TOUKOKUUN TOIVOTUT marraskuussa

Aikaa kulunut taas viime kerrasta. Mutta nyt oli pakko alkaa vastailemaan taas, kun niin kovin moni on flunssan kourissa. Nimittäin itsekin olin kaksi viikkoa sairaana, oli nuhaa, matalaa kuumetta, kauhee kurkkukipu jne. Lopulta sain antibiootit nielutulhedukseen, kun tulehdusarvotkin oli koholla ja kuume pysyi. Ne oli Amorin merkkiä. Ja ne ei siis mulle ainakaan tehonneet yhtään. Neljän päivän päästä kuume yhä päällä ja tulhedusravot vaan entisestään kohonneet. Sitten todettiin myös poskiontelotulehdus ja antibiootit siis ei tehonneet siihenkään. Tällöin sit tehtiin poskiontelohuuhtelu, joka auttoikin sitten saman tien! Kamalaa se oli ja en kyllä ikinä toivois siihen joutuvani, mutta kuume laski samantien ja olo helpotti. Neuvolalääkäri sanoi vielä myöhemmin, että usein raskaana ollessa, kun poskiontelotulehduksen riski on suurempi muutenkin, on tuo huuhtelu melkein ainut toimiva hoitomuoto, määrättävät antibiootit kun ei niin tehokkaita välttämättä ole meille raskaana oleville. Että siis vinkkinä vaan.

Muuten oma olo hyvä. Välillä tulee vieläkin epäuskon fiiliksiä, kun ei musta edelleenkään tunnu raskaana olevalta, kun ei tuo mahakaan kovemmin ole vielä kasvanut. Viikko sitten tuli kai alkuraskauden supistuksia jumppatunnin jälkeen, johon menin pitkästä aikaa mukaan. Kyllä pelotti, mutta meni onneksi vuorokaudessa ohi. Onko kellään muulla ollut alkuraskauden supistuksia? Miltä ne on tuntuneet? Mulla tuli sellaista aaltomaista kipua kohtuun ja alamahaan ja koko maha oli sellanen jännittynyt ja kova. Soitin neuvolaan silloin ja käskivät odottamaan rauhassa ja sanoivat että esim. vatsalihasten teko saattaa aiheuttaa supisteluja ja että kohtu oli tavallaan ärtynyt niistä ja siitä jumpasta.

Ensi viikolla neuvola, sitä odotellessa. Rakenneultraan menen 27.12. tsemppiä kaikille odotuksiin!

Lilia ja tyyppi 15+1
 
Morjens taas! Neuvolassa käyty ja kuultu sydänäänet. Ei kuuluneet aivan selvänä pumputuksena, koska istukka on mulla edessä. Oli kuitenkin ihanaa kuulla, että siellä ollaan vielä elossa! :)

Päivän jatkoa kaikille!
 
Lilia78 Minulla oli edellisessä raskaudessa harjoitussuppareita noin 18 viikosta eteenpäin, ihan levossa ollessanikin. Masu vaan kovettu ja tuntui puristavalta pallolta, jotenkin vaikea sanoilla kuvata ;) Olin silloin 4vko sairaslomalla ja kohdunkaulaa tarkkailtiin. Mitään hälyyttävää ei löytynyt ja sit jatkoin työntekoa loppuun asti. Suppareita oli koko raskausajan mut niitä oikeita tuli vasta synnytyssalissa ja ne tosiaan oli ihan eri juttu... :D

