TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 TAMMIKUUSSA

Heips!

Kiva, että teidän treffit onnistui :) ja oikein julkkiksiakin bongailitte, vau :D !

Meillä on Jessillä ollut eilen ja tänään järkyttävät kitinäpäivät. Kitiseminen alkaa heti aamusta ja iltaa kohti helpottaa, mutta aika raskasta oli tänäänkin kuunnella neidin rutinaa heti kolme tuntia putkeen. Harvoin jaksaa noin pitkään kitistä, yleensä saan jotenkin kiinnostumaan leikkimisestä yms. mutta tänään ei onnannu. Mikään lelu ei kiinnostanut, syöminen oli taistelua jne. Noh, hampaathan selvis sit syypääksi, neljä hammasta taitaa puskea yhtä aikaa yläikenestä läpi :| , ei siis ihme, jos on pikkasen kitinäinen. Nukkuu onneksi tosi hyvin päikkärit ja yöt, että sen puoleen en voi valittaa.

Vaatteista Tykkään Lindexin, H&M:n, Benettonin ja NameIt:n, Tutan jne. vaatteista :D. Noita merkkejän vois luetella vaikka kuinka. Enemmän katson värejä ja kuvia, kuin merkkiä. Kitty ja Bamse ovat suosikkeja, mutta monia muitakin ihania on.

Jessistä uusi kuva profiilissa :).

En muista enää mitä piti kirjoittaa, joten palailen viikonlopun aikana :D.
 
edla kiitti muistutuksesta, juu pitää muistaa syödä välillä enempi, ja eiköhän se näin viikonloppuisin onnistu ;)

kiloklubi: siel kun ruokaosiossa pyöritte ja muuallakin niin siel on niitä kysymysmerkkei vähän joka paikas niin niitä klikkaamalla saa ohjeita jos on tarvis :attn: ihanaa kun porukka innostui..ei muutaku kaikki sinne vaan joukolla laihtumaan =) ;)

repa: ihana kuva pikkuisesta!

ei kauhiasti kerkiä tänne kun pyörii tuol kiloklubis mut eipä mulla hirveesti mitään asiaakaan ole ollut..
yöt menee hienosti, yhdellä tutin laitolla ja ollaan nukuttu aamullakin jopa 6-7 asti..unet parani kun jätettiin yösyötöt pois niin päivisin ruokahalut on kasvanut joka takaa paremmat unet yöllä..aika loogista ;)

viikon päästä mä pääsen parturiin ja musta tulee kikkurapäinen..meinaan vaihteeks otattaa pehmennyksen..siit onkin aikaa kun mul on viimeks ollu kikkuroi..oon ihan tohkeissani mun tulevasta muodonmuutoksesta :D

mut joo jos painuis pian pehkuihin..
 
Summer lahetan kylla, mut en tiia miten :D oon tosi uuno naiden juttujen kanssa.

Kiloklubi Piti kans sinne kirjautua, nyt vaan taytyy hoksata miten sinne lisataan niita juttuja.

Nyt mustaherukkamehua juomaan, kurkkukipu ka kahea aani on nyt vaihtunut niiskutukseksi...
 
Huomenia...

Poika päätti herätä 6.20 |O En ees muista milloin oltas niin aikasin oltu ylhäällä.... puuroa ei mennyt yhtään lusikallista ja yleensä sitä just menee...itseasiassa ei oo vielä koskaan totaalikieltäytynyt mistään ennen tätä aamua :eek: maha löysällä edelleen,eilen saldona 3 kakkaa ja tänään heti aamusta yks... kuolaa,jäystää sormia ja "irvistelee".Puistattaa useesti ja hieroo suuta...jotenkin on ihan outo,mut ei pahemmin kitise..vielä. Yö levoton. Hampeja kait sitte tekee,oireilee enempi kuin nuo alahakut. Tahi tulossa kipeeks, kauan teillä on kestänyt hampaiden oireilu,esim.sömälakko?
 
