huomenna sitten ultra tulokisa

LC rv12+ 1
 
meidän ei myös tarvi ostaa mitään tavaraa vaaville, sänky,kaukalo,hoitopöytä on. ja vaatteita on ainakin jos tyttö tulee, siskolta saan sit poikien vaatteita, jos poika tulee. Mulla on semmonen outo tunne ollu kokoajan et se on poika..tai ehkä me vaan toivotaan kovasti et se ois poika,kun kävin siä ultrassakin ni se heitti volttia ja pyöri ja hyöri koko ajan, tyttö oli paljon rauhallisempi tapaus ultrissa. no ens viikolla on np-ultra et josko siellä näkyis. 12+4
 
Oksettaa :x mutta ei fyysisesti. Ihan kamala tuo Jokelan koulun tapaus, pisti puistattamaan oikein teolla. Hirveä tää maailma on välillä... Muutenkin tunteet pinnassa niin tuollainen saa tosiaan tuntemaan oksetusta ja pelkoa. Mihin maailmaan tämä pikkuinen masusta oikein joutuukaan? Kuinka suojella tuollaiselta pahalta
 
jenni30v: mä kans mietin sitä ennenkuin tiesin olevani uudestaan raskaana, ja ajattelin että yksi jälkeläinen tähän "hirvittävään" maailmaan riittää" ihan liikaa kamalaa sattuu ja tapahtuu nyky päivänä lapsiin kohdistuen.
mutta sit olinkin paksuna, ja aborttia en oo miettinyt päivääkään vaikka suhde ei 100% kannatuksella ookaan.
 
Verenvuotoa tänä aamuna, siis ihan kirkasta verta. Käväisin sitten A&E synnytyssairaalan kehotuksesta. Tekivät jotain testejä, huomen aamulla sitten ultraan ja anti-D piikille. Tulee varmaan uneton yö, kun on epävarma... Toivottavasti nyt ei ainakaan vuoda enempiä. Jos vuotaa, täytyy kuulemma lähteä sairaalaan takaisin. :(
RR 12+6
 
Annastiina69: Ei olllu ruskeeta takkia, tosin semmonen luonnonsävynen armynvihreä ;) tässähän alkaa jo jännittämään, josko osutaan synnärille samaan aikaan sitten toukokuussa =) eipä meillä ole kun 3 päivää lasketuissa-ajoissa eroa :whistle: Mites muuten sun muut lapset on syntyny? Meillä esikko syntyi rv 39+3 nopeana synnytyksenä.

Ronya Royce: Voi ei, toivottavasti pikkuisella kaikki hyvin!!! :hug:

mymmelis: Kiitti vastauksestasi:) Niin mä vähän aattelinkin, et ois noita kannatinkipuja, tuntui vaan niin jumalattomalta kivulta, et sit piti juosta vessassa kyttäämässä ettei ala verta vuotamaan :/

jenni30v: Toi jokelan tapahtuma on todella vastenmielistä :'( itse katselin pientä tyttöäni, joka leikki leluillaan ja aattelin niitä vanhempia , jotka tänään lapsiaan menetti täysin käsittömättömän asian vuoksi :(
*sytytän kynttilän näiden viattomien uhrin muistoksi*

Shv ja hipsu-hippiäinen 13+0
 
sisarHENTOvalkoinen, paljonhan tuo on mahdollista että siellä ollaan samoihin aikoihin....heh,pitäisköhän ne mua ihan pimeenä kun haahuilisin huoneista huoneisiin huutelemassa; onks täällä sisarHENTOvalkoinen :D

Mulla esikoinen syntyi laskettuna päivänä käynnistyksellä, kakkonen rv 36+2 ja tuo kuopus 39+5.

Mulla on myös noita järkkyjä kannatinkipuja, yöllä herään välillä kun käännän liian vauhdikkasti kylkeä. Tai nopea seisomaan nouseminen sattuu. Helpottaa kun laittaa itseään etukumaraan.

Ihanasti on muuten pikkuinen antanut merkkejä itsestään tänään, varsinkin huonoryhtinen etukumarassa istuminen tässä koneella auttaa tunnistamaan nykäyksiä ;)

Jokelan tapahtumat ovat täälläkin järkyttäneet, voi niitä äitejä, isiä ja muita perheenjäseniä, jotka ovat rakkaansa menettäneet :'(

annastiina rv 13+2
 
Kiitos kaikille tuesta; meinas eilen tosiaan epätoivo iskeä totaalisesti. Tämäkin päivä ollu aika säikky, mutta onneksi vuoto on loppunut. Kaipa se oli limakalvolta peräisin, niinkuin muutama arvelikin. Tänään luulin tuntevani muutaman potkun tapaisenkin massusta :heart:
Toivottavasti Ronya Roycenkin vuoto olisi vaaratonta ja kaikki menisi hyvin

Tuo Jokelan tapaus on tosiaan puistattava :( Ei voi muuta kuin ihmetellä, että miten tuollaista voi tapahtua.
 

Yhteistyössä