TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 TAMMIKUUSSA

majj onko teillä korvat kunnossa?meillä tosiaan oli tulehdus ja siks se aina mieles. Päivisin oli kaikki ok, mut yöllä ei. Tuleeko hampaita? se on toinen --tsemppiä öihin.

summermeidän pikku mimmi oli jo 6kk neuvolas 11kg :) ja pituutta oli 72cm muistaakseni. Viel ei liiku--menee ympäri ja peruttelee lattialla, mut eteenpäin ei osaa mennä.

aaoo joo niin mä oon ymmärtänyt et lapsista tykkäävät thaimaalaiset. Kyllä mä E:n otan mukaan. Pitää vaan miettii tarkkaan mitä hän tarvii ...aikaa on viel, mut kun matkat on nyt varattava kohta niin siks mietityttää. Mut jutustellaan tästä aiheesta myöhemmin.

kiloklubi mä oon siihen hurahtanut :) Pitää liikuntaosioon tutustuu paremmin -mut nyt lähden kuntosalille. :wave:
 
aaoo.... :D ...miä jo ehdin huolestuu ;) !!

nti hulina...kiva kuulla teistäkin pitkästä aikaa...hauskan nimimerkin vaihdoit =) ....teilt löytyykin sitten neiti pippurinen :D ....

Meil tulee taas kotiviikko :( ....pojul tuli eilen illal kova kuume...yöllä piti antaa kaks kertaa lääkettä, kun ei meinannut laskee millään :/ ....katotaan nyt mikä tauti pukkaa...toivottavasti vaan flunssaa...tääl jyllää myös noro-virus |O ...naapurilla on se.... :kieh:

kriisi...jaksuja sulle arjen pyörittämiseen...aikamoista se on :hug: :hug: !

Nyt yrittämään neitiä päikkäreille...meni rytmi vähän sekasin...kun nukkui niin myöhään..palailen paremmal ajal :wave:
 
Tervehdys!

Mekin oltiin eilen miehen kanssa ystäväpariskunnan luona syömässä. Pojan kummisetä tyttöystävineen oli vahtimassa. Tosin nassikka meni unille just kun lähdettiin eikä ollu inahtanutkaan kun tultiin kotiin puoliltä öin! Olivat jo käyneet katsomassa et hengittääkö pikkumies ja siellähän se oli kuorsannut :) Mut tosi kiva, kun meni noin hyvin. Uskaltautuvat varmaan toistekin :D Ja ihana oli käydä nauttimassa aikuisten ajasta.

Edla ja katris: Meillä on tiedättekö syöty eilen ja tänään ihan kamalasti!! Menny oikeastaan kaikki mitä tarjottu :eek: Tai siis on syönyt sen mitä normisti pitäs syödä. Ei määrät vieläkään mitään hurjia ole eikä paloja oikein mene, mutta meidän vinkkelistä tooooosi paljon ;) En tiedä onko nyt joku vaihe ohi, kun ruoka taas maittaa vai johtuuko siitä et on siirrytty siihen soijaan. Ehkä se nan sit kuitenkin aiheutti jotain mahavaivojakin jo...? En tiedä. Kiitos Edla tuosta ruokavinkistä; täytyykin katsoa seuraavalla kerralla kun käydään kaupas.

heinuli: Kiitos!!

nti hulina:
Kiva kuulla pitkästä aikaa toukonuppu!

Jee, saatiin eilen varattua matka huhti-toukokuun vaihteeseen mun vanhempien kanssa. Kiva lähteä porukalla reissuun!

Jahas, nyt kotihommiin :wave:
 
Voi teitä kun ootte niin kultasia Repa ja matami :heart: :heart: Täällä kotona ei varmaan kukaan huomaiskaan, jos häipyisin :D Toivottavasti Matami paranette nopsaan. pidä se naapuri kaukana. Se meidän vatsapöpö oli kai Noroa ja tuntuu leviävän kun rutto!