Repa: En kyllä enää ees muista kauan meillä hampaiden takia lakkoiltiin... Ehkä viikon tai kaks maittoi vähän huonommin. Ja meillä on kyllä noita totaalikieltäytymisiäkin aina silloin tällöin. Eikä siis johdu hampaista :|

Kukas se mainosti sitä supershampoota täällä, joka tuntui auttavan hiustenlähtöön?!?!? TAHTOO sitä NYT! :D

Tää mamma lähtee nyt ystävän kanssa kirppiskierrokselle ja poijaat jää kotio! :wave:
 
kiloklubi: jos haluaa omia ruokia suosikkeihin niin selaa ruokia ja kun klikkaat i-merkkiä näet ruuan valmistusohjeet/mitä ruoka sisältää ja sieltä klikkaat sydän-merkkiä ja se muuttuu punaiseksi niin se ruokaresepti/ruokaaine siirtyy automaattisesti suosikkeihin ja jos haluat poistaa sen klikkaa samaa sydän -merkkiä uudelleen.

ruuan saa siirrettyä automaattisesti oikeanpuoleista +-merkkiä napsauttamalla ja sieltä sitten painat mihin ruuan haluat sijoittaa aamiaiseen vai esim. iltapalaan.
ja sen saa poistettua vasemmanpuoleisesta ruokapäiväkirjasta napsauttamalla punaista x-merkkiä

kun painaa selaa menua- hakua niin sieltä löytää vaalmiita kiloklubin täyttämiä ruokapäivämenuja omille kalorimäärille tarkoitettuja, sieltäkin löytää hyviä ruokavinkkejä ja jos sieltä haluaa ottaa jonkin ruoka-aineen/reseptin talteen niin paina kopio tämä päivä/ kopio tämä ateria ja se siirtyy automaattisesti sitten omaan tän hetkiseen ruokapäiväkirjaan ja jos haluaa kopioida koko päivän menuun niin paina kopio tämä päivä painiketta

repa: meil tota totaalista ruuasta kieltäytymistä kesti kaks päivää just silloin kun hampaat puhkes läpi
 
London calling, painat tossa mun nimen alla olevaa kirjekuorta ja pääset laittamaan yv:tä mulle. Omiasi pääset lukemaan tuolta ylhäältä missä on; kirjaudu ulos, muokkaa tietojasi ja yksityisviestit. Kiitos jos voit laittaa! =)
 
alku yö meni pitkästä aikaa hienodti, mutta 3 jälkeen alkoikin aikamoinen nukutus rumba taas. Te jotka olette tai pidätte unikoulua, kertokaa ihmeessä mitä ja miten oikeen teette! :wave:

Käytiin tos aamupäivällä kaupungilla ja löysin ittelleni sinne häihin mekon! Oli -70% ja maksoi vaan 16,40e ! Että oli kyllä halpa mekko! :p Ja neiti nukkui koko 1½h putkeen, ihanaa kun pitkästä aikaa nukkui noin hyvin. :)

Nyt J:lle antamaan ruokaa! :)

maj ja julia eilen 7kk :)
 
Repa...jaksuja :hug: :hug: ...voipi olla hampaat, mitkä vaivaa :( ...meil ei vielä yhtään hammasta....eli itkut on vielä edessäpäin :eek: ...

Edithin eilinen puuron syönti tais jäädä historiaan :/ ....aamulla tarjosin samaa herkullista kauravadelmapuuroo :heart: ....juu eihän mennyt yhtää....sylki kaikki kaukaloonsa ja käänsi päätä pois, et pitikin eilen hehkuttaa :kieh: :LOL: ...

