TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MARRASKUUSSA

Naukuri, ihana toi apina :) Mulla on meidän puuhamatosta papukaijahelistin laitettuna roikkumaan siihen pinniksen reunaan. Kai sit samalla periaatteella- meidän likka on aika papukaija :LOL:

Lihat
, me alotettiin broiskulla ja sitä kolmen päivän ajan kaksi kertaa päivässä, sit siirryttiin possuun, nautaan ja sit tuli kala. Kaikki noi ekat maistatukset mä tein kaupan valmisruoilla ja sit ku kaikki oli maistettu sit siirryttiin omatekemiin jääpaloihin :D Mutta edelleen mä annan vain 1 jääpalan verran päivässä eli yhteensä noin 2 tl sekotettuna noihin kasviksiin. Lihaa on sit vaikee saada sellaiseks samettiseks, vaiks kuinka paljon lykkäät keittonestettä :( Mut tein sellasta pataa kasviksista ja broiskusta ja pakastin noihin pilttipurkkeihin.

Kalkkunaa ei olla vieläkään maistettu, mut ehkä siinä on se et se on kevyempää ku broileri ja sulaa ehkä vieläkin vähän helpommin kuin broisk. Mistään en noista lihoista huomannu et olis tullu mitään oireita tai vatsanväänteitä tai kakka viivästynyt.

Tosta yökkimisestä, mä oon antanut likan olla ilman vöitä sitterissä ku syötän sitä. Mä kuitenkin ite oon joko sohvalla tai lattialla siinä edessä ja juuri tämän kanssa et jos ökki tulee saa nopeesti polven päälle, no kohta on syöttötuolin vuoro ja siitähän se muksu on helppo ottaa veks :) mut joo, toivotaan ettei mitään sellasta tuu :/

Jahas, BB alko :)
 
tälläinen pikakurkkaus vaan :wave:, pitää vielä hoitaa 101 asiaa ennen kun pääsen yö unille. Meillä alkaa huomen aamulla ensimmäistä kertaa vauva uinti :p Minuu jännittää niin kovasti! Ja eniten jännittää se että jos sielä tapahtuu jotain :ashamed: No onneksi mies tulee mukaan! :)

naukuri: Joo minäki annoin ensimmäistä kertaa eileen kasvis soseen, valmiina ja tosiaan tais se maissi olla tuhtia tavaraa. Ei kyllä hetkeen tarvitse antaa, ja muutenkin itse väsään ruuat :)

repa: Meillä ainakin J:llä on enemmän ilmavaivoja sellaisina päivinä kun olen pelkästään imettänyt enkä antanut pullosta maitoa ollenkana.

 
edla: Ok, eli te etenitte ihan reippaalla tahdilla. Mulla on vaan itse tehtyä broileria tuolla odottamassa ja ajattelin sillä aloittaa. Saa nähdä kelpaako silkkikurkulle... Muita en oo vielä edes tehnyt, joten ehkä mennään viikko tuolla broilerilla. Jos siis saan sen edes alas :) Ei tosiaan mitään silkkiä ja samettia tullu siitä.

Jaha, jotain häröilyä pinniksessä. Tutti lentää kaaressa pois suusta ja poika pyörii selälleen ja on tyytymätön vallitsevaan asiantilaan :D Koitin antaa maitoakin, mutta ei kelvannu! Olipa mielenkiintoista. Jaha, nyt taas kutsu kuuluu.. Ehkä nyt kelpaa.
 
