TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 TAMMIKUUSSA

Kaikki uudet ja vanhat tervetuloa vain! :)

:wave: Öttiäinen + muut turussa asuvat :wave: Joskus jo kyselinkin, mutta en saanut vastausta. Eli onko kokemusta turussa olesvasta tukkuliikkeestä : Babytown ? Onko ihan ok paikka, ja uskaltaako sielät esim. lähteä tilaamaan jne. ??

Viime yö.. joo neiti oli 3-5:40 tissillä, ja sit heräs jo 7 uudestaan |O

Meillä on J:stä tullut nyt oikein äidin tyttö, edes isän sylissä ei kauaa viihdy, jos äiti lähtee toiseen huoneeseen, syntyy kauhea itku! :|

Tuosta pakkasrajasta: Mun muistaakseni se oli kyllä -15 astetta, mutta jokanen nyt varmaan osaa oman järjen mukaan kattoa laittaako ulos vai ei.. Nyt on ollut pari päivää -8 astetta ja tuntuu että neiti on nukkunut paljon paremmin päikkärit kun on ollut pieni pakkanen! :D
 
vaatekoko: 74 bodyissa, housuissa menee 62-74 riippuu valmistajasta.

palat: pienehköt kokkareet menee hyvin soseen joukossa, mitään sormiruokia en ole vielä tarjonnut.

puurot: nyt syödään nallen pikakaurahiutale+kuitua, nallen ohrapuuroa sekä nallen 4-vilj.puuroa

yösyötöt: on meillä loppu..silloin 27.pvä joulukuus aloitin antaa vettä raakasti ja 2 yönä joi vettä 20-30ml ja sit kolmantena yönä otti enää vain pikkuhörpyn ja sit ei oo tarvinnut enää mitään. toki vielä herää yöllä mutta taipuu unille ilman syömisiä. viime yönä heräs 2x. eka pirtee höpötys alkoi 22:30 ja kesti 20min. ja toinen höpöttelytuokio alkoi 3:20 ja kesti reilun 1h mut mikä parasta nukkui 6:45 asti..

kilot: on alkaneet jo nyt lähteä vauhdilla, torstaina aloitin kuurin ja lauantaihin mennessä oli jo 1kg lähtenyt. olen myös huomannut että mun iho-ongelma on alkanut lievittymään, eli iho ei ole nyt tuntunut enää niin rutikuivaltu kun aiemmin..

pakkanen: tääl on tänäänkin -16 astetta, kuten eilen ja entispäivänä..meil onkin nukuttu päivisin nyt 3x30min kun ei ole saanut tyttöä ulos unille..vois nää pakkaset jo hiipua ees alle 8 asteen..
 
Jaahas, tainnu jotain galluppiaki ollu.. kokeillaanpa osallistua.

vaatekoko; 74/80cm

palat; kotitekoista ruokaa kun syödään, aina on pieniä paloja ollut ja hyvin ne on menneet jo ennen hampaitakin. Myös ruisleivän liottelu suussa on sujunut hyvin ennen hampaita, nyt menee siis jo pieniä mutusteltavia palojakin kahden hampaan avulla.

puurot; aamu-, välipala- ja iltapuurot menee hyvin. Toistaiseksi ostettu kaupasta "ikäpuuroa", eli mitä sekoitetaan esim. veteen. Höysteeksi hieman hedelmäsosetta =)

yösyötöt; kevyen tassuttelun avulla yösyötöt jätetty pois tuossa kk sitten. Viimeinen illalla n.23, ja seuraava aamulla n. 7.

kilot; edelleen miinuksella verrattuna raskauden alku-aikaan, hyvä niin. Mullahan on se ns.käänteinen hormoonitoiminta, eli raskausaikana ei tullut yhden yhtä kiloa lisää, ja kun vauva syntyi, putosi 8kg joista vain kaksi on tullut takaisin, eli tilanne tällä hetkellä -6kg.

potattaminen; meillähän on tehty kakat pottaan (tai alkuun altaalle) jo 1kk iästä asti, eli 90% kakoista tulee pottaan, ja vain ainoastaan silloin kun on maha löysällä tms. saattaa pikkuviiru ehtiä vaippaan. Mutta siis pääosin kaikki pottaan, vauvallekin mieluisampi vaihtoehto ;) . Muutoin käytössä kestot.

