TOUKOKUUN TOIVOTUT marraskuussa

Täälläkin np- ultrassa käyty viime viikon torstaina :)
Kaikki oli OK; niskapoimu 1,2 mm, pääperä 69,4 mm ja pää 20,1 mm.
Arvioitu laskutumisaika muuttui 10:llä päivällä, eli on nyt 22. toukokuuta, että jos joku sit viittii vaihtaa sen sinne tietoihin. Kiitos :)
Aikasta paljonhan tuo muuttui, mutta eipä tuo haittaa. Saan vielä muutaman armonpäivän opiskeluissa ennen äitiysloman alkua ;)
Pikkuinen oli hereillä alussa ultraa tehtäessä, pyöri ja hyöri ympäriinsä, mutta sitten alkoi ilmeisesti väsyttää ja heitti aa-aa käsi otsalla :) Söpö :heart:

Maha kasvaa ihan hirveesti!
Heti kun jotain syöt tai juot, niin kohoaa kunnon pötsiksi!
Mitkään housut ei mahu...kauppaan siis :)

En oo ihan varma, mutta mielestäni oon tuntenu pieniä hiplailuja ja yhen kunnon potkun. Voipi tietysti olla että oli ihan kunnon ilmapallo tuolla massussa joka otti ja räjähti ja antoi potkun tuntemuksen. Mutta muuten sellaista ei ole ollut, vaikka ilmaa kyllä riittää!!!

Ja valkovuotoa, KYLLÄ!
Ihan omiks tarpeiks...ja liikaakin.

Mutta tässä taas omaa napaa, sori :ashamed:
Nyt opiskelutehtävien kimppuun...ketä jaksaa kiinnostaa jotkut Exel- taulukot??? Juu, ei minua ainakaan!!!

Lumista päivää kaikille!
 
Mymmelis : olipas kiva hoksata että täällä touko-toivoissa on toinenkin lohjalainen, tai ainakin lohjalla synnyttävä, itsekkin siis olen. mutta meillä la.at aika kaukana toisistaan.
Sisarhentovalkoinen :joo, mulla oli keväällä kohtutulehdus ja parit hiivat joihin kumpaankiin tuli lääkekuuri (ja kohtutulehukseen makaamista kättärillä ) ja nyt raskauden aikana alussa oli parit hiivat joihin kumpaankin se käytettävä lääkekuuri, sit oli kohtu/emätin tulehdus sen jälkeen hiiva ja sit tuli pissatulehdus...nyt ne epäili taas hiivaa..ottivat jotkut viljelyt(?) alhaalta ja niistä tulokset kuulen tänään..
tuota esikoista oottaessa mulla alkoi supistukset vk 20 jälkeen, siis muistaakseni jollai 25-6, ne varoitteli neuvolassa ihan ekalla käynnillä että voi olla että alkaa nytkin aikaisemmin, olen hiukka stressaavaa tyyppiä ja varmaan johtuu siitäkin että herkemmin alkaa. no supistukset alkoi perjantai-iltana ku oltiin menty jo nukkumaan, oli tosi kova eka, ku tuntu päälle päin tosi selkeesti ja maha kovettu ihan älyttömäksi palloksi...no tänään en ole tuntenu ku parit, mut pitää vaan ottaa vähän rennommin..

millä viikolla voi selvittää sukupuolen?
mä haluan ainakin tietää etukäteen, mies kuulema ei..
 
Alkuperäinen kirjoittaja EkaVakara:
Mymmelis : olipas kiva hoksata että täällä touko-toivoissa on toinenkin lohjalainen, tai ainakin lohjalla synnyttävä, itsekkin siis olen. mutta meillä la.at aika kaukana toisistaan.
Sisarhentovalkoinen :joo, mulla oli keväällä kohtutulehdus ja parit hiivat joihin kumpaankiin tuli lääkekuuri (ja kohtutulehukseen makaamista kättärillä ) ja nyt raskauden aikana alussa oli parit hiivat joihin kumpaankin se käytettävä lääkekuuri, sit oli kohtu/emätin tulehdus sen jälkeen hiiva ja sit tuli pissatulehdus...nyt ne epäili taas hiivaa..ottivat jotkut viljelyt(?) alhaalta ja niistä tulokset kuulen tänään..
tuota esikoista oottaessa mulla alkoi supistukset vk 20 jälkeen, siis muistaakseni jollai 25-6, ne varoitteli neuvolassa ihan ekalla käynnillä että voi olla että alkaa nytkin aikaisemmin, olen hiukka stressaavaa tyyppiä ja varmaan johtuu siitäkin että herkemmin alkaa. no supistukset alkoi perjantai-iltana ku oltiin menty jo nukkumaan, oli tosi kova eka, ku tuntu päälle päin tosi selkeesti ja maha kovettu ihan älyttömäksi palloksi...no tänään en ole tuntenu ku parit, mut pitää vaan ottaa vähän rennommin..

