TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 TAMMIKUUSSA

Päänpyöritystä harrastetaan myös meillä. Usein tulee kun Joa osais sanoa ei ei ei, pää heiluu eikä pullo kelpaa tai kun nenäfriida lähestyy :D

Hyvää itsessä en ole keksinyt vaik eilisen mietin :ashamed: Mieheltäkin kysyin illalla mut ei hänkään keksinyt tarpeeksi nopeasti mitään niin vetäsin herneen nenää :LOL: Yritti sit tulla uudelleen juttelemaan mut itseppäinen kun olen en suostunut kuuntelemaan :whistle:
 
istuimesta sen verran tahtosin sanoa et sillon kun me ostettiin omaa tuolia mä juoksin useammassa liikkeessä ja taisin jopa soittaakk´in jollekkin myyjälle kysyäkseni mielipidettä kasvotmenosuuntaan tuoleista, yksikään ei sanonut sen olevan huono jos lapsi painaa yli 9kiloa..Yksi myyjä erittäin kokeunut nainen sanoi vaan mulle että jos hän ei pitäisi tätä turvallisena vaihtoehtona hän ei edes esittelisi sitä meille ( hänen lapsillaa ollut myös sama tuoli) merkkiä en taaskaan muistanut katsoa. Mutta varmasti suurin osa silti ostaa selkä menosuuntaanolevan tuolin ja niin olisin minäkin ostanut jos meidän sen hetkiseen tila ihmeeseen olisi mahtunut...

meillä ei pyöritetä päätä...

Vilma: Mä oisin kanssa herneet vetänyt nokkaan ihan varmasti :D pitääkin tänä iltana tehdä galluppia isännälle...
 
Teille jotka veditte herneet nenään, minäkin sit vedin eilen :LOL: Siitä kun mies sanoi että nyt kun olet vilja-dietillä, varmasti laihdut ( koska koko ajan hoen että pitäis varmaan laihduttaa :D ) niin tietysti halusin ymmärtää asian että mies haluaa että laihdun! :D

Neiti vetelee vieläkin yö uniaan! Ja viime yökin meni ihan OK:sti, loppu yön tosin nukkui välissä josta tuikkasin tissin aina puoli unessa suuhun. No enään nää pari viikkoa niin annetaan neidin nauttia :LOL: Ja niin varmaan, kovaa oon nyt lopettamassa tän kk jälkeen mutta veikkaan että neiti syö vielä 5 vuotiaanakin tissiä.. :D :whistle:

Sitä piti sanoa, että huomasin edellis päivänä tytön vasemmassa nännissä jonkun "muhkuran" :eek: oikeassa nännissä ei ole mitään. Muhkura on n.½-1cm kokonen, mitähän se voi olla ? :| Kannattaako huolestua ? :ashamed:
 
Palaan vielä siihen turvaistuin asiaan. Muistelen joskus jostain lukeneeni, että sitä selkämenosuuntaan suositellaan siksi, että pienten lasten niskalihakset eivät ole vielä vahvistuneet ja lapsen pää on iso ja painava suhteessa muuhun kroppaan.

Jokainen tekee omaan tilanteeseensa sopivan ratkaisun ja jokainen lapsihan on myös erilainen. Meillä kun on omasta mielestäni tota pituutta niin siks hyvissä ajoin vaihdettiin istuimeen pidemmiksi matkoiksi. Tota kaukaloa käytän näillä pikkumatkoilla, kun esim esikoista eskariin kuljetan tolla "mun autolla".

pään heilutusta löytyy meilläkin. K on pyöritellyt niin paljon, että takaraivolta ovat hiuksetkin kuluneet pois tai anaskin kovin harventuneet.

MAJJ: Olen kuullut, että joskus pikkutytöilläkin saattavat "maitorauhaset" turvata esim. flunssan yhteydessä. Seurata tietty kannattaa.

Jee, jee oli kiva viedä esikko eskariin, kun siel jo sijaisen sijainenkin oli sairastunut kuulemma noro-virukseen!!! Tässä ryhmässä lähes jokaisella on pienempiä sisaruksia ja pienin vauva on alle 1kk. Et näin meillä.

