TOUKOKUUN TOIVOTUT marraskuussa

Harmi kun ei mistään löydy sitä ketjua "älyttömistä mitä mies on sanonut/tehnyt synnytyksessä". Se liikkui tääl ennen kun kaksplus-sivut uudistettiin ja täytyy sanoa, et sieltä sai ihan hillitöntä nauruterapiaa :LOL: lueskeltiin miehen kanssa sitä aina välillä ja naurettiin hullunlailla...

tässä muutama kommellus joidenkin synnytyksistä:

* synnytys oli jo kestänyt pitkän aikaa ja vihdoin päästiin ponnistusvaiheeseen. Siinä minä sitten ponnistelin kätilöiden käskystä suonet päästä pullistuen ja karjuen, siinä samalla pääsi kunnon pieru ja mies kysyi ihan nolona korvaan kuiskaten, että en kai minä vaan pierassut??? *

*Synnytyksen ollessa loppuvaiheessa mies meni hääräilemään jalkopäähän ja katselemaan vauvan pään syntymää, hän kommentoi kuin urheiluselostaja jalkojeni välistä kuinka näyttää kuin valtava jalkapallo olisi työntymässä minusta ulos*

* Vaimon ollessa sairaalassa odottamassa synnytyksen käynnistymistä, soitti kätilö miehelle kotiin, että nyt saisi hänkin alkaa siirtyä sairaalaan päin sillä synnytys etenee hyvää vauhtia. Kätilö kuitenkin kehoitti miestä lähtemään ihan rauhassa kotoonta ilman kiirettä, juomaan aamukahvit ja ajamaan parran. Miehen päästyä sairaalaan vaimo ihmetteli miehensä puuttuvaa partaa, joka hänellä oli ollut vuosia...*
 
Täällä tuli tänään täyteen 16 viikkoa ja tunnelmat on hassut kun ei enää juurikaan väsytä eikä ole paha olo mutta ei tunnu liikkeetkään. Aikasemmissa raskauksissa liikkeet tuntuneet vasta viikolla 18+, eli ei auta muuta kun odotella. Maha on iso oikeastaan vain illalla.

Ihania uutisia oli muutamat saaneet joilla oli vuotoa ollut mutta kaikki olikin onneksi hyvin ultrassa. =)

Tervetuloa uusille odottajille jotka ovat varmaankin huomattavasti ahkerampia kirjottelijoita kuin minä, yleensä kerkeän vain käydä lukemassa juttuja kun nuo pikku ihmiset pitävät kiireisinä ja minulla on tämä mahtava flunssa ilonani.

MOLLAKKA 16+0 ja nimetön :wave:
 
jos petteri punakuono on kateissa niin se löytyy täältä..kauhee nuha..

Tänne ei ihmeitä..lasange on vedetty huiviin..ei viel mitään merkkejä bakteereista mutta tuloksia odotellessa..Huomenna pitäs ulos lähteee syömään ja mun nenä varmaan vilkkuu punasena kun kuljen...

poika04&papu 14+2
 
kiitos sisarHENTOvalkoinen hyvistä nauruista ja poika04 ja mouku80 : pikaista olon parantumista.

Mua laiskottaa...pitäisi siivota ja järjestää vaatekaapit loppuun (aamulla sain ne tosi nopsaan kyllä tyhjiksi) mutta nyt ei huvittaisi yhtään. Tää on niin loputonta suota, hommat ei lopu ikuna :snotty: . Olen miettinyt että pitäiskös ottaa siivotusta kodista kuvia nippu ja laittaa ne esille eteisen seinille, näkis ystävät ym. että on meillä joskus kaikki tavarat oikeilla paikoillaan ja matot ojennuksessa.

Ok, mä tuun parin tunnin päästä ilmoittautumaan ja kehuskelemaan ahkeruudellani
;) (oiskos se sama asia kuin jos tulis vieraita parin tunnin päästä ja ois pakko siivota????)