millä viikolla voi selvittää sukupuolen?
mä haluan ainakin tietää etukäteen, mies kuulema ei..
olisko joskus 20 viikon tienoilla mahdollista tietää sukupuoli noin niinku "näöllisesti"...
 
Ainakin meillä Naikkarin ultraaja sanoi että kaikki on periaatteessa tässä alussa tyttöjä kun erot on vielä niin pienet. Että tosiaan siinä rakenneultrassa rupee selvemmin tietämään. 4D jossa ollaan oltu molemmista tytöistä suositaan rv 20-28 koska silloin vauva jo enemmän ihmisen näköinen (suhteet oikeenlaiset esim pää verrattuna vartaloon jne ettei pelästytä turhaan) ja siellähän kaikki näkyy sitten 100%. Epäilen vahvasti niitä jotka väittää että 4Dn jälkeen on sukupuoli muuttunut salissa ihan päinvastaseks. jos vauvalla jalat ihan kipparassa ja piilottelee niin ok, mutta kyllä siinäkin on ultra-aikaa niin kauan että asento saadaan kyllä muuttumaan! Meillä toinen tytöistä työnsi päätään istukan alle joten naamakuvat jäi vain muutamaan otokseen kun taas esikko oikein poseerasi ja esitteli ilmeitään DVDlle tallennettavaksi.

Kamalaa toivoa jompaa kumpaa, mutta salaa toivon poikaa että mies saisi autoharrastukselleen kaverin ja vielä kun ukkeli uhkaa että kolme lasta on meijän perheelle tarpeeksi... No tytöt tuo sitten aikanaan poikia taloon :whistle: Mies varma tosiaan että masussa on tyttö kun olen näin oireeton enkä oksentele. ois kiva sitten kun vauvat onnellisesti sylissä tuhisemassa verrata vähän että pitääkö paikkansa oksentelu-poika, oireettomuus-tyttö jutut mitään kutia! Näin olen ite kuullut tän sanonnan aina ja 8 kaverista kuusi oireetonta sai tytöt ja 2 oksentelevaa pojat.... Onko ollut sitten silkkaa tuuria on sitten taas ihan toinen juttu! Onkos muita 4Dhen menijöitä muuten?

t. Räntäsateesta SatuA, tytöt ja pallero 12+5 :heart:
 
Heippa!

Täällä päin Suomea taivaalta satoi hetki sitten lunta/räntää. Ihanan talvisen jouluinen tunnelma.=) Vietän periaatteessa vapaapäivää, vaikka olisi hirmusti luettavaa> parin viikon päästä monen monta tenttiä.

Opiskelijana täytyy todeta, että rahat ovat aina loppu. Ilman vanhempieni ja puolison taloudellista tukea päätoimisena opiskelijana ei pärjää. Itse teen lomilla töitä mahdollisuuksien mukaan mutta esim. viime kesänä, kun tein ns. ilmaiseksi töitä harjoittelussa, ei säästöön jäänyt mitään. Olen siis paljosta velkaa läheisilleni. Onneksi tässä pikkukaupungissa tarjotaan molemmat ultrat. Toivottavasti työtaistelu olisi pian ohi, että tätä mahdollisuutta pääsisi hyödyntämään.

