TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 TAMMIKUUSSA

Niin ja mun piti kysyä että minkä merkkisiä turvaistuimia teillä on!!!

Kun meillä kasvetaan kohta ulos kaukalosta,mutta en osaa päättää minkä merkkinen istuin ostetaan... kun tuntus että selkä menosuuntaan käytettäviä on tosi vähän tarjolla,mutta onko se sit välttämättömyys. Kun meillä on pieni autokin....
 
turvaistuimista meiltä löytyy brion zento. Se kyllä vie tosipaljon tilaa, kun se on selkä menosuuntaan! Siinä kyllä luki et 9kg--> voi käyttää myös kasvot menosuuntaan. Ei olla vielä käännetty, mut kohta kyllä vois. Repsikan paikalla istuva saa olla muuten aina polvet suussa... |O
 
Mikä on parasta itsessä: Yhdyn Repaan ja naukuriin vaatteet päällä näyttää hyvältä! no ei.. Aika paha kyllä sanoa, no kasvoihin olen ihan tyytyväinen ja pohkeisiin on ne varpaat myös kivat :LOL: No joo, hankala sanoa..

Joo repalla oli hyvä kysymys noista auton istuimista, tahtoo kans tietää niistä lisää! Koska tulee kuitenkin pian ajankohtaseksi..

Ja toinen gallup: Minkä laista pottaa suosittelette ? Täs parin kk päästä sekin sit pitäis viimestään hommata ja mietin että niitäki on sit laidasta laitaan että onko niillä sen kummempaa merkitystä!?
 
Istuimista mäkin kaipailisin vinkkejä!! :wave: Moni on suositellut Gracon Cosmic Comfortia, mutta haluisin muistakin hyviä / huonoja puolia. Meillä kyllä poika vielä mahtuu kaukaloon vaikka onkin hojoppi. Tuo Gracon LogicoS tuntuu olevan supertilava :eek: Kiinnostais kuulla myös jos jollain on tuo Britaxin Multi-tech tai kuullu siitä kokemuksia?
 
weiss
Moikka taas! Kovasti kirjoittelette. Itse ei ehdi, koko ajan saa olla silmät selässäkin tuon pojan kanssa. Illasta on usein niin väsynny, että kaatuu sänkyyn. Jokos muilla otetaan ensiaskeleita, vai ollaanko täällä viellä ainuita?
Täällähän alkaa olla useita allergisia.. :hug: kaikille niistä kärsiville. Meillä on löytynny peräti 4 sopivaa ruoka-ainetta, niillä mennään nyt. Iho on edelleen oikiastaan koko ajan aika pahana ja kortisonikuureilla mennään aina kolmen päivän jaksoissa etiäpäin. Huomenna olisi kasvukontrolli, joten saa nähä kasvaako poika kuinka.
Turvaistuimesta: Täällä tuo cosmic ollu käytössä jo 6kk iästä, enkä vaihtaisi toiseen. Saa säädettyä viellä niin loivaan asentoon, jotta mie ainakin tykkään. Suosittelen!
Jaahas, mutta nyt nukkumaan.. |O Öitä!
Palaillaan taas.. parin viikon päästä :LOL:
 
Turvaistuin on astetta hankalampi homma kyllä.. niillä kun hiukan enemmän hintaa ja käyttöikää. Katselin autoliiton turvatestejä ja tosi moni on 'tyydyttävä' tai 'hyvä'. Missä ne erinomaiset on? Me ollaan varmaankin päätymässä Kiddy -merkkiseen. Comfort Pro olis vähän joka maan testivoittaja ja kun ei tosiaan ole parempaa tietoa tai kokemusta, niin kai se on noita testejä sit tuijoteltava. Vaikka niissäkin näyttäis riippuvan vähän testaajasta asiat..
Tässä kuitenkin linkki; http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/

Parasta minussa.. öh. Pradan korkkarit? Kysyin mieheltä asiaa ja kyllä muuten laittoi miettimään. Lopulta se sanoi, että "No kun et ole lihava. Ehkä aavistuksen ylipainoinen, mutta et pahemmin". :eek: SIIS MITÄ HELVETTIÄ?! Ihan selvästi vippaa päässä vielä, itsesuojeluvaisto hukassa. Kukaan täysijärkinen mies ei sano noin naiselleen ellei ole jotenkin itsetuhoisella tuulella. Aavistuksen ylipainoinen.. kaiken sen jälkeen mitä olen tehnyt hukatakseni raskauskilot ja pari ylimääräistäkin vielä. Tämäpä olikin oikein piristysruiske itsetunnolle.
 