Naukuri, joo, en mä nähny mitään syytä miksen olis voinu tehä noin samalla lailla ku kasviksillakin ku se niiden sekaan on kuitenkin tupattu. Maku siinä missä muutkin :) ja tosiaan ku meille ei oo mistään mitään oireita tullu ja kakkakin saapuu usein paikalle. Siis mä ite oon todella allerginen, en ruoille mutta eläimille todella pahasti, et toivon vaan et isältä tulis noi geenit eikä multa periytyis :)

Heh, annoin tänään neidin maistaa banaania suoraan siitä päästä ku sose ei tuntunut uppoovan millään. Siinä se sit pureskeli ikenillään(+sil yhellä hampialulla) sitä ja koitti saada siitä jotain irti. Onnellisen olonen tuntu kummiskin olevan, ku sai syödä samaa mitä äiti söi :D
 
Terveisiä vauva-uinnista! :p Oli kyllä todella hauskaa, niin äidillä kun J:lläkin, kovasti tykkäs polskia ja naureskeli vaan koko sen ½h :)

Mutta yö meni taas päin h*lvettiä ! :kieh: 4-puol 6 sai hyssytellä ja tehdä kaikkensa että toinen nukkuisi. Sitä ennen roikkui tissillä kauan! Että alan olemaan väsynyt noihin öihin, ennen aina syönnin jälkeen simahti samantien ja nyt saa aina silitellä hetken pyllystä että nukahtaa.. Ja meillä on aina lähes samat ilta -ja yö rutiinit, ja silti toisestä yhtäkkiä tullut tuollainen yö heräilijä |O
 
Edla-mamma, meilläkään ei ole typy ennen ollut remmeillä kiinni sitterissä, mutta nykyään on pakko pitää. Syöttämisestä ei tuu muuten mitään, kun se ei pysy siinä yhtään. Osaa puottaa ittensä sieltä alas ja sitä koittaa koko ajan. Joudut sen sata kertaa hinaamaan sen takas ylös syönnin aikana. Siks nuo remmit. Ootan niin että saatais syöttötuoli käyttöön. Helpottuis niin moni asia.
Poika04ja08, istutaanko teillä vielä syöttötuolissa? ovat saman ikäsiä niin ajattelin.
 
Huomenta!
Tännehän on tullu taas paljon tekstiä =) Meillä nyt pyritty nukkumaan yö ilman maitoa ja onnistunu nyt kahtena yönä.Tosin poika tankkaa maidon klo.22-24,et rytmi muuttunu...en kuitenkaan laske tuota enää yösyötöksi.Tuttia kyllä joutuu pari kertaa laittamaan suuhun ja silittelemään,mut nukahtaa heti omaan sänkyyn!Aamullakin heräilty ihan virkeänä ja hymyssä suin.Välillä en ole edes huomannu pojan heränneen,kun leikkii yksin siellä sängyssään unirievun kanssa:)Toivottavasti jatkuis näin ja saisin sitten tuon ns.myöhäisen iltapalan vielä pois tuosta välistä.Täytyy kai lisätä ruokamääriä päivän aterioihin!

Lihaa meilläkin maisteltu aina samaa 2-3 päivää ja sitten vahdettu jo toiseen.En ole huomannu mitään ongelmia!Broileri maistuu kyllä parhaiten meidän ukolle.Pian kokeilemaan sitten kalaakin,mutta pienissä määrin.Ite olen ollu vähän herkkä kalalle,niin pelkään pojan saavan myös siitä jotain...Kokeilen ja siitähän sen sitten huomaa!
Sitterissä meillä kanssa "kiinnike hihnat" käytössä!Muuten poika kyllä saa hivutettua itsensä pois siitä,kun huitoo ja potkii niin voimakkaasti.Innostuu välillä niin,että koko sitteri keikkuu ja minä ja koirat katsotaan sivusta ihmeissämme.Nyt olen huomannu,et poika kiinnittäny erityistä huomiota meidän koiriin.Saa kovia nauru kohtauksia,kun katselee niiden leikkejä tai jos ne sattuu tulemaan viereen tuojottelemaan häntä!Onneksi tulevat hyvin toimeen :D
Vähän vaan kauhistuttaa,et miten juoksevat karkuun,kun tuo meidän hirmu lähtee liikenteeseen.Se kun haluais "silittää" niitä eli ottaa kiinni turkista nyrkillä :LOL:
 
Huomenia!

