TOUKOKUUN TOIVOTUT marraskuussa

viellä pitää avautua, mun on tunnustettava et mä en yksinkertaisesti osaa nauttia tästä raskaudesta mä pelkään niin kovasti et joku menee pieleen, vauvansydänpysähtyy, saan jonkun bakteerin mikä on vaaraksi vauvalle, vauva on sairas...tää on kauheeta. Ollaa haluttu kauheesti tätä vauvaa ja en voisi olla onnellisempi et olen raskaana mutta...pelko vie nautinnon tästä kokonaan...mä pelkään et syön jotain sopimatonta, esim tämän aamuinen tapahtuma mä suutuin koska pelkäsin et juustoihin on tullut listeria kun ne on siinä lihanpäällä ollut..vaikka liha oli paistettu uunissa niin et mittari oli näyttänyt 90 astetta...Pitää varmaan neuvolassa ottaa puheeksi tää hommaa ettei tuu keskenmenoa pelkän stressin takia.

Peruin ajan yksityiseltä tänään koska näyttää et päästään siihen rakenneulraan sittenkin =) jotain positiivistä..

amteeksi vuodatukseni mutta kun mulla ei oo oikeen ketään sellasta jolle voisin tästä puhua paitsi sit ensiviikon keskiviikkona ois neuvola mut siihenkin on niin pitkä aika.
 
Huomenta,

poika04:yritä nyt ottaa ihan rauhallisesti. Suurin osa raskauksista kuitenkin menee ihan hyvin. :hug:

Täällä ei mitään liikkeitä vielä myöskään olla havaittu. Mutta neuvolaopustenkin mukaan ne tulee tod.näk. vasta myöhemmin, ei siis liene mitään syytä huoleen. Huomenna olis taas neuvola.

Ostimme jo pinnasängyn. Aika aikaista, mutta saatiin käytettynä edullisesti se ja oli ihan hyväkuntoinen joten ei maltettu odottaa.

Kiva että nyt lakkoa ei ilmeisesti tulekaan!

14+5
 
heippis!
Poika04: Älä nyt ihan oikeesti stressaa itseäsi ihan pilalle noilla ruokajutuille... se listeriariski on niiiiin pieni, ulkoilmaa hengitellessäkin vetelet keuhkoihisi vaikka mitä hiukkasia...jos joka asiaa rupeaa murehtimaan niin se raskausaika menee tosiaan ihan p....lleen...Ja jos vauvalle siellä kohdussa jtn ikävää sattuu, niin harvoin, todella harvoin se on äidin itseaiheuttamaa.. eli turha miettiä, kun niille asioille ei kuitenkaan mitään voi!

Tupuna:Onhan tuo sikiö siis isompi kuin 4,9 cm. Sehän on vain se pää-perämitta =)

(.) : Hyvin porskutellaan nytyn kanssa päivä kerrallaan etiäpäin=) Seuraava neuvola vasta joulukuun 5. pvä, mutta levollisin mielin kun kaveri jo kovasti ilmoittelee olevansa liikkuvaista sorttia :LOL: Mulla ei kyllä ole minkäänlaista oloa kumpi siellä köllöttelee, kun takana kaksi täysin erilaista raskautta ja tuloksena kuitenkin kaksi tyttöä... meillä on kaikki hankinnat jo vauvalle tehty (uutena ostettu vain sitteri, kävelytuoli ja turvakaukalo), kaikki muut on säilyneet vanhemmilta lapsilta! Vaunut pitää vielä varmistaa että ovat käyvät pelit edelleen...

-Äippä ja nytty rv 14+5-
 
Viimeistä vapaapäivää viedään ja onneks jo keskiviikkona neuvola,missä toivottavasti kuullaan sydänäänet....

