TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 TAMMIKUUSSA

Jenni... :hug: :hug: , hyvä juttu, et sul on noin hyvä mies ja olet saanut apua, se on tärkeää et asia on huomattu, kun se on kuitenkin vakava asia...itsellä ei ole ollut synnytysten jälkeen, mutta ihan lähipiirissä kyllä...ja olen itsekin potenut masennusta nuorempana...

repa...miten teil meni eilinen...meil Edith nukku illan suus unet...ei mitkään pitkät...ja meni vasta 22 jälkeen maate..ihmeen kauan jaksoi....tänää nukkui aamul 9.30 asti ja meni 12 aikaan päikkäreille...vielä nukkuu =) .....neitil tais olla rankka päivä eilen...kun tänään uni maistuu ;) !!

Unet..meil nukutaan noin 11h yös ja päikkäreitä vaihtelevalla menestyksel 2- 3,5h päiväs eli 13- 14,5h päiväs....
 
Jenni: :hug: Kovasti voimia ja jaksamista! Hyvä, että asia on diagnosoitu. Varmaan itsellekin helpottavaa, kun asialla on nimi? Ja ihanaa, että sulla tosiaan on mies, joka jaksaa tukea!!

Meillä poika taas unilla.... Taitaa olla tullut vanhempiinsa, kun tykkää nukkua :D Mä harjotan Repa tuota sun ekaa vaihtista nykyään eli pidän vaik väkisin vähän pidempään hereillä, jotta tulis paremmat päikkärit ja nukahtais illalla paremmin :) Ne kolmannet päikyt kun on meillä aika härdelliä: toinen huutaa väsyksissään eikä meinaa nukahtaa ja sit nukkuu vaan hetken. Yritän sit kaikin tavoin välttää niitä.
 
hei taas, Ava voi hiukan paremmin, mutta edelleen kipeana. parempaan suuntaan ollaan kuitenkin menossa. toinen on vaan laihtunut niin, etta luut torrottaa kyljista. Ja nyt on sitten tama mammakin kipeana, etta nain. Ja jai parhaan kaverin polttaritkin valiin tanaan, mutta en mina voinut tuon kipean pikkuisen luota minnekaan lahtea.
jenni voih, mutta onneksi laakitys saadaan pian kuntoon ja kaikki varmasti lahtee parempaan suuntaan. onneksi sinulla on noin ihana mies.
tapaaminen kiva kuulla, etta kivasti meni. harmi kun ei paasty tulemaan. toivottavasti paastaan pian teita tapaamaan.
marmotta meillakin on noita tippumisia ollut. onneksi noi pienet on aika kovaa tekoa.Miehesi alkaa olemaan jo parempaan pain. ihanaa.
 
morjesta, täällä räkänenä ja täystuho äippä!! Minä tietokonenero oon onnistunut hukkaamaan bittiavaruuten kuvat pojasta synnärillä ja ekan viikon ajalta!!! Ette arvaa kuinka harmittaa.. Itku oikein pääs. Onneks muutama paperikuva tolta ajalta on!! Pidän peukut pystyssä että mun iskällä on mun lähettämät kuvat pojasta tallella.. Saan sitten kopioitua ne ittelleni... Mua niin ärsyttää..

Mulla on muutenkin tosi kurja ja flunssanen olo.. Mutta ehkä tää tästä.

Poika on hienosti paranemaan päin. Jaksaa riekkua entiseen malliin. Ja yöt menee taas rauhalliseen tapaan!

Kiva kuulla että JENNILLÄ alkaa asiat olla mallillaan tos masennuksen suhteen! Tsemppiä sinne!!

Ja mukava kuulla että MARMOTTAn mies ottaa edistysaskeleita.. Hitaasti hyvä tulee.. Saanko kysyä mimmonen sun mies on sua kohtaan??? Jotta käyttäytyykö niinku otte pari vai jotenkin muuten??

mä lähden miehen viekkuun pötköttämään ja nauttimaan hetken hiljasuudesta.. poika kun on päikyillä

 
Naukuri,no olosuhteiden pakosta minäkin ajauduin sit valvottamaan,mut huudollahan tuo päikyille sit meni ja tasan puolituntia nukkui ja heräs huudolla,nyt napisee väsynä tuossa jaloissa |O Eli herra tarvii joko kolmet unet tai jotain taikoja et sais nukkumaan pidempään... sehän meillä ei toimi lainkaan että yöunille valvottas,mut nyt on pakko kyllä hetki pitää vielä tolpillaan..