:wave: Vilma rv 13 ja risat
 
weiss
Heippati kaikille! Mie en ole pahemmin jaksellut kirjoitella ja siksi aivaaan pihalla kaikesta. Lueskellu olen tietin kuulumisia kyllä. Aattelin kuitenkin kommentoida, kun Lilia78 kysyi noista suppareista.. Miulla alko supistelemaan kanssa viime viikolla ja siitä lähtien on ollut päivittäin. Lääkärissäkin kävin ja kaikki oli kuitenkin onneksi hyvin. Saattaa olla, että jotkut on taipuvaisempia supistuksiin, varsinkin kohdun kasvaessa näillä viikoilla nopiaa vauhtia, näin sanoi lääkäri. Oli ihanata kyllä kuulla nuo sydänäänet ja tuli heti niiiin paljon parempi mieli.. Mie tunnen jo nuo hennot liikkeet, ei välttämäti joka päivä, mutta yleensä iltasin siellä pieni melskaa. Mie tunsin esikoisenkin liikkeet jo varhain, aika lailla samoilla viikoilla.. Jos nuo supistukset mietityttävät kannattaa käyä tarkistuttamassa tilanne, ne kun ei ole mitään mukavia oloja. :/
 
Summer minäkin töissä pk:ssa ja välillä ottaa koville. Olen pientenryhmässä ja kaikkea nostelua olisi koko ajan. Nyt sanoinkin etten enää uskalla nostaa raskaimpia lapsia. Alkaa tuntumaan masussa. Meilläkään ei ole mitään selkeää liikehdintää tuntunut, mutta koska viime to kuulin sydänäänet niin uskon kaiken olevan ok.

Kauhea väsymys ja nälkä koko ajan. Ekaksi ei ollut nälkää ollenkaan ja nyt on koko ajan. Ihanaa kun ei enää tarvitse oksentaa. Kohta varmaan on kaikki menetetyt kilot takaisin.

katrinainen ja kirppu 15+1
 
menin tänään suoraan terkalle, ja aattelin ensin varata ajan sydänäänten kuunteluun, mulla kun ei oo viä kertaakaan ne kuulunut :headwall: no terkkapa sanoikin että kuunnellaan nyt sit heti, ja hetken päästä ne kuuluikin :heart: ihanaa oli kuulla taas se jumputus.

mä oon kans tuntenut jo hyvin hentoja liikkeitä masussa, en joka päivä välttämättä, ja paikallaan istuessa eniten. esikoisesta kun tunsin vasta 18-20viikoilla ei tarkkaan enää muista.

mä teen noita keittiöpuolen hommia, ni kuinkahan mun pitäis menetellä, kun siellä kuiteskin nostellaan painaviakin astia koreja esim.tiskiin, ym. et missähän vaiheessa ei sais enää kauhiasti nostella??
tänään mulla hyvin vähän alkoi tuntuun lievää kipua kun nostin painavan ison ämpärillisen välineitä jotka oli likoomassa vedessä..

Supistuksista sen verran että mä en tuntenu esikoisesta yhtään supistusta, ja mut leikattiin viikolla 38+??
 
Tervetulleeks Vilma :wave:

Mulla on ollut kanssa kaikenlaisia tuntemuksia mahassa,mutta en osaa eritellä että mitä ne nyt sitten ois....joskus pitkän ja reippaan lekkeilyn jälkeen tuntuu sellanen ikävä tunne,vaikea kuvailla...menee kyllä sitten ohi.

Huomenna on sitten odotettu lääkärineuvola...vähän pelottaa ne sydänäänet että saadaanko ne kuuluviin :eek: Pitäkäkää peukkuja =)

Repa ja kutvonen 14+6
 
Moi taas! Kävin nyt paremmalla ajalla lukemassa näitä viestejä.

Ootte laittaneet viestejä vauvan potkuista, millä viikolla ootte tunteneet ihan ensimmäiset potkut?

Itse oon vasta 14. viikolla, siis 13+1, joten vielä on vähän aikaa kai odoteltava. Eikö ensisynnyttäjät yleensä tunnista ensimmäiset potkut joskus viikoilla 18-20? Milloin ne on mahdollista aikaisintaan tuntea, jos vaan tunnistaa vauvan potkuiksi? Onko teillä kokemusta?

Miltä noi varhaisimmat potkut tuntuu, hipaisuilta vai onko se jonkinlaista nipistelyä?

