TOUKOKUUN TOIVOTUT marraskuussa

Poika04 Kyllä,PKKS on Joensuun sairaala,ja olen kotoisin Joensuun liepeiltä,mutta mulla ei kyllä ole hajuakaan noista 4D ultrien hinnoista,en ees tiennyt että niitä tehdään Joensuussa?! :whistle: Jostain on jäänyt käsitys että Kuopiossa on lähin paikka missä niitä tehdään...?Korjatkaa toki jos jollakin on tietoa tästä!
 
Helmipihlaja: Mää olevinaan katoin et lääkärikeskus suinulla niitä tehtäisiin. Laitoin sinne sähköpostia. laitoin päivät millon haluaisn sen ultran ja vastaus tuli et viellä eivät tiedä aikoja sin´ne asti 4d ultrista. Täytyy varmaan soitella joulukuun alussa ja kysellä viellä hintoja ja samalla aikoja =)

Mun pieneen kalloon ei kyllä mahu et miten tätä räkää riittää näin paljon...ihan kauheeta :D

Mää eilenkin illalla köllöttelin sohvalla ja koitin kuulostella liikkeitä mut oma pulssi vaan hakkasi satasta ja kaikenmailman suolen muljahduksetkin huomasi mitä ei varmaan muuten edes huomioisi =) Mut ei liikkeitä...Paljonkohan sellanen kotidobleri maksaisi? Ja mistä niitä saa tilattua? Mies ei varmaan kyl ois samaa mieltä jos sellasen ostasin :( Ja tänään siirrytään 16 toista viikolle. täytyykin käydä lukee mitä siitä sanotaan.

Poika04& papu 15+0
 
Eilen oltiin sit siinä np-ultrassa.

Kaikki oli ihan kuin tässä vaiheessa kuuluukin olla. Kaikki raajat löytyi, sydän löi, ja vatsalaukkuunkin oli vettä jo nielaissut, liikettäkin oli mukavasti.

Pää-perä mittä 58 mm ja niskapoimi 1,1 mm.

Koko vastaa tosi lähelle kuukautisista laskettua 12+1 ja ultra 12+2 (eilen).

Enkä sitten ollutkaan se tilastollinen kaksosten odottaja vaikka sitä jo jossain vaiheessa epäilin, kun kohtu kasvoi nopeammin kuin viikot olis edellyttänyt

- Jossu-71 & masuasukki 12+2
 
Huomenta!
Täällä olisi tänään neuvola. Jännittää jokos ne vaiks kuuntelis sydänääniä. Oon odottanut sitä kuin kuuta nousevaa B) Neuvolan jälkeen tarttis mennä suoraan töihin ( aloitin eilen uudessa paikassa ) Ja töiden jälkeen on toinen meno, niin pääsen kotiin vasta kymmen jälkeen illalla. En kerkeä näkemään lapsia ollenkaan hereillä :( Aamulla kun vein heidät hoitoon, niin toivotin samalla hyvät yöt..
Mut nyt täytyy yrittää syödä ja sit valmistautuu neuvolaan.. :wave:

tmvk ja toukka 15+6
 
Jossu-71 Onnea hyvien uutisten johdosta :heart:

Kunpa pomo tietäs mitä teen kotityöpäivänäni tällä hetkellä....paistan sämpylöitä :D

olisi kiva kun neuvola ois useammin =) saatas mielenrauha me heikko hermoisetkin..mä oon 17. viikolla kun menen neuvolaan seuraavan kerran =) Sen jälkeen lähdetäänkin sukuloimaan helsinkiin saa loputkin sukulaiset tietää ( toivottavasti kaikki ois hyvin) Voitta vaan kuvitella et odotan automatkaa täältä savosta helsinkiin kun 3 vee herra istuu takana :kieh: Tekisi mieli lentää enemmin mut eiköhän se hyvin mene kun kuunnellaan miinaa ja manua koko matka :D

Joko tmvk on tuntenut liikkeet ajattelin kun olet vähän minua edellä? ja sullakin ennestään lapsia?
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista :flower:

Tylsää todellakin, että ultraa saa np:n jälkeen odotella jopa kaksi kuukautta, mutta oletteko miettineet miten kestätte rakenneultran jälkeen (n. rv20) synnytykseen saakka?? :eek: Tosin siinä vaiheessa on jo mieli varmaan rauhallisempi, kun tuntee liikkeet ja kaikki rakenteet on tarkistettu aiemmin, mutta silti... Vaikka kaipa sitä voi käydä yksityisellä katselemassa vauvaa niin usein kun kukkaro moisen lystin kestää :LOL:

