TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 TAMMIKUUSSA

hyvat uudet vuodet kaikille!

Huomisesta me ei paasta tulemaan :( :( :( Ollaan oltu monta tuntia lastenklinikalla nesteytyksessa tanaan. Ava on 40 asteen kuumeessa ja ripuli on kestanyt yli viikon. Olen kovin suruissani kun en teita naekaan, mutta pikku neidin terveys kuntoon ennen kaikkea.

Olen taalla kylla viela 17.1. asti, etta jos jollain on haluja myohemmin treffata niin tulen varmasti paikalle.

weiss kiva kuulla sinusta. Ihana, etta elama jo vahan hymyileekin.
 
Voi harmi kun ette pääse katrinainen. Olisi ollut kiva nähdä näiden vuosien jälkeen. Mut muksu ennen kaikkea, sehän on selvä. Mun puolesta voidaan järkkäillä vielä uudetkin treffit. Tai jos olette tulossa esim. jumboon, niin mulla ei ole siihen kun kiven heitto..
 
Katris, voi hitsinharmi, mut joo ekaks neiti kuntoon ja sit muut hömpötykset. Sais jo parantua, meidän rippana kesti vaan vuorokauden verran. Mekin voidaan treffailla ihan hyvin, asutaanhan me melkein naapureina muutenkin. Harkitseppa muuten Babybioa ku nyt kerran oot suomessa, seuraava on muistaakseni 15.1.

Meillä neiti on alkanu nukkuu vaan yhdet 2-3 tunnin päikyt ja on hereillä 6 tuntia putkeen... mokoman on keksiny vai olisko jonkun asteinen wonder week menossa? harmi ku ei tullu sitä kirjaa tilattua :( Paljonkohan ton ikäsen pitäis vuorokaudessa nukkua?

G: Paljon nukkuu vuorokaudessa, yhteenlaskettuna yöt ja päikyt?
Laskin et jotain 13h:n luokkaa :eek:

majj, kurjaa jos muksu ei suostu syömään ja juokin huonosti. Nyt tarkkailet sitä, ettei ala kuivumisen merkkejä näkymään :hug:

Böö, kiva kuulla et jollain muullakin melkein 8-kuisella on 62 vaatteet käytössä. Kaverin poika, reilut 2kk siirtynee nyt kokoon 68 ja me mennään 62 vielä :LOL:

Mut nyt nukkumaan, et jaksaa sitten huomenna lähteä ihmisten ilmoille :D
 
Gallup: Yhteensä nukkuu n. 11-13h :eek:

Sitten en ymmärrä miten te imettäväiset miten laihdutte imettämisen avulla, täällä se ei ainakaan päde! :ashamed: :D

Viime yön neiti nukkui sit meidän välissä, kauhea yskä ja nenä vuotaa heräs aina kun yski, ja tutti tippui. Meillä on klo. 11 neuvolaan soitto aika ja soitan kyllä tosta flunssasta että kauanko kannattaa odotella kotona ennenkun vien lääkäriin, ja samalla noista rikkonaisista öistä ja ennen kaikkea siitä kun ei juo!

Tuun sit myöhemmin kertoon lisäää.. Hyvää treffi päivää! Muistakaa ottaa kuva! ;)
 
hauskaa tapaamista kaikille
aaoo ja edla-mamma tavataan me sitten tassa seuraavina paivina. tulen jumboon varmasti joku paiva ja tuo babykinokin kiinnostaa. Just nyt en vaan osaa luvata mitaan, kun tuo neiti on ollut yli kaksi viikkoa kipeana ja tuntuu ettei se koskaan lopu. Tytto oli vaan kuukaudessa laihtunut ja se ei hyvaa lupaa. mikaan ei uppoa paitsi maito hiukan. eli meidan 8kk on reippaasti alle 8 kiloa nyt. :(
 
moikka

ja hyviä treffejä!!

Me nukuttiin koko yö ilman yhtään tutin laittoa!!! JEEE!!!

G: nukkumista noin 15 h.. Mutta en oo kirjaa pitäny, joten pelkkä arvio.. Paljon nukkuu.. Nytkin vetäny päikkyjä yli puoltoista tuntia..

Mulla on edelleen flunssanen olo.. Voipi olla että jätän salilla käymisen suosiolla väliin ja meen vaan shoppailemaan...

