TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 TAMMIKUUSSA

No terse taas..

aaoo: Samat sanat,ihankuin oltas oltu vanhoja kamuja :D Hyvää viikonloppua reissunpäälle

Soiteltiin sinne sairaalaan ja vehnä laitetaan ihan ekaks karanteeniin,sit soitellaan sinnepäin että tapahtuuko mitään.. heitä huolettaa lähinnä tuo kakka. Mies oli puhelimessa ja ei ne ihan tajunnu sitä nukkumiskuvioo hänen selittämänä. Oli vaan todennu et pyllylle taputtelua jne |O Oli kyl ihmeissään etteikö koskaan oo nukkunut kunnon pätkiä... no miä soitan sinne sit parin viikon päästä ja kerron miten asiat oikeasti on ;)

Kiitos kaikille tsempityksestä jälleen :wave: Voimia Vilmalle oksutaudin kouriin :wave: :wave:
 
Repa: Voi nenä. No toivottavasti alkaa vehnädieetti auttamaan. Voimia kovasti!! Mua ketuttaa ihan sikana vieläki ne kahvit :( Olisin kyllä ollu mammatreffien tarpeessa, ku kuitenki aika harvoin ketään nähdään. Pöh. Olisin ollu juoruamisen tarpeessa :D

Matami: Ekotalli on kierrätyskeskus KArhulassa. Osoite on Tikankatu ja netistä löytyy www.sotek.fi. Lasten vaatteet on aika nuhjusia, mutta muita tavaroita on ihan kivasti. Tykkään kierrellä siellä ja katsella, aina jotain tarttuu mukaan: pyyhkeitä, kankaita, leluja, kirjoja tms.

aaoo: IHanaa reissua!! Nauti oikein kunnolla :) Mulla ens viikonloppuna luvassa omaa lomaa, kun lähdetään tyttöjen kanssa Tukholmaan (lennetään siis ). Odotan sitä ihan hurjasti: saa humputella ja nukkua hyvin ;)

Voimia Merikalle ja Vilmalle pikkuisten kanssa!!
 
repa: toivotaan että dieetistä on apua..ettei tarvisi kaikkea jättää. ja asettuisi pienen masu. :hug: jaksuja kovasti :hug: :hug:

mulle on varmaan tarttunu meidän pojalta toi ilta känkkä..oon iteki ku uhmaikäinen nää illat. :LOL: ukko ihan ihmeissään mikä viiraa ku raivoon koko ajan :LOL:
kaipa tää väsymys sit tekee tepposet iltaisin vaikka poika on päivät miljoona kertaa helpompi tän dieetin aikaan. joten maitoja enkä luumua ja porkkanaa uskalla ottaa takaisin vielä. täytyy lääkärin kans neuvotella kerran sälli rauhottu silmin nähden et mitä teemme.

mut mie meen tuonne iltanarisijan luokse jos kohta sais vaikka maaten sen.
 
Me lähdetään Eevan kanssa kiertämään Toscanaa! Aivan huippua. Yksin en olis saanut aikaiseks, mut mulla on Firenzessä yksi miespuolinen kaveri joka on moneen otteeseen kutsunut kylään sen merenranta-asunnolle. Koskaan vaan tullut lähdettyä, mutta hittojako minä miehen porukoilla kökkään yötä päivää, miestä ei kuitenkaan vois vähempää kiinnostaa missä ollaan ja kenen kanssa. Kaveri lupasi ottaa töistä vapaata ja kierretään sit koko maakunta kun kerran siellä ollaan. Ja Piemonteen on kutsu kanssa, vois mennä sinnekin. Ja Calabriaan. Enää ei ahdista ajatus Italiaan lähtemisestä ollenkaan niin paljon. :)

Repa, sormet ristissä että alkais sujumaan paremmin!