Voi noita minun ukkoja, tuossa ne sylikkäin istuvat nojatuolissa ja vetävät päikkäreitä. On ne niin sulosia nukkuessaan =)

Me luovutaan pinnasängystä :'( Siinä ei ole nukuttu yhtäkään yötä, ihan vaan parit päikkärit. Aake herää hetkessä kun yritän sen sinne salakavalasti ujuttaa. nyt sit on tilauksessa lasten sänky, joka laitetaan meidän sängyn viereen ja toinen laita seinään kiinni. Iteppähän oon pojan viereen opettanut, oma vika. Tuntuu ihan hirveelle luopua noista ihanista vauvatavaroista.

Ai niin, me käytiin neuvolassa ja strategiset mitat on 8200g ja 70,5 cm. Teillä joillakin on jo niin isoja muksuja! Meidän jannu menee tasaisesti -5 käyrällä. Kaikki muuten ok. Seuraavan kerran vasta 1 vee neuvola!

Voi tsiisus, mulla alkaa työt kahden viikon päästä. Voihan se olla elämä sekaisin, huh huh! Mitenkähän sitä saa ittensä sängystä ylös ihmisten aikaan, saatikka hilattua työpaikalle?? Ja entäs ne illat? Pitäis kai alkaa rytmittämään vähän eri aikatauluun tätä elämää. Nyt alkaa jo kaduttaa ja harmittamaan, kun piti näin aikaisi lähteä, minkäs teet kun ei tuo raha puussa kasva :(

Meidän isäntä oppi konttaamaan. huvittavan näköistä kun koordinaatio on pikkuisen hakusessa. Jalkojen ja käsien yhteistyö alkaa pikkuhiljaa pelittämään, vähän on vielä hassun näköistä tuo eteneminen :)

Kuka osais auttaa mua sen kuvan kanssa? Mä voin laittaa sen vaikka jollekin multimediana, kun oon ite niin urpo etten osaa?? Yritin sujauttaa sen profiiliin, mutta ei se kuva tuu sinne mitenkään, vaikka kuinka lataan ja tallennan muutoksia. Ja teen ihan niiden ohjeiden mukaan. Voisko sen laittaa tänne sivulle jotenkin?
 
moron

kaveri oli eilen illalla kylässä ja vitsit että oli kivaa! Mies oli omilla teillään kattomassa jääkiekkoa ja sain olla kaverin kanssa ihan rauhassa (poika oli tietty mukana) . Kylläpä oli ihanaa rupatella taas pitkästä aikaa aikuisten juttuja oikein kunnolla!! Heti oli oma olo taas kevyempi..

Tiiättekös, meidän pojalle tulee 1. hammas!!!! Vasemmalla alaleuassa tuntuu ihan selvä naskali jo. Saas nähä kuinka kauan kestää että hammas puhkee kunnolla!! Kauanko hampaiden puhkeaminen piikistä hampaaks kestää??? Poitsu on ollu ihan normaali oma ittensä pl. tänään on vähän kiukutellu. en tiiä johtuuks hampaasta vai että muuten vaan kiukuttelee..

muuten ei ihmeempiä. onnistuin eilen pitämään kalorit kurissa herkuttelupäivästä huolimatta.. Ja oon aikas ylpeä siitä.

nyt hörppimään kahvia miehen viekkuun.
 
Merika: Torstaina neuvolan yhteydessä lääkäri kävi edes takas katsomassa korvat ja puhtaat oli, nyt on toinen hammas hiljattain puhjennut ainakin että se voi olla tosin yks syy mikä valvottaa. Tätä on tosin jatkunut pian 5kk että ihan kiva! :D jospa sit 15v viimeestään nukkuu! :D

Mutta tosiaan, kävin tänään katsomassa luistelukisoja ja siinä mun vieressä isui ehkä n.45-50 vuotias nainen joka luultavasti kuuli kun valitin ystävälleni noista öistä, ja tämä kyseinen nainen oli sattumoisin töissä ( en nyt muista nimeä ) mutta kuitenki sellainen nainen joka piti toisten luona unikouluja! Siis miettikää mikä säkä! :D heh. No hän sit antoi käyntikorttinsa jos joskus tulis tarvetta ottaa yhteyttä. Mutta antoi sellasen vinkin että parhaiten uni koulu toimii kun äiti ei enään imetä. Kuulenma tua meillä tuleva rako kun J joutuu meneen koko vkl:puks hoitoon mun äidin luokse on loistava kohta koittaa jos neidin sais nukkumaan yönsä, siis koska ei näe äitiä pariin päivään eikä myöskään saa rintaa. Anteeks vähä sekava teksti, toivottavasti joku sais edes vähä selvää mitä meinaan kun kiireellä koitan kirjoitella..

