TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 TAMMIKUUSSA

Kelan lärpäkkeet: Taitaa olla aika sama aikataulu meillä kaikilla toukokuisilla.. tänään tällekin mammalle soitti pomo, että on jotain postia asian tiimoilta laittamassa tulemaan.. saas huomenna nähdä,,

bodyjen hinta: Tämä tunnustaa... taitaa olla Metsolan body kallein, mitä olen Luukakselle ostanut.. jotain n. 25 euroa muistaakseni.. :ashamed: Mutta kun olen ihan heikkona nuihin retro-kuoseihin.. ja jos viel froteeta niin.. :D

Luukaksella ei antibiootit ole vielä tepsinyt.. puolen tunnin torkkuja eikä sapuska uppoa oikein vieläkään, paitsi tänään napsi aika kivasti sormin porkkanaraastetta sentäs.
 
summer meillä sitä kaupunkilisää saa 200? alle 3v. lapsesta jos jompikumpi vanhemmista hoitaa kotona. Yhdestä lapsesta vaan.

Bodyt siin 8? täälläkin. Mut poikkeuksena toki just vaatekutsuilta tulee tilattuu kalliinpiakin --mut se on harvoin se. Yleenssä käytän hyödyks noit -30% lappusia esim Lindexiin ja ALE myynnit on ihan ehdottomat -edullisesti lähtee.

gallup ootteko hurahtanut joihinkin tiettyihin vaatemerkkeihin tai kauppoihin? Mä oon ihan jääny koukkuun Lindexin vaatteisiin -ihania ns. retro juttuja ja väriä -sitä pitää olla. Esikoisen puin vaaleanpunaiseen/punaiseen ja nyt tän kakkosen kivasti ruskeaan yms. ei niin prinsessa väriin -isosisko on kauhissaan kun äiti pukee ruskeeta samettimekkoo pikkuselle - pitäs olla kuulemma vaaleanpunaista. :LOL:

Saako netistä kivoja uikkareita tietääkö kukaan -en vaan oikein oo löytänyt Ellalle. oon liian vaativainen -pitää olla joku juttu niissä.

Mut nyt on lenkillä käyty ja sauna kutsuu koko perhettä :wave:
 
Edla: Meillä kuntalisä myönnettiin automaattisesti, kun täytin netissä sen kh-tuen hakemuksen. Sain päätöksen kotiin ja siinä luki jo, et kuntalisäkin myönnetty. Et riippuu paikkakunnasta näyttävästi. Mut meillähän se summa onkin kaikille sama, toisin kuin esim. Kotkassa. Verokortista ei oo sanottu missään, mutta ajattelin joka tapauksessa pienennyttää tuota vero%, joten toimitan sit tarvittaessa uuden sinne.

VaateG: Metsola, Moonkids... Tosin aika vähän niitä meillä on, kun ovat niin kalliita. Tykkään kans värikkäistä ja retrohenkisistä vaatteista ja esim. vaaleansinistä tms. meiltä ei edes löydy. Tällä hetkellä kivoimpina pidän Polarn O. Pyretin vaatteita. Sopivan unisex-kuoseja ja paljon ihania punaisia vaatteita, joita voi pitää pojallakin. Kalliita nekin, mutta todella kestäviä ja alesta saa edukkaasti ;) Ja Lindexilläkin on kivoja. Ja Name it:lla joitain kivoja perusbodyja ja farkkuja, jotka istuu hyvin pojalle.

majj, Edla:
Mä en tiedä millä meidän poika on kasvanut 2kk:ssa 900g, kun ei syö juuri muuta ku maitoa! Ja pituuttakin oli tullu 5cm :eek: Käy vissiin öisin snagarilla tai jotain... Meillä homma menee kans niin, et pari lusikallista ottaa ja sit menee suu kiinni ja kädet lusikkaan ja naama muuttuu punaseks ja alkaa huuto. Jee. Syöminen on kivaa ;) Tänään tosin meni ihan ok. Palat ei vieläkään kunnolla, mutta huomenna taas uus yritys. Meillä on aina välillä päiviä, kun syö ihan ok ja sit taas lakkoillaan. Mut siis laihahan tuo nassikka on, -10 käyrällä mennään painon kanssa. Pituus taas menee siellä +10 käyrällä :D

Soijamaitokokeilu alkoi lupaavasti: eka annos lensi kaaressa vadelma-mustikkasoseen sävyttämänä mun, pojan, sohvan, tyynyn ja kahden harson päälle. Yök. No, toinen meni jo paremmin ja nyt illalla vielä paremmin. Katsotaan miten yö menee :( Onks muilla noista soijamaidoista millasia kokemuksia?
 