Kiloklubi...hirvee väsääminen niis jutuis...ainakin kalorit kuluu siinä hommassa :D ...ei kyl oikein ole miun juttu...menee liikaa aikaa...olen sellanen mullekaikkihetitännenyt tyyppi...joten taidan unohtaa klubeilun :ashamed:

Meil neiti yrittää epätoivon vimmalla mennä eteenpäin...mut vain pakittaa edelleen :whistle: ...lelut jää ja huuto tulee |O ....on kyl jo usein noussut konttausasentoon, mut ei älyy miten mentäs eteenpäin...olen laittanut neitin myös seisoo tukea vasten...ja kyl on niin "isoa" tyttöä että....olevinaan ja ihan innoissaan....pysyy hyvin seisomassa ihan ittekseen...mut nyt yläkerrasta kuuluu MÄÄÄ...pitää mennä :wave: !!
 
Hohhoh, mikä yö takana... Neiti on keksiny uuden yöleikin, joka ei ees sen omasta mielestä oo kiva mut sitä on silti pakko harrastaa :headwall: Leikin nimi on Heitämme tutin pois sängystä ja huudamme kun emme löydä sitä :kieh: :headwall: Jep jep... mitenköhän sen tutin sais pysymään siellä suussa? Huoks.... :ashamed: Tähän asti se on kuitenkin ollu kohtuullsen hyvä imurin/simpsonien Maggien sekotus eli tutti on pysyny TODELLA hyvin suussa.... blääh....

Naukuri, tuli tossa mieleen et toinen mitä sen muksun puutarhurinpadan lisäks ostin likalle niitä 8kuisien purkkeja oli semmonen hedelmäkauraherkku. Siinä on täysjyväkauraa, mangoa ja persikkaa +sit ne muut einiintärkeet jutut. Ei siis maitoa eikä sokeria mutta kauraa kuiteski mukana. Annoin sitä likalle eilen illalla ja tänä aamun puuron sijasta. Et se vois olla semmonen kokeiltavan arvonen juttu teidän maidottomallekin :)

Matami
, mä koen et toi on tosi helppo toi klubijuttu. Ainakin mulla ON KAIKKI mitä oon ettiny löytyny tosi helposti hakukoneen kautta. Aiemmissa jutuissa mitä oon kokeillu, on hermot menny sen takii ku ruokia tai ainesosia EI oo löytyny ja sit pitäis alkaa ite miettimään et mitäköhän tässäkin on... Siihen on pamahtanu niin täysin.

Repa, se hampaiden tulokitinä/syömälakko vissiin kestää niin pitkään et se hampi on tullu ikenestä läpi, sit se kutina lakkaa (ennen ku sit seuraava kutina taas alkaa :headwall: )

Tää menee kans päikyille :)
 
heippa

kilot: edla on ihan oikeessa siinä, ettei turhaan kannata syödä alle niitten kaloreiden.. Eli niitä kaloreita voi säästää ns. yhdelle herkkupäivälle, mutta muuten on turhaa syödä liian vähän.. meinaan jos paino lähtee liian nopeesti tulee nääntymys ja kilot helpolla takas... Mä lohduttaudun sillä, että kai nää kilot joskus lähtee kun vaan syömisiään kattelee... Hitaasti hyvä tulee. ostin just kaupasta mittanauhan.. jotta voi tota vyörtärön ympärystä seurailla...

kenet julkkiksen te bongasitte??

meillä poitsu tänään 8KK!!! Ei edelleenkään hampaita tms.. ja samaa vanhaa tänne muutenkin..
 
birdie: onnea "isolle" 8kk ikäiselle jo! :flower:

jätin tänään porkkanan pois ja kiukut ollu pois tän päivää..et liekö tuo porkkana yksi pahiksista sitten..saas nähdä miten huomenna .mut ihana päivä ollu sällin kans ku ei oo ku väsy tai nälkä kiukkua ollut. =) käytiin tytön kans luistelemas ja saatu muutenki tuusattua päivää paremmin ku poika viihtyny omissa puuhissaan. ja toi kävelypenkki on sille kyl ehoton hitti. paras ostos tuolle kyllä. =)

mut nyt en uskalla enempää hehkuttaa... :wave:

repa: jaksuja :hug:
 
Hellurei taas..

