TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 TAMMIKUUSSA

PK-Treffit mä en pysty perjantaisin treffaileen kun on toi esikoinen himassa. Meille sopii tapaamiset vain ti,ke ja to. Muuten olisin kyllä tosi mielelläni tullut kahvittelemaan! =)

Meille tuli kans joulupaketissa PMMP;n levy. Laitoin sen kerran soimaan eikä menny edes ekaa biisiä loppuun kun esikoinen oli jo vaihtanut sen johonkin parempaan :LOL: Huomenna kun palataan arkeen niin ehkä voin kokeilla mitä Joa biiseistä tykkää.

Pottaillaan aina silloin tällöin lähinnä tutustumisen vuoksi ja kun on välillä kestot niin mielummin kalastan sen kakan pottaan.

Päikkärit yleensä kahdet joista toiset pitkät noin 2-3h ja toiset vajaan tunnin. Välillä mennään kolmilla ja on täs kokeiltu jo yksiäkin. Eli aika säännöllisen epäsännöllistä ;)

Meillä mies lähti esikoisen kans luistelemaan tää on hänen 3. talvi kun luistelee ja hiihtää. Kaks vuotiaana hän sai sukset ja luitimet ja siitä se lähti. Miehellä kun on toi urheilu vähän niin kuin verissä niin täytyy välillä vähän jarrutella tota miestä et hei poika on vasta 4-v :D
 
Joo sain sit neidin onnes 5:30 takas sänkyyn ja nukkui vähän yli 7 jonka jälkeen mies onneksi nousi ja sain nukkua puol 10 saakka! :) matami: Jotenki tua 4-6 aika on yleensä todella väsyttävää jos joutuu herään, mutta ihme ku olin tuolloin jo suht pirteä, hyvä niin.

Jahas nyt neiti taas kutsuu.. illalla uudestaa :wave:
 
Eeva päätti sitten heräillä taas koko ajan yöllä. En sit jaksanut edes itse yrittää nukkua, kun en pinniksen vierestä ehtinyt aina edes sänkyyn asti ennen kun piti mennä takaisin. Aamulla sain nukkua pari tuntia kun mummu ja pappa viihdytti Eevaa. Huomenna nekin menee taas töihin ja mulla alkaa hoitovuoro heti aamusta. Voi olla aika väsy mamma, en edes toivo Eevan nukkuvan paremmin kun turhaan toivoisin.

Potta on Eevalle ihan tuntematon asia vielä ja saa jonkin aikaa ollakin. Ei meillä edes ole pottaa täällä. Italiassa on. Sellainen prinsessaistuin joka soi kun siihen istuu. Jsus. :D Sekin saa olla muutaman kuukauden vielä laatikossaan. Olis kyllä ihan kiva jos Eeva kesään mennessä vähän oppis potalle, vaipat voi vähän hiostaa siinä kuumuudessa.

Päikkärit riippuu ihan yöunilta heräämisestä. Nykyään Eeva yleensä herää 8 pintaan ja tarvii kyllä kolmet unet, yhdet pidemmät ja kahdet lyhyemmät. Hereillä menee 2-4 tuntia, riippuu vähän milloin mistäkin. Aamulla tulee lyhyin pätkä hereillä, silloin jaksaa siinä ja siinä sen 2 tuntia. Jos se nukkuis yönsä hyvin niin varmaan menis pidempään ja päivässä olis vaan kahdet päiväunet.
 
Moikka kaikki toukokuiset, jätti pitkään aikaan :heart:

Tulin ihan kuulumisia vaan lukemaan, kun yllättäen eteen tupsahti täysin tyhjä hetki, ei mitään tekemistä :) Näitä hetkiä on HARVOIN!

Ihana huomata, että ootte vielä palstailleet näin hirmu aktiivisesti, millä teillä riittää aikaa?!! Mä en yksinkertaisesti ehdi tänne, monesti käy mielessä, että klumpa olisi aikaa, mutta ei, ni ei!
Täältä sai niin hirmu ihanasti tukea ja apua kaikkiin asioihin, ei pelkästään vauva-ongelmiin...
:heart: Olette mielessä usein

:hug: Toivottavasti ehtisin tänne taas kirjoittelemaan!!!
 
Päiviä...