Onko muuten kuinka moni miettinyt kotidopplerin hankkimista? Minun tekisi kovasti mieli ostaa moinen härveli ja netistä kun etsin niin törmäsin laitteeseen nimeltään Angel Sounds. Onko kellään kokemuksia? Hinta ei olisi paha, 80e, ja saisi kuunnella vauvelin sydänääniä aina kun haluaa :p
 
mä en välitä mistään kotidopplerista.. johtunee kai siitä, että tunnen nyttysen liikkeet jo nyt=) Sen konkreettisemmaksi tätä asiaa ei saa... Ja sitten toisaalta, joku kerta kun ei saakkaan kotona niitä ääniä kuuluviin, niin apuva... :/
 
Terveisiä neuvolasta, kaikki arvot kohdallaan ja pikkuisen syke 150. Kyllä tuli kyyneleet silmiin kun sitä kuunteli, vaikka ei tahtonut paikallaan pysyäkään. Lääkärikin oli niin ihana, että voi. Sanoi vaan, että siellä se pieni vauvan sydän lyö. Olen vieläkin liikuttunut.
En tunne vielä liikkeitä, mutta semmoista painon tunnetta välillä ja aivan kuin muljahtelua masussa. Luulen, että ne saattaisivat olla alkavia liikkeiden tuntemuksia. Lääkärikin epäili näin olevan.

Mulla rakenneultra viikolla 19, joten siihen ei enää ikuisuuttakaan. Toki vielä aikaa, mutta ei niin paljoa että tuntuisi ikuisuudelta.

katrinainen ja kirppu 14+2
 
Carmen: Katsos tämä
http://search.ebay.com/search/search.dll?ht=1&from=R4&satitle=angelsounds&sacat=2984%26catref%3DC6
varmaan puolet halvempi kuin suomessa. pitää varmaan miehen kanssa jutella asiasta mutta melkeinpä tiedän vastauksen...Ihan turhaa rahan tuhlausta :D se ei aina oikeen ymmärrä et miksi mä ostelen vaikka mitä :D Ai minä vai :snotty:
 
Voih, mä haluisin myös... Olisi niin kiva saada kaikkea, muuta en tiedä raaskinko ostaa. Ensi viikon la lähdetään reissuun ja rahaa palaa liiankin kanssa. Sit ajattelin, josko sieltä maailman ääristä olis löytynyt vaik halvemmalla. Voisi ostaa vaikka Pirkolle joululahjaksi :)
 
Onnittelut kaikille ultrissa käyneille! Ihania uutisia kaikilta!

Niin aatelkaapa että suurin osa meistä joutuu tyytymään siihen kahteen ultraukseen ja sitten jossain saa joka neuvolakäynnin yhteydessä ultrausta kuten esim serkkuni perhe Kalliossa.... Se siitä pahamaisesta kaupunginosasta, osaavat ainakin tän homman hoitaa! Ois näin joka neuvolassa!
 
En ole ehtinyt pitkään aikaan kirjottelemaan. Käytiin viime viikon perjantaina np-ultrassa. Siellä se vauva heilutteli käsiään, kaikki oli muten hyvin mutta niskaturvotusta oli yli rajan et mennään 28.11 uudestaan ultraan katsomaan onko turvotus laskenut. Kamala odottaa 2.5 viikkoa.
 
Kävin viimeviikon torstaina np ultrassa ja siellä kaikki hyvin. pituutta 57 mm ja sydän sykki, molemmat jalat ja kädet näkyillä niskaturvotus oli 1,8 mm eli normaali. Mutta siitä huolimatta menen lapsivesitutkimukseen 28.11, kun toi np yhdistettynä veriseulaan piti mut riskiryhmässä. Harmittaa hirmusesti ku toivoin et voisin jo rueta nauttimaan kunnolla raskaudesta. Pelottaa ihan tajuttomasti et jos kaikki ei olekkaan hyvin. Mieltä kuitenkin rauhoitti ettäultrassa kaikki oli hyvin ja normaalia.Riski et lapsi ei olekkaan terve on kuitenkin vain 0,7 % elikkäs aika pieni mutta haluan silti siihen lapsivesitutkimukseen, kun ressaisin vain itseäni tietämättömyydellä.

Onko kellään kokemuksia vastaavasta tilanteesta?Kertokaa toki kaikki mitä tiedätte yms.

