TOUKOKUUN TOIVOTUT marraskuussa

Alkuperäinen kirjoittaja paivansade73:
äippä 84: En tiedä tuosta mielenterveyshäiriöstä sen enempää, mutta en kyllä liputa ihan terveen mielen puolesta, jos joku voi tehdä toiselle ihmiselle tämän kaltaista pahaa. Mutta ihan niin kuin sanoit; sääliksi käy silti.

Päikkäri 14+5
ymmärrän kyllä ajatuksesi... tarkoitan vain..tai siis... että en mäkään nyt usko että kukaan meistä on toista parempi ts. "jumalankaltainen yli-ihminen", kuten hän itse asiansa ilmaisi, mutta ei sitä tiedä oliko jokin mielenterveyshäiriö... jos vaan on niin vannoutunut omille aatteilleen ja päivästä toiseen lukee mm. hitlerin tai pentti linkolan teoksia, niin ei ole ihme jos samaistuu... huh...surullista mietittävää mihin maailma on menossa...
 
Tänää pidän vapaa päivän..

Meinaan siivota, laittaa ison läjän lasangea...ja nukkua päikkärit

KYSYMYS: ennen kun laitan tuota lasangea niin uskaltasko käyttää jauhenlihaa jossa on päiväys mennyt eilen, En raahtisi 700g heittää roskiin jos hyvin ruskista ja keittäs sen...kun se laittaa valmiiksi ja sit tyrkkää kylmään niin sithän sitä pitäs pystyy viel syömään huommennakin? Mitenkäs te rakkaat kanssa sisaret tekisitte
 
Huomenta! Tuosta jauhelihasta: lukeeko siinä "parasta ennen" vai "viimeinen käyttöpäivä"? Näistähän viimeinen käyttöpäivä on jyrkempi ilmaisu. Usein pilaantumisen kyllä huomaa ihan aisteilla, mutta toisaalta pilaantuminen voi olla alkanut vaikke sitä vielä pystyisikään aistimaan.

Kurja ilma ulkona. Vähän huono olokin pitkästä aikaa tänään. Uskaltauduin varaamaan kampaaja-ajan, vaikka olen pohtinut että onko värjääminen ok. Nyt, kun kriittisin aika on ohi niin toivon näin. Miten te muut olette tehneet?

 
poika04: Itse en ehkä sitä lihaa enää käyttäisi. Vaikka eihän siinä iso ero ole, olisitko paistanut sen esim. eilen illalla vai tänään aamulla. Normaalisti en itse ole ollut turhan tarkka, mutta nyt ehkä tavallista tarkempi.

Joo huonompi olo tänäaamuna tosiaan: tuli oksennuskin. :|
 
poika04: eiköhän se jauheliha oo ihan hyvää. Kyllä niihin päiviin varmaan pieni vara laitetaan, ettei se nyt samantien ole pilalla kun vuorokausi vaihtuu ;) Toivottavasti sait hyvän "lassen" aikaiseksi, slurps!!

Rinnat.. Juu kipeät on edelleen. Ei tosin ihan niin paljon kuin alussa, mutta on kuitenkin. Ja tuntuu, että kasvaa koko ajan... No, ei olla siitä vihasia, kun pienirintaisia ollaan ;)

Ja väsymyksestä; ei ole täälläkään kaikonnut minnekään. Töiden jälkeen oon ihan naatti, ennkä jaksais edes ruokaa laittaa. Ja sit pitäs vielä opiskella tässä ohessa... Eh...

Täällä ei vauvamahaa näy eikä kuulu. Turvonnut pötsi vaan ilkkuu tuossa navan alla! :LOL: No, kai sitä mahaa sitten ehtii ihmetellä aika kauan kuitenkin.

Rakenneultrasta: Meillä on aika 18.12. ja TODELLAKIN aiotaan kysyä näkyyko siellä kumpi on tulossa :D Tää on ihan tarpeeksi jännää esikoisen odottajalle muutenkin eli olisi ihana tietää, kumpi on tod. näk. tulossa (ei vaatteiden tai tavaroiden vuoksi, mutta muuten).

Ens viikolla eka neuvolalääkäri. Toivottavasti siellä kuunneltais sydänääniä!