Jossu & K 7kk+24pv
 
Huomenta!
Juu levottomat yöt jatkuu vaikka toivoin jo muuta. Omassa sängyssä nukkui ja luulen ettei se vaikuttanut ainakaan paljoa. Vähintään viisi kertaa käänsin oikein päin, kun oli kääntynyt. Onko teidän pikkuset millon mitenkin päin sängyssä? Ja monia monia kertoja yössä. Kauheen levoton.
Eeti, hui kamala! Onneksi selvisitte säikähdyksellä. Ikinä ei tiedä mitä sattuu liikenteessä ja vaikka ite vahingossa peruuttais jonkun päälle tms. Ois ihan kauheeta!
Mun äiti peruutti kaupan pihassa ehkää kk sitten yhden mummun päälle. Ei yksinkertasesti vaan huomannut sitä ja se köpötteli rollaattorin kanssa alle. Kaatui, mutta ei käynyt pahasti. Tosin oli iäkäs ja olis voinut käydä vaikka miten. Mun äitillä oli tosi paha mieli ja on vieläkin.
Toki erikseen on hurjastelijat ja välinpitämättömät, rattijuopot jne.
 
meillä toi turvaistuin on käännettävä. (on kai ne kaikki melkein)? mut alkuun selkä menosuuntaan ja sit ku kasvaa niin naama menosuuntaan voi vaihtaa.

yö oli pitkästä aikaa tosi levoton. tissillä ties kuin monta kertaaa. ähinää ja puhinaa ja itkuun pärähtelyä alku uni. :| ja uinuu viel ny sit yöuniaan.

hui kauhistus noita noro juttuja..oon sit ihan neuroottinen. en varmaan hoitoon enkä eskariin veisi ollenkaan.. :ashamed:
 
Pään heiluttelusta en tiedä onko sama asia, meillä kontataan heilutetaan päätä puolelta toiselle ja hoetaan "ei-jei-jei". Koko ajan, kun joku on kääntämässä tytön suuntaa ja kieltämässä (lasketaanko toi ekaksi sanaksi? ;)).
Kokeilin eilen illalla, kun Anna nukahti ajoissa eli huudatin häntä paikallaan pitäen ja hyräillen. Nukahti klo 21, kolme kertaa sain hyssytettyä takaisin uneen ennen klo 23, mutta sitten luovutin ja annoin tissiä. Kohta alan kyllä olla loppu ton kaa, ilmeisesti maidon tuotanto ei oo enää parhaimmillaan, kun oon itse laihtunut. Korviketta oon työntänyt ruokaa ennen, jäkeen ja kanssa. Tuttipullosta, mukista ja ruuan seassa, kerran upposi pullosta 1dl, kun oli tosi väsynyt. Kunhan toi nuha loppuu, pidän tätä prinsessaa kyllä hetken nälässä, että saan tän tissittelyä-koko-ajan kierteen katki. Oon yrittänyt tuttiakin tunkee, mutta ei sekään oikein kelpaa. Tämä sama täti syö jo kaiken muun ihan omin käsin isoista paloista puremalla. Appelsiinit ja viinirypäleetkin osaa ihan ite syödä niin, että sylkee kuoren retaleet pois ja syö sisukset eli taidoista tai kurkusta toi ei oo kiinni.

Eilen pitkästä aikaa avoimessa päiväkodissa, niin kuuli, ihan järkeviäkin kommentteja. Ukkeli totesi muutama päivä sitten mun stressistä: "Eihän sulla voi olla stressiä, nauttisit nyt niin kauan, kun saat olla kotona". Arvaten tää oli puhelimessa, muuten oisitte varmaan lukenu saman lehdestä :)

kriisi ja Anna 7kk
 
huomenta!

ensin mukavat asiat!! Mä oon samoissa mitoissa kun sillon ku tein raskaustestin!!! Eli meidän kiloklubin tavote on 0!!!! uuteen tavotteeseen matkaa 2,2 kiloa! Eli ei paljon. Mulla meni tänään jalkaan mun vanhat housut kokoa 36!!! Siis semmoset jotka meni joskus kesällä ennen raskautta... Ja muutenkin ku kattelin itteäni peilistä, ni jenkkakahva oli jo pienentynyt silminnähden. Mä oon tosi ylpeä. Tästä on hyvä jatkaa!!!

