TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 TAMMIKUUSSA

Merika, korvatulehdusta mäkin ekana ajattelin näiden öiden syyksi mutta ei niissä mitään vikaa ollut. Johtuu siis jostain ihan muusta, tietäis vaan mistä. Meillä on ens viikolla neuvola, pitää taas kysyä asiaa. Ja saada taas se sama vastaus.. että se on ihan normaalia tässä iässä. Siis iässä 4-8kk, ilmeisesti.

Katsoiko kukaan nelosen tiistaidokkaria, Superskinny me? Oli aika sairasta menoa, multa jäi laihdutusaikeet nyt vähäksi aikaa. Ajattelin että jos ihan pari kiloa vielä sais pois, mutta toisaalta painoindeksi on nyt hiukan vajaa 20 ja oon siihen tyytyväinen. Vaikka vyötäröllä on löysää vielä, mutta se kiinteytyy helpolla jos nyt kevään aikana pääsis jumppaan.

Stressi.. en edes muista mitä se on. Jotenkin nyt kesän jälkeen rentoutunut tosi paljon kaiken vauvaan liittyvän suhteen, muuten en ole koskaan mistään stressannutkaan. Aika löysin rantein osaa ottaa nyt kun olen huomannut sen, että ihan järjen käytöllä selviää hyvin moni asia ja että vaikka kuinka lukisin oppaita ja koittaisin olla valmiina kaikkeen, en ole valmis yhtään mihinkään. Enkä oikeastaan suunnittele mitään koska Eeva torpedoi kaikki suunnitelmat kuitenkin.

Eeva muuten maalaili eilen mummulle ja papalle taidetta seinälle. Mustikka- ja vadelmasoseella käsin isolle akvarellipaperille, tuli tosi hienoja. Eikä haitannut vaikka vähän maalaustarvikkeita eksyi suuhun asti. :)

Polvien iho on muuten kun norsun nahkaa kaiken ton konttailun jälkeen, mikä olis tosi tehokasta siihen? Olen kokeillut kaiken bepanthenesta aqualaniin, mutta ei oikein tehoa. Muutenkin Eevan iho on tosi kuiva nyt kun on niin kylmä. Lähetin miehen vanhemmille kuvia ja ne kysyi onko se sairas kun sillon niin omituiset posket! Tulisivat itse tänne lenkille kun on se -10 astetta ja katsotaan kenellä punoittaa posket sen jälkeen..

Jaha, huhuilu kuuluu. Laitan ipanan syöttötuoliin, oman pienen kauhan käteen ja sit me aletaan leipomaan juustokakkua. :)
 
poika: ei muuta kun tsemppiä laihdutteluun! Mullakin tavotteena olis semmonen 3,5 kiloa. Eli ei mitenkään paljoa. Mulla on vyötärön ympärös 86 (pakko olla menkkaturvotusta... ) ja painoindeksi 23,7.. Eli pieni tiputus riittää.. ennemmin haluan kiinteytyä. Mutta kaikesta huolimatta yritän rakastaa itteäni tämmösenä kun oon. Mulla on siis mun minäkuvan kanssa vähän ongelmia.

marmotta;: ootko kokeillut natusanin baby oilia?? sitä on suihkeenakin. Mun mielestä on tosi tehokas. Auttaa niin ittelle ku pojallekkin kuiviin ihoalueisiin. Ja helppo levitää kostealle iholle. Tosi tehokkaasti auttaa ku laittaa kuivalle iholle!!!!

meillä neuvola ens ti. täytyy tosta puklailusta puhua. Muutenhan pojan kanssa ei oo ongelmia. Yöt menee hyvin.. Maks pari tutin laittoa yössä. Iho kunnossa ja poika syö hyvin ja on tosi reipas. Kerrankin meillä menee hyvin.. On tässä ennen vauvan tuloa niin paljon vastoinkäymisiä ollukki että kiva kun välillä elämä hymyilee!!

mennäänkin ulkoilemaan vasta päivällä. Poika päätti nukku 1h 30 min! Jippii! Kiva kun kerrankin nukkus kunnon päikyt.
 
Oltiin tänään sitten sielä 7kk neuvolassa ja neidin paino ei ollut noussut 5 viikon aikana yhtään, ei gramman grammaa! :eek: Joten jäätiin nyt paino seurantaan ja seuraava neuvola lääkäri onkin 26 pv joka on samalla 8kk neuvola.. Eli mitat oli nyt siis: 8700g / 68cm :) Niin ja ei ihme ettei paino nouse kun neiti pitää visusti suunsa kiinni jos ei huvita syödä ja häntä ei huijata myöskään! Mutta kyllä omasta mielestäni neiti syö ihan hyvin.


