TOUKOKUUN TOIVOTUT marraskuussa

Eilen kävin neuvolassa vaavin sydän pamppaili sellasta 140 -150, ihanan kuulosta, kaveri on niin vilkas et jatkuvasti karkasi laitteen alta. Neuvolan täti sanokin et ei ihme jos liikkeet alkaa tuntu kun on sen verta virtaa kaverissa..Kyllähän niitä eilen illalla tuntuikin ainakin ite niin luulen. Paino oli noussut ihan reilusti joten nyt kyl lopetan mekean syönnin tai ainakin vähennän :( Mut jos tän elävänä ulos saan niin tulkoon vaikka 30 kiloa :D

Veriseulan tulos oli ihan normaali ei mitään ns. erityistä. Eilen sit kerroin mun ystävälle jonka kanssa ollaan oltu kavereita tosi pitkään varmaan 20 vuotta. Et tämmösiä täällä savon suunnalla.

Jokelan tapaukseen sen verta et kyllä ei voi käsittää ei sitten mitenkään...voi niitten lasten perheitä jotka ovat lapsensa menettäneet :( Ja ihan kauheeta on varmaan sen pojan vanhemmillakin. Itku tuli kun kuuntelin uutisia.

musta on tullut muutenkin kauhia itku pilli..mies aina kysyykin kun katsotaan jotain ohjelmaa et joko itket? Mää syytän hormooneita :D
 
Huomenta!

Mun pitikin poika04 sulle kommentoida tuota ruoka-asiaa....en usko että ruokaan ehtii niin lyhyessä ajassa tulla mitään pöpöjä, kyllä se ruoka on aika lämmintä vielä puolituntia lämmittämisen jälkeen. Mutta kyllähän se tosiasia on että ruoka pitäisi jäähdyttää nopeasti ja laittaa kylmään.

Mä olen lähdössä matto ostoksille heti kun saan koululaisen ja kerholaisen pois jaloista. Eteisen matto on aivan järkyn näköinen ja päätin etten ala sitä pesemään/pesettämään. Kesällä sitten.
Ja samalla voisin hiukka katsella joulukortti tarpeita ja uusia jouluvaloja ja lahjoja ja.... :D Joulun odotus on ihanaa, huolimatta tästä vesisateesta :x

annastiina, rv 13+3
 
Mä olen itsekseni kokeillut mahan päältä tuota kohtua, ja kyllä se vaan arka on... Tänään on neuvola lääkäri, kysäisen siltä sitten, onkohan normaalia...

Äääh, mistä löytää kaunis talvitakki mikä menee mahan yli??? :eek: Postimyyntejä on tänäänkin jo selaillut netissä vaikka kuinka, mutta tykkäävät olemaan sellaisia kolttuja tai telttoja, että eih... :kieh: Kai nyt luulisi, että raskaana olevakin saisi olla kaunis ja seksikäs ja pukeutua trendikkäästi :whistle:
 
poika04 musta tuntuu hiukan kipeältä. En ole kehdannut valittaa asiasta, mutta kyllä minuun on ainakin sattunut hiukan. Ensi viikolla neuvolalääkäri taas... Toivottavasti sitten jo kuunnellaan sydänääniä.

Liikkeitä en todellakaan näin aikaisin osaa sanoa tunteneeni, mutta kaiken näköisiä merkillisiä tuntemuksia on masussa ollut. Nipistelystä öisiin pieniin kipuihinkin. Ei mitään vakavaa kipua, mutta semmoista pientä. Luulisin, että liitoskipuja.

Tänään koti-Suomeen käymään, vaikka olo onkin surkea eilisen hirmu-uutisen johdosta. Olen edelleen hyvin järkyttynyt siitä mitä Jokelassa on sattunut.