Meidän viimeyö meni sitten hulinaksi. Poika heräs klo 22 jälkeen kauheeseen kipuitkuun. No ei muuta ku suppoa pyllyyn.. klo 24 heräs uudestaan, ja sitten klo 5 ainakin kolme kertaa.. Otin pojan sitten mun viekkuun nukkumaan ja herättiin vasta puol 9 aamulla.. Kyllä oli pönttö sekasin. Taitaa toi hammas tehdä vähän kipeetä.

päiväunille laitto oli kanssa yhtä hulinaa äskön.. Poika on keksinyt että pinnasängyn laitaa vasten voi nousta seisomaan.. Toinen oli ihan väsy, mutta silti piti roikkua laidassa. ARGH ja kauhee kitinä vaan kuuluu koko ajan.. Nyt onneks nukahti, saas nähdä kauanko nukkuu..

pään heiluttelu: eiköhän se oo sitten ihan normaali maneeri vauvoilla... Eli en murehdi sitä enää..

eeti:hui. onneks ei käynyt vauvalle mitään!! Oli suojelusenkeleitä matkassa.

nyt tarvii mennä tekemään kotitöitä. Mies tulee tänään työmatkalta eikä oo kiva jos kämppä on ihan sekasin..

Niin ja tosta miesten sanomisista:
mun mies viljelee kyllä kanssa välillä tosi kurjia kommentteja, tahattomasti tosin.. Mun painoa se ei enää kommentoi ku positiiviseen suuntaan, tyylin hienosti oot laihtunu jne.. Se tietää kuin arka asia toi paino on mulle ja miten neuroottinen oon sen suhteen. Onneks hän laihduttaa kanssa ni voidaan sitte yhessä tsempata toisiamme.. Ja onpa mun mies joskus sanonu, että on aika raskasta rakastaa sua, kun oot noin ankara itteäs kohtaan ja aina löydät virheitä ittestäs.. Eli välillä hänestä tuntuu turhalta sanoa, että oon esim. kaunis ja ihana kun en itte osaa ajatella ittestäni niin. Jep. tajuskohan joku mitä taas ajoin takaa..

nyt tää lopettaa tän romaanin kirjottamisen ja lähtee hommiin. Tänään olis vielä vauvajumppa. ihana päästä hikoilemaan kunnolla ja tapaamaan tuttuja!!!
 
birgie: Minä ainakin ymmärsin mitä meinasit! Ja hienoa jos oot päässyt tavoitteeseesi :)

Rekisteröidyin tuonne huuto.net:iin , ajattelin laittaa mun vanhat äitiyshousut myyntiin, jotka on ollut varmaanki max 5 kertaa jalassa, että lähes uudet on. Te jotka sielä pyöritte, niin sanokaas mikä olis hyvä lähtö hinta? h&m:än farkut siis kyseessä ja oikea hinta oli 49.90?..
 
birdie meillä mies kans tiputtaa mun seuraks muutaman kilon :D ja aijon viedä hänet sunnuntaina punttisalille. Päästäänpä ainakin jonnekin kahdestaan.

miehen sanomiset meillä mies kehuu pyllyä ja voi kun laihdun niin pyllykin kutistuu. Mä oon kans ihan pirttihirmun näkönen tääl kotona.

marmotta Pohjoismaissa ollaan vaan tiukempia näiden liikenneturvallisuus asioiden kanssa niin oon ymmärtänyt. Turvavyöt on pakollisii, istuime 3v. asti - ei monessa maassa varmaankaan oo näin et niist oikeesti sakotettais. Pienen lapsen niskat vaan kestää paremmin kun on selkämenosuuntaan. Repa meillä hanttimies istuu polvet suussa kun istuin vie niin paljon tilaa. Mut malleja on tosiaan paljon. Lastentarvikkees on kattava valikoima.

Vilma sulla on ainakin ihanan pitkät hiukset :) Mä tuskailen omieni kans kun kaikki lähtee --oon sit kalju kun tuun seuraaville treffeil.

Naukuri haitko sä jo sitä hiusmaskii --mun pitäs kans käydä hakee. Ja kiva kun pääset matkalle se piristää :) mä lähden tyttöjen kanssa Vuokattiin mun vanhempien kanssa. Aurinkolaseist noista liikkeistä löytyy kivoja -ns. joustavii tai sit sellasii mis kuminauha pääntakana.