äippä 84: juu, pääperämittaa tarkoitin tuolla aikaisemmin. Mutta tosiaan, vauvahan on sitten koko pituudeltaan vähän isompi jo. :D Saatiin neuvolasta Vau-kirjanen, josta kävin äsken kurkkaamassa että nyt 14. viikolla vauveli on jo 7 cm pääperämitaltaan ja koko pituus on 8,5 cm! =)

Mukavaa viikkoa kaikille!

Tupuna ja masuasukki 13+1
 
Täällä on Nirpun "kutitukset" tuntuneet jo pari viikkoa, melkeinpä päivittäin :heart: En oikein osaa kuvailla sitä pienen hipaisun tunnetta, mutta kyllä sen heti erotti joksikin muuksi kuin suolistovaivoiksi ;) Potkuista en kuitenkaan voi missään nimessä puhua - tai ehkä ne niitä juuri ovat, sillä kuinkas kovaa sitä mukamas sellaisella minikokoisella tassulla voi potkia!

Täällä alkaa flunssan selkä taittumaan, vaikka tämä "hinkuyskä" kuullostaakin aikasmoisen pahalta :/ Odotan kyllä jo torstaita, kun pääsee töihin ja ihmisten ilmoille - pitää vaan toivoa, ettei mitään jälkitauteja tms. tule..

Öitä kaikille :hug:

Carmen ja Nirppu 16+2
 
weiss
Mie tunsin esikoisen liikkeet n. rv 16 ja tämän hippiäisen rv. 14. Nämä "potkut" ovat lähinnä kuplailua ja "kutitusta", sellaista jännää, minkä kyllä erottaa suolikuplista, niinkuin tuo Carmen mainitsi.. Nyt hyviä öitä |O :wave:
 
tmvk: Ihana massu..mä jo täs yksi päivä mietin et oonkohan ainut jolla on jo tässä vaiheessa tällainen maha :D Isäntäkin on ihmetellyt et miten se nyt noin iso jo nyt mulla onkin jo uusi nimi plussapallo.

Tervetuloa vilma joukkoomme !

Mulla on loppuviikko vapaata..pitäisi järjestää lastenjuhlat...vaikka mitä suunnitelmia mut en tiedä mistä alottas.

Carmen: joko sun vekotin tuli? mun on eilen lähtenyt tulee jospa sen tänään tai huomenna saisin :D Sit alko kuuntelu talkoot...eilen illalla ajattelin et toivottavasti tunnistan vauvan sydämmen lyönnit omistani =)

poika ja papu 15+6
 
tmvk:lla on jo kunnos "pötsi" :heart: Onpas suloinen B) Itse kärsin alussa tosi pahasta turvotuksesta ja sen myötä mahakin oli aikamoinen.. Nyt on turvotus helpottanut ja oksentaminen/flunssa vienyt kiloja sen verran, että kaikki "ylimääräinen" tuntuu melkeinpä lähteneen ja jäljellä on vain pieni, kova vauvakumpu :D Paljon mukavampi olla, kun se hirveä "ilmapallo" on kadonnut: olo oli tosi tukala kaikkine vatsavaivoineen :/

poika04 Doppleri on matkalla: lähtenyt eilen tänne päin! Sain postin lähetysseurantatunnuksen sähköpostilla ja sen mukaan paketti on lähtenyt lajittelukeskuksesta kohti meidän lähipostiamme eilen. Lieneekö sitten perillä tänään tai viimeistään huomenna =) Sitten alkaa kyllä sen maalliset kuuntelusessiot :LOL: Mieskin jo kyseli, että koska härveli saapuu: taitaa häntäkin kiinnostaa kuulla pikkuisen pumpun jumputus, kun ei ole sitä vielä kuullutkaan.

Tänään viimeinen sairaslomapäivä ja pitäisi alkaa saamaan itseään työkuntoon huomista varten.. On vähän jäänyt sheivailut, kasvohoidot ja kynsien hoito näin flunssassa :p

Carmen ja Nirppu rv 16+3
 
Hohhoijakkaa |O
Tänne on pesiytynyt joku ihme väsymys, mutta kuitenkaan yöllä ei saa kunnolla nukuttua... mikähän lie tämäkin...
Muuten kaikki paremmin kuin hyvin=)
Mulla tuo pötsi samaa luokkaa kuin tmvk:lla, pitääkin laittaa ukko kuvaamaan niin saa tänne teillekkin näytille!