birdien: pojalle onnittelut ekasta hampaan alusta! :)
 
summer: No eipä olla sitten ainoita :) Nukutaanko teillä siinä "omassa" sängyssä? Ja onko se siinä teidän sängyn vieressä? Pakko saada lisätilaa omaan sänkyyn, kun mä oon ku nakki sämpylän välissä siinä :)
 
Onpa tullut tekstiä, pitää lukea kunnolla ajan kanssa.

Pinnasänky ei oikein ole käytössä meilläkään. En jaksa hinata itseäni pinniksen ja oman sängyn väliä koko yötä. Pari yötä sitten päätin, että nyt Eeva nukkuu omassa sängyssä hyvin. Ja p*skat. Istuin puoli kolmesta aamuun asti sängyn reunalla kun Eeva heräili niin tiuhaan etten olis ehtinyt saada päätä tyynyyn asti kuitenkaan. Päätin, että helpompaa istua lähtövalmiina siinä laidalla vaan.

Joku muuten ehdotti vilja-allergiaa meidän yöhulinoiden syyksi.. kokeiltu on, ei auta niiden pois jättäminen. Oon luovuttanut sen suhteen jo, ei se nuku. Eniten harmittaa se, ettei voida miehen kanssa nukkua samassa huoneessa. Jos Eeva on pinniksessä, mies heräilee kun nousen laittamaan tuttia takaisin ja jossain vaiheessa oon niin väsy että otan Eevan viereen. Eikä mies saa nukuttua silloinkaan kun Eeva potkii ja myllää. Koska mies tarvii unensa, niin eri huoneissa vietetään yöt. Kurjaa. :|

LC, tervetuloa kerhoon. Pahaa pelkään, ettei se jää noihin kahteen kertaan.. kunhan ei pahemmin vaan sattuis, kuhmujahan elämässä ei voi välttää kuitenkaan. :)

Viimeinen viikko Suomessa alkais, tällä erää. Ja pitää alkaa miettimään pakkaamista taas, yyh.
 
Matami: yök,noro.... mites muuten se eroo rotaviruksesta,kuka tietää???? Miä oon ihan kauheen pöpöpelkonen,varsinkin mahatautien osalta :(

Meilläkään ei pinniksessä nukuta kuin alkuyö,mut en uskalla nukuttaa laidattomaan sänkyyn vielä... Meinasin et kun on isompi niin laitetaan sit sänky meidän sängyn viereen =)

Täytyy ruveta vissiin puuron laittoon kohtapuoleen......Olis tarkotus kattoo lehfa kun ipanalta tolkku pois....
 
Pinnasänky...aivan täynnä pehmoleluja ym....no onhan sentään jotain käyttöö ;) !...en miä henno laittaa sinne pientä....ja syöhän tuo viel yöllä tissii...pelkään vain, et tippuu jonain kauniina päivänä tuolt isosta sängystä :eek:

Marmotta...te siis lähdette kotio?...onko siel millaiset säät ollut....kun uutisissa on näytetty, et lunta ja kylmää?....varmaan kuitenkin kiva päästä omaan kotiin =) ...miä oon sellanen kotikissa itse..et ihanaa aina tulla kotiin, jos jossain on oltu :) !

