TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 TAMMIKUUSSA

Tsaude..

Pikainen visiitti taas... täytyy laittaa poika nukkumaan ihan juuri...

Kaverit:lähimmät ystävät kaikki lapsettomia... kyllä jonkin verran on yhteydenpito hiipunut kun ollaan eri elämätilanteessa. Yks lapsellinen kaveri löytyy.... :D Ehkä täs tutustuu nyt kun ollaan alettu liikkumaan ihmisten ilmoilla :D

Edla,matami,jumankekka,ei kuulostanut kyllä samalta puljulta.... :kieh: Tai jos niillä oli kyltti "ei turisteille",ei vaan huomattu :LOL: Pitäsiköhän sun matami ottaa ihan suosiolla dösä kaupunkiin sit kun on tapaaminen,on niin haastavia noi parkkihallit ;) :LOL:

Tuoreet hedelmät yms. Kurkkua,omenaa ja päärynää,sekä leivänmurusia,porkkanaa ja banskua on maisteltu ihan sellasenaan...

Nyt täytyy lähtee viemään poikaa yläkertaan :wave:
 
matami, saattaa olla et vaihtu... tuo mössykkäinen kuitenkaan oo aikoihin näin nätisti nukkunu/nukahtanu. Tai sit se oli se känkkäränkkä joka siitä pöydän ylitte hyppäs teille kaikkien muiden ylitte? Ehkä semmonen tytöltä tytölle-juttu?

Repa, niinpä :kieh:
 
meil nukku kaks tuntia sisällä sälli..normaalisti ei sit millään... :eek:
mut kovasti pitää touhua olla ettei natina iske...mut on toi silti nii suloinen pakkaus. vaikka on nii vaativa kausi menossa.. :|

mut nyt kuvia väsäämään koneelle... :wave:
 
Oonko mä ainoa, joka on tuon nassikan laittanut ulos säällä kuin säällä nukkumaan??? :eek: Meillä oli eilen -14 astetta ja sinne laitoin. Laitoin tosin vaunuihin viltin eteen, ettei ilma tuntuis niin kylmältä. Ja hyvin nukkui! Kuumissaankin tais olla, kun vaunuista löytyi taljaa, makuupussia, vilttiä, vaunun jalkapeite ja tietty toppatamineet päällä :D Mut toi viltti tuossa vaunun suojana, kyllä auttoi kummasti: vaunuissa tuntui ilma melkein lämpimältä. Meillähän ei poika siis sisällä nuku :( Virallista pakkasrajaa en mistään löytäny vaikka kuinka etsin. Muistin kuulleeni et -15 astetta.

Mulla on kans kaveripiirissä tapahtunut jonkin verran muutosta. Monilla meidän ystäväpariskunnilla on nyt vauvoja ja heidän kanssaan ollaan enemmän tekemisissä, mutta sit mun parhaat ystävät on kaikki lapsettomia ja kaks vielä sinkkujakin... Joten ihan selkeästi on yhteydenpito vähentynyt :| Harmittaa tosi paljon. Mutta toivottavasti nyt vaan väliaikaista.

Repa, matami: Mulle kävis kans tuo Repan ehdottama puolen päivän maissa. Poika kun kans nukkuu aamupäivän. Ja lauantai käy hyvin. Pasaatissa sit varmaan rehvattais? :) Mä jätän auton aina suosiolla jonnekin Mariankadun tietämille tai kaupungintalon taakse. En jotenkin osaa ajaa sinne Pasaatiin vieläkään, kun silloin kun siellä vielä asuin, niin nuo oli ne parhaat P-paikat. Miten niin oon tapoihini juurtunut ;)
 
Oonko mä ainoa, joka on tuon nassikan laittanut ulos säällä kuin säällä nukkumaan??? :eek: Meillä oli eilen -14 astetta ja sinne laitoin. Laitoin tosin vaunuihin viltin eteen, ettei ilma tuntuis niin kylmältä. Ja hyvin nukkui! Kuumissaankin tais olla, kun vaunuista löytyi taljaa, makuupussia, vilttiä, vaunun jalkapeite ja tietty toppatamineet päällä :D Mut toi viltti tuossa vaunun suojana, kyllä auttoi kummasti: vaunuissa tuntui ilma melkein lämpimältä. Meillähän ei poika siis sisällä nuku :( Virallista pakkasrajaa en mistään löytäny vaikka kuinka etsin. Muistin kuulleeni et -15 astetta.