Olen huomannut, etten aina muista/hoksaa/ymmärrä neuvolokäynneillä ja ultrassa kaikkea, mitä minulle selitetään. Esim: mitähän mahtaa tarkoittaa, kun ekassa ultrassa lääkäri totesi istukkaa olevan "vähän joka puolella". Ja tästäkö syystä hän myös varoitti "mahdollisista vaarattomista vuodoista"? Itse en ole vuotanut yhtään verta raskauden aikana mutta sitä valkovuotoa piisaa, kuten täällä ilmeisesti muillakin(?)

Taisin olla ultrassa täysin vauvani lumoissa myös sinä hetkenä, kun olin kuulevani lääkärin mutisevan jotakin "mahtumisesta ulos". Jos hän puhui siitä, että vauva ei mahtuisi alakautta syntymään, miten ja koska tämä asia todetaan?

Syytän ainoastaan itseäni, että olin esim. tuossa ultraustilanteessa jotenkin aivan pihalla(!), enkä siksi ymmärtänyt kaikkea minulle kerrottua siinä tilanteessa. Lääkäri oli ihan ystävällinen, rauhallinen ja mukava.:) Itse sitä vaan tuntuu jännittävän ja siitä syystä puolet minulle kerrotuista asioista tuntuu epäselviltä.. :ashamed:

Ja sitten vielä yksi kysymys, jos joku osaisi vastata: voiko vatsani pieni koko (ei siis näy odotus ulkopuolisille ja itsellekin ehkä kuvitellusti vain vähän) johtua siitä, että joskus teinivuosina muistan gynen sanoneen kohtuni olevan takakenossa?

Tätä ketjua on aina mukava lukea ja kiitos, jos joku osaa vastata näihin mun hölmöihin kysymyksiin.. =)
 
SatuA78: Mä luultavasti menen...odottelen tässä aikaa tuonne viikolle 51 jos saisin...ei ole lääkäri viel ilmoittanut vastaanotto aikojaan. Minkalainen dvd sinne pitää ottaa mukaan kun menee?

E rika: siitä se just johtuu et toisilla kohtu on taaksepäin kallellaan niin masu ei tule niin äkkiä esiin..Olikohan se siinä 37 viikon paikkeilla kun tekee sen synnytystapa tutkimuksen.

Hohhoijaa kun väsyttää.

pitäisi rueta ostoslistaa tekemään kun viikonlopun jälkeen vähän tyhjää tuolla jääkaapin puolella.
 
Harmaata maantaita kaikille!

Ulkona sataa jotain rännän ja veden välimuotoa :x , tulis nyt lunta ja pientä pakkasta niin ois lastenkin kanssa helpompaa/kivempaa ulkoilla.

Paljon on taas tekstiä tullut, ekaksi Ekavekaralla; toivotaan että tulehdukset alkavat pian helpottamaan. Joku kyseli noitten lääkkeiten käytöstä, pahempi on se jylläävä tulehdus ja tosiaan niinkuin joku jo sanoikin kyllä ne lääkärit tietää.
Tuosta sukupuolen "katsomisesta". Ystävälleni kävi just noin pari vuotta sitten että 3d ultrassa (en tiedä kuinka paljon on eroa 4deehen) nähty tyttö syntyi poikana. Tuore äiti soitti laitokselta, ekat sanat oli "tää on poika" ja niin vaaleanpunainen huone maalattiin uusiksi. Eli kait niitä erehdyksiä voi sattua, harvinaista taitaa silti olla.
e rika, oiskos sulla niin että istukkaa on kohdunsuulla??? Jos se ei nouse sieltä, niin silloin ei pysty synnyttämään alakautta. Mulla oli kolmatta odottaessa aika pahastikin siinä, mutta rakenneultran aikoihin oli noussut edestä pois kohdun kasvaessa. Jos taas puhui lantion koosta tms. niin sitten joskus 36 viikon tietämillä on synnytystapa arvio, silloin mittaillaan tarkasti, että mahtuuko.

nyt on kiirehdittävä, ulos tuonne sateeseen hetkeksi :wave:

annastiina, rv 14
 
KIITOS tiedoistanne poika04 ja Annastiina69 ! :)
Vastauksenne valoitti minulle asioita paljon!