Rentouttavaa viikonloppua kaikille ja hyvää matkaa Repalle!

naukuri 13+2
 
Naukuri: Vaikka minää olen varmaan yksi mailman huonoimmista kokeista niin lasange on mun bravuuri...naminami :p Määkin varmaan kysyn sukupuolta sitten rakenne ultrassa..Pojallehan mulla on kaikkea mutta jos siellä kelliikin prinsessa niin voisi jotain kivaa hankkia esim. sairaalaan mukaan joku ihana vaaleanpunainen asu...


heittäkääpäs joku hyvä tekstari millä voisin ilmottaa kahdelle hyvälle ystävälle tästä meidän pienokaisesta. Kun en saa suutani auki en millää ja mieli tekisi kertoa..oletteko te kavereillenne jo kertonut
poika ja papu 14+1
 
poika04: Me ollaan kavereille kerrottu sitä mukaan kun on nähty / oltu yhteydessä. Tällä hetkellä lähimmät kaverit tietää. Pari tekstariakin oon laittanu, mutta ihan tavallisia viestejä tyyliin "meitä on sitten toukokuussa kolme..." eli en mitään runomittaa / riimiä. Tosin ei noi runot oikein mun tyyliin sopiskaan :LOL: Saattais vaan huvittaa kavereita =)

Nyt tekee mieli lasagnea!!!!!!!!

naukuri 13+2
 
Poika04: Tälläinen oli jossain kait Positiivarien sivuilla mistä löytyy muitakin.

Ystävä, rakas. Meillä on suuri Elämä pienenä sisälläni. Suurta salaisuuttamme vaalien x ja x.
Tai:
Oman lapsen, pienen linnun, kannan alla sydämen. xx.5.2008 on onni täydellinen, syliini saan ottaa sen. (muokattu yhdestä vauvarunosta)

Lumikko71 13+6
:xmas:
 
Terveisiä täältä "rään luvatusta maasta", ollaan typyn kanssa molemmat lentsussa, onneks ei kuumetta mutta muuten tosi nuutunut olo :/
Leivoin just joulutorttuja ja laitoin teeveden kiehumaan, josko piristäis ainakin sokerihumalan kautta ;)

vanhaensisynnyttäjä Tervetoloa mukaan mukavaan joukkoomme!!!

ronya royce; Ihanaa, että pikkuisella ja sulla kaikki hyvin :)

paivansade73:Me ajateltiin miehen kanssa pitää sukupuoli salaisuutena kunnes pikkuinen on maailmassa. Syynä on vaan se, että halutaan kokea ns. erilainen odotus kuin esikoisesta. Silloin kävimme 4D-ultrassa, jossa sukupuolen halusimme selvittää ja se tieto tuntui jotenkin konkritisoivan koko odotuksen, että siellä masussa oikeesti on pikkunen tyttö :heart:

Yhdyn repaan ja satuA:han tuosta väsymyksestä, eilen menin nukkumaan klo. 19 ja nukuin 13h yöunet :) varsinkin työpäivien jälkeen on ihan raato olo ja sitten pitäisi jaksaa touhuta kohta 1v typyn kanssa... noh kohta alkaa kukoistava toinen kolmannes "ainakin toivossa on hyvä elää" ;)

Nyt alan syömään lämpöisiä joulutorttuja ja laitan Housen pyörimään, mitä en eilen jaksanut katsoa ja nautin kun tyttökin päikkäreillä :)

sHv ja hipsu 13+2
 
Nonniin homma hoidettu....runonpätkän liitin mukaan..voi ihme mikä jännitys váikka sitä ollaan jo kuiteskin paremmalla puolella tässä raskaudessa..mulla tosiaan tää jännitys varmaan osaltaan johtuu siitä et mun tuttava piirissä on aika ikäviä tapahtumia viimosen vuoden aika ollut on vauvoja kuollut, keskenmenoja viel aika myöhäses vaiheessa yms...mutta pakko on vaan toivoa että itellä menisi hyvin ja toukokuussa hykerrellään onnessaan kun pikkunen syntyy.. :heart: Mies jo eilen kyselijoko se potkii? en oo varma omista tuntemuksista mutta ehkä mut kohtahan ne liikkeet kovenee niin on helpompi tunnistaa :heart:

pakko tunnustaa taas herkuttelin kahvileivällä vaikka vannoin lopettavani herkut :(

Jaahans pittääpä mennä anopille soittelemaan
 
Eilen siis kaytiin. osallistutaan myos samalla raskausmyrkytys tutkimuksiin niin saatiin todella tarkka ultra, eli aivot ja sydammen 4 onkaloa paikollaan niskappoimu 1.3, selkaranka, maha ja rakko myos ok. Se on hellpottanut meidan oloa. Samalla otettiin ohutneula nayte istukasta ihan mahanpeitteiden lapi, sattui hieman ja lihakset on viela kipeet neulanpiston kohdalta DNA tulos vauvan geneettisesta taustasta tulee 1 1/2 kulttua ja sitten voidaan toivottavasti huokaista helpotuksesta ja todella alkaa nauttimaan tasta raskaudesta. Laskettua aikaa eivat maininneet laisinkaan joten oletan etta se pysyi samana.