Mulla on kans kaveripiirissä tapahtunut jonkin verran muutosta. Monilla meidän ystäväpariskunnilla on nyt vauvoja ja heidän kanssaan ollaan enemmän tekemisissä, mutta sit mun parhaat ystävät on kaikki lapsettomia ja kaks vielä sinkkujakin... Joten ihan selkeästi on yhteydenpito vähentynyt :| Harmittaa tosi paljon. Mutta toivottavasti nyt vaan väliaikaista.

Repa, matami: Mulle kävis kans tuo Repan ehdottama puolen päivän maissa. Poika kun kans nukkuu aamupäivän. Ja lauantai käy hyvin. Pasaatissa sit varmaan rehvattais? :) Mä jätän auton aina suosiolla jonnekin Mariankadun tietämille tai kaupungintalon taakse. En jotenkin osaa ajaa sinne Pasaatiin vieläkään, kun silloin kun siellä vielä asuin, niin nuo oli ne parhaat P-paikat. Miten niin oon tapoihini juurtunut ;)
 
missäs kaikki oikein on, kun niin hiljasta on???

meillä on kauhee meno päällä koko ajan.. Ja mulla menee kyllä kohta hermot.. Silmät sais olla selässä ihan koko ajan..poika seisoo polvillaan (tukea vasten ) koko ajan. ok. meno ihan vakaata.. Mutta eilen kekkas siten tän seisomisen tukea vasten toista kertaa perättäisenä päivänä. Ja huonosti siinä sitten kävi.. Olin vieressä valvomassa, mutta en ehtiny kopata kiinni ku toinen horjahti siitä lattialle.. Ja kopsaus ja itku oli tuloksena. Mä meen tänään ostamaan sen konttauskypärän. Meillä kun on laattalattia niin tulee pahaa jälkeä! Tuikut ja muut koriste-esineet on nyt siirretty taka-alalle.. Eli meidän koti ei saa mitään "kaunis-koti" palkintoa...

puklailu on taas lisääntynyt.. tänään on tullu taas oikein urakalla, ja parin tunnin hereillä olon jälkeen on kolmas vaate kerta menossa... Varmaan johtuu tosta semperistä. Tästä lähtien ostan vaan nannia vaikka onkin kalliimpaa.

mitäs muuta valittamisen aihetta mä keksisin?? :kieh: no ei mulla muuta taida sydämellä olla. Flunssa on lähteny veke, joten tänään päästään pojan kanssa ulkoilemaan ja meen YKSIN jumppaamaan!! Jes.

mukavaa pakkasviikkoa
 
Huomenta.

Hiljaista tosiaan näyttää olevan. Minäkin olen jopa ehtinyt suunnilleen kaikki kirjoituksenne lukemaan.

Keitin eilen vispipuuroa ja todella hyvin maistuu kaikille muille paitsi keskimmäiselle. Lähti liikkeelle siitä, kun noi kaupan vauvahiutaleet pääs loppumaan enkä jaksanut eilen lähteä kaupoille, kun on tullut joulun alus ja vähän tämä vuoden vaihdekin niissä juostua.

Meillä käytössä 74/80 cm vaatteet. Housut pitää olla jo 80cm, kun muuten ovat mallia polvihousut. Meidän pikkumies tuntuu olevan pitkäsääristä tyyppiä.

