TOUKOKUUN TOIVOTUT marraskuussa

tietääx teistä joku et kun on työtön niin saa paremman äitiyspäivärahan kuin opiskelija..kun tuolla mitäs nyt sivuilla joku sanoi että saa paremman vaikka on työtön :| mulle siis käy ihan hyvin tuo, oon aina välillä töissä kylläkin.

mulla kun on tätä mahaa muutenkin niin entiä viä näyttääx yhtään vauvamahalta, tuskin.kun on niin venynyt toi nahka et pelkään millasex tää oikeen muotoutuu :D :LOL:
 
poika04 Kiva, että sait pakettisi jo tänään! En malta odottaa omaani... Kyllä sun pitäisi erottaa vauvan syke aika helpostikin omastasi, sillä jos vauvan syke on 120-180 ja sinun 60-70 (villi arvaus B) ) niin kuullostavathan nuo aika lailla erilaiselta!! Kannattaa varmaan kokeilla joka puolelta massua ja pysähtyä aina hetkeksi paikoilleen kuuntelemaan. Itselläni on vauvan sydänäänet kuuluneet joka kerta neuvolassa tuossa navan alapuolella, pikkuisen vasemmalla. Ja samalla suunnalla muuten ne "potkutkin" tuntuvat! Infoapa sitten, kun jumputus kuuluu =)

päivänsäde Itse olen huomannut karvankasvussa jännän jutun: kun esim. kulmat ja "viikset" :LOL: kasvavat normaalisti tosi nopeaan niin nyt tuntuu, että kasvu on pysähtynyt melkeinpä kokonaan :p Sen sijaan aika häiritsevä karvatupsu on tullut tilalle: minulla on alkanut kasvaa oikein kunnon rehotuskiitorata navasta häpykarvoitukseen |O Eikä kyse ole mistään hennosta nukasta vaan ihan kunnon, paksusta karvasta. Mies niitä on tukistellut ja naureskellut viime päivät ja siksipä aion nappasta kaik pois vahaliuskoilla :kieh: Hävetti _pikkasen_ maanantaina, kun lääkäri kuunteli vauvan sydänääniä :ashamed: Mietin vaan koko ajan miten se geeli tarttuu mun naisellisiin mahakarvoihin :LOL:

Juttelin työkaverin ja pomon kanssa tänään ja he olivat molmemmat sitä mieltä, että lepäisin vielä loppuviikon... Enhän minä terve vielä ole; kauhea yskä edelleen ja lisäksi kurkku-/korvakipu, mutta ei millään jaksaisi maata enää kotona :/ Toisaalta pitäisi kai miettiä, että parempi levätä kaksi ekstrapäivää, kun sitten saada joku kauhea jälkitauti! En minä muuten näin varovainen olisi, mutta Nirpun hyvinvoinnista olen kovin huolissani. En kestäisi, jos vauvalle sattuisi jotain minun takiani!

Tuntui muuten oudolta, kun pomo alkoi jo puhumaan miten mun pitäisi alkaa perehdyttämään työkaveria mun töihini pikkuhiljaa..

Tein tänään rauhallisen, n.tunnin kestävän kävelylenkin joten liikuntalupaukseni piti ainakin yhden päivän :LOL:
 
Heipähei!!

Tosta karvankasvusta...mulla ei ole vielä mitään suuria esiintymiä ollut havaittavissa,mutta löytyy yksittäisiä pitkähköjä mustia karvoja esim leuasta tässä taannoin :ashamed: Äkkiä tietysti nyppimään pois...tässä sitä vaan sitten partaa odotellessa :eek:

Carmen:Mun oli tarkotus mennä salille,mutta hiljasta pitelee.... Lenkkeilly olen,mutta useamminkin vois käydä. Onneks on työ liikkuvaista =)

Poika04:
Mulla on munat j.kaapissa,mutta kyllä ne huoneenlämmössä voi olla yhtä hyvin,onhan ne kaupassakin =)