Kylläpä AVA:lla on karmea flunssa!! Ja kestäny jo noin pitkään.. Toivottavasti paranee pian!

kilot:kilon verran jäljellä joulukiloja... tavotteeseen matkaa 1,7 kiloa!!! Nyt koitan ensisijaisesti ottaa terveellisestä ruokavaliosta kiinni.. on tullu syötyä karkkia ihan hirveest viimeaikoina..

nyt meen kotitöiden pariin
 
Tässä ex-ghaii, muistaneeko kukaan enää =) . Tuli tuossa nikin vaihto-tarve ;) .
Mutta asiaan; meillä ollaan nyt 8kk, noustaan tukea vasten seisomaan, kontataan ja ryömitään lujaa joka paikkaan, kaksi hammasta, mittaa 73cm ja painoa vähän vajaa 9kg. Kaikki pienet tavarat pinsettiotteella nätisti poimitaan =) joten tarkkana saa olla pikkutavaroiden kanssa.
Hoitovapaalle jään just, olen ainakin vuoden, tai kaksi, katsotaan nyt. Työpaikka odottelee sitten paluutani.
Yöt nukutaan läpeensä, viimeinen iltatissi klo 23 ja seuraava aamulla klo 6. Neiti nukkuu omassa pinniksessä viereisessä huoneessa siskon kanssa.
Itse tehtyjä kiinteitä menee päivässä yhteensä jotain 4dl, ja tissitellään noin 3h välein.
Kaikki sujuu hyvin, ei ole ongelmia allergioiden yms. kanssa, ainakaan toistaiseksi.

Oma paino on jämähtänyt näille kiloille, eli verrattuna raskautta edeltävään aikaan, ollaan edelleen -6kg, eli missään vaiheessa ei ylitetty sitten tuota alkupainoa, ei edes raskauden aikana, mikä toisaalta ei haittaa yhtään.

Oikein hyvää alkanutta vuotta kaikille!
Jos jollakulla on henk.koht. asiaa, mut tavoittaa paremmin YVllä, sen verran harvoin tulee käytyä täällä ketjussa!
 
Joskos nyt sais pätkän kirjoitettua.

Mies ollut tossa jaloissa pyörimässä joulun alusen ja nää välipäivät :LOL:

Joulu meni mukavasti. Paketteja tuli aivan liikaa (mun mielipide). Tosin lelu-leluja sai vain toi nuorimmainen. Isommille tuli kirjaa, peliä ja vaatetta. Syötyä on tullut oikein olan takaa. Vaakaa en ole uskaltanut edes päin katsoa, mutta sit taas uudella innolla, kun joulu herkut suklaa ym on saatu syötyä kaapeista pois. Mies jo suunnitteli yhteistä dieettiä. Ihanaa yhdessä se on niin paljon helpompaa.

Uuden Vuoden aatto oltiin ihan kotosalla. Muutamia raketteja lähetettiin, tinat valettiin ja aikuiset hörppäsivät pari siideriä. Tosin lapset eivät ihan puoleen yöhön jaksaneet valvoa vaikka heille siihen lupa oli annettu. Pikkumies meni normaaliin aikaan noin klo 20.30 nukkumaan eikä ollut paukkeesta moksiskaan. Tosin meillä ei kukaan pääse tuleen ihan ikkunan alle sitä tekeen, kun sen verran maalla asutaan. Keskimmäinen totes noin klo 22 menevänsä nukkumaan. Esikko "uhkaili" koko illan, että hän ainakin valvoo kaikki raketit katsomassa, mutta kuinkas kävikään noin klo 23 hänkin kiltisti omasta aloitteestaan meni nukkumaan.

Meillä ollaan kalustettu yläkertaa uuteen uskoon, kun oltiin miehen ja hänen isänsä ja tämän vaimon kanssa viime sunnuntaina huutokaupassa. Onni oli myötä ja saatiin halpaan hintaan meidän tämän hetkiseen tyyliin sopivaa kalustetta. Joten piti vanhoja mööpeleitä siirrellä jotta kaikki saatiin sopimaan. Mutta vaikka itse sanonkin nyt ovat kaikki mukavasti omilla paikoillaan tulevat kivasti oikeuksiinsa. Yksi peili vielä odottaa kiinnitystä, mutta sekin hoituu todennäköisesti tänään samalla kun yks ovikin hyppää paikalleen.

Siinä ne suurimmat uutiset meiltä.

Terveenä ollaan kaikki saatu olla (koputan puuta).

K teki joulun kunniaksi uuden hampaan. Hassusti kylläkin kulmurin ylös eikä noille alahampaille vasta kappaleita.

Tais tulla romaani, mutta oma vika kun olen pitkään ollut hiljaa. Lupaa parantaa tapani :)

Jossu & K 7½kk
 
Tää ilmottautuu heti,et kotona ollaan :wave: Meitä oli sit vaan muutama hassu mamma mut oli mukava nähdä =) Ei vaan meinattu osata pois kampista :LOL: :LOL: Se onkin oma tarinansa se... ;)
Sain just pojan päikyille ja rupean ite syömään...