Birdie...onnea hampaasta =) ...miäkin jo alan odotteleen pikku hiljaa...voishan noita jo ilmestyä ;) ..

aaoo...miä en osaa yhtää noit kuva juttui...yritin nimittäin illal laittaa just kännykästä kuvaa koneelle...en onnistunut :kieh: ...tosi surkee oon...repa tietokonetukihenkilö...ohjeistas tuota aaoo:ta..niin saadaan se superihanankaunis kuva julkaistua!!
 
repa...ei meil oo se noro-virus...kait....naapurin naisel oli ollut...meil pojus joku kuumetauti...oksenti vaan varmaan, kun oli niin kova kuume...noro...oli meil viime vuonna...toin sen töistä tuliaisena..itse sairastin ihan lievänä ripulina....mut mies ja poju oli tosi kipeitä...vatsaa kouristaa ja lujaa...oksa lentää kaares ja P#skat on housuis alta aikayksikön |O :kieh: ...se tuotos sit kans haisee niin pahalle, et tietää, et on noroo...en nyt äkkiseltään osaa sanoo miten eroo rota-viruksesta...siin on myös todella kipeä vatsa...mikään ei pysy sisäl ja tuotos on sellasta vihreetä ydinjätettä ( olen hoitanut potilaita, jolla rota sekä noro...)....hyi hemmetti mitkä tarinat mul...sori :ashamed: ...nyt loppu kakkajutut :x !!!!
 
aaoo, neiti on nukkunut meidän sängyssä melki koko ikänsä. Ensi viikolla laitan jatkettavan seinän ja meidän sängyn väliin. Sillai esikonenkin nukkui... Samanlailla se on siihen jäänyt meidän sänkyyn, niin ku Marmotta ja Matami sanoi; osaks siks että en oo jaksanu ravata sitä väliä ja on aina nukkunut paljon paremmin meidän sängyssä ja toisaalta en ole hennonutkaan sitä siellä huudattaa. Ois voinu jättää koko pinniksen ostamatta; ei olis ollu ongelmaa.
 
täälläkin pinnasänky tyhjänä mut ajattelin ottaa toisen laidan pois ja siten liittää pinniksen meidän sänkyyn sit kun neiti alkaa möyrii ja on vaaras tippuu sängyst. Mut viel ei suurta vaaraa -onneks on päädyt sängys.
 
majj ja muut valvojat meillä valvotaan ja heräillään paljon myös. Viime yö meni hyvin eli vain 5 heräilyllä, mutta pahimpina öinä heräillään ihan koko ajan. Täällä alkaa olemaan neuvot lopussa. jospa vaikka nuo hampaat puhkeisivat ja tilanne helpottuisi.... Tälläista ollut siis jo lokakuusta.
 
äsh... en minä osaa, teksti livahti jo taululle vaikka asiaa vielä on... =)
naukuri ihanaa, että teillä alkaa ruoka jo maistumaan. Meillä ei vieläkään maistu. Omena menisi muuten kyllä naposteltavana. Mutta ei kai kukaan vauva voi omenalla elää?

Mulla ei ole mitään itsekuria. olen vetänyt melkein puoli litraa jätskiä masuun...
No nyt kuuluu huuto makkarista, pakko emnnä. Palaan
 
Matami, kotiin ja kotiin.. en mä oikein osaa ajatella sitä kotina. Kun en sillai ihan kunnolla ole päässyt siellä asumaan oman katon alla, enkä muuten pääse vieläkään. Anopin nurkkiin vielä, voi luoja.. mä kauhulla odotan sitä, kun se alkaa jynssäämään Eevaan taas mun meikkiputsareilla! Siihen on kyllä tultava stoppi, lapsiraukalla on niin kuiva iho muutenkin. Ehkä mä sit alan ajatella Italiaa kotina kun joskus muutetaan sinne meidän omaan kotiin, mutta nyt ajattelen jotenkin meneväni anoppilaan kylään. Eikä me siellä kauhean kauaa tällä erää varmaan ollakaan, pakko tulla tänne kotiin hermolomalle etten iske anoppia haarukalla silmään!
Sää on siellä kuulemma aika ankea, nollan tienoilla ja sateinen, luntakin tuli viime viikolla. Ja sitä ei tapahdu kovin usein, että kylmempää on kun yleensä. Se kosteus mua kammottaa jo etukäteen, se on melkein kun suolla asuis! Ja jos on nollassa ja kosteusprosentti yli 80, niin kylmältähän se tuntuu..