Yritän tässä epätoivoisesti soitella koululle,kun olen siis oppisopimuksella ja mulla olisi pitänyt olla näyttö jo lokakuussa,kaikki kirjalliset työt olleet valmiina jo elokuusta. Soittivat sieltä vihdoin ja viimein sopiakseen näyttöaikaa just kun oltiin siellä las palmasissa,niin sovittiin että soitellan maanantaina. Nyt ei taas kukaan vastaa yms. En haluis että tää pitkittyis enää yhtään,kun kohta alkaa jouluhässäkät ihan täysillä muutenkin..kaupassa olen siis töissä...argh!!! :kieh:
No se minusta......

Poika04,ymmärrän sun tuntees...mulla on aika ajoin ilmassa samantyyppistä. Ei tosin ruoasta,mutta lähinnä vertaan itseäni siihen mitä oppaissa tai näillä palstoilla kerrotaan mitä kehitystä milläkin viikolla pitäs tapahtua. Esim.nyt oon huolissani kun en tunne kohtua,vaikka monissa esim.oppaissa sanotaan että sen voi tuntea näillä viikoilla. ja se johtaa tietenkin siihen että pelkään,ettei vauva ole kasvanut :ashamed:Tälläiset pelot saa valtaansa mulla just tässä välissä kun on pitkä aika edellisestä "tarkistuksesta". Huoh....
Mutta yritän hillitä iteäni,etten ajattelis asiaa koko ajan. Yritä sinäkin päästä niskan päälle tossa pelossa ja juttele neuvolan tädille,se voi esittää asiat niin,että oikeasti ymmärrät miten vähäisiä riskit on,tsemppiä!!!!

Repa ja kutvonen rv 14+5
 
Meinaa mennä hermot...tai pääkoppa poksahtaa! Kärsiikö kukaan teistä unettomuudesta? Mulla on jo viides liki uneton yö takana, muutamia torkahduksia lukuun ottamatta. Uni ei vaan yksinkertaisesti tule...ei vaikka mitä pomppakonstejakin käyttää, ei edes ulkona olo auta. Rupeaa mieli käymään synkäksi kun olen niin väsy, ja nuo yön tunnit on niin pitkiä valvottuna. Viime yönä leivoin sämpylöitä kun en muutakaan keksinyt...sängyssä pyöriminen alkoi ahdistaa. :'( :'(
 
Huomenta :)

Ihanaa kun sopu näyttää mahdolliselta sairaanhoitajien työtaistelun suhteen, nyt jännäiltävä vielä tämä pvä ainakin...

poika04
: Älä huoli purkauksistasi, eikös tämä pino ole juuri sitä varten, että jaetaan niin hyvät kuin huonotkin asiat keskenämme ja saadaan vertaistukea toisiltamme :hug: Yritä tosiaan ottaa realistinen linja noiden ruoka-asioiden suhteen, terve maalaisjärki ja raskaushormoonit valitettavasti sekottaa itse kunkin ajatuksia :whistle:
Itse oon saanut tänään hillittömiä itkuraivo kohtauksia miehelle ihan kaikesta, toinen odottaa varmasti innoissaan, että pääsee iltavuoroon ja saa laittaa kotioven kiinni ja jättää tän hormoonihirviön ittekseen :kieh: *hävettää*

"pinna vaan on niin kireella" aaaargh :headwall:

Jaksuja ja tarmokasta alkanutta viikkoa kaikille enemmän ja vähemmän hormoonien kanssa tasapainoileville toukomammoille :heart:

sHv ja hipsu 14+5
 
Poika04 Eiköhän sun vauvalla ole kaikki ihan hyvin! :hug: Viikkojakin on sen verran "vähän" vielä että monet ei liikkeitä tunne ja jos istukkakin sattuu olemaan edessä niin se myös vaimenta liikkeitä. Mun kaveri odottaa toistaan ja alkoi tuntemaan pikkukakkosen liikkeitä vasta 20 viikon paikkeilla vaika esikoisesta tuntui jo 16 viikolla.
Ei myöskään kannata liikaa murehtia syömisiään...kuitenkin suht turvallisesti voi syödä kaikkea ja tuon listerian mahdollisuus on tosi pieni!

Jenni30v Mulla on kanssa vaikeuksia saada unta ja heräilen monen monta kertaa yön aikana ja saattaa mennä pitkiäkin aikoja ennen kun taas uni tulee.

