TOUKOKUUN TOIVOTUT marraskuussa

Heips..

Onko kenelläkään kokemuksia raskauden ajan piilevistä eli oireettomista virtsatietulehduksista? Voiko niistä olla haittaa odotusaikana vauvalle ja ovatko ne yleensä jatkuva riesa odotusaikana ja siitä eteenpäin..?
Sain nimittäin juuri puhelun neuvolasta ja siis mulla on pissatulehdus. Ei kyllä mitään sen oireita mailla halmeillakaan (ja kiva niin) mutta huolestuttaa, kun olen kuullut joskus tuon vaivan olevan joillekin kerran tulleena toistuva. Itse olen aikuisiällä kokenut vaan yhden virtsatietulehduksen ja siitäkin on nyt viitisen vuotta mutta.. pelottaa nyt, että tästä tulee joku kierre..:(

Tiedän, että tää on pientä moniin muihin vaivoihin verrattuna.

:ashamed:

Yleisesti ottaen vointini on ollut vallan mainio.:) Ruoka maistuu.. Mä odottelen vielä sitä vaihetta, että olen hehkeä odottava äiti. :whistle: Sitten kaikki olis täydellistä... ei vaan oikeasti, iho on kamalassa kunnossa (hormonifinnejä ja siihen pakkasen tuoma kuivuus.. neuvolassa neuvoi lääkäri käyttämään perusvoidetta ja sitä meneekin litratolkulla..) ja siihen päälle vielä se, että tuntuu siltä että olisi pakko käydä kaksi kertaa päivässä suihkussa.. Valivali. Mutta on silti aivan mahtavaa odottaa omaa ihanaa vauvaa!!!! :heart: Mä haaveilen jo kovasti siitä, millaista esim. pienen tytön kanssa olisi..=)

Rauhallista viikonloppua kaikille toukokuisille!
- erika ja masun asukas, tänään 15+4



 
Kyllä mulla se käsitys on että lapsivesitutkimuksessa katsotaan koko kromosomisto, jolloin näkyy myös että onko se sukupuolen määrittävä pari xx vai xy. Saa varmaan sitten itse päättää haluaako tuloksen sen osalta kuulla. Meni kyllä päivä pilalle tässä ... täytyy alkaa tekemään hommia että saa ajatukset muualle.
 
Hei, kertoisitteko viisaammat mistä verikokeesta oikein olette tällä palstalla puhuneet? Kävin itse np-ultrassa Päijät-Hämeessä eikä minusta otettu mitään verikoetta..Muutimme viikko sitten takaisin Lappeenrantaan =) ja otin heti yhteyttä uuteen neuvolaani. Minulta kysyttiin, että olenko jo käynyt np-ultrassa ja verikokeessa...sanoin käyneeni ultrassa, mutten verikokeessa..Yllättäen huolestuin, kun en ymmärtänyt mikä tämä verikoejuttu oikein on?Muuta kuin, että sitä ei voida ottaa kuin silloin tietyssä raskauden vaiheessa jonka olen kuulema jo ylittänyt.. Enkä sitten ymmärtänyt siinä yhteydessä kysyä verikokeesta enempää..Onko kyse siitä, että verikoe tukee ultrasta saatua tulkintaa? Minulle kätilö sanoi ainoastan np-ultrassa, että kaikki on ok.. Kertokaan pliis mitä tästä tiedätte!
 
e rika Mulla oli viime raskaudessa ja ennen viime raskautta useita virtsatientulehduksia peräkkäin. Tässä raskaudessa aletaan jossain vaiheessa pissasta katsomaan myös tuota mahdollista tulehdusta.

