TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 TAMMIKUUSSA

Tervehdys taas pitkästä aikaa.

Tuli muutama päivä oltua pois koneelta. Nyt sain kahlattua kirjoituksenne läpi.

Meillä ollaan nukuttu alusta asti pinniksessä. Mutta meillähän toi uni on maittanut alusta asti kait keskivertoa paremmin. Kun 2kk tuli täyteen yöheräilyt väheni 1 ja 4kk jälkeen ei olla enään herätty kertaakaan. Aina tietty joku poikkeus yö tulee väliin, mutta pääasiassa nukutaan noin 11-12 tuntia heräämättä. Tai ainakaan ei vaadita mitään vaikka hereille joskus saattaa ollakin. Meillä ei syödä tuttia joten sen perään ei tartte huhuilla. Tämä tutittomuus on ihan K:n oma valinta ei ole missään vaiheessa tykännyt sitä lutkuttaa.

Viime viikonlopulla meillä siirryttiin syömään normi puuroja. Nyt uppoaa kaurapuuro ja Nallen neljän viljan puuro sekä äidin tekemä vispipuuro. Kokkareita on muutenkin siirrytty syömään.

Neljäs hammas puhkesi lauantai aamuna tai siis silloin huomattiin olevan läpi.

Viikonloppuna meillä ollaan nukuttu vain yhdet päikkärit.

Konttaamaan ei olla opittu, mutta muuten on kova hyörintä ja pyörintä menossa.

Meillä on torstaina (vähän ennakkoon) 8kk lääkärineuvola. Kiva saada tietää uudet mitat.

Mulla ollut viikonlopun vähän mielimaassa, kun saatiin tietää, että K:n kummeille on keskeytynyt keskenmeno :(

Jossu & K 7kk22pv
 
jossu: kurjia uutisia teillä.. noi keskenmenot on aina tosi kurjia..

kilot: -200g lähtenyt!! JEEE!!! Mä tuuletan.. Ja heti on itsetunto parempi. Hitto näitä mun pään sisäsia traumoja..

poitsu seisoi tänä aamuna pinniksessä!!! Ja toi seisominen on ollut nyt muutenkin jo vähän aktiivisempaa.. Mutta pojasta on sen yhen töpsähdyksen jälkeen tullut huomattavasti varovaisempi.. joten eiköhän tää tästä lähe sujumaan..

Hammas ei vielä oo puhjennut kunnolla esiin. Sitä odotellessa.. Yön aikan poika on tosin saanut puhelahjoja, koska on ollut koko aamun varsinainen moottoriturpa. Hirveesti asiaa... No keneltähän on geenit perinyt :LOL:

Meillä nukuttiin koko yö ilman yhtään tutin laittoa.. Hienoa. Kunpa teidän muidenkin yöt tästä lähtis rauhottumaan!!!!!

pinnis: poika on nukkunut muutamaa yötä lukuunottamatta kaikki yöt omassa sängyssä. Ja naukurin tapaan meilläkin ollan oltu jo pitkään (syyskun alusta asti muistaakseni) omassa huoneessa.. Mutta tää järjestely sopii meille..

istuminen: poika on oppinut laskeutumaan seisoma/polviasennosta istumaan.. Saas nähdä koska tajuaa miten esim konttausasennosta mennään istumaan.. Pojan uskaltaa jo jättää istumaan ittekseen, kun on noi suojausrefleksti tulleet esiin..

eipä mulla tältä erää muuta..
 
Meillä meno vaan kovenee. Konttaamalla pääsee jo kovempaa kun ryömien ja joka paikkaan pitää nousta ylös katseleen. Telkkari laitettiin seinälle viime viikonloppuna, taso on viel jäljellä ja siit on tullu molempien poikien lempi paikka. Nojailee siinä vierekkäin ja katselee ylöspäin telkkaria :D Mä en ole viel kovin ahkerasti käyttänyt alakerran porttia mut nyt on ihan pakko. Aamulla autoin esikoista pukemaan eteisessä ja samaan aikaan Joa kiipesi jo kolme porrasta yläkertaan. Onneksi sain kaverin kiinni ettei ehtinyt korkeammalle ja jääny ihailemaan maisemia :eek:

Saatiin la-su välisenä yönä outo herätys. Puol viis aamulla ovikello soi, ja viel sillein et sitä painettiin kolme-neljä kertaa |O Mies lähti alakertaan ja ovelle mut ei siel enää silloin ketään ollut. Ovikello herätti tietysti Joan :headwall: Onneksi esikoinen sentään nukkui. Ilmeisesti joku oli erehtynyt ovesta mut vähän kyllä otti päähän |O

Pinnasänky on käytössä ja varmasti viel pitkään. Esikoinen nukkui siinä kaks vuotiaaksi ja samalla kaavalla mennään varmaan Joankin kanssa. Pinnis on viel mun vieressä mut mies on alkanut vihjailla useammmin ja useammin et eiköhän poika (ja isä) nukkuis paremmin omassa huoneessa :whistle: :D

Babybio/Vauvakino ketään lähdössä torstaina? On nimi muuttunut kun on sponsori vaihtunut Kaksplussasta Vauva-lehdeksi.
 
Moi!
Nti Hulina, tervetuloa takasin! :flower: Kaipailinkin sua jossain vaiheessa, kun jäit mieleen yhtenä meistä sectiolaisista..

Merika, meillä oltiin 6kk ikäsenä 10 385g ja nyt 8kk 10 960g. että hurjasti tuo painon tulo hidastuu liikkumisen myötä. Aikasemmin kun tuli ihan kauheeta vauhtia. Teillähän taisi olla kilon enemmän syntymäpäino kun meidän neidillä.
 
Sitä piti sanoa että nyt ollaan oltu 5 päivää ilman vilja tuotteita, ja eilen annoin kaupan, semperin jotain rosvopaistia vai mitä nyt olikaan ja 1½h myöhemmin neidin poski lemahti tulipunaiseksi, samaten korvan takaa ja kun katsoin purkin kyljestä aines osat, ruoka sisälti vehnätärkkelystä, joten voi hyvin olla että meillä on vilja-allergiaa! :ashamed: 26pv sit neuvola-lääkäri ja pyydän kyllä että päästäis niihin allergia testeihin!
 
heippa pitkästä aikaa!

oon ollu taas laisa kirjotteleen, mut jos nyt välillä päivittelis kuulumisia =)

Meillä tulee siis huomenna täyteen 8 kk. Neuvolassa ei olla vielä käyty, niin en tiedä mittoja. istunu Nea on tuetta n. 5-6 kk iästä..Kontattu meillä on nyt ehkä semmoset 1,5kk. Ryöminy ei ollenkaan vaan lähti suoraan kontaamaan. Polviseisontaan on noustu jo ehkä kuukauden verran, mutta nyt viimepäivinä on oppinu nouseen ihan kunnolla jo seisomaankin. Nyt on jatkuvasti nousemassa jokapaikkaan. Hampaita löytyy vasta kaksi.

Pinnasänky on pääasiassa käytössä. Neiti nukkuu aikalailla yönsä heräämättä. mutta jos herää eikä meinaa nukahtaa uudelleen, niin sitten otan viereen.

Jossu olipas ikäviä uutisia :/

maij toivottavasti saat varmuuden, että onko vilja-allergiaa..

tänne oli tullut uusi odottajakin, onnea :heart:
Itselläkin on nyt semmonen meiniki, et kolmonen saa tulla jos on tullakseen.
 
jossu :hug: ..nuo km:t on surullisia :'( ...

Merike..me ollaan kans lähös Thaimaahan ens talvena...luultavammin Phukettiin, mis oltiin viime talvena...hyvin pärjää siellä lasten kanssa...ja siellä Kata beachillä on hyvä ranta lapsille...katsoin aurinkomatkojen tän vuoden matkoja ja huomasin, et lennot oli lyhentyneet...viime vuonna meidän lento kesti 14h ja nyt oli vain 10h....se oli hyvä uutinen =) ...toivottavasti koskee kaikkia matkoja...se 14h on aika karsee aika... :/
 
No joo niinhän ne keskenmenot on tosi ikäviä. Eniten tässä kuitenkin heitä rassaa, kun ei mennyt itsekseen sit ns. kokonaan kesken vaan joudutaan tekeen kemiallinen tyhjennyt tai miten se nyt menee ja sit viel mahdollinen kaavinta päälle.