Kiitos kaikille vastanneille! :flower:

Arvelin tänään vähän lypsää maitoa ja laittaa sitä potun sekaan, jos sillä vaikka sais menemään vähän enemmän masuun saakka. Mutta hiljaa hyvä tulee eli ihan rauhassa tässä ollaan kiinteitä aloittelemassa.

Meillä nukuttiin jo toistamiseen seittemään!! :saint: Ei kait nyt noin yksi teelusikallinen pottua auta noin hyvin öihin....? Tosin pari syöttöä oli taasen, kun hikka tuli viiden jälkeen. Toissa yö mentiin kuitenkin normisti yhellä syötöllä. Kun silloin ihan ekat kuukaudet nukuttiin aina seiskaan asti ja sit vaihtelevalla menestyksellä herätty siinä kuuden pintaan (+/- n. 30 min). Kivempi on ainakin laittaa päikkäreille siinä puol ysin aikaan kuin puol kasilta. Meillä kun aamuisin ei jakseta kovin kauaa yli 1½ tunnin valvoa. Päivisin menee pari kolme tuntia hereillä, jopa neljäkin tuntia.

Tosi kiva oli tänä aamuna, kun jäi simmulasien toinen nenätyyny pidikkeeneen tohon nenänvarteen kiinni, kun otin lasit hetkeksi pois!! :kieh: Oli kyllä tempunnu jo loppuviikon enkä ehtiny perjantaina käydä nissenillä korjauttamassa, joten heti huomenna on mentävä, kun on hiukka outo pitää nyt laseja. En nyt arvannu, että se aisa, tai mikä nyt onkaan, katkeaa... Toivottavasti sais korjattua, ettei tarvii ostaa uusia laseja...

Jaahas, täytyy mennä neulomaan vilttiä A:n serkkupojalle.
 
Huomenia!

Yö meni hyvin,tuntus liikuntayöt nyt hellittäneen hetkeksi´.....meillä kanssa 22-23 maissa iltatankkaus,oon kyllä laskenut sen yösyönniks kun toiselle se on jo yö :D Mut ton lisäks syötiin pari kertaa...hirmusen nälkänen kaveri on nyt ollu yöllä :eek: Mut toisaalta ihmekö tuo kun pelkällä maidolla elelee :saint: Kerran heräsin siihen kun poika oli mahallaan hölmistynyt ilme naamalla ihan mun naamassa kiinni ja piereskeli :LOL: kellistin kaverin ja taas jatkettiin koisaamista =)

Hassua miten monella täällä tulee tissistä ilmavaivoja kun en oo juuri moiseen tavannut aikasemmin,päin vastoin,aina oon saanut kuulla että pullosta tulee ja eikös ne koliikki pullotkin oo sitä varten.... :/ Luulen että kyseessä on virheellinen imuote,asento tai niinkuin meidän tapauksessa se tekniikka pojalla hiukan kyseenalainen =) Toki siis oon tavannut muitakin tissiä saavia ilmavaivasia,mutta meinaan että en sellasia ketkä sais ilmaa VAIN tissistä... Kyllähän se oma ruokavaliokin vaikuttaa..mulla vaan ei syy tainnut olla siinä :/

Merika: En tiiä että mistä se ilma sit tulis loppujen lopuiks.... hyvähän se on että ulos tulee,eikä siinä mitään oliskaan jos vaan piereskelis,mutta kun ne aiheuttaa siitä huolimatta mahakipua,tai aiheutti. Nykyään reagoi vain nukkumaan mennessä ja joskus yöllä, ja siis joku siinä ilman ulostulossakin on ikävää. Useasti kysymys kai tänäpäivänä on kuitenkin siitä että poika kun on väsy, hermostuu siihen piereskelyyn kun ei saa nukahdettua,koska sit taas välillä piereskelee niin ettei mitään propleemia...
Oli miten oli,niin toivon että kiinteiden alettua nää vaivat katoo kokonaan ja saadaan tissitellä hamaaseen loppuun asti. Pulloa ei meille enää tule=)