(.) Iltaisin tulee seurailtua pienen liikkeitä...pieniä potkuja satelee välillä oikeen sarjana. :heart: Meillä on seuraava neuvola muistaakseni joulukuun 4.päivä, joten sitä odotellessa. Väsymystä on edelleen, mutta helpottamaan päin ja päänsärkyjäkään ei ole enää ihan joka päivä. Aika tasainen vaihe siis menossa kaikin puolin. =)

Eilen käytiin isännän kanssa vähän shoppailemassa ja ostin itselleni masutuubin. Pystyy noita omia paitojaan käyttämään sitten, kun nyt jo on alkanut "napa vilkkumaan".

Mutta nyt antamaan tytölle sapuskaa ja sitten päiväunille! :wave:

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

-Liro ja papu-
 
jossa oli et: Rotavirusrokote kaikille 1.1.2008 jälkeen syntyville vauvoille. Kainuulainen rokotepäätös on ainutlaatuinen, sillä missään muussa Suomessa ei julkisilla varoilla anneta rotavirusrokotetta. :) Meidän maha-asukki08 saa sitten tämän rokotteen, ilmaiseksi. Ihmeellistä et täällä meillä päin tällaista tapahtuu, mutta niin kuin siinä tekstissä oli lastentautien ylilääkäri todennut et " leikillisesti tekee mieli todeta, että "köyhän" täytyy joskus maksaa säästääkseen." :LOL:
Olotila on muuten hyvä, mutta flunssa vaivaa :snotty: ja aamulla lähti ääni. Siitä varmaan muu perhe nauttii. =)
 
Maanantaita!:)

London calling: oliko/onko sullakin pissatulehdus oireeton? Itselleni tieto tulehduksesta tuli ihan puskista ja pistääkin nyt sitten miettimään, kuinka voin tietää auttavatko antibiootit ja uusiiko tulehdus? Jaksamisia muuten sinulle.

Jenni30v: kärsin itsekin tasan vuosi sitten unettomuudesta, joka johtui minulla jonkin sortin ahdistuksesta/masennuksesta. Se on inhottavaa.:( Onko mielelläsi jotain, mikä askarruttaa nyt tavallista enemmän? Vinkkinä satunnaiseen unettomuuteen voisin suositella rentoutusceedeetä, joita voi esim. lainata kirjastosta. Sitä voi kuunnella nukkumaan mennessä tai päivästäkin, jos kaipaa rauhoittumistaukoa.


poika04
: koita olla murehtimatta. Tee vaikka jotain superkivaa (hemmottele itseäsi ja rentoudu), jotta saat ajatukset hetkeksi pois masun asukista (ei oo helppoa olla ajattelematta vauvaa, tiedän ;)).

Mulla on maanantaiseen tapaan vapaapäivä. Taitaa mennä päivä siivotessa ja pyykätessä. Äsken kyllä hain Hesestä ruokaa, että jaksaa tehdä noita juttuja.;) Ruokavalioni on siis mainio.. :LOL:

-erika ja masuvauva 16+1
 
Heipsistä taas.. Aika kuluu kiireitten keskellä niin nopeesti ettei ehdi oikeen mitään tekeen... Viime perjantaina oli taas hyviä uutisia neuvolassa ja kaikki oli sillähetkellä hyvin.. Seuraava käynti ultrassa ja neuvolassa onkin sitten 4.12 saash nähä mitä silloin on... :)

Tänään olen saanut aikaseksi oikeen "gourmee" ruokaa :D itetehtyjä herkkulihapullia ja siihen kunnon kastike ja pastaa, salaattia ja jälkkäriks marjarahkaa.. njam... :p

Kauheeta väsymystä ja väliin päänsärkyä esiintyny ja nyt on alkanut kaikki itkettään ja muutenkin tuntuu et hormoonit ottaa vallan pikkuhiljaa enempi ja enempi.. Myös unettomuutta ollut kun herää yöllä useita kertoja ja uni ei tuu niin saattaa varmaan asiaan vaikuttaa..