Ja mulle lääkäri sanoi että niistä ei ole haittaa vauvalle jos ne vaan hoidetaan ajoissa. Eli antibiooteilla vaan. Ei tuo välttämättä uusi sinulla lainkaan vaan voi olla ihan yksittäinen tulehdus. =)

-Liro ja papu-
 
Hjarta Joissakin kunnissa tarjotaan np- ultran lisäksi ns. veriseerumiseula, jonka tarkoituksena on siis myöskin seuloa 21- trisomioita eli Down- syndroomaisia vauveleita. Tätä yhdistelmäseulaa ei siis tarjoa läheskään kaikki kunnat paitsi käsittääkseni yli 30- vuotiaille odottajille, sillä ikä kohottaa riskiä saada Down- vauva erittäin paljon. Ja tosiaan verikoe pitää ottaa tietyssä vaiheessa - samoin kuin np-ultrakin - että tulos antaisi oikeita tuloksia. Tosin virhemarginaaleja löytyy kummastakin seulasta eli se, että testitulos antaisi kohonneen riskin, ei 100% tarkoita, että vauvalla Down- syndrooma on. Tai päinvastoin: vaikka saisi np-ultrasta "normaalin turvotusluvun" tai seulasta puhtaat paperit niin vauvalla voi silti olla Down.

Ainoastaan istukkabiopsia ja lapsivesitutkimus antavat 100%:n varman tiedon lapsen mahdollisista geenivirheistä.

Virtsatietulehduksista Kätilö puhui viime neuvolakäynnillä juuri noista piilevistä pissataudeista, joita löytyy aina silloin tällöin odottavilta äideiltä, vaikkei mitään oireita olisikaan ollut. Itselläni on tarkoitus antaa ns. viljelynäyte ensi kerralla. Olisikin aikamoinen yllätys, jos pissatauti löytyisi, sillä en tietääkseni ole sairastanut sellaista koskaan, koko elämässäni! Sepä olisikin voinut sitten muhia aika kauan - 28 vuotta jopa :LOL:

Onko kellään tietoa onko piilevillä pisutaudeilla vaikutusta vauvan hyvinvointiin?
 
Heips,

KIITOS, kun jaoitte tietoanne noista pissataudeista, Liro ja Carmen.:)

Toivotaan, ettei tauti vahingoita vauvaa. En haluaisi hermostua mutta labratuloksien mukaan minulla oli jo 7-8 viikkoa sitten (ekalla neuvolakäynnillä) viitteitä mahdollisesta kehittyvästä virtsatietulehduksesta. Vähän mietityttää, miksi minulta pyydettiin uutta kontrollinäytettä näin jälkijunassa..?

No, en aio murehtia.:) Hoidan tulehduksen pois nyt. Vauvelilla on toivottavasti kaikki hyvin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Carmen:
Tätä yhdistelmäseulaa ei siis tarjoa läheskään kaikki kunnat paitsi käsittääkseni yli 30- vuotiaille odottajille, sillä ikä kohottaa riskiä saada Down- vauva erittäin paljon.

tälläisen googletin ja kopioin:

Todennäköisyys saada kromosomeiltaan poikkeava lapsi kasvaa naisen vanhetessa. Tämä riski alkaa nousta 35 vuoden jälkeen, jolloin se on noin 0,3 prosenttia. 30-vuotiaalla riski on noin 0,1 prosenttia, kun 40-vuotiaalla taas noin yhden prosentin luokkaa. Ikäraja tutkimuksiin pääsemiselle vaihtelee eri kunnissa 35-40 vuoden välillä.

MUTTA,mm. meidän kunnassa ei saa iän takia seerumiseulaa, ellei sitten itse sitä halua kustantaa. Ainoastaan silloin jos niskapoimu-ultra antaa hälyttäviä tuloksia, siihen passitetaan.

Uuden asetuksen mukaan kaikissa kunnissa on vuoteen 2010 mennessä oltava tarjolla samat sikiön kehityshäiriöiden seulontatutkimukset, jolla pyritään takaamaan odottaville perheille tasa-arvoinen asema.

 
Tosta virtsatietulehduksesta, niin mulla on oikea ongelma niiden kanssa. Sairastan normaalisti koko ajan, mutta nyt ei todella ole ollut. onneksi. Kysyin ekalla laakarilla,etta mitas jos saan nyt koko ajan sen ja sanoi, ettei siita ole vauvalle haittaa.

tanaan tosi vasy olo.
 
Annastiina Juu, eihän ne todennäköisyydet korkeita ole kellään, jos prosentuaalisesti katsoo, mutta pointtini lähinnä olikin sanoa vain, että mitä korkeapi on äidin ikä, sitä suurempi todennäköisyys on synnyttää Down- lapsi.