Matami:Kasper oli eilen tosi väsy,nukahti hyvin illalla...mut tänään tuntus olevan normi meininki :/ päikkärit pirun lyhkäsiä jne.... kiva et typylle uni maittanut =)
 
Jenni, :hug: Ihana kuulla että sulla on ihana, huolehtiva mies ja antaa sun huilata. Jaksuja

Katrinainen, no kurja että tulit itekin kipeeks :/ Mutta hyvä että Ava alkaa parantua vähitellen. Meillä kun oli lapset sillon siinä korkeessa kuumeessa, niin ajattelin sillon että onneks Pepillä on makkaroita kauheesti. Se kun ei syönyt eikä juonut ja tuntui et makkarat vaan hävis vähitellen. Jos on hoikka vauva tai lapsi jo ennestään, niin kyllähän se äkkiä näkyykin. :hug: Myös sinne!

Marmotta, jospa se sun mies siitä vähitellen. Sillon kun sun mies sairastu, niin kerroit että siltä puuttui sun mielestä joku tietty asia persoonallisuudesta....onko tullut takasin?
Millon lähdette Italiaan? Onko kiva lähteä vai jännittääkö et miten lähtee sujumaan?

Repa, kyllä on lyhyitä päikkärit täälläkin. Ja nyt kun yötkin on yhtä hulabaloota, niin alkaa tuntua jos itessäkin. Yleensä kahdet joskus kolmet torkut päivässä. Kestolta yleensä puolesta tunnista puoleentoista tuntiin. Tänään menty 2 kertaa tunnin unet. Hohhoh
 
Morjens pitkästä aikaa!! :wave:

Oli pakko tulla pitkästä aikaa käväsemään katselemaan kuulumisia :D Ei kyllä sitten yhtään ole jutuissa mukana, mutta jospa sitä taas olis hieman aktiivisempi tänä vuonna :)

Heppukin kohta 8kk, kehittyy hyvää vauhtia, mutta ei ryömi sitten millään, se nyt ei varmaan vielä vakavaa ole, mutta itselläni meinaa mennä hermo kun hepulla menee hermo kun ei pääse eteen päin. Napansa ympäri pyörii ja kierii, kovasti yrittää kurkotella lelua jos on hieman kaukana, mutta hermostuu heti jos ei saa sitä ja siihen se sitten jää...

Unet, yöllä 10-12h ja päivällä 2-4h

Meille tulee uusi vauva syyskuunpuolella :D Järkytys oli suuri ja siitä ei kyllä vieläkään ole kunnolla selvinny, mutta iloisia ollaan silti asiasta =) Imetyksen lopetin tässä joulukuun alussa ja ajattelin aloittaa ehkäisylaastarin käytön seuraavien menkkojen jälkeen, mutta niitä menkkoja ei kuulunutkaan ja testihän se oli tehtävä ja tässä sitä nyt ollaan... HUHHUH....
Onkos muita iloisia uusia odottajia jennin lisäksi? Ihan mielenkiinnolla olis mukava kuulla :D

Pittää männä, mutta mukavat uudet vuodet kaikille!!!! :D
 
Hei kaikki rakkaat rouvaseni! :flower:

Meillä loppui nettipimento edellispäivänä - ei kestänyt Elisalta kuin vaivaiset 3 viikkoa avata uusi yhteys :kieh: Vaan nyt on kuulemma parempi ja nopeampi kuin vanhassa kodissa ja sellainen kyllä on tervetullut! Muutimme siis tosiaan 14.12. takaisin tänne kotiseuduille Suomen Turgguseen ja ollaan nautiskeltu uudesta kodista ja miehen 3,5vkon lomailusta viime viikot. Hyvin ollaan kotiuduttu uuteen kotiin ja tykätään itseasiassa tästä asunnosta paljon enemmän kuin entisestä vaikka väliaikainen vuokra-asunto onkin. Turhaan pelkäsimme kaksitasoratkaisua, koska se on osoittautunut tosi käteväksi (makkarit ovat ylhäällä ja iltaisin saa rauhassa puuhailla alakerrassa kun Nea on untenmailla) ja muutenkin tykkäämme, kun tilaa on melkein 100m2. Vaan koko ajanhan me sivusilmällä seuraamme näitä hieman kaoottisia asuntomarkkinoita, josko se omakotitalo sieltä joskus löytyisi ;)

