*** TOUKOKUUN TOIVOTUT HUHTIKUUSSA***

Lirolle onnea vielä tännekin puolelle pikku poikasi syntymän johdosta:heart: !!!

painon noususta: Mulla tullut nyt 7kg ja toivoisin rutkasti lisää, jotten kesällä näyttäisi imetyksen riuduttamalta kalpeelta, pandasilmäiseltä luurangolta, jolla ainoa iso kehonosa on turbotissit :/ näin oli esikosta, tosin talviaikaan... eli olkaa edes vähän onnellisena kaikki, joille niitä "vararenkaita" jää... näytätte varmasti paremmin voivilta, uhkeilta ja kauniilta =)

 
todella paljon onnea Lirolle! :flower:
ja kaikille käynnistetyille, voimia ja ihania vauvoja :heart:

Tänään oli sitten äippäpolikäynti, ensin otettiin pissa ja verenpaine jotka ok, sen jälkeen pääsin sydänkäyrälle ja supistuksia mittailtiin myös tulos NOLLA, käyrä näytti hyvältä. Lääkäri teki sisätutkimuksen, kohdunsuu kiinni, epäkypsä :kieh: muuten ok, kun valitin valkkaristakin ja sen hajusta.
sitten päästiin ultraukseen, jossa vauva pääalaspäin :) että tässähän joutuu nyt oikein sit synnyttämään :LOL: Painoarvio oli 3,2kg, ja istukka hyvällä kohtaa, virtaukset ok.

Että nyt kohta niitä kunnon supistuksia ja reiluja kolotuksia tännekinpäin :attn:
Kysyin myös samalla että millon viimestään aletaan käynnistään jos ei mitään tapahdu, vastaus oli että 41+ viikolla.

tyllerö 36+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vilma77:
Täällähän mennään ihan tyttö - poika - tyttö - poika -linjalla. Kukas on seuraava tytön hakija? :LOL:
Täällä yksi vapaaehtoinen :wave: Saisi tuo Nirppunen kyllä jo ulostautua...

Painoa on tänne tullut n.15kg, vaikka kukaan ei sitä "uskokaan": kaikki vain päivittevät tätä kivikovaa, isoa kumpua B) Muualla ei tosiaankaan paljon näy kasvua, vaikka mistä sen tietää, kun ei pääse kokeilemaan normaaleja vaatteita.. Iso-läski-valas- olo täällä silti on enkä edes uskalla ajatella minkälainen kengurupussi tästä mahasta jääkään, kun vauva on syntynyt :/ No, murehditaan sitä sitten syssymmällä :D

Lirolle Paljon onnea poikavauvasta! :flower:

(.) Minulla alkaa ensimmäisen kerran se kuuluisa v-käyrä nousemaan punaisen puolelle, koska en JAKSA ENÄÄ ODOTTAA VAUVAN SYNTYMÄÄ :kieh:

 
onnea katrinainen ja liro + perheenne :flower: :flower:

tänään käyty neuvolassa ja labrakokeissa.

neuvolassa kaikki ok. vauva ei ole vielä kiinnittynyt..mut pääasia et on rt.
keskiviikkona olis sitten THE PÄIVÄ (ja muuten kontrolliaika äippäpolille koksiin)
jonkinlaatusia suppareita on ollut lähes joka yö tässä parin viikon aikana..mutta eipä ne ole tainneet saada mitään aikaiseksi... kovasti kyllä jo vaavia odottelen syntyväksi... toivottavasti tulis ennen toukokuun 15. (silloin viimestään häätö..)

paljon onnea seuraaville matkaan lähtijöille käynnistyksellä tai ilman

masukin äippä rv 39+5
 
Lirolleonnea pienestä pojasta! :flower: :heart:

painosta mulle sitä on tullut sellast vajaat 15kg. esikoisesta tuli noin 20kg ja 10kg jäi synnärille. :) Saas katsoo miten nyt käy. Kyllä se painon tulo joskus ahdistaa jos sitä neuvolassa liikaa tuijotetaan -mut minkäs teet. Kyllä se sit lähtee -imetys on aikast hyvä keino kunhan pysyy erossa hyvyyksistä. :p