Jos unille, että jaksaa huomenna herätä kampaajalle, sit kotiin pakkaamaan, olemaan sosiaalinen vieraiden kanssa ja pakkaamaan lisää..
 
lc, kyselit noista kestoista. Kyllä meillä on niillä ihan pääsääntösesti menty. Suurin osa nykyään taskuvaippoja. Niissä imuna froteeta, flanellia, bambua tai harsopötköjä...'mun mielestä noista taskuvaipoista saa ihan mukavan siron paketin, eikä oo haitannu menoo mitenkään..
 
Huomenia...

Pakko tulla kertomaan et poika nukahti tissille just kun olin sitä alkamassa ulos päikyille pukemaan :eek: Ja siis meillä viimeks nukahettu tollai tissille ehkä joskus 2kk vanhana... kippasin hänet nyt tonne yläkertaan...sikeesti uinu kun ei mihinkään kolinoihin heränny. Saapi vaan nähä kauan nukkuu,epäilen et kovin kauaa ja on sit taas päivä sekasin ja sopivasti väsynyt kun kylille pitäs lähtä :kieh:

Yö meni piereskellessä ja naureskellessa :LOL: Poika on ruvennut ihan mahdottomasti repeilemään yöllä...yhtäkkiä alkaa hekotus. Et ilmeisesti jotain kivaakin hälle yöllä sattuu vaikka piereskeleekin melkosen paljon :D

Nemika,Hyvä jos teilläkin alkaa pahikset löytymään ja poika selvästi parempi=)

Marmotta,kuulostaa ihanalle... mekin ollaan ehkä lähdössä Toscanaan lähitulevaisuudessa =)

Nyt laittamaan lärvi kuntoon kun vielä kerkee...
 
Heissulivei!

Paljon oli tullut tekstiä sitten viime käynnin... On nyt vähän vähille jäänyt parina päivänä netissä olo. Sähkön säästäjiksi ollaan ruvettu. :)

Tsemppiä ja :hug: kaikille tasapuolisesti, niin paljon on kaikkea ikävää taas ollunna ja on menossa. Kyllä se aurinko risukasaankin paistaa! :flower:

Meillä on kanssa kitinää ilmassa harva se päivä. Yöt menevät parilla tutin laitolla, yösyönnit ovat ilmeisesti jääneet pois. Pari viikkoa ollaan tässä menty ilman niitä. Jotenkin kummalliselta tuntuu...

LC, saitko ranteen kuntoon? Mulla meni uudelleen ranne kipeäksi. :headwall: Kerkesihän se olla 4 kk kivuton... Onneksi oli jäänyt viikoksi tulehduskipulääkkeitä, mutta enpä oikein tiedä, että onko niistä ollut mitään kovin suurta apua. Tukea on pakko pitää. Ja lääkärireissu ja tarkemmat tutkimukset ilmeisesti edessä. :kieh:

Muksaa viikonloppua, pakkasesta huolimatta! (Täällä -20 astetta, hhrrrr! )
 
Repa :hug: Toivottavasti pienen masu asettuu pian...kurjaa kyllä kun on aina reistaillut.

Marmotta, oi kuulostaa hyvälle =) Ansaitset kyllä tuon reissun.

Meillä mennään päivät tosi pienillä unilla. Kahdet unet ja pituudeltaan kummatkin yleensä puolisen tuntia...joskus puoltoista, mutta harvemmin. Ihmettelee vaan että miten se jaksaa mennä ja touhuta koko pitkän päivän. Yöt menee nyt omassa jatkettavassa ja joskus syödään ja tuttia saa laittaa useemman kerran.
 
Joko täällä on vauvat siirtyny kaukalosta pois? Myö ostettiin nyt Sylville brion zento. En vaan saa sitä hyvään asentoon et Sylvin ois siinä hyvä nukkuu. Kaupassa kyl sanovat et saa sen verran kallistettuu ettei pää retkahda nukahtaessa mut en mie osaa sitä silleen laittaa. onks kellään mitään vinkkejä?

Täälläki kestoillaan. Nyt ollaan menty sisävaippa ja villahousut tai pul-kuori systeemillä jo jonku aikaa ku taskut rupes falskaamaan. pitäs kokeilla suuremmalla imumäärällä. Imuina meillä on ollu pelkkä harso. Muutama bamboo doupler löytyy mut ne on yö käytössä.

Sylvi oppi tänää kävelemään taapero kärrin kanssa. Ois saanu viel kontata vähän pidempää. Ikää nyt 5 päivää yli 8kk.
 
Voi Heinuli onpas huono tuuri. Mulla auttoi (toistsaisesti, koputannytpuuta) se kortisoni piikki, tosin k'teen on j''nyt mustelman poikanen. Kun kävin eilen töissä meidän ranne kirurgi sanoi että, paranemiseen voi mennä pitkäaika kortisonia voi tarvita, mutta yleensä post pregnangy tendoniittikset paranee. Joten peukut pystyyn :hug: .

Marmotta Kiva kun sulla on tiedossa jotain kivaa ohjelmaa siellä Italiassa ja miehelläs on aikaa sit paranuta ilman että sinua ahdistais liikaa anoppilassa.

Kiva kuulla että, muutkin vielä kestoilee. Olen kyllä hurahtanut aivan täysin. Ajattelin tehdä sellaiset housu- malliset kestot, täytyy varmaan ostaa yhdet jotta saa mallia.

Poika se takalisto on varmaan ainoa lättänä tai pieni kohta mun ruumiissa, muuten kyllä muotoa riittää :D

Matami ikävä toi tuollainen mammakerho joka on sisäänlämpeävä. Mutta tehän voitte laittaa oman kerhon pystyyn siellä Repan ja Naukurin kans kun asutte kaikki samassa paikassa.

Repa
Jospas nyt Kasperillakin alkais hellittään nuo maha vaivat :hug:

Nyt täytyy alkaa etsiin, mistäs sais brio taaperokärryt edullisimmin...
 
Olipa rankka päivä...nyt vasta hengähdän :eek: ..oltiin Repan ja vaavien kans treffeillä....tai oikeastaan taisin vain shoppailla :ashamed: ....tylsä treffikaveri... :/ ....Edith nukkui 40 minsan päikkärit koko päiväs |O :kieh: ..oli ihan sekaisin ja ylikierroksilla...ihan adhd...aloin jo miettii, et jääköhän tuo tila pysyväksi ;) ....tossa kymmenen jälkeen vasta simahti...juu, et huh, huh...nyt kyl ollaan koton muutama päivä....

Marmotta...hieno juttu, et pääset reissuun B) !!!

Nyt nukkuu...ihan poikki oon ötyä :wave: !!
 
Johan oli taas yö! Näitä on aina välillä. Yhden aikaan kävin laittamassa tuttia, puoli kahdelta olisi tyttö halunnut ruveta seurustelemaan, tai jotain siellä sängyssään mötkyili. Piti antaa sitten lopulta tissiä, sitä jonkin verran imutteli. Eikä meinannut millään asettua sen jälkeen nukkumaan! :| Siinä vierähti tunti, vähän reilu. Puoli kasin aikaan sitten herättiin, viiden aikaan piti vielä käydä tuttia laittamassa ja mietittämässä, että herätäänkö nyt vai nukutaanko vielä.

LC: en ota enää tähän ranteeseen kortisonia, kun se edellinen piikki teki jo tähän ohentuneen ihon ja verisuoni näkyy tosi inhottavasti ihon läpi, tai siis kuultaa. Jos nyt tarvii mennä lääkäriin, tahon kunnon tutkimukset ja katotaan sitten mitä tehään. Yksityiselle täytyy mennä, arvauskeskukseen en enää mene. Mutta toivottavasti nuo kipulääkkeet nyt auttaisivat. Tosin niitä on enää pariksi päiväksi, joten huonolta näyttää...... :/

Marmotalle onkin tulossa ihanan kuuloinen reissu! Tsemppiä vain arkeen ja etenkin Italiaan!

Naukuri: joko oot käyny sitä hiusmaskia ostamassa? Auttoiko? Laitoin ite sitä eilen ennen saunaan menoa ja nyt on ihanan pehmeät hiukset. Kävin kyllä torstaina lyhentämässä näitä suht radikaalisti, vaikka onkin lyhyet hiukset.
 
Huomenta pitkästä aikaa!

Kauheasti ootte kirjoitelleet.. Minulla on ollut joku ihme "taantumus", kun en ole jaksanut edes koneelle raahautua :/ Olisiko pientä masennusta ilmassa, kun mies palasi 3,5 viikon kotonaolon jälkeen töihin! Nämä vain ovat yllättävän intensiivisiä nämä päivät lapsen kanssa kaksin ja nyt niitä päiviä kahdestaan piissa oikein vaan kunnolla, kun mies on 9 päivää Itävallassa laskettelemassa :kieh: Ja siihen sitten työviikot päälle, jotka joutuu olemaan reissussa eli laskin näitä yh-päiviä tulevan yhteensä 19 putkeen :eek: Nostan kyllä hattua niille, jotka oikeasti hoitavat lapsensa yksin, monesta lapsesta puhumattakaan!

Vaikka kyllä minun pitää alkaa asennoitumaan vieläkin "raskaampiin" päiviin - meille nimittäin tulee toinen vauva :heart: Olen ihan alussa vasta, muutama päivä sitten testasin, mutta kyllä minä sen kai teille voin kertoa, vaikka muilta pidämmekin toistaiseksi salassa. Olen aika hämmentynyt, kun ensimmäisestä "oikeasta" yrityskierrosta tärppäsi ja nyt sitten ollaan taas raskaana :D Vaikka ihanaahan tämä on :heart: :heart: :heart:

Nea voi hienosti ja on jo eleiltään niin iso vauva. Hienosti esittelee uusia taitojaan ja on niin kauhean ylpeä, kun osaa nousta istumaan tms. =) 8kk neuvolassa oli kaikki hienosti, pituus (72cm) ja py (46cm) menevät keskiarvokäyrällä ja paino (8,3kg) on -5 käyrällä, mutta lääkärin mukaan ihan normaalia "poikkeamaa". Sama sydämen sivuääni kuultiin kuin 6kk neuvolassakin, mutta lääkäri sanoi niiden olevan todella yleisiä vauvoilla ja kuulemma 95%:lla sivuääni katoaa 1 vuoteen mennessä. En kyllä olekaan asiasta huolissani, koska tiedän tosiaan miten yleistä ja useimmiten harmitonta se on! Mutta noin yhteenvetona kaikki oli hienosti ja kauheasti pimu sai kehuja aktiivisuudestaan ja ulospäinssuntautuneesta luonteestaan.

Muutaman kysymyksen haluaisin teiltä kysyä...

- Oletteko käyttäneet vauvanruoissa valmista tomaattimurskaa? Pirkallahan mm. on sellaista luomumurskaa, jossa ei tuoteselosteen mukaan ole mitään muuta kuin luomuviljeltyjä tomskuja, ei siis edes vettä lisättynä. Voisikohan tätä käyttää? Nea on rakastunut kaikkiin kaupan valmisruokiin, jossa on tomaattia ja haluaisin alkaa käyttämään sitä enemmän omissakin ruoissa.

- Missä vaiheessa vauva siirtyy yksiin päikkäreihin? Nea on alkanut taas aamuisin ottamaan vain puolen tunnin tirsoja ja ip:llä vasta nukkuu n.1,5h. Mietin vain onko unentarve edelleen vähentynyt (öisin nukkuu 11-12h) :/

- Jos lapsenne kieltäytyy syömästä (siis todella kieltäytyy ja laittaa suun ihan viivaksi!) niin annatteko ruokailun jäädä siihen vai tarjotatteko "ihan mitä vain", että toisen söisi edes jotain? Täytyy myöntää, että muutaman kerran olen sortunut ja antanut esim. jugurttia vaikkei "oikea" ruoka olisi kevannutkaan :ashamed: Koitan pysyä tiukkana, mutta joskus en vaan pysty! Neuvolassa tosin sanoivat, että terve lapsi syö jos on nälkäinen ja että sillä tekee vain ongelmia myöhemmin, jos antaa "herkkuja" vaikkei lapsi söisi pääruokaa.

Mutta nyt kotiaskareiden pariin! Mukavaa sunnuntaita :flower:
 
Juupa-juu, meidän terve lapsi ei taas eilen syöny kiinteitä päivällä, tosin vähän nuhainen on kyllä. Valvottiin sitten melkein koko yö taas, kun huuti maitoo, tyhjistä tisseistä. Epätoivoisena joskus 2 tai 3 aikaan yritin sitten korviketta, varmaan vaan omaks huvikseni (huuto paheni vaan). Menin sitten ja heitin tuttipullon tarpeettoman kovaa keittiön lavuaariin, siitä halkes korkkirengas ja maitoa oli keittiön joka ikisen kaapin pinnalla, muropurkeissa, lattialla, tasoilla, omenissa jne. Kiitinpä itseäni ja luuttusin Annan kanssa keittiön vielä yöllä ja painuttiin takas sänkyyn tisuttelemaan.
Pitänee yrittää vielä enemmän tota nälkiinnyttämistä, tosin nytkin aamiaisella väsyin ja annoin maitoa. Kyllä tämä neiti tietää mitä tahtoo, keles.
 
Heissan mammat :)

Onnea Carmen :flower: ! Itse tässä olen vasta alkanut ajattelemaan, että milloinkohan sitä voisi pikku kakkosta... Mutta vielä hetki odotellaan, toivon, että tuo miehen työtilanne hiukan varmentuu ja Luukas pääsisi jaloilleen =) .

Tomskusta vauvan ruuassa: Olen keittänyt ihan tavan tomaatteja ja ottanut kuoren pois ja sitten tehnyt soseita, maistuu hyvin!

yhdet päikkärit:
täällä vielä kaukana se vaihe :D , menee 2-3 unilla päivät, vaihtelee tosi paljon, yleensä varmaan ne kolmet jopa vieläkin. Meillä meni tuon korvatulehduksen kanssa kaikki unet ihan sekaisin..

jos ruoka ei maistu:
monesti annan kyllä hedelmää tai jukkea, mutta ihan siitä syystä, että Luksun paino on niin miinuskäyrillä muutenkin (7kk, 71.6cm / 7770 g ), että neuvolan käsky oli syöttää vaan niin paljon kuin menee.. Aika kivasti poika kyllä pääruuat napsiikin nyt kun korva on helpottanut, päälle sitten menee vielä purkki hedelmäsosetta.

Oh, ihanaa, mies on lomalla 4 päivää :) luksusta meillä kun muuten on 6 pvää/ vko 8h päivässä töissä.. Tänään tulee mummeli illalla tänne meille ja hoitaa Luksua huomenna niin mamma&isi pääsee hurauttamaan autolla täältä Tampereelta Ikean kauppaan.. olen ihan innoissani :D . Ajattelin hommata nyt Luksulle kunnon lastenhuoneen kertaheitolla :D .

Ainiin LC:lle ja muille kestoilijoille vaippoihin hurahtamisesta vielä: joo, tämä mamma on myös hullaantunut ihan täysillä kaikenmaailman kuoseihin sun muihin.. Nyt on alkanut All-in-onet kans kiinnostamaan ja just mielessä alkanut pyörimään housuvaipat, kun jossain vaiheessa tuo meidän Luukaskin varmasti liikkeelle lähtee ja sitten lienee semmoiset kätevimmät. Pitäisi vaan kehitellä joku ratkaisu, miten saisi kuitenkin avattavan mallin ja iisin laittaa jalkaan..
 
Heipsistä! :)

Käyn täällä lähes joka päivä lukemassa, mutta on ollut niin paljon muuta puuhaa,
että kirjoittaminen meinaa jäädä vähemmälle. Oon hurahtanut lukemiseen, niin meinaa illat mennä hyvän kirjan kanssa. Talvella iskee aina lukuvimma, että pitää ainakin kaks hyvää kirjaa kahlata :D. Mikään varsinainen lukutoukka en todellakaan ole :D.

Repa Voimia kovasti! :hug:

Carmen Onnea!!! Tarrasukkia pikkusen matkaan! :flower:

Tomaatista En ole vielä soseisiin laittanut. Mutta voiskohan ihan tuoreesta tomaatista laittaa palasia kattilaan perunan yms. joukkoon ja sitten muussata sen?

Päikkärit Meillä mennään vielä kaksilla unilla. Jessi nukkuu n. klo11.30-13.30 ja sitten toisen unet klo16.30-17. Uskompa, että nuo jälkimmäiset unet jää yhtä helposti pois tytöltä kuin mitä jäi kolmannet pätkäunet aikoinaan. Neiti ei vaan yksinkertaisesti silloin nukahtanut unilleen ja seuraavana päivänä en sitten enää edes yrittänyt.

Menkoista kysyttävää Onko normaalia, että synnytyksen jälkeen menkat eivät lähde normaalisti käyntiin? Mun menkat on kateissa :/ . Kerran tulivat, mutta nyt ovat pian viikon myöhässä. Testiä en ole tehnyt ja olen kyllä 99,9% varma, että en ole raskaana. Teen kyllä testin ihan lähipäivinä varmistaakseni asian. Stressaa, että onko mun elimistä ihan sekaisin... Lääkäriin sitä täytyy sitten vissiin mennä, jos testi näyttää negaa.

Marmotta Kuulostaa ihanalta tuo tuleva Toscanan reissu :)!

Leppoista sunnuntaita! :)
 
Carmen ONNEA PLUSSASTA :heart: ja tarrasukat !!!

Marimint..imetätkö vielä?...silloinhan menkkojen tulo voi kestää...miul ei ole alkanut, mut imetän yhä...

Ruuan maistuminen...miä annan tytylle ruuan tilalle välillä jugua ym. :ashamed: ..tiedän, ettei ole oikein hyvä juttu...mutta syöminen on meillä vieläkin tosi hankalaa :( ....en tiedä oppiiko tuo neiti syömään kunnolla ikinä :/ ....nyt on alkanut nakertaa ja imeskelee hampaattomalla suullaan ruisleipää..olen antanut jälkiuunileipää...ei lähde niin helposti paloja...mut vieressä pitää vahtia kokoajan..ja suusta olen kaivanut välillä isoimmat palat...ainut huoli on, kun leivässä on suolaa :( ....mut tosi vähän siitä menee vatsaan saakka....en tiijä onko ok?

Päikkärit...kahdet yleensä...eilen vaan yhdet ja oli ihan kamala loppu päivä |O ....eli kyllä ehdottomasti tarvitsee kahdet unet vielä ja pitkään....muistelisin, et joskus vuoden jälkeen meijän pojat olis jättänyt toiset unet pois...en kyl tarkkaan muista...

Puliina...mukavaa Ikea reissua =) !
 
Onnea Carmen :heart: :flower: Meillä sama homma miehen läsnäolon kanssa... meinaa aina jaksu loppua kun mies on useesti pitkiä päiviä töissä. Tosin on sit useamman päivän kotonakin joskus,mut sitä hankalammalta se tuntuu sit kun taas ei oo auttavaa kättä :ashamed:

Marimint:Menkoista: On normaalia... imetätkö vielä? Hormonitasapaino palautuu ennalleen vasta imetyksen loputtua,joten menkat voi tulla vasta sen jälkeen tai vaikket immettäiskään niin saattaapi kestää... Mullakaan ei näy eikä kuulu,enkä kaipaakkaan :D Mun siskolla oli tosi pitkään pois vielä imetyksen jälkeenkin...Odottelisin vielä sinuna ihan rauhassa =)

Päikkärit,Meillä siirryttiin vasta kaksiin ja vieläkin välillä on joutunut turvautumaan ylimääräisiin torkkuihin jos herra nousee liian aikasin tms. Eli yksiin on vielä matkaa....Ne nukutaan välillä 10-12 ja 15-17 poikkeuksia on... ja kestoltaan noi on useesti siinä 1h paikkeilla +-.