Ai niin, ekaluokkalainen kysyi eilen että oonko mä koskaan saanut koulussa hymytyttöpatsasta, olivat siitä koulussa puhuneet. No, olenhan minä saanut ja neiti sitten kyseli että kuinka pitää olla ja käyttäytyä että sen saisi. Luettelin sitten jotain juttuja ja luin samalla jotain lehteä. Lopuksi vielä sanoin että sillälailla niitä "ilotyttöpatsaista" saa :whistle: . Luin meinaan samalla lehdestä jostain kys.asiasta (sellaisista tytöistä siis) ja meni meikällä hiukka termit sekaisin. Nyt sitten mietin, että kehuskeleeko tuo maanantaina äidinkin saaneen patsaan, ilotyttö sellaisen :LOL:

kuulumisiin :wave:

annastiina
 
Kaikki masuasukilla hyvin! Aivan mieletön helpotus. Kyttäsin ruudulta vaan sydäntä kun kuva alkoi näkymään, sitten vasta pystyin rentoutumaan. Hirmuinen ero muuten ultrauksissa. Jorvissa kaksi edeltävää 05 ja 06 syntyneet ultraus oli ohi nopeemmin kuin arvaskaan, nyt Naikkarilla ihana kätilö ultrasi todella pitkään ja hartaasti ja sanoi että kaikkea voi kysyä ja hän näyttää uudestaan. Mittasi kaikki asiat varmaan kolmeen kertaan. Myös mahan päältä ultrattiin.

Eli pieni oli siellä unilla, vähän heräteltiin liikkeelle että saatiin paremmat kuvat ja ihania tulikin! Kaikki kunnossa. Niskapoimu 1,4mm. Oli hieman isompi vauveli kuin mitä kierron mukaan eli 12+2 (11+6 sijaan) mutta laskettua ei sitten kumminkaan ruvettu rukkaamaan suuntaan eikä toiseen. Aivan ihanaa! Olen ihan ekstaasissa! :heart:
 
Juu, eli tässä kejussa pysyn, vaikka aiemmin tuolla jo sanoin, että laskettu aika on 2.6.2008.
Mutta minusta se lääkäri saatto arvioida sen kuitenkin väärin, minusta täs ollaan viikko ehkä parikin pidemmällä, jos siis lasketaan viimesistä kuukautisista ja ne oli elokuus.
Ja kun sitä niskaturvotusta ei ultras mitattu, kun kysyin sitä neuvolatädiltä, niin tääl Kuopios onkin veriseula, mistä näkee jos on esim. downinsyndrooma. Mut se ultrakäynti tiistaina oli tosi nopee, siis ei siinä mennyt kun 5min. Ajatteliko se lääkäri sit joutua vauhilla, kun mulla oli vauva mukana, vaikka hiljaa se viihty kopassaan :) että ei olis mitään tarvinnut hoppuilla. Massun päältä ultras. Ja kuvatkin oli ihan tosi epäselviä...hmh.

Raskausoire tämäkin ja niin tuttu edellisistä raskauksista, et just kun on vetässyt massun täyteen ruokaa, niin ylläriylläri, hetken kuluttua saattaa olla taas kauhee nälkä!
Muhun uppoo täl hetkel aika paljon tuota ruokaa, mutta vau-kirjassa oli jotain juttua, että alkuun ruoka sulaa 50min ja myöhemmin siihen menee kaksin tai kolminkertanen aika, että kyllä tää nälkä tästä vielä helpottuu.

viikkoja nyt (lääkärin mielestä) 10+6 (omasta mielestä enemmän)
 
Tervetuloa uusille!!

Mä tulin vaan pikaisesti toivottamaan tännekin hyvät isäinpäivät. Kovasti On menon täyteinen viikonloppu olevinaan. :LOL:
Meille ei oikeestaan mitään uutta kuullu. Vauvan melskaaminen välillä tuntu kun oikeen rauhassa ottaa. :heart:
Mutta nyt iltapalalle ja muihin puuhiin.