Ulkonäöstä kummasti kun se nyytti on syntynyt ei itseen ehdi niin kiinnittää huomiota. Hyvä jos ehtii kampaajalle ennen ristiäisiä saati vaatekauppaan. Se alku menee jotenkin niin sumussa -onnellisessa sellasessa. Toisaalta se on varmasti ihan hyväkin. Kyllä sitä todellakin on enemmän sinut itsensä kanssa kun on tullut äidiksi - mut pitemmänpäälle kyllä ne kilot ahdistaa.

opiskelijat, harjoittelijat joku niistä mainitsi. mulla kans neuvolassa yks tyttö ja ärsyttää kun haluaisin puhuu neuvolatädin kanssa. Mut arvatkaa olinko esikoisesta ollut varmaan tuntia synnärillä kun annoin puhua itseni ympäri ja kätilö-opiskelija oli mukana synnytyksessä -ja välillä se ärsytti todella vaikka se oli kuitenkin ihan ok. Toisaalta siinä kohtaa on ihan sama vaikka olis porukkaa kuinka kun itse ei kuule ei näe mitään. Paitsi sen et ponnista, ponnista

Öitä! Huomenna on lääkäri ja näkee onko alakerrassa tapahtunut mitään pehmenemistä. :wave:
 
Lirolle paljon onnea pojasta :flower:

Painosta sitä on tähän mennessä tullut yli 16kg vaikka kukaan ei sitä usko, muiden mielestä ainoastaan on tuo maha... mutta kyllä sitä on...

Raskausarvista ne on minun mielestäni "kunnia merkkejä" tyyliin me olemme etuoikeutettuja oltu ja olemme saaneet kantaa kohdussamme uutta elämää joka on ne "ihanat" merkit meille antanut.

Lämpöpatteriolo täällä on sitä kanssa. yöt on kaikkeista pahimpia, vaikka nukkuu alasti niin hiki vaan virtaa...

( . ) Huomenna olisi aamulla 8 aikaan ensin neuvola ja heti sen perään 9 aikaan kampaaja... Ja ihan varmaan äipän "kiusaksi" toukka haluaa tulla nyt yöllä tuolta ulos, etten pääse kampaajalle... Muutaman tunnin meinaa jo supistellut noin 15min välein... Kerrankin kun pääsisi hemmottelemaan itseäni.. No katotaan kuin ämmän käy...

tmvk ja toukka 39+3
 
Täällä ollaan ihan paska fiiliksissä. :ashamed: Itkettää vaan kaikki... :'( Eikait etes oo mitn oleellista syytä tähän...kaikki vaan huolettaa...pelottaa...jännittää...ja mua vaan väsyttääki kokoajan, enkä saa mitn aikaseksi... :( :ashamed: Tulis etes ukkeli töistä että sais sille rueta pillittämään, niin ei yksin tarttis täällä nyyhkiä...

olipa kerrassaan kyl positiivinen viesti...anteeks... :snotty:
 
Painosta täällä on lähtötilanne -2kg, eli eipä sitä kauaa plussalla oltu. Tää on just tätä..

Raskausarvista niitä on masussa, vanhemmat ovat ihan vaaleita, eikä niitä juurikaan huomaa edes päivettyneenä. Uusia ei ole tulut vaan vanhat ovat "toimineet" hyvin.

Lämpöpatteriolo jep, hiki päällä kokoajan.

(.) kävin kampaajalla tänään extempore, satuin pääseen vakkarikampaajalle. Nyt on uusi pää ja värjättykin ollaan, kampaaja sanoikin että kumma jo nää myrkyt ei saa vauhtia tähän synnytykseen... eipä näytä saavan, olo on ihan ok, edelleen :kieh:
Limatulpasta pian viikko, joten ei merkanne mitään. Pe kävin synnyttäjien vastaanotolla, tilanne sama kuin edelliskerralla eli auki useita senttejä ja kanavaa häviävän vähän, mutta ei tule suppareita ei. Useampikertalaisilla kun tuo vähänenkin kanava häviää sitä mukaa kun paikat aukee lisää, eli siitä ei suoriltaan voi päätellä mitään, mutta tuosta aukinaisuudesta voisi, ja ihmettelivät vähän ettei ala jo tapahtua.....
Ome neuvola ja äitipoli ei ole varannut mulle enää yhtään aikaa, kun olettivat että mä olisin synnyttänyt jo viime viikolla. Vaan kun en. Pitää soittaa loppuviikosta äitipolille josko katottas tilannetta, oma neuvola on lomalla joten sinne ei auta mennä.