Olen koittanut ottaa koko raskauden luottavaisin mielin niin, että uskon kaiken menevän omalla painollaan hyvin. Eli hyvä, ettei mun tarvitse tuota synnytystäkään miettiä ihan vielä, vaan voi nauttia odotuksesta.:) Jos vauva ei mahdu alakautta, niin sitten ei, eikä sitäkään tietysti kannata murehtia.:)

- erika ja masuvauva 15+1
 
Hei taas, pitkästä aikaa.
On ollut aika hurjaa kiirusta töissä, ja yllättäen palstailu jää ensimmäisenä :( Hienoja uutisia monelta suunnalta, Ihanaa!

*Valkkarista*: täällä esiintymät ovat varsin runsaita myös :D
*Kipuja*: Mulla kans tullut kerran tai kaks semmonen todella kova pistävä kipu, että ei oo meinannu jaloillaan pysyä, vaan oli tukea otettava. En tiiä, mitä oli, jos joku tietää, niin jakakaa tieto ihmeessä munkin kanssa!

*Potkuja tai liikkeitä* en ole tuntenut vielä, vaikka kovasti oon yrittänyt kuulostella. Meillä isäntäkin on jotenkin ihan viime viikkojen aikana alkanu odottamaan ihan hurjan kovasti vauvaa ja lukee odotuksesta ja synnytyksestä kirjoja, jotka "sattumalta" jätän auki sopiviin paikkoihin asuntoa...

Mä järjestin lauantaina miehelle "harjoitusisänpäivän", jotta ensi vuonna oikea ensimmäinen isänpäivä menee sitten jo rutiinilla :)

Mun villit unet jatkuu, ja tälläkertaa vauvalla oli jo nimikin. Nimi oli Sulo, mutta häntä kutsuttiin Sutiksi. Heh, suoraan hullunkurisista perheistä: maalarin pojanpoika Suti Viitala, harmi, ettei isä oo Pensseli ja äiti Sivellin :LOL:

Mukavaa maanantaita kaikille!

t. Mimosa ja Omppu 15+1
 
mimosa, kaikenmaailman kipuja löytyy täältäkin, kohdun kasvua yhdistettynä vääriin ja äkkinäisiin liikkeisiin. Niin ja mä olen havainnut jo pienen pientä liitoskipuiluakin, ihmeissäni olin, mutta kuulemma kuuluu asiaan monta kertaa raskaana olleelle.

Mä muuten olen pienenä ilmoittanut että saan tytön ja pojan. Pojan nimi on mattomikko ja tytön sinipiika
:D EI sitten ihan mennyt noin :whistle:

E rika, näinhän se on ettei tulevia kannata ainakaan kauheasti murehtia. Ekaa ja tokaa odottaessa huomasin että liika suunnittelu ja ajattelu siitä miten synnytyksen "haluan" menevän (missä asennossa ponnistan ym ym) ei toimi sekään. Kaikki menee omalla painollaan ja se on otettava mitä annetaan.
Muistan kun miehen kanssa harjoittelimme eri reittejä kättärille ekaa odottaessani, eli mitä reittiä pääsee keskustasta parhaiten jne...juu makasin sitten kuukauden sairaalassa ennen synnytystä enkä päässyt kokemaan sitä "että mistä tiedän milloin pitää lähteä'" Tai kakkosta odottaessa en ollut kerennyt edes ottaa vauvan vaatteita varastosta ja huoltaa niitä, puhumattakaan vauvan sängystä tai sairaalakassista, kun jo huomasin nyytin olevan sylissäni.
Nyt tuntuvat pieniltä asioilta, mutta silloin isoilta.

SisarHENTOvalkoinen

:D , neilikka on hyvä idea, mää laitan kanssa ;)


annastiina, rv 14
 
poika04 4D ultraan Femeda sanoo jo puhelimessa että tuo RW+ eli siis uudelleen kirjoitettava. Käytäntö on kumminkin niin että kun menet sinne annat Brunolle DVDn/CDn ja se vetää niiden omalle levylle. Välttämättä sitä ei edes tarvitse ottaa itse mukaan vaan sen voi ostaa paikanpäältä. Se kait se helpoin ja yksinkertaisin!
 