Aurinkolaseista, meillä on Baby Banz-merkkiset arskat 0-2 v. ikäisille. Ostin ne jo viime kesänä kun reissattiin niin paljon. Silloin ne ainakin vielä pysyi naamalla. Mulla onkin yhdessä kuvassa feississä ne likan päässä :)

Alla linkki Lastentarvikkeen esittelysivulle:
http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=642&toimittajaid=62

Turvaistuin, meillä kans Gracon Logico S ja vielä mahtuu siihen ainaski kuukauden-kaks ihan mainiosti. Mä katoin silloin pari kuukautta sitten takaperin, kun tuli Kuningaskuluttajassa juttua noiden turvaistuinten testien luotettavuudesta. Laitan siihen juttuun linkin, koska se oli mun mielestä hyvä näkökanta siihen, et auto ja autonpenkki määrittää siihen turvallisimman istuimen!

http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/2256

Marmotta, joo, ainakin itsesuojeluvaisto on sun mieheltäs hukassa
:whistle:

Parasta mussa: no minä tietysti! :D Mä kuulkaas likat tykkään itestäni just tälläsenä. Voishan sitä toki paikoittain olla pienempi ja painoo pikkasen enempi vähempi, mut ei se stressin paikka oo :) Meillä jokaisella on omat murheemme, joita ei voi verrata eikä vähätellä mutta mä oon mun murheista pienin :)

jaa-a, jokohan sitä uskaltais mennä nukkumaan tai siis jokohan sitä sais nukkua.... neiti nukku kasista ysiin ja valvo tohon puol kahteentoista.... jep jep...
 
Huomenta.

Noista istuimista. Meillä on käytössä, mutta en nyt kuollaksenikaan saa merkkiä päähän enkä voi käydä katsomassa kun mies on sillä autolla töissä. "Mun autossa" on edelleen kaukalo.
Minä en vielä menis kääntämään nenä meno suuntaan, koska eivät ne niskat mielestäni vielä ole riittävästi vahvistuneet. Tosin tiedän ,että toisissa autoissa on noita istuimia todella vaikea saada asiallisesti muuten laitettua, mutta mutta turvallisuus ennen kaikkea varsinkin kun on meidän pienistä kullan muruista kyse. Tämä on yks niitä asioita josta ex-miehen kanssa jatkuvasti väännettiin kättä.

 
repa: no meillähän toi maito testattiin kans sillo. ja ei reagoinut. nyt sit lääkäri sanoi et se saattaa puhjeta milloin vain. vaikka aiemmin olisi sopinut. mut teilläki ku on sitä ilmaa nii paljo nii eikös sekin voi värjätä vihreeks kakkaa :/ ja onha tää itestään testaus ku neulaa etsisi heinäsuovasta.. :(
mut onneks saadaan myös lähete jos näillä ei vaivat lopu. tosin poika ollu miljoona kertaa tyytyväisempi nyt. movicolia saa pienen annoksen päivittäin ja sit ku kakka luistaa kunnolla lopetan sen. jaksuja :hug: nää masuvaivat on kurjia tän ikäisellä :(

meillä on tytön vanha britaxin istuin. ja vaihtopäällystä kyselin et sais pojalle uuden puhtaan. niin maksaa tuohon penkkiin 70 euroo...aika sikahinta kankaasta.. :(
 
Parasta mussa: Liekkö noi korvat sitten..ei ainakaan hörötä..kauheen vaikee kysymys :snotty: en kauheen tyytyväinen ole koskaan itseeni ollut ehkä pitäisi kasvaa tässä asiassakin jo vähitellen aikuiseksi ja hyväksyä iso takapuoli ja roikkuvatsa nehän on vaan kuorta mutta turhamaisuus taitaa viellä voittaa..

tuvaistuin: jää isoveikalta mut kun en nyt tähän hätään muista mikä se oli merkiltään :ashamed: mut testivoittaja oli sillon vuonna 2005. Esikolle tilasin viellä isomman istuimen...en raahi viellä korokkeelle laittaa. Meillä on esikko aika pienestä matkustanut kasvot menosuuntaan mutta penkin sai kallistettu niin kuppimaiseksi että herran oli hyvä siinä kelliä.(N.1 vee) sillonen auto oli vähän ahdas mutta nyt on tuo volvo niin siihen kyllä mahtuu ihan miten päin vaan tahtoo laittaa..