Mut pitää mennä taas :wave:
 
Birdien saavutukset päivitetty.

Mä täällä taas kärvistelen tätä naisena olemisen ihanuutta.

Hiukset on kun harakan p.... Leikkauttaas tarvis käydä. Värjätä tarttis. Kaks purkkii väriä löytyis jopa kaapista, mutta kun se ei itsestään sieltä hyppää mun päähän :)
 
Taas olis neuvolareissu tehty. 9,3kg ja 72cm, pipo jotain 45cm nurkilla muistaakseni. Korvatkin lääkäri kävi vilkaisemassa, ei tulehdusta.
Meidän 'oma' neuvolan täti oli sairaslomalla ja käytiin toisella, musta tuntuu ihan kun olis vieraissa käynyt! :D

Eeva saattoi nukkua viime yönä sellaisen 6 tunnin pätkän heräämättä. En ole ihan varma.. kun se nukkuu vieressä niin en mä kunnolla edes herää kun se huutelee tuttia. Että vannomaan en mene, mutta muistan vaan alkuyön ja aamun mylläämiset ja heräilyt. Jos ens yönä uskaltais kokeilla miten käy pinniksessä.

Istuin tulee se Kiddy ainakin tänne mummolaan ja miehen autoon. Vaikka on kasvot menosuuntaan. Mulle ei mene päähän miten muka esmes Saksassa leikittäis lasten turvallisuudella eikä testattais näitä asioita ihan yhtä hyvin kun pohjoismaissakin. Tossa Kiddyssä on 'turvatyyny'. Törmäyksessä pelkkä lapsen pää ei retkahda eteenpäin, vaan ylävartalo taipuu myös ja pää seuraa niskan ja ylävartalon kaarta, niska ei siis niksahda mihinkään.

Hienoa, birdie! Voi kun saisin itseäni niskasta kiinni sen verran että saisin minäkin vielä pari kiloa pois, mutta saattaa jäädä haaveeksi. :)

 
Eeti...voi hurja, mitä teille kävi :eek: ..onneksi vaaville ei mitään :hug: :heart: !!...oli kyllä j suojelusenkeli mukana :saint: .

Birdie...hieno saavutus =) !!

Miesten sanomiset....meil mies ei yksinkertaisesti USKALLA sanoa mitään mun ulkonäöstä tai läskeistä...( vaikka olisi kyllä paljon sanomista ja aiheesta ;) )....miä pakkaisin kyl herralle jääkiekkokassiin kamppeet siin vaihees, jos alkais v#ttuilee :kieh: ;) :LOL: ....tuollaiset asiat on aika arka paikka naiselle :( ....itse en kyllä kovinkaan helposti lähde mukaan ulkonäköjen negatiiviseen arvosteluun...miusta se on lapsellista touhuu :/ ...juu piti sanoo jotain hyvää itsestä....jaahas itsekritiikki on mukavaa...eli tällähetkel huonolt näyttää...ennen sentään oli paksut ja kiiltävät hiukset edes...nyt jäljellä se ja...samoin ennen oli nuori ja nätti...nyt se ja taas..mut ehkä miä oon melko mukava äitinä ja silmät ei ole vielä kadonneet pään sisään eli sanotaanko, et silmät :D !!

Miä tilasin matkarattaat eilen...Maclaren merkkiset sateenvarjorattaat...halusin just sellaset, jotka saa kainaloon ja voi säilyttää auton paksissa...lumihankeen niillä ei kyl mennä ollenkaan...mut ehkä ne tasasella kulkee ;) ....en halunnut sellasia isopyöräsii ja isokokosii rattaita...nehän olis sit melkein kun nuo meidän cangaroot...eli ei mitää eroa....no saa nähdä millaset ovat livenä....pinkit väriltään :D ...miä oon hurahtanut siihen väriin :ashamed: ...
 
Marmotta: Joo mähän kans eilen kirjottelin tuosta istuinasiasta, et olis hurjan vaikea ymmärtää, et ainoastaan pohjoismaissa ymmärrettäis tuon turvallisuuden päälle ja koko muu maailma olis ihan tiedostamaton siitä :) Tosin toki monissa maissa ollaankin melko alkeellisella tasolla, mut jos nyt kehittyneitä länsimaita ajatellaan.