äippä ja nytty rv 15 tasan
 
Carmen: Munkin dobleri tekee matkaa tänne meille päin :D Kohta ois postin tuloaika jospa se tulisi...kotiinkuljetuksena nääs tulee.

Eipä oo oksennus pitkään aikaan lentänyt mut äsken tuli. Leivoin kakun ja hajotin munat lasiin..unohin lasin pöydälle ja imuroidessapa iski jano....eikun vettä lasiin ja hyi hitto |O kauhee räkiminen heti vähän oksakin lenti...Tällaista tänään meidän keittiössä. Onko teidän neuvolan listassa kielletty raaka kananmuna. meidän ei...joten nyt ei syytä paniikkiin nyt poika04 pysyy aivan rauhallisena :D.

GALLUP: olen muuten miettinyt jo pitkään...säilytetäänkö munat yleensä jääkaapissa vai ei. mä ite säilytän jääkaapissa mutta kerran mun sisko oli laitellut kauppatavarat hyllyyn niin etin tovin muniani hän oli laittanut ne kuiva-ainekaappiin koska hän ei niitä kylmässä säilytä. Mites te rakkaat kanssasisaret teette?
 
Tervehdys :)

poika04: YÖK :LOL: , varmaan lähti jano, heh tekevällä sattuu!! Itse säilytän kananmunat jääkaapissa mut kaitpa niitä voi yhtälailla säilyttää huoneenlämmössä, niinhän ne ovat kaupassakin. Ai sullakin on lastenjuhlaa tiedossa:p sama homma täällä, ELI KUN PURNASIN AIKASEMMIN, etten voi tuon työtaistelun vuoksi järjestää typyn 1v-synttäreitä kun mut pakkomäärättiin yövuoroihin niin nyt kun sopu syntyi ni yöt loppuu la aamuna ja sit leivon hullunlailla ja otan sunnuntaina 17vierasta synttärisankarin kanssa vastaan =) Tilasin ilmapallokeskuksesta, ihania nallepuh-heliumpalloja ja muuta kivaa :p

tmvk: Ihana vauvamasu sulla :) Itsellä myös pömpöttää ettei jää epäselväksi ollako vai eikö kun muuten oon tämmönen tikku :whistle: Täytyy juu itsekin laittaa jokin kuva uudesta pötsistä kunhan saan otetuksi...

Omanapa: Olin tänään neuvolalääkärillä ja nyt on taas levollinen olo kun hipsun sydänäänet kuulu :heart: paino on taas laskenut alle 50kg :( , eli lihotuskuurille pitäisi alkaa. Onko muilla samaa ongelmaa, tuntuu et syön ihan riittävästi mut kuitenkaan paino ei nouse???Sama ongelma esikon odotuksessa, painoa tuli vain n.5kg ja jäi synnärille ja sitten imetys riudutti entisestään. RR oli huimat 88/45 eli huimausta tässä odotellen :kieh:

Nyt alan "esisiivota" juhlia varten ja lähen heilumaan tolun kanssa...

sHv ja hipsu 15+0
 
Sisarhentovalkoinen: Joo mun poika täyttää 3 vuotta. Kylläpäs siitä meidän pikku vesselistä onkin tullut iso. Ihania varmaan sellaset pallot. Mulla ei oo ollut laisinkaan tuommosta ongelmaa et paino tippuisi ei sit sinne päinkään :D
 
Huu, jännittää...! Ensimmäinen sairaalakäynti huomenna (täällä ei neuvolasysteemiä ). Käynti on kuulemma parituntinen ja tehdään kaikki tarpeelliset testit ja kokeet.