Täällä pieni pakkanen ja lunta. joulutunnelmat. Huokaisinkin miehelle eilen, että olisi jo joulu niin olisi tämä odotuskin sitten puolessa välissä jo. :)
 
Mä olinkin hiukan huolissani tuosta, kun minulla ei rinnat ole enää arata, oikeastaan laisinkaan :eek: Vai onkohan siihenkin jo niin tottunut :LOL: Mutta kyllä ne tissit kasvaa... KOhta joutuu jo isompia boobseja ostamaan :whistle: Siitäkös ukko tykkää, mie kun tälläinen a-kupittelija olen aina ollut :LOL:

Kyllä se JOkelan tapaus järkytti, kun miettii, ettei Suomessakaan voi enää lapseyt käydä koulua rauhallisin mielin... :| Kurjaa, ettei kukaan huomannut pojalla olevan noin paljon "vikaa päässä". Eikös hän ollut debressoitunut ja joku muukin psyykkinen juttu taustalla. Että oli se aika kumma, kun eilen uutisissa haastateltiin niitä kavereita, eivätkä he olleet huomanneet mitään erikoista, pientä alakuloa kentis... (luulisi JONKUN huomanneen!)
No mitä sitä nyt ketään syyttelemään, kunhan mietiskelin... :$
 
Jokelasta tulikin mieleen, että taitaa tosiasiassa olla niin, että nillä, joilla huonoiten menee, näyttävät sitä vähiten. Ja siksi tällaiset tapaukset tulevatkin usein ihan puun takaa :( Valitettavasti.

Oma napa: tämä itkuisuus on aivan kamalaa. Mun pitäis harjoitella yhteen esitykseen biisejä, mutta en itkultani pysty laulamaan. Voi jösses! On muka niin herkkää :| Jospas se hellittäis jossakin välissä; ei tule muuten yhtään mitään...
 
Heips,
pitkästä aikaa taas täällä. Siis kirjoittelemassa.:) Pakko kyllä lukea kaikkien kuulumisia joka päivä.:)

Eilen kävin minäkin neuvolassa, jossa tehtiin sisätutkimus ja kuunneltiin ekakertaa sydänäänet. 150 sykki. :heart:

Painoa on tullut viime neuvolakäynnistä vain 800 grammaa mutta kaipa se on ihan ok. Tuntuu, että ruoka on pahoinvointikauden jälkeen maistunut TOSI hyvin, että oletin sen nouseen enemmän. Mulla on pieni vauvamasun alku nyt ja sitä tulee siliteltyä tosi usein pitkin päivää.:)

Mielialat vaihtelee minullakin. Toisina hetkinä pelkään, etten saa tarpeeksi tukea mieheltäni tänä odotusaikana/tule saamaan tulevaisuudessa.. toisina hetkinä olen onnellinen ja varma tulevaisuuden suhteen.

Rauhallista torstaita. Pitäkää huolta masuistanne ja perheistänne. :heart:

- erika ja masun kaveri 14+4
 
:heart:

Ultrasta juurikin tultiin ja siellä mussukka kölli :saint:
Koko vastas viikkoja joten la. pysyy samana 19.5.
Niskaturvotusta oli 1.4mm joten kaikki hyvin siltäkin osin, kyllä on niin huojentavaa että nyt todella tietää että siellä masussa joku asustaa ja voi hyvin!
Pituutta pääperä oli 57.2mm (kokonaisuudessaan 73.3mm)
Ultratäti naureskeli ja yritti herätellä alkuun kaveria kun näytti niin sikeesti nukkuvan ja laiskasti käänsi kylkeä vain.. sitten alkoikin kunnon aamujumppa ja saatiin hyvät kuvat!

Isukkia tais jänskättää koko reissu enemmän kun mua ;)

joku kyseli rintojen arkuudesta, täälä sitä on edelleen havaittavissa, oikeestaan se ei oo miksikään muuttunut niistä alkuoireista lähtien.. AUTS!
Juupelis, mutta jatkoja kaikille :wave:

Jonsku83 rv 12+3
 
onnea jonskulle kivasta ultra reissusta ja ennenkaikkea siitä että vauveli voi hyvin :flower: Niin se muuten monesti on isiä jännittää kauheesti ja sitä kyselyn määrää. Muistan kun esikoista ootin ja mies oli mukana niin se ultraaja oli varmaan ihan ihmeissään kun mies kyseli niin paljon ja halusi nähdä vaikka mitä..Mut musta se oli vaan kivaa kun osoitti paljon kiinnostusta..Ja mähän tottakai silloinkin vetistelin..
Erika: Onnea sydän äänien johdosta niitä on aina kiva kuunnella =)

Rinta asiaa: Mulla on mennyt ohi kipuilu, onneksi olivatkin niin kipeät..mutta musta taitaa tulla oikee pamela viellä tässä raskausaikana =)