Olikohan tuossa kaikki? =)
 
Hellurei! Täällä on melkein -20 astetta!!! Tyttö "joutuu" nukkumaan kaikki päikkärit sisälle. Katotaan kuin menee, kun yleensä nukkuu max. tunnin kerrallaan sisällä.

Siitä pääseekin hyvin nukkumiseen eli meillä nukutaan yöllä n. 11 h ja päivällä 3x30 min - n. 2,5 h eli kokonaissaldoksi tulee n. 15 h.

Mie olen pitänyt pakkasrajana -15 astetta. Lampaantalja on ollut joko alla tai kopan päällä lämmittämässä ja harso "tuulensuojana".

Täällä käytetään vielä äippäpakkauksen vaatteita ja 62 cm vaatteita! :wave: Painoa oli 6 kk neuvolassa 7 kg.

Palajan myöhemmin!
 
Päiviä...

Poitsu nukku taas melko levottomasti yön,lähinnä piereskeli... mut tulikin tänään sit aivan megakakat :D Selässä asti...piti vaihtaa koko vaatekerta. :x Mut siis löysempää kuin aikoihin,johtuisko siitä että oon saanu maitoo menemään paremmin kun useaan päivään....
Nyt nukkuu itekseen sisäpäikkyjä,kun ei tahdo tuolla kovassa pakkasessa oikein nukkua... en tiiä kyl nukkuuko yksikseen sisälläkään kovin kauaa. Ilmeisesti ei nuku rattaissa siks kun joutuu laittamaan niin julmetusti päälle ja Kasper tykkää liikkua unissaan,ehkä vermeet rajoittaa :/ Mene ja tiedä...
Väsytin sen nyt ihan piippuun,niin nukahtikin yllättävän nopeesti pinnikseen... tein tissityksen samaan malliin kuin yöunillekkin mentäessä,tuntu olevan hyvä veto =)

Yösyötöt, edelleen menee vaihtelevasti 2-4 kertaan,tosin yksi noista kerroista voidaan laskee aamutissiks vaikka sillä unia jatkettaskin tunnin verran,mut ei syö sit enää kun kunnolla herää... Tällä hetkellä en edes yritä päästä eroon niistä,koska en haluu siirtyy korvikkeelle...

Matami, Mullahan on se luumukikka mitä sorvaan tarvittaessa joka ruokaan sekaan että alkaa uppoomaan... vältsist ei tarvi kuin pariin ekaan lusikalliseen ja sit menee jo ilmankin. Neuvolassa antovat siunauksen,vaikken sitä nyt pyytänytkään,mut tuntu pitävän ihan kelpo menetelmänä. Meillä kun luumua pitää jokatapauksessa antaa joka päivä mahan takia. Ja se vasta kamalan näköstä soosia onkin,makua en uskalla edes arvailla :D Mut jos herra kerta pitää.. en söis kyllä niitä kaupan purkkejakaan :x Mut tuntuu et mitä kamalampaa kamaa,sen maukkaampaa pojan mielestä :p

Kotkasenssit käy periaatteessa kumpanakin päivänä.... mut lauantai olis siinä mielessä kivempi,että pääsis hyvissäajoin,niin poitsukin olis virkeempi...joskus ehkä päikkäreiden jälkeen puolenpäivän tienoolla vois olla hyvä. Mutta ei toi mikään ehdoton ole... =)

Jaahas,sit laittamaan lärvi edustuskuntoon... lähtään kaupunnilla käymään jahka ipana herää...
 
majj ja kriisi Ihanat uudet kuvat pikkuisista :)!