Massu on alkanut pömpöttämään, osittain kai turvotusta, osittain vauvamasua. Mutta ei nyt noin paljon ihan kuin tmvk: huh!! Suurenmoinen vauvamasu!Liikkeitä tuntuu jo ihan silloin tällöin satunnaisesti, ihanaa!

Minun eka "vauva" täytti jo 4 vuotta, ja valmistautuu ison veljen rooliinsa innolla, joskin hämillään.

poika04: säilytän suurimman osan kananmunista jääkaapissa, mutta pikku boxi on aina huoneenlämmössä, kun kylmistä munista ei oikein tahdo tulla hyviä leipomuksia. Ankan ja viiriäisen munat on aina jääkaapissa. Mulle kyllä muuten maistuu raaka kananmuna, varsinkin eggnogissa; mutta nyt raskauden aikana en urheilis...Ei siitä varmasti silti mitään tule, just relax! =) Min oon syönyt sushia, kun en osaa vastustaa!

RR 14+6
 
Ronyä royce: ei varmaankaan, eiköhän nuo suomalaiset munat aika puhtosia ole...ja ei kai se huomaamatta jää jos salmonellan saa...yhellä tutulla oli ja kerto et suoli puhdistuu siinä ihan hyvästi. Ja onnea huomiselle! Onko siellä miten paljon erillaista tää raskauden aikainen seuranta kuin meillä täällä kotosuomessa? Jännittääkö sua odottaa siellä vai saitko ensimmäisen lapsenkin siellä asuessasi? Anteeksi vaan uteliaisuuteni :D Oon huomenna menossa kiinalaiseen syömään ystävien kanssa mut onneksi toi sushi ei kuulu mun suosikkeihin..
 
poika04 otti sitten "Rocky- kuurin" tähän väliin B) Voisi tosiaan päästä oksu jos toinenkin, jos huomaisi juovansa raakoja munia ;)

).( Mulla on tylsää :( Tämä on seitsemäs päivä, kun makaan kotona seljän seinän sisällä flunssassa... Aikaa olisi vaikka kuinka, mutta kai olen vieläkin sitten puolikuntoinen, kun en jaksa mihinkään kotihommaan ryhtyä. Tai niinkuin muuten olisin sitten super-innokas siivooja :LOL: Jotain pientä tässä koitan väkerrellä; pesen pyykkiä, siivoilin keittiötä, tein itselleni lounaaksi pinaattikeittoa ja munia... Tajusin muuten äsken, että koska tämä pahoinvointini ja ollut niin järkyttävää ja kokonaisvaltaista niin en ole edes kävelylenkkejä tehnyt - puhumattakaan muusta kuntoilusta :ashamed: Mites te muut: oletteko kuntoilleet raskauden aikana ja miten?

Itselläni on salikortti jäähyllä odottelemassa pahoinvoinnin loppumista ja sitten saankin oman "raskausohjelman". Ainakin ajatuksena kiva :LOL: Ja nyt kyllä päätän, että jokapäiväiseen ohjelmaan pitää sisällyttää vähintään tunti kävelyä+normaali liikkuminen, että on sitten jonkinmoisessa kuosissa synnytyksen aikaan!!!!!

Nirppu taitaa tykätä pinaattikeitosta, kun liikuskeli niin ahkerasti äsken tuolla massussa :heart:
 
Olipa mukava lukea kaikki viestit!
Mä katselen tätä omaa mahaani ja musta ei kyllä juurikaan huomaa mitään. Raskausviikkotilannekin on jo 14+5, mutta ei syytä huoleen!

Mukava seurata, että muilla on prikulleen samoja tuntemuksia kuin itsellenikin. Mietin kaikkia mahan kutinoita ja arvuuttelen, että olisko ne jo vauvan liikkeitä, mutta tuskin nyt sentään. Vauvan huonetta on alettu jo miettimään ja ostettiin jopa maalia: vaaleansinistä - olisi siellä sitten tyttö tai poika. Tosin poikaahan tää lääkäri hieman veikkas. Ja välistä tuntuu siltä, että on vaikea uskoa koko raskautta, niin outoa ja uutta tämä on.