Ja kai se piereminen on ihan normaalia ite kullekkin,kuhan siitä ei aiheudu mitään mahapuruja:D

Soseet: Kiitos valistuksesta...meilläkin taitaa peruna tulla myöhemmin kuvioihin. Aloitan rajoja rikkoen kesäkurpitsalla,koska se maistuu aika laimeelle ja bataatti on taas niin nannaa että melkein hedelmästä kävis :D Ite tykkään kauheesti bataatista ja sitä myös paljon käytetään =)

Sainpahan taas tainnutella poikaa päikkäreille,ei pistänyt hanttiin mut piti sitä kitinää vartin verran,mikä on mun rajani. Jos menee päikkäreille nukutuksessa vartti niin otan vaunuista ja koitan myöhemmin uudelleen. Mut en kerennyt ottaa pois kun just silloin hää sit uinahti. Taisin liian ajoissa laittaa kun nukku niin hyvin yöllä ettei ollutkaan niin väsy..vaikka silmiä siihen malliin hieroksi. Tiedä häntä :| Tosin nukutin taas sisälle et silloin näitä sattuu,ulos nukahtaa helposti.

No nyt heräs sitten... :wave:
 
Summer, siis kyllä meilläkin valutetaan itteään alas, mut se on niin kiinnostavaa ku äiti on suoraan siinä edessä lattialla ja joku lelu kädessä, niin sitä ei välttämättä taho tiputtaa. Ilman näitä tekijöitä, joo me tultais kans vauhdilla alas.

Heinuli, se pitäis saada olikohan se verbi juotettua tai hitsattua siihen takas se nenätyyny pidikkeineen jos se on katkennu ihan sieltä sangan reunasta. Tosin se voi olla monta päivää ilman rillejä, koska jokapaikassa ei näitä laitteita ole et ne saa tehtyä ton homman vaan voi olla lähettäminen jonnekin muualle edessä. Miehellä kävi keväällä sama homma ja täällä pks:lla on yksi ainoa paikka josta voi saada kuntoon odottaessa ja sekin Tapiolassa. Toivottavasti sulla siellä on parempi tuuri :)

Me ku ei vedetä vielä aamupuuroo ja yöt syödään velliä, niin näin aamusella syömme banaania, heh :)
 
Nimimerkkiä ei tarvinne selittää, on väännös mun oikeasta nimestä ja muiden keksimä ;)
Soseista, meillä ei alkanut upota, niin nyt olen sotkenut 50/50 kasvissosetta päärynämössään tai päärynä/vadelma jne ja oon viimein saanut uppoamaan ja vadelmajugurttia olisi mennyt miten paljon vaan.
Äänikirjat just ostin 3,5 vuotiaalle ekan Miina ja Manu CD:n, kuuntelee sitä haltioissaan uudelleen ja uudelleen. vaikka on luettu niitä samoja kirjoja aiemminkin 100 kertaa.
 
kriisi: Kiitos äänikirjavinkistä! Uskallan siis moisen ostaa kummitytölle. Heillä ei vielä ole yhtään, niin siksi eivät osanneet sanoa et tykkäiskö vai ei.

Sitteristä:
Valjaat?? Meillä ei edes saa naperoa mitenkään kiinni tuohon sitteriin. Istuu kyllä aika syvällä ja onhan siinä sit edes tuo haarahihna, mutta ei oo edes näyttänyt siltä, että pääsis sieltä ikinä pois :D Baby björn siis meillä.

Broileri korkattu
!! Ja hyvin meni alas äidin tekemänä soseena. Laitoin porkkanan ja kukkakaalin kanssa teelusikallisen sitä broilerisosetta ja hyvin uppos. Mukavaa. Hiutalepuurot laitettiin nyt hetkeks jäähylle, kun menee osittain hyvin ja osittain sit yökkimiseks. Jatketaan jauheilla. Pitäs ostaa ehkä ohraakin jauheena, niin se varmaan uppois. Ruista ja tattaria löytyy kaapista jauhona, mutta niiden puurojen haudutuksessa menee puoli päivää ja kun tuo syö vaan pienen annoksen, niin en taida vielä ruveta tekemään niitä. Tänään on kokeilussa myös vadelmista ja päärynöistä tehty kiisseli. Saa nähdä meneekö alas välipalalla :) Vadelmat olikin tosi happamia niin piti laittaa pari kuutiota päärynää joukkoon.