Nea täyttää viikon päästä 8kk ja on jo niin iso tyttö :heart: Hän osaa istua, ojentaa tavaroita ja vilkuttaa. Konttaaminen ei vielä suju, mutta takaperin liikkuu massullaan ja konttausasentoa haetaan kovasti. Seisominen on ihan pop- juttu ja typy rakastaa kun häntä kannattelee kainaloista ja "kävelyttää" ympäriinsä. Tosin se kävely on sellaista hullunkurista pomppimista lähinnä, kun aivot ja raajat eivät pelaa yhteistyössä, mutta yritys on kovaa. Ruoissa koitamme pikku hiljaa siirtyä 8kk- sapuskoihin ja jälkiruokina käyttämissäni kaupan valmissoseissa se suijuikin hienosti (Nea tykkää niistä hedelmäsose-viljamössöistä) ja myös muutama puurokokeilu hieman rakeisemmalla puurolla on sujunut hyvin. Sen sijaan varsinaisissa ruoissa neiti pistää hanttiin isompia kikkareita, mutta eiköhän nekin ala jossain vaiheessa maistumaan.

Yöt sujuvat edelleen yhtä hienosti kuin ennekin eli Nea nukkuu 19-06/07. Päiväunet sen sijaan ovat huomasti parantuneet eli niiden aikaisempien 3x30min. torkkujen sijaan olemme siirtyneet kaksii päikkyihin ja neiti nukkuu hienosti n.1,5h kerrallaan. Ehkä ikä teki tehtävänsä, vaikka mun isänikin väittää unenlaadun parantuneen Turun paremmasta ilmanlaadusta johtuen :LOL: Erityisen onnellisia olemme olleet siitä, että Nea ei ole ollut vielä kertaakaan kipeänä!

Kovasti odotan 8kk neuvolaa (15.1.) - kauheasti taas kiinnostaa neidin mitat ja tietysti jännään minkälainen neuvolatäti meille täällä päin Suomea osuu. Bodyissa ollaan siirrytty 80cm, vaikka hihat niissä ovatkin vielä hieman pitkät. Mutta muuten sopivat jo hyvin. Housuissa on ikävä välitilanne, kun 68 ovat pieniä, mutta 74 vielä liian isoja :/ Ei siinä muuten mitään, mutta on tylsää, kun pimu näyttää aina kulkevan vääränkokoisissa vehkeissä.

En suoraan sanoen jaksa lukea joulukuun pinoa enää, joten pahoitteluni, jos kysyn jo puhumianne aiheita, mutta tässä olisi kysymystulvaa...

- Miten lapsenne ovat reagoineet suurempiin palasiin ruoan joukossa? Entä miten olette saaneet ne kelpaamaan, jos alussa on ollut kakomista ja yökkimistä?
- Mitä puuroa annatte vauvoillenne ts. käytättekö "tavallisia" hiutaleita vaiko niitä vauvoille tarkoitettuja pikahiutaleita?
- Ja taas korvikkeista.. Mitä korviketta annatte muksuillenne, erityisesti, jos käytätte NANnia? On niin ärsyttävää kantaa sitä NAN2- purkkeja selkä vääränä kaupasta, kun jauheena sitä ei ilmeisesti valmisteta? Ja näinköhän niissä 1 ja 2- korvikkeissa mahtaa mitään eroakaan olla - paitsi hinta - olen alkanut epäilemään :/
- Mitä ihmettä on vieroitusvalmiste, jota Tutteli2 on? Miten se eroaa NAN2:sesta, joka myydään korvikkeena?
- Minkä kokoisia vauvanne ovat olleet 8kk neuvolassa?


santrralle Onnea plusassta! :flower: Pidähän peukkuja, että meillekin suotaisiin plussa, kun testiajat koittavat parin viikon päästä ;)

jenni Hienoa kuulla, että sait diagnoosin. :hug:

Muille kaikille tasapuolisesti haleja - ihana palata taas joukkoonne!
Ja niin: koska emme nyt ihan hetkeen ole pimun kanssa tulossa pk- seudulla käymään niin miten mahtaa olla: paljonko meistä palstailijoista onkaan turkulaisia tai täällä lähistöllä asuvia? Olisi kiva järkätä tännekin rehvit! =) Ainakin Merika aikanaan lupaili osallistua :whistle:
 
carmen: meillä oli 8kk neuvola..ollaan pieniä vielä 6495g/67cm.
ja normihiutaleita olen puurossa tähän asti käyttäny..mut nyt jostain syystä ei maistu ne enää pojalle..alkaa yökkimään nykyään niitä.

santrra: onnea tuhannesti..oon ihan kade kyl sulle..meille ku ei enää vauvoja tule.. :'(
mut tuhannesti onnea odotukseen. ihana asia. :heart: '

meillä pojalla vaativa elämä jatkuu..mut huomattavasti tyytyväisempi on kyllä.
ja kakkakin kulkee taas paremmin. mut kova on pompottamaan meitä tuo sälli..ääni kovenee nopiaan jos ei heti noteerata toisen pyyntöjä.. =)
ja ennen viihtyi autossa hyvin mut nykyään kauhea protesti jos autolla lähdetään. onneks nukahtaa suht nopeasti mut enää ei liikuta ku unien aikaan autolla..eli poika määrittelee kauppareissujen aikataulut nykyään. :/
itellä hurja väsymys..oon lueskellu mut en oo jaksanna kirjotella.
mut nyt alko jo yllättäen kauhia narina.. :wave: :wave:
 
HEIPS

santrraonnea plussasta.

PLUSSIA KAIKILLE SITÄ TOIVOVILLE: Mulla ei ole edes kuukautiset alkanut, mut ootellaan josko ne täs parin kuukauden sisään tulis.


CARMEN: oon ehdottomasti mukana jos tehdään treffit sinne. Kiva kun olette kotiutuneet.

Mut nyt pitää taas mennä :wave:
 
Paljon Onnea Santrra!!!! :heart:

Tervetuloa takaisin Carmen :wave: Kiva että asunto miellyttää.. meillä löytyy kanssa yläkerrasta makkarit ja pidän kanssa siitä ettei tarvi alakerrassa hyssytellä =)

Isot palaset pistää kakomaan meilläkin,kerran tuli jopa itku kun omenan muru tarttui kurkkuun vaikkei siis ollut iso palakaan,mut ilmeisesti karhea... Nyt olen saanut menemään sattumiakin ruoan seassa kun ihan oon paljaaltaan harjoittanut antamalla isompia palasia suoraan suuhun,esim. kurkun keskustaa mikä on sellasta liukasta....
Puurona käytetään piltin kaurapuurojauhetta ja joskus muksun tetroja (kauraa ja moniviljaa) noihin oon sekaan sotkenut tavallisista hiutaleista tehtyä puuroa tavoitteena piakkoin ruveta syöttämään ihan normi puuroa. Tosin tehosekottimella pöräytän kertaalleen sen puuron. Ohraa ja kauraa oon antanut.
Korvikkeista tiedän sen verran että se Nan 1 käy vallan hyvin jauheena,2 on vaan enempi rautaa,näin oon ymmärtänyt. Ostin sitä itse juuri,että voin lisätä aikanaan tavallisen puuron joukkoon,kun Kasper ei kauheesti oo nyt kiinnostunut tissistä. Että saa tarpeeks kalsiumia.Ja ne vieroitusvalmisteet on kuulemma pelkkää rahastusta :/

Vaatekoko on meillä 74/80..järkytyksekseni huomasin että 80 senttiset alkaa olemaan ihan sopivia,mukavan reiluja =) Toi poika kyllä venyy ihan kiitettävästi...

Miä haluun Kotka rehvit kans piakkoin,miten olis matami ja naukuri... innostuin nyt vallan sensseilemään :D

Poika nukahti tunti sitten,ihan kuittina. Mutta koitan nyt TAAS siirtyä kaksiin päikkyihin,kun vaan jollain ilveellä sais hiukan pidemmäks toisia.. katotaan vaan niin huomenna jo toteen ettei edelleenkään onnistu :LOL:
 
repa...kotka treffit onnistuu kyl....ja ihan milloin vaan...kun on tuo auto melkein aina käytös...ja täält pääsee kyl bussilkin hienosti =) ...en oo kyl ihan varma osaanko Pasaatin parkkihallista minnekkään :LOL: :LOL: :LOL: !!!!

carmen...kiva kuulla kuulumisia pitkästä aikaa ja mukava, että löysitte asunnon mis viihdytte...mun yksi sydän ystävä muutti sinne Turkuun elokuussa....täytyy jossain vaihees siel tulla käymään....muumit pitää tietenkin nähdä samal reissul ;) !!
 