Tässä suhdelukuina, mm.TYKS:n sivuilta:
"Todennäköisyys synnyttää Downin oireyhtymää sairastava lapsi kasvaa äidin iän mukana 35 ikävuodesta alkaen. Alkuraskauden tutkimuksissa todetaan enemmän sikiön trisomioita, koska osa niistä keskeytyy raskauden aikana. Todennäköisyys todeta 21-trisomia 35-vuotiaan äidin raskaudessa on siten raskauden 15. viikolla 1/250 ja loppuraskaudessa 1/350, vastaavat luvut 40-vuotiaalla äidillä ovat 1/60 ja 1/100. Nuoremmilla äideillä riski Downin oireyhtymään on selvästi pienempi."

Ja jostain muistan lukeneeni, että 20- vuotiaalla tuo luku on jotakin 1:2500 eli onhan todennäköisyyden kasvu ihan merkittävä.

Täällä pärskitään yhä edelleen ja tuntuu, että kaikki paikat on tukossa :snotty: Koitan kuitenkin uskaltautua kauppareissulle miekkosen kanssa jossakin vaiheessa - viikonlopun kohokohta :LOL:

Oletteko muuten tehneet jo joitain hankintoja vauvalle? Itse löysin eilen ihanan Sievä Sisusteen pinnasängyn - käytettynä siis, mutta kuulemma on ihan uudenveroisessa kunnossa! Ja koska on juuri sellainen pinnis, jonka haluan niin pakkohan siitä oli kaupat sopia B) Muut hankinnat alkakoon vasta rakenneultran/joulun jälkeen, mutta kivahan oli jotakin hankkia vauvalle! Lisäksi koitin maanitella miestä tänään Stockkalle hakemaan yhtä mobilea, jota olen katsellut, mutta eipä tuo näyttänyt innostuvan :/

Mukavaa päivää kaikille :flower:
 
heissan,

tässä muutama päivä väännetty hoiturihommia hullunlailla 12h päiviä ja nyt on vkl vapaa,jee :) ja jos sopua ei synny työtaistelussa niin meikäläinen viettää seuraavat 3vkl:a yötöitä tehden, eli se niistä siirretyistä tytön synttärijuhlista seuraavaan viikonloppuun :whistle: *tää säätö lähinnä jo naurattaa* :kieh: turhapa tätä on stressata kun ei asialle mitään kuitenkaan mahda...

Voi vaan kuvitella marrasmammoja mikä fiilis heillä on kun joutuu varsinkin pääkaupunkiseudulla tupaten täynnä oleviin sairaloihin. Ja itse HALUAISIN ehdottomasti synnyttää jorvissa niin nythän siellä on vaan lappuluukulla "suljettu" :/

carmen: vauvahankintoja on jo joitakin tehtynä: tuplavaunut, pieniä söpöisiä kesävaatteita :heart: muuten pinnasänky,hoitopöytä, kantoliina, iso osa vaatteita ja muuta tarpeellista siirtyy esikolta pikkuiselle. Tarkoitus olisi kyllä hankkia vielä uusi sitteri ja rintareppu mutta vasta myöhemmin. Ja mitälie muuta mukavaa kun kaupat tursuavat ihanuuksia pikkunyyteille...

käykääpäs muuten katsomassa hobbarin suloista nallepuh petivaatesettiä: PAKKO SAADA :whistle:
http://www.hobbyhall.fi/

Mukavaa viikonloppua kaikille B)

sHv ja hipsu 14+3
 
Ihan nopsasti vaan tulin kertomaan että henkiissä ollaan ja arekeen palattiin eilen...

Huomenna tulen lukemaan kaikki kertyneet viestit ajan kanssa ja kirjottelen lisää kuulumisia...eli huomiseen :wave:
 
sunnuntai aamua.

Mulla on ollut koko eilisen ja viime yön kestävä järkyttävä päänsärky :headwall: :headwall: Pakko óli aamuyöstä lääkitä,
nyt alkaa helpottamaan, onneksi. Parin tunnin päästä on tupa täynnä vieraita.

Carmen, lähinnä tuosta tutkimuksiin pääsystä ikäriskin myötä kirjoitin. Mäkin luulin että automaattisesti tutkimuksiin vaan, ja ehdittiin jo miehenkin kanssa pohtimaan niitä asioita, kun neuvolasta tuli tieto että tämä kaupunki ei niitä enää tarjoa.