Itse olen kaavinnan läpi käynyt esikoisen syntymän jalkeen kun nousi korkea kuume ja todelliin istukan pala jääneen kohtuun.

Seikkailin tuolla muissakin pinoissa ja kivasti sieltä löytyi näitä meidän tuttuja nimimerkkejä tästäkin pinosta =)
 
Aaoo: katoin siun profiilin ja siellä kyllä joku kuva mammatapaamisesta on. Onko se kuva mikä on viimeisiltä treffeiltä?

Tuskailiko joku muukin imettäjä näiden kilojen kanssa, ts. ettei paino tipu? Täällä yksi kanssa jolla vain paino tuntuu nousevan..... :headwall: Ja meinasin imettää sinne vuoden ikään saakka. Ja jos tätä tahtia paino nousee, niin paljonkohan painan sitten ööö neljän viiden kuukauden päästä?? :eek: Oon jo aikoja sitten liittynyt sinne kiloklubiin, mutten ole sitä vielä käyttänyt. Kattoo nyt tuleeko sitä edes käytettyä.

Majj: toivottavasti teillä selviäisi yöhulinoiden aiheuttaja ja etenkin saisitte poissuljettua tuon vilja-allergian!

Pääkaupunkiseutulaiset! Minkälainen paikka on Dante´s Highlight? Kertokaas kokemuksia.

Ruuanlaittoon ja sit jossain vaiheessa salille...
 
Heinuli, ihanpa oikeessa oot, Aaoon profiilissahan tuo kuva möllöttää. Oikealla puolella Edla, Vilma ja Matami. Vasemmalla Aaoo ja Repa :) Hyvinhän se aaoo meni, sä osasit JEE JEE! :D

Dante´s Highlight,
en oo ollu, paitsi sillon joskus ku se oli ilman tota dantesia :D eli joskus viime vuostuhannen lopussa :)

Meillä kans parkuja pääsi pitkin yötä. Mietin neljän viljan velliä jota illalla joi, mut ollaan me aiemminkin sitä juotu ja syöty 4-viljan puurooki joten vähän kummastuttaa.... tai sit ne hampaat mitkä siellä taasen vaivaavat... :/
 
Hei, olipa kiva kuva teistä! :) Hienostihan se aaoo sujui :D

Dante's highlightista sama välähdys kuin Edlalla eli ollu siellä joskus 10 vuotta sitten, kun oli vielä vanhanniminen....

Mä olin aamulla yhden mammakaverin kanssa Sokoksen Emotionissa sellasessa Emo-aamussa. Siihen sai vauvan myötä HOK:lta kupongin ja nyt käytiin nauttimassa siitä! Reilun tunnin kesti ja saatiin hlökohtaista ihonhoidon ja meikkauksen opastusta aamukahvin kanssa :) Olipa ihanaa! Mummu ja pappa oli poikaa vahtimassa sen aikaa.

Jaha, ny pitää mennä... :wave:
 
Poika04ja08...et ole ainoo, jota peilikuva hirvittää :( ....miä kattelin äsken viime talven lomakuvii...olin raskaana, mut bikinikuvat oli ihan siedettäviä...nyt ei sitä TODELLAKAAN :kieh: ...en vaan saa mitää aikaseks...sanon vaan aina, sit kun en enää imetä...niin alan tehokuurin...juupajuu, näkis vaan :whistle: !!
 
Huh,onneks toi kuva on niin epäselvä... meikäläisen ryhti on aivan uskomaton :D siitä jo tunnistaa,vaikkei naamaa erottaiskaan :LOL:

Minä en oo kyllä ollu ns.bikinikunnossa vuosiin.... vaikka oon nyt hoikempi kuin ennen raskautta. Tää nähka vaan on tämmöstä löllöö....

Dante's highlightista ei oo muuta tietoo kuin se et mies oli jokunen aika sitten bändin kanssa keikalla siellä... mies taasen ei oo kotosalla et vois kysyy...