Olo on ollut niin huolestunut että en ole tännekkään jaksanut kirjoitella...Tulin juuri töistä ja mies reissuhommissa niin piti saada tuntoja purkaa tän yksinäisyyden keskellä... :'(

Onnea kaikille ihanista ultrauutisista!!! =) :flower:

Nyt nukkumaan...

liinu + möykky 13+4
 
Haaveilia ja liinu83:Varmasti kaikki menee hyvin ja terveitä pieniä ihmeitä teillä on massussa. Onnea jatkotutkimuksiin ja muistakaa pitää mieli korkealla =)
Mun yhdelle tuttavalle aikoinaan olivat sanoneet ultran perusteella että odottaa monivammaista lasta, mutta mitenkäs kävikään lapsivesitutkimuksen tulos oli terve tyttö ja terve tyttö myös syntyi.

Omannavan kuulumisia: Ei edelleenkään liikkeitä :( Jostakin voi tuntua hullulta tässä vaiheessa murehtia liikkeiden puuttumista mutta kun mun lähipiirissä on vähän ajan sisällä tapahtunut kaksi synnytys kuolemaa ja 3 vaavia kuollut mahaan viellä puolenvälinkin jälkeen..kauheasti siksi odotan jotain ilmoitusta massusta et kaikki olisi hyvin ja papu siellä riehuisi.

viellä yli 4 viikkoa et pääsisi rakenne ultraan...no kyllä se aika menee kun aika lailla paljon tekemistä.

Tänään kyllä käyn shoppailemassa jouluvaloja sisälle...jotain kivoja juttuja on ollut mainoksissa

poika04& papau 15+1 =)
 
huomenta!

Liinu ja haaveilija :hug:
Liinu, nuo veriseulan tuloksethan ovat antaneet paljon vääriä tuloksia, mm. mun omalla nlatädillä on näin aikoinaan käynyt.
Ainoa täysin varma "keino" saada tieto vauvan terveydestä on tuo lapsivesitutkimus, uskon että on aivan kamalaa odottelua sinulla edessä, voimia! Ja haaveilijalle jaksamista myös !


 
Nyt tää toivottaa hyvää viikonloppua kaikille..en varmaan kirjoittele viikonlopun aikaan menen vanhempieni luokse, ehkä salaa vilkaisen teidän kuulumisianne ;)

Liikkeitä ja elonmerkkejä odotellessa poika04 ja papu 15+1 siirtyy isovanhempien hoiviin =) ja tietty esikko lähtee matkaan mutta mies ei pääse anopin hellään huomaan :D ( varmaan harmittaa suuresti ;) )

Voikaa hyvin pallomassut =)

:wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave:
 
Haaveilija ja liinu83 Onnen :hug: jatkotutkimuksiin! Pidetään peukut ja varpaat kohti kattoa! Ja tosihan se on, että veriseula hälyttää tosi usein, vaikka kaikki olisi kunnossa!

Itsellä kanssa tilanne se, että veriseula otettu liian aikaisin ja nyt mahdollista, että häly tulee, vaikka np-ultrassa kaikki ok. Tai näin ainakin neuvolatäti sanoi. Siis minultahan otettiin menkoista laskettuna se koe rv 10+3 ja kun ei sydänääniä löytynyt, niin kävin ultrassa ja olikin viikot 9+. Neuvolatäti sit sanoi, ettei uutta oteta ja pähkäilkööt sitten siellä veripalvelussa ( vai mihin ne meneekään ), että miten lukevat tulokset. Nyt siis jännitetään. Miten teille on ilmoitus hälystä tullus? Onko soitettu neuvolasta/ synnytyssairaalasta kotiin vai onko posti tuonut kirjeen?

Onko muilla massu arka ja kipeä? Itsellä tuntuu, että massu on koko ajan semmonen ihmeen pinkee ja kosketusarka. Ei siis supista jatkuvasti, vaikka iltaisin noin yks tai kaks supistusta on tuntunut. Voi kyllä olla, että mulla tuo kohdunkasvu vaikuttaa arkuuteen, kun on tuo edellinen sectiohaava ts. arpi pystyssä tuossa massussa.

Jos nyt kattos aamun uutiset.

Piristävää alkavaa viikonloppua kaikille =)
 
Jatkotutkimuksiin menijöille virtuaaliset tukihalit
täältä suunnalta. Onneksi riskiprosentit on tosi pieniä teijän kohalla, joten terveet rakkaudet siellä masussa kellii -sanokaa mun sanoneen!