Nyt vielä peiton alle parantamaan oloa.
Repalle :wave:

annastiina rv 14+6

sHv, jaksamista ! Työtaistelu näyttää aika todennäköiseltä, eikä tosiaan taida olla helppoa näillä työhön jääneillä.
 
*Haukotus* Huh, ompahan huonosti nukuttu viikonloppu takana päin.. :| pe-la yön mies oli firmansa pikkujouluissa ja jostain syystä en pysty nukkumaan kunnolla, kun yksin möyrin isossa sängyssä. (pitäisi siirtyä aina soffalle nukkumaan ilmeisesti :LOL: )
Viime yö meni siihen, että ukko krapuloissaan sitten väänsi käänsi pahaa oloaan, huokaili ja juoksenteli eestaas, milloin hakemaan vettä, milloin jotin syötävää :headwall: *ohhoijakkaa*

Itse olin vielä enne raskautta aikamoinen bilehile, eli mahdollisuuksien mukaan lähdin lähes joka viikonloppuisille, kovin viinahuuruisille reissuilleni. Ihme kyllä, yhtään ei ol e mieli tehnyt tai edes harmittanut, kun jää yksin kotiin. (baariin en ikinä mene selvin päin, olin sitten raskaana, tai en!!! Mä en kest' katsoa känisiä ihmisiä, jos en ole itse pienoisessa humala tilassa..)
Tätä ovat monet tuttavani hiukan ihmetelleet :LOL:

Samperin samperi, perjantaina tuli kileteinen työkyvyttömyyseläke-päätös :kieh: Jalat toimii suhteellisesti ja ei tarvitse vaippoja käyttää, niin en ole oikeutettu etuuteen. Selvä. Tässä ollaan ilman mitään "omia rahoja" oltu nyt 2 kk, ja valituksessa menee puoli vuotta MINIMI! Maanantaina menen työvoimatoimistoon selvittämään, kuka maksaa minulle mitä tukia, töihin en vain yksinkertaisesti pysty selkäni takia.
(on tää nyt perkele kumma... :kieh: )

sVh Tsemmppiä teille kaikille ihan hirmuisesti!!! Toivottavasti saisitten sen palkan korotuksen, mitö haette, olette sen ansainneet isolla A:lla!

Minulla on alkanut vatsaan sattua lähes koko ajan, jo alkuviikosta lähtien... :eek: ne on toivottavasti niit kasvukipuja kohdunalueella, eikä mitään muuta... Seuraava neuvola on kyllä vasta 4.12, ennen sitä ajattelin pyytää josko kuuntelisivat :heart: -ääniä vauvalta, että saisin rauhan... :ashamed:

Toivotan kaikille oikein hyvää sunnuntaita!!! :heart:
 
e rika taalla on kohtalo toveri. Huomenna meen hakeen antibiootit ja lisaksi sain lapun katilolta etta synnytyksen aikana pitaa olla suonensisaisesti otettava antibiootti kun minulta loydettiin streptokokki B virtsatsa. Etta silleen :headwall: ottaa odella paahan. Lisaksi nayttaa silta etta pari viikkoa sitten sairastamani flussa on muuttumassa poskiontelo tulehdukseki. Taitaa tulla nuo antibiiotit hyvaan tarpeeseen.

sHvja muut hoitsut, taalta tays tuki tyotaisteluun, me tarvitaan parempaa palkkaa!!

muuten hyvia uutsia on etta meidan kromosomi tulokset tuli kaikki normaaleina ja lapsella on vain toisen viallinen tauti geeni eli nyt ollaan taysilla elamassa taman raskauden kanssa, jopa mieskin uskaltaa unelmoida tulevasta lapsesta! Kromosomi tutkimusesta sen verran etta taalla tutkitaan kaikki yleisimmat kromosomi virheet ja kaupan paalle kertovat sukupuolen jos haluaa tietaa. (tieto on meille saapunut, mutta paatimme pitaa muut jannityksessa :kieh:)
Itse tutkimus on hieman epamukava ja minulla vielakin lihakset arkoina kohdasta josta neuula laitettiin kohtuun. Omat riskit naytteen otossa on mutta nekin on aika minimaaliset. Taalla kerrotaan kaikki ennen kuin allekirjoitetaan nk lupa theda jokin toimenpide.