gha rv39
 
Huomenta! Onnea lirolle ja koko perheelle :flower:

(.) Menkkajomotukset vaan jatkuvat ja varmaan jo neljäs päivä kun supistelee lähes jatkuvasti, mutta kun ei ne tunnu missään. Tänään on neuvola ja ajattelin kärttää äitipolille aikaa kun lorahtelee aina välillä jotai vuotoa. Aiemminhan on ollut sellasta lirua valkovuotoa, mutta tämä ei oikeastaan haiskahda millekkään, valkkari tuoksahtaa hiukka happamalle. No saapa nähdä pääseekö sitä kuitenkaan sinnekkään.
 
Paljon onnea Lirolle!!! :flower: B) Olen ihan kade!! :p

annaliina ja birdie81, minulla oli eilen sellainen pieni salainen haave myöskin, joka ei sitten ottanut toteutuakseen. Lapsiveden määrä on ollut siellä alarajoilla, että se riittää ja eilen sitä tutkivat äitipolilla, että täytyykö asialle tehdä jotain ja minä toivoin pienessä mielessäni, että käynnistys olisi edessä, mutta eihän siinä sitten niin käynytkään. Toivottivat vaan hyvää kotimatkaa!!! :p :headwall: =) :|

Mymmelis ja muut miettijät, voi kuulkaas vaan miten täälläkin päin on mietitty ulkonäköä synnytyksen jälkeen. Varsinkin vatsaa että kuinka se lörpöttää aluksi :| Mutta onneksi siitä seurauksena on jotain ihanaa, nimittäin OMA VAUVA!! :D :heart:

Painoa kertynyt sen 14kg:n verran ja vaikka se kilomääränä tuntuu isolta, niin ei sitä vaatteet päällä huomaa, ainakaan itse. Tiiä miten sukulaistet ja muut ajattelee aina kun näkkeevät minut lyllertämässä. :p Ennen raskautta painoin 50-52kg ja toivon hartaasti olevani vielä joskus samoissa mitoissa, koska lyhyenä ihmisenä (155cm) se on just sopivan verran. Sopivasti lihaa ympärillä :D Voin vaan kuvitella miten rankkaa on ensimmäiset kuukaudet jumpissa (sitten kun joskus uudestaan aloittaa), varmaan kun aloittaisi ihan alusta. On nimittäin lihakset niin rappeutuneet kun moneen kuukauteen ei ole tehnyt sitten oikein mitään niiden eteen :headwall: Mutta siitä voin vaan syyttää itseäni :D Kaikki aikanaan, aluksi sitä haluaa keskittyä vain pikkuiseen :heart:

No siitäpä aiheesta päästään sitten niihin iki-ihaniin raskausarpiin, niitä on tullut reisiin rintoihin ja vatsaan. No rinnoissa ne ei ole haitannut ollenkaan, eikä reisissäkään niin paljoa kuin mahassa. Kuinkas nopeasti raskausarvet vaalenee?? Mutta voihan sitä ajatella niin että ne on seurauksena jostakin hyvästä, eikä vaan pelkästä nopeasti lihomisesta :D Positiivista ajattelua kehiin, vaikka itselläni se on aina vaikeaa, varsinkin jos sattuu näkemään itsensä alasti peilistä :headwall: :| Ei ole kiva näky, yhtä arpea vaan koko akka :D :p Ainiin vielä painosta/ulkonäöstä sen verran, että kyllä sitä on tyytyväinen ja veri häpi itseensä jos joskus pääsee vielä entisiin mittoihin, vaikka ennen raskautta ei silloinkaan ollut sinut itsensä kanssa =) Tai no eihän sitä vielä tiedä millä mielellä sitä raskauden jälkeen on :whistle:

Vaatteista: löytyy kahdet äippähousut joita käyttää kun lähtee ulos kotoota, muuten menee monet vanhat kolitsihousut tai trikoot, paitoja on yksi lyhythihainen ja yksi pitkähihainen t-paita (äitiysvaatteita siis). Parit entiset paidat menee vielä päälle ja sitten olen tulevaisuutta ajatellen ostellut omankoon tunikoita, jotka menevät nyt ja toivottavasti myös sitten synnytyksen jälkeenkin =) Mutta voi että on IKÄVÄ OMIA VAATTEITA, kaappi olisi niin täynnä vaikka mitä, mutta kun ei mene päälle!!! Mistähän se johtuu :D ;) Olenkohan minä lihonnut tai jotain, niinkun omalle ukolle monesti sanonu, että olenkohan minä raskaana kun hassusti pyöristynyt kun ei mikään mene päälle :D :LOL:

(.) Eilen siis käytiin siellä äitipolilla tutkailemassa masun tilannetta ja kottiin pistivät, eli täällä sitä vielä kahdenkin viikon päästä pörräillään masu pystyssä :headwall: :D Sukkapuikkoja ja menkkakipuja löytyy paljon, mutta ei muuta. Mitä muuten tarkoittaa kun sanoovat kohdunsuusta, että ulkosuulle auki yhden sormen verran??? Onko siellä tapahtunu niinkuin sitten yhtään mitään?? :ashamed:

No jopas tuli taas tarinaa! Eiköhän se ole mentävä imuroimaan ja tiskaamaan...

santrra 39+2

Ainiin lämpöpatteri-olo täälläkin ihan liian usein ja aina väärään aikaan, eli silloin jos on jossain kylässä tai kaupassa missä ei voi heittää itseään alasti :D :p =) :D :wave:
 
Tervehdys "mahat" :flower: Taas uusi päivä odotusta edessä... Huoh, miten sitä voikaan odottaa jotain näin kovasti! Muistan kyllä, että hääpäivä jännitti ja odotin sitä ihan hirveästi, mutta silloin edes tiesi, mitä jännittää ja koska se jännittävä tapahtuu :D

Onneksi menen tänään kaverille päivää viettämään ja auttamaan häntä huomisissa vappubilesiivouksissa niin on jotain puuhaa - ja pääsee pois näistä kotinurkista! Samalla reissulla ajattelin piipahtaa suutarissa, ostaa vähän orvokkeja pihaan, hakea pari säkkiä puutarhahaketta ja ehkä jaksan käydä myös Kodin Ykkösessä katsomassa uusia yölampunvarjostimia sekä varavuodetta. Olemme ajatelleet ostaa sellaisen "hetekan" vauvan huoneeseen, koska eihän miestä voi joka yö valvottaa, kun töissäkin pitää hänen käydä.. Eikä sitä toista viitsi sohvallekaan aina ajaa :/

Miten muuten te muut: meinaatteko olla vauvan kanssa "pysyvästi" makuuhuoneessa ja miehenne pitää vain sietää yösyötöt ja -itkut siinä missä teidänkin? Itse ajattelen asian niin, että turhaa sitä molemmat valvoo - paitsi tietysti jos en imetä vaan annamme pulloa niin sitten on kyllä vuoroyöt, kun syötetään B)

Nyt koittamaan, josko sitä saisi itsestään ihmisen näköisen :D Mukavaa päivää kaikille!

Carmen "ei minkään valtakunnan synnytystintemuksia" ja Nirppu "the myyrä" 39+3
 
Carmen ollaan sovittu miehen kanssa, että jos hän ei saa nukutuksi kunnolla makkarissa niin olkkariin on sitten mentävä nukkumaan, vaikka säälittää toinen laittaa lattialle tai sohvalle nukkumaan, mutta ei ole valitettavasti kuin yksi makkari. Ja näin tietysti toimitaan imetyksen ajan ja tietenkin sitten vasta kun ukko lähtee lomien jälkeen töihin. Minä sanon kyllä että MURR jos on ajatellu että näin toimitaan myös isyys- ja kesälomallakin :D :p

Mutta nyt on mentävä... oikeesti... :D ;) Aina tulee lisää juttua kun on saanu tekstin valmiiksi.
 
Lirolle onnea pikkuisesta pojasta!

Katrinainen, joko on raskausmyrkytys helpottanut? Joudutko vielä käyttää verenpainelääkkeitä?