Niin jaoli taas samaa kiehnäämistä ku ennenki. Eli eilinen aurinkoinen päivä ei heijastunu yöhön mitenkään. Harmi. Meillä eka syöttö oli klo 23 ja sen lasken kans yösyötöksi, kun menee klo 19 unille. Toisen kerran söi klo 03:30 ja aamuherätys oli 6:30 maissa |O Ja pieniä väliherätyksiä pari kolme. Ja just sen pari kolme liikaa mulle, oon aamulla ihan töttöröö. Pitää vissiin alkaa mennä nukkumaan kans tuolloin seiskalta.
 
Edla:kiitos jo varoituksesta! Toivottavasti ei menisi kauaa, kun ei oo edes piilareita varastossa, kun en oo niitä pitkilleen käyttäny.... Tosi kiva olla monta päivää ilman laseja pahimmassa tapauksessa, vaikkei kovin huono näkö olekaan. Voih!

Joo, ei menny pottu alas edes rintamaidolla höystettynä...! :/ Suu kyllä aukeaa, kun lusikan näkee, mutta heti kun menee pottua suuhun, alkaa kitinäitku. Tänään meni aivan överiksi koko homma, kun A loukkaantu aivan suunnattomasti tuosta kokeilusta. Jätetään siis pottu vähäksi aikaa taka-alalle ja kokeilen porkkanaa huomenna. Ostan jo bataatin varastoon. Ja samoin ostan pari purkkia hedelmäsosettakin jo valmiiksi. Onneksi ei kuitenkaan kiire ole tuolla kiinteällä.

Typy nukahti alle 10 min, kun vein sänkyyn. Olikin valvonut jo melkein 2,5 h. Siellä jutusteli unilehmälleen niin kovasti, että piti ihan käydä tsekkaamassa sen touhuja, ettei vaan mikään hätä ole! :LOL: Hassua. Sit vähän ajan päästä tuli aivan hiljaista.

Täytyykin ottaa vaunut ulkoa pois, kun ei voinu niitä tuoda sisälle, kun oli vieraita käymässä. Ja sit neuleen kimppuun!
 
Naukuri, no meillä on tollanen typerä sitteri. Siinä ei ole sellasta haaroihin tulevaa juttua, muuta kun nuo remmit. Ne on ärsyttävät ja varmasti epämukavat vauvastakin. Nyt se on aina pakko tunkee kíinni ja siks istuminenkin siinä vähästä.
 
Neuvolassa käväisty poika 7,4kg ja 65cm. Käyrät menee ihan siksakkia, täl kertaa laskevasti. Neuvolatäti sitä siinä päivitteli. Olen niin kypsyny noihin käyrien tuijotteluun jo esikoisen ajalta kun keskoslasta pistettiin normaaleihin käyriin |O

Syöttötuoli on kasattuna ja olen siinä hetkittäin istuttanut mut kun ei viel istu selkä suorassa niin en viitsi viel syöttää siinä. Syötän yleensä sitterissä joka on aika istuvassa asennossa tai sit Bumbossa.

Äänikirjoja/satuja jaksaa kuunnelle jopa meidän 4-v täystuho. Oikein hyvä lahjaidea!

Olen yrittänyt ottaa iltapuuron (Muksun jauheesta) kuvioihin mut ei toi riisipuuro tunnu uppoavan millään :eek: Kaikki muut ruoat mitä oot antanu menevät heittämällä alas mut iltapuuro ei. Parina iltana oon lisänny joukkoon ruusunmarjasosetta ja saanu sillä tavalla menee pari lusikkaa. Valmista riisivelliä vetää kyllä purkillisen milloin vain.