Meillä oli äiti syömässä loppiaisruokaa,niin koko päivä on hujahtanut siivillä =)

Majj,onneks sait nukutuks ees vähän....

Marmotta,tsemppiä teidän öihin jälleen... meilläkään ei uneksita edelleenkään ehjistä öistä :kieh:

Päikyt,Nyt on paripäivää menty kaksilla unilla. Tänään on jaksanut hyvin =) Niinkauan tää systeemi toimii kun vaan nukkuu aamusta sinne 7.30 asti,jos keksii ruveta taas 6 heräämään,niin sit tarvii varmaan ekstra nokoset. Mutta aina tuohon vuorokauteen suht samamäärä nukuttuja tunteja tulee.... Tänään tietty ei ollut kova pakkanen niin nukku pidemmät unet ulkona ja kun mummu oli viihdyttämässä jakso valvoakkin sen reilun 3h.
Ja nykyään ollaan oltu unessa siinä 19.30-20.00 aikoihin,eli hiukan ollaan päästy myöhäsempään ja samalla kivempaan rytmiin. Vaikkei meillä mitään kellontarkkaa rytmiä olekkaan,mut tietty päiväjärjestys kuitenkin...

Tänäänkin tuli löysempi kakka.. jee!!! veikkaan et se öljy teki nyt tän. Ihan sama kunhan toimii =) Nim. halvat on munkin ilot B)

Kotkan senssit,voi olla että täytyy vielä sitä aikaa rukata himpun myöhäsemmäks 12.30-13.00 jos vaan käypi matami ja naukuri. Mut onhan sinne nyt vielä aikaa... kahtotaan lähemmin =)

Täytyy alkaa puuroja kohta keitteleen poitsulle...

Hei luistelu... pitäskin kaivaa esiin ja lähtee jäälle jos saisin houkuteltua jonkun kaveriks mukaan B)

 
hmm nyt kun kerkeisin kirjotella hetken, en muista enään mitä piti kommentoida! :LOL:

Sain vaihtaa siskon pojalle tänään kakat ja voi että oli pieni pylly verrattuna juliaan, ei muistais että oma ollut niin pieni joskus ja arvatkaas mikä oli kaikista oudointa, pojaltahan löytyi pippeli ! :LOL: Oli oikeasti hassu pestä pylly kun on tottunut ettei tytöllä ole ! :D

Mymmelis: Kiva taas sustakin kuulla! :p

Repa: Hyvä kun kasperin masu alkanut nyt taas toimimaan hyvin! :)

 
Marmotta: Voi sun Eevaa :( Keksispä nyt vihdoin, et yölläkin saa nukkua! Kovasti voimia :hug:

Repa: Meidänkin pitäis varmaan ruveta lisäämään öljyä ruokaan. Pitääkin kysyä neuvolasta torstaina. Ihanko rypsiöljyä laitat? Ja katsotaan sitä treffiaikaa sitten lähempänä tarkemmin. Meillä poika nukkuu yleensä klo 9-11 ja 13-30/14-15. Mut jos otan vaunut takakonttiin ja tullaan niiden kans kahvilaan, niin saattaahan tuo nukahtaa sielläkin jos tarve tulee :) Pitäs hakea pitkästä aikaa torilta posso! En muista koska olisin syönyt viimeks ja ne on kyllä niin ylivetoja :p

Pk-treffit:
Sopisko keskusta treffipaikaksi? Vaikka se klassinen Sanomatalon Wayne's Coffee? En oo siellä vielä kertaakaan vaunuilla käynyt, joten kai sekin pitäs testata?? :)

Mymmelis: Kiva, kun pölähdit paikalle taas! :wave:

Yöunista vielä:
Ei täälläkään ehjiä unia ole. Eikä varmaan pitkään aikaan tulekaan. Mut oon siihen nyt tottunut ja toivon vaan että joskus helpottaa. Enemmän mua häiritsee se yösyöminen :( Mulla ei ole hermoja huudattaa kaveria aamuyöstä ja jättää maitoa antamatta :ashamed: Toi meidän eka syöttöhän menee yleensä vielä ns. iltasyömisen piikkiin, kun on siinä klo 23 maissa.

Mulle on yhtäkkiä alkanu tulemaan stressiä vähän kaikesta: pitäs syödä jo paloja ruuassa, pitäs kohta pottailla, pitäs nukkua yönsä, ei sais syödä yöllä jne jne. TIEDÄN, et niistä ei ole mitään stressattavaa ja meillä edetään tottakai pojan ehdoilla. Mutta miks se kiukuttelee syömisestä? Miks mä en jaksa lopetuttaa yösyöntiä? Miksei meidän poika nuku läpi yön niinku monet? Kai tää väsymys vaan tuo kaikkia typeriä ajatuksia päähän ja sit käy ahistaan. Malttia ja kärsivällisyyttä tarvitaan, mutta kun "kaikilla muilla menee niin paljon helpommin" .... :D Eikä ees mene. Tiedän. Mutta tää oli ny mun valitusvirsi, kun harvoin valitan! Kiitos jos jaksoitte lukea :LOL:

Ny iltapalalle.
 
naukuri ja repa...possot on haettava...en muista milloin olisin syönyt ;) ...mulle sopisi kyllä vähän myöhempi aika kans...et Edith ehtis nukkuu vähän aikaa aamupäikkäreitä....mut kuten sanoin päättäkää te...miä tuun oli aika sit mikä tahansa =) !!!
 
mikä on posso??? Kyselee yks tyhmä patterin välissä kasvanut..

naukuri: anna tulla vaan.. Kaikki täällä vuorollaan valittaa!!! Mull kanssa pienonen stressi just pottailusta, raasteiden alottelusta jne.. Ja kauheesti murehdin koko ajan että onko pojalla kaikki ok. nyt oon keksinyt murehtimisen aihetta tosta pään ravistelusta. En oo nähny että muitten muksut tekis.. no onneks poika liikkuu normaalisti ja vaikuttaa hyvin kehittyneeltä.

Täällä ollaan parannuttu flunssasta. Huomenna viedään poika lapsiparkkiin jotta päästään miehen kanssa yhdessä salille. Kivaa.

Vitsit. hirvee väsymys päällä. Tarvii varmaan mennä kohta nukkumaan.

Liityin tänään kiloklubiin. Ja huomasin karmeen totuuden. Syön ihan liian paljon nameja ja taas liian vähän hedelmiä ja kasviksia. Nyt teen parannuksen ja rupeen napostelemaan hedelmiä.. Ekaan tavotepainoon matkaa 1,4 kiloa!

Meillä oli tänään mammoja kylässä. tuli puhetta siitä, että pojalla oli jo toinen korvatulehdus.. Henkilö joka tän totes, sano asian niiiin siihen sävyyn että se on jotenkin meidän vika ku poika sairastaa.. ja että sairastas jotenkin paljon. Onks kaks korvatulehdusta ja flunssaa paljon 8 kk vauvalla??? Otti vaan jotenkin pattiin toi kommentti. Hän ei varmaan sitä pahalla edes sanonu, kuhan vaan kommentois. mutta eräs herkkänahkanen taas vauhdissa. jep.

mutta jottei valitukseks mee, niin suuntaan nukkumaan.

öitä
 
Posso, en kotkalaisii oo, mut oon kuullu tästä paikallisilta sen verran usein et tiiän mikä moinen on.... :D Eikös ne oo ohuempia ja leveämpiä munkkipossuja ku mihin me muut ollaan totuttu? Kaiken maailman juttuja sitä onkin keksitty... :LOL:

naukuri/birdie, mäkin stressaan ihan jatkuvasti jostain tai jotain tulee mieleen... niinku nyt just tää, et neiti ei syö kunnolla vaan sen 5-10 vauvalusikallista kerralla :( ja sit toinen, et ku neiti hikoilee päästä niin kovin, nukkuessaan ja imiessään pulloa. Siitäkin täytyy neuvotella neuvolassa torstaina. Liikaa juttuja :/

Pk-treffit, joo en mäkään oo sinne sanomatalon weijolaan vaunujen kanssa paukannut, et kyllä se pitäis kokeilla :D

Mymmelis, :wave:

Edla ja likka, huomen 8kk
 
birdie: Posso on VÄHÄN niinkuin possumunkki, mutta paljon parempi :D En oo missään muualla kuin Kotkassa törmänny just tuonlaiseen possoon. Ei ole niin pullamainen kuin kaupan possumunkit vaan ohuempi ja hmm... rasvaisempi ja välissä on AINA omenahilloa. Ihan törkeen hyvää, varsinkin kuumana!!! Aaaah.... Eikä sillä ole mitään tekemistä myöskään lörtsyn kanssa. Mut Birdie, et oo patterin välissä kasvanu, toi on kotkalainen "herkku" ;) Ja nyt kun mainitsit nuo raasteet, niin... :headwall: Olin unohtanut nekin taas hetkeks. Mutta niitä voiskin kokeilla pian. Porkkana, kurkku ja omena olis varmaan helppoja aloittaa.