Painonnoususta, mulla on nyt mittarissa sellaset 18 - 19 kg, enkä aio asiaa murehtia. Ekalla kerralla itekin olin aivan kauhuissani ja painosta ressaaaminen mustasi koko odotuksen. Nyt osaan asiaan suhtautua tervejärkisemmin; kyllä ne kilot taas ajallaan karisee. Eikä sitä ulkonäköä tosiaankaan enää tarkastele niin suurennuslasilla kuin ennen. Toki tykkään pukeutua siististi ja olla solakka jne. enkä lähde ilman meikkiä ulos nytkään. Mutta kyllä lapsen saaminen opettaa suhtautumaan asioihin niin erilailla kuin ennen! Kesä sujahtaa ohi hetkessä, ei siinä kerkeä selluliittejään miettimään. Mitä sitä miettii, liittyy 95 % : sesti syöttöihin, vaipan vaihtoihin, päiväuniin jne. :) Kunhan sitä vaan muistaa nauttia vauvasta, se on pikkunen niin vähän aikaa, että kannattaa unohtaa omat murheet. Tycker jag.

Eilen olikin neuvola, saldo: rv 36 +0 , sf 33, painoa n. 700 g / vko, rr vähän kohonnut aiempiin arvoihin eli nyt 113 / 78, turvotus +, vauva terhakka! Menkkajomotuksia ollu paljon, ja koskee ihan p-keleesti tuonne alas kun vauva punkee. Jotain sukkapuikkoja ja metrin halko tuntemuksia...Kaipa se pitäs se sairaalakassi pakata, vaikka en mitään erityistä tarvitse. Musiikkia tietysti oli kiva kuunnella edellisellä kerralla salissa.

"Ihanaa" huomata, et muillakin on vieteri kireellä...Oon ollu niin huonolla tuulella ja masentunut ja turhautunut etten oo jaksanu ottaa yhteyttä kavereihin. No, mut ei noistakaan oo kuulunu mitään, vaikka tavallisesti linjat laulaa. Puistossakin ärsyttää kaikki, ja tuntuu et kaikki arvostelee sävyyn; odota vain kun vauva syntyy, pitää teidänkin pienimmän sitten kasvaa isoksi veljeksi....ja ettei sulla sitten ole vasta kuin 2 lasta - meillä joillakin kun on jo 4!

Ai niin, etelässä asutaan mekin, ja la 26.5, mut en kyl uskalla luvata et me mihinkään tapaamiseen ennätetään Ukko on päivät töissä ja esikko pitäs otttaa mukaan - sepä se vasta lystiä olisi. Saattas mennä maku koko tapaamisesta...

Parempaa päivän jatkoa, niin itselle kuin teille muillekin!!!!! Ja supistuksia niitä kaipaaville!!!

Sinuhe ja ukkeli 36 + 1

:/ :/
 
Huomenta!

Kampaajalle tahtoisin minäkin! Oletteko värjänneet ihan normaalisti koko raskausajan hiuksia? Onks väri tarttunut ihan ok?

Kiloja on tullut vajaa kymmenen. Tarvetta ei olis tulla yhtään enempää kun on omasta takaa jo valmiiksi jokunen liikakilo. Esikoisen jäljiltä oli kaikki raskauskilot (13kpl) hävinneet 3 kuukaudessa mut sit kahden ja puolen vuoden kotonaolon aikana sain kyllä syötyä kymmenisen kiloa takaisin |O Toivon että nyt lähtis kans nopsaan kilot karisemaan mut saisin itseeni sen verran ryhtiä etten söisi niitä täällä kotona ollessa takaisin... :D

Lämpöpatteri olo on mullakin. Yleensä olen aina jäässä ja nyt ei voi pitää edes sukkia jalassa kotona kun muuten jalat hikoo heti.

Aurinkoista huhtikuun toiseksi viimeistä päivää kaikille! :D

Vilma rv36+
 
Huomenta=)

Lirolle vielä tänne yleisellekkin puolelle onnittelut :flower:

Painosta en ota stressiä, muuta kuin että vajaa 3kk:n kuluttua pitäisi mahtua hääpukuun ja vauvakin köllöttelee vielä masussa :D Esikosta tuli 18kg, kakkosesta 12kg ja tästä nyt suunnilleen 11kg... Imetys on mulla tehnyt ihmeitä ja olenkin aina päässyt alle lähtöpainon, kun imetys on päättynyt...

Santrra: Kyllä se ottaa useamman kuukauden, että alkavat edes vähän ne arvet vaaleta... Tuo ulkosuun aukeaminen ei oikeastaan merkkaa yhtään mitään, kun toisillahan ulkosuu lähtee aukeamaan jo toisella raskauskolmanneksella.... Ei silti, mullahan oli viimeviikolla jo tuo sisäsuukin 2cm auki, eikä tunnu sekään merkkaavan mitään
:LOL: vauvalla ei siis ole kiire...