Rikkonaisista öistä sanoi että unikoulua vain, tai sit vois johtua myös allergiasta. Mies ja aika moni hänen sukulaisensa on ollut pienenä vilja - allerginen, joten meillä jää myös nyt kaikki vilja tuotteet hetkeksi aikaa pois! Ja puurona käytetään riisipuuroa. Ja siitä tulikin mieleen että marmotta jos sielä olis kans allergiaa joka valvottaa öitä?


birdie81 Minä oon rekisteröitynyt kyllä kiloklubin sivuille mutta sielä käyminen vähän jäänyt... joten ei taida minusta ainakaan olla apua.


Onnea naukurin pojalle! :)

Ja meille myös ohjeistettiin että itse tehtyihin soseisiin voisi lisata n. 1tl öljyä mukaa.

Raasteet: Ei olla vielä annettu.. :)

Anteeksi jos on vähä sekva teksti.. neiti sylissä! :)
 
Niin ja siitä piti vielä mainita että meillä on nyt menossa se vaihe että äiti ei saa hävitä näköpiiristä mihinkään!! Tai alkaa kauhea itku ja huuto, siihen ei edes isi kelpaa lohduttajaksi. Äidin syliin pitäis päästä. Toivottavasti ei kauaa kestä, sinänsä aika raskasta! |O :D
 
Unista tuli mieleen, et en tosiaan muista koska olisin viimeks nähnyt.... :eek:

Tuoreraasteita suositellaan meidän neuvolasta saadusta oppaasta antamaan. Sekä hedelmistä että kasviksista tehtyjä. Lähinnä siis varsinaisen ruuan ohella, jotta tottuisi tuoreisiin ns. salaatteihin.

Mulle muuten sanottiin neuvolassa, et aika moni vauva syö vaan sen 4 krt/pvä, kun ei enempää uppoa ja se on ihan ok. En siis mieti sitä enää hetkeäkään. Jotenkin tuo neuvolakäynti rauhoitti mieltä muutenkin. Poika syö miten syö ja nukkuu niinku nukkuu ja se siitä. Edetään hissuksiiin :)
 
On pitänyt monena päivänä laittaa siitä patjahommasta tietoa. Noh, oma vika, kun ei tullut käytettyä sitä petaria siinä patjan päällä. Mutta olipahan ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun ostan vanupatjaa! Liian pehmoinen oli jo heti kättelyssä... Ostin sitten vaahtomuovipatjan ja laitoin sen petarin sen päälle -> paljon paremman oloinen patja on nyt. Ja tukevampi.

Oon tässä miettinyt kanssa noita raasteita ja muutenkin sormiruokaa. Ollaan parisen viikkoa tarjottu maissinaksuja typylle. Ja hyvin maistuu! Varmaan pikkuhiljaa ostelen tuoreita hedelmiä ja teen niistä pikkupaloja, joita on kiva napostella vaikka välipalaksi.

Nyt hää hermostuu tuossa sitterissä, maitonälkä yllätti!
 
Heips!

Käytiin kaupungilla syömässä ja poika nukahti tulomalla istuimeen...nyt kuuluis heräilevän :D Ihan kiva et otti kauneusunet,kun nukku niin pikkasen tossa aamupäikyillä =)

Tuoreraasteet,Ihan "vahingossa" ollaan annettu jo jonkin aikaa.... ja koska on hampaita niin musta niitä palojakin on ihan hyvä pikkasen olla heti kun vaan saan ne maistumaan.. saapi hakut tekemistä =)

En oikeestaan enää stressaile tommosia asioita... lähinnä vaan noita öitä aina välillä,et onko normia vai ei noi ikuiset ilmavaivat ynnä muut. Kun en oikein allergioihinkaan osaa uskoo,kun noi yöt on olleet aina tollasia,eikä viljat niitä pahentanut tai muuttanut mihinkään :/ Ja maitohan on jo katottu....

Kotihoidontuesta:Lähetin jo omineni sen lapun,mut tänään tuli postissa hakemus jossa oli ohjeena lähettää verokortti tai muuten menee 60%mukaan veroa :eek: :eek: No en tietenkään laittanut silloin,kun yleensähän ne verottaa sen min.20% ja onhan ne ennenkin saaneet koneelta noi tiedot. Muutosverokortti toki asia erikseen,mut onhan sekin mennyt koneellisesti sinne suoraan ja siitä tossa lapussa ei mainittu mitään vaan ihan perus verokortista.
Ja jos kotkalisähakemukseen tarvii verokortin alkuperäsenä ja kelaan niin mitä hittoja???