Mutta täytyy mennä taas laittaan kämppää kuntoon... saash nähä millon ehtii taas tännekin tulla kirjotteleen kun tuntuu et kaikki päivät on pukattu täyteen ohjelmaa ja kaikkee muutakin.. Mutta jouluna sitten voi varmaan taas rentoutua :LOL: :xmas:
 
e Rika virtsa tulehdus tuli tosiaan yllarina, oli vahan tuntemuksia viimeviikolla. parempi vain hoitaa pois ettei vain pahene. Sain antibiootti kuurin viikoksi, mutta unohdin pyytaa hiiva laakkeen, varmaan se tulee antibioottien kylkiaisena seuraavaksi. Olen sairastellut vuosien mittaan useamman virtsiksen, joten tuttua jutuua. Harmittaa.

Repa Munkaan maha ei nay. kaytan taytta paata samaisia farkkuja, tosin alkavat tuntua kireilta, painoa on tullu noin 3.5 kg ja kaikki varmaan tisseihin kun vahoja rintsikoita ei kannata edes enaa kokeilla paalle!

Poika04 Yrita ottaa rauhallisesti. tassa on viela pitka aika mentavana ennen kuin vauva syntyy ja turha stressi vain veroittaa sinun jaksamistasi. Itsekin yritan ollla tarkka mita syon, mutta olen esim kayttanyt samaa veista juuston leikkuuseen
jota oli kaytetty sinihome juuston leikkuussen, ajattelin tosin etta onkohan tama turvallista...

Hyvia jaksamisia kaikille, lahden hakeen sita antibioottia nyt!

LC & Habana 13+ 6
 
Tervehdys.. Tarttis alkaa valmistautua lähtemään iltavuoroon, ei millään jaksais. Tuli yöllä taas niin huonosti nukuttua. Olin viime torstaina siellä neuvolassa ja kaikki ok, mitä nyt ketoaineita virtsassa ja paino tippunut nyt lähtöpainosta yli 4kiloa. Tarttis kuulemma syödä enemmän :LOL: milläs syöt kun ei pysy sisällä.
:heart: äänet sai kuulumaan pitkän etsimisen jälkeen, istukka edessä ja toukka ei pysynyt hetkeäkään paikalla :saint: Seuraava neuvola vasta 21.12 et tulee pitkä tauko. Sain sentään lähetteen rakenne ultraan ja sinne pitäis varata aika joulukuun puoleen väliin.

Mut nyt täytyy syödä jotain ja sit lähtee töihin.. :wave:

tmvk ja toukka 16+3
 
poika04: Toivottavasti nyt vaan malttaisit olla turhia murehtimatta. Mä vietin aika monta viikkoa tuossa raskauden alussa murehtien sitä ja tätä ja tota, mutta nyt oon jotenkin päässy siitä yli. Jos oon syöny jotain epäilyttävää, niin annan olla. Jälkikäteen en voi enää asialle mitään. Etukäteen koitan tietty noudattaa jonkinlaista varovaisuutta, mutta tosiaan noiden listerioiden yms. vaara on NIIIIIN pieni, ettei siitä kannata koko ajan murehtia. Tsemppiä sinulle!!

Repa: No ei näy täälläkään mahaa eikä tunnu kohtua! :) Kohtu on kuulemma taaksepäin kallistunut, joten luultavasti tässä parin viikon sisään jotain tapahtuu (neuvolalääkäri sanoi viime viikolla). Joten eiköhän se sieltä jossain vaiheessa sitten nouse enemmän esiin! Sitä odotellessa mäkin nautin vielä vanhoista kunnon farkuistani, kuten London calling ;)