Täällä kuolaus ja paskominen jatkuu... melkosen löysällä masu :D Veikkaankin nyt et johtuu noista hampaista et on mahakin sekasin.... aika turvoksissa yläien on...edelleen. Täytyy yöks antaa panadolia,jos se nyt mitään auttaa... Kiitos jaksutoivotteluista,vaikka aika iisisti toi kaveri on ollut,mitä nyt jotain kiukkukohtauksia välillä.

Rytmit on taas ollu hakusessa tänään... yhet päikyt kuitattiin autossa 20 min torkuilla,aamupäikyillä ei uinunut kuin hikiset puolituntia. Sentään yhdet reilun tunnin nokoset otti kun oltiin lenkillä päivällä. Sain sit aamulla puurojauheesta tehtyä velliä meneen nokkamukista ja päivällä meni puolipurkkia ruokaa kun annoin banaanin käteen listrattavaks..tosin sitä ennen oltiin melkonen tovi tapeltu syötön kanssa... Jugurtti meni ihan leikiten iltapäivästä,et josko jo iltapuuro menis hyvin kohtapuoleen =)

8kk lähiaikoina täyttäville ja täyttäneille,Paljon onnea :heart:

Edla,meillä on sama leikki.. mut oma vika kun annan sen tutin sinne leikittäväks liian aikasin. Kun ei hää ees kaipaile sitä kun vasta ihan unen rajamailla... Mies kävi noukkimassa pinniksen alta kauimmaisesta nurkasta 3 tuttia,kun meikä ei ylettänyt sinne asti :D (on vähän hassusti noi sängyt vierekkäin)

Nemika,Hienoa että poika on ollut parempi :flower:

Matami,Edith tuumas et ei makeaa mahantäydeltä äipällekkään
:D et ei menis liian helpoks :saint:

Mulla on tiistaina kampaaja,vihdoin ja viimein :p En ees kehtaa sanoo milloin viimeks käynyt :ashamed: Täytyy nää pari haiventa lyhentää ja värjätä :kieh: Tupoissa tippuu edelleen |O

Nyt sanon että pimpelipompeli ja huomiseen... pakko mennä ajoissa sänkyyn tänään...
 
Meillä Anna viimein nukkuu, pitäis varmaan itsekin mennä. Pinna on kireellä. kun jatkuvasti väsyttää ja on nälkä. Uhmis on onneks isällään yötä, sais ehkä nukkuu aamulla hetken pitempään. Eka liikkari oli taas tälle vuodelle ja vauvaryhmässä oli yksi 3,5 viikkoinen ihastus, armottoman sievä ja pieni. Samankokoinen kuin Anna oli syntyessään. Moni pienten ryhmästä saa vielä kesällä pikkusisaruksia, mä vaan kattelen kateellisena, kun ei meille enää.
Mutten mä näköjään jaksaiskaan, herra empatia ihan vakavissaan totesin tänään, että mun kannattais nyt koittaa nauttia kotona, kun ei tarvii stressata. Siis ihan tosissaan; kun oon viikon lykkiny pakkasessa 6 henkilölle ruokia rattaissa ja kuunnellut kitinää ja huutoa (vois kuulema laittaa vaan korvatulpat niin ei kuule), käyttänyt salit, vauvajumpat ja liikkarit bussilla ympäri Espoota, niin ei vaan jaksa ees kommentoida tohon mitään.

No onneksi tyttö sai oikean duunin, onnistuis vaan sanoo ittensä irti vanhasta. Puolen vuoden päästä ehkä on sit toivoa, että vois alkaa hellästi tönimään ekaa poikasta pesästä alas; tai sit vähemmän hellästi, tila loppuu kesken täällä. Ollaan samassa makkarissa vauva, uhmis ja minä, niin vaikea mitään unikoulujakaan toteuttaa. Olohuone toimii lasten leikkihuoneena, joten siinä ei paljon silmä lepää, jos vaikka joskus sais istua alas ihmettelee-

Hyvää yötä!

kriisi ja Anna 7kk
 
Heippa kaikille taas!