Tänään oli lääkärineuvola,pissa puhdas,paino noussut 1.6 kg,hemppa 123 ja sitten se hiukan ikävämpi homma eli verenpaine on noususuhdanteessa 132/88. Mulla on luonnostaan korkeanpuoleinen paine ja lisäks on epäilty että jännitän noita mittaustilanteita ja siks tulee noita korkeita lukemia. No ei ollut vielä huolissaan lekuri,mutta tilasin kotiin mittarin,että voin tarkkailla mitä se kotioloissa näyttää.
Muuten kaikki ok,sydänäänet kuului heti ja kova tasainen jumpsutus :heart:
Vähän kävi rassaamaan lekurin suhtautuminen siihen etten ollut käynyt verikokeessa np-ultran yhteydessä. En siis käynyt,koska päätimme että jos turvotusta ei ole paljoa,ei haluta ressata enempää itseämme. Kyseessähän on täällä ainakin vapaavalintainen seulonta. Ei me kuitenkaan raskautta keskeytettäis,ellei sitten rakenneultrassa selviäis jotakin kohtalokasta.
No lääkäri siis pudisteli päätään ja maiskutteli,että ei se pelkkä turvotus mitään kerro,mihin sanoin ettei se verikoekkaan 100% tulosta anna...no sen se sitten myönsi kyllä. Jotenkin pahotin mieleni tosta,kun tuli sellanen olo että olis tehnyt jotain väärin,vaikka valintahan on meidän... argh
:kieh:

No se siitä,sainpas avauduttua :D

Repa ja kutvonen rv 15+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja mouku80:
Moi taas,

olipa hupaisaa (näin omasta näkökulmasta siis) lukea että joillain on ongelmana liian vähäinen paino. En minäkään nyt mikään jättiläinen ole, mutta massaa on sen verran, että pelkään vieläkin näyttääkö maha vaan enemmän pönäköitymiseltä kuin raskaudelta. Vaikka ihan viime päivinä se on mielestäni alkanut näyttää enemmän kivalta vauvamahalta. Joku kyseli että mitä söisi lihoakseen niin kyllähän lähes kaikki lihottaa jos syö tarpeeksi. Kasviksilla varmaan vaikea lihoa, mutta ihan kunnon ruoalla ja leivällä pitäisi onnistua jos tarpeeksi tankkaa. Ja kyllähän niissä karkeissa ja sipseissä vasta onkin paljon energiaa, ihme jos ei "tartu"! ;)
Tämä vähäisen painon kanssa painiminen on ihan yleinen ongelma ;) . Jokaiselta foorumilta on tarttunut monta saman asian kanssa painivaa matkaan. :whistle:

Tämän asian kanssa on painittu koko ikä, lääkärit tuumaa vaan, että kiitä onneas :headwall: BMI kun on juuri ja juuri 16, niin onhan se aika vähän, terve mie olen aina muuten ollut, ei se ole kuukautisiin tms vaikuttanut mitenkään. Noin niinkus ulkonäöllinen seikka enmmänkin, mutta nyt alka amieleen hiipimään ajatus, mahtaakohan siitä olla haittaa kasvavalle sikiölle??

Jostain luin, että sikiö kyllä ottaa päällimäisenä kaiken tarvitseman itselleen ja äidille jää sitten vähemmän, mutta... Neuvola lääkärikään ei taaskaan tuumannut juuta eikä jaata tähän asiaan. Tuntuu että tuolla meidän neuvolassaon mukavaa hlökuntaa rtöissä, harmi vaan, etteivät tunnutietävän mistään mitään... :kieh:

No, pitää kokeilla muuttaa sipsit pöhkinöiksi, jos vaikka tuo terveellisempi rasva tarttuisi luiden ympärille paremmin :saint:

(tai sitten pitää vaan unohtaa koko dilemma |O )

 
mymmelis: Ihanaa kun sain kohtalotoverin tuon painoasian suhteen :) Itsekin voin mässäillä ja herkutella eikä näy missään, tosin luulenpa, että iän karttuessa ja aineenvaihdunnan hidastuessa meitäkin lykästää ;) Itse olen ruumiinrakenteeltani pieni ja todella hoikka "hentoluinen", joten oikeastaan vähäinen painoni ei tee minusta laihan näköistä. Haluaisn kuitenkin ihan myöhempää imetystä ajatellen saada rutkasti lisäkiloja, jottei sitten pääse laihtumaan luurangoksi (kokemusta on esikon 1/2v imetyksen aikana) :/ Ruokavalioni on aivan normaali, tosin harvoin syön punaista lihaa ja enemmän taas kanaa ja kalaa + paaaaljon kasviksia. Nyt vaan T-LUU pihvit pöytään ;)