Majj,kannattaa vatii sit kunnon altistuskokeita... ne allergiatestit ei välttämättä näytä mitään vaikka oliskin allergiaa...

Jossu,harmi tuo keskenmenojuttu :( Itelläni meni raskaus ennen Kasperia kesken ja vaikka ihan itellään sit loppujenlopuiks tuli ulos,niin kamalaa se oli silti :'( Ihanan hyvin teillä nukutaan....

Sit oma huolestunut napa jälleen... poika on nyt kakkinut jo 3 kertaa,joista viimesin oli ihan merilevän vihreää :eek: Löysää on. Lisäks haisee tosi pistävälle ja PAHALLE. Niin kai toi tavara aina,mut siis ei normaali haju. Soitin neuvolaan ja aikaisettiin lekurikäyntiä viikolla,eli ens keskiviikkona mennään jutteleen nlalääkärille. Ei kuulosta normaalilta ja siihen yhdistettynä noi ilmavaivat mitkä aina vaan häirittee unta vaikka ikää jo kohta 8kk. Jos tuo kakka ei nyt sit ihmeen kaupalla "parane"niin kaipa meilläkin allergiaselvittelyt alkaa uudestaan |O öljy jätettiin nyt tauolle,kun sen jälkeenhän toi tuotos löyseni,mutta en oikein enää usko et johtuu siitäkään kun värikin oli aivan selvä vihreä...Mikä ihme se vaan voi olla,kun tota ilmavaivaahan on ollut syntymästä asti.
Nyt pelottaa ettei oo mitään vakavempaa :ashamed:
 
heinuli: Mulla ei ainakaan ole tippunut yhtään paino imetyksen myötä, mutta ei nyt juuri ole noussukkaan mun piano sahaa +-2kg! :D

aaoo: Kävinpä minäkin kattomassa profiilissasi, ja edla-mamma ehtikin jo luetella ketätkä kaikki kuvassa on! :)

poika ja matami: Täällä kans yks jota hirvittää katsoa peilistä omaa mahaansa, ja jostain kumman syystä sitä pitää silti melkein päivittäin katsoa :whistle: Ei se nyt oikeasti mikään kamalan iso ole, mutta jos tollanen pömppis kun on löysää ihoa! :| Ja matami sama homma, ajattelen että kyllä mä pian alan jumppaan ja laihduttaan kyllä mä pian sitä ja tätä.. Silti koskaan en saa mitään aikaseks! Tosin nyt ilmottaudun koko kevääks yhnteen keppi jumppaa joka on kuulemma todella tehokas, mutta sekin sit vaan on kerran viikossa..

Repa: Kyllä teitäkin nyt koetellaan! jaksuja sinne :hug:
 
Majj :wave: Täällä kohtalotoveri. Kanniskelin F:ää 1.5 tuntia viime yönä + herätykset tunnin välein :( . Täytyy vaan kestää. Meillehän tää on uus ilmiö sit vauva ajan oltiin jo pitkään yks herätys yössä. Nyt kuukauden päivät ollut täälaista

Oma body: Roikkumaha ja riippurinnat täällä ja kuukauden kulttua pitäisi olla bigini kunnossa. Tosin en viitti otta teho diettiä, muuten jää löysät nahat vaan, joten maltilla :D . Nyt olen myös alkanut vähentään imetystä, kuten aaooÖlla mulla myös töihin lähtö edessä tosin vasta maaliskuulla.

Freyjan body: on kasvanut huolimatta joulunajan maitokuurista painoa tullut lisää noin 350g eli paino on 6940g ja pituus 66.5. Täällä on terkan 8kk tarkistus saan kutsukirjeen sit joskus. Korvia toivottavasti pääsen näyttään lääkärille torstaina jos se ois syy meidän unettomaan yöhön.

KM Mulla oli km viime talviolympialaisten aikaan -96. olin saikulla ja katselin olympialaisia silmät turvoksissa. Tosin kun tultiin sairaalasta vedin sit punkkupullon suruun :'( . RAskauteen en kerennyt oikeen edes tutustua kun se jo meni kesken. Nyt on jäänyt kondomit ostamattsa, mut ei haittaa kun mies nukkuu nyt toisessa huoneessa, jotta jaksaa töihin mennä eikä heräile sitä 100 kertaa F:n kanssa. Mutta nyt alkaa pikkusen vauvakuume vaivaan.