Liikkeistä Itse tunsin esikoisella vasta 18+6 paikkeilla liikkeet ja tokastakin vasta 18+1 että se siitä tuntemusten aikaistumisesta. Tokihan tämä voi olla yksilökohtaista ja meillä varmaan vaikuttanut että istukka oli tokassa ihan edessä ja pienen vauvan kanssa riitti puuhaa päivisin, joten ei oikein ollut aikaakaan jäädä oottelemaan niitä tuntemuksia. Illalla puolestaan oli niin rättiväsy että uni ehti tulla silmään nopeemmin kuin tuntea liikeet. Joten rauhoituksen sanana vaan jotka ootte huolissanne ettette tunne mitään liikkeitä. Ite oottelen rauhallisesti tonne lähemmäs rv 18 liikkeiden tuntemuksia. Jos tuntuu aikasemmin niin sehän on sitten vaan plussaa!

Meillä lekuri 29.11. jolloin kuunnellaan sydänääniä. Siihen saakka täytyy vaan luottaa ja silitellä masua :heart:
 
Ätsihh :snotty: Flunssaisia terveisiä sängyn pohjalta.. Olen tosiaan pari päivää levännyt jo kotona sen varalta, että flunssaa ei kunnolla tulisikaan, mutta kuinkas sitten kävikään: yöllä aloin tuntemaan oloni tosi huonoksi ja aamulla heräsinkin sitten tosi kipeänä :/ No, pitää vaan levätä ja juoda paljon niin eiköhän se tästä!

poika04 Yksi vaihtoehtohan olisi tosiaan tilata dopplerin Atlantin takaa... Miekkonen on melko ahkerakin eBay- asiakas joten tilikin löytyisi, mutta muutama huono puoli siinä on: hinta $27, mutta siihen tulee kaiketi verot päälle? Ja jos toimituskulut USA:an on $14 niin paljonkohan tulee Suomeen?? Tosin dollarihan on nyt tosi heikki euroon nähden.. Mutta meneekö se sitten liian hankalaksi? Ainakin toimitusaika olisi pidempi kuin se yksi päivä mitä ne suomalaisilla sivustoilla lupasivat ;)

haaveilia ja liinu Toivotaan hyviä uutisia jatkotutkimuksista :hug: Mutta niinkuin Annastiina jo toteisikin niin seulahan antaa paljon enemmän vääriä hälyjä kuin mitä np-ultra - siksi ultraan onkin siirrtty veriseerumiseulan sijaan. Yhdessä ne tosin antavat 90%:n varmuudella luotettavan tuloksen, mutta täysin varman tiedon vauvelin geenikartasta saa vain istukkabiopsiassa tai lapsivesitutkimuksessa. Tsempiä teille molemmille :heart:

Nyt takaisin vällyjen väliin ja mehua juomaan - paitsi ensin tilaan sen ultran yksityiselle ;)

Terkkusin
Carmen ja Nirppu rv 15+5
 
Hei Haavelija ja Liinu83, liityn joukkoonne. Sain aamulla puhelun että veriseula näyttää kohonnutta down riskiä. Torstaina lapsivesitutkimus. Koittakaahan olla huolehtimatta vielä liikoja. Taitaa olla helpommin sanottu kuin tehty... Toivotaan että aika lisätutkimuksiin ja tuloksten santiin menee joutuisasti ja että saadaan kaikki hyviä uutisia :hug:
 
ihanaa lunta on saapunut vihdoinkin tänne maahan! nyt on jo niin jouluisa tunnelma :) entiä oliko ne hentoja liikkeitä vai mitä eilen ilalla kun istuin sohvalla, semmosta tosi hentoa kutittelua, mutta se tuntui ylämahassa eli navan yläpuolella reippaasti, eli oliko ne sit niitä..vai pitääks ne kuulua vaan alamahassa kun sieltähän niitä sydänääniäkin yritetään kuunnella..kertokaa voiko se kutittelu tuntua missä vaan mahan kohdalla??

mä kans haluisin ton kotidoplerin, mutta tällä hetkellä raha tilanne mulla toosi huono joten en voi ostaa :/

muuten täällä voidaan hyvin, ai niin ja keskiviikkona kun kävin neuvolassa oli tullut painoa 1kg400g :D mutta ihan ok, ainakin terkka sanoi.
tyllerö 13+2
 
Mulle sanottiin sillon kun se verikoe otettiin että jos on jotain poikkeavaa niin ilmoitus tulee sitten kotiin. No mitään ei ole kuulunut niin rauhallisin mielin ollaan.

Mä tunsin eilen muutamaa otteeseen sarjan pieniä potkuja ja yhden vähän isomman muksautuksen. :heart: Nyt odottelen sitten niitä päivittäisiä liikkeitä.

Miten, saatteko te lapsivesitutkimukseen menijät tietää samalla vauvan sukupuolen?

Hyvää alkavaa viikonloppua kaikille!

-Liro ja papu-
 

Yhteistyössä