Iltaa...

Ummettajat,kokeilkaas tota öljyy ruokaan reilulla kädellä..ketkä ette vielä oo testanneet :wave: Nemika :hug:

Kotihoidontuki ja kuntalisä,Soitin kelaan että whaat... ja vastaus oli että toimii edelleen niin,et ottavat sen 20% tai jos palkkatuloihin lisättynä 2 prosenttia menee yli tuon 20% niin sitten sen mukaan,eli minimissään 20%. TAI voi laskea,ihan netissäkin,itselleen uuden verokortin sosiaalietuutta varten. Silloin prossa voi olla pienempi kuin tuon 20. Mutta rauhassa voi venata päätöstä kaikista tukiaisista ja sen jälkeen laskettaa uudet prosentit,niin saa tarkat tulot selville. Eli heti ei tarvi olla verokortteja laskettuna.
Kuntalisää saa joillain paikkakunnilla haettua ns. kelan kautta ymmärtääkseni. Mutta Kotkassa se tosiaan haetaan erikseen.
Ja kaikissa kunnissahan tuota ei edes ole.

Meiksi antaa palaa sillä 20%,laskeskelen sitte kun nyt eka saan selville tippuuko mulle edes kuntalisää,tod.näkösesti ei :kieh: Jos on liikaa niin tuleepahan joulukuussa joulurahat. Kunhan ei mätkyjä satele...

Vaatemerkit,retrot täälläkin ihan ykkösenä...just tota lindexin kamaa yms... =) Ruskeaa,ruskeaa.... :D

Saatiin tänään hyppykiikku... ei toi pikkumies tajunnu mitä siinä pitää tehä :LOL: Tykkäs kyllä kun hypytin sitä..... :D

Nyt adios tältä illalta :wave:

PS. nukahti poika varmaan viidessä minuutissa,kun ollaan opltu koko päivä liikenteessä. Harmi vaan kun jokapäivä ei voi tollasta äksöniä repii.. kotona riehuminen ei vie tarpeeks energiaa ;)
 
Täällä pitää hakea kuntalisä erikseen päivähoidon kautta, tai ainakin sieltä se lomake löytyi. Pitää viedä se huomenna postiin. Joissain kunnissa tosiaan se myönnetään Kelan kautta. Aika sekava jotenkin... Meillä ainakin piti laittaa verokortti mukaan. Otin kopion siitä, toivottavasti kelpaa. Kun pitäähän se kohta viedä työnantajallekin. Tiiä sit millä prosentilla lisästä lähtee. Kaikesta kyllä nyhdetään veroja pois! Ja vielä 20 prossaa on kodinhoitotuen verotus! Ja muutenkin pienehkö se tuki. Noh, eiköhän tuolla pärjänne hetkisen. Kyllä se vain kirpaisi taas, kun kattelin sitä päätöstä. Jospa sitä saisi tuon kuntalisän, niin olisi hieman helpompaa.

Meillä hyppykiikku ei kiinnostanut ollenkaan alussa. Mutta nyt A hyppii siinä kuin vanha tekijä! :heart: Ja aivan innoissaan on, kun näkee, että hän pääsee hyppimään! Välillä jää "kiikkumaan" siihen eli hyppyjen jälkeen nostaa jalat ilmaan. Se vasta kivaa onkin!

Meillä käytetään pääsääntöisesti vielä äippäpakkauksen vaatteita. Ei merkillä ole väliä, kunhan on hyvälaatuinen vaate ja kohtuuhinta niin kaik onpi ok.

Meillä opittiin tänään kääntymään mahalta selälleen! Huh huh, kun nyt tulee nopeasti kaikki liikkumiset. Vielä ei ryömitä, mutta harjoittelu on välillä kovaa. Pinnasängyn laveria laitettiin yksi pykälä alaspäin, kun en halua herätä siihen, että tyttö istuu sängyssään ja koettaa kammeta sieltä pois. Kovasti tahtoo pyöriä navan ympäri ja sitten potkitaankin pääpuolen reunaan. Kolina vain kuuluu!

Palataan!
 