Nappasin myös kuvan pötsistäni tänne, huimat rv16...
http://www.aijaa.com/v.php?i=1256235.jpg

Liikuntagallup: Ennen raskauksia harrastin kovastikin mutta nyt on kaikki jäänyt lukuunottamatta päivittäistä ulkoilua ja vaunulenkkeilyä typyn kanssa. Esikon synnytyksestä kului 2kk ja lähdin salille, muutaman kerran kävin ja se siitä :whistle: En aio asiasta ottaa stressiä vaan keskityn enemmänkin hyötyliikuntaan ja ulkoiluun ja se saa riittää mulle.

Mukavaa iltaa, nyt greyn anatomian pariin :wave: heihei
 
Muutaman päivän tauko ja tekstiä tullut ihan mahdottomasti. Kivaa on lukea teidän kuulumisia!
Omaa napaa, tai paremminkin päätä sen verta, että tää mun jumputtava päänsärky ei ota laantuakseen. Soitin äitiyspolille sitten tänään ja pääsinkin lääkärin juttusille, puhelimitse siis. Selostin tarkkaan raskausviikot ja vaivat ja se määräs mulle litalgin nimistä lääkettä :eek: Netistä katsoin että mitä se aikoo mulle syöttää niin meinasin pudota pallilta, lääke kun on tarkoitettu koviin vatsakipuihin ja vitsakivien aiheuttamiin oloihin jne...eli miten se liittyy mun päähän????? No, soitin apteekkiin, kun en sitä lääkäriä saanut enää kiinni, sieltäkin suositeltiin vielä varmistamaan asia ennen lääkkeen käyttöä. Epäili tosin että yhdistettynä panadoliin auttaisi ja sanoi että siellä, siis äitiyspuolella käytetään joskus epätavallisia yhdistelmiä. Jokatapauksessa lääkettä nauttisi myös mun asukas, joten odottelen huomiseen pelkän panadolin voimalla. Ja voihan olla että nukkumatti vie ensi yönä mun päänsäryn mukanaan
:p

Niin ja neuvolassa kävin siis minäkin toissapäivänä, paino ei ole noussut, hemppa 136, verenpaine 121/86, pissa puhdas ja voimakkaat sydänäänet.
Parin viikon päästä uudestaan.

Harjoitussupistuksista
joku kyseli, täällä löytyy, hetken kestää ja kivuttomia eli aivan normaalia.
Ekat liikkeet, hyvin hennot tunsin rv13, ja nyt saattaa tulla ihan jo "potku" ja paljon pientä liikkumista. Parhaiten vielä tunnen ne iltaisin.
tmvk, ihana vauvamaha! Mulla samanmoinen pallo. Eipä enää salailla raskautta. Itseasiassa ylpeänä kannan sitä :heart:

ok, nyt vien pääni soffalle ja pyydän mieheltä niskahieronnan. Voikaa paksusti ja synttärionnittelut sHv:n ja poika04: sen pikkusankareille!

annastiina, rv 15+2


sHv
, kiva maha sullakin ja täälläkin muuten tuo hyötyliikunta päivittäin käytössä.
 
Oli pakko tulla vielä kertomaan poika04, että viimeisen viestini jälkeen kävin katsomassa postin sivuilta, missä vaiheessa dopplerini matkaa.. Ja sehän oli saapunut tuohon lähipostiin! Eikun fillari alle ja doppleria hakemaan :p Heti testasin ja siellähän se pieni sydän sykki :heart: Sinällään varmaan hassua ostaa doppleri tässä vaiheessa, kun liikkeetkin jo tuntuvat, mutta puolustelin ostostani sillä, että mieskin saa hieman konkreettista todistusta tähän odotukseen - kasvavan massun lisäksi ;)

Kaikille oikein hyvää vointia :flower: Itse tein nyt päätöksen olla ainakin huomisen vielä kotona, kun enhän minä terve ole.. Nyt pelottaa, että mistä tällainen korvasärky nyt yht'äkkiä tuli :(
 