Onko siis nan2 kalliimpaa kuin nan1 ?? :eek: En ole edes huomannut.. Ja niinkuin Repa sanoi, taitaa tuoa nan2 vaan sisälätää hiukan enemmän rautaa kun ykkönen.

Santtralle: Onnea plussasta! :) Miekin haluan lisää lapsia mutta menee ainakin pari vuotta vielä, ja en taida edes vielä jaksaa toista koska yöt on mitä on.. :D

Vaatekoko: 68 on sopivat mutta myös 74 koon vaatteet ovat käytössä. 6kk neuvolassa neiti oli 66cm pitkä! :)

 
Heipä hei taas

Meillä nukutaan normaalisti 10-12h yöllä ja päivällä 2x2 /2,5h päikkärit, eli ihan mukavasti. Nyt vaan tuo pakkanen kiusaa ja tyttö ei pääse ulos nukkuman, joten päiväunet sisällä jää 3x30min. Tästä seuraa siis suunnatonta väsymystä ja kiukkua kuten arvata saattaa.

Kasvumitoista en osaa tarkkaan sanoa, kohta puoliin olisi 8kk neuvola, sitten tuo nähdään. Inhottaa vaan se miten erikokoisia eri valmistajien vaatteet ovat. Joskus 68cm on sopiva ja toisinaan 74cm kinnaa..

Syöminen on parasta mitä tyttö tietää, taitaa olla tullut äitiinsä. Ruokaa menee paljon ja juokin ihan mukavasti. Teen itse ruokaa pakkaseen ja jätän siihen aika reiluja sattumia, eipä ole pahemmin niistä ahdistunut. Nykyään tykkää jäytää omenaa, päärynää ja viinirypäleitä pienillä alahampailla. Kaupanruoka aiheutaa meillä löysän vatsan, joten niitä ei voi syödä ja sama taitaa olla puurovalmisteidenkin kanssa. Yritän itse tehdä puuroja ihan perus hiutaleista ja välillä raastan jotain hedelmää mukaan tai annan sosetta.

Eteneminen sujuu lähinnä ryömimällä, haluaa kuitenkin nousta kovasti seisomaan, eikä muuta tekisikään. Sitten kun on ilman vaippaa ja housuja käy konttausasentoon ja liikkuukin hieman, mutta muulloin ei ollenkaan. Mietin onko vaipalla väliä? Käytättekö jo housuvaippoja?

Ymmärsinkö, että jotkut teistä ovat Kotkasta. Meillä on sukua Anjalankoskella, joten siellä suur-Kouvolan lähellä voisin osallistua johonkin tapaamiseen varsin hyvin.. Toki myös mielelläni tapaan täällä Pirkanmaalla asuvia äitejä ja lapsia.. :)

Meillä mies piruilee tästä nettikeskustelemisesta, mutta taidan antaa takaisin nettipokerin peluusta. :LOL:
 
Heippa ja oikein hyvää uutta vuotta kaikille! :)

Me vietettiin uusi vuosi mun veljen perheen kanssa yhdessä heidän kotonaan. Leppoisaa yhdessäoloa, saunomista, syöntiä ja pitihän miesten saada ampua muutama rakettikin. J ja minä saatiin ti-ke yönä nuha :/ . Mä olen jo ihan kunnossa, mutta J:n nenä vuotaa ja ainakin nukkuessa kuulostaa tukkoiselta. To illalla tultiin kotiin, niin tytölle nousi kuumekin. Onneksi se kesti vain sen illan, joten eiköhän tämä tästä. Mies on kovan nuhan sairastanut jo joku aika sitten, joten taitaa tämä olla sitä samaa pöpöä.

Majj Pikkuiselle Julialle paranemisia!

Katrinainen Avalle ja sinulle pikaiset paranemiset!

Jenni Voima :hug: !