G: Nukutaan n.13h ja muistaakseni tämän ikäisen unentarve on 13-14h =)

Tulen illemmin lisää turinoimaan...
 
Jeps, täälläkin on treffeiltä kotiuduttu. Kivaa oli ja mukava nähdä Repa sekä matami. Vai ette meinannu löytää pois sieltä, voi ei :eek: Ei toi keskusta kyl mikään maailman helpoin oo ajaa... Mut nopeesti selvititte kuitenkin tän ongelman koska olitte tosi nopeesti kotona. Aaoolla on se kuva, mut se on kännykällä otettu et siinä saattaa kestää et se tänne päätyy ;) :D. Meitä oli Aaoo, repa, matami, minä ja Vilma :)

Katrinainen
, otatte oman ajan ja parannutte. Katotaan sit sen jälkeen mikä on meininki :)

Miiuskaa, kyllähän me gha muistetaan...Mitäköhän lienet tehny et piti nimimerkkii muuttaa? ;):LOL: Kiva kuulla sustakin :D

Jahas, kitinä alko taas... :wave:
 
Edla...siis myö ei osattu sielt Kampist sinne p-halliin mis auto on :whistle: :kieh: :LOL: :LOL: :LOL: ...siis todellakin kukaan ei ollut katsonut, et mistä tultiin :D ...siihen menikin aikaa hiukan hukkaan...mut onneksi Kasper ja Edith veti sikeitä....tietämättä meidän toheloinnista mitään ;) !!! Matka sujui hienosti kumpaankin suuntaan...molemmat vaavit oli kyl "hyvin kasvatettuja"...eivät känissyt yhtään koko matkal =) ...eikä me mammatkaan riidoissa erottu ;) Kiva oli nähdä livenä teitä :hug: ....harmitti kyl pikkasen, et porukka kutistu...mut treffataan uudestaan taas....niin ja puhettahan oli, et voitais jättää vaavit kotiin :whistle: .....Hei...ja arvaa...meidät MAALAISTOLLOT ajettiin sielt Bebes vai mikä se oli suoraan sanottuna pihalle |O ...näytettiin varmaan niin spurguilta :LOL: :ashamed: ....kysyin sitä hemmetin lastenhoitohuonetta...juu myyjä oli tosi töykee..ei edes pitänyt meitä asiakkaina....hiukan otti pannuun ja nolotti...hei ja miä en edes sanonut mitää takas, vaan poistuin heti taka vasemmalle.....meil oli vaan tosi kiire hoitaa nuo vaavit...ettei heti katseltu liikkeen kamoja :/ ....no onneks sieltä toisesta pääst löyty sit toinen mesta...mis homma hoitu... =)

Edith ei koko reissul nukkunut kuin pienet pätkät...ja äskettäin vasta nukahti...ihmeen hyvin jaksoi....

Miiuskaa...kyl muistetaan....kiva kuulla susta =) !!!
 
Tervehys Miiuska,kiva kuulla teistä :wave:

Sain pojan unille juuri vartti sitten,väsy oli =) Nukku ihan pienet päikyt tässä kotosallakin ja oli kuutamolla loppuillan....

Niin,hyvin meni reissu,ihan yllätyin miten ipanat jakso =) Vieläkin tossa hymyilin itekseni meidän sekoilua siellä Kampissa..hissillä ajeltiin ympäri ostoskeskusta,mahto porukka ihmetellä et taas noi apinat on tossa kun just meni hissillä toiseen suuntaan :LOL: Ja toi bebes juttu oli kyl aika nolo :ashamed: Paineltiin tietty kaikki kapsäkit olalla,niin katto et ei olla tarpeeks fiinejä heidän tiloihin :xmas: :kieh:

Missäs kaikki luuraa....??
 
Kiva et teillä oli mukaa -mä en vaan millään jaksanut lähtee. :ashamed: ensi kerralla sit yritän. Repa,Matami tosi ikävä toi bebes juttu - mä kyllä laittaisin netin kautta palautetta. Toki vauvat pitää ensin hoitaa ja sit voi vilkaista vaatteita. Mä sain viimeks tosi hyvää palveluu ison mahani kanssa vaikka maalaiselta mäkin taatusti näytin. Riippuu niin myyjästä. Ärsyttää teidän puolesta.

gallup meillä nukutaan yöllä noin 10-12h ja sit päivällä yhteensä varmaan jotain 3h-5h et varmaan jotain 15h päiväs nukutaan.