Typerää turvotusta kyllä on tuossa vyötäröllä... Mur. Menis se pois ja tulis vauvamaha tilalle ;)

naukuri 14+5
 
Liitympä minäkin tänne, eli rv 12+4 menossa ja laskettuaika olis 29.5.08, ensin oli kesäkuun alussa mutta vaihtui ultran jälkeen tuohon :heart:
Pahoinvointia on ollu paljon ja väsymystä, ettei mitään jaksais tehdä tai oikeastaa pystys.
Kolmas lapsi on siis tulossa, ennestään tytöt 08/03 ja 02/05 :heart:
Sukulaisille ja suurimmalle osalle ystävistä ollaan kerrottu uutiset ja kaikki on ollu mielissään, meidän äippä on kyllä touhottanu vaan uutisten jälkeen :D Tytöt meillä on ihan mielissään olleet ja arvata saattaa etteivät nyt malta "odottaa" että vauva jo syntyis =)
Ensi viikon tiistaina olisi neuvola aika että kait siellä jo kuunnellaan sydänääniä? Joko ne kuuluu sitten noilla viikoilla, kun en muista yhtään?
 
Minä olen surutta syönyt tuorejuustoa, mätiä, savukalaa, maksamakkaraa jne. Jos listeria on tullakseen, niin se on vain sitten todella huono mäihä! En halua pilata odotusta epämääräisillä peloillá (vaikka niitä on täälläkin ja paljon), vaan yritän työntää pelot taka-alalle ja nauttia tästä ajasta. Tuskinpa enää tämän jälkeen tulen koskaan olemaan raskaana :xmas:
 
Kiitos kaikille tsemppauksesta.

Olin shoppailemassa kaupungilla päivällä ja sitten kiersin anopin kautta joka oli tehnyt mun suurta herkkuani eilen lanttukukkoa eihän se auttanut kunsyödä sitä naminami =)

Kyllähän tää mun ruokakammo alkaa saada melkoset mitta suhteet...varmaan en syö loppuajasta enää mitään..Järki sanoo toista ja ajatukset silti lentää ihan omia ratoja. Esim tiedänhän minä että jos lihassa on jotain ollutkin niin kuoleehan se valmistettaessa ja kun se kuummennetaan....Seuraavaksi varmaan rupean miettimään et onko turvallista syödä lanttukukkoa kun siinähän on lihaa ja minä en lämmitä sitä vaan syön kylmänä...voipää rukka

Määkin uskallauduin ostaa pari bodia....ja esikoiselle vaatteita.

Ja tilasin sen doblerinkin..miehelle en oo kertonut enkä kerro viellä... :D :
 
Olipas tullut mukavasti tekstiä eilisen jälkeen =) Kiva lukea teidän kuulumisianne!

poika04 Toivottavasti saisit neuvolasta apua tuohon pöpökammoosi :/ Ymmärrän sinua hyvin, sillä jos muistat niin tämä tuleva mamma kävi listeriatestissäkin sen Espanjan reissun jälkeen :ashamed: Koto-Suomessa saan pidettyä homman kurissa jotenkuten, mutta kyllähän minäkin tiirailen tuoteselostuksia kaupassa iät ja ajat ja pähköilen mitä uskaltaa syödä... Nyt tosin tuntuu, ettö bakteerikammoni on vaihtunut "kuolemansairauspeloksi" ja olen ihan hajalla, kun olen saanut uskoteltua itselleni, että sairastan syöpää :/
Ja hei poika04: Minullekin on tulossa Angel Sounds- doppleri :p Eilen tilasin ja nyt odottelen pakettia saapuvaksi! Sitten en muuta teekään, kun kuuntele Nirpun liikkeitä päivät pitkät - varmaan vien masiinan töihinkin :LOL:

).( Sairasloma jatkuu edelleen eikä tämä hiivatin flunssa näytä rauhoittuvan millään :kieh: Karsea olo, mutta tämänpäiväsen lääkärin jälkeen kuitenkin rauhallisissa tunnelmissa. Mistään vakavasta kun ei ollut kyse, normaalia flunssaa vain. Ja mikä tärkeintä: vauvan sydänäänet kuuluivat samantien, kun dopplerin laittoi massulle! Kaikkein suurin huoli on tietysti ollut Nirpun voinnista :heart:

Varasin varmuuden vuoksi rakenneultran yksityiselle, jos työtaistelu alkaa. Saa sen sitten peruttua - tai oikeastaan siirrän vain sitä eteenpäin ja muutan 4D- versioksi, jos tuonne Naistenklinikalle kuitenkin pääsen 12.12.