Hyvaa sunnuntai iltapaivaa kaikille!

LC & Habana 13+5
 
Luin kaikki viestit läpi ja olihan niitä :p Nyt on pää totaalisen tyhjä,kuka kirjoitti ja mitä :D

Muutama uusi tais liittyä seuraan,joten heille tervetuloa!!! :wave:

Noista seulonnoista,meilläpäin ois tarjottu verikoe,mutta jätimme väliin.. Meinattiin että jos turvotus hälyyttävä,sitten otetaan se verikin,mutta koska turvotus vain 0.7 niin annettiin olla. Eihän se turvotus yksinään mitään lupaa,mutta ei myöskään se verikoe. En todennäköisesti olis uskaltanut siihen lapsivesitutkimukseen (vai mikä lie) kuitenkaan. Haluan tämän vauvan kuitenkin vaikka jotain vammaa oliskin,tosin jos rakenne ultrassa ilmenis jotain tosi vakavaa niin sitten pitis miettiä mikä on lapsen kannalta parasta...
Ymmärrän hyvin myös teitä jotka haluatte kaikki tutkimukset,olen vaan niin hermoheikko,että jos joku seula olis hälyttäny,olis odotus menny ihan pipariksi....

Sitten omat kuulumiset...reissu oli tosi onnistunut,syötiin ja levättiin. Lämpöä piisas,ainoastaan torstai oli pilvinen päivä,eikä sekään haitannut,kun seikkailtiin museoissa B) Vuokrattiin autokin ja kierrettiin koko gran canaria ympäri,upeita maisemia.
Tuntematon mies yhdellä levähdyspaikalla (paikallinen) tuli mun luo ja kysyi odotanko vauvaa :eek: Ja mun mielestä mulla ei ees näy maha :eek: Tosi hassua,menin ihan häkellyksiin,mut vastasin myöntävästi :)

Ja tosiaan toi mahan kasvu ihmetyttää,kun niin moni kertoo jo mahansa näkyvän selkeästi,mutta ei mulla mielestäni ole kuin tota turvotusta...enkä mtään kohtuakaan tunne. Pelottaa ihan kun keskiviikkona lääkärineuvola,että sanoo vielä,ettei kohtu ole kasvanut normaalisti :ashamed: Onneks kuitenkin jo ke saa kuulla sydänäänet,toivottavasti....
Muuten on ollut edelleen paljon kasvutuntemuksia masussa,vatsa toimii hyvin ja vieläkin uni maistuu =)

Pitäs ruveta siivoomaan,argh....matkalaukkukin purkamatta,saamaton olo näemmä jatkuu :ashamed:
 
Heissan :wave:


Me käytiin täällä Lpr:ssa sekä np-ultra että veriseerumitesti, vaikka niskaturvotus oli ihan normi. Eipä sieltä mitään ole kuulunut, joten niiltä osin varmaan kaikki on suht ok. Rakenneultraan olisin kyllä menossa, mutta en nyt tiedä tuosta irtisanoutumisjupakasta, miten se vaikuttaa näihin ns. tarpeettomiin seulontoihin :/
Joku taisi olla muuttanut Lpr:aan, joten tervetuloa kulmille :D :wave: ! Täällä pääsee vielä rakenneultraankin polimaksulla nykyisin :D .

Oltiin jo tänä aamuna polilla esikoisen kanssa. Poju 1½v on pitänyt meitä kolme yötä hereillä flunssansa takia, ja nyt tarkkaillaan korvia vielä pari päivää sitten. Silmät olivatkin tulehtuneet, niihin saimme lääkkeet.

Oma vointi on ihan hyvä. Nenä tosin vuotaa ja lenssua pukkaa, mutta se ei häiritse elämää :D . Hemppari tosin oli laskenut jo edellisellä neuvolakäynnillä aika draamaattisesti, mutta ajattelin odotella seuraavaan käyntiin vielä, ennenkuin alan syömään lisärautaa. Joinain iltoina on vatsassa vellonut jännästi, varmaankin pikkukaveri siellä jo pörräilee niin, että tuntuu =) .