Annastiina69 Minä olen taas oikeen tomerasti ilmoittanut pienenä, että minähän en lapsia tee lainkaan kun se sattuu. :eek: :whistle:
Kuulemma sen ois pitänyt riittää että hoidan sitten vaan sisarusten lapsia. :D

Mulla on tänään ollut koko päivän pää ihan kamalan kipee...välillä on tuntunut että se pikkasen helpottaa ja sitten on taas alkanut särkemään kahta kauheammin. Panadolinkin taas otin mutta eipä se auttanut lainkaan. :/
Mä en vaan millään haluis varata lääkäriä kun luultavasti sieltä tulee samat litaniat mitä terveydenhoitajalta.
Mutta kai se on kohta pakko kun tää ei tunnu lainkaan loppuvan. Tiedättekö onko mitään muuta särkylääkettä mitä vois koittaa?

-Liro ja papu-
 
Siis tänään rv 12+0 :)
Pistää hymyilyttämään...
Huomenna on np-ultra ja vihdoin selviävät todelliset viikot tai asukkien määrä...
Mies tulee mukaa ultraan, koska on hänelle ensimmäinen lapsi taitaa jännittää viel enemmän kuin minua, kun tiedän kuitenkin periaatteessa mitä siel tapahtuu ja mitä siellä päästään näkemään.

- Jossu-71 & masuasukki 12+0
 
Heips!
Katsoiko kukaan eilen härkää sarvista- ohjelmaa? me miehen kanssa kateltiin ja ukko totes lopuksi että ei käy kyllä kateeks...ei tosiaan, onhan se melkonen rumba kolmen pienen kanssa lähteä esim. kylään tai mennä pesulle... :whistle:

Voikohan näillä viikoilla ihan oikeasti tuntea ne liikkeet? ku mä olen ihan varma et tää meiän kaveri mullaa tuolla yksiössänsä aina ku mamma ehtii rauhottuun...Uudelleen synnyttäjät voi tietenki tuntea aikasemmin ja meillekkin kuiteski jo kolmas tuloillaan, mut mietin silti...Mies kyllä sano, et tuo sun maha ainakin on jo niin iso, että tiedä vaikka siellä siltikin olis enemmän asukkaita... Kaipa se sitten on isompi kuin nuista edellisistä..

äippä ja nytty rv 13+6
 
Hihiii... Hyvä, ettöä muillakin lorahtelee valkovuodot pitkin poikin :LOL: Voin siis huohahtaa helpotuksesta ja antaa lorista... Jotenkin se väri vaan hämää, yleensä kun on ollut lähes väritöntä... Noh, kunhan ei muuta väriään tuosta, niin... :x

EkaVakara
Jeps, Lohjalaisia ollaan, tuo sairaalan kuulemma kiva paikka synnyttää, kaikki ovat kehuneet, ketkä siellä ovat käyneet!!! Ja itse ainakin selkäleikkauksessa koin ihan mega hyvää kohtelua :eek: (mä en pienillä aivoillani pysty käsittämään, miksi tuota laitosdta sanotaan teurastamoksi tai muuten haukutaan :/ Aina itse saanut hyvää kohtelua)

Mie joudun joka yö nousemaan jo pissalle :LOL: Tätä on jatkunut jo monta viikkoa!! Iltaisin en juo mitenkään enemmän, mutta nukun kyllä mahallani tai ainakin sillai puolittain röhnötän, joten, jos se kasvava kohtu vaan painaa sitten virtsarakkoon :whistle:
Lystiä joka yö viilettää pissalle ja koittaa nukahtaa, sitten mies herääkin 04.45 ja meuhkaa, koita siinä sitten nukahtaa... päivästä tulee hiukan pitkä, jos aamu viidestä on viiteen iltapäivällä kotosalla... :$

Meilläoli eilen pieni riidan poikanen kylässä, kun minä tahtoisin tietää vaiuvan sukupuolen, mutta mies ehdottomasti ei... :LOL: Mitä siinä sitten tekemään tai sanomaan, yksinkö minä sen salaisuuden haluan säilyttää? :p Pöh... NO... Kattoo nyt, ties kumman mieli tässäkin muuttuu, me ollaan niin paukapäitä molemmat :LOL:

Ensimmäisenä adventtina sitten ilmeisesti kerrotaan kaikille :heart: (tai siis sukulaisille, osa kavereistahan jo tietää) Ukko sai tahtonsa läpi ja minä pidän matalempaa profiilia masuni kanssa täällä :LOL:


Nauku 12+2
 
Mymmelis Minäkin kuullut Lohjan sairaalassa on kiva synnyttää. Ja ihan mukavan oloinen paikkahan se on, mulle satui ainakin aivan mahtava kätilö kun siellä eka ultrassa kävin muutama viikko sitten!