Sisko oli kylässä viikon ja eihän tässä ole ehtinyt edes konetta avaamaan, saati päivittämään meidän treffikuvaa sivulle :ashamed: Mä lupaan perehtyä siihen kuva-hommaan ihan pikapuoliin!

lukaisin tekstejä pari sivua taakse päin, mutta olen pudonnut kuin eno veneestä, yritän saada itteni taas mukaan!

Merika kyselit Thaimaasta. Juups, kyllä siellä on paljon lapsiperheitä, ihan kaiken ikäisiä lapsia. thaimaalaiset on älyttömän lapsirakkaita ja ne on hiplaamassa joka käänteessä muksuja :) Joskus ihan liikaakin, mutta se vaan kuuluu niiden kulttuuriin. Minun kokemuksen mukaan oikein hyvä valinta. Kaikkea muuta sieltä löytyy, paitsi ruoat mä otin täältä mukaan. Hedelmiä sieltä löytyy ja jotain hedelmäsoseita. Vihannessose meiltä loppui kesken ja teetettiin suomalaisessa ravintolassa porkkanasosetta. Kokeiltiin englannilla paikallisesta mestasta, mutta olivat laittaneet suolaa sekaan, vaikka nimenomaan painotin että ei mitään mausteita. Korviketta, tai jauhetta en silloin tarvinnut kun imetin (niin kuin sinäkin uhosit sinne kouluikään asti :D ). Oli ihan älyttömän kätevää kaivaa tisu suuhun. Lämmintähän siellä on, varsinkin tähän aikaan vuodesta, mut kyllä siellä pärjää. Me nukuttiin päikkärit kuumimpaan aikaan sisällä. Jos tartte lisätietoa jostain erityisesti, niin kysy ihmeessä. Meille tuli synttärikutsu thaikkuihin ensi kesäksi :) jos vaikka saisi säästettyä ja loman järkättyä, niin mikä ettei!
 
Meillä on vietetty sit 8kk juhlia, tein paanukakun, sellaisen laihis version, nam.

Marmotta :wave: Freyaj on nyt sit kans tippunut kahdesti sängystä. Tänään tippui toisen kerran kun vaihdoin vaippaa tänään, ei siis jalka pienen edessä enää riittänyt esteeksi :( . Itkulla päästiin onneksi...

Onnea Kriisin tytölle duunista :flower:

Repa
Kiva kuva K:sta

vielä oli juttuja joihin ajattelin kommentoida, mutta räkä päässä estää viimeisenkin aivosolun toiminnon, nyt öitä, pitää mennä lepään että jaksaa huomenna shoppailla...
 
moi vaan pitkästä aikaa,olen siis entinen toukonuppu vaihdoin nimimerkkiä tuon tytön luonteen mukaan hulinaksi :LOL:

todellakin aika vierähtää vauvat on jo 8kk ei enään niin vauvoja :|

meillä on nyt pari yötä nukuttu huonosti niin olen lueskellut teidän juttuja,hampaita tulee ja on vähän nuhaakin.

meillä likka kasvaa kovaa vauhtia ja on oikea suursyömäri äitiinsä tullut :D pituutta oli 7kk neuvolassa 74cm painoa 9,6kg.
joulun aikoihin lähti pyörimällä eteenpäin nyt mennään jo konttaus asentoon,muutenkin on aikas tempperamenttinen tapaus ja kova komentaan.
potalla käydään aina ruokailun jälkeen pissat tekee ainoastaan.

onnea odotajille :flower:
kiva kuulla että uusia pikkusia on tulossa................vähän on kans tuo vauvakuume vaivannut mutta enpä taida enempää tehdä.

mutta nyt nukkuun jos sais pari tuntia nukkua jaksais huomisen päivän tai siis tämän päivän touhuta.
:wave:
 
Huomenta


Ja hei vaan pitkästä aikaa nti hulina eli toukonuppu, onpas teillä pitkä tyttö.