Carmen: Minäkin eilen illalla kokeilin kun lapsukaisen sain nukkumaan..alhaalta ja vasemmalta kamu löytyi...ainakin oli sellanen jumputus et ei se musta voinut lähtee kun mun oma lepopulssi on alle 60...hidas sydän. kauhee mylläys kävi. ja eilen aivan varmasti tunsin liikkeet maha niinkun supistu ja sit helpotti ja päivällä kutitti sisältä päin..ekaksi yritin rapsuttaa ennenkun tajusin et kuka se siellä onkaan..Mies nauro katketakseen kun kerroin mitä olin hankkinut totesi vaan et voihan nen rahansa noinkin käyttää... Toivottavasti Carmen paranet pian..ettei olisi korvatulehdus?

Kiitos annastiina onnistteluista.

sHv. teillä on ihanat tapetit ja on sullakin jo iso massu...on se jännä et ollaan näin alussa ja silt massut alkaa olla jo aika isoja

poika04&papu 16+0

 
Kaikilla nayttaa olevan selkeita liikkeita. Mulla silloin talloin vain jotain epamaaraisia tuntemuksia. No toisaalta ensisynnyttajana tuski kannattaa viela tassa vaiheessa huolestua 15+2 tanaan. Ihania masuja kaikilla.

Nyt toihin. Eilen oksensin siella pitkasta aikaa.
 
Tosi ihania masukuvia! :D

Itselläni on työsoppari katkolla vuoden vaihteessa ja pomon kanssa on puhuttu jatkosta mutta yritän piilotella masua niin pitkään et saan paperit allekirjoitettavaksi. Vähän on huono omatunto kun pitää salailla mut mielummin näin kun et jäisin työttämäksi... :/ Onneksi mulla on muutama ylimääräinen kilo ja masu vielä ainakin aika huomaamaton.

Poika04 Meillä on ilmeisesti saman ikäiset pojat. Meidän tämän hetkinen ainokainen täyttää ensi viikon perjantaina 3-v :heart:

Missä vaiheessa olette kertoneet lapsille uudesta vauvasta. Olen miettinyt että milloin omalle pojalle olisi hyvä aika kertoa. Haluaisin tehdä sen itse enkä niin että anoppi möläyttää asian pojalle. Hän ei varmasti osaa pitää suuta kiinni vaikka pyytäisimmekin...

:wave: Vilma rv13 ja risat
 
*haukotus* |O

Jessus, että ramasee :LOL: Mikäs tässä, kun unta on takana meilekin 12 tuntia ja muka vielä väsää... Huhuijakkaa...


Jops, sHv, miekin syön ihan normaalisti, kaikkea ja ihan normaali annoksia, mitä muutkin syövät. En mitään jätti annoksia, mutta ihan riittävästi. Pitäisi varmaan alkaa änkemään lisää lautaselle ja pakko syömään vaan :LOL: (ei onnistu mulla, tulee ylös... :$ )

Karvan kasvusta :kieh: Joopa joo, siis mitä tämä on ja kai tämä loppuu joskus?? Apinaksiko tässä trvitsee itseään kutsumaan?? Tuntuu että alapäänkarvoituskin rehottaa ihan hulluna, sitä saa olla repimässä ja nyhtämässä alati, samoin leukaan on ilmesytynyt muuta amukava "haiven", joita saa pinseteillä nyhtää! Napakarvat on ilmestynyt... Mitäköhän vielä |O Ukko ihmetteli kun fanaattisesti etsin tarpeeksi hyviä pinsettejä, olin klaupassa ihan vauhkona, että tarvitsen, tarvitsen, tarvitsen.. Enkä toki kertonut, miksi. Ällöä!!! :(

Kai ne karvat sitten tippuu joskus? Ettei apinaksi jää? :whistle:

Auts, mun tissit on kasvanut aika vähän, mutta on pinkeet ku pallot, kivikovat ja nyt taas ihan mega kipeät!! Välillä näyttäisi tulevan jotain nestettä, ihan vähän vaan... Ukko nauroi, kun herkän hetken keskellä tutkiskeli mun muhkistuvaa rintavarustusta, että kohta hänkin saa välipaloja *yök* :x