Unihiekkaa kaikkien pienten silmiin ja nyt kaikki sit vetää ainakin 10 tunnin unet heräämättä. :LOL: Niinpä vissiin..
 
Hohhoh... Me nukuttiin vaan yhdet kolmen tunnin päikyt tänään ja neiti nukahti yöunille niin nätisti ettei oo tosikaan :)

Omena, annoi tänään palan käteen, semmoisen veneen mallisen ja menin hetken kuluttua kattomaan niin mitäs likka olikaan tehny... purassu siitä kolmasosan suuhunsa. Alko siinä sitten kylmät väreet menemään et mites noin ison palan kanssa neiti meinaa toimia.... siinä se sitä sit mussutti ja näköjään ikenillä pieniksi sen pisti... näköjään isotki palat osataan syödä jo... Mut joo, omppu maistuu :D

Naukuri/katris,
meillä oli kans eilen semmonen päivä et meni ruokaa selvästi enempi ku edellisenä päivänä. Noh, tänään sit palattiin taas normiin. Mut naukuri, hienoa jos teidän ongelmat olis ohitettu ja ruoka alkais maistuu niinku kasvavalle pojjalle pitäski :D

Pinnasänky, meillä likka tykkää nukkua siellä ja onkin nukkunu alusta lähtien (ekat 3kk pahvilootassa) ja sit pinnarissa :)

Aaoo, oot siis saanu sen kuvan koneelle kummiskin jo? Sithän se on helppo ladata esim. aijaa.comiin ja sieltä laittaa linkki tänne. Mulle tuottaa eniten ongelmia puhelimesta koneelle saaminen... :ashamed:

Me lajiteltiin likan kanssa tänään pyykkejä meidän sängyssä ja neiti istu siinä sängyllä ilman tukee niin nätisti et oli pakko ottaa kuva. Kamala äiti oon ku laitoin likan päähän pinkit hello kitty sukkikset ennen kuvaamista :ashamed: B) :D

Et näin.... :D
 
Pinnis: Meillä on nukuttu ekasta yöstä lähtien siinä ja parhaiten siinä uni maittaakin. Alkuun toki oli oli pesämäiseks tehty ja nukkuihan tuo sit aina aamuyöstä lähtien meidän välis, mutta sit vaan siirrettiin pinnikseen kun en saanut itse oikein nukuttua. Omaan huoneeseenhan tuo laitettiin muistaakseni reilun 5kk iässä. Kesällä pitäs varmaan hankkia sellanen jatkettava lastensänky, mutta täytyy vielä selvittää saako niihin sitten kunnon laidat, et kaveri kans pysyy siellä.

katris ja edla: Joo, en tiedä mikä vaihde on nyt mennyt päälle, mutta koitetaan nyt nauttia ja ottaa kaikki irti siitä, et poika syö. Lisättiin heti takas se 5. ateriakin ja hyvin on mennyt alas. Muutos tapahtui siis ihan yhdessä yössä ja siks jotenkin kävin miettimään, et johtuisko tuosta maidon vaihdosta kuitenkin. No, sama se, hyvä näin! :) Toivottavasti teilläkin alkaa taas ruoka maittamaan. Ja hyvä, et edlan plikka jo on treenannutkin parempaa ruokahalua ;)

aaoo: Tuntuu kyllä hassulta, että suuntaat jo töihin! Itselle jotenkin niin vieras asia vielä, vaik syksyllä varmaan työt kutsuukin ellei jotain muuta tule. Mutta antaa sekin varmaan taas uutta virtaa, kun on päivät muualla aikuisten seurassa?