Sairastelusta en osaa oikein sanoa, mikä on paljon ja mikä vähän. Meidän pojalla ollut kaks flunssaa/nuhaa. Kaverin vauvalla samaten (8kk myös ) ja toisen kaverin kohta 10kk vauvalla on ollu vaikka ja mitä ja melkein koko ajan on ainaki flunssa. En kyl keksi miten ne olis voinu kaikki ne taudit välttää..??? Tai en tiedä, jos ei oo kunnolla ehtiny paranee ja sit on liian nopsaan lähdetty liikenteeseen. Mut en usko sitäkään. Äh, anna mennä toisesta korvasta ulos. Mut toki käsihygienia yms. on kotonakin tärkeetä flunssa-aikaan, kun on kaikenlaisia pöpöjä liikkeellä. Tai siis kun käy kaupoissa ja muissa paikoissa, niin käsien pesu on varmaan aina hyvä idea. Ja tietty välttää kipeitä lapsia/aikuisia, jos tuntuu et taudit tarttuu helposti. Mut eihän sitä nyt voi kotona vaan nyhjätä...
 
weiss
Moikka!

Kovasti te ehdittä kirjoitella, ei meinaa perässä pysyä :)
Pottailusta ootta puhuneet, en ole "muistanut" hakea koko pottaa vielä edes varastosta, vaikka kyllä on pitänny monen monta kertaa :ashamed: Vieläkö muilla tuo muisti on hukassa?? Täällä on ja välistä ottaa jo niin päähän, kun ei mitään muista ilman lippuja ja lappuja.
Paloja ruokaan?? Tuo taitaa olla niin herkkä kurkku, jotta kaikki pitää olla silkin hienoa. Tosin eipä ole paljoa voinnu paloja kokeillakaan, kun tuo ruokavalio on niin niukka.
Kakkaa tulee vähintään 3-4 x päivässä, lähinnä aamuisin. Aikas löysääkin on, mutta mitäpä tuollasella ruokavaliolla voi oottaa. Tekee kyllä bataatti ja luumu tehtävänsä.
Ihanaa Mymmelis kuulla sustakin.
Korvia harotaan täälläkin ja jos mie meen näkyvistä, niin alkaa hirmuinen itku.
Yö unille meno on alkannu olla aika taistelua, ennen mentiin nukkumaan 19.30, niin nyt taistellaan unta tuonne 22-24.
Kävelyharjoitukset jatkuvat aika aranlaisesti, mikä on hyvä, mutta sitkeästi poika käpyttää. On se vaan niin hassun näköistä, kun on muutoin niin minimies..

Taas aika omaa nappaa.. mutta palataan taas..


 
Aikaiset huomenet kaikille

Heissuli Mymmelis! Kiva kuulla et teillä on kaikki hienosti =) Mullakin tuppaa ajan puutetta välillä olemaan mutta jospa se taas helpottas.

Weiss: Mullakin potta varastossa enkä varmaan ihan heti kaivakkaan esiin...

Birdie: Ei toi nyt paljolta kuullosta mun esikko oli tohon mennnessä pitänyt jo monet korvatulehdukset, vauvakuumeen ja flunssat kaupan päälle. eli jätä kommentti vaan huomioimatta

:D

Carmenille onnea uuteen kotiin =)

Nyt taas menoksi tänään neuvolapäivä molemmilla lapsilla
 
Huomenia!

weiss: Mäkin täällä harva se päivä marisen muistiani :( Mulla on ollu NIIN tarkka muisti, et tää hajamielisyys harmittaa ihan kamalasti. Ekaa kertaa elämässäni olen jopa unohtanut maksaa laskun! Ja siis se on mulle aika iso juttu ;) Ei onneks tullu muistutusta ku itku kurkus soitin sinne ja pyysin uuden laskun ku olin edellisen kadottanutkin jonnee. Sain sit uuden ja senkin unohdin maksaa ajallaan, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Mut joo, kauppalaput unohtuu, tavarat unohtuu, ihme ettei poika oo vielä unohtunu mihinkään... Ei auta ku kestää.