Pitäsköhän tehä töitä välillä..jaa en tiedä kun ajatukset on tuolla massussa. Uskomattoman nopeesti tuo aika on mennyt. AI niin ultra juttua. Kauheeta jos ei päästä rakenne ultraan kun lakko tulee =( Eivät anna tällä hetkellä aikoja ennenkuin tietäävät mitä tulevan pitää..pitää yksityiseltä tilata aika mut kun sinnekkin on parin kk jono et pääsee rakenne ultraan, jos sattuukin et lakko tulee.
En viellä tilaa ennenkuin tiedän pääsenkö ihan tähän julkiseen. Neuvotäti kyl sano et kyllä se jotenkin järkkääntyy
 
Alkuperäinen kirjoittaja Annaliina73:
Jokelasta tulikin mieleen, että taitaa tosiasiassa olla niin, että nillä, joilla huonoiten menee, näyttävät sitä vähiten. Ja siksi tällaiset tapaukset tulevatkin usein ihan puun takaa :( Valitettavasti.
No mitä nyt itse mielenterveyshoitaja siskona olen nähnyt ja kuullut, niin kyllä joku on aina jotain hiomannut, mutta ei välttämättä ole osannut tehdä mitään...
Ihminen, mikä opn pahasti debressoitunut on kyllä hiukan erilainen, kun normaali "vähän masiksessa oleva" tallaaja... :|

Mutta se siitä, mitä siitä kiistelemään...
 
Minäkin olen sitä mieltä, että "hulluimmat" pystyvät parhaiten salaamaan sen.. Muutaman kerran nähnyt minkälaisen pyörityksen turha ilmoittaminen (johtunut vanhoista katkeruuksista yms) saa aikaan. Ja sitten kumminkin ne, jotka apua eniten kaipaisivat, juoksevat tuolla jossain.. :(
 
Eikö tämä väsymys ollenkaan hellitä???? Mua väsyttää, tuntuu että joka päivä vaan entistä enempi. Jostain syystä meijän nuorempi neiti on alkanut hihkumaan yöllä ja saan rampata siellä 2-3 kert yössä vaikka hiljenee niin että kerkeen takas sänkyyn alle 3min. Varmasti sekin rassaa mutta oikeesti!!!???!!! Aiemmissa raskauksissa olen ollut pirtee kuin peipponen, nyt posket on klommolla ja harmaana hiihdän täällä. Rautaa vedän päivittäin jotta ainakin hemppa ja sitä myöten väsy pysyis kurissa. Kohtalotovereita? Eilenkin sammuin samantien kun tytöt sain nukkuu eli 21:30 ja tänään olen ollut ihan silmät puolitangossa ja pussit silmien alla!

Maha on ihan järkyttävän kokonen. EN muista millä viikoilla aiemmissa maha ois näissä mittakaavoissa mutta kyllä tämä niin pallolta tuntuu että huh! Toki maha yms kudokset (tai mitä lie) on venyneet jo kahesta aiemmasta joten sekin varmaan vaikuttaa.

Huomenna on sitten se kauan odotettu ja pelätty ultra. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Tulen illalla tai la aamuna viestittämään mikä oli "tuomio" :whistle:

Jeesh, mutta nyt kauppalappua viimeistelemään. Kohta tulee kyyditsijä kauppareissulle, saa samalla katottuu vähän joululahjojakin kenties! Mukavaa alkavaa viikonloppua jo näin torstai-iltapäivänä :D
 
Kaikki näyttäisi olevan hyvin. Pikku-Beanie uiskenteli iloisen näköisesti, sydän sykki. Ei tiedetä mistä verenvuoto johtui. Sain anti-D piikin, joten on hieman rauhallisempi olo. Vuoto on onneksi loppunut.

SatuA78 Samaa olen ihmetellyt, eikö tämä väsymys lopu tosiaan koskaan? Tekis mieli käpertyä vällyjen alle, talviunille ja herätä kevään tullen...
 
Pikaisesti....