Riia + Jumpsuttaja 15+4 (16+1) :wave:
 
moi, tänne kuuluu ihan hyvää. mä kans olin ennen tätä toista raskautta aikas bilettäjä..jokatoinen vk.loppu meni juhliessa :D raskauden aikana kyllä pystyn oleen selvänä, ja jopa baarissa voin olla. mutta en sit tiä kun tää pikkunen syntyy et onko saat fiilikset jatkaa niinku esikoisesta.

mä pelkään et millasex mun maha täsät muokkaantuu..meinaan on tätä löysää löllöö jääny tähän päälle..ja nyt sit et kuinka se siitä alkaa muokkaantuun kun alkaa maha kasvaan... :|
mulla on rakenne ultra aika 27.12 et heti joulunpyhien jälk.et pitäs köhän sitä kuiteski aika varata yksityiselle? saahan sen sit peruttua.
 
Moi pitkästä aikaa!

Enpä ole kerinnyt tänne aikoihin kirjoittelemaan ja lukemaan viestejä. Toivottavasti kaikille kuuluu hyvää! En vielä ole kerinnyt kahlata kaikkia lukemattomia viestejä läpi, aikamoinen urakka edessä. :LOL:

Käytiin joku viikko sitten uudestaan neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä ja heti ne kuului kun anturin laittoi masulle. :heart: Ensimmäinen ultra oli kätilöopistolla viime viikolla ja siellä nähtiin että kaikki on kunnossa. Niskaturvotustakaan ei ollut. =) Saatiin kuviakin mukaan ja tietty ne piti skannata ja tulostaa kopio jääkaapin oveen. :D Vauveli oli 4,9 cm kokoinen ja nyt varmaan jo jotain 5,5 cm. Rakenneultra on 28. joulukuuta ja sitä ennen neuvolakäynti.

Laskettu aika siirtyi myöhemmäksi, 26.5.

Annaliina73: voitko päivittää minulle lasketuksi ajaksi 26.5.2008?

Paha olo ei enää ole vaivannut, paitsi lievä huono olo jos en muista syödä tarpeeksi usein. Väsymyskään ei ole vaivannut yhtään niin pahasti, vaikka iltaisin alkaa edelleen väsyttämään, mikä on hyväkin että tulee mentyä ajoissa nukkumaan.

Hyviä vointeja kaikille!

Tupuna ja masuasukki 12+6
 
Sunnuntai- iltaa =)

Kiitos tuestanne annastiina69 ja mymmelis!!! Eipä vaan tunnu kovin mukavalta ammattiylpeyden kannalta olla sairaanhoitaja kun "p*skaa sataa niskaan minkä kerkiää" Muutama kolleega saanut tämän kuuluisan "pakkotyökirjeen" kotiovelle eilen aamulla:headwall: , toiselle näistä olisi koittanut ansaittu loma ensivko:lla ja hänelle jo kauan sitten varattu matka ulkomaille ystävänsä kanssa, jonka joutuu nyt perumaan jos haluaa välttyä mahdolliselta sakkorangaistukselta, tosin työnantaja lupasi tämän matkan korvata rahana. Tämä hoituri kuitenkin aikoo lomansa pitää ja mennä sitten vaikka telkien taakse istumaan Suomeen palattua *reiluako* :/

Annastiina69: Höh, inhottavaa tuo päänsärky. Itse kärsin migreenistä, mutta ekan raskauden ja tähän asti myös tän raskauden aikana se on ollut vain lievänä ja särkylääke + lepo+ uni on auttanut hyvinkin nopeasti. Toivottavasti olosi jo parempi!!!

mymmelis: Miten tuon kelan kanssa on aina niin vaikeata jos ja kun sieltä tukea kaipaa :( Toivottavasti asiat selviäisivät nopsasti :hug: Kerroit, että selkä vaivaa, mitenkä olet tähän asti pärjännyt kipeän selän ja raskauden kanssa? Aikamoinen rasitus kun kohtu kasvaa ja kehon paino piste siirtyy enemmän selkää rasittamaan :/ Muista hankkia jo ajoissa tukivyö yms. hyvinvointiasi helpottamaan!!