Tänään pitääkim lähteä' työkkäriin keskustelemaan, että josko ne sittenkin keksisivät mulle selkävammaiselle työn, missä ei tarvitse istua, ei seisoa, ei maata pitkiä aikoja putkeen, siis sellaiset puoli tuntia kerrallaan. Työ ei kylläkään saisi olla juuri yhtään fyysistä, ei lainkaan nostoja eikä kiertoja.. Siinähän koittavat keksiä:LOL: Minä nimittäin haluan, ettei selkäni paukahda taas kipeäksi, nyt kun on raskaanakin ja sitten kun se maha alkaa kasvamaan, niin siinä paljoa enää jumpat autya, eikä lääkkeitä saa syödä. :eek:

No, ehkäö ne keksivät jotain mukavaa, toivottavasti. Mieluustihan mie jtain kyllä tekisin, kotona oleminen on harvinaisen puuduttavaa!

Liikkeistä Mua ärsyttää aivan suunnattomast, kun en vielä tunne mitään. Vaikka kuinka olisin hiljaa paikallani maaten, ni en tunne mitään. Mistä saa ostettua semmoista tavaraa kuin kärsivällisyys?? :LOL: En malta odottaa!!!!
 
Huomenta!
En tiiä pitäskö ottaa yhteys neuvolaan, vai mikä mahtaa mättää.. kuten jo eilen sanoin olen ihan törkeen väsynyt koko ajan, yöllä kuitenkin nukun huonosti, ja nyt on vielä eilisestä asti päätä särkenyt (vaikka eilenkin otin kaks panadolia...) Ilmankos on kaksi täysin oireetonta raskautta takana..tämä kyllä tuottaa päänvaivaa niidenki edestä :kieh: Olen jo miettiny kaikki raskausajan diabeteksestä lähtien :ashamed: Voihan se toki olla et hb on laskussa kuten aina, tai sitten paineissa jtn häikkää...

Onkohan paljonkin kuntakohtaisia eroja noissa neuvolakäynneissä (sen tiedän että ensisynnyttäjät käyvät useammin..) mutta kun katselee niin täälläkin on moni käynyt tälläkin viikolla neuvolassa...hmm.. kun minä olin neuvolalääkärillä viimeksi rv10, ultrassa rv 12 ja seuraavaksi neuvolaan vasta parin viikon päästä...eli viikolla 17 ja risat...

Ja noista liikkeistä.. älkää olko huolissanne, ensisynnyttäjä varsinki saattaa tuntea ne vasta rv 22... Ite tunsin esikosta 19 ja risat, kakkosesta rv 18 ja tämä ilmoitteli potkuillaan jo 14+... :heart:

Masusta kuva jo kamerassa mutta kun en osaa siirtää niitä koneelle :ashamed: josko mies sitte töiden jälkeen... :whistle:

äippä ja pieni rakkaudenhedelmä "nytty" rv 15+1
 
Huomenia kaikille |O Tulipahan sitten nukuttua kunnon 11 tunnin yöunet - ja vain yhdellä pisutauolla :D

äippä84 Täällä pk-seudulla olen käynyt jo kahdessa neuvolassa, joista toiseen liittyi myös lääkärin vastaanotto. Lisäksi ensi viikolla on kolmas tapaaminen ja tietysti olimme sitten np-ultrassa. Taitaa olla kuntakohtaisia eroja.

Taitaa elimistö olla aika puhki tästä flunssasta vaan kyllä tässä nukkua tarvitseekin, sillä mikään ei ole parempaa lääkettä kuin lepo! Nyt alkaa kyllä pikkusen olemaan "luumuolo", kun olen ollut jo viikon :eek: poissa töistä... Omatunto siellä nakuttelee, että "olisitkos sittenkin työkunnossa" :ashamed: Sen tiedän, että jos en raskaana olisi niin olisin ihan varmasti mennyt tänään töihin! Mutta näin siunatussa tilassa ei viitsi ottaa mitään riskejä.
Huomenna olisi koulutus - lyhyt päivä 9-15 - ja mietin nyt, josko menisin sinne... Ihan vaan päästäkseni ihmisten ilmoille B) Pitää katsoa tilanetta.