Katrinainen,mulla kanssa kovasti massussa tuntemuksia,kiristää,painaa,vihloo...milloin mistäkin kohtaa ja joskus kovemminkin...kai ihan normia ja rinnat on vieläkin arat =)

Kaikille ultrasta hyviä uutisia saaneille onnittelut :heart:

SatuA: Mulla tuntuu väsymys vaan kiihtyvän,uni maittais jatkuvasti |O

Täällä pakkaillaan matkaa varten,aamuyöstä lähtö :eek: Ihanaa päästä täältä pimeestä hetkeks aurinkoon B) Joten nähdään viikon päästä,voikee paksusti :wave:

Repa ja kutvonen rv 13+1
 
Mä kävin ultrassa 6.11 tiistaina. Se meni tosi nopeesti, kun mittas vaan vauvalta pääperämitän vähän näytti mulle vauvaa ja kuuntelutti sydänäänii ja se oli siinä. Odotin kyllä vähän enemmän tuolta käynniltä, mutta ihanaa kuitenkin se, että näin, että vauvahan se siellä :) Siis niskaturvotuskaan ei mitannut ja kuulema siks, kun se ei yksistään mitään kerro, eli niitä ei kuulema enää tehä (Kuopion keskustan neuvola). Eli sit mitataan jos näkyy kunnolla turvotusta, kyllä aina aikasemmin ollaan mitattu ja tarkasti. Noh... ei siis mitään seulontoja. Olkoon sitten niin.

Huomenna on ensimmäinen äitiysneuvolakäynti.
Mullahan on jo tiedot siellä valmiina, että siks vasta nyt.
On jatkuvaa neuvolas juoksemista itsellä äitiys ja vauvalta ja vielä kuljettaa mukana 4-vuotiasta vilkasta tyttöö, joka ihan varmasti pistää ranttaliks.

Laskettu aika on 2.6.08, Moona on syntynyt 7.6.07, että meneepä aika likeelle synttärit. Pitääkö täs nyt vaihtaa ketujua nuin vähästä, kun kuitenkin syntyy vähän aikasemmin, ehkä... ainakin nämä 2 aiempaa ovat syntyneet. !?!

Odotan postista crosstrainerii tulevaksi, että pääsee treenailemaan, kun kuitenkin 2 peräkkäistä raskautta ja vartalo on kohta pokspokspoks...

Juu ja raksahommat on vaiheessa katonteko ja lunta tulee. Eilen miehen isä lensi nurin ja jalka murtui ja on sairaalas nyt, leikattu eilen illalla ja kipsis. Nyt sitten haetaan kirvesmiestä tilalle.. aika taakottavaa.
 
summer81: Mun esikoinen painoi 2955 pieni ja suloinen :heart: ja paljon tuon isompaa turha kuvitellakkaa alakautta tekevänsä.

Heleemi: mitä sitä ketjua vaihtaa muutama päivä sinne tai tänne =) Aika jännä et eivät mittailleet nt:sta..

Mulla on kauhee nuha..ärsyttävää. Tiesättekös mun vainoharhaisuus on jo huipussaan mä en uskalla oikeen kenellekkään kertooo et oon raskaan :( Että entäs sitten sattuu jotain. muutamalle hyvälle ystävällekkään en yksi toikkoon saa sanottua se vaan jää kurkkuun kiinni..vaik tätä pötsiä ei pahemmin piilotella enää. ( eikös me olla nyt 4. kuulla?)

poika04&papu 14+1
 
Voi keheli, mikä moukan tuuri minulla oli eilen... :LOL:
Oma lääkärini terveyskeskuksessa on jotainkin outo, en millään thadfo, että hän tekee minulle gyne-tutkimuksen. Tästä syystä olen sitten olut käymättä ties kunika kauan, varmaankin pari vuotta. Trakoitan tämmöistä perusteellista tutkimusta, onhan minut tutkittu noiden km:jen yhteydessä...
No eilen sitten pirtsakkana lähdin neuvolaa, jes, nyt saan jonkun toisen lääkärin...
No kukas minua siellä jo odottelikin, sama pahainen ukkeli kulmakarvat heiluen :LOL:
Ei lääkärissä ole mitään vikaa, mutta hän tekee oloni kiusaantuneeksi ihan missä asiassa tahansa, näyttää itse kovin kiusaantuneelta ja pyörittelee silmiään. Ei katso silmiin missään vaiheessa, kun puhutaan jostain tämmöisestä alapään asiasta :/ Se tuntuu minusta kovin inhottavalta, ihan kuin lääkärilläkin olisi vaikea olla...