London calling: Voih, kuinka helpottavaa, että teillä ja pikkuisella kaikki hyvin :heart: Parane pian flunssan kourista!!! Osuiko muuten sukupuoli oikein teidän veikkauksissa? Mulla ihan tyttöolo kun raskaus etenee prikulleen samoin kun typynkin odotuksessa. Tosin salaisuus säilyy nyt loppuun asti kun halutaan miehen kanssa kokea tämä nyt toisin *vaihtelu virkistää*

repa: Teretulemast takaisin ihanaan kotoSUOMEEN ;) varmasti ihanaa nauttia lämmöstä, hyvästä ruoasta ja etelän maisemista. Itse kun katson ikkunasta ulos näkyy vaan pimeää ja naapuritaloja :headwall: :kieh:
Älä huolehdi tuosta masun näkymis asiasta, harvoilla ensisynnyttäjillä se tässä vaiheessa kunnolla näkyykään. Itsellä toinen raskaus ja raskauksien välillä vain n.10kk niin ei ne vatsalihakset ennättäneet palautua ja siten tuo kohtukin pömpöttää jo selkeästi esillä ja olen tosi hoikka ja pienikokoinen, joten kyllä se kehon rakennekin vaikuttaa. Esikon kohdalla masu pomppas näkyviin n. rv17. Eli kaikki on varmasti sullakin oikein hyvin!!

sHv ja hipsu 14+4

 
Päänsärky on turhan tuttu vaiva täälläkin. Toista viikkoa jo mennyt ja melkein joka päivä päätä särkee vietävästi. Viime maanantain jouduin olemaan pois töistäkin ko vaivan takia :( Raivostuttaa...

Toivottavasti saavat sovun aikaiseksi hoitoalalle. Ainakin äskeisten uutisten valossa voidaan toivoa parasta :)

Mites muilla; joko liikkeet tuntuu päivittäin? Mulla kyllä tuntuu, jos oikein pitkän ajan kuulostelee, mutta oikein hässäkässä ei ehdi kuulostella. Tyttöolo on täälläkin, mutta silloinhan se on poika. Pari poikaa tästä kotona todisteena :)

Voikaahan hyvin ja pitäkää itsestänne huolta :flower:
 
Hyviä ultra uutisia kuulleille onnittelut! Ja mymmelis, tukivyötä suosittelen minäkin.

Omaa oloa..päänsärky alkoi päivällä uudestaan, tosi rajuna. Onneksi veli perheineen oli käymässä, tuntui että jalat lähtee alta. (Mies oli töissä.) Pari kertaa oksensin ja nukuin hetken aikaa, Nyt on enää sellainen pieni jomotus päällä. Mulla ei päätä yleensä pahemmin särje, mutta raskaus saa mulla jotkut särkyhormonit liikkeelle. No, eiköhän se siitä.
Toivottavasti sunkin pääkipuilut helpottaa annaliina!

Vauvan liikkeistä, sama täällä kuin annaliinalla, aikansa kun kuulostelee, niin tuntuu. Yleensä iltasella kun hetkeksi istahdan koneelle tai telkkarin ääreen lasten nukahdettua.
Huomenna oliskin neuvola, saas nähdä onko tuo mun päänsärky ja siitä johtuva nukkumattomuus nostaneen paineita :headwall:

Jännityksellä odotamme huomisiltaa ja ratkaisua Tehyn asiaan, toivottavasti sopimusehdotus on molempia tyydyttävä ja pääsisi hoitsut ja hoidettavat palaamaan normaaliin arkeen.

Nyt toivottelen hyvät yöt :wave:

annastiina
 
heissuli täällä ollaan kotia palailtu

ONko muilla pinna kireellä? Mulla on piukee kuin kitarankieli...hormoonit taitaa temppuilla. Tänä aamunakin meinasi palaa päre niin olemattomasta asiasta kun mies oli vahingossa laittanut aamupala juustopaketin jääkaapissa paistetun lihan päälle...meinasi kärytä kunnolla :snotty: eihän ne bakteerit luultavasti mene niihin pakattuihin juustoihin noin vaan mut kun pärettä poltti niin sitä poltti..voi ukko parka
:( millaiseen hormooni hirviöön piti heti aamusta törmätä.

ja liikkeistä ei tietoa..pelottaa :ashamed:

taidetaan sittenkin päästä ultraan ainakin nyt siltä näyttää...

poika04&papu 15+4
 

Yhteistyössä