Samalla kaytiin katilon vastaanotolla, se on sellainen ihana melkein elakeiassa oleva tati ;) . seuraava kaynti on joulukuun alussa.

Ai niin ultraaja kysyi halutaanko tietaa sukupuoli... sanoin etta pippelihan tuolla nakyy :p . mutta jos todella halutaan tietaa sukupuoli niin istukkanaytteesta ja siita tulevasta DNA:sta sen voipi kysya ensiviikolla. Mies ei ehka halua tietaa, mutta mina ehka kysyn tiedon itselleni...

Kaikile hyvaa viikonloppua

LC ja Habana 12+3
 
Hienoja uutisia LC =) Itsellä on pari viikkoa ollut ihan outo olo; pahoinvointi on loppunut jäljelle on jäänyt vain se väsymys. Alkaa sitten miettimään pienessä päässään, että onko kaikki ok... :ashamed: Ihan kuin pieniä hentoja liikkeitä olisi tuntunut illalla nukkumaan mennessä ja samalla tapaa kuin Annastiinallakin koneen ääressä. Sanoinkin miehelle eilen illalla, että nyt taitaa pirkko touhuta iltajumppaa, kun muljahtelee jännästi. Mies oli heti laittamassa kättä vatsan päälle ja hehkutti "Missä missä, minäkin haluun kokeilla" :LOL: Nooh, ei ne ihan vielä taida tuntua vatsan läpi...

Tuleeko jollekulle muuten Vauva -lehteä? Itse menin sen tilaamaan ja siinä oli huvittavia juttuja mitä isät on tehneet tai sanoneet synnytyssalissa: Yksi jäi mieleen ja pakko jakaa tää teidän kanssa: "Kätilö oli antanut miehelle muoviset kenkäsuojat, semmoiset pussit. Mies tuli synnytyssaliinj ja hän oli laittanut kenkäsuojat päähänsä, vielä nokkelasti ristikkäin päälletysten, kaksi kapeata suikkaa. Kätilö ojensi pokkana toiset suojukset: no niin, pane nämä jalkoihisi." :LOL: :LOL: :LOL:
 
Voikos tänne liittyä/ tulla mukaan viellä? Tänään oli eka ultra ja la siirtyi 5pvällä eteenpäin eli ultran mukaan nyt vk 12+1 ja la 22.5.. (neuvolan laskujen mukaan nyt vk nyt 12+6 ja la 17.5)
Esikoista odotellaan ja koetan pärjäillä kuvotusten ja muiden kolotusten kanssa =)

Ultrassa pikkuinen voi onneksi hyvin ja potkiskeli vimmatusti =)
 
Tervetuoloa vaan joukkoomme sekalaiseen uudet odottajat..ja paljon onnea tulevan vauvan johdosta :heart:

Aarg pitäisi taas opetella muistamaan et vähän varovaisuutta pitäs noudataa nostelussa...raivailin pihakaulusteita ja nostin niin terhakasti sellasen kahden istuttavan tuolin ilmaa pikkasen jos repäisi..meina älämölö päästä..varmaan naapurit katto et mitä kummaa tuo naapurin akka taas touhuaa =) No sainpa kannettua ne suojaan kuiteskin..että olin vahva
 