Päivän ohjelma (en jaksa enää vaan maata sohvalla :p ):
- järjestele irtotavarat paikoilleen
- pese vessa
- siivoa keittiö
- paketoi pari joululahjaa
- kävelylenkki ja kaupassa käynti

Mukavaa päivää kaikille :flower:

Carmen ja Nirppu rv 16+4
 
Uusi yritys kun edellinen viesti katosi jonnekkin... :p

Ihania masuja teillä jo on! :D Itse toivon että saisin vielä kuukauden pidettyä masun aisoissa kun on työsoppari katkolla vuodenvaihteessa ja jatkoa olis ihan kiva saada. On täs vähän ollut huono fiilis kun joutuu salailemaan mut en halua ottaa riskiä :/ Pomon kanssa on jo vähän keskusteltu jatkosta mut kerron vasta kun soppari on allekirjoitettu tai ehkä vielä jopa vasta rakenneultran jälkeen (3.1.08).

Poika04 meillä taitaa olla lähes saman ikäiset pojat. Meidän poitsu täyttää ens viikon perjantaina 3-v :heart:

Oletteko jo kertoneen lapsille tulevasta sisaruksesta? Me ollaan mietitty kovasti koska kertoa kolme vuotiaalle? Haluaisin kuitenkin kertoa itse enkä antaa anopin möläyttää juttua pojalle. Hän ei osaa olla mistään asiasta hiljaa vaikka erikseen pyydettäisiinkin :headwall:

:wave: Vilma rv 13 ja risat
 
Aloitetaan liikunta gallupista, itse kavelen tyomatkat 2-3 viikossa ja pyorailen jos en mene kavellen, mutta flussa heitti minut pois paivajarjestykseta ja nyt en ole oikein paassyt rytmiin takaisin. En oikein liiku muuten joten n tuo tyomatka liikunta on todella tarkeeta. Ostin Pilates DVD:n ja olen kaynyt sen ohjelman lapi kerran :/ mies irvailee etta tuskimpa tuun timmimmaksi jos DVD makaa vain laatikossa.

Brighton Calling: Minullakin hyvia kokemuksia Kingsista; ne on kuulemma johtavia keskuksia kohdunsisaisien tutkimuksien ja sikioaikaisten operaatioiden alalla. Otatko osaa pre eclampsia tutkimukseen? Menen tanaan iltapaivasta kirkolle myyjaisiin, paallani on hieman liian isot mamma farkut, ja ruskea pitka takki. kaulaan laitan aidin kutoman kaulahuivin sellainen raidallinen. Ostoskorissa paljon glogia, salmiakkia ja pipareita... Nahdaan.

Laakarissa tuli kaytya tiistaina, hemoglobiini 139, verenpaine 120/80, pissa puhdas vaikka olen antibiooteilla viime naytteen jaljilta. Laakari katsoi ultralla vauvan koon ja siella :heart: sykki ja yhden potkunkin kerkes antamaa. Laakari sanoi etta vauvan kokoa taytyy tarkkailla joka kaynnilla ultralla koska verenpaine tauti taustalla. Sanoi myos, etta verenpaine alkaa pikku hiljaa nousemaan ja ehka jo alkuvuodesta takaisin verenpaine laakkeille :(

Joku kyseli etta miten taalla kun ei neuvolaa. Kingsissa ainakin Midwife (katilo) tapaamiset varmaan samanlaisia kuin neuvolakaynnit. Minulla on nimetty katilo jota naan seuraavan kerran kahden viikon kulttua. Laakari kaynti oli jo kun laakari katsoi aihelliseksi nahda minua jo nain alku vaiheessa. Otin yhteytta myos katiloon joka hoitaa minun alueen synnytys valmennusta, sanoi etta heilla on myos jumppaa johon on mahdollisuus osallistua :) .