Meil on taas kaks edellistä yötä herätty syömään. Vähän on väsy olo kun on tottunut nukkumaan vain niillä pienillä heräilyillä. Toivottavasti tämä olis vain ihan väliaikaista. Oikeesti tämä on vain ihan pikkujuttu eikä pitäs tälläsitä edes valittaa. :ashamed:

Itiksen treffit & Carmen Onks mul menny ihan ohi vai onks se meidän ryhmäkuva ollu jossain jo näytillä? :D
 
Naukuri, meilläkin on vaan se haarahihna (Emman sitteri) ja syvä kuoppa tuossa ku ei se ole vieläkään ihan täysin istuma-asennossa vaan sillai puoliks vaan. Mut kyllä se saa ittensä liu'utettua siitä lattialle jos tahtoo, mut yleensä se stoppaa semmoiseen maailman epämukavimpaan asentoon jossa sit viihtyy hyvin :D ja ku äippä on ihan siinä, niin on ihan mukava olla sillai oikeessa istuma-asennossa. :) Oon kyllä ollu tosi tyytyväinen tuohon.

Eikös Bumbo oo se sellainen tuoli, jossa vastasyntynytkin voi istua mukavasti ku jotenkin nojaa eteenpäin ergonomisesti. Tää on ihan vaan mun muistikuva :)
 
tänään on vaihteeks ½h tirsat-päivä..ei nukkunut ees ulkona kuin pikku pätkän..no jospa sit nukkuu yönsä hyvin..

mä oon tehnyt tytölle ihan hiutaleista puuron ja hyvin on syönyt, pienen pilttipurkillisen verran menee puuroa kerralla..kaurapuuro näyttäs olevan herkkua, annan puuron nyt aamuisin ja iltaisin.

lihoista: me aloitettiin broilerilla, possua ajattelin antaa seuraavaks..


merika: jep, ei meilläkään esikoinen oo koskaan bataattia syönyt, ei meillä kukaan muukaan pahemmin sitä syö, on mielestäni kovin makeeta, mut perunaa olisin antanut tytölle kyllä ennemmin kuin bataattia mut nyt ei ole mahdollista kun ei sovi masulle..toivottavasti sit myöhemmin sopis..




 
mä vähän veikkaan että tänään unimatti kutsuu tytön unille jo 18 jälkeen..on meinaan ollut hereillä 14:45 asti ja hieroo vähän väliä silmiään tossa mut ei kuitenkaan suostunut nukahtamaan enää unille kun tossa 16:30 yrittelin joten ei väkisin..

viime yön tyttö nukkus ihan kuten aiemminkin..nukkumaan meni 19:30 , heräs höpöttämään 0:30, kävin mä tuttia tarjoomas pariin kertaan mutta höpöttely vaan jatkui joten annoin sit vaan höpöttää..itekseen oli sit jossain välis nukahtanut, sit heräili 4:30 aikaan ja söi purkillisen maitoo aamulla nukuttiin jopa 6:45 asti..
ihan kiva kun ollaan nyt viimeiset 4 yötä saatu nukkua melkein 7 asti, siitä asti kun siirsin yösyöttä myöhemmäksi..

mut nyt pitää mennä tekemään iltapuuron jospa tyttö jaksais sen väsymykseltään vielä syödä..
 
Summer Se on just sellainen Edla-Mamman kuvauksen mukainen tilanviejä joka tuli esikoiselle hankittua kun se oli silloin ihan pakko saada :LOL: Yritän laittaa linkin http://www.vaunuaitta.fi/tuotteet/sitterit/sitteribumbo/
 
Heips... täällä taas hiljaiseloa =)