Klomppeja kokeiltiin eilen. Siis kaupan 8kk purkkia oli tarjolla. Kokonaisia herneita pyöritteli ihmeissään suussaan, mutta kaikki tuli kuitenkin syötyä ilman mitään kakomisia.

Pakkasta on tosiaan ollut. Joka päivä on saanut puita pesään lykätä. Meillä ei olla enän hetkeen oikein kunnolla nukuttu ulkona, kun vaunuissa ei mahdu kääntyilemään. Ja hyvinhän meillä sisälläkin nukutaan, kun omaan sänkyyn pääsee. Eli yö unta noin 11-12tuntia, päiväunia vaihtelevasti 1-3 kertaa/pv, yhdet kestoltaan 2-3 tuntia, muut luokkaa 30-45min. Joten keskimäärin taitaa unta tulla 15 tuntia/vrk.

Pakkasrajaksi minäkin sanoisin -15. Tosin en ole mistään tarkistanut.

Kaveripiiri on supistunut nyt todella pieneksi. Osittain syynä on keväällä -07 tehty muuttu vaikka kilometrejä ei kovin paljoa uuden ja vanhan kotipaikan välillä olekaan. Vain yksi vanhoista mammakavereista on meillä käynyt sen jälkeen. Julkisilla ei meille tahdo millään päästä, mutta omalla autolla (joka lähes jokaisella nois vanhoista kavereist kyllä on) hurauttaa alle ½ tunnissa. Miehen kautta tulleilla kavereille ei oikeastaan kellään ole lapsia joten elävät viel bilevaihetta. Tältä paikkakunnalta en ole saanut aikaiseksi koottu viel mitään mammarinkiä. Lähinnä tapailen muita aikuisia viedessäni ja hakiessani lapsia eskariista ja kerhosta.

huh, huh tais tulla taas kerran romaani :)

Jossu & K 7½kk
 
Huomenia...

Haluisin kans ruikuttaa..... |O Meidän meininki on ojasta allikkoon koko ajan... ihankuin kattos jotain nauhaa aina uudestaan alusta. Ollaan palattu taas siihen pieruongelmaan täysin. Elikkäs heräillään pieruihin,etenkin aamuyöstä... en tajuu mistä ne taas on lisääntyneet,mutta eipä tohon tunnu ikä ainakaan auttavan :kieh:
No eipä noi nyt oo kummosia ongelmia verrattuna siihen että mun mummolla todettiin paksusuolen syöpä ja äidin miesystävällä huulisyöpä,äippä on ollut tosi maassa :'(

Ulkona nukuttamisesta, Minä veisin kyllä vielä,mutta kun poika ei jostainsyystä nuku kun sen 30-40min ja sit alkaa huutamaan ihan hysteerisenä :eek: Ihan lämmin on ollut,jopa hiukan hikinenkin erään kerran. Tosin posket oli eilen kylmähköt kun kävelin tunnin lenkin vaunujen kanssa...luulen kyllä että ei tykkää kun on niin topattu ettei pääse liikkumaan.
Eihän tota helpolla sisällekkään nukuteta,eikä vältsist nuku yhtään kauempaa,mut eipähän herää huutoonsa..
Lenkillä ollessa uinuu kyllä sen aikaa mitä kävelen. Täällä on pakkasta ollut pahimmillaan joku -14,siis päiväsaikaan kun oon mittaria tiirannut. Tuskin enää -20 laittaisin,kosken kärsis ite lähtee lenkille :D

Naukuri: Pasaatissa joo.... hesen kuppilassa olis varmaan parhaimmat tilat/syöttötuolit jokaiselle =)

Mulle on tulossa ruokavieraita húomenna... jos tekis risottoa ja kalaa,etin jotain uusia tuulia täältä netistä. Tekee mieli testata jotain uutta =)
 
juuh, pakkasta tosiaan..hurr..mittarissa tänäänkin -17. huomenna onkin luvattu jo lämpenevää..ihanaa!!