Ronya Royce, mulla oli tuo lääkärikeikka joskus pari viikkoa sitten. Onks sulla siis nyt se kerta kun ne katsoo niskapoimun? Mulla oli se King College Hospitalissa, joka oli ihan ok. Aluks mietin kun kävelin sisään, että mitä tästäkin tulee, mutta kokemus oli ihan ok. Kaikki kokeet tosiaan otettiin ja hyvin meni. Tykkäsimme hirveästi lääkäristä. Ja vauvaa katsottiin ultralla noin 45 minuuttia, mikä johtui ilmeisesti vilkkaasti liikkuvasta vauvasta. Mutta aikaa meni noin puoltoista tuntia.

Mulla ei ole kokemusta, millainen systeeemi Suomessa on, mutta mitä olen seurannut keskusteluja tällä palstalla, ovat käytänteet juuri samat. Britanniassa ei ole neuvolaa, mutta tapaamme kätilöitä sellaisissa perhekeskuksissa. Ne voi tietenkin olla erilaisia, mutta ainakin oma kätilöni on ok.

Hei muuten Lontoon asukkaat, ette satu menemään huomenna Kirkon myyjäisiin?

t. Brightonin odottaja
 
Täällä on mentykin mooonta sivua etiä päin mun viime vierailusta :LOL: menin ihan sekaisin, että mitäs mie olinkaan tulossa kirjoittelemaan...

Moni näytti olevan huolissaan syömisistä ja pöpöistä, minua vaivaa vaan pelko keskenmenosta tai muusta kamalasta. Siitä en pääse mihinkään, vieläkään, vaikka on jo 13+4. Useana yönä näen painajaísta. Minua ei onneksi huoleta mitkään ruoka-aineet tms, pistelen hyvällä omalla tunnolla joskus maksamakkaraakin poskeeni. Muutenkin tuntuu, ettei mikään maistu ja syöminen on aika vähäistä... :eek:
Mun paino indekseillä ei saisi painoa lähteä yhtään laskuun, mutta smaperi kun ei tee mieli! Sama se, tekeekö mitä ruokaa, niin lautasen puolivälissä alkaa tökkimään ja se jää siihen. Nirsokin musta on tullut, inhaa! Mikään valmis ruoka ei kelpaa ja mitään raskaita ruokia ei mieli tee.

:whistle: kertokaas jotain runsas proteiinisia ja -rasvaisia sapuskoita :whistle: Mitä kannattaa syödä, että lihoo? Sipsit ja karkit ei muhun tehoa, luut pilkottaa vuosien mässäilyst' huolimatta B)

sHv Kyselit, miten raskaus on vaikuttanut tähän mennessä rikki olevaan selkään. POSITIIVISESTI! Lääkäri tuumasi heti ovella, että eihän sitä mennä enää nykypäivänä manaamaan, että jo valmiiksi huono selkä sitten hajoaa viimeistään loppuvaiheessa, vaan saattaapi painipisteen siirtyminen tehdä pelkästään hyvääkin! Riippuu ihan ihmisen tilasta, mikö siinä selässä on jne...
Tukivyön otan käyttöön kyllä heti, kun tarvetta ilmenee, fysioterapiasta lupasivat kokeeksi antaa minulle kaksi eri versiota!
MInkälaiset tukivyöt on hyviä? Jos sitä kuitenkin innostun itse ostamaan, ni onko kellään kokemuksia??
Minulla tosiaan kun tuota kulumaan ja väntymään joka suuntaan tuolla rangassa on, niin sopisi löytää joku ihan mega hyvä, ettei raskauden nautiskelut lopu kipuihin.