Marmotta Hienoa, että miehesi alkaa pikkuhiljaa huomioida enemmän Eevaa :). Ja onneksi sängystä putoamisesta ei tullut pahempaa kolhua, semmoista sattuu.

nukkuminen J nukkuu n.13-15h vuorokaudessa. Yöt on välillä härdelliä. Tutti tippuu ja sitten neiti piristyy. Välillä ei suostu nukahtamaan, ennen kuin tarjoan käden posken alle. Tästä tavasta haluan päästä pian eroon. Jollakin epätoivon hetkellä annoin käden ns. halittavaksi, kun ei meinannut rauhoittua ja sekös heti jämähti neidin mieleen. Höh!

Santrra Onnea plussasta! :flower:

Uudet palstalaiset Tervetuloa!!! :)

Vastauksia Carmenin kysymystulvaan :D
suuremmat palaset Joskus kakoo, joskus taas ei. Soseuttimella yleensä pyöräytän niin lihakasvissoseet kuin puurotkin, mutta jätän pieniä sattumia. Syöminen on muutenkin J:n himohommaa :D, joten ruoka kuin ruoka maistuu.

Puurot Nallehiutaleista olen tehnyt riisi- ja ohrapuuroa ja kaurapuuron elovenasta. Valmiita puuropurkkeja en ole tarjonnut koskaan, enkä kyllä vauvoille tehtyjä hiutaleitakaan ole kokeillut. Hyvin on uponnut noista tavallisista hiutaleistakin tehdyt puurot.

Korvike J:lle annan Nan2:sta. Semperiä tarjosin tosi pitkään, mutta sitten aloin laittaa merkille, että neiti pulautteli lähes joka ruokailun jälkeen useita kertoja. Päätin kokeilla korvikemerkin vaihtamista ja se vähenti pulauttelua todella paljon. Nyt J on saanut Nannia jo useamman viikon. Olen myös kuullut, että Nan2:ssa olisi rautaa enemmän kuin 1:ssä.

Vieroitusvalmiste En ole varma, mutta olisiko vieroitusvalmisteessa osa tavallista maitoa :/ ...?!?

8kk neuvola on meillä ensi torstaina, sitten saadaan tuoreet mitat neidistä. Tällä hetkellä käyttää 74cm vaatteita. Arvioisin, että painaa n. 9kg ja pituutta on varmaankin 70-71cm.

Mukavaa viikonlopun jatkoa! :)
 
Onnea santtra plussasta!! :flower:

Repa ja matami: Oon itseasiassa tulossa pojan kanssa Kotkaan kahden viikon päästä eli 16.-18.1. Silloin ehtisin kyllä treffeille :) Tullaan varmaan pe-aamusta ja lähdetään su-iltapäivällä takaisin. Käviskö teille tuolloin joko pe-iltapäivällä tai lauantaina johonkin aikaan?

Carmen: Mukava että olette kotiutuneet hyvin! Hienoa kuulla :) Nannin jauheesta yhdyn repaan eli sitä ykköstä voi käyttää ihan hyvin, kakkosessa vaan enemmän rautaa. Sain tämän ohjeen sekä neuvolasta että Nestlen kuluttajapalvelusta. Tavallisia puurojauheita käytetään, tosin hienonnettuna, mutta oon kokeillu myös hiutaleita ja nekin uppoaa ajoittain. Meillä kans poika tykkää syödä paloja, jos saa itse pureskella ne irti: kurkku, porkkana, banaani, päärynä yms. Näin ajattelin vähitellen totuttaa paloihin. Meillähän on yökitty kaikenlaisia paloja, joten pikku askelin edetään. 8kk neuvola on meillä ensi torstaina, sitten taas mittoja :)

Hmph. Meidän poika oli tuossa reilun viikon syömälakossa. Söi vaan pieniä lusikallisia, jos ollenkaan. Maitoa kyllä meni. En tiedä mikä vaivas. Kuulu varmaan kehitykseen, oli muutenkin jotenkin "vauvamaisempi" :) Nyt on alkanu taas maittamaan, onneksi. Kokeilin ekaa kertaa myös kaupan valmislihasosetta (kanaa) ja poika tykkäsi kovasti. Näinköhän äidin pöperöt jää kohta kakkoseksi... :|

No juu, taidanpa siirtyä popcornin ja miehen viereen ;) :wave:
 
Ai niin, meillä menee pääsääntöisesti 74cm vaatteet, mutta on meillä pari 80cm:kin käytössä. Yöpukuja tosin ja isoja :) Me jotenkin hypättiin noin 68cm vaatteet kokonaan yli. Niitä ei montaa kaapista löydy, hämärää. Mutta poika vaikuttaa tosi pitkältä. En tiedä onko taas venähtänyt...
 