Mites muut on toimineet?
 
No heips, meillä on ehkä kolmen minuutin hyvätuuli aika menossa. Leikkii tuossa tuolin alla mun vieressä, varmaankin siksi että äidin jalat näkyy eikä se oo taas jättänyt minua raukkaa yksin tänne katalaan maailmaan :D . Milloin tää separation anxiety oikeen loppuu? MEnin jo antaan panadolia kun herättiin ja itkua tuherrettiin ihan sylissäkin, hampaat varmaan vaivaa. Eka hammas tuli näkyviin tiistaina.

Ruokaa annan 3 kertaa päivässä Hipp klubin ohjeella, yritän kyllä kovasti nostaa määrää 4 jos saataisiin yöt sillä rauhottettua. Raasteita en ollut edes ajatellut kiitos taas teidän valveutuneiden mammojen. Täällä asutaan niin pimennossa näiden juttujen kans kun mun baby clinickin terkkarit on niin hmmm :/ . Ja nyt ajattelin vihdoin aloittaan vieroituksen tisusta, ensin päivä aikaan ehkä yks syönti pullosta...

Hauskaa näkyy piisaavan tuolla pöydän alla, ihan eri tyty kuin tunti sitten. Nyt ruuan laitto puuhiiin. Majj mulla on sellaisia Heinzin vauvoille tarkoitettua pastaa, sellaisia ihan pieniä kukkasen muotoisia, mutta vielä tuo tyttö niitä erottelee suussa ja sylkee pois :D

 
Naukurin8kuiselle Eelle onnea :) Ja oho tolle maitoaltistusjutulle

Me käytiin kanssa neuvolassa 8kk-mitat ottamassa. Neiti oli 68cm ja 7440g, että Majj, painoseurantaan mekin jouduttiin :( Lääkärihän meillä onkin sit vasta viikon kuluttua. Siellä sitten pitää puhua siitä hikoilevasta päästä. Lääkäri sitten arvioi tarviiko kilpirauhasarvoja tutkia. Syömisestä sanottiin, et joo ettei tarvii koittaa taistella sen enempää ku mitä likkaan menee, oli se sitten se 5 lusikallista tai enempi. Pääasia et kuhan sen 5 ateriaa päivässä annan.

Tuoreraasteita,
porkkanaa ja kurkkua ollaan syöty yhdessä ja erikseen. Ei suostu sormin syömään, niinku ei noita maissinaksujakaan enää. Mikäköhän mokomaan on menny. Raastetta menee hienosti sisään jos mä annan mut ite ei onnistu. Ei edes kiinnosta :eek:

Katris, naukuri juu sopii klo 12, mennäänki sit kolmisteen tukkimaan weijola siellä. Mites oliks muita vielä tulossa? Hemuli, Aaoo? Vilmahan laittoki ettei pääse.

Katris, kai sä muistat kokeilla auttaisko se Panadoli noihin levottomiin öihin, et jos se ahertää hampaita ni se jeesais. Mulle on nyt kolme lääkäriä sanonut, et sen antamista ei kannata pelätä ja viimeseen asti välttää. Mä käytän sitä nestemäistä ja meillä ainakin on rauhottanu noita hampiäherrysöitä.

Matami, mukavuusasteesta ja lapsien suloisuudesta... onko vaihtoehtoja? ;) :LOL: Aina varotellaan, et netissä voi olla ties mitä huijareita ja häirikköjä, mut joo-o, eipä kukaan mun täältä tapaamista oo vaikuttanu sellaiselta :D Tai niilt, rekkamiestyypeiltä, joista Merikan mies puhu :D

Birdie, meillä kans oli ja meni toi äitieisaamennäpois-vaihe ja nyt enää jos on tosi väsy ja kyllästyny ni sit parkuu mun perään. Todella rasittavaa kertoa, et äiti vähän kävis vessassa vaan.... :D :whistle:
 
Hei,

pottailu pitää hehkuttaa et oon niin ilonen kun alotettiin ja tulosta on tullut suurempaa ja pienempää. Mies on ihan mukana ei se muuten toimiskaan. Hiljaa hyvää tulee. Pitää mennä ostaa uus potta kun tää nykyinen alkaa olla rikki yli 16v. vanha :)