Nyt pitäisi pupeltaa jotain, että Nirppu saa rakennusainetta B)

Carmen ja Nirppu rv 16+1
 
Yksi kysymys vielä sinulle poika04: Mistä tilasit dopplerin? Minä tilasin sen kuuntelevauvaa.fi:n kautta ja valitsin toimitustavaksi postiennakon. Sain tilausvahvistuksen hotmail- osoitteeseen, mutta se pahuksen ohjelma ei suostu avaamaan viestiä :kieh: Kuulemma joku turvallisuus-/suojaushommeli.

Mietin vaan, että mahtaako siinä vahvistuksessa olla jotain tärkeää ts. tuleehan tuote perille tilauksen perusteella, jos nyt en pääse tuota mailia avaamaan lainkaan? En ainakaan vielä ollut saanut vastausta kyselyyni, jonka lähetin heidän info-osoitteeseensa..
 
Heippa!
Mukava lukea taas kuulumisia monelta suunnalta!
Voi että, tommonen kotidoppler olis kyllä mukava. Edellisessä työpaikassa oli ultraäänilaite (ja -hoitaja), ja siellä kaikki tulevat mammat oli jonossa kurkkimaan, onko pienellä kaikki hyvin... :) Täällä nyt ei valitettavasti ole mitään tommosia etuja, mut täytynee käydä vanhoja työkavereita jossain vaiheessa moikkaamassa :)

Mulla oli vähän kurja synttäripäivä perjantaina, kun menin neuvolalääkärille käymään, kun aattelin, että on joku tulehdus, ja jos siihen sais lääkkeet. Alavatsassa oli kipua (aika samanlaista kuin SatuA78 kuvaili) ja se tuntuu tietyssä kohdassa. Lääkäri tutki ja tuumasi, että kyllä on siistit limakalvot ja muutenkin paikat kunnossa, joten ei voi olla tulehdus. No, tämä ei riittänyt, vaan se jatkoi, että tuo ei voi olla normaalia, että ei voi olla mitään kipuja, että nyt kaikki ei ole kunnossa. Se pisti lähetteen keskussairaalaan ja kysyi sitä antaessaan, että menenkö omalla autolla vai ambulanssilla. Arvatkaas olinko ihan kauhusta kankeena siinä vaiheessa :eek:
Mentiin polille, ja siellä onneksi kaikki oli oikein hyvin ja Omppu vastasi viikkoja ihan täysin. Lääkäri totesi, että tässä nopean kasvun vaiheessa kohdun kasvaminen voi tuntua ihan jatkuvana kovana kipuna. Eli kaikki OK

Lauantaina Omppu piti vatsansisäisen permantoesityksen voltteineen, ja mieskin pääsi kuulemaan vatsan läpi liikkeiden aiheuttaman äänen :D Sunnuntai-illalla sama show toistui, IHANAA!

Nyt kauppaan ja kotiin!

Mimosa ja Omppu 16+1
 
poika04, täällä kans pelko jatkuu. Eikä liikkeistä tietookaan. Voi ettäkun tuntis muutaman potkun jo. Viikon päästä neuvola. Mua kans harmittaa, kun ei ole vielä pystyny nauttimaan tästä. Kaikki kummittelee mielessä mitä on kuullu ja lukenu. En ole ennen ollu tämmönen...miks nyt. Noi ruokajutut ei mua onneks huolestuta. Millon sulla on seuraava neuvola? Voi olla että luki jossain, mutta en muista. Niin ja hermot on kireellä ja iski taas kauhea väsymys. Oon pkodissa töissä ja se vie kyllä voimat. Puet 20 lapselle kuravaatteet jne. Kotona ei jaksais mitään eikä ketään.
summer ja mini 15+5
 
Summer81:: Juu mäkään en oo kyl itessäni ennen tälläisia piirteitä huomannut..oon enemmänkin ollut et otetaan vastaan mitä annetaan luonne. Jospa tää helpottas meidänkin kohdalla mutta tosiaan harmittaa kun ei osaa nauttia sellaisesta mitä on toivonut jo pitkään...