Ja niskoista vielä, et kuten eilen laitoin, niin kolarista riippuu, missä istuimessa niskat enemmän kärsii. Ei se selkä menosuuntaan istuinkaan kaikissa kolareissa parasta turvaa anna. Näkeehän noista istuintesteistäkin jo sen, että esim. Pohjoismaissa suunniteltu (peräti Suomessa...??? ) Akta Gracon Duologic on saanu vaan tyydyttävän. On niin hankala kiinnittää et moni lapsi voi loukkaantua sen vuoksi. Et musta kannattaa ihan rohkeasti selvittää mikä just siinä omassa autossa olis turvallisin ja parhaiten asennettavissa. Hienoinkaan/paras istuin ei suojaa mitään, jos on vinksalleen laitettu. Hyviä istuimia on varmasti Suomessa paljon tarjolla ja siks valinta onkin vaikeaa...... Olipa vouhotusta. Sori... :ashamed:

Meillä on ollu hirveetä kitinää eilinen ja tää päivä. Ihan mahdotonta :( Ihan sama oonko lähellä vai en, poika kitisee ja huutaa vähän väliä. Aika rassaavaa... Tällasta ei olekaan hetkeen ollut.

Birdie: Onnea pudotuksesta!!!
 
Eeti: Onneksi selvisitte säikähdyksellä :hug:

Birdie: Onnea mielettömän hienosta saavutuksestasi , ole ylpeä itsestäsi ja itsekuristasi =) Mä ymmärrän mitä sä tarkotat, ollaan siinä suhteessa melko samanlaisia...mä en oo ikinä tyytyväinen itseeni vaikkapa mies kehuisi miten ja täytyy myöntää et nää ällöt läskit vaikuttaa mun seksihaluihinkin mua vaan ettoo ajatus et läskit heiluu täydessä vauhdissa...sori ällö jutut mut kääk
 
[/b]Istuimista...varmaan just tuo autoon sopivuus on tärkein pointti, et saa hyvin kiinnitettyy sen...tärkeää on varmaan, ettei se irtoa kolarissa...miä en edes muista, mikä istuin meillä on anopin varastossa...se on pojan vanha eli n. 6 vuotta sitten ostettu...voipi olla, et joudutaan ostaa uusi...täytyy käydä hakeen ja tarkistaan...
 
Kuntoiltua tuli :) vein neidin kerhoon kävellen. birdie tosi hienoo kun pääsit tavoitteeseen. Mulla viel raskauskiloja muutama mut tavoitteeseen 10kg :| sen eteen on kyllä tehtävä töitä. Mä HALUUN nyt eroon näist makkaroist ja yritän oikeesti päästä sinne normaalipainoon. Kiitos teille :flower: tuntuu paljon mukavammalle kun meitä on niin monta, jotka yrittää tiputtaa painoo. TSEMPPIÄ SIIS KAIKILLE!!! Yksin olis niin tylsää.

Eeti hyvä et ei käynyt kuinkaan. kaikkee sitä voi tapahtuu. Mä käytän nykyään aina heijastinliivii itsellä ja esikoisella kun lenkkeillään pimeessä. Se on tosi kätevä.

Mut nyt kutsuu kotityöt --kaaos on taas täällä! :wave:
 
Unet: Puuh, taas sain illalla käydä about 5 kertaa laittamassa tuttia ja yhdeltä alkoi omasta huoneestaan vonkumaan kädet pystyssä viekkuun. Maitoa ei ollut vailla, heti laittoi simmut kiinni ja unipupun tiukasti kainaloon kunhan vaan pääsee mamin viekkuun. Muutama kerta tutin laittoa aamuun mennessä, mutta kuten Marmotta sanoi, siihen ei itse oikein edes herää. Mutta aikamoista ravaamista se olisi aamuun saakka jos en poikaa viereen ottaisi..

syöminen: Meidän herra 7,5 kk on nyt vakaasti sitä mieltä, että hän on jo niin iso, että hän osaa syödä ITSE :LOL: Hedelmäsoseen ja iltapuuron antaa syöttää, mutta kaikki "oikea ruoka" pitäisi saada itse syödä. Siis kätönen soseeseen ja nams nams suuta kohti. Tuo alkoi aivan yht'äkkiä. Nytpä pitää sitten aina olla kaverilla porkkanaraastetta tai banskua tai sitä sosetta omalla lautasella ja mamma sitten yrittää lusikalla saada siinä sivussa Luukaksen suukkiin jotain :D ja jessus, että on keittiö kaiken maailman törsteessä nuitten syömisepisodien jälkeen.

