TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 TAMMIKUUSSA

Marmotta...Eevalla ja Edithillä on täysin samanlaiset ruokailutavat...pitäiskö ne lähettää jonnekin yksityiskouluun opetteleen ruokailutapoja....tai sitten ihan afrikkalaisittain pitää alkaa varmaan meidän koko perheen syödä...sormin ja sillai...niin neiti ei erotu joukosta ;) ...miä olen tykästynytkin yhteen afrkkalaiseen kanaruokaan :p ...ihan must...

Tarkottaakos laatikkoperse sellaista kiinteetä...niin ettei maanvetovoima vedä niitä pakaroita roikkumaan..vaan ne on nätisti ja kiinteesti oikeilla paikoilla :D ....näin miä sen analysoin....menikö oikein ;) ??
 
Majj,oikeestaan tarkoitin,et ootko saanut neuvoja sen viljattoman suhteen? Kun viljathan on aika tärkee ravinto-aine,et millä pitää korvata jne... mitäs annat ipanalle puuroina? Ihan vaan näin ennakkoon utelen kun voipi olla että sama edessä...
Meillä ei neuvolantäti uskaltanut maidottomallekkaan neuvoa ilman lekurin määräystä,mut maitohan nyt ei oo niin korvaamaton =)

Tälläkertaa jätkä simahti samantien kun laskin sänkyyn.... erittäin harvinaista,kompensoi kivasti eilistä 1.5h nukutusta =) Voikun olis helpompi yökin....
 
sisaret hyvät, tsempatkaa mua nyt. Olen ihan onneton, kun huomasin, että kaikki jo laihduttaneet kilot ovat tulleet takaisin ja tässä sitä taas tavoitteeseen 7,5 kiloa. mä en varmaan ikinä palaa entiselleen. ja täällä porukoilla on ihan mahdoton laihduttaa, herkkuja tungetaan koko ajan eteen. Ehkäpä kotona pääsen vauhtiin taas. Mikä ongelma mulla on itsekurin kanssa... :(

eeti :hug: onneksi ei käynyt pahemmin.
birdie :flower:
 
Repa: Aa anteeksi kun ymmärsin väärin :ashamed: :D Puurona meillä syödään riisipuuroa, tällä hetkellä sitä muksun jauhoista tehtyä, ei maistu oikeen millekkään niin olen aina vähän sekaan pistänyt hedelmä sosetta. Saatin aika huonot ohjeet neuvolasta, mikä sinänsä on harmi. Sanoi vaan että kaikki vilja tuotteet pois siinä se, muuta neuvoa ei antanut ei sanonut mitään "millä korvattais" tms.. :eek: :| Kasvis- ja lihasoseethan teen itse, joten ainakin tiedän että niissä ei vilja tuotteita ole.

Mulle tuli äsken kun annoin neidille tissiä, ennen nukkumaan menoa sellanen "huono äiti - fiilis" ei oo ikinä ennen tullut ja nyt tuli ja jäi kamala morkkis siitä! :( :D
 
Niin ja kiloklubiin -2kg , oon unohtanu aivan ilmotella! :wave: :wave: sit olis vielä ½kg tohon nykyseen tavotteeseen, ja sit kun se tulee täyteen taidan ottaa vielä yhden 4kg tavoitteeksi, jos pääsis kesään mennessä täys lukuun :LOL:
 
Majj: Okei.... saas nähä mitä lekuri sanoo meille. Luulen kyl,että joutuu soittelee ihan ammattilaisille. Ei noi terkkalääkärit oikein oo perehtyneet...Pois morkkikset,hus :D

Nyt tää lähtee nukkumaan,ainakin koittamaan moista :wave:
 
Majj Sultahan on lähtenyt hienosti painoa!!

Katrinainen:
ootko kokeillut ruokapäiväkirjaa??? Se on helppo tapa vahtii mitä syö.. ja vähentää napostelua ihan auttomaattisesti... tolla keinolla mä oon onnistunu tiputtamaan painoa.

josta päästäänkin omaan napaan.. Sain teiltä ihan turhaan tsemitystä ja onnitteluja painonpudotuksesta :( Se lähtenyt paino olikin vaan nestettä.. Ja nyt sitten tiputusta on vaan se -600g.. eli edelleen 600g alkuperäseen tavotteeseen jäljellä.. Vitsit. mä oon kyllä niin urpo kun täytyy koko ajan tolla vaalla rampata ja vahtia painoa.. sit käy tälläai ett ensin juhlii painon laskua ja sit harmittelee.... Tsori purkaus..

meill tarvittiin taas eilen illalla panadolia.. pojalla oli kauheet kivut hampaiden takia. kurjaa.. yö saatiiin onneks nukkua ilman herätyksiä..

nyt kävi kutsu päiväunilta..
 
viime yönä herättiin 3 kertaa! Oon niin onnellinen :)

nemika: Tosiaan tattarihan on kans hyvä viljan korvike, ja just edellis päivänä anoppi siitä mainitsikin, ja eilen olin jo unohtanut! :ashamed: :D

Eilen tehtiin tunnin lenkki ja täs kohta ollaan taas menos lenkille! :) Birdie: Mä oon kans vaaka hirmu, onneks kotona ei oo omaa mutta anopilla ja mun vanhemmilla on. Ja nähdään kumpiakin lähes viikottain ja silloin on aina pakko päästä puntarille, myös joka päivä mun on katottava mun mahaa jos olis pienentyny :LOL:

Nyt ulos! :wave:
 
Huomenta.

Majj: Hienoa jos viljaton auttaa!!! Kannattaa miettii sit et jos et ihan oireettomaks saa,että onko vielä viljan lisäks joku mikä aiheuttaa allergiaa....

Meillä jälleen surkea yö.... ja nyt tää ipana ei hyväksy et oon koneella,joten myöhemmin lisää
:wave:
 
birdie: Ihan miten vaan itse haluat. Ei siit mulle ole mitään vaivaa. Jotenkin on vaan kivaa näpräillä ton etusivun kanssa. Pitäis siihen vaiks joku kuvakin jostain lätkästä.

Itse en ole vaaan suuntaankaan uskaltanut joulun jälkeen katsoa. Mies ilmoitti itsensä XL-miesten kuntoryhmään joten meillä taitavat alkaa yhteiset kilon kadotusviikot.

Meillä tänään vähän ennakkoon 8kk lääkärineuvola.
 
majj: Eilen näin itseasiassa mainoksenkin, jossa oli tattarijauhepuuroa vauvoille. Pitäs löytyä ihan marketista.

Täällä vähän kiirusta; poika nukku lyhyet unet ja pitäs pakata viikonlopun mummulareissua varten... Lähdetäänkin jo tänään. Palaan kun ehdin! :wave:
 
Kilot tulee muuten näköjään takaisin täälläkin. Voihan räkä. 7 kg lähti, niistä 2,5 tullut takaisin. :headwall:

Hienoa kuulla, että Majj:n yö oli helpompi! Jos se siitä lähtis paranemaan..

Matami ja Summer, ajattelin että jos hommas pienen teltan ja syöttäis Eevan siellä. Se olis helppo sit heittää pesukoneeseen eikä lentäis ruoka ihan mihin sattuu, ainoastaan teltan seinille. Ja jos olis sellainen ikkunallinen malli niin vois itsekin pysyä ulkopuolella, syöttäis siitä ikkunan kautta. :D

Mies tempaisi eilen taas, tällä kertaa hän ei rakasta mua ja Eevaa enää. Ymmärtäisin, jos hän ei mua enää rakastais, mutta miten voi noin vaan lopettaa oman lapsensa rakastamisen? Tosin miehellähän ei ole Eevaan minkäänlaista suhdetta muutenkaan. Yritän kuitenkin pitää asiat mahdollisimman normaalina ja jatkaa niinku ennenkin, ihan siltä varalta että mies muuttaa mielensä taas parin viikon päästä. Jos ei, niin tulen takaisin Suomeen, hommaan mulle ja Eevalle oman asunnon ja siinä vaiheessa miehen on ihan turha alkaa muuttamaan mieltään taas, me ei sit enää Italiaan palata. En mä voi alkaa muuttamaan elämääni koko ajan sen mukaan miten miehen päässä viiraa ja mihin suuntaan. Vaikka ymmärrän, ettei mies ole itsensä. Minä olen ja alkaa olla mitta täynnä.
 