Onnea weissin ja Edlan "vauvoille" 8kk johdosta!!!! Meillä huomenna suuri päivä ;)
 
Huomenia!!

Possot täytys saadaa... saako torilta joka päivä? Ja mihin asti? Meilläkin pyrittäs siihen että ipana heräis vasta 12 pintaan,siks meinasin et ois kivempi myöhempään,mut kattotaan...

Sairastelusta,luulempa et siihen vaikuttaa hiukan sekin,kuinka paljon esim. on harrastuksia ja onko sisaruksia ketkä kantais pöpöjä. Tokihan ihmisten ilmoilla tarttuu flunssat enempi... ja muut. Meillä ollaan aika paljon kotosalla loppujenlopuiks,vielä ei oo yhtään flunssia ollut. Mut vastustuskykyähän ne vaan kasvattaa...

Weiss,Muisti hakoteillä täälläkin.. edelleen,eikä mitään ajantajua.Oliko jostain asiasta viikko vai oliko se eilen :ashamed:

Ressaan minäkin aika ajoin jostain,mut sit unohan loppujenlopuiks :D Meillä syötiin tavispuuroa hienonnetuista hiutaleista tänään,jee!!!

Korvia harotaan täälläkin,väsynä yleensä :wave:

Nyt pikkumies käpyyntyy...
 
Huomenta! :flower: :flower:

Me ollan Nean kanssa kotona kaksin, pitkästä aikaa.. Mies oli 3,5 viikkoa lomalla ja nyt jännittää miten jaksan taas "normaalia" elämää :p Onneksi meillä on kuitenkin niin selvä päivärytmi, että sen puoleen elo on aika ennustettavaa ja helppoa! Nyt pimu on ensimmäisillä päikyillään - sisällä, koska pakkasta on täällä -11c - ja mami saa hetken palstailla B)

Paljon olitte ehtineet jutella, katsotaan muistanko mistä kaikesta..

Rypsiöljyä lisään vauvan itsetekemiini tuokiin aina kun muistan. En ole huomannut siitä vaikutusta kakkaan: Nea kakkaa lähes kellontarkasti samaan aikaan vuorokaudesta ja koostumus on lähes aina "kostean kiinteää". Tosin banaani ja mustikka vetävät mahan heti kovemmalle ja silloin vaipasta löytyy ihan muovailuvahaa muistuttava klöntti :LOL:

Mielestäni lähes kaikki vauvat ovat olleet flunssassa tänä syksynä ja talvena joten ei tuossa teidän kahdessa sairastelussa ole mitään ihmeellistä, birdie! Tosin joko olemme olleet todella onnekkaita tai sitten Nealla on super-vastustutskyky, mutta hän ei ole ollut vielä kertaakaan kipeä. Tosin eipä mekään miehen kanssa olla juurikaan koskaan, joten kai se kulkee geeneissä.

Pottailu saa kieltämättä aikamoisen stressin aikaan, kun teillä on niin ahkerat treenit päällä, mutta jospa me sitten 1- vuotis synttäreiden kunniaksi alamme harjoittelut. Voisi vaikka pyytää isovanhemmilta jonkun superhienon potan Nealle syndelahjaksi B)

Birdielle piti vielä mainita tuosta vauvojen pään ravistelusta: kuuluu kuulemma kehitysvaiheesee juuri tässä kohdin. Meillä Nea heilutteli päätään puolelta toisella n.7kk iässä, pääasiassa hoitopöydällä ollessaan. Nyt on tainnut loppua, kun en muista koska olisi viimeksi niin tehnyt.

Meillä myös Nean pää hikoilee pulloa imiessään :wave: Mikä ihme sekin tosiaan on, Edla? Kerropa mitä vastaavat neuvolasta!

Mutta nyt ripustamaan pyykkiä. Mukavaa päivää kaikille!
 