Tervehdys Carmen!
Sileetä pitäis olla ruoka tai yökkii eikä uppoo sitten millään :/ Yritän silti vähän opettaa noita möykkyjäkin syömään...huonolla tuloksella tähän saakka.
Nan 2 ostan ja kauheeta raahaamista se on ollutkin. Onneks ei ole enää loppujen lopuks kauaa, kun voi jo juoda tavallista maitoa. Loppuu toi raahaaminen.
Meillä on ensi keskiviikkona 8kk neuvola ja jännä nähdä mittoja. Tuntuu että on niin kauan kun viimeks otettu niitä.
Poika04ja08, joko te kävitte 8kk neuvolassa?
 
Heissan mammaset :)

Suuremmat palaset:
Meillä poika on syönyt aina kiltisti mamman kokkareiset puurot ja soseet, mutta miten minä olen jotenkin ihan pelokas antamaan itse pureskella palasia.. pelkään jotenkin että ei Luukas tajua mitään pureskella vaan vetää sen heti kurkkuun..?

Syöminen ylipäätänsä:
Meillä lakkoillaan nyt.. (on niitä palasia tahi ei :D ) En tiedä mikä on kun ruoka ei maistu ollenkaan entiseen malliin. Poika on muutenkin hoikkeliini (7kk ja 7700g ja pituutta 71,6 cm) ja pitäisi SYÖDÄ, SYÖDÄ ja SYÖDÄ (neuvolan mukaan).
Liikkuminen: Ei ryömitä ei.. selällään saattaa mennä "mittarimatona" hiukan takaperin. Mahallaanhan Luukas olisi nyt aivan koko ajan ja heti alkaa mahdoton kininä kun olisi menohalut jo niin suuria, mutta kun ei reepukka vielä osaa, sätkii vaan hullunlailla ja kurottelee. Alkaa sentäs jo istumaan eikä aivan heti muksahda kumoon =) .

Luukaksella on edelleen hullut päivät meneillään, kitisee ja on tosi levoton ja nukkumisesta ei meinaa tulla mitään. Epäilen hampaita, mutta välillä Luksu haroo myös korvaa ja selällään olo tosiaan on maailman epämieluisinta nyt. Kuumetta ei ole eikä nuhaa, mutta silti on nuo korvat käynyt mielessä.. pitäisiköhän varmuuden vuoksi käväistä Tohtorilla..? :attn:

Mies töissä ja käväisee oluella sen jälkeen parin vanhan opiskelukaverinsa kanssa. Lupaili kyllä tulla jo tunnin kuluttua takaisin :D (kaipaa mamma täällä seuraa.. meinaa välillä mökkihöperyys iskeä..) Onko teillä kellään muulla muuten semmoinen tilanne, että kaveripiirissä ei ole lapsiperheitä? Kauempana asuvilla kavereilla kyllä on, mutta kenelläkään täällä lähistöllä asuvilla ei ole ja olo on oikeasti aika yksinäinen toisinaan. Ja HARMITTAA kun tuntuu kaikonneen nuo lapsettomat lähi-ystävät. Kyllähän minä ymmärrän, ettei meille ehkä enää ole niin "mukava" tulla, kun Luukas on tottakai kuitenkin kaikessa mukana ja kaverit ei saa "jakamatonta huomiota", mutta silti.. :'(

No, mutta nyt sohvalle vielä hetkeksi.. :wave:
 
Santrra hirmuisesti onnea teille! On se plussa vaan ihana juttu vaikka yllätyksenäkin tulis =)