Carmen: Kyllä me ollaan ainakin aina nukuttu samassa makkarissa, vaikka kakkonenkin oli täysimetyksellä puolivuotiaaksi... Kyllä se mies siihen tottuu, meillä ainakaan mies ei edes herännyt kun imettelin vauvaa... Tosin meidän tytöt on aina olleet hyviä syömään, joten yölläkään siihen ei mennyt kuin vartti...

(.) 39. raskausviikko korkattu, paikat valmiina, mutta vauva vaan viihtyy kohdun suojissa :) eipä tässä silti mikään kiire ole, mutta kova hinku olisi saada vauva kainaloon... Supistuksia ja jomotuksia tulee hiljakseen, joten mene ja tiedä onko tuo kohdunsuu lähtenyt aukeemaan lisää...
Huomista neuvolaa odotellessa!

äippä ja nytty rv 38 tasan :heart:
 
Huomenta.

Tyttelin kanssa ollaan täs pikku hiljaa heräilty, kun noi meidän miehet vielä vetää lonkkaa tuolla sängyn pohjalla.

Tänään olis sit viimeinen lääkärineuvola. Saas nähdä onko alakerrassa tapahtunut mitään tuntemukset ovat ainakin olleet aikas vähäiset, mutta onhan toi Hemuli tolla päällään jo monen monta viikkoa kairannut tonne alas.

Ihana aurinkoinen päivä tulossa. (paljastaa kaikki pesemättömät ikkunat)

Leivonta "urakkaa" pitäis aloitella, jotta pakkaseen sain jotain vierasvaraa, kun sit vauvan synnyttyä todennäköisesti tulee vieraita uutta tulokasta ihastelemaan. Ja mielelleni tarjoaisin kahvin kanssa itse tehtyä. Osaa toi miehen köriläskin kyllä pullat vääntää jos tarves tulee.

Meille vaihtoo uusi viikko.

Jossu & Hemuli 36+0
 
santrra jos on sormelle auki, alkaa pikkuhiljaa kypsymään. Vielä ei kuitenkaan ole tapahtumassa sen suurempia. En nyt millään saa päähäni, oliko tämä ensiraskautesi. Jos näin on, niin oleellista on vielä paljonko kanavaa on jäljellä. Mutta kuitenkin näin maallikkona sanoisin, ettei lähtöä tule ihan just... mennee muutama päivä ainakin. Toki joillakin homma on edennyt tosi nopeaa ja jo parin päivän kuluttua on synnyttänyt.
Mulla on ollut jo viikon lähes neljälle sormelle auki ja kanavaa ei juurikaan, eikä vieläkään ole tapahtunut sitä mullistavaa loputulosta...

Nukkumisjärjestelyistä
meillä nukutaan samassa makkarissa ja samassa sängyssä vauvan kera ainakin ensimmäiset viikot, silloin kun mies on isyyslomalla.
meillä perinteisesti homma on mennyt siten, että jos vauva on levoton tai itkuinen yöllä, isällä on yövuoro jolloin hän hoitaa ja kantelee pientä ja tuo vain tissille äidin viereen.
Äidillä kun on pitkä päivävuoro muutenkin kotihommineen ja ruuanlaittoineen, niin miehelle sopii loistavasti toi yövuoro. levähtelee sitten päivällä.
Meillä tämä järjestely on toiminut jo kolme kertaa, ja on hyväksi havaittu.
Sekin kun on tutkittu fakta, että jos äiti ei saa normaalissa rytmissä levätä, sekin vaikuttaa maidon tuloon.
Sitten kun mies palaa töihin, vauva luultavasi nukkuu jo omassa kopassa sängyn vieressä ja unirytmi on suurinpiirtein löytynyt, ainakin aiemmin on aina niin mennyt. Tietty jokainen on yksilö, mutta näillä perusajatuksilla mennään ja korjataan tilannetta sitä mukaan kun eteen tulee.

Gha rv39+1
 
Ai niin noista nukkumis järjestelyistä:
Tarkoitus olis kaikkien olla samassa makakrissa, kun on vain kaks makkaria ja noi isommat lapset ovat "vallanneet" sen toisen.