Repa: No miehellä ja hänen kaikilla siskoillaan ollut tosiaan vauvasta - n.2-3v ikään asti tua vilja-allergia ja sen lisäks oli myös maito - ja muna.. Munaahan meillä ei olla vielä maistettu mutta oon sit alkanu kans miettii et jos toi maito kans vois olla se mikä tekee.. Mutta odotellaan nyt sitä 8kk neuvola lääkäriä ja sit kyl pyydän tosiaan niihin altistus testeihin.. :)

marmotta: Ikävää tuollainen! Toivottavasti miehesi paranisi pian ja kaikki alkais taas luistamaan! :hug:

Täällä on aivan mahtava ilma! B) -6 astetta, sininen taivas ja aurinko paistaa, käytiinkin just tunnin lenkillä ja illalla vielä jumppaan! :)
 
Marmotta :hug: Toivottavasti tilanne setviytyy kun olette Italiassa ja ns. normaali arki vois vihdoin alkaa, se arki jota suunnittelit silloin viimesyksynä. :heart:

Täällä olen prttihirmun rumana siskopuolena kun kalsarit retkottaa ja tukkatakussa väsyneenä oon kuunnellut itkua 2h viimeyönä plus tunnittaiset heräilyt ja kiukkua koko aamun. Nyt F nukkuu ja minunkin kai pitäisi. Iltapäivällä lääkäriin. Onneksi Majj oli helpompi yö, Repa ja Marmotta kuis te?

Laattikko perse on sellainen neliön mallinen lättänä, joka ei vielä roiku, voi kun oiskin tuo Matamin kuvaama :D hieman täyteläisempi niin mieskin tykkäis. Sille oli suuri surku kun raskauden jälkeen perse palautui ennalleen :D

Ai niin Repa, Pullina ja Sonja R olikos muita kestoilijoita? Miten vielä kuinkas paljon käytätte kestoja. Mä käytän kotosalla enimmäkseen kestoa, mutta nyt mun taudin kans on vähän lipsunut.

Ajattelin ostaa bambulankaa ja kutoo hupparin kesäksi F:lle ja nyt nukkuun! Sori tää omanapaisuus :ashamed:
 
Mä erehdyin vaakselle menemään ja kyllä meinasi itku tulla ei mitää ei niin mitään oo tapahtunut..kohta kyllä häviää niin toivo kun itsetuntokin |O |O

LC kyllä mä mieluummin tollasen lättämallin perseen ottasin kun tällasen "muhkean" mallin
 
Nonih, tuli neuvolalääkärillä käytyä. Pituus 74cm, paino 8930g, pipo 47cm. Muuten kaikki ok. Omaa neuvolatätiä ei nähty oli semmonen kuivakka vanhanpiian oloinen ei tehnyt mieli mitään ihmeempiä jutella joten otettiin vaan vastaan se mitä sil ihan ok lääkärillä oli antaa.
 
London calling: Juu, meillä kestot käytössä ja ovat koko ajan. Tilasin nyt jopa neppipressin, että pääsee väkertämään neppejä nuihin oma tekemiin vaippoihin :p . (kun olisi vaan aikaa tehdäkin niitä nyt...). Muutama ostovaippa on, tosin nekin on käytettynä ostettu, eniten käytössä on nuo tsi:t. Välillä villapöksyt+sisätäyttis-päiviä, useimmiten pul-taskuvaippa kylläkin. Vaikka varsinkin nyt talvella on ihana pitää pojalla pitkälahkeisia villiksiä niin ei tarvitse olleskaan muita pöksyjä. Yöllä oikeastaan aina on Ruskovillan pitkälahkeiset + sisätaskuvaippuli.

Yllättävän kivuttomasti mennyt tuo kestoilu-rumba, jotenkin siitä on kai tullut niin tapa jo :) Koneellisen vaippoja pesen useimmiten päivittäin, joskus joka toinen päivä ja pesupähkinöillä+etikalla mennään..

Bambu on ehkä maailman paras materiaali näissä vaippahommissa :) .. ja vaatetuskankaana & lankana kans ihan paras. Itsekin ajattelin, London, kesäksi väkertää Luksulle jotain bambusysteemiä . Käyttääkö kestoilijat täällä muuten minkälaisia imuja? Meillä eniten niissä kans mamman omia tekeleitä, froteesta ja bambusta lähinnä. Ja retrokuosi-hulluna olen laittanut päälle jotain retro-puuvilla/frotee-kangasta :D Niinkuin niitä nyt kukaan sieltä vaipan sisältä näkisi.. :D , mutta kivempi laittaa kuivumaan... :p Muutama fuzzin insertti on käytössä kans.. en oikein ole fani, imu ei ole kaikista paras niissä, mutta mukavan pehmoinen vaippa niillä kyllä tulee. No, niin nyt tämä kestolärpätys loppuu ja perunamuussin teko kutsuu.. :wave:
 

Yhteistyössä