Kiitoksia tsemppauksesta, kyllä tämä tästä. Kyllähän mä olen alusta saakka siis Neean syntymän jälkeen tiennyt et joku ei ole mallillaan, mutta pistin sen vaan väsyn piikkiin. Olihan se raskasta aikaa kun Neea oli vielä sairaalassa ja tän talon rakennusprojekti kesken ja asuttiin appivanhempien kanssa saman katon alla. Jotenkin vaan kuvittelin että ne tuntemukset mitä koi kuuluu asiaan...No nyt sitä on sit karvan viisaampi. Eihän tää kivaa ole kun tunteet laukkaa laidasta laitaan ja välillä ahdistaa niin että tekis mieli riuhtaista sydän irti, jos se vaikka helpottais. Onneks tosiaan on mies joka ymmärtää, tai no tuskin se ihan kaikkea ymmärrä mutta haluaa kuitenkin ymmärtää. Ottanee vissiin lisää lomiakin kun tuo pieni kakkonen syntyy niin saan mä sitten levätä vähän paremmin...sen mitä nyt kahden pienen lapsen vanhempi voi yeensä levätä. No mutta joka tapauksessa apu varmasti on tarpeen. Surettaa vaan kun mun äiti on syyllistänyt mut tästä, tai lähinnä siitä että miksi nyt piti sitten toinen lapsi saattaa alulle kun on tälläinen sairaus päällä. Enhän mä sitä tiennyt, enkä osannut oikein aavistaa, kesällä kuitenkin voin ihan ok, silloin kun tämä tulokas sai alkunsa...Kaikkea sitä saakin kokea kun vanhaksi elää ;)
 
Naukuri...16 tai 17.1 sopii kumpikin...näillä näkymin ei ole mitään suunnitelmissa...eli ihan kumpi päivä vaan sopii ja melkein mikä kellon aikakin...eli jos tavataan, siä ja repa saatte päättää aikataulusta =) .

Meillä Edith on tänään syönyt melko hyvin....paitsi kasvislihamössöä ei mennyt kuin pikkasen...en saa menee mitää oikeeta ruokaa...eli neiti syö, hedelmä sekä marjamössöt, kaurapuuroo, puolukkapuuroo, jugurtteja ym...mut mikään kasvis/ liha ei mene...pitääkö mun tunkee niihin kasvisliha sekaan jotai hedelmää |O ....aika karseeta :$ ..en itekään söis...mut pakko varmaan kokeilla ;) !!
 
Mie en ees muista millo oon viimeks käyny täällä:ashamed: .. nyt yritän ryhdistäytyy.

Sylvi "täyttää" kohta jo 8kk, Hui! tuntuu et on menny tosi nopeesti tää aika. Sylvi osaa jo hienosti kontata ja nousta seisomaan tukea vasten. Nyt alkaa olla jo alastulokin joten kuten hallussa. Kovasti tekee uusia hampaita ylös, alhaalla on kaks. Yläikenessä näky 6 hammasta kerralla laskeutumassa, nyt oik.kulma näyttäs tulevan läpi.

[/b]Potattamisesta Meillä ei oo reiluun kuukauteen tehty kakkaa vaippaan, kaikki on tullu joko pottaan tai pöntölle. Pissoistakin saadaan suurin osa jo pottaan.

Carmenkohan se kyseli noista ruuista. Sylvi syö ja on aina syöny myös möykkystä ruokaa. Mie teen ite ruuat ni niihin on ollu helppo jättää vähän möykkyjä. Liha on oikeestaa ainut mikä pitää vetää ihan sileeks.
Puuroja meillä syötetään millon mitäkin. Sileet "vauvapuurot" sekä ihan hiutaleista tehdyt kaikki uppoo. Alkuun meillä ei oikein uponnu mikään ruoka, mut sit ku keksi tuon syömisen ni on kyl kaikki menny.

Turussa myökii asustellaa ja miitataan kyl innokkaasti jos joku vaan haluu jossain nähdä.

Unista tais olla kans jotain juttuu. Sylvi on taas ruvennu nukahtamaan helposti parissa minuutissa. Öisin herää 2-4 kertaan syömään. En kyl ymmärrä et mihin mahaan se kaikki tuo ruokamäärä mitä se yöllä ja päivällä syö menee. Nukkuu yöunia n.12h Nyt kun ollaan oltu joulusta asti mummolassa, ni S on nukkunu kaikki päikkärit ulkona. Kahdet unet yhteensä 3-5h. Jännittää ku huomenna pitäs kotiin lähtee et miten siellä sisällä tai parvekkeella sit nukuttaa.

Jokohan tässä ois romaania tarpeeks.

Ainii onnittelut Santrralle plussasta!!! Miekii tahon!!
 

Yhteistyössä