Tosin meillä on siitä hyvä tilanne, että miehen kesäloma alkaa samalla viikolla, kun on toi laskettuaika ja työpaikalla ovat sopineet, että jos aikaisemmin syntyy mies jää heti syntymästä isyyslomalle.

Joten näillä näkymin on kotosalla 7 ensimmäistä vauva viikkoa ja katsellaan sit sen jälkeen kuinka yöt sujuu.

Sairaalakassia en ole vielä pakannut, jos sit ennen viimeistä polikäyntiä, joka oan 15.5.

Vauvan tavarat on pestynä, mutta lipasto nitä varten nököttää ielä ihan väärässä paikassa, joten ei voi paikalleen laitella.

kilot: Niitä ei onneksi tässä raskaudessa ainakaan vielä ole tullut lisää, mutta jos onni suosii saan tästä synnytyksestä hyvän alun laihtumiselle. Edellisistä reilut kymmenen tuli molemmista ja osittain jäi ja muuten erilaisten seurausten summana olen syönyt itseni todella läskiin kuntoon, koska nyt oli lähtöpaino jopa suurempi kuin edellisessä raskaudessa laitokselle menopaino. Mutta en ole painosta jaksanut huolta kantaa, kun on ollut viime vuosina kaikenlaista muuta murehdittavaa.

Jossu & Hemuli 36+0
 
huomenta..

te ootte kyllä niin ihania kun jaksatte tsempata ja jakaa näitä tuntemuksia!!! Ja kiva tietää että muillakin on samanlaisia tuntemuksia ulkonäön suhteen.. Tästä asiasta kun ei mun mielestä kauheesti muualla puhuta.. Hehkutetaan vaan kaiken maailman julkkisten uhkeita muotoja...

Mutta joo. tänään on jo paljon parempi mieli. Ja mieskin niin ihanasti tsemppas mua eilen illalla että itkuhan siinä pääsi. Onneks toinen rakastaa mua just sellasena kun olen, vaikka sitten näyttäsinkin ihan valaalta.. miltä en edes oikeasti näytä.

lämpöpatteriolo
on mullakin. tältäköhän vaihdevuosi-oireet tuntuu?? Jatkuvasti on kuuma. ja yöllä hikoilen sängyn likomäräks.. jotta pyykkiä tulee ja paljon.

(.) edelleen aika paljon menkkakipua ja sukkapuikkoja alakerrassa. Eilen bongasin kauppareissulla suppareita. Ja oli aikas tukalat oltavat. Tuskinpa kuitenkaan niitä "oikeita" olivat. no toivottavasti ovat tehneet töitä alakerrassa.. täällä yks malttamaton mamma odottaa nyyttiä syliin...

vauvauutisia täällä odottelen...

santtra: kurjaa kun ne sut kotiin lähettivät... varmaan olis jo kiva saada nyytti kotiin :)

nyt täytyy ruveta vessan pesuhommiin ja valmistautumaan tän päiväseen mammatapaamiseen...

ja hei, täällä paistaa aurinko!!!

birdie + ahmatti rv 36+6
 
Muisti on kuin kanalla =)

Asiat palaa pätkittäin mieleen.

Joten heittelen nyt näitä viestejä tässä useamman perekkäin =)

Yölä heräsin johonkin ihme kramppiin tuolla oikeassa nivusessa. Ei meinannut millään hellittää vaikka kuinka vaihdoin asentoa ja hieroin. Lopuksi lähdin liikkeelle ja käymään alakerrassa vessassa vasta siltä reissulta palattuani sänkyyn vielä vähän hieroin meni ohitse ja sainkin sen jälkeen nukuttua tosi makeasti.

lämpöpatteri: Tulee ja menee aina välillä. Ei ole mullakaan ollut sukkia kotona nyt äitiysloman aikana.

Kampaaja: Olis tehnyt jo monta viikkoa mieli, mutta en ole vain saanut aikaiseksi tilata. Edellisissä olen kyllä värjännyt ja jopa permiksenkin ottanut, kun kampaaja vakuutti ettei haittaa raskautta tai raskaus ei haittaa operaatiota, jos vain muuten omavointi kestää tai siis jaksaa istuskella jne ne muutamat tunnit mitä kestää.

Nytkin on kyllä väri paketteja kaksin kappalein kaapissa, mutta en ole saanut itseäni niskasta kiinni, jotta olisin niitä päähän lätkinyt.

Jossu & Hemuli 36+0
 

Yhteistyössä