onpas monella alkanut hienosti jo pottailut!!

joko kaikilla muilla istutaan jo tuetta tai ylipäätänsä sylissä ilman keikkumista?? meillä kun tyttö on melkein heti kallellaan johonkin suuntaan jos ei kiinni pidä niin ihan sata varmasti löytyy turvallaan..tuntuu olevan kovin etukenossa aina..ehkei oo vaan valmis istuttamiseen kuitenkaan vielä...?!

jaahas kutsu kuuluu, tyttö heräs ekoilta päikyiltä..

 
kurpitsa Miellä ei vielä istuta tuetta. Sylissä kyllä kampeaa istumaan ja siinä suht hyvin pysyykin. Syöttötuolissa istuminen onnistuu melko hyvin vaikka siinäkin kallistellaan ja toisinaan roikutaan kainalon varassa. Lattialla jos nostaa istumaan meni heti etukenoon.
 
istuminen poika pönöttää istuallaan ihan nätisti.. mutta sitten kun lähtee kaatumaan niin se on sitten menoa... ELi se suojausrefleksi puuttuu vielä..

mä taas jumitin tänne koneelle. hitsin puikulat. jos nyt hilais tän ahterinsa muualle ja rupeis tekemään vaikka jotain kotijuttuja kun poikakin nukkuu..
 
Kaverit: On onneksi pysynyt, vaikka muilla ei vielä omasta kaveriporukasta ole, tosin nyt toukokuussa yhdellä on L-A ja toisella kova vauva kuume. Sit oon myös tutustunut paljon muihin äiteihin. :)

Pottailua: Ei olla vielä aloitettu, eikä varmaan ihan vielä aloitetakkaan. :)

ja tosiaan mäkin sanoisin sen -15 pakkas rajaksi, mutta en ole varma.

Kurpitsa: Meillä istutaan lattialla ym. ihan hyvin jo lattialla pian kyllä imetystyynyä vielä selän takana varmuuden vuoksi jos sattuu kellahtamaan.
 
meillä vähän samaa kuin repalla tuon pakkasella nukkumisen suhteen ( meillä tosin ei herää itkemään tms. )ettei jostain syystä nuku jos ulkona on enempi kuin -6 astetta, torstaina kun oli -8 kun käytiin vaunuttelemas niin pirteenä heräs 45min päästä, olisko syy sitten siinä että virkistyy niin hyvin kun on ilman liiankin raikasta ;) :LOL: pe asti on pakkasta ollut koko ajan sen yli -15 astetta ja nytkin kun kurkasin niin aina vaan mittari näyttää enempi, nyt -18 ja juu en nukuttais yli-10 asteessa ite mut kaikki saapi tehdä niin kuin itse parhaaksi näkee =) ja tääl meil päin on kuitenkin aika harvoin pakkasta näinkin reilusti..

syöttötuolis kun istutaan niin on siinäkin hassusti aina toiselle kyljelleen kallellaan joten edelleen syötöt hoidan sitterissä..
 
täällä -20 astetta. eli pakko saada sisälle nukkumaan.. :headwall: :headwall:
ja sama natina jatkuu heti aamusta..aattelin et kokeilen vielä kerran tuon maidottoman kun kauppaan pääsen itelleni omat eväät hakemaan. ja jos se ei auta niin on todettava että se on jotain eroahdistusta/hampaidentekoa jne....

repa: :hug: voi ku noi teidän pieruongelmat lähtisi jo..meillä auttaa tuo disflatyl niihin mut ilman niitä pierut jukkii myös.. :( teillä ei tainnu niistä apua olla..jos en väärin muista. ja noi masuvaivat tällä iällä noilla on tosi kurjia... :( sais jo loppua kaikki.
tuo natisee todennäköisesti tuota masuaan myös. ku kakka vähänki kovemmalla nii herran elämä ei luista. pitäis nii löysällä saada maha pidettyä et sais huokaisemalla tavaran ulos silloin elämä hymyilisi. mut vaikeeta se on sellasena pitää. sillä kokeilen vielä tuon maidottoman kerran jos se olikin aiemmin se mikä tilanteen laukaisi. mut jaksuja sulle sylin täydeltä. :hug: :hug:

istumisesta: täällä nyt vasta alettu lattialla ja sängyllä istumaan itse. ei ite pääse mut istuu napakasti ku laittaa. tosin suojeluheijasteet puuttuu ja muksahtaa sit jos horjahtaa enemmän. et vahtimatta ei voi jättää.
 