Marmotta: On tainut miehelläsi kyllä nyt joku pilleri mennä sekasin kun tuommosta on suustaan uskaltanut laskea tai sit puuttuu tosiaan itse suojelu vaisto kokonaan.
 
minussa parasta juuri tällä hetkellä olen niin pöhöttönyt ja löllykkä, että ei ainakaan mikään vartalon osa.hiuksetkin on ylikasvaneet. Joten vastataan, että parasta minussa on tällä hetkellä se mielikuva siitä minkälainen olin ennen raskautta. :D
puuttuvat menkat joku kyseli ja mulla ei niitä ainakaan näy. Ei ole kertaakaan tullut synnytyksen jälkeen ja nyt lopetin minipilleritkin kun ei8vät oikein sopineet eikä vieläkään näy. Pitäisikö huolestua? Raskaana en ole.
marmotta no ei mun miehelläkään tuo vaisto toimi. Sanoi mulle tuossa yksi päivä pitkään minua katseltuaan, että eiköhän aleta laihduttamaan molemmat. :LOL: Mitäpä siitä, aletaan vaan, mutta ei sitä tosiasiaa olisi noin suoraan tarvinnut sanoa.
Montako kertaa päivässä teidän pikkuiset saa maitoa? Mikä on ns. sopiva määrä. Jos Minä kun en tiedä. 9 kk neuvolaankin on vielä kolme viikkoa.
 
Katris, sulla ei tuu menkkoja koska imetät. Joillain käy noin hyvä tuuri :D Mä imetin sen neljä kuukautta ja sit lopetin ni mulla meni vielä kaks kuukautta ennenku alko, tosin käytin minipillereitä ja vaihdoin siinä välissä merkkiä. Jos en olis vaihtanu ni tuskin olis vieläkään... :whistle:
 
huomenta,ipana sylissä taas..

nemika,pikkuvauvan maitokakka voi normisti olla vihreetä ilmiksien takia,mut en tiiä enää t'ässä vaiheessa... ja kun on ihan merilevänvihreetä ja haisee tosi pistävästi. värimuutokset voi olla ohimeneviäkin,mut toi haju ei oikein kuulu kuvioon. normin kakan ei pitäs haista ihmeelliselle.

turviksista vielä...musta toi kuningaskuluttajan juttu oli hyvä... pitäs lähtee siitä millanen auto. et esim.kun meillä on nissani vuodelta kivi ja miekka,niin sinne ei kyllä kovin hyvin mahdu ees toi kaukalo,et mahtuuko istuinkaan selkä menosuuntaan. et ihan niinkuin jossu sanoi,turvallisuus pää asia,mutta onko se selkä menosuuntaan automaattisesti turvallisin,jos se pitää autoon tunkea...epäilen.

katrinainen,mulle nlassa sanoi et pari kunnon imetyskertaa plus puurossa olevat maidot riittäis.Deseissä se tais olla joku 5dl... ei niistä menkoista tarvi huolissaan olla...joillain kestää kauankin ennenkuin alkaa uudestaan. imetätkö vielä,kun en muista... jos niin teet,niin saattaapi alkaa vasta kun lopetat =)

Mulla on tänään se kampaaja... ihanaa päästä vähän näistä kotiympyröistä hetkeks...
 
edla ja repa kiitti. imetän vielä 2-3 kertaa päivässä ja yhden yöllä. Siitä yöimetyksestä koetan päästä eroon kovasti. Luulin, että tuolla imetysmäärällä menkatkin jo palaisivat, mutta ilmeisesti ei. Kiva tietää, että ihan normaalia. ajattelin jo, että mulla on joku hormoonihäiriö, kun kaikilla muilla menkat tuntuu jo tulevan. Nautitaan siis tästä niin pitkään kuin kestää.
 
Edla: Joo mä katsoinkin silloin tuon kunungaskuluttajan, mutta jotenkin en tullu hullua hurskaammaks siitä. Mutta oli niillä ihan hyviä pointteja kyllä. Baby banzeja joku muukin taisi kehua. Kiitos vinkistä! Meillä ei vielä viime kesänä ollu tarvetta, ku poika oli aina vaunuissa. Niin ja aurinkoakaan ei liiemmin tainnu näkyä :D

Noista istuimista vielä. Pohjoismaathan on ainoat maat ilmeisesti missä suositellaan selkä menosuuntaan 3v asti. Eikö kukaan oikeasti kyseenalaista tätä..? Itse kyllä haluaisin istuimen jonka sais selkä menosuuntaan, mutta tuntuu vaan hassulta, kun koko muu maailma tekee toisin. Haluisin isofix-istuimen mutta selkä menosuuntaan ei ole juurikaan hyviä tarjolla. Ärsyttävää. Mut joo istuin varmaan hankitaan, kun poika oppii istumaan. Ennen sitä ei viitsi, kun kiemurtelee ku mittarimato istuttaessa. Vaikea valinta kyllä, kun menee tosiaan monta vuotta.

Jaha, meillä nukuttiin vaan 1h10min aamulla ja nyt kiukutaan oikein urakalla. :wave:
 
Istuimet...miä jotenkin haluaisin selkä menosuuntaan laittaa vaavin vielä melko pitkään, niskat naksahtaa helposti, jos tulee esim. peräänajo....olen ollut kolarin takia niskasärkyinen...se kesti pitkään...siskon kans ajettiin kolari...siskon tyttö kyydis ja oli ihan pikkanen vaavi....onneksi ei käynyt hänelle mitään...meil siskon kans ne niskat niksahti :( ....