Repa Toivottavasti KAsperilla ei oo mikään mahapöpö, paranemisia pikku miehelle :hug:

Nyt kattoon sitä reffi kuvaa!
 
repa: :hug: no voi kökkö teidän kakkaa..nuo kakka asiat piinaa noita meidän muksuja. :( kyllähän ne kannattaa allergiat uudelleen ottaa esiin. yleensähän tuo vihreä löysä kakka viittaa siihen. mut en mie usko että sen vakavempaa on. :hug: eihän sekään kivaa ole. mutta elä mieti liian pitkälle nii ku mä teen aina.

allergioista: täällä myös maidoton ja porkkana, luumu on rankattu pois pojalta. paljon parempi. mut viljat kummittelee mulla vielä jos ei täysin asetu. mut mun oma kroppa ku ei kestä kauhiasti noita dieettejä ku on oma paino nyt niin alhaalla.
mut pakkohan ne on testata jos muu ei auta. on tuo sälli jo näillä dieteillä huomattavasti parempi. mut jotenki tuntuu et jotain on vielä.
ja sit ku käsketään ite testaileen nii mistä sitä tietää millo uskaltaa takas noita ottaa ku ei olla valvovan ohjauksen alaisina.. :(
 
aaoo ja muut aurinkorannoilla babyjen kanssa reissanneet: mitäs aurinkorasvaa ootte käyttäneet? nyt täytys alkaa hankkii kun lähtään sinne Cape Towniin.

Allergioista: mietin ompun jättämistä tauolle kun aiheuttaa punaposkisuutta ja ryyhelmää. hmm kait :ashamed: en oo varma... Kokeilen taas sit myöhemmin uudelleen.
 
heinuli, majj mulla kyllä paino lähtenyt tosi hyvin --siis raskauskilot tuli yli 20kg. Riippuu varmaan miten paljon on sitä tullut. Mut nyt tarvii tehdä töitä et saa viel muutaman ja sit vast pitääkin laihduttaa et pääsis tavoitteeseen.

Kiva treffikuva

matami sitä karonia mekin ollaan mietitty tai kataa. Koska teillä suunnitteilla matka? meillä siin just ennen jouluu et pyhinä takas - pääsis vähän halvemmalla.

Oma body-- MIKÄ TEISSÄ PARASTAtuol kiloklubis oli tämmönen kysymys, nyt unohtakaa roikkuvat mahat ja miettikää mikä on ok. hmm mun pitää oikein miettii tätä :)

Mut nyt ollaan menossa :wave:
 
Merike...meil varmaan näillä näkymin myöhemmin eli joulun jälkeen vasta...vähän suunniteltiin sinne helmikuun tai jopa maaliskuun puolelle...täytyy nyt miettii...juu hinnat ennen joulua hiukan halvemmat...joululomaksi tietysti nousee :/ ...ja taas varmaan lasten hiihtolomien aikaan on kalliimmat...tulikohan ne matkat myyntiin maalis- vai huhtikuus?...en muista....mut hölmöltä tuntuu vuotta aikaisemmin varata....
 
Moikkelis!

No voihan hittolainen, sielläkö se sitten möllöttää? Mä vaan katoin aina sieltä "muokkaa tietojasi" -kohdasta, eikä sitä tietty siellä ollut :LOL: Urpo mikä urpo! Hyvä että onnistui, eihän sitä ole rämpättykään kun muutama tunti :LOL:

LC: Silloin kun me oltiin reissussa, niin apteekista sanottiin et alle puoli vuotiaalle ei saa käyttää aurinkovoiteita, mut siitä eteen päin kyllä löytyy. Olikohan Eucerinilla ainakin jotain tarjolla.. Sunblockilla on myös uv-suoja vaatteita.