toisessa olin toisessa en. :ashamed: Eli taas ilmoitan innoissani :wave: ,täällä odotellaan neljättä lasta ja la on näillä näkymin 24.5.-08 ja synnytys sairaala on KAKS. Tiistaina olisi sitten np-ultra ja eiköhän se la siellä sitten lopullisesti varmistu. Olo on mitä mainioin. :) Jos olotila entisiin raskauksiin on verrattavissa niin taitaa tuo meidän ukkovalta saada lisää vahvuuksia. :LOL: Meillä on kaksi poikaa ja tyttö ja poikien aikaan ei ollut ollenkaan huono olo koko raskauden aikana ja tytön aikaan en muuta tehnyt kuin oksensin. :eek:
Tuplarattaiden etsiminen alkaa, kun tämä kolmas lapsi on sitten vuoden ikäinen kun maha-asukki08 syntyy. Olisiko kenelläkään suositella mitään tiettyjä tuplia? Tahtoisin et ne olisi (ranttu kun olen :) ); mahdollisimman kevyet työntää (niin lumessa kuin soralla) heittoaisa, ilmarenkaat, erikseen säätyvät selkä nojat (mahdollisimman moneen asentoon), mahdollisuus kantokoppaan, lämpöpussitkin saisi olla mukana ja värillinen (tumma) sadesuoja =) En pidä yhtään niistä kirkkaista sadesuojista, joissa tuntuu et lapset ovat kuin näyteikkunassa. :whistle: Vinkkejä vastaanotetaan. Yritän käydä enemmän kirjoittelemassa, tähän asti kun olen yrittänyt niin aina on jotenkin juminut tää homma ja sitten huomaakin jossain vaiheessa et siitä huolimatta teksti onkin tänne tallentunut ja jopa useaan otteeseen :ashamed:
Mukavaa Isänpäivä viikonloppua kaikille odottajille!
maha-asukki07 ja viikot 11+6
 
Hyvää viikonloppua ja isänpäivää tulin toivottelemaan :wave:
Niin ja tervetulotoivotukset onnitteluineen kaikille uusille odottajille :flower:

Oma olo oli tänään aamulla aivan surkea, huonosti nukuttu yö (2 v nukkunut taasen parina yönä surkeasti) ja heti aamusta jomottava päänsärky. Sain onneksi otettua päivällä pienet helpottavat tirsat, mutta jäi sitten käymättä neuvolassa, influenssa rokotteen oisin tuolle nuorimmalle hakenut. No, tiistaina uusiksi.
maha-asukki07 , tuo ensimmäisellä sivulla oleva eka lista on se ns. virallinen pino jota annaliina73 päivittelee, ja siellä näyt olevan.

nyt menen saattelemaan tehotytöt nukkumatin maille.

annastiina69, rv 13+4



 
maha-asukki07: Tänne jo kerran laitoin vinkin brion tuplista, jotka itsekin hankin :) Niissä heittoaisa,on kevyet työntää (mielestäninkevyemmät kuin emmaljungan tuplat), ilmarenkaat, erikseen säätyvät istuinnojat. Jos hankit nuo verkkokaupasta niinkuin minä niin mukaan kuuluu kantokassi,musta sadesuoja ja hyttysverkko niin ja kotiin toimitus on ilmainen. Tämän paketin hinta siis 549e (mikä huimasti edullisempi kuin liikkeestä ostettuna) ja värejä on tummansinininen + musta. Saat lisäksi saman 2v takuun kuin liikkeestä ostettuna. laitan sulle linkin jos kiinnostaa..

http://www.babyshop.fi/product_catalog.php?c=10&s=3

löysin toisesta verkkokaupasta samaan hintaan kuin edellisestä, mutta punaisella värillä...

http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/2665

Itse siis hankin nuo tuplat vauvattaresta ja tuotteeseen sekä nopeaan toimitukseen olen huipputyytyväinen!
 
Minulle voipi lisätä synnytys sairaalaksi Tyks, kun seuraavaksi päivittelette..
Onnea kaikille uusille :flower:
Tänään iski tajuntaan, että olen viikolla 15 jo. Aluksi tuntu kun aika ei olisi millään menny eteenpäin ja nyt ollaan näin pitkällä jo..

 
Annastiina69: täällä ihan samat olot: päänsärky tänä aamuna ja oon myös oksentanut eilen ja tänään. Blääh! Luulin että nyt olis jo normaalit olot alkanut kun oli jonkin aikaa...

Uudet: tervetuloa!

poika04: eiköhän se liha ollut vielä ihan hyvää ja toiv. saitte hyvät lasanget!

LC: kiva kuulla että ultra meni hyvin!

naukuri: mullakin olisi ultran mukaan tarkka la ollut 14.5 mutta neuvolan laskema 12.5 jäi voimaan. Itse laskin alun perin 16.5, joka näilläkin sivuilla saattaa vielä olla kohdallani. Ja mulla on myös Kättäri synnytyssairaalana, joten ehkäpä tapaamme siellä! ;)

Päivänsäde73: tuo oli kyllä todella hauska juttu niistä kenkäsuojista!
:LOL:
 

Yhteistyössä