Taidan painua pehkuihin. Mulla on ollu ny pe, la ja tänään illalla sellanen päänsäryn, kuvotuksen ja huimauksen välimuoto. Ikävä olo ja iskee nähtävästi iltaisin. En oo tosin ulkona näyttäny noukkaani toviin ja nukkunutkin aika vähän, joten ehkä ne alkaa näkyä vähitellen. Ny unille, öitä tytöt! :wave:
 
summer: samalla tavalla mekin meinattiin. Saapa nähdä mkiten äijän käy.. :whistle:

naukuri: Juu, onhan se ihan kivaa vaihtelua aloittaa työt. Mutta jotenkin tuntuu kurjalle jättää Aake jo nyt hoitotädille. Tuntuu et jokin aika on nyt eletty ja harmittaa siirtyä eteen päin :/ Jos saisi semmoisen välimuodon, et viikko töissä ja viikko vapaalla, täydellä palkalla tietty :) Hei, etkös sä muuten ole tekniikan ihmelapsi??? Voiko sun kännystä laittaa kuvia koneelle? Ajattelin, et kun mulla on sun numero, niin mä voisin laittaa sen meidän treffikuvan sulle multimediana ja sä näppäränä laitat sen suit sait sukkelaan sivuille? :D Viisas käyttää vipua :D Se kuva on jo koneella, Edla kun sitä kyseli, mutta hitto kun pitää olla vaikeeta ujuttaa se tänne saitille :kieh: Tai sit mun pitää alkaa perehtymään siihen aijaa -juttuun.

Mä hieroin tänään miehen jalkoja ja sain palkaksi pohjaan palanutta mannapuuroa :p Oli niin suloinen kun sitä hellalla hämmenteli, etten edes kehdannu rähjätä mustasta kattilan pohjasta.
 
Huomenta naiset! :)

Viime yö oli pitkästä aikaa parempi, siis super hyvä!! heräs 4 tai 5 kertaa vain ja kahtena kertana koitin pitkästä aikaa tarjota maitoa pullosta ( päivisinhän meillä ei välttämättä kelpaa ollenkaan pullo ) ja molemmilla kerroilla veti 120ml ja 140ml ja aina tuan maidon jälkeen nukkui reilu 2h putkeen! Ja neiti nukkui lähes koko yön pinniksessään! Ja tosiaan toisinaan on kovassa käytössä pinnasänky , huonoina öinä nukkuu enemmänkin välissä.

Ja sit nyt meilläkin tiputtiinn aamulla meidän sängystä lattialle! :( Ei kuitenkaan tainnut pahemmin käydä, säikähti vain. Mutta niin taisin minäkin säikähtää ja kovaa. Nopeesti nua kaverit vaikka ei vielä ryömikkään, joka paikkaan pääsee ja kerkeää.
 
Huomenta!


Nti hulina unohtu moikata eilen,kiva kuulla teistä :wave:

aaoo,matami,meiksi ei kyl tajuu noista tietokone jutuista mitään,ihan simppelimmät hommat vaan.... B)

Meillä oli kohtalainen yö,nyt jo toistamiseen vetäs pidemmän unijakson putkeen. Tälläkertaa loppuyön. Alkuyöstä tuhers niin kauan kun annoin maitoa,sit rupes rauhassa unille ja heräs vasta 6,sit annoin tömpsyt ja uinuttiin 7. Omassa sängyssä ei suostunut nukkumaan kuin tunnin...joku läheisyyden kaipuuu vissiin :D

Hampeja ei näy... puuro meni paremmin aamulla ja kakkakin vähän tiiviimpää,saas nähä... tossa tosin just jalkojenjuuressa tais pusata jo tokan tuotoksen.

täytyy mennä siivoomaan,haisee aivan kauheelle :x
 
repa: rotavirus on norovirusta monta kertaa pahempi ja pidempi kestoinen. ja elää pinnoilla pidempään. ihana kuulla et sieki oot neuroottinen noiden tautien kans. mä poden siis ihan suunnatonta kammoa. (emetofobia) oon ihan hysteerinen niiden tautien kans.
itelläni on lääkkeet jos tauti iskisi ettei tarvi ite oirehtia.

meidän poika alkanu nyt istumaan tosi upeasti ja eilisen päivän könysi mua ja isäänsä vasten ilman apuja pystyyn koko ajan. =) hampaita ei edelleenkään ole. =)

muut laihduttaa täällä. mä yritän lihoa 6kg nyt. kaikki 300g saanu painoa lisää. =)
mut jospa se joskus nousee takas. =) pitää vaan herkkuja mättää kunnolla nyt =)
 

Yhteistyössä