Matami,Edithin unet karkas meille. Kasper nukku jopa 1.5h silloin kun lähdettiin... ja keskeytyksettä. Illalla kitis pierujaan useaan otteeseen,mut sitten kun vihdoin alko kunnolla nukkumaan niin vetäs 4h pätkän! Tosin aamuyön sit taas piereskelikin :headwall:
Kiitos vaan viimeisestä,otetaan piakkoin uudestaan :wave:

Tomaattia,oon aikeissa laittaa ihan tuoreesta tomskusta pojalle ruokaa. Valmisruoissa on saanu aiemmin =)

Jos ipana ei syö... mullahan on se kuuluisa "luumu on ketsuppi"-kikka ;) eli laitan hiukan luumua ruokaan sekaan et alkaa uppoomaan ja sit menee yleensä kohta jo ilmankin. Mut kokonaan toista ruokaa en anna,ellei sit oo jonkin verran syönyt ns.oikeaa safkaa,niin sit annan jälkkäriks pikkasen ettei kohta oo heti nälkä taas... Mut meillä ei kyl olla ihan totaalisesti juurikaan kieltäydytty.

Meni sit vehnädieetti vähä vituroiks eilen,kun menin syömään sämpylää kahveilla eikä matami kieltänyt mua ;) :D Mut tälleen se meni maidonkin kanssa et paripäivää menee että sisäistää homman.

Meillä siis jatkuu noi mahdottomat pieruyöt |O Alan nyt systemaattisesti tutkimaan asiaa,et mistä se perä'pää niin rutajaa.. kakka,edelleen vihertävää,mut ei tummaa =)
 
Paljon Onnea Carmen! :heart:

Mä käyn kans lukemassa lähes päivittäin mut kirjoittaminen jää vähemmälle.

Päikkärit & Carmen meil mennään ihan miten sattuu väsyttämään. Yleensä kai siinä vuoden pintaan siirrytään yksiin päikkäreihin. Näin ainakin mustan et meil olis esikoisen kanssa käyny. Luulen et nekin on ihan lapsi kohtaisia, toiset ei nuku pienenäkään kun ne yhdet ja toiset tarvitsee vielä pari vuotiaana kahdet unet.

Syömis ongelmat tulee meillä esiin aina silloin tällöin. Yleensä on auttanut antaa oma lusikka käteen niin suu aukee ihan vahingossa. Mut jos ei aukee ni sit oon lopettanut tyrkyttämisen ja antanu maitoa. Usein sit seuraavalla kerralla ruoka maistuu jo paremmin. :whistle:

Lastenhuone tai siis lähinnä Joan huone alkaa jo pikkuhiljaa valmistua eikä siihen ole mennytkään kuin kohta vuos :LOL: Verhot on nyt ommeltu ja odottaa laittamista. Ikeasta pitäs meidänkin hakea viel yks lipasto. Sit puuttu enää itse poika sänkyineen mut niitä en ole valmis vielä siirtämään :ashamed: :D
 
Onnea Carmen, ihanaa :heart: :heart: :heart:

Syömisestä,
juu mä teen samoin ku Vilma ja näin mua neuvottiin neuvolassakin. Et syö mitä syö ja sit ku ei enää, ni sit annetaan maitoa ja seuraavalla aterialla tavataan taas :D Mä oon varma siitä, et toi tyttö syö just sen verran ku sen on nälkä :)

Päikkärit
, nukutaan miten sattuu ja miten joudetaan, ei ne niin pyhät meillä oo ku neiti saattaa tosta noin vaan olla 6-8 tuntiakin hereillä ja sit parin päivän päästä saattaa nukkua monta tuntia takasin.

Ei nyt tarttee mennä takas nukkuu, tuli hyvin huonosti nukuttua yöllä... hohhoh...
 

Yhteistyössä