Hyvät isäinpäivät ja loppu viikonloput kaikille! :wave:

-Liro ja papu-
 
sisarHENTOvalkoinen: Kiitos linkeistä ja vinkeistä täytyy rueta asiaan perehtymään kunnolla pikku hiljaa niin ei tule sitten kiire. Ja saisi nuo veronpalautukset käytettyä johonkin hyödylliseen. :whistle:

Tuosta listasta vielä...olen ilmeisesti katsonut sitten jotain "väärää" listaa :ashamed:

Mut nyt ÖITÄ! :wave:
 
sisarhentovalkoinen: joo, mäkin lueskelin niitä miehen kommentteja joskus vuos sitte miekkosen kanssa ja kyllä kippurassa välillä naurettiin...tuo oli ehkä parhaimpia että mies leikkas partansa joka hänellä oli ollut aina...
mulla siirty la 1.5
taas sitä eilen pötkötettiin päivystyksessä, alkoi toissa päivänä supistelemaan ja tuli sellaisia kivuliaita pistoja/repäisyjä alas vasemmalle. ei ollut pehmentynyt tms. mut ärsytti että ne ei kuunnelleet ees sydänääniä, sanoivat vain että jos alat vuotamaan niin emme voi tehdä asialle mitään koska raskaus on näin alussa..en ite asiassa tiedä edes monesko viikko on menossa, jotain 15+jotain...!?
jotain tulehdusta taas epäilivät, eihän tässä ollakkaan ku jotain 5-6 kuuria syöty ja käytetty..
liikkeistä: luulin että tuntui jo eka kerran tuossa pari päivää sitten, tai no mulla tuntu liikkeet ennenkuin olin ees raskaana ku suoli sitä siellä muljuaa, mut se oli sellainen "perhoisen hento hipaisu" tai millä sitä nyt kuvais...mut en oo ihan varma, kyseli neuvolassa tiistaina täti että onko tuntunu, aikaisemmin synnyttäneet kuulema voivat tuntea aikaisemmin...
 
Isänpäivä tervehdykset... me ollaan koko perhe oltu reissaamassa isovanhemmilla ja omilla vanhemmilla ja nyt kyllä tulee kakut ja teet korvista ulos :/ Mies oli ihan täpinöissään kun heräsi ja valmistelin herkkuaamiaisen hälle 1. isänpäivän kunniaksi :)


ekavakara: Toivottavasti sulla jo olo helpottanut ja supistelut lakanneet, toivottavasti olisi vaan viatonta kohdunkasvukipua :hug: !!! Onko sulla sitten jotain tulehduksia todettu kun aina vaan antibioottia määräävät? Itsellä oli esikoisen odotuksen aikana bakteeritasapaino sekaisin emättimessä ja pientä tulehdusta, antibiootit määrättiin joskus raskausviikolla 27 kun alkoi olemaan supisteluja enemmänkin ja lääkärit katsoivat niiden johtuvan tuosta tulehduksesta, kuuri auttoi ja liiat supparit loppui. Toivottavasti tilanne nyt rauhoittuu!!!

Annastiina69: :LOL: juu huhuile muo ympäri osastoa. Voisin laittaa vaikka punaisen neilikan sairaalapaitaan kiinni, että tunnistat ;)

 
Huomenta!
Nyt on isukin päivää vietetty, isi on saanut lahjan, kortin ja hyvää ruokaa ja juomaa :heart: muta kyllähän isukit sen ansaitsee =)

Kurkku kipiä muttei kuumetta, vähän epäilen et kipeyty lisää kun eilen perrheen kanssa innostuttiin mäen laskuun =) Toivottavasti nyt paranisi äkkiä, nuha jo vähän parempana..

Mitäs ootta miettinyt tuon Tehyn lakon suhteen? Jos ei päästä rekenneultraan? Mie tilasin jo yksityiselle ajan koska senhän voi sit perua. Ei viellä ole vahvistusta tullut että mille päivälle saan kun ei vastaanottava lääkäri ole aukaissut kirjojaan sinne asti..Ajattelin 4d ultran ottaa jos pitää yksityiselle mennä..Olen sillä viikolla tienpäällä kun 20 vkoa tulee täyteen joten kyselin siltä paikkakunnalta jossa sillon olen.. On vähän pienempi paikka kun kuopio joten eihän sitä tiiä jos muutaman euronkin säästäisi.