Oikeesti oon tosi tyhmä :ashamed: Mutta onko tuo kuntalisä sama kuin hoitolisä mikä tuli siihen kaavakkeeseen? tai sitten täällä ei ees saa mitään ihmeen kuntalisää. En kyllä muista esikoisestakaan mitään sellasta. Sehän auttais pärjäämistä jo hurjasti.
 
Summer: ei ole sama kuntalisä ja sit se kodinhoidon lisä (tai mikä nyt onkaan oikealta nimeltä ). Jotkut kunnat sitä kuntalisää myöntää. Kannattaa kysäistä vaikka kunnan päivähoitotoimistosta tms. myönnetäänkö teidän kunnassa kuntalisää. Ja joissain kunnissa tosiaan Kela myöntää sen kuntalisän eli myös Kelassa tiedetään ko. asia.
 
summer..kaavakkeessa oleva on hoitolisä, joka on riippuvainen teidän tuloista...kuntalisää saa jokainen, joka on ollut työsuhteesa yhtämittaa noin vuoden tai jotai sinnepäin...se on paikkakuntakohtainen, siis paljon sitä saa ja joissain kunnis ei saa ollenkaan :( ....tääl Kotkas se on 200 euroo+ alle kouluikäisestä lisää jotai 80 euroo...tuosta summasta verot pois...mut on hyvä raha kuitenkin...tääl yritettiin nostaa reilusti sitä täksi vuodeksi, mut ei mennyt läpi :/ ....
 
meillä ei ole kuntalisää ollenkaan..iso apu olisi ollut.

matamimimmi: lohduttavaa et muitaki kakanpanttaajia. tuolla ku ei voi välipäivää jättää kakkatouhuissa..sit on piru irti ja nii kova tulppa taas edessä... :(
toivotaan et sielläki irtoo pian. täällä tänään kahdet kakat siivottu. mut vieläki sais pehmeämpänä tulla.

repa: oot sie mun lohdukerutistelija =) :hug: oon nykyään tälläne murhekryyni koko ajan... :ashamed:

luin tuota kodinhoidontukihakemusta..siel alalaidas oli et voipi verokortin prosentin mukaan ottaa..täytyy kysästä uudelleen..tulee nii vähän sitä rahaa ettei huvittaisi 20 prossaa maksella. :(

mulla niin lapaluut jumissa et voi tsiisus mikä särky...ihan patteja täynnä ku painelee..
ois varmaan hierojalle töitä moneks viikkoo et ton sais kuntoon.
 
Meidän neidille sit iski kuume, tunti sit kun laitoin nukkumaan oli 38,6! Otin päikkäreiltä jo oli ihan kuuma ja vähä kitisevä, ruoka ei maistanut ja lopulta oksensi kaksi kertaa kunnan satsin limaa! :ashamed: Toivottavasti ei kauaa kestäis tälläinen!

naukuri: Juu meillä menee taas toiste päin paino + käyrällä ja pituus pikkusen - käyrällä. Kuulostaa tutulta tua syömis juttu, pari lusikkaa menee hyvin ja sit alkaa se suun kiinni pitäminen ja hermoilu! Tosin joskus saattaa syödä ihan hyvin toisena päivänä ei mitään. Silloin 4kk kun alotettiin kiinteet kaikki uppos hyvin.

Vaate gallup: Eniten tykkään nameit:in vaatteista ja lindexin retro vaatteet on kans kivoja! :) Just tänään neuvolan jälkeen kävin katsomassa POP:in vaatteita mut ei oikeen löytynyt mitään.

Niin ja soijamaidosta olis kans kiva saada tietoa, voi olla että otetaan sen kans kokeiluun jos toi nan:i ei sovi.. Miehellä tosiaan ollut 4kk-3v maito-,muna ja vilja-allergiat. Ja tuntuu että nua on heillä aika paljon mennyt suvussa.

Mekin saatiin hyppykiikku lainaan, ei olla vielä kokeiltu! :)
 
Kuntalisää ei ole. Vuoden alusta ajauduttiin tahtomattamme lähemmäksi Helsinkiä. Nyt ei olis enää kuin viitisen kilsaa Helsingin kuntalisästä :LOL: Ainoa syy miks olisin voinu siirtyä taas Itä Helsinkiläiseksi... ;)

VaateG Mä oon seonnu Lindeksin Bamse vaatteisiin. Molemmilta pojilta löytyy useampikin samis vaatekerta. Bodyistä en varmaan maksais kun sen max 10 eur. En ainakaan muista et olisin kalliinpaa ostanut.