Hohhoijakkaa, väsyttää ja möhöttää koko ajan, ei oikein mikään nyt tunnu kiinnostavan :headwall: Samperin kELA, aina ne vaan sotkee mun suunnitelmani ihan tyystin. Tässä nyt sitten mitään joululahjoja ostella tai muutakaan, omat laskut on rästissä ja miehen en anna niitä maksaa. Meneepö veronpalautukset hyvään käyttöön :kieh:

Ärsyttää ihan tosi paljon, kun olin suunnitellut, että pääsisin mamma vaatteitakin ostamaan tässä joulun alla. Toki mies ne minulle ostaisin, mutta en tiedä, ymmärtääköhän täälä kukaan, kun sanon, että aikuinen ihminen haluaisi olla sen verran omavarainen, ettei tarvitsisi käsi ojossa olla joka asiassa :LOL: *prkl*

Viikonlppuna pitäisi lähteä laivalle hakemaan pikkujoulu vinkkuja miehen kanssa :heart: Kiva päästä täältä neljän seinän sisältä jonnekin muuallekin! :p

 
Moi taas,

olipa hupaisaa (näin omasta näkökulmasta siis) lukea että joillain on ongelmana liian vähäinen paino. En minäkään nyt mikään jättiläinen ole, mutta massaa on sen verran, että pelkään vieläkin näyttääkö maha vaan enemmän pönäköitymiseltä kuin raskaudelta. Vaikka ihan viime päivinä se on mielestäni alkanut näyttää enemmän kivalta vauvamahalta. Joku kyseli että mitä söisi lihoakseen niin kyllähän lähes kaikki lihottaa jos syö tarpeeksi. Kasviksilla varmaan vaikea lihoa, mutta ihan kunnon ruoalla ja leivällä pitäisi onnistua jos tarpeeksi tankkaa. Ja kyllähän niissä karkeissa ja sipseissä vasta onkin paljon energiaa, ihme jos ei "tartu"! ;)

Joku kyseli niin minä ja kaikki tuttavani joita nyt tulee mieleen säilyttävät kananmunat jääkaapissa.

Viime päivät ollut ihanan onnellinen olo pikkuisesta ja raskaudesta. Keskenmeno ei ole enää pahemmin pelottanut. Oikein auvoa taitaa olla ainakin minulla tämä keskiraskaus!
 
Carmen. se tuli se tuli..nyt pitää vaan omat ja vauvan äänet erottaa...aika alhaalta sain kuulumaan jos nyt oikeita ääniä kuuntelin.. :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Päivää leidit!

Tervetuloa Vilma77:lle :)

Tmvk:lla tosi söpö vauvamasu :) Tuosta ei voi enää erehtyä!

Carmen: Minulla on samat puuhat tänään; eli pitäisi raivata pöheikköjä. Lauantaina lähdetään reissuun ja siellä ei voi olla pitkät housut jalassa.. Karvat kasvaa ihan ennätysvauhtia! Sen että ehdit laskea höylän kädestä, niin eikö jo jostain rakosesta sänkeä pukkaa :/

sHv: Mulla on myös verenpaineet laskussa. Ei kyllä noin huiman matalalla kuin sinulla. Edellisessä raskaudessa pyörtyilin muutaman kerran. Toivottavasti meidän ei tartte nyt alkaa syömään suolaa ja salmiakkia :)

Itse kävin eilen neuvolassa. Sydänäänet viuhtoi hullunlailla 150-160/min. Kysyin sitten, et eikös noista sydänäänistä pystynyt päättelemään sukupuoltakin? Neuvolan täti kertoi, että tytöillä on hieman tiheämpi syke kuin pojilla. Mutta tuohon ei voi kovin nojata, koska jos poika liikkuu, niin syke nousee. Kuitenkin tuli semmoinen tyttöfiilis :) Paino on vielä -200g lähtöpainosta. Ihan hyvä juttu, kun on tuota painoa ihan omiksi tarpeiksi ollut.. Pissassa oli sokerit koholla, joten pitää mennä antamaan uusi näyte aamupissasta. Toivottavasti ei tartte lähteä seuraamaan noita sokruja tarkemmin.

Semmoista tänne päin maailmaa

Voikaa mammat paksusti :)

Päikkäri 16+3
 

Yhteistyössä