Täällä pohjanmaalla -9,5 :D, Jessi vetelee sikeitä sisällä. Laitoin vaunuihin nukkumaan, jos vaikka luulisi olevansa ulkona :whistle: . Eilen tämä sama hämäystaktiikka ei kyllä toiminut, nukkui van 35min. Nuhan takia en uskalla laittaa ulos pakkaseen nukkumaan, vaikka saattaishan saada siellä paremmin hengitettyäkin.

Liikkumisesta on ollut täällä puhetta. Jessi nousee hienosti konttausasentoon ja heiluttelee siinä itseään :D, hauskan näköistä touhua. Joskus siirtää toisen polven hieman eteenpäin, mutta käsillä ei ymmärrä siinä tehdä vielä mitään. Karhunkävelyasennossakin jumppailee päivittäin. Osaa ryömiä, jos vain haluaa ja peruuttaminenkin onnistuu. Saa nähdä koska hoksaa, miten konttaamalla pääsee eteenpäin näppärästi. Istuu mielellään pitkäänkin lattialla ja leikkii, mutta saattaa yhtäkkiä heittäytyä selälleen :/ . Ihan yksistään en uskalla jättää istumaan, ellei ole kunnon suojavallit selän takana.

Potattaminen Kerran olen iskenyt Jessin potalle. Neitiä nauratti vain :D. Pissi heti vaippaansa, kun pääsi potalta pois ja oli vaihdettu uusi vaippa...että näin. Täytyis varmaan kohtapuoliin aloitella treenaamaan....hiljaa hyvä tulee.

Tuoreista hedelmistä, kasviksista ja marjoista Oletteko antaneet noita teidän pikkuisille? Itse en ole antanut kuin banaania ihan tosi vähän ja raastettua kurkkua soseen seassa pikkuisen. Tomaattia on saanut imeskellä, sitäkin vain vähän.

Täytyy mennä pakkailemaan hoitokassiin vaipat, lelut sun muut. Lähdetään Jessin mumman luo kyläilemään.

Kirpakkaa pakkaspäivää kaikille :)!
 
Ohos, meillä Heltsinkissäkin on näköjään -10 astetta. Siellähän on ihan talvi :D Ja aurinko paistaa B) Liekö meillä sitten merellä osuus asiaan et noin reippaasti on asteita :/

Matami, voi ei, et vetelitte pitkin kamppii ettien autoo :LOL: Se on kyl aika monimutkainen juttu siinä suhteessa :)

Bebesistä
, ehkä se tosiaan on sit se baby VIP eli ensin isot fyrkat tiskiin ja sit pääsee sinne. Tosin en tiiä oliko siinä kerroksessa aiemmin lastenhoitohuonetta vai onko se nyt vasta tullu sinne, et oliks niil aiemmin se sen kerroksen ainoo.... näyttääkös linkki tutulta?
http://www.bebes.fi/myymala/myymala.html


Meillä ei nirsoilla ruoan suhteen, muuten ku kaiken ruoan :( Eilen sain taisteltua viisi lusikallista jokaista ruokaa ja sit meni suu suppuun. Se pikkasen saattaa auttaa, et neiti saa tunkea omat sormet sinne ruokaan :whistle: Joten neiti ei välitä on klimppejä vaiko ei....

Carmen, kiva kuulla et teil on kaikki hyvin siellä turgus ;) ja et netti vihdoin toimii :D

Unet, meillä neiti erehty nukkumaan taas 23.30-09.00 ajan heräämättä :eek: Ja nyt uusimpana on tullut se, et joka sisänukutuksessa joutuu ottaan viereen ja paijaa poskea :/ Mistäköhän tonkin keksiny :D Sain suht kivuttomasti huudotta nukkumaan nyt päikkäreitäkin, tosin huuto alkaa jo ku saavutetaan makkarin ovi :whistle:

Liikkumisesta, meillä kans mennään oman akselin ympäri ja peruutetaan jo aika hurjaakin vauhtia. Kieriminen hoidetaankin sitten näköjään vaan sängyllä :D Konttausasentoa ottaa ja siinä sitten itteään rynkyttää... mut ei tajuu, et käsii ja jalkoja vois liikuttaa. Sohvalla kun on vieressä niin kova kiipeemisen tarve on tullut eli lähtee nousemaan ylos repien paidasta tj.