Mut nyt pitäs tehdä jotain järkevää --oltiin me tänään sentään esikoisen kanssa uimassa. :)

Pikku Avalle pikaista paranemista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Edla-Mamma:
Miiuskaa, kyllähän me gha muistetaan...Mitäköhän lienet tehny et piti nimimerkkii muuttaa? ;):LOL: Kiva kuulla sustakin :D
=) no en sen ihmeempää kun perustin toiminimen ja teen nyt sivutoimisena yrittäjänä hommia, lastenhoidon ohella, olen nähkääs hoitovapaalla öööö parin viikon kuluttua. Nyt siis kesälomalla ;) . Toi uusi nikki on siis toiminimestäni peräisin, jotta osaa yhdistää helpommin ;) .


Kiva kuulla teistä kaikista! Aina välillä käyn lukemassa mutten ole saanut aikaiseksi kirjoiteltua :ashamed: koitan parantaa tapani :saint:

 
Avalle pikaiset paranemiset! :hug: Ei todellakaan ole kivaa jos pieni on noin korkeassa kuumeessa, kun tietää että itsekkään ei jaksa jos on niin kipeä.

Julia nukkui sit viime yönkin meidän välissä, ja aamulla oli suht pirteä olokinkun siitä oli vaan helppo työntää tissi suuhun! :D Vaikka heräilikin aika monta kertaa, aina kun yski ja tutti tippui, kamalan kuulosta kun noin pienellä on noin kova yskä ja sit nyt on taas ollut paljon käyttöä nenä fridalla. Neiti kyllä huutaa kun syötävä kun sillä putsaa, mutta pakko vähän helpottaa toisen oloa..

Soittelin myös eilen sinne neuvolaan, ja saatiin sit ens viikolla onneks aika.. Vaikka eipä siitä "juttelusta" paljon apua ole, mutta jospa jotain koitettais keksii rikkonaisiin öihin. Maidon juontiin tuumas heti ekana että "ai vieläkin imetät :eek: " ja oli vähän sitä mieltä että imetäny jos imetät sen vois jo pian lopettaa.. :eek: Sit sanoi vaan että kovasti pitää koittaa tarjota pulloa tai nokka mukia, ja jos ei ota niin kaikkiin ruokiin vaan rutkasti maitoa mukaan, tai sit sitä äidinmaitokorvike jauhoa sekotettais ruuan sekaan, että sais sitä kalsiumia.

Kiva jos treffit meni kivasti, vaikka porukkaa ei sit vissiinkää tullut niin paljoa mitä aluksi piti! :)
 
Kiva että oli mukavat treffit. :)

Eeva muksahti sängystä eilen. Toisen kerran jo. Tällä kertaa saatiin aikaiseks oikein mustelmakin, keskelle otsaa. :( Mä jätin sen umpiunessa keskelle sänkyä ja astuin 2 askelta sivuun ottamaan tuolilta tyynyjä, jotka olin laittamassa Eevan viereen ettei putoa.. ja tietty sen parin sekunnin aikana se jotenkin kampesi itsensä lattialle.

Mies on muuten 2 kertaa ottanut Eevan syliin ihan noin vaan. Kerran haki sen sängystä kun heräsi päikkäreiltä ja toisen kerran kun Eeva oli kovaa vauhtia pyörimässä joulukuuseen. Ja muutenkin juttelee Eevalle joskus jotain ja saattaa silittää päätä ohimennen. Ja mä puren kieltä etten hoputtais tai painostais sitä tekemään juttuja lapsensa kanssa. Ehkä se siitä vielä. :)

Katrinaiselle ja Avalle :hug: , pikaista paranemista! Varmaan on kova huoli ja kurja olo kun pieni on noin kipeä.

Unet.. Eeva viettää höyhensaarilla n. 14 tuntia päivässä. Joskus tietty vähemmän ja joskus enemmän, mut toi olis ehkä keskiarvo. 10-11 tunnin yöunet ja sit kolmet 30min-1,5h päiväunet.

Me lähdetään illalla mun parhaan ystävän ja sen miehen kanssa syömään, Eeva jää tänne hoitoon. Ja mies lupasi ajaa, voin siis ottaa vaikka jopa 2 lasia viiniä jos haluan. Hurraa. :)
 
Heippa pitkästä aikaa ja terkkuja mökiltä! ;) Pauketta ei paljon kuulunut, kun oltiin ainoat ihmiset mökkijärven rannalla ja muutenkin ihan sysikorvessa. Mutta ihanaa oli! Saunottiin ja kylvettiin ulkopaljussa (lämmin siis ) ja nautittiin takkatulesta ja hyvästä ruuasta. Molemmat pojat meni hyvin unille, joten jäi aikuistenkin aikaa.