Kiloklubi mikä se on? Joku nettijuttu? Mä oon niin repsahtanut,mut otan itseäini kiinni niskasta taas. Tahtoo normaalipainoiseksi

Mut pikku insinööri repii niin kovin kannettavan johtoo ja pyrkii näppäimille et pitää lopettaa

:wave:
 
Repa: Tuliko sulle kelasta joku lappu tosta kodinhoito tuesta?? Kun muistaakseni mun sisko joskus puhui että sieltä lähetetään, vai pitääkö itse hakea joku lappu ja täyttää ? Tulis mulle myös pian ajankohtaseksi.. :)

edla: Samanpitusia meidän neidit, teillä vaan "pikkusen" hoikempi. Samanlaiset ohjeet kans saatiin ( vaikka ollaanhan me vielä painossa + käyrillä, mutta luulis että 5vk:ssa vähä nousis edes paino, mutta ei.. ), että 5 ateriaa per päivä, oli se sit se 5 lusikallista tai koko purkki.. Niin onko teidänkin neiti huono syömään? vai pitääkö vaan tiukasti suuta kiinni jos ei "huvita" syödä?

Merika: joo on netti sivut, käy katsomassa: www.kiloklubi.fi :) en tiedä onko enään, mutta hetki sitten pystyi vielä rekisteröitymään ilmaiseksi.
 
kodinhoidontuesta: tuli eilen hakemukset postissa..ja mun äippäloma on sit 7.2. ohitse.. :( äkkiä menny aika... :(

painoseurannasta: tervetuloa kirppujen joukkoon. siellähän mekin ollaan..tosin teillähän on hienot painot..meillä ku oli 8kk 6495g =) mut olihan meillä lähtöpainoki vaan 2520g. mut seurannassa silti. lisää on tullu mut käyrillä mennään alaspäin. =)
en siit kauhiasti stressaa.

eilen sit poika oli tosi outo ja äkäne ku ampiaínen. laitoin mikrolaxin ja tavaraa tuli järkyttävästi ja jäikin vielä. :eek: onneks tajusin laittaa sen. olis varmaan yöllä tullu lähtö johonki suuntaan..sen verran täynnä oli jätkä :(
tänään sit movicolia annettu ja pieruja kitisee vähän tuossa sen takia. mut nyt taas kovimman kautta toi suoli saatava vetämään.
ja möhlin sit taas mun maidottoman dieetin...laitoin aamukahviin maitoo. :ashamed:
eli kohta ei sit mikään taas onnistu jos en muista tuota... :headwall:
 
katoin huvikseen ton painoindeksin..ei kovin kivalta näyttäny...17.1 anto lukemaksi..
4kg pitäisi sen mukaan saada kiloja et olis normaali...siinäpä onki työtä...hyvä ku syömään nykyään kerkiee... :(

alan ite nyt kallistumaan tuoho sairaalakäyntiin jos tää narina ei lopu. saa sit noi allergiatestit otettua. ku ei oo normaalia et tän ikäne natisee koko ajan kuitenkaan.
tai melkein koko ajan. tänään ollu parempi päivä mut huomisesta ku ei tosissaan tiedä.
mut ens viikolla selviää ku saan noita oikeesti maidottomia päiviä lisää...

mut nyt esikko kypsyy pojan pyörittelyyn..toine ihan väsy ku ei oo ulos päässy ku pakkane koko päivän ollu lähellä kahtakymmentä. :headwall: nyt on 17 astetta pakkasta ja kysyin neuvolasta nii sanoivat et ulos vaan...eli sinne mennään.. :wave:
 
Heips auttakaas mua.....Kun meillä laitettiin kaikki tähän koneeseen uusiks ja mulla oli ollut tonne kerhon puolelle salasanat ja kaikki sillai valmiina et paino vaan kirjaudu....niin nytpä en sitten enää muista sitä salasanaa :| Voisko joku ystävällinen laittaa sen mulle yv:nä? Kiitos

Nemika, oikeesti kauheeta kun äitiysloma alkaa olla loppu. En halua töihin, mutta pelottaa rahatilanne... En ees tiiä mitä haluisin tehdä.
Repa, mä meinasin käydä tekemässä muutosverokortin heti kun saan päätöksen kelasta ja tiedän mitä saan rahaa...
 