No pääasia oli kuitenkin se, että kaikki oli hyvin, vauvan sydän porskuttiu taas tuhatta ja sataa, siis 170, ja omat jutut oli kanssa hyvin.


Heleemi81 Voi kurjuuden kurjuus, varmasti hankala paikka, kun miehellesi kävi noin kurjasti. Toivottavasti löydätte sopivan miehen tilalle laittelemaan kattoa pystyyn, ettei pääse lunta tupaan ylettömästi. ;)

Hui hai tänään ompi jo perjantai :D Ompas viikko mennyt nopsaan, vaikkei ole mitään tapahtunutkaan.... :snotty:

Miten muuten saa tuommoisen laskurin allekirjoitukseen?? Mie en löydä sitä kohtaa mistään, etä pääsisi muokkaamaan omia juttuja... :p
 
Ai niin...kysyin eilen sitten sekä lääkäriltä, miten ne rakenne ultrat, jos hoitsut menevät matkoihinsa.... Jää kuulemma omalle vastuulle :whistle: Sitä ei tehdä, ellei ole yksityiselle mahdollisuutta :| MIten ne, keillä ei oikeasti ole rahallisesti mahdollista lähteä yksityiselle?
 
Väsymys painaa päälle täälläkin, eli ymmärrän täysin mistä Repa ja SatuA puhutte. Töissä jaksaa tehdä juuri ja juuri sen mitä täytyy, mihinkään ylimääräiseen ei riitä extraa. Tässä kuluneella viikolla, olikohan tiistai, kun menin kotiin, painelin peiton alle, enkä noussut koko iltana! Torkuin vaan siellä ja kävin yöunille 21 jälkeen. Mutta eipä sitten väsyttänyt aamulla :) Vielä kun jaksaisi kaksi viikkoa, niin sitten alkaisi kauan odotettu loma B)

Keskiviikon tapahtumat on vetänyt hiljaiseksi! Miten tuollaista voi tapahtua? Liian monessa perheessä on nyt suuri suru :'( Minua on ihmetyttänyt se, kun joka paikassa puhutaan kahdeksasta kuolonuhrista, mutta eikö tuo ampuja ollut yhdeksäs. Omalla tavallaan mielestäni uhri hänkin, sairas ihminen. Ei ole helppoa ampujankaan perheessä! Lapset on puhuneet asiasta paljon ja hyvä kun puhuvat, ei ole hyvä hautoa omassa lapsen mielessä tuommoisia asioita.

Mites muut olette ajatelleet tehdä tuon sukupuolen kanssa, haluatteko tietää etukäteen? Me ollaan käännetty kelkkamme ja aiotaan kysyä tuo rakenneultrassa 13.12. Voipahan sitten tehdä hankintoja "oikeilla väreillä"..

Tervetuloa VanhaEnsiSynnyttäjä joukkoon tummaan :flower:

Pirteää viikonloppua kaikille!
 
Moikkis!
REPA:... kle...tu..tana.. tääki tahtoo lämpimään :kieh:

MYMMELIS:Millonkas niitä rakenneultria teillä muilla oikein on? Mulla nyt viikkoja 13+2 ja rakenneultraan menossa vasta ens vuoden puolella...? Kyllä ne irtisanoutumisjupakat siihen mennessä on selvitetty...

Ja tuosta Jokelan tragediasta vielä... sääliksi käy, kaikki tapahtumassa mukana olleet, myös tämä tekijä, hänkin oli oman minuutensa uhri... :'( Ja onko se nyt ihan virallista tietoa, että tää kaveri olis ollut jotenkin mielenterveyshäiriöinen? Masennusta se kertoi jollain foorumilla sairastaneensa... ja tää kaverihan oli myös mielialalääkkeitä vastaan! Ja vaikka joku oliskin huomannut tämän pekka-ericin huonon olon, niin välineet puuttua tälläiseen on aika olemattomat...varsinkin jos asiakas itse ei halua parantua/muuttaa ajatusmaailmaansa...
 
äippä 84: En tiedä tuosta mielenterveyshäiriöstä sen enempää, mutta en kyllä liputa ihan terveen mielen puolesta, jos joku voi tehdä toiselle ihmiselle tämän kaltaista pahaa. Mutta ihan niin kuin sanoit; sääliksi käy silti.

Päikkäri 14+5
 

Yhteistyössä