Meilläkin poika jo untenmailla... nukku megapitkät päikkärit 2.5h ja lähdettiin suoraan mummolaan. Siellä meni taas aikaa vaikka miehelle etukäteen sanoin että lähettäis ajoissa |O Ja meni ikäänkuin viimeset päikkärit ohi. Poitsu onneks hyvällä tuulella, torkahti autoon hetkeks mut vaan ihan pikkutoviksi,ilmeisesti riitti kuitenkin sen verran piristämään että sain pidetyksi hereillä kuuteen saakka,sit vein pesulle ja unessa poika oli 18.30...pikkasen kyllä kitis nukkumaanmenoa,mutta ei nyt mitään katastrofia kuitenkaan =)

Rupes kauheesti tekemään mieli bataattia :p Siitä saa kaikkea hyvää... en kyllä oo mitenkään perunan korvikkeena käyttänyt/pitänyt,musta muistuttaa enempi porkkanaa =) Laitan monasti pellille bataatista sellasia tikkuja,päälle öljyä hiukan ja suolaa+mustapippuria ja sit paahdan uunissa...nam :p

Nyt katotaan ukon kanssa elokuvaa,iltojen jatkoa kaikille :wave:
 
:wave: Heippa!

Oltiin viikonloppu reissussa, joten en ehtiny kirjoitella.

Nimimerkki Kaikki aluksi kokeilemani nimimerkit olivat käytössä, joten muutamien turhien kokeilujen jälkeen jostain pään syövereistä tuo Marimint tupsahti :D. Perään lisäsin syntymävuoteni.

Lihoista Maisteltiin ensin broileria, sitten nautaa ja tällä hetkellä testauksessa possu. Kaikki on kelvannut hyvin :).

6kk neuvolassa käytiin torstaina. J painoi 8,2kg ja oli 68cm pitkä. Terkkari sanoi, että neidin saa laittaa syöttötuoliin syömisen ajaksi istumaan. Tuo istuminen onkin nyt ihan huippuhauska juttu. J ei haluaisi muuta tehdäkään. Sitterissä täytyy tosiaan laittaa vyöt kiinni, muuten humpsahtaa lattialle. Selkänoja on toisiksi ylimässä asennossa, mutta ei J koskaan nojaa. Välillä lasken selkänojan alas, jotta J suostuis makoilemaan, eikä jatkuvasti yrittäisi istua.

Viime yö oli tosi raskas. J heräsi monta kertaa ja joka kerta itkien. Syönnin jälkeen jatkoi itkemistä, välillä se oli ihan hysteeristä. En tiedä vaivasiko masu vai mikä. Pikkusen epäilen vattanpuruja itkun syyksi, kun sorruin syömään pari palaa ruisleipää :ashamed: , vaikka tiedän, että siitä tulee J:lle ilmavaivoja. Tämän päivän ekat päikkäritkin nukkui tosi rikkonaisesti, mutta iltapäivällä nukkuikin sitten tosi hyvin. Toivottavasti nukkuu myös seuraavan yön paremmin. Ja tuosta viime yöstä opin, että ruisleipää en suuhuni laita ennen kuin imetys loppuu :D. Olin valvomisesta ihan töttöröö aamulla!
 
heinuli: Meillä J ei myöskään syö perunaa pelkästään siten millään, oletko koittanu antaa esim. peruna-porkkanaa? Se uppoaa toiseen kyllä hyvin :)

Minäkin haluan nähdä ryhmä kuvaa teistä! :p Niin ja nimimerkistä: Empä oikein tiedä, Maija olen kutsumanimeltäni :D

Repa: Minäkin tykkään bataatista :D

Tänään on ollut siinä mielessä ihmeellinen päivä meillä, koska olen koko päivän aikan vain kerran antanut tytölle rintaa, muuten on huolinut pullosta, ja nyt 2h aikana vetäs 360ml yhteensä maitoa ! :eek: Yleensä ei mene edes noin paljoa pullosta koko päivän aikana :D
Tosin tuosta 140ml oli mun omaa maitoa, ja kylläpä oli laihan näköistä kun pitkästä aikaa pumppasin :|
Ensi yönä koitan jaksaa nousta lämmittämään pullosta maitoa jospa sitten yö menisi paremmin!
Oon ihan rätti väsynyt viime öisestä.. TAAS!!