Kotihoidontuki...kävin tänään hakeen kelasta laput, olisin kysynyt siitä vero jutusta, mut siel oli hirvee jono ja mul kiirus :/ ....majj...mulle tuli just tänään ne laput kotii =) ...et turha hakureissu.....kävin myös verotoimistossa ja pyysin siihen kotkalisään korttii, mut täti sanoi, et mun pitää tietää paljon saan sitä....ja enhän muistanut sitä uutta summaa...joten sekin ihan turha reissu...alko jo melkein v#tuttaa koko reissu....juu sitten kävin duuneja kysyy, et mitens olis vaan viikonloppuisin....joo, eihän se ole varmaa onko niitä töitä aina silloin oli vastaus..eli en nyt tiijä alanko tekee mitää...kun on niin h#lvetin vaikeeta..ollaan sit p#rse aukisii :kieh: :kieh: :( .....sori kaikille purkaustani...joskus tuntuu, et mikää ei onnistu...se päivä tänää...

Syömiset...jännittää jo valmiiksi, mitä sanovat neitin syömisistä neuvolassa...kun edelleen syö soseita tooosi vähän ja lihamössöjä ei ollenkaan...neiti on kuin sumopainija, mut tuo lisäruuan antaminen vauhdittaa just PITUUSKASVUA...ja Edith on tosi lyhyt :eek: ...en tiijä mitä teen noitten ruokien ja syömisten kans...tekis mieli aina itkee, kun alkaa neitin syöttäminen...niin alkaa jo käydä pinnan päälle :ashamed: :'( ......
 
nemika: Sie taidat kyllä olla tooosi pikkunen! :eek: Ja joo, kyllähän meillä hyvin on tytöllä tota painoa, huolestui vaan siitä tosiaan kun ei 5vk:n aikana ollut yhtään noussut paino.

Matami: Eli eiköhän kaikille nua kodinhoito tuki laput lähetetä, toivottavasti! :D Ja toivottavasti siellä kans alkais pian syöminen sujumaan, onhan se parempi että saa edes pari lusikallista kun ei mitään! :)

 
Majj, juu me mennään -5 käyrällä tällä hetkellä, mutta tosiaan meillä ei oikeesti oltu huolissaan kun sitä painoa oli tullut edes se 400g lisää. Et se painon nouseminen on vissiin tärkeempää ku mikään muu... Ja kyllä, meillä menee huulet tiukasti yhteen ja käsi vielä varmistaa huitomalla lusikan pois, että tähän luukkuun ei tollasta moskaa laiteta :D Nauramaankin mokoma on opetellu suu kiinni näitä tilanteita varten :headwall:

Matami,
mä tosiaan taidan tietää miten turhautunu olo on kun ei se suostu syömään. Ite aloitin rohkeana tän ruoka-aiheesta puhumisen neuvolassa, eikä se olis oikeesti edes huomannu ku ei toi likka riutuneelta näytä, vaikka olikin vaan vähän painoo tullu lisää. Totes mulle, et joku päivä se lopettaa ittensä maidolla täyttämisen (veljen likka teki sitä melkein 4-vuotiaaks :eek: )ja alkaa syömään normaalisti. Noista muista huolista, se on vissiin se smurffin laki, et ku yks juttu menee pieleen, ni mehtässä ne on ne loputkin :whistle:

Ostinpa tossa kaupassa ollessa pari semmoista 8kk-> purkkia ja annoin neitille maistettavaksi. Ite maistoin, ni :x ku oli järkyn makusta, mut neidille tuntu maistuvan normia enempi, kumma laps :whistle:

Ai niin, piti kysyy et mikä on maksimisumma minkä suostutte maksaan bodeista? Kattelin ku muutamissa paikoissa on -30-60% ale (mm. sisukkaassa) ja hinnaksi jää 13.90-16.90 (ovh yli 30? :eek: ). Kyllä tohon hintaan mun mielestä bodyn pitää tehä jotain muutaki ku olla muksun päällä seuraavan ruokailun loppuun :D Mulla kyllä on ollu ehdoton maksimi 8?.
 