Repa: Voi itku! Kurja kun nää mussukat ei osaa vielä kertoa lisää oireistaan. Aakella meni kakka just tuommoiseksi kamalan hajuiseksi ja vihreäksi silloin kun joi tuttelia. Mut teillähän ollaan vielä tisulla, et ei ainakaan siitä voi johtua. Toivottavasti tuohon teidän oireiluun löytyisi jokin helppo selitys. Testaamiset ja odottelut kipeän lapsen kanssa on niin piinaavia.
 
Nemika,minä en meinaa suostua enää itekseni testailemaan vaan haluun jonkun ravintoterapeutin laatimaan jotain ruokavaliota tms.... toi on niin loputon suo meidän kohdalla. Voi olla ihan mikä tahansa,paitti se maito,kun tuntuu et "oireet" heittelehtii laidasta toiseen,ilman että ruokavalioon mitään muutoksia tulis. Ja toisekseen kun poika on näistä kärsinyt jo syntymästä saakka,niin ei voi lähtä pahista ettimään kiinteistäkään :headwall:

Toisaalta kun toi kakka nyt helähti tommoseks ihan yhdessä yössä,niin vois olla joku muukin bakteeri tai vastaava,mene ja tiedä....
:/

aaoo: Tuli mieleeni että tissillä kyllä mennään,mutta puurossa oon antanut parikertaa korviketta seassa,nannin jauhoa. Mut en kyl muista et olis samaan aikaan tapahtunut ja miks se vielä vaan vihertyy vaikka viime korvikekerrrasta on jo aikaa...

Noh,ei auta kun seurailla miten tilanne kehittyy....Meni tunti sitten nukkumaan ja just heräili ekan kerran,saas nähä miten tänä yönä nukkuu...

Minussa parasta.... vaatteilla kun peittää niin ihan ok kroppa :LOL:
 
Omassa kropassa parasta: sama ku Repalla eli vaatteiden kanssa oon tyytyväinen, mutta tuo löllömaha kiusaa muuten. No ei vaan, jos jotain pitäs keksiä, niiiiiii mulla on hyvä takamus!! :D

Repa:
Meidän kakat seilaa päivästä toiseen millasina sattuu :| Välillä vihreää, välillä oranssia / keltaista, välillä haisee ku rankkitynnyri ja on ihan löysää ja välillä taas poika kärsii ummetuksesta. Oon ajatellu et on "normaalia" vauvoilla. Mutta ehkä ne on sit kaikki ollu oireita jostain. Mut meillä noi iho-oireet on tullu ja menny niin satunnaisesti, et en olis kyllä itse osannu esim. maitoa ees epäillä. Ku yhtenä päivänä oli hyvä iho ja seuraavana ihan kamala. Nyt on kyllä ton soijan myötä tapahtunu iso muutos. Mut joo, voihan se meilläkin olla vaiks joku vilja tai omena tai tai tai... En tiedä mitä sitten siellä testeissä testaavat. Jää nähtäväksi. Miks ei vaan voi olla kaikki normaalisti??? Tsemppiä sinnekin!

Meillä poika on sit vuoden ikänen kun suunnataan etelään, mutta en varmaan silti anna olla etelän auringossa pelkän aurinkovoiteen kanssa. Jos nyt uimas käy, mut muuten saapi kyllä viettää aikaa varjon alla / pitkähihainen päällä. Luin, et mielellään ei alle 2-vuotiaille käytettäis rasvoja vaan suojattais muuten. Mutta parempi tietty laittaa rasvaa ku käräyttää iho. Aurinkolasit pitäs kevättä ajatellen kyllä hankkia, onko suosituksia mitkä olis hyvät / kivat? Siis vauvalle :)
 
Naukuri,ja vielä kun noi ns. allergiatestit ei välttämättä kerro mitään vauvalla... tai aikuisellakaan. meiltä otettiin verikokeet vehnä,maito ja pari muuta...en ees muista mitä ja kaikki näytti negaa,mut ei ne siellä sairaalassa ees noteerannu niitä kun ei voi yhtään luottaa et näyttäs totuutta :/ Vihree kakka kai etenkin voi olla allergia oire tai sit merkki jostain muusta suolisto-ongelmasta....
 

Yhteistyössä