Ekavekara: mullahan oli kanssa aikapaljon tuota supistelu tuossa 10 - 12 viikoilla ( Anteeksi en nyt muista paljon sinulla oli viikkoja) Itsekkin sairaalassa kävin ei ultakaan suostuneet kuuntelee sydänääniä ja se tuntu tosi pahalta...Odotin sit perjantaista tiistaihin et pääsin ultraan katsomaan onko papu kunnossa.. Toivottavasti sinullakin vaan kohtu kasvaisi vähän rivakammin ja kivut johtuisivat siitä :hug:

Sitten tunnustan taas jotain vouhotuksistani: Tää flunssa kun iski olin ihan varma et nyt olen saanut sen listerian joko vanhasta ruuasta tai sit siitä jauhenlihasta, koska raskaana olevillahan oireena on just flunssa oireet..mut onneksi ei kuumetta ole ollut niin olen jo vähän rauhoittunut :( Hormoonien piikkinn laitoin miehelle kun asiaa vouhkasin. Totesi vaan et kylläpäs ne hormoonit saakin kaikenlaista aikaiseksi :D kummasti sitä virnuilutti.

Tänään alkoi sokeri dietti herkut pannaan ainakin huomiseen asti :D

joko olette liikkeitä tunteneet? Mä en oo varma...voi olla et en tai sitten oon

Poika04&papu 14+4
 
äippä 84 kyselit :) Meille np-ultrassa sanottiin suoraan, että joku paikalla olevista hoitsuista soittaa joulun välipäivinä, että tuleeko rakenneultraan kutsua laisinkaan. Eli jos ei , vastuu on itsellä ja sitten vaan yksityiselle. Harmittaahan se hiukan, mutta. Toivon sydämmeni pohjasta, että hoitajat saisivat sen tahtonsa läpi ja rahaa enemmän kukkaroihinsa!!!
Mie ajattelin odotella muutaman viikon vielä, tuonne vkolle 14, ennekuin soittelen mehiläiseen. 4D-ultranhan mie kyllä tahdon, harmi vaan, kun Lohjan sairaalassa olisi saanut sen ilmaiseksi :$ Np-ultrassakin näimme vilaukselta Naukusta kuvaa kolmiulotteisesti :heart:

Meneepä aika ihan todella nopsaan :eek: Nyt siis meillä alkanut rv12 :heart:

Eilen repäisi ihan tosi kivuliaasti tuosta alamassusta vasemmalta, ihan kaksinkerroin menin ja kiljuin lattialla. Mies katsoi ihan kauhuissaan vieressä :whistle: Eipä pidä kokoilla enää, onko yhtä näppärä liikkeissään, ku pari viikkoa sitten vielä :LOL:

Usgh, mulla on valkovuoto muuttunut valkoiseksi :x Neuvolalääkäri tuumasi vaan, että raskaanaollessaa kaikki tuppaa muuttumaan, eikä tuo hiivaa ole. Mistäs se sen tietää? Hiivahan voi kuitenkin olla oireettomanakin? Vaikka vv olikin ihan siistiä, ei kokkareista, eikä mulla muita oireita ole, ni jäi se nyt mieltä painamaan... Ja sitä tulee ja tulee, päivästä riippuen..Välillä tuntuu, että hoiusuihin lorahtaa :LOL:

Olisiko ketää kohtalo toveria tämän asian tiimoilta...

Nauku rv12 ja pöljä märät pöksyt jalassa :p
 
Joku tuolla jossain välissä ihmetteli että mitenkä ne joilla ei ole varaa käydä yksityisellä. Valitettavasti tämä on ihan normaali tilanne monessa kunnassa että rakenneultraa ei tarjota, vaan jos haluaa käydä pitä käydä itse oma-alotteisesti omalla rahalla yksityisellä. Eli jos rakenneultrasi sattuu lakonajalle olet joutunut samalle viivalle näiden "köyhien kuntien" odottajien kanssa... Ei tuo rakenneultra ole mikään itsestään selvyys Suomessa oli työtaistelua tai ei.
Annaliinako73 ko sitä listaa päivitti? Voisin liittyä jos vielä mahtuu. La 2.5. ja eka tulossa.
 