Huhhuh. Ulkona se poika sit taas möllöttää unilla. Meillä oli mittarissa just tuo -15 astetta ja laitoin taas viltin vaunun eteen. On siellä vedelly nyt 1,5h, joten meidän poika taitaa pitää siitä, kun ei pysty liikkumaan siellä :D

Kurpitsa: Meillä sama meininki. Ei mitään toivoa, et pystyis istumaan yksin, saati et itse nousis istumaan. Syöttötuolissa vaan käydään ihastelemassa maisemia, sit alkaa heilua. Eteenpäin kallistuu ja sivuille, ei siis vielä varmaan toviin pysy itse istumas. Helpottais kyllä kovasti jos pysyis, koska lattialla menee ihan heti hermot :( Sit kun istutan jalkojeni välissä lattialla, niin johan viihtyy. Meidän poika on tosi pitkä ja laiha ja musta se näyttääkin ihan siltä, ettei varmaan vielä pitkään aikaan kykene hallitsemaan noita pitkiä raajojaan. No kai ny joskus ;)

Tänään pitäs käydä ostamassa turvaportit portaisiin ja laitella vähän tauluja seiniin. Vahakangaskin pitäis ostaa ruokapöytään, et olis sitte valmiina, kun poika iskee siihen soseensa :) En vaan ole löytänyt vielä mieluista. Pitäis Marimekko käydä tsekkaamassa vielä. Teillä joilla on portaat, niin onko teillä portit ja jos on, niin onko sekä ylhäällä että alhaalla?

Ihanaa talviviikkoa kaikille!!
 
Meillä on istuttu napakasti jonkun aikaa, mutta vain jos joku laittaa. Pari päivää on nyt pyrkinyt kovasti pystyyn kaikkea mahdollista vasten ja nyt hoksannut että miten pääsee itse istumaan. =)

Pidän pakkasrajana myös -15, mutta jossain -12 asteen pakkasessa ei ole tyttö tahtonut nukkua kovin pitkään. Uskon sen myös johtuvan liiasta toppauksesta, ei ole niin mukava olla.. Tänään pakkasta -18, joten ihan ei vielä päästy ulos, mutta ehkä päivemmällä kun aurinko jo lämittää.. Tuleepahan harjoteltua sisällä nukkumista, kun jossain vaiheessa niin on tehtävä..

Ollaan kokeiltu pottaa aina silloin tällöin ja tulokset on aina jossain muualla kuin missä pitäisi. Mutta ei sillä väliä, laitan potan nyt hetkeksi syrjään ja istutaan siinä sitten myöhemmin. Muuten meillä kestoillaan päivisin, yöksi en ole jaksanut testata sopivaa vaippaa, joten kertis kelpaa hyvin..

Resepti jakoa: Tässä älyttömän hyvä chili-broileripiirakka

Pohja:

3dl vehnäjauhoja, 100g leivontamargariinia, 1 muna, 1 rkl kylmää vettä

Täyte:

1 sipuli, ½ rkl öljyä, 1 grillattu broileri (olen käyttänyt perus suikaleita), 1 punainen paprika, 1 dl suolapähkinöitä, 1 tlk (2dl) kasvirasvasekoitetta, 1 muna, 3/4 dl thai sweet chili kastike, 2dl emmental-mozzarella juusto raaste

Nypi vehnäjauhot ja kylmä rasva murumaiseksi seokseksi. Lisää nopeasti muna ja vesi. taputtele taikina jauhotetuin käsin voidellun piirakkavuoan (24cm) pohjalle ja reunoille. Laita vuoka jääkaappiin täytteen valmistamisen ajaksi.