Katrinainen...ei oo menkkoja mullakaan...imetän kyl 5 krt päiväs+yösyötön....en kaipaakaan niitä...

Muskariin pitäs lähtee kohta...äsken sain vasta neitin unille...kiva herätellä...mut pitää kyl lähtee sinne...kun ei olla käyty pitkään aikaan missään...ollaan mökkihöperöitä :D !!
 
Matami: Noissa molemmissa istuimissahan on puolensa; toinen on parempi jos sun auton perään ajetaan ja toinen taas parempi, jos itse ajat jonkun perään... et puolensa kummassakin sen suhteen. Eiks tää selkä menosuuntaan suojaa paremmin silloin, jos itse ajaa jonkun perään...? Vai mites ne fysiikan lait taas meneekään, ei väsymykseltä kykene ajattelemaan :D Mut kai sitä itsekin menee näiden meidän suositusten mukaan :)
 
weiss
Kuulumisia kasvukontrollista.. :( Eipä ole paljoa taaskaan kasvannu. 8mm oli tullut pituutta ja painoa 300g, sitä sitten miettii heti, jotta onko joku ruoka nyt taas sitten allergisoiva.. Pituutta nyt 70,5cm ja painoa 9100g, huoh.. esikoisen nla kortissa 8kk iässä 9990g ja 74,5cm. Ei saisi tietysti vertailla..

Meillä tuo Gracon cosmic on ainakin takapenkillä selkä menosuuntaan ja aion niin pitää niin mahollisimmän pitkään.
 
Istuin muistaakseni Graco Cosmic joka vielä esikoisen käytössä. Joa perii istuimen kun ei enää kaukaloon mahdu, ei varmasti kuitenkaan ihan vähää aikaan kun kaukaloon manee vielä tosi hyvin. Esikoinen meni kaukalossa yks vuotiaaksi ja olis menny viel pitempäänkin kun oli sellainen kirppu :D Meil edessä vyöistuimen osto esikoiselle mut en ole viel ehtiny tekee vertailuja.

Aurinkolasit Edlan mainitsemat Baby Banzit on meilläkin olleet hyväksi havaittu, ollaan kokeiltu myös ns tavallisia laseja mut ei ne pysyneet meidän esikoisella päässä. Hän repi ne heti pois ja heitti menemään. Näkee paljon paremmin maailmaa ilman sellaisia kapistuksia B)

Meil ollaan viimeisen viikon aikana nukuttu kaks yötä ilman heräämistä ja syöttöjä!!! Ehkä tämä yösyöminen meilläkin joskus loppuu :D On sitä kyllä välillä niin epätoivoinen olo et eihän tässä varmaan enää ikinä saa nukkua kokonaista yötä. Pientähän tämä meidän yks yösyönti on ollu kun tääl lukee muiden juttuja mut oma virkeystaso on tänään ihan huipussaan :D

Edla nähdäänkö taas siellä Hesen edessä 10.30? Yritän saada sen lipun ostettua ennakkoon niin ei tarvi lähteä taas seikkailemaan :D :wave: Muita tulossa leffaan??? aaoo? Naukuri? Hemuli? Katrinainen?
 
Weiss eihän toi 9,1kg ja 70cm niin kovin pieneltä kuulosta! Mä kävin katsomassa mun esikoisen 8kk neuvolan ja hän oli 7,9kg ja 70cm.

Joko teillä kävellään? Aika hurjaa kun noi polvenkorkuiset lähtee liikkeelle. Meillä poika ens viikolla 8kk ja tukia pitkin menee vauhdilla ja nyt on alkanut päästää irti ja seistä ilman tukea. Mä odotan kauhulla sitä et kohta lähtis kävelemään. Sit tuntuu viimeistään et se vauva aika on ihan lopullisesti ohi :( Esikoinen käveli kans tukia pitkin 7kk mut lähti kävelemään ilman tukea vasta 11kk. Mä toivon et tää toinenkin malttas odottaa niin kauan.
 
Minunkin piti kaivella noi vanhempien neuvola kortit esiin, kun K:n neuvola vast torstaina.

Tyttö oli pituus 70cm paino8340g. Poika pituus 71cm paino 8810.

K meni pituudessa noista ohi jo 6kk neuvolassa ja painoa oli samaan aikaan noiden välistä eli noin 8,5kg.

Niin ne ovat lapset kaikki erikokoisia.
 
weiss
Niin, ei kai sitä hirveän huolissaan tarvitse olla, mutta kun se allergialasten kanssa on hyvä mittari tuo kasvu ja kun pojan käyrät tekee tasaista sahalaitaa, eli kun kokeillaan allergiaa aiheuttavaa, niin mennään alas ja kun jätetään pois niin ylös ja taas mennään alas.. :(
 

Yhteistyössä