Uusi taito: heh, hienotapainen vekara meillä täällä.. Minulla oli jotain nuhan tapaista ja niiskutin nenääni.. tuo pikku apinainen sitten alkoi tekemään perässä ja nykyään on suurta hupia laittaa naama ruttuun ja niiskuttaa nenää edestakaisin . Aamulla kun Luukas herää niin tervehtii mammaa tuollalailla, ei voi olla nauramatta.. :D

Asiasta aivan viidenteen(toista): Meille saapui uusi Dysonin imuri. Jestas että on tehokas.. hirmuisen määrän kaikenmaailman pölyä ottaa varsinkin matoista, semmoista aivan hienoa tomua :eek: Ääni on aika majesteettinen tuossa vehkeessä, mutta se nyt sallittakoon, olin aivan äimänä.. No, oli sillä hintaakin sen verran että saa mamman puolesta matot kuntoon "tampatakin".. :whistle:
 
PMMp soimassa joten saan nyt hetken rauhaa... =)

Hui kauhistus Eeti Onneks ei käynyt mitään vaaville ja miehelle. Varmaan säikäytti todella kunnolla kuskin myös. :hug:

Parasta ittessä
Mietin tuota juttua kuumehouruissa eilen, mulle tuli vihoviimen flunssa viimeviikolla ja nyt on kai mennyt rööreihin asti, huomenna tiedän kun käydään molemmat lääkärin näytillä. Mies otti vapaata töistä kun minä makasin sängyssä ja vaikersin. Kysyin myös mieheltä sillä rupes soimaan päässä Frank Zappan what´s the ugliest part of your body biisi. Mutta miettimisen jälkeen sano samat asiat eli: kädet ja ranteet, silmät nilkat. Itse lisään laatikkoperseen ja nyt ihmettelen ettei mies maininnut minun kivaa luonnetta :saint:

Kriisi
Ainakin sun miehellä on itsesuojeluvaisto tallella kun tuollaisia puhuu puhelimen välityksellä. tsemppiä :hug:

Marmotta
Mulle tuli heti ihana kuva mieleen kun huristelet pikku- fiiulla aurinkolasit nenällä niitä Italian maaseudun pikkuteitä ja EEva huutaa takapenkiltä, että lisää vauhtia äiti! :D

Tuohon turvaistuin juttuun en osaa sanoa kun ei oo autoa ja siten ei arvietta. Suomessa saadaan käyttöön serkkupojan sisäänajama ja Etelä Afrikassa taas serkkutyön vanha. Siellä ei paljoa käytellä turvaistuimia, mutta mulle tai meille se on ehdoton nim. yhden peräänajon jo koennut, onneks sekä mummo oli turvavöissä (harvinaisuus) ja molemmat veljen tytöt oli turvaistuimissa (myöskin harvinaisuus kun Miehen veli ei pidä asiaa niin tarpeellisena kun ei aja kolareita). En suostu matkustaan samassa autossa jos kaikilla ei oo turvis päällä ja mua pidetään nipona tän asian suhteen.

Nyt elpyyn, eli maidot pulloon ja tyty unille, meillä imetys jäänyt päiväsaikaan kiitos mun sairauden, mutta sit ilta ja aamuyöstä ryystetään kovaa :D
 
Ai niin Birdie :flower: onneksi olkoon tavoitepainon suhteen.

Pään heilutus: meillä heiluttelee puolelta toiselle kun makaa selällään, alkoi viime viikolla mut kun muuten näyttää olevan ok niin ajattelin niitä korvia. Tämä pään heilutus on aiheuttanut söpön jakauksen keskelle takaraivoa
:D
 
Heips... jos kerkeis kirtsaa ennenkuin poika heräilee. Käytiin prismassa ja jäi reissun päätteeks tuohon pihaan =)

Istuimista jälleen... moni selkämenosuuntaan asennettavista on saanut huonomman arvosanan testeissä kuin naama eteenpäin asennettu. Eli ei se vielä istuimesta turvallisempaa tee jos on selkä etieppäin. Kokonaisuus ratkasee... ajattelin tilata Britaxin multi-tech istuimen...sen sais selkä etieppäin aluksi... en oo varma mahtuuko,mut sit pistetään takasin ja tilataan suosiolla kasvot menosuuntaan oleva istuin. Tuo vaan näytti hyvältä,oliko jollain kyseinen istuin???