Joten nyt hetkeksi sohvalle ja sitten nukkumaan! :) ..Tyttökin nukahti tänään pitkästä aikaan itsestään.
 
Huoh, kotona ollaan rentouttavan ( :x ) viikonlopun jälkeen.. Kiva oli appivanhempia nähdä, mutta voi hel***tti miten väsynyt olen! Nea nukkui miehen ja mun kanssa samassa huoneessa ja voi elämän kevät mitä sirkusta neidin yöt ovat :eek: En tosiaan ole moisesta tiennyt, kun on nukkunut omassa huoneessaan 3kk lähtien, mutta nyt tosiaan tiedän mikä meno siellä vauvanhuoneessa yöaikaan on B) Kahden-kolmen maissa oli molempina öinä pakko luovuttaa ja mennä sohvalle, joka tietysti oli mallia mummolla eli ei tosiaankaan mikään lökösohva ja nyt on selkä ja hartiat ihan soseena :| Miten kummassa kukaan saa nukuttua lapsen kanssa samassa huoneessa, perhepedistä puhumattakaan??? Taidan olla todella herkkäuninen ja ainakin luxukseen tottunut, kun pimu on kaksi viikkoisesta saakka antanut mamin nukkua kellon ympäri max. yhdellä syötöllä. Olisin varmasti Lapinlahdessa, jos tätä tahtia olisi pitänyt vauvan takia valvoa :ashamed:

Soseista olette taas jutskailleet.. Meillähän Nea syö kaiken mitä annetaan, ei ole maulla väliä ja määrää joutuu äiti säännöstelemään ettei pimu halkea. Peruna oli meillä ensimmäinen maku, jota kokeiltiin ja se on edelleen Nean ykkössuosikki. On tainnut typy jo kohdussa tottua pottuun, kun meillä syödään joka päivä perunaa!

Tällä hetkellä Nea syö aamupuuron, kasvis+lihalounaan ja marja- tai hedelmäpäivällisen. Puolen vuoden iästä pitäisi ruokailuja lisätä niin paljon, että ajattelin huomenna jo aloittaa iltapuuron (5kk 3vkoa) ja 6kk kunniaksi sitten korvata päivällishedelmät "oikealla ruoalla" ettei tule kerralla liikaa. Mites muuten on, kun siinä neuvolasta saadussa imeväisikäisen ohjeellinen ruojavalio 12kk sanotaan, että voi valita iltapuuron tai -vellin niin tarkoittaako tuo velli niitä kaupan juotavia valmisvellejä vai mitä? Minun ollessani pieni meillä syötiin kauravelliä, joka tehtiin itse Elovenasta ja maidosta...

Me muuten lähdemme toukokuussa aurinkolomalle, ensimmäiselle matkalle perheen kanssa :heart: Kummaa miten mieli voi näin piristyä reissusta, johon on vielä puoli vuotta aikaa! Onpahan jotain mistä haaveilla, kun elo käy oikein tylsäksi :D
 
Vilma, onko hyvä tuo tuollanen tuoli?

Carmen, meillä nukutaan samassa huoneessa ja vasta muutaman viikon nukkunut omassa sängyssä yöt. Rauhallisimmin nukkuisi äitin vieressä. Aika rauhallista on öisin uni.

Tää päivä menty max puolen tunnin unilla ja äsken vasta sain yöunille. Meinas ihan ottaa äitin hermoille, kun sain ennen kasia nukkumaan ja laitoin muka yöunille. Ah sitten alkoi mamman oma aika ja idols...niin sieltähän se heräsi vartin jälkeen ilosena. Ootan niin kauheesti iltaa ja omaa aikaa. sitten ottaa niin päähän kun kello tulee yheksän ja kumpikin lapsi hereillä. Päivällä kun ei ole käytännössä hetkeäkään omaa aikaa, kun ei neiti nuku.

:wave:
 

Yhteistyössä