Miiuskaa, mä jo aattelin et oot tuolla ylellä riehunu ja saanu bannii tjmsp... Mut onneks pikkasen mukavampi syy vaihtaa tota nikkii :D mut kiva ku tulit takas :)

Marmotta, kuulostaa positiivisilta uutisilta sun miehestäs :)

Jenni, hyvä et syy löyty ja apua siihen saat :)

Kriisi ja majj,
suloset kuvat :)

Tuoreista,
ainoot on banaani ja porkkana mitä on saanu.
 
Huomenta..

Tänään uskalsin jo laittaa tytön ulos nukkumaan(-8). Nukahti jo pukemsivaiheessa tapansa mukaan. Sisällä vaunuissa nukkuminen tietää 30 min päikkäreitä ja omassa sängyssä vartti..

No mutta niistä tuoresoseista: kurkkua, tomaattia, porkkanaraastetta, päärynää, banaania, viinirypäleitä, mandariinia ja kiiviä. Kiiviä tosi harvoin ja vähän kerrallaan, mutta kaikki muu menee hyvin. Tykkää itse purra pieniä paloja, tarkkana saa kyllä olla vieressä.
 
Puliina:Huomaan myös tuon kaveripiirin muuttumisen. Meillä vielä muutto lisäsi etäisyyttä ja nyt on kaverit ympäri Suomea, harvoin nähdään kunnolla. Ei aina oikein tiedä edes että mitä jutella, kun ei tässä kotiäidin arjessa ole ihmeellisiä asioita.

Sukuun on tullut nyt pari pientä ihmistä lisää. Myös miehen vanhalle luokkatoverille on tullut vauva, hieman meidän tyttöä vanhempi ja asuukin aika lähellä. Niiden kanssa on sitten enemmän yhteistä puhuttavaa.

Ikävää vain että vanhat ystävät etääntyy, meillä se kait kuitenkin johtuu enemmän maantieteellisistä seikoista. Usein porukalla kokoonnutaan meille, mutta tietenkään ei voi riekkua niin kuin joskus ennen.. ;)
 
Puliina/ Maijoh, myös mä olen huomannut ton kaveripiirin muuttumisen. Joko mulla on lapsellisia kavereita ja sit niitä lapsettomia.

Lapsellisten kanssa pitää vääntää sitä lapsijuttuu (osa varmaan muistaa mun vertauksen näistä ylivetosuperäiti-kavereista... :whistle:) ja mä en sitä koko ajan jaksais. Vaikka joo, onhan F koko mun elämäni, mut ei koko ajan kun ihmisten ilmoille pääsee ni tarvii siitä jauhaa, varsinkaan ihmisten kanssa jotka ovat joskus osanneet puhua mun kanssa muustakin kuin jälkikasvustaan! Tajuaakohan kukaan mun pointtia?

Ja sit noi lapsettomat kaverit suurimmaksi osaksi ovat sinkkuja, joten niiden baarisaalistureissujutut on insideläppiä joita ei sit ite tajuu.... :/

Meillä tää etääntyminen ei johdu maantieteellisistä seikoista...

Olipahan tilitys, mut onpahan aihe josta jaksan vääntää :) Tästä tulikin mieleen et Mymmelis sillon joskus tilitti kavereistaan kanssa, et MISSÄ ON MYMMELIS?
 
Edla mäkö riehuja :LOL: :LOL:

No joo, oli niin hassua olla yhdellä nikillä ja myydä tuolla kirppisosiolla omia tuotteita, näin on paljon selvempää.

Kaverit; juu, tahtoohan se vähän olla niin ettei niiden kanssa tule niin paljoa vietettyä aikaa/yhteyttä. Tosin, lähes kaikki kaverit on perheellisiä, joten lasten merkeissä tavataan =) . Mut näinhän se on että aikansa kutakin ;)
 
Majj ja kriisi...söpöt kuvat =) !!