Olin eilen käymässä ystävän juhlissa...tais kyllä laihis eilisen osalta mennä mönkään mut eipä se mittään. Olin ihan autolla joten alkoholia ei tullut nautittua heti alkoi arvailu et oonko raskaana, no en oo en vaikka kauheesti toivosin =) mut enpä sitä niille kerro.

Matami: Muutaman kerran kun tutkit sitä klubia niin se on oikeesti tosi kätevä ja helppo =) sopii mullekkin vaikka oon tyyppiä mulle kaikki heti nyt..

Poika oli eilen ekaa kertaa muualla hoidossa kun et mun äiti ois vahtinut sitä tässä meillä, jännitti kauheesti, illalla haettiin kyllä kotia. Mä oon ihan kauhee mut meinasin saada sydärin kun meni hakemaan poikaa se makasi pehmeläää sängyllä mahallaan ja nenä kiinni tyynyssä, muutaman kerran sydän vetäs tyhjää mutta en kyllä sanonut mitään. Mä oon vaan niin tarkka et nenän edes ei oo mitään kun pelkään niin kauheesti sitä et se lopettaa hengittämisen
:(
 
Siis a-p-u-a! Tuntuu että nää meidän yöt ei oo normaaleja, ( vaikka neuvolassa sanotaankin ja tiedän että jotkut vauvat vaan heräilee öisin jne.. ) viime yönä neiti heräs ainakin 10 krt ja joka kerta huutamalla! Mies oli ihana ja varmaan 30min koitti saada nukkumaan koitettiin jopa vaunuihin nukuttaa mutta ei, lopulta otin tytön syliin ja menin olkkarin, annoin tissiä ja nukutin syliin. Siitä nukkui sit 1½h ja taas herätyyyyss! :( Ja sit tulee myös paha mieli kun oon iltasin ja öisin niin väsynyt että huudan ja sanon miehelle vaikka mitä! :ashamed:

Poika: Mulla on kans sama, mitään ei saa olla nenän edessä jos makaa mahallaan, pelkään että lopettaa hengittämiseen! :(

Tänään saan onneksi vähän vapaa päivää, lähdetään katsomaan luistelu kisoja. ( oon valmentanut vielä ennen raskautta. ) Toivottavasti tulis kiva päivä vaika väsymys vaivaakin. Ja nyt kun ollaan sillä linjalla että kaikki vilja-tuotteet pois niin enhän minäkää saa paljoa mitään syodä :| Pitäiskin vähä netistä katsoa mitä sitä sais syödä... :)
 
Voi Majj kunpa noi teidän yöt alkas rauhottumaan eihän sitä kukaan aina jaksa valvoa. Mä oon kansa aina välil tosi väsy ja kiukkuinen mut tänä aamuna onneksi mies heräsi pojan kanssa ja mä nukuin pitkään..saa vähän voimia viikolle.

Poika heräsi äsken ekoilta päikyitä ja mökötti mammalle kun oli illan poissa ja ei edes aamulla herännyt hänen kanssaan meinasi huononomantunnon viskata,,piti sit rutistella ja pussailla oikein urakalla toista :heart: :heart: :heart:
 
aaoo,ehtikin tulla jo ikävä ;)

Majj,sympatiani sinne... tota normaliutta minäkin mietin joka päivä....varsinkin kun poika taas rupsuttelee yötä myöten.

poitsu huuteli parikertaa nukkumaanmenon jälkeen,nukahti taas 10 minuutissa kylläkin... mut kun tuli viereen 22 niin nukkui 2.30 heräämättä,eikä ottanut tissiä viereen tullessaan =) mahtoikohan olla panadolilla osuutta...
herätys oli 7.50,ihan kiva yö.

maha on pojalla löysällä edelleen... ja nyt on jo kitinöitäkin ilmassa. täytyy huomiseks kehittää ohjelmaa,etten tuu hulluks kun mies on koko päivän töissä...

nyt tää pikkumies sylissä vaatii huomiota :wave:
 

Yhteistyössä