Mie sitä ihmettelin, että entäs ne varattomat :whistle:

No, onneksi ei ole omalla kohdalla pelkoa, etteikö pääsisi, harmittaa vaan niiden muiden puolesta :/

Voisiko joku päivittää minut sinne 24.5 listalle?? Sairaalaksi Lohjan sairaala/HUS
 
Saakohan täällä kysellä tyhmiä, uusi kun olen ja en ole palstaillut muutenkaan hirveästi.. :ashamed: Sitä vaan että kuinka antibioottikuurit tai muut tulehduskipulääkkeet sopii kun on raskaana? Mulla nimittäin on molemmissa ranteissa jännetupintulehdus, levossa nyt olen pitänyt ja rannetukia ja kylmägeeliä käyttänyt mutta mikään ei tunnu auttavan... Perjantaina onneks on lääkäri mut uskaltaakohan niitä mahdollisia lääkkeitä sitten syödä turvallisesti..? :ashamed: :p

 
Cici: Kyllä raskaana olevillekkin on sopivia lääkkeitä =) Itselläni oli keuhkoputkentulehdukseen Amoxin tai jotain sellaista...

Mymmelis: Oon miekin miettinyt sitä et ei opiskelijoilla esim. ole mahdollisuutta mennä yksityiselle lääkärille ultraan koska kallistahan se on, nopeesti menee kuukauden ruokarahat yhteen ultraan. Ja edelleen jaksaa ihmetellä sitä että erikunnissa on niin eri käytännöt =( eikä tarttee olla kun naapuri kunnassa niin saa ihan eri palvelua, ainakin täällä savossa.
ja viellä mymmelis: mullahan oli oireeton hiiva ja ihan kunnollinen sellainen oli ihan 3 plussalla enkä tiennä yhtään mitään..
 
Heips!
Unohdin laittaa minun synnytys sairaalan, eli Lohjan sairaala/HUS :) 14 viikko odotusta lähti käyntiin, väsymyksen ja huonon olon pitäisi helpottaa, mutta mulla vaan pahentunu! Huono olo aamusta iltaan!
Vikonloppu meni töissä, elen olin niin väsynyt. Meinasin illalla jumpassakin nukahtaa! Tänään ihana vapaa päivä! Illalla ajattelin miehen kanssa ostoskille mennä,jos se vaan ajoissa kotiin tulee!
Tein appiukolle elämäni ensimmäisen mansikka täytekakun ihan yksin alusta loppuun, ja hyvää tuli! Appiukko oli hyvillään, hyvä minä!


 
Heippis!
Cici 85: Eiköhän ne lääkärit tiedä mitä reseptejä raskaana oleville kirjottelee... rauhassa vaan =)

Täällä on olo mitä mainioin ja tuo pötsi mukavasti näkyvissä... :D Omista housuista ei enää mitkään muut kuin verkkarit mene jalkaan... neuvolaa odotellen, joka on joulukuun alussa...
on kyllä ihmeellinen tämä yhteiskunta kun joka perheeseen pitäisi se tyttö ja poika standardien mukaan saada :/ meillä kun on kaksi tyttöä ennestään, niin jopa äitini soitteli eilen ja kertoi ostaneensa vauvalle sinisen kesälakin,.. naureskelin vaan, että saattepa sitten pitkän nenän kaikki kun se tyttö sieltä putkahta :D
Salaisuutena toki säilyy sukupuoli loppuun asti, en ole aiemmissakaan raskauksissa
halunnut sitä lähteä utelemaan.

äippä ja nytty rv 13+5
 
rakenneultrasta: Mulle varattiin se 27.12. Kätilö ei uskonut työtaistelun joulukuun loppuun ainakaan ulottuvan jos se pääsee alkamaan kun sitä kyselin. Ja tosiaan jos sen rakenneuä:n joutuu itse kustantamaan joko työtaistelun vuoksi tai sitten, koska kunta ei sitä järjestä niin itse suosittelen menemistä suoraan tuohon 4D-ultraan (en kyllä tiedä miten pääkaupunkiseudun ulkopuolella on mahdollisuuksia?), eroa 2D:n ja 4D:n välillä on muutama kymmentä euroa, mutta se kertoo ihan erilailla tutkimuksellisesti ja on muutenkin hyvänä lisänä "elämysmatka" vanhemmille vaikkakin kysymyksessä on seulontauä.