Kaverit...juu muutama uusi on ilmestynyt kuvioihin, nyt Edithin kautta =) ...ihan mukavaa...ystävil, melkein kaikil on tenavia ja kaiken ikäisiä....oikeastaan kyl ihan pienii vauvoi ei ole lähimmillä ystävil...eli eipä tule heitä nähdessä itsekseen höpötettyy näit "vauvajuttui", vaan ihan jotai muuta....onhan onneks tää palsta, mis voi niistä höpöttää :D !! Sellaiset kaverit, ei oo ollu paljon mun kans tekemisis, jotka on täl hetkel sinkkui ( eronneita )..niil on ihan omat kuviot...baila, baila..eli miä oon niitten silmis tosi tylsä...kun ei oo mitää kiinnostavii juttui...ja en oo baareissakaan nyt viihtynyt ;) .....

Tuoretta...en oo antanut, kuin banaania, kurkkuu ja klementtiiniä on imeskellyt...pitää varmaan alkaa antaa muutakin....joku oli antanut leipää....mitens sen suolan kans...kun sitä on leivis jonkinverran??

Edla...no voi pyhä jysäys, miten luksus hoitomesta :eek: ....ei ihme ettei päästänyt meitä sinne sotkee :LOL: :LOL: ...me käytiin siel toises pääs, mis oli joku räkänen sohva ja pari pöytää :kieh: .....no ei niin nöpön nuukaa...hyvä kun päästiin jonnee edes....seuraaval kerral lainaan anopin kettuturkin ja burberryn olkalaukun ja puhun vaik ruotsii...johan varmast pääsen sinne ;) :whistle: :LOL: :LOL: !!!!
 
Kavereista vielä: ehkä tää kaikki on vaan mun omaa murroskauttani siitä, et käytännössä (melkein) suoraan sinkkuudesta perheelliseksi. Eihän me miehen kanssa ees virallisesti asuttu yhdessä ennenku viime keväänä :D Et tavallaan paljon käsiteltävää samalla, ite muuttunu ja sit syyttää et kaverit on muuttunut :D reilu kerho kokoontuu. Toisaalta tietty on hyvä kuulla, et myös teillä muilla on samanlaista.

Ihme unitauti tolle tytölle nyt tullu... viime yönä ne 9,5 tunnin unet putkeen, jakso aamulla vaivoin olla kaks tuntii hereillä ja nyt on nukkunu kolme tuntii :eek: Nyt vissiin on se unikausi viime viikon valvomisesta. Jo oli aikakin B)
 
jopas te ootte tarinoineet täällä!!!

Kaverit: kyllä tää lapsien saaminen kieltämättä vähän tota kaveripiiriä jakaa.. Tosin onneks meidän kaveripiirissä lähes kaikilla on jo lapset.. Mutta toivon hartaasti ettei ne pari ketkä ei oo saanu tahi halunnu lapsia jäis ulkopuolisiks.. Ja mä en kyllä tiedä osaanko mä enää puhua muust ku vauvaelosta... Mä haluan vähän sisältöä eloon. sori.

vaatteet: koko 74 cm tällä hetkellä käytössä.. Kaapissa on myös 80cm vaatteita.. osa niistä on ihan jo ok. kokosia.. Mutta kuten joku täällä manaskin niin merkeissä on eroja.. Naperolla on ainakin ihan JÄRKYN ISOT 80cm vaatteet.

kokkareet: puurossa menee ainakin alas.. ja kohta harjotellaan niillä 8kk sapuskoilla...