Itsekkin tässä joutunut joka yö vesssaan nousemaan, ja sen jälkeen ei meinaa unta saada, ja sitten ku mies nousee ennen kuutta ja möykkää niin meinaa hermot mennä kun kerrankin saa nukkua pidempään (jos itelläni ei ole aamuvuoroa)

Me kyllä mietimem miehen kanssa että halutaan sukupuoli tietää, ystäväni ovat asiasta erimieltä, mutta appivanhemmat jos kyelivät että kumpi on tulossa! :D Itse toivon että olisi terve, ei muulla oikestaan väliä ole. Mies haluaa pojan, tottakai! Oishan se poika hyvä, kun veljillä pelkkiä tyttöjä.

Jos sitä läittais itsensä kuntoon ja lähtisi kohta iltavuoroon.

 
Täällä kanssa liputetaan vessassa juoksun puolesta..siis joka ikinen yö kerran tai kaksi..ja kesken kauneimpien unieni, välillä ihan suuttuttaa :D Mut juoksen ihan mielelläni jos vaan papuseni siellä kasvaisi. =) Mulla on tänään jotenkin outo fiilis....Kerroin pomollekkin että jään sitten ensi keväänä mammalomalle jos vaan kaikki menee hyvin..Se oli ihmeen iloisen oloinen =) Jännitti kauheesti mutta sainpas saottua.

Voi kun noita ultria ja sydänäänien kuunteluiita olisi useammin...kun ei liikkeistäkään voi olla viellä varma...Olisi aina varmempi fiiilis kun tietäisi toisen voivan hyvin kun sinne rakenneultraankin on niin pitkä aika

Poika04&papu14+5
 
Oltiin koko perheen voimin. Ensin hiukan säikäytti, kun lääkäri puheli kohtua vatsanpäältä tunnustellessaan, että on pieni kohtu... Ajattelin, että ; joo, on sitten menny varmaan kesken... :| Mutta ei :D Siellä 63mm sälli sätki ja heilutteli meille. Vastasi viikkoja 12+5 ja kuukautisten mukaan olis siis 12+6. Niskapoimuturvotusta oli 1.4 = normaali. Tytärkin ihmetteli, kun ei ollut vielä tästä tulokkaasta tietoinen =)

Että näin, neuvola on ens ma 19.11. ja meitä siellä odottaakin uusi neuvolatäti, oman synnärin entinen kätilö =)

TSAU!

Sädis ja sälli 12+5/6
 
Annastiina69 No mulla on niskat ja hartiatkin ollut pikkasen jumissa, niinkuin aina vähän :D
Tarvisi varmaan hirojallekin mennä niin näkisi jos vaikka se olisikin vaan hartioista. Vaikka en kyllä jaksa oikein siihenkään uskoa.

Onnea kaikille hyvin ultrauutisia saaneille! On niin kiva kun nyt on kuullut paljon hyviä uutisia.

Miehen sisko eilen hoksasi että meille on vauva tulossa....vaikka luulen että osasi ainakin arvata jo ennaltaankin. Miehen puolelle sukua emme ole vauvasta kertoneet ja ajattelimme ettemme kerrokkaan vaan saavat sitten huomata omia aikojaan.
:D
Varmasti on miehen sisko anopille puhunut tästä joten äärettömän hauska kuulla mitä anoppi tuumaa kun seuraavan kerran miehelle soittaa vai esittääkö vaan tietämätöntä. :LOL:

Tänään ajattelin ottaa itseäni niskasta kiinni ja pistää tätä kotia vähän kuntoon. Koirilla on karvanlähtö aika ja tuntuu että kun tyttö leikkii tuolla lattialla, että hällä on turkki päällä kun on rassu niin koirankarvoissa.
:snotty: :ashamed:

Jos saisi muuten siivottua niin viikonloppuna vois sitten viedä matot vielä ulos ja luutata koko kämpän läpi. Sillon kun olen tytön kanssa kaksin niin moisia juttuja ei tehdä...siivoaminenkin on joskus aikamoista kun tyttö on hereillä...kovasti kaipaa äidin seuraa aina sillon.