Raasteet ei ole tulleet mieleenkään :D Ehkä sitä vois kurkkua kokeilla. Palana oon antanu kurkkua ja banskua käteen ihmeteltäväksi. Ihan kivasti on yhdellä hampaalla saanu niitä jyrsittyä.

Portit löytyy portaiden molemmista päistä. Yläkerran porttia olen käyttänyt aina öisin koko sen kolme vuotta kun tääl ollaan asuttu ettei esikoinen yöllisillä seikkailuilla tipahda portaista. Alakerran portti on paikoillaan mut en ole viel sitä tarvinnu. Meil ihan perus puuportit saranalla.

Meil ollaan vähän kipeinä :( Joa on ollu pari iltaa/yötä kuumeessa päivät menneet paremmin. Kaveri on ihan räkäinen, ensin vain nenä valui mut tänään on jo paljon limaisempaa. Toivon et menis vain nopeesti ohi eikä tarttuis esikoiseen.
 
Birdie: Muutosta on tapahtunut piruvie 500g ylöspäin |O ja oon oikein mallioppilaana saanut pallotikin vihreeksi (lisäsin 2tl rypsiöljyä päivän ruokiin sain energiapallonkin kuntoon) , oikein tarkasti punnitsen ja merkitsen melkein iski ahistus vaaksella piti kahteen kertaan punnita |O |O |O

VaateG: Mä oon höprähtänyt ihan yleisesti lasten vaatteisiin ei niinkään tiettyyn merkkiin vaan kaikkeen ihanaan (ruskea, vihreä ym) Esikolle ostin paljon sinistä ja vaaleansinistä mut nyt oon ostellut kaikkee muuta...Bamsella on kivoja, lindexin retrot on yli söpöjä ja H&M:llä on kivoja jutttuja...
 
tapaamisesta tänään odotan ihan jännityksellä. onhan se paikka nyt sanomatalossa? Mitenköhän minä tunnistan teidät? Käyn varmaan kyselemässä kaikissa pöydissä missä on joku vaunujen kanssa... :LOL: saas nähdä kuinka hulluna mua keretään pitämään...
vaatteet hulluna benettonin vauvanvaatteisiin, mutta hintojen takia ei niitä tuhottomasti löydy. NameIt ja PoP meillä kovasti käytössä.
 
vaatteista: en välttämättä hintaa sit kato jos on tosi kiva vaate..yleensä se on sit saatava. =) tykkään monista. kappahallilla on kivoja. lindexiltäkin löytyy vaikka mitä. benetton myös kiva ja marimekkoakin löytyy. henkkamaukkakin on ihan kiva. vähän kaikkee =)

paranemisia kipeille

:hug:

kyllä harmitti tyhjentää pakastinta tosta omasta maidosta. 16 litraa maitoa sulamassa nyt sit pois kaadettavaksi. mutta ku tuota tissimaitoo tulee nii hyvin et on jääny kaikki käyttämättä. :| ois aikoinaan pitäny luovuttaa toi maito vaan.. :headwall:

ja kaikista ihaninta..toi pakkanen hellitti viimein...tänään ulkoillaan sit urakalla. =)

soijamaidoista: meillähän on maidoton mut se on helppo toteuttaa mun kautta ku imetän. mut kaverin mukelo on maitoallerginen ja tovi kesti sopiva soijamaito löytää. joko lensi kaaressa pihalle tai teki kauhian ripulin. mut kyllä sieltä sit sopiva löyty. sano vaan et jos joutuu niitä ostaan nii voipi olla poikaa vaikea saada juomaan ku on aikast väkevän makuista se maito jos tissimaitoon on oppinu.. :| mut tuttelin/nannin jälkeen tottuu kuulemma hyvin ku sopiva löytyy.
 
poika: ai toi öljyn lisäys ko on se kikka mil ne pallot saa vihreeks.. ??? Mulla kanssa ne pallot aina punasella.. Ja kuituja on vaikee saada riittävästi. Mutta hedelmät ja herkut ok. Mulla kanssa paino samoissa lukemissa. Pistän turvotuksen piikkiin... Ja Painohan voi vaihdella + - 1kg päivässä.. joten viikon päästä puntarille uudestaan. Mä keskityn nyt aluks ainakin siihen että lisään hedelmiä ruokavalioon enemmän ja vähennän energiamäärää.. ja sit rupeen pelehtimään noitten rasvojen jne. kanssa..