Nemika Meidän Freijukka oli myös pieni vain 20g painavampi kuin teijän poika. 7kk neuvolassa oli sen 6440g ja kotona mitattuna 66cm. Ajattelin käydä beibiklinikalla maanantaina punnitemassa tytyn ja lääkärin aikakin pitäis tilata...

nyt kuuluu kiukuttelu pinniksestä :kieh:
 
Bodyt...juu sellasen alle 10 euroo kyl saa max maksaa...en tosissaankaan enempää yleensä maksa...mitä joskus sekopäissäni kyl oon tehnyt..kuten M&I kutsuilla....kyl tuli bodynkin hinta muistaakseni melkein sen 30 euroo :ashamed: ....eihän nuo mene kuin hetken...meil kyl nuo M&I vaatteet odottaa viel kaapis...kun ostin kokoo 74/80cm ihan tarkoituksella...ajattelin et neiti olis vähän isompi...mun mielestä vaatteet alkaa muksujen päällä istuu ja näyttää hyvältä vasta kun ne kävelee...varsinkin jotkut hameet, mekot...pojil farkut ym...silloin voi ostaakin jo jotain vähän tyyriimpää "menovaatteeks" :whistle: ...
 
Birdie: Apuasi kaipaan taas..mitä rasvoja sä vetelet et saat ton energia pallukan vihreeksi??? Mä en saa sitä millään vaikka jopa olen opetellut laittaa margariiniä leivälle mitä en ole tehnyt 10 vuoteen ainakaan.

Bodyn hinta: Hmm..kyl se varmaa 15 euroo tai sen suuntasta alkaa olla maksimi...en kyllä mitään 30 kymppiä maksa ihan heti tai saa olla tosi makee =)

 
edla: no meillä mennään nyt -2 käyrällä. alkuun ku nousi paino nii järkkyä vauhtia et mentiin jopa +10 käyrälle. ja meidän geeneillä siellä ei kasveta :LOL:
muutkin muksut kasvanu miinus käyrillä aina. en olettanu et toi tuonne ylös jäisikään.
tasaantumista nyt seurataan.

verokortista: mulle sanottiin et sinne ei verokorttia tarvi viedä. ottavat automaattisesti sen 20% (muistaakseni) ja saavat verotiedot koneeltakin. työmaalle vien omani suoraan ku sieltä sit lomarahoja tulee keväällä kuitenki.
kotia jään se on selvä. mut rahatilanne tulee olemaan kauhea...jospa sit ku poika kasvaa vähän alan lomituksia tekeen pikku hiljaa... :| mut en henno hoitoon todellakaan viedä tuota narisijaa. =)

annoin sit movicolia aamulla..ja on kitinää taas ilmassa ja pierua tulee ku aisaa... :(
mut pakko saada toi suoli vetämään kitinänki uhalla nyt nopeammin taas.
jeps..mureke alkaa oleen valmista... :p :wave:
 
Nemika...meil Edithil ollut myös kakka hukas...en edes muistanut milloin oli viimeks tuotosta tullut :eek: ....istutin potal..tuli vaan pieruu...no tänää sit luumua kehiin...sain menee muutaman lusikan....onneks luultavasti auttoi...tai sit oli vaan se kerranviikkoonkakkapäivä....onneks toimi, mut vaippaan...neiti oli heti paremman tuulinen...eli vaivaa täälkin jonkin verran tuo vatsa...onneks ei niin paljon kuin oli iso-veikal...eli ei oo tarvittu viel mitää lääkettä....

Verokortti...eiköhän noista etuuksista mene se 20% vähintään :kieh: ...vai onko joku saanut pienennettyy sitä??....miä sain mätkyjä silloin kun olin pojulta kotona...kun äippärahoist olis pitäny maksaa enempi veroo :( ...meni automaattisesti joku prosentti silloin...tais olla tuo 20% jo silloin...
 
Hellokitty89
Moikka kaikille pitkästä aikaa :heart: Oon seuraillu tätä palstaa mut ei vaa jaksa aina kirjoittaa =) No jos nyt sitten. Mullakin tuli tänään ne kotihoidontuki laput kotii ja nyt sit pitäis täytellä näitä... Meidän tyttö meneekin maanantaina neuvolaan. Kyllä vähä jänskättää ku viimeks kävi ku oli 5kk. En yhtää tiiä mitä toi tyttö painaa tai on pitkä =) Mut kovasti ruoka maistuu, mikä on hyvä juttu sinänsä. Onko täällä ketää päijät-hämeen alueelta? :flower: Palaan taas astiaan myöhemmin.

-Satu ja Anastasia 7kk ja 1vko. :flower:
 
Jep jep, Kela muisti postilla myös meitä :| Mites toi kuntalisäjuttu, tuleeks se automaattisesti tohon mukaan vai pitääks sitä erikseen hakea? Nyt mä tipahdin ihan täysin tästä hommasta...
Ja miks sinne pitää lähettää verokortti? Eikös se automaattisesti mene se 20 pinnaa? ääh, ihan pihalla... :eek:
 

Yhteistyössä