Ja ihanaa uutta vuotta vielä kaikille! Mukava kuulla, että treffit meni kivasti vaikka olikin väkikatoa.

Uusille/uusvanhoille tervetuloa! :D

G: Meillä nukutaan sit vissiin ihan ylipaljon :eek: Poika nukkuu 11-12h yössä ja 3-4h päivällä!!!! Eli yhteensä 14-16h vuorokaudes. Oho. Ja yleensä on siellä 15-16h kieppeillä. En valita enää ikinä tuon nukkumisista....

PIkaista paranemista katrinaisen Avalle!! Onpa kurjan kuuloista :(

Tää lähtee nyt tekemään croissantteja, kun isovanhemmat poikkeaa kaffelle ja tuo meidän kissan samalla. Oli siellä hoidossa viikon. Kamala ikävä sitäkin ronttia ollut :)
 
Hyvää uutta vuotta kaikille!

Meillä vuosi vaihtui todella rauhallisissa merkeissä ihan tämän meidän pienen perheen kanssa. Vitsi että olen nauttinut tästä joulun/vuodenvaihteen ajasta kun on saatu olla ihan oman perheen voimin, ilman vieraskatraita tai vieraissa ravaamista. Toki tykkään vierasta mutta jotenkin olen itse ollut edelleen niin väsähtänyt kaikkeen että ei jaksa "näytellä" vieraiden edessä...Mulla todettiin tässä tosiaan synnytyksen jälkeinen masennus ja sen kanssa olen yrittänyt taistella. Lääkkeitä en ole vielä uskaltanut aloittaa tuon masuvauvan vuoksi, otetaan ne sitten mukaan kun hän on putkahtanut maailmaan. Onneks olen saannut paljon apua ja vertaistukea ja miehelleni en voi muuta kuin sanoa että hän on ollut korvaamaton. Pitää mua pystyssä, ei varmasti ole helpoa hänelläkään. Mutta lainatakseni hänen sanojaan: Autaisithan sinä minuakin jos tilanne olisi toisin päin. Näinhän se on!

Meillä asuu nykyään hirmuinen viipeltäjä. Neea menee paikasta toiseen ryömien ja kontaten. Ja joka paikkaan noustaan seisomaan ja kävellään tukea pitkin. Joululahjaksi saatu taaperokärry on ollut kovassa käytössä. Sitä tuo typy työntelee huoneesta toiseen. Täytyy vaan itse olla kokoajan takana vartioimassa kun vauhti on välillä vähän liiankin kovaa ja tasapaino pettää. Puhuminenkin on tullut kuvioon. Ei siitä tosin mitään selvää ota, mutta kovasti tuntuu asiaa olevan ja juttelee meille paljon. Kuukaudessa on tapahtunut kyllä tosi paljon. Ja [/b] nukahtamisvaikudet on saatu taas tänne kylään! Kaikki menikin jo niin hyvin, tyttö nukkui nätisti 20-08 välisen ajan...vaan nyt sit kökitään keskelle yötä kun typy ei kertakaikkiaan pysty rauhoittuun sänkyynsä. Viimeisilläkin voimilla vaan kampeaa itsensä pinnoja myöten ylös ja kiikkuu reunaa vasten kuin humalainen, silmät ristissä. Koomisen näköistä tosin :LOL: No kausi se on varmaan tämäkin.

Pikku-Avalle kovasti paranemisia! Kurjaa että olette joutunut ihan sairaalaan asti.

G: Meillä nukutaan sellaiset 12-14h, about. En ole kovin tarkaan laskenut.
 
Päiviä...

Kovin on hiljaista keskuudessamme....

Tässä pähkään,et valvottaisko poikaa,et pärjättäis kaksilla unilla vai laittasko kohta päikyille... molempi pahempi kun on joko yliväsy tai yöunille meno venähtää... taidan kuitenkin valita jälkimmäisen vaihtoehdon.

Oon kohta lähdössä kaverin kanssa soppailemaan sen verran mitä vielä kerkee ennenkuin kaupat menee kiinni...vähä omaa aikaa. Mies on vielä soittelemassa mut pitäs kohta tulla kattomaan poikaa.

Jenni :hug: Hyvä että saatiin diagnoosi ja lääkityskin voidaan sitten aloittaa kunhan pikkuinen tulee maailmaan. Taitaa Neealla kävelyopinnot haitata nukkumista,koitahan jaksella =)

Jahas,poika kitisee...
 

Yhteistyössä