Yöt taas helvetistä,alkaa heti kättelyssä.... ja aamulla tuli aluks normi kakkaa ja muuttu sit matkalla taas vihreeks liejuksi ja myöhemmin tuli ns.märkä pieru,eli vihreä limaklöntti :eek: :eek: :ashamed:
Majj: Ihan ominesko rakkasit viljat pois ruokavaliosta?? Meiksi ei kyl uskalla... täytyy ottaa mitä lekuri sannoo.

Meillä ei poika yritä ite syödä... kyl järsii isoja paloja esim. porkkanaa tai maissinaksuja...mut jos länttää soseeseen händyt,niin ei se niitä suuhunsa vie... itseasissa Kasper ei muutenkaan tunge kauheesti suuhun pientä tavaraa... periaatteessa kyllä maistaa kaikkea,mut toistaseks ei oo yrittänyt kokonaan suuhun laittaa. Hyvä niin =)

Hittolainen,rupesin kattoo,et ihankuin poika karsastais välillä :eek: Tai sit nään omiani,kun mies ei mitään huomaa....

Jaahas,pitänee mennä poitsun kanssa kun heräs :wave:
 
Vilma, okkali, teidän täytyy parantua ehdottomasti :) Oliskos joku muu lähdössä huomen babybioon? Tai sit meidän täytyy mennä yksiksemme... :whistle:

Me muutettiin meidän makkarin järjestystä tänään ja likka joutui nukkumaan päikyt keskellä olohuonetta sijaitsevassa pinnasängyssään :D Se oli neidista järjettömän ihanaa mennä siihen nukkumaan; kun kurkkasit tältä puolen, näkyi äiti ja toiselta puolen, näkyi isä. Jee!

Jep jep,... makkarii tarttis vielä siivota ja mitä teen? Istun koneella tietty :D
 
LC, :D Pitää opettaa Eeva huutamaan "hinausapua!" heti kun puhetta tulee. Ihan siltä varalta että saan tosiaan päähäni lähteä hiivatilla johonkin serpentiiniteille. Niitä kun ei ihan lähellä ole (me asutaan siellä Italian Pohjanmaalla, tietkin on tasaisen tylsiä ja suoria) enkä menis vannomaan että minun auto kestää edes sinne asti että pääsen pois maakunnasta. Ja mies toi Jaguraalinsa Englannista eikä suostu luopumaan siitä, ei vaikka siinä on tietty ratti väärällä puolella. Eli jos sillä päätän lähteä, hinausapu on tarpeen silti koska rysäytän sen ekaan tolppaan mikä vastaan tulee. :D
PS: Mikä on laatikkoperse? Neliskanttinen?

Syöminen onnistuis paljon paremmin kyllä, jos Eeva olis vaippasillaan ja kaikki muu peitetty muovilla, minun hiukset mukaanlukien. Suihkumyssy vois ajaa asian. Jostain kumman syystä mulla on aina ruokaa jossain päin päätä ja sitä on muutenkin kaikkialla, vähiten ehkä Eevan suussa. Se päristelee suu täynnä, huitoo lusikkaa, tunkee sormet suuhun ruoan sekaan ja sitten heiluttaa käsiään, yrittää kaataa lautasen, hyppii syöttötuolissa istualtaan, nyppii ruokaa suustaan ja viskaa lattialle tai hieroo pöytään, vaatteisiinsa.. ja äiti siivoaa.
 
Repa: En tietenkään itsekseni niitä pois jättänyt, vaan ihan neuvolasta sain käskyn jättää viljat pois. Ollaan nyt 26pv asti viljatta ja sit katotaan mitä tehdään, ajattelin kyllä vaatia niihin altistus testeihin sit ku on neuvola-lääkäri..

 

Yhteistyössä