mymmelis: täällä kohtalotoveri tuon v.vuodon suhteen:wave:. Ja sitä tosiaan tuntee välillä, että housuihin lorahtaa :kieh: *ällöäkö*? Ootappas vaan loppuraskautta kun vaiva tulee vaan pahenemaan ja tuntuu kun reisiä pitkin valuis... Kuuluu siis asiaan kun muuten on oireeton ja limakalvot on turpeat sekä verenkierto on lisääntynyt niin tuota valkovuotoakin piisaa.

Muhun iski kaamee väsymys ja aattelinkin mennä pienille tirsoille kun typykin unilla. Mulla alkuviikko vapaata ja viikonloppu meneekin 12h päiviä tehden eli nyt levättävä ja nautittava kotiäitiydestä taas torstaihin saakka ;)

sHv ja hipsu-hippiäinen 13+5
 
tänään aamulla oli aika 9.30.
niskaturvotus ok, oli 1.6, korvien välin mittas sekä sisäreiden muistaakseni, kaksi kättä ja kaksi jalkaa :D oli se mahtavaa nähä taas ruudulla pikkuinen :heart: ja siinä ruudulla oikein näki punaisella missä oli sydän ja sininen alua oli verenkiertoa, tämä oli uutta!

sitten rv 20 on rakenne ultra joka menee tammikuulle vasta, se tehdään joko tayssissa tai tuolla samaisessa äitiysneuvolassa, eli sitä seuraavaksi odotellaan.

Mutta oon kyllä nyt onnellinen kun kaikki oli hyvin.

mulla kans valkovuoto runsasta ja haisee :x väsymys on poistumassa, ja jaksaa niinkun paremmin nyt.

maha näkyy jo mulla. Liikkeitä en tiiä oonko tuntenut vai en, luulen et jotain hyvin pientä kutittelua on välillä tuntunut. Sukupuoltakin kysyin mutta ei näy vielä näin aikasin.
tyllerö 12+5
 
Moi. Mulla on huomenna ultra :D , hiukan jännittää. Mennään koko perhe, mies ja molemmat lapset. Ennen ultrat on ollu synnytys/naistentautien osastolla, mutta nykyään meillä on neuvolalääkärillä oma ultra, joten sinne sitten vaan. Se on aivan mahtava, se meidän neuvolalääkäri! Oikeen rempsee ja puhelias pohjalaane :D Hyvät muistot hänestä jo entuudestaan. Täytyy muistaa kysyä neuvoa , mitä ihmettä mä teen mun rintojen (paremminki nännien ) kans!?!?!? Kuopuksen odotuksesta lähtien ne on ollu enemmän tai vähemmän rikki :$ Johtunee mun atopiasta ja allergioista :/ Imetyksestä vaan ei tuu mitään, jos ne ei tuu kuntoon!

No huomiseen!!!!!!!!!!!
 
Mulla ei päänsärky vaan ota loppuakseen. :/ Terveydenhotajalta kun kysyin niin kyseli vaan kauheesi että onko stressiä ja onko parisuhteessa kaikki hyvin yms. Ja että jos syy löytyisi jostain tuollaisesta. Mutta kun tämä on joka päiväistä eikä mulla ole stressiä mistään mun mielestä ja muutekin kaikki on hyvin. En mä nyt sitten tiedä mitä tässä enää pitäis tehdä :headwall:

mymmelis mulla on kanssa runsas v.vuoto.

Tuosta rakenneultrasta sen verran että mulla se on vasta ensi vuoden puolella rv 23+. Mulle nt-ultran teki lääkäri (kun samalla katsottiin mun r.dabetes asiat) ja mun mielestä seuraavalla kerralla ultran tekisi sam heppu eli irtisanomiset ei välttämättä vaikuttasi joka tapauksessakaan..ja kai nuo asiat on sikseen sovittukin. :whistle:
Mutta jos ei niin yksityiselle menen.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

-Liro ja papu-
 

Yhteistyössä