vaatteg: mä maksan maks 8 euroa bodyista. En nää mitään järkeä ostaa kalliimpia vaatteita kun poika kasvaa kuitenkin niin nopeesti.. Ja vaatteet on lisäks vielä tosi kertakäyttösiä, eli tunti kaks päällä ja pesuun... Halvat kelpaa yhtä hyvin.. Merkeistä tykkään H&M:n ja Lindexin vaatteista. Tutta on kanssa kiva.. Mutta hinta alkaa olla siinä kipurajoilla...

kodinhoidontuki ja vero% Mä ainakin sain mun äitityspäivärahoihin alhasemman veroprosentin kun 20... Helpoin tapa on mennä sinne toimistoon, ottaa kaikki liput, laput ja päätökset mukaan.. Sillon saa oikean verokortin etkä saa mätkyjä..
Kodinhoidontuki yms. ei oo nyt ajankohtainen kun kikkaillaan lomien kanssa ja sitten mä palaankin jo töihin. Helpottaa kun tietää että rahatilanne paranee... Siispä h&m:n postimyyntiin shoppailemaan..

 
Birdie: Joo pehmeää rasvaa pitää tietty määrä saada päivässä et palleron saa vihreäksi..mä oon tosi huono rasvojen käyttäjä mutta opetellaan ei täs kiirettä oo =) plussaa odotellessa tää joutaa laihduttelemaan
 
nemika: Kiitos vastauksesta soijamaitoa koskien. Meillä siirto on nannista ja hyvin on nyt mennyt viime syötöt.

katrinainen: Mulla on musta lyhyt villakangastakki ja mustat vaunut. Ollaan vaiks jossain sivummalla alkuun niin on helpompi tunnistaa? Mä lähdenkin nyt jo kympin bussilla, kun käyn vähän ostoksilla ensin. Nähdään pian Edla ja katris!! :)
 
Poika ja birdie...hei mul on "pallot" hukas :LOL: ...olettekos jollai dieetil?...pitäis nyt pikku hiljaa aloittaa jotai tekee tän painon kans....

Naukuri, Edla ja Katris...mukavaa treffailupäivää teille =) !!!....meistä viimeksi otettiin kuva...siis Aaoo:n kännykällä....mut mis on Aaoo...eihän mitää oo sattunut :eek: ??!!

Kaikille sairastuneille :hug: :hug: !!
 
Heips,

Meillä aamu alkoi sillä että F ryömi sängynpäädyn kautta lattialle ja sai punasen kuhmun ottaan. Nukahdin ihan totaalisesti kun mies nousi jo sängystä :ashamed: .

Illalla taas oltiin valmiudessa evakkoon kun tässä meidän talon toisessa päädyssä oli tulipalo ja savua haisi jo sisälle, tietysti palo sattui heti sen jälkeen kun olin saanut tytyn nukkuun, eikun kaverille soitto ja vaatteet kasaan jos joudutaan lähteen. Onneksi palo saatiin kuriin ja savuhaittojakaan ei tullut meille asti.

Vaateg
En oo paljoa ostellut vaatteita, mutta pidän sellaista 8-10 puntaa rajana. Tykästyin myös Lindexiin ja retroon yleensäkin. Vanhoista vaate kätköistä kaivoin sellaisen marimekon haalarit vuodelta -73 (minun vanhat), jotka aijon korjailla pikkuselle. Tuhlasin myös POP vaatteisiin rahaa ja me et i:lla on kans kivoja, tosin en oo päässyt kutsuille, mutta lahjaks saanut.

Hauskaa treffejä!


Nyt touhuun ja sitten kaffelle mammojen kanssa
 
birdie ja poika: oottekos tekin tuol kiloklubis?? aattelin vaan noista vihreist pallukoista :D mä oon siel pyöriny nyt viikon ja vyötäröltä on lähtenyt jo -5cm ja painoa -900g. tehokasta! eikä tartte nälkää nähdä. pallot oon saanut kaikki vihreiks nykyään. alussa meni 2 päivää ihmetellessä niit pallukoita mut aika helppoo on saada ne vihreiks.
 

Yhteistyössä