Nyt oottelen jos tällä viikolla saisin doblerinni niin kuuntelisin yötä päivää vaan papuni sydäntä :heart:

Galluppi: Oletteko koskaan päästäneet ihan pienen pientä valkoista valhetta miehellenne esim. jonkun asian hinnasta minkä olette ostaneet? Mä josku oon joutunut turvautumaan koska meidän isäntä on niin tarkka pennosistaan...mut aina jään kiinni kun en osaa oikeen valehella :ashamed: Voip olla et ton doblerin kohalla on vähän pyöristettävä hintaa alaspäin :D tai alkaa papapappapaptipapatipaa

Eilen illalla kun olin jo nukkumassa niin mies tuli vähän myöhemmin nukkumaan..Alko sellanen höpötys käymään kun Herra oli keksinyt mikä meidän TYTÖLLE tulee nimeksi..toinen oli ihan intoa täynnä kivan nimen oli kyllä ihan keksinytkin. Taitaa isännällä olla tyttö kuume.

poika04&papu 15+5
 
Huono olo jatkuu vaan, eikö tää ikinä lopu?! Oksettaa, päätäsärkee eikä ole tainu antibiootit vaikuttaa tohon poskiontelon tulehdukseen ainakin olo oln sellanen! Tänään olisi eka neuvola lääkäri, jännittää hieman, ja harmittaa kun ukko kulta ei mukaan pääse. Sitten pitäisi yrittää töihin! En kyllä taida ihan työkykynen olla mutta en jaksa täällä kotonakaan olla. Toivon vaan että tämä huono olo helpottais, ei ole yhtään mukavaa kun oksettaa koko ajan, ja varsinkin autossa matkustaminen on yhtä painajaista! Tulee niin huono olo!
Eilen illalla piti sitten lähteä miehen ja isoveljen kanssa selloon ostoksille, meno sinne oli yhtä tuskaa ja ensimmäisenä kun perille päästiin niin piti vessaan juosta. No löysin 3 kummilapselle lahjat, nyt ois vielä ostettava 5 lapselle, huoh! Leluja ja pelejä kaupat pullollaan, ei tiedä että mitä ostaisi!
Kai se olisi alettava siistiytymään ja suunitela sine neuvolaan menoa :) Toivotaan että menisi ilta mukavasti töissä ja että jaksan olla siellä!
 
:wave: Hei kaikille!

"Uusi" odottaja ilmoittautuu! Laskettu aika on 26.5.2008 (ultran mukaan 22.5, mut ei sitä vielä ainakaan muutettu) ja tulossa olis toinen lapsi. Synnyttämään menen Porvoon sairaaalaan.

Vuotoja on minulla ollut lähes koko raskauden ajan silloin tällöin viimeksi eilen ja tänä aamuna kävin kuuntelemassa sydänääniä. Kuulostivat aivan pikkuiselta junalta :heart: syke 145 :heart: Ihan poika fiilis on ollut alusta asti, ehkä siksi kun en vain voi uskoa että voisin saada tytön :D :LOL:

Liikkeitä en ole vielä ehtinyt odotella. Tänään tunsin ekan potkun selvästi kun kuunneltiin sydänääniä niin pikku kaveri potkaisi anturiin :D Ihan selvästi on tempperamenttia jo ihan pienestä asti ;)

Me ei olla kerrottu vielä vanhemmille. Olen ajatellut et jouluna olis hyvä aika paljastaa. Osaksi en ole halunut kertoa jos kaikki ei olisi ollutkaan hyvin np-ultrassa ja toisaalta nähdään toisemme vasta seuraavan kerran jouluna. Mun paras ystävä tietää kun oli pakko viime viikolla hakea mammavaatteet takaisin lainasta...

Vilma 13+
 

Yhteistyössä