Hienonna sipuli ja kuullota. Erottele broilerin liha luista (tai paista ne suikaleet). Kuutioi paprika. levitä piirakkapohjalle sipulit, broilerit, paprikat ja pähkinät. Sekoita keskenään kasvirasvasekoite, chili ja muna. kaadas eos vuokaan ja päälle juustoraastetta. 200 astetta alatasolla noin 30 min.

Huh tulipas pituutta :p
 
Porteista: Meillä on portti vain ylhäällä kun täällä yläkerrassa lähinnä ollaan. Alhaalla on takkahuone, sauna, pesuhuone, kodinhoitohuone ja miehen siskon makuuhuone. Myös vaunuja pidän siellä kun sieltä saa kätevästi ulos nukkumaan.. Portissa on onneksi kissan mentäviä rakoja, joten raukka pääsee turvaan kun liika läheisyys ahdistaa :D
 
Maijoh: No tuota mun pitikin vielä kysyä, et jos jollain on kissa, niin millaisia portteja teillä on et kisu mahtuu välistä :D Muistatko minkä merkkinen portti teillä on? Me haluttais sellainen jonka sais kiristettyä seiniin eli ettei tarvis ruuvailla. Mut noi raot kans arveluttaa ja siks en uskalla ihan summan mutikassa ostaakaan. Kurjahan se olis, kun kissalle pitäs käydä vähän väliä avaamassa porttia ylä- ja alakerrassa :LOL: Meillä siis alhalla olkkari, keittiö yms ja ylhäällä makkarit, joten portit pitäs varmaan olla molemmissa päissä.
 
naukuri ja repa....olikos se nyt sit lauantai ja klo: 12.00 suurin piirtein? Hesen kuppilas on parhaiten tilaa...vaikka muuten inhoon sitä paikkaa :/ .....meil on portti alhaal...mut pitää laittaa ylös kans...kun neiti jo liikkuu....tavalliset puuportit on....ja kissa mahtuu....asuu kyl nyt anopil...juu ja pieni ja laiha tuo meitin kissa kylläkin =) ...en tiedä porttien merkkiä...ollaan saatu ne kaverilta...seinään pitää kiinnittää...itse ottaisin ne...mitä ei ruuvailla....

Istuminen...meil istutaan syöttötuolis ihan hyvin...lattialla pysytään jonkin aikaa...mut ei voi jättää, kun kaadutaan yht´äkkii jonnee suuntaan :/ ...eli ei osata viel kunnolla...

Pottailu..edelleen sujuu...nyt kahtena kertana on tullut kakat pottaan =) !...vielä kyl pissejä tulee vaippaan...tänäkin aamun oli kuiva vaippa, käytiin potal ja tuli pisut...hetken päästä oli märkä vaippa...no pikku hiljaa...
 
Heip! Täällä pikaisti koneella, kun pitää leikittää typyä..

Portti oli tässä asunnossa valmiina, sekä ylä- että alakerrassa - ja hyvä niin, koska koitan oleskella vähän kaikissa huoneissa kerrallaan. Huomaan, että Neakin viihtyy kun ympäristö vähän muuttuu eikä aina köllötellä olkkarissa ;)

Istuminen sujuu suht' hienosti, mutta aika ajoin kenottaa aika lailla etukenossa. Oen tulkinnut sen selän väsymiseksi ja ottanut silloin babyn pois istumasta. Meillä taitaa suojarefleksitkin jo vähän toimia, kun Nea hienosti nojaa käsiinsä, jos meinaa kaatua.