Mutta jos mä nyt poistun puuhiini ja alotan vaikka tiskarin tyhjentämisestä.

Hyvää tiistaita kaikille!

-Liro ja papu-
 
Alkuperäinen kirjoittaja odottaja86:
Mymmelis Minäkin kuullut Lohjan sairaalassa on kiva synnyttää. Ja ihan mukavan oloinen paikkahan se on, mulle satui ainakin aivan mahtava kätilö kun siellä eka ultrassa kävin muutama viikko sitten!
Mie kanssa ihymettelin, siellä oli kaikki hoitajat ja kätilöt todella mukavan oloisia, ja se ultrannut nuori nainen vasta ihana olikin....Toivoisin sydämmeni pohjasta, että saataisiin joulukuussa sitten sama kätilö ultraamaan rakenne ultra!!! (jos ne hoitsut on vaan paikalla...Mä jaksan manata!!!) Oli niin mukava, kun kertoi kovin tarkasti mitä siellä vauvalla nökyi jo, aivot ja suurin osa sisäelimistä nökyi silloin jo, vaikka viikkoja olikin niin kovin vähän...

 
Mymmelis : Mullakin oli oikein mukava nuori pitkä hiuksinen nais kätilö, oikein ihana ja mukava oli, sai olin rentoutumaan minä kun inhoan alapää tutkimuksia. Itsekkin toivon että sama olisi sitten kun joulukuun lopulla menen sinne.

Menin urheana tyttönä tänään iltavuoroon vaikka oloni oli erittäin huono. "Paskaahan sieltä niskaan tuli," ja huono olo pahentu, itkeskelin työkaverille ja sitten menin pomon juttusille joka kehoitti lääkäriin. Tyäterveyslääkärille sitten menin joka määräsi viikon lepoa akuutin poskiontelon tulehduksen takia ja huonon olon takia. Huomenna pitäisi aamusta vielä pissa näyte sinne viedä, että saisi aloittaa antibiootti kuurin. Nyt sitten päätä särkee niin pirusti kun koko iltapäivä tullut itkettyä.
Jos menisi ruokaalaittamaan.
 
Moi! Täällä huoli vaivaa edelleen. Oon niin epäluulonen etten olis ikinä uskonu itekään. Oli tossa pitkään niin oireetonta, että ajattelin että ei mun mahassa mitään voi olla. Se on outoa kun ollu se mieletön väsymys ja nyt on vaan normaali väsymys. Ei tarvi enää koko ajan syödä ja paha olokin on pois. No, nyt on taas ollu muutamana aamuna ja iltana paha olo. Kyllähän noi pitäs jo alkaa väistymäänkin, mutta silti sitä kaikkee kuvittelee. Ja kun ei niitä liikkeitäkään vielä tunne. Neuvolaankin on vielä pari viikkoa. Maha kyllä kasvaa ja näkyy jo kaikille. Eiköhän sekin ole merkki, että siellä joku kasvaa myös sisällä.
Summer ja mini 14+6
 
Heipä hei pitkästä aikaa. Ollaan siis kotiuduttu Suomesta. =)
Valkovuotoa on täälläkin vaikka muille jakaa. Suorastaan välillä ärsyyntymiseen asti.Ja masu kasvaa. Nyt ei ole tulokkaan tulo enää yllätys kenellekään, sillä alan kyllä olemaan jo tietyistä paikoista ihanan muodokas.
Täällä on "rakenneultra" viikolla 18-19 ja siellä voidaan selvittää sukupuoli suurella todennäköisyydellä. Ihanaa kun tästä raskaudesta uskaltaa jo alkaa nauttiakin.

Katrinainen ja kirppu 13+6
 

Yhteistyössä