Aikaa kulunut taas viime kerrasta. Mutta nyt oli pakko alkaa vastailemaan taas, kun niin kovin moni on flunssan kourissa. Nimittäin itsekin olin kaksi viikkoa sairaana, oli nuhaa, matalaa kuumetta, kauhee kurkkukipu jne. Lopulta sain antibiootit nielutulhedukseen, kun tulehdusarvotkin oli koholla ja kuume pysyi. Ne oli Amorin merkkiä. Ja ne ei siis mulle ainakaan tehonneet yhtään. Neljän päivän päästä kuume yhä päällä ja tulhedusravot vaan entisestään kohonneet. Sitten todettiin myös poskiontelotulehdus ja antibiootit siis ei tehonneet siihenkään. Tällöin sit tehtiin poskiontelohuuhtelu, joka auttoikin sitten saman tien! Kamalaa se oli ja en kyllä ikinä toivois siihen joutuvani, mutta kuume laski samantien ja olo helpotti. Neuvolalääkäri sanoi vielä myöhemmin, että usein raskaana ollessa, kun poskiontelotulehduksen riski on suurempi muutenkin, on tuo huuhtelu melkein ainut toimiva hoitomuoto, määrättävät antibiootit kun ei niin tehokkaita välttämättä ole meille raskaana oleville. Että siis vinkkinä vaan.
Muuten oma olo hyvä. Välillä tulee vieläkin epäuskon fiiliksiä, kun ei musta edelleenkään tunnu raskaana olevalta, kun ei tuo mahakaan kovemmin ole vielä kasvanut. Viikko sitten tuli kai alkuraskauden supistuksia jumppatunnin jälkeen, johon menin pitkästä aikaa mukaan. Kyllä pelotti, mutta meni onneksi vuorokaudessa ohi. Onko kellään muulla ollut alkuraskauden supistuksia? Miltä ne on tuntuneet? Mulla tuli sellaista aaltomaista kipua kohtuun ja alamahaan ja koko maha oli sellanen jännittynyt ja kova. Soitin neuvolaan silloin ja käskivät odottamaan rauhassa ja sanoivat että esim. vatsalihasten teko saattaa aiheuttaa supisteluja ja että kohtu oli tavallaan ärtynyt niistä ja siitä jumpasta.
Ensi viikolla neuvola, sitä odotellessa. Rakenneultraan menen 27.12. tsemppiä kaikille odotuksiin!
Lilia ja tyyppi 15+1
Muuten oma olo hyvä. Välillä tulee vieläkin epäuskon fiiliksiä, kun ei musta edelleenkään tunnu raskaana olevalta, kun ei tuo mahakaan kovemmin ole vielä kasvanut. Viikko sitten tuli kai alkuraskauden supistuksia jumppatunnin jälkeen, johon menin pitkästä aikaa mukaan. Kyllä pelotti, mutta meni onneksi vuorokaudessa ohi. Onko kellään muulla ollut alkuraskauden supistuksia? Miltä ne on tuntuneet? Mulla tuli sellaista aaltomaista kipua kohtuun ja alamahaan ja koko maha oli sellanen jännittynyt ja kova. Soitin neuvolaan silloin ja käskivät odottamaan rauhassa ja sanoivat että esim. vatsalihasten teko saattaa aiheuttaa supisteluja ja että kohtu oli tavallaan ärtynyt niistä ja siitä jumpasta.
Ensi viikolla neuvola, sitä odotellessa. Rakenneultraan menen 27.12. tsemppiä kaikille odotuksiin!
Lilia ja tyyppi 15+1