Kelläs se vauva valvoikaan neljättä tuntia... Meillä tuo on ollut aina merkki siitä, että Nealle alkaa riittää vähempi päiväuni - siis jos itkee vaan kun koittaa nukuttaa. Nyt ollaan päivin hereillä 4h putkeen eli herää aamulla kuuden jälkeen ja ekat päikkärit ottaa 9.30-10. Sitten valvotaan 3-4h ja toiset unet ottaa klo 14-14:30 ja yöunille sitten 19 maissa. Kannattaa siis kokeilla siirtymistä pidempiin valvejaksoihin!

Kokkareet on alkanut mennä hienosti alas - niin tyypillistä minulta ylireagoida heti, jos kerran ei homma toimi :ashamed: Nyt syödään jo täysin kaupan valmissoseita 8kk --> jälkiruokina, siis niitä hedelmäjuttuja ja puuroissa tosiaan siirryttiin itsetehtyyn puuroon. Päiväruokina olen antanut muutaman kerran kaupan purkkeja ja hienosti typy syö kunhan suurimmat palat muussaa haarukalla pienemmiksi. Ja itsetehtynä ruoka on aina karkeempaa, niin on ollut alusta asti joten sen kanssa ei ole ongelmia.

Pakkasrajana olen pitänyt 10c ja nukuttanut nyt sisällä nämät pari päivää. En tiedä miten reagoisi näihin pakkasiin, mutta ei ainakaan 9c asteen pakkasessa nukkunut kuin hetken joten ajattelin pelata varmaan päälle.

Meillä Nea alkoi tänään nousemaan ahkerasti ylös: nousee varpaiden varaan mahallaan maaten ja pylly nousee jo kivasti konttausasentoon =) Se on varmaan enää päivistä kiinni ennen kuin tuo mittarimato pääsee kunnolla liikkeelle!

Mutta nyt alakertaan leikkimään!
 
Ja niin: pottailusta piti kysyä.. Siis koska se "pitää" oikein aloittaa??? :eek: Kaverin poika ensi kuussa 2v. alkoi vasta joulun alla tutustumaan pottaan ja pidin sitä ihan "normaalina". Mikä mahtaa olla suositus, jos siis ei äidin omasta halusta aleta kokeilemaan aiemmin? En tahtoisi alkaa sitäkin opettamaan Nealle tähän syssyyn, kun muutenkin oppii ja joutuu opettelemaan niin paljon uusia asioita tässä 8kk iässä.
 
Hyvät uudet vuodet täältä Lontoon kirkolta, luntakin tulla tupsahteli taivaan täydeltä joten kotosalta tuntuu :D

Sori se tapaaminen kerettiin hesaan vasta iltapäivästä. Freijukka kun on hammas tuskissaan ja nukkuminen vieraissa ei ole sujunut oikeen hyvin. Melkein koko loman nukkui meidän vieressä kun ei yöllä halunnut olla pinniksessä. nyt on mulla tosi kipee selkä :kieh: viime yä kotona jo helpotti.

Istumisesta
Istuu aika hyvin ja ponkas tuossa lauataina jo melkein itsekeseen istuun, Nukkumisesta varmaan sen 14h vuorokaudessa tulee unta.

Mitäs vielä, kilot, en oo uskaltanut vaa´alle vielä. Käväsen vielä vilkuilemassa noita teidän kirjoituksia.

nyt pyykkään!
 
Meillä on eka hammaslääkärikäynti takana. Aika turha reissu, mut tulipahan tehtyä.

Yöt on aivan kamalia, en enää tiedä mitä tekisin. Eeva on päivälläkin paljon kärttyisämpi kun ennen, mihin on kadonnut meidän neiti aurinkoinen? Mikään ei enää kelpaa eikä missään ole hyvä, paitsi sylissä eikä silloinkaan jos ollaan paikoillaan. Taitaa olla vähän saman suuntaista tosin kaikilla, että eiköhän se ole joku vaihe..