Nyt vaatteet niskaan ja nauttimaan vapaa paivan iloista (shoppailua ja suomalaista jouluruokaa merimieskirkon myyjaisissa)
 
Vilma77, me ollaan jo kerrottu lapsille raskaudesta, niinku melkei kaikille muillekki, mut lapsille ensimmäisten joukossa, ollaan ihan yllättyneitä kuin hyvin ovat pitäneet salassa naapureilta tän raskauden eivätkä oo huuelleet, ovat nimittäin ihan mielissään eivätkä jaksais nytte odottaa että jo syntys :whistle:

sarbba, rv 13
 
Hei piiiitkästä aikaa :wave:

En ole ehtinyt käydä lukemassa/kirjoittamassa aikoihin :ashamed: Nytkin kysyn vain, että onkohan toukovauvojen odottajille jo perustettu omaa kerhoa tms. Jos ei ole, niin osaisikohan joku...? Voisin minäkin yrittää, jos joku ei jo osaa sellaista perustaa... Saattaisi pysyä paremmin mukana keskustelussa, kun olisi ihan oma porinapaikka toukokuisille :whistle:

Palailen paremmalla ajalla :wave:

Wilhelmiina & masukki 15+2 :heart:
 
Ilma on tänään synkkä ja sateinen, mutta mieleni sitäkin iloisempi...kuulin tänään ensimmäisen kerran pienokaisemme :heart: -äänet!! Ihana jumpsutus vahvisti, että hengissä siellä ollaan..vaikka en mitään ole tuntenutkaan. Ja terkkarikin oli tosi mukava. Sanoi vielä että milloin vain voi tulla kuuntelemaan sydänääniä jos siltä tuntuu.

Oletteko muuten alkaneet jumppailemaan lantiopohjan lihaksia? Minulla on kaksi kertaa lirahtanut housuun pieni tippa, kun olen aivastanut..ja tänään neuvolaan lähtiessä koira karkasi käytävään (halusi ilmeisesti mukaan) ja minua alkoi äkisti naurattamaan..jonka seurauksena jouduin pidättämään oikeasti kun tunsin että taas tulee housuun.. Noloa :ashamed:

Nyt täytyy jatkaa (=aloittaa) etätyöt..vaikka ajatukset karkaavatkin jatkuvasti niihin mukaviin sydänääniin. OIkein mukavaa päivän jatkoa kaikille!!!
 
PÄIVITYKSISTÄ LISTÄÄN!!!! Kuka sitä hoitelee?? Mä en edes löytänyt koko listaa mistään :LOL:

Viimeksi kun sen jossain näin, oli l.a vielä väärä, eli nykyinen olisi 24.5 ja esikoista odottelen, sairaalan HUS-lohja


****************************************
Tänään se selvisi, että olen yhteiskunnan kulmakiven paha ongelma, oikea finni, varsinainen mätäpaise. Olen ilman tukia, koska erikoistuneen lääkärin mielestä olen työkyvytön, kelan mielestä en, joten en saa työkyvyttömyyseläkettä. Kuitenkaan työkkäri ei voi orttaa minua asiakkaakseen, koska olen sairaslomalla helmikuun loppuun asti. Mihinlään en saa mennä töihin, koska sairasklomalla ollessani mikään vakuutus ei korvaa mitään tapahtumia. Sossu ei maksa mitään, koska mies tienaa riittävästi. Minä en vaan ymmärrä tätä yhteiskuntaa. Joudun hengailemaan toisen siivellä yli puolivuotta, koska nuo valtion tahot eivät pääse yhetiseen sopimukseen, olenko työkykyinen, vaiko en. :kieh:
Menisin mieluusti töihin, jos jotain pystyisin tekemään. Kuitenkin selkäni tila estää minulta kaiken fyysisen, enkä tahdo tätä raskautta riskeerata millään tyhmyyksillä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mymmelis:
Onko se lista tuolla vain ekalla sivulla ja sitä muokkaillaan?? :whistle:

Sielläpä se ja annaliina73 sitä päivittelee.


Kurja tuo sun tilanteesi Mymmelis
:hug:

Mä muuten menin äsken kaatumaan, kompastuin maton nurkkaan ja eiku kaaressa maahan. Ekaksi osui polvi (auts) ja sitten kädet (auts auts) mahaa sain suojeltua. Ja onneksi tuo vauva on tuolla hyvissä suojassa. Istukka kyllä saattaa oikein kovan tärskyn seurauksena irrota, mutta mun kopsahdus oli sellainen melko pehmyt. Silti mua harmittaa, ja ehkä riikkisen verran huolestuttaakin.... :/

ruokahuoltoa ja sitten rannetta hoitamaan :wave:

annastiina, rv 15+3
 

Yhteistyössä