Edla...meil neitin pää ihan märkä hiestä, kun on imenyt tissiä :eek: ...oon ihmetellyt asiaa myös...ja sitten sellanen kumma juttu, et Edithin hengitys haisee ihan asetonille....on ollut melko pienestä asti...mut nyt tuntuu, et on lisinyt :eek: ....mun on pitänyt asiasta kysyy, mut olen aina unohtanut...yleensä sellaiselle haisee henki, jos lapsi on kuumeessa...ja myös tosi sairailla potilailla....asetonin haju liittyy myös diabeettekseen :( ...mun sairaanhoitaja sisko sanoi, et kannattas mitata Edithin verensokeri...olis ihan helppo juttu...no täytyy sille neuvolan lääkärille jutella...yleensä, jos on vauvalla diabetes...on jotain oireiluu enempi....mut miähän tääl aina hermoilen :ashamed: ......
 
sairastelusta: puolesta vuodesta eteenpäinhän vauvat on alttiimpia pöpöille. meillä ihme ja kumma säilytty terveenä vaikka esikoinen koulusta kantaa pöpöjä. "koputtaa puuta"
mut keskimmäinen taas sairasteli tosi paljon pienenä. et ihan on varmaan omasta vastustuskyvystä kiinni ja siitä miten liikkuu ihmisten ilmoilla.
ite oon neuroottisen tarkka et kukaan flunssainen ei käy ja en paljoa poikaa kaupoilla vie mukana. ja maalla asutaan niin ei ihmisiä ole ympärillä läheskään joka päivä.

öljystä: meille se vyöhyketerapeutti sanoi et rypsi tai muukin käy. mut parasta olisi kylmäpuristettu neitsyt öljy. ja sitä ostin siltä lasipullon..ja kauhea hinta oli 14 euroa.
mut kaupastahan saa myös halvempiakin. ja jatkossa sieltä ostan. laiska olen ollu sitä lisäämään mut nyt olen ottanut päivittäiseksi et totutan sen tippa kerrallaan siihen. 2tl päivässä suositteli.

päänhikoilusta: täällä valuu hian hikikarpalot väliin ku tissiä syö ja nukahtaessaanki on nahkea päästä. on muutenki hikikalle toi sälli. =)
 
matamimimmi: jos se olisi diabetestä se haju olisi hengityksessä aikast voimakas.
meillä suvussa diabetestä. mut jos sitä epäilee nii ainahan kannattaa mittauttaa. mut se on tosissaan voimakas löyhkä
 
Sairastelu: mä tunnustan et en oo kyl mitenkään kauheen tarkka et onko ihmisis flunssaa vai ei me pörrätään ja kylätellään ihan kaikesta huolimatta..ite en kyl mene kylään jos me ollaan kipeenä..siksi varmaan näitä flunssia aina muksuissakin on..Kasperilla ollu 3 nuhaa 2 kunnon ja 1 pieni.

neuvola kuulumiset 8900g ja 69cm ja kaikki ok neuvolalääkärissä =) iloinen ja taitava poika =)
 
Kiitoksia naukuri onnitteluista ja onnea Weissin pojalle myös ?

Aaoo, oliks aiemmin joku muu? Siis paivansade73?

matami, mun frendin mukula sairastu 13-kuukautisena diabetekseen ja se muistaakseni todella todella unelias lapsi siinä vaiheessa. Mut joo, puhuppa tosta neuvolassa.

Tosta päänhikoilusta aattelin kysyä huomen ku on neuvola-aika. Onks teil naukuri heti huomen neuvolalääkäri? Meil on vasta viikon kuluttua perjantaina, huomen th:n käsittelyyn.

Sairastelusta, meillä on ollu kaks flunssaa, joista toisesta jäi yskä joka aiheutti korvatulehduksen ja sit ehkä oli se pieni ripulitilanne. Mut tollahan se vastustuskyky kasvaa :D

Muisti, juu en muista mihin oon sen jättäny... :whistle: :LOL:

Öljystä
, en oo antanut öljylisää, mut joo täytyy siitäkin vissiin kysellä huomenna vai onkos se vaan tissittelijöille ku noissa korvikkeissa sekä velleissähän niitä on mukana.... huoks.... Miten mä MUISTAN kaiken? Joo, paperille olis tarkoitus laittaa... mutku mä kumminkin unohdan sen kotiin... :ashamed:

Jep jep, ehkä me lähdetään nauttimaan auringonpaisteesta ulos :D
 

Yhteistyössä