Miehessä on edelleen kyllä jotain outoa ja se joku puuttuu, mutta laitan sen osittain lääkityksen piikkiin, se ottaa 6 lääkettä päivässä joista 2 on mielialalääkeitä, ne vakauttaa aivoja ja lisää verenkiertoa tms. Mutta pakkohan niiden on siihen mielialaankin jotenkin vaikuttaa vaikka suhteellisen mietoja ovatkin. Ollaan melkein niinkun ennenkin, useimpina päivinä. Miehellä on jatkuva päänsärky ja joinain päivinä -kuten ilmeisesti tänään- se on niin paha että mies ei edes puhu mulle, on vaan omissa oloissaan.

Korvien haromisesta mainitsi muuten hammaslääkäri tänään kun Eeva siinäkin huitoi korviaan.. sanoi että jos ei tulehdusta ole korvissa, niin toinen vaihtoehto on ne hampaat kun saattaa sattua päässä asti ja tuntua vielä enemmän makuulla. Ja sit tietty väsymys voi olla syy kans, niinku Edla tais sanoakin jo.

Kaveripiiri on mulla pienentynyt entisestään. Ei mulla koskaan ole ollut 50 kaveria, muutama hyvä ja rakas ystävä vaan. Mutta nekin asuu nyt ihan eri puolella Suomea enkä niin pääse Eevan kanssa niitä katsomaan. Eikä yksi niistä edes tykkää lapsista. Puhelimessa tulee sit juteltua ja mailaillaan, mutta en mä tiedä mitä niille lapsettomille sanoisin kun meillä on niin eri kuviot ja jutut. Italiassa mulla on 2 hyvää kaveria plus sitten kaikki miehen 100 kaveria, mutta ei niiden suhtautuminen ole mitenkään muuttunut nyt kun meillä on lapsi. Ne on lapsellisia suurin osa muutenkin kun ovat järjestäen mua vanhempia, miehen ikäsiä.

Tosta Bebesin hoitohuoneesta.. kyllä me sinne Eevan kanssa päästiin ihan noin vaan kun käytiin sillon kun se oli ihan pieni. Enkä tosiaan ostanut mitään ensin enkä edes katsellut vaatteita, marssin vaan suoraan kysymään tädiltä että onko niillä hoitohuone. Ehkä mun kohdalle vaan osui kiltti täti. :)

Portit on Italian kodissa kuulemma jo kiristelty paikoilleen. Alakerrassa ei ole, mutta pitää kyllä hommata. Niin että kun menee alimmasta kerroksesta ylimpään, joutuu matkalla taistelemaan neljän portin kanssa. :)
 
carmen...ei sen pottailun kans mikään kiirus ole...sitten kun itsestä tuntuu hyvältä...pojun kans taidettiin aloitella joskus 1 vuoden iässä...koskaan ei oppinut kakkaa sinne tekeen :eek: ....teki vaippohin eli haki kaapista itse housuvaipan ja meni huoneeseensa pusaa :LOL: ...pisut teki pottaan...kakat oppi sit tekee pönttöön...Edith on jo pitkään ollut yökuiva ja päikkäreiden jälkeen on kuiva vaippa, joten olen aina kun neiti on herännyt vienyt suoraan potalle...ja pissii sinne...ja kaksi viimestä kakkaa on osunut myös potalle....vaippaa pitää kuitenkin pitää...kun pissiä viel sinne lirahtaa valveilla ollessa ;) ...

marmotta...juu hiukan outo tuo Bebesin juttu oli...hiukan harmitti, mitä asiakaspalvelua...varmaan käsitti, et oltais vain käytetty "hyväksi" heidän hoitopaikkaa, ostamatta mitää....kiva kun siä edes olet saanut hyvää kohtelua sieltä...muuten koko liike menis boikottiin mun silmissä :D !!

Korvien harominen...meil myös...olen yhdistänyt sen väsymykseen...kun neiti on oikein väsynyt niin haroo naamaansa ja korvia...
 

Yhteistyössä