Yösyöttö: jäi pois jo elokuun lopulla (eli 3 1/2kk ) . Siitä asti on nukkunut yöt putkeen..

puurot: tavallinen elovena kelpaa hienosti sellasenaan

liikkuminen: kovasti ryömitään ja ollaan konttausasennossa!! Mutta ei siis vielä kontata eikä istuta.. Ja ei muuten osaa vieläkään ottaa vastaan jos lähtee istualtaan kaatumaan. Poitsu on hassusti "panoasennossa" eli konttausasennossa ja siinä sitten nytkyttelee kovasti.. pistää kyllä hymyilyttämään... Meillä noustiin eilen SEISOMAAN TUKEA VASTEN!!! ja aina välillä menee myös polvilleen tukea vasten.. Eli kohta on tuikkukipot jne. vaarassa..

hampaat: ei vieläkään!! Ollaanko ainoita??

Mitoista ei tietoa. epäilen että siinä 9 kilon paikkeilla ja noin 70 senttiä. neuvola on parin viikon päästä, jotta sitte selviää.

onnistuttiin eilen saaman miehen kanssa kunnon riitä mun laukkuhaaveista ja rahankäytöstä. en kuulemma toimi loogisesti.. Mutta onneks sovittiin riita. Huono maku taas jäi. Hitsi. välillä ollaan kyllä niin eri planeetoilla ton miehen kanssa...

jeps. eiköhän tää romaani olis täs.
 
birdie: hampaaton on meidän 8kk vielä myös..mut aiemmilleki tullu just ku tuli 10kk täyteen et sinne odottelen vasta toltakin. selkeesti kiusaa tosi paljon.

puliina: meillä on jo pariviikkoa ollu tuota samaa hulinaa. ja aiemmin ku oli sama kausi menossa käytin korvat katsotuttavana..eikä siel mitään ollu. niin nyt en ole edes vieny. tuota korvien haromista ollu tuollakin kauan..ja sit selälleen ei viihtyisi millään. :(
natinaa mahtuu yliäyräiden päivään..mehuja imee kyllä mut pakko luottaa et ohi menevä kausi..jostain luin et tuo 7-8kk ikä on joillakin raskain kun vauva tajuaa olevansa oma persoona..erillinen isästä ja äidistä. siihen kauteen kuulemma itkua ja natinaa mahtuu. liekö meilläkin sit sitä..en tiiä. :(

täällä pakkasta 16 astetta mut pakko viedä tuo ulos kohta nukkumaan ku se ei sit sisällä nuku ei sit millään ja kohta on väsymys nii paha.

kävelypenkki on ihan ehdoton tuolla. tykkää siitä kovasti. =) vaikkei nyt yhdessä paikassa viihdy kauaa.. =)
 
Puliina/ Nemika, jostain muistan joko lukeneeni tai kuulleeni et väsyneenä lapsi myös voi haroa korvaansa ja meillä ainakin pitää paikkansa. Käsi käy korvalla ja silmiä hieroskelee. En mä tiiä mikä siinä on. Mut ainakin meidän korvatulehduksessa neiti alko huutaa suoraa huutoa heti ku makuulle sen laski ja se oli omille korville aika raastavaa :(

Mä oon täällä ihan tähmitähäh... neiti vetää jälleen päikkäreitä... ihan mahdotonta :eek: 9,5h +3,5h ja nyt vetää toista tuntia jo... onkohan se kipee? :/

Ja siis mulla on tylsää, ei jaksais koneella yksin kökkiä (siis ku ootta pois) eikä töllöstä tuu mitään kattomisen arvosta :(
 
:attn: ...huolisko joku 65cm:sen kitisevän ja natisevan pötkön teille??...on sit valvonut sielt puoli kolmesta asti :eek: ...nythän sit ei mikään oo hyvin...ei vaan suostu ottaa tirsoja...käytiin vähän illal ulkoilee...mut piti melko äkkiä tulla takas...kun neiti alko itkee TAAS ihan kunnol...kiva juttu, kun koira roikkuu toises kädes ja toisel yrität tunkee tuttii neitil :( ...en tiijä mikä mättää tuos ulkoiluskin :kieh: ....alkaa jo äippäkin olla toivoton, jos ulkoilukin on yhtä itkuu :/ !!
 

Yhteistyössä