Huomenta pitkästä aikaa!
Kauheasti ootte kirjoitelleet.. Minulla on ollut joku ihme "taantumus", kun en ole jaksanut edes koneelle raahautua :/ Olisiko pientä masennusta ilmassa, kun mies palasi 3,5 viikon kotonaolon jälkeen töihin! Nämä vain ovat yllättävän intensiivisiä nämä päivät lapsen kanssa kaksin ja nyt niitä päiviä kahdestaan piissa oikein vaan kunnolla, kun mies on 9 päivää Itävallassa laskettelemassa :kieh: Ja siihen sitten työviikot päälle, jotka joutuu olemaan reissussa eli laskin näitä yh-päiviä tulevan yhteensä 19 putkeen
Nostan kyllä hattua niille, jotka oikeasti hoitavat lapsensa yksin, monesta lapsesta puhumattakaan!
Vaikka kyllä minun pitää alkaa asennoitumaan vieläkin "raskaampiin" päiviin - meille nimittäin tulee
toinen vauva :heart: Olen ihan alussa vasta, muutama päivä sitten testasin, mutta kyllä minä sen kai
teille voin kertoa, vaikka muilta pidämmekin toistaiseksi salassa. Olen aika hämmentynyt, kun ensimmäisestä "oikeasta" yrityskierrosta tärppäsi ja nyt sitten ollaan taas raskaana
Vaikka ihanaahan tämä on :heart: :heart: :heart:
Nea voi hienosti ja on jo eleiltään niin iso vauva. Hienosti esittelee uusia taitojaan ja on niin kauhean ylpeä, kun osaa nousta istumaan tms. =)
8kk neuvolassa oli kaikki hienosti, pituus (72cm) ja py (46cm) menevät keskiarvokäyrällä ja paino (8,3kg) on -5 käyrällä, mutta lääkärin mukaan ihan normaalia "poikkeamaa". Sama
sydämen sivuääni kuultiin kuin 6kk neuvolassakin, mutta lääkäri sanoi niiden olevan todella yleisiä vauvoilla ja kuulemma 95%:lla sivuääni katoaa 1 vuoteen mennessä. En kyllä olekaan asiasta huolissani, koska tiedän tosiaan miten yleistä ja useimmiten harmitonta se on! Mutta noin yhteenvetona kaikki oli hienosti ja kauheasti pimu sai kehuja aktiivisuudestaan ja ulospäinssuntautuneesta luonteestaan.
Muutaman kysymyksen haluaisin teiltä kysyä...
- Oletteko käyttäneet vauvanruoissa valmista tomaattimurskaa? Pirkallahan mm. on sellaista luomumurskaa, jossa ei tuoteselosteen mukaan ole mitään muuta kuin luomuviljeltyjä tomskuja, ei siis edes vettä lisättynä. Voisikohan tätä käyttää? Nea on rakastunut kaikkiin kaupan valmisruokiin, jossa on tomaattia ja haluaisin alkaa käyttämään sitä enemmän omissakin ruoissa.
-
Missä vaiheessa vauva siirtyy yksiin päikkäreihin? Nea on alkanut taas aamuisin ottamaan vain puolen tunnin tirsoja ja ip:llä vasta nukkuu n.1,5h. Mietin vain onko unentarve edelleen vähentynyt (öisin nukkuu 11-12h) :/
- Jos lapsenne kieltäytyy syömästä (siis todella kieltäytyy ja laittaa suun ihan viivaksi!) niin annatteko ruokailun jäädä siihen vai tarjotatteko "ihan mitä vain", että toisen söisi edes jotain? Täytyy myöntää, että muutaman kerran olen sortunut ja antanut esim. jugurttia vaikkei "oikea" ruoka olisi kevannutkaan :ashamed: Koitan pysyä tiukkana, mutta joskus en vaan pysty! Neuvolassa tosin sanoivat, että terve lapsi syö jos on nälkäinen ja että sillä tekee vain ongelmia myöhemmin, jos antaa "herkkuja" vaikkei lapsi söisi pääruokaa.
Mutta nyt kotiaskareiden pariin! Mukavaa sunnuntaita :flower: