TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MARRASKUUSSA

repa mitä sä laitat sen bataatin lisäksi? heräs mielenkiinto eiks sä ollu kova leipp ja kokkaa. Miten kauan pidät niit uunis? tahtoo kans kokeilla :wave:

carmen täällä nukutaan perhepedissä :wave: oon niin laiska ja koen pääseväni helpommalla kun tyttö nukkuu kainalossa ja kummasti se mieskin unta saa vaikka välillä neiti pitää omaa yöllistä konserttiaan. Mut usko pois et kyllä mä välillä kaipaan et saisin nukkuu kunnolla mahallani ja tietty miehen kainalossakin olis kiva olla. :)

Mut nyt neiti kutsuu :wave:
 
Olipa paiva taas. E nukkui 2x20min. paikkarit, loppuaika meni vasymysta itkiessa. Nyt on ollut unilla tunnin verran, mutta tuttia on silti pitanyt kayda laittamassa takaisin aika monta kertaa. En uskalla edes haaveilla etta se nukkuis hyvin yolla, niin ei ole tapahtunut ikuisuuteen.

summer, niin tuttu tunne. Ma alan jo 6 pintaan odottaa iltaa ja haaveilla siita, etta E nukahtais yhdeksalta. Kauhea pettymys kun niin ei yleensa kay. Sitten tekis mieli vakisin vaan heijata toista uneen etta paasis tekemaan omia juttuja. Mutta eihan se vakisin kay, seuraa vaan entista isompi huuto. Ja sitten kun toinen on vihdoin unilla, on itsekin niin vasy ettei sita mitaan enaa jaksa.

Carmen, vahan tuntuu silta etta kohta saa laittaa hakemuksen sinne Lapinlahteen.. tarvetta olis. Mutta eipa tuo haittais, siella sais ainakin nukkua! :D
 
Summer: ei istuta viellä, mutta jo katselin tuolia sillä silmällä varastossa =) ehkä kohta kannan sen sisälle.

Carmen: Meillä poju nukkunut vasta viikon tai kaksi omasssa sängyssä..viimeyön nukku taas mun kainalossa uni on rauhallisempaa mamman vieressä...toista vaivasi kauhia kutina atooppisenihon takia.

Marmotta: mei poju sai 2 vee miinan jamanun kuuntelukirjan ja rakasti heti alusta lähtien sitä...tykkää edelleen kuunnella.

Pitäs rueta suunnittelee esikon juhlia, jotain kivaa lapsille onneksi on viel aikaa loppukuuhun asti.Sit lupasin järjestää lapsille pikkujoulut, kummilapset, omat ja muutama muu muksu.

Menipäs viikonloppu nopeesti. nyt aamupalalle ai niin Jossu kun kerkeet niin mulle vois laittaa kiloklubiin kokonais saldo - 6kiloa ja viikko puotos 1 kilo viellä ensimmäiseen tavoitteeseen 4 kiloa ja siitä sit vähitelle viellä muutama viellä sellanen 5 ehkä mut silleen no stressi tyyliin.

 
huomenta!

meil aurora jäi kuten epäilinkin 18 aikaan yöunille ja heräs ekan kerran 2:40 silloin annoin jo suosiolla maidon ja purkillinen meni ja sit alkoi se joka yöllinen höpötys joka kesti varmaan sinne 3:30 asti, viimisen kerran kävin tuttia tarjoomas joskus 3:10 joten itekseen siel on lopulta nukahtanut, hyvä puoli on ettei tyttö itkeskele vaan iloisesti vain juttelee nalleilleen..no aamu aloitettiin sit jo 5:30 mut eipä tuo haittaa kun sain kuitenkin nukuttua yhteen pötköön 22-2:30 välisen ajan ja jäi se yks ylimääräinen herätys viime yönä pois..

esikoisen aamu alkoi heti herättyään jäähypenkillä kun rupes tottelemattomaks ja nimitteli äitiä sekä intti vastaan joten tämä mamma vei pojan 3 minuutiksi jäähylle, anteeksi pyysi ja halattiin ja sit olikin taas oma tottelevainen itsensä, tehokasta!! ei häntä onneksi tarvi joka päivä jäähylle viedä mutta tarvittaessa kyllä, välillä voi olla jopa viikkojen väli mut nyt on alkanut taas tottelemattomuus nostaan päätään..isäänsä ei tahdo totella lainkaan ja poika sanookin usein että tottelee vain äitiä..ehkä se johtuu siitä että mä olen se joka pitää kuria.

laitoin pojalle pikkuhousut kun pph:lle hoitoon lähti ja muutamat varahousut laukkuun jos vahinko sattuu mut mun mittani tuli täyteen kun hoitopaikka ei tuu täs kuivaks opettelus pahemmin vastaan kun poika on kuitenkin ollut päiväkuiva jo elokuun alusta asti ja viimeiseen 2kk ei oo yhtään pissavahinkoa kotona tapahtunut niin miks pitäis hoidos viel vaippaa pitää kokopäiväisesti jos kerran osaa omatoimisesti pottalla käydä. nimittäin tiedän että jos pojalla on vaippa jalas niin ei varmasti pottalle vaivaudu vaan housuihin tekee mut jos pikkuhousuil niin satavarmasti menee pottalle, ans kattoo miten pph reagoittee mut jos edelleen narisee niin sit otan yhteyttä perhepäivähoidon ohjaajalle..poika on kuitenkin jo 3v5kk joten ei sen ikäinen tarvi hoidossakaan enää vaippoja!!!

carmen: meil tyttö on nukkunut noin 1,5kk omas huonees ja kaikkien unet parani, molempien lapsien huoneet on yläkerrassa, ja me nukutaan alakerrassa kera itkuhälärin, hyvin on toiminut järjestelyt näin. meilläkin jos mennään mummilaan ( mun vanhemmille ) niin heil on sen verran vähän tilaa niin on pienoinen järjesteleminen nukkumisien kans. esikoinen nukkus heil viimeks yksinään vierashuonees, me miehen kans olohuonees ja tyttö nukkus vaunuis kodinhoitohuoneen puolel muuten ei olis tullut nukkumisest mitään ja vaikka mummilan molempien puolisten seinänaapureil oli viel bileet niin silti unta maittoi kaikilla liki 9 asti aamulla.. ei tulis mitään jos me kaikki nukuttais samas huonees..

poika: hieno saavutus sullakin painonpudotukses!

 
Huh! Näinpä karmeita unia. Ekassa multa lähti hiukset kun sairastin syöpää...ja toisessa näin kun ihmisiä tuli mun hautajaisiin. Näissä tunnelmissä on tosi kiva lähteä äitipolille rakenneultraan tänään...

Meidän neito nukkuu sit nykyään yönsä läpi. Nyt on jo kohta kaksi viikkoa näin mennyt, yhtä yötä lukuunottamatta, joten kaippa se vaan on uskottava =) Tosin olen kyllä lisännyt neidille tässä myös yhden ruuan päivärytmiin joten liekkö sekin hyvien unien takana. Nyt syödään aamulla puuroa, lounaalla lihakasvissosetta+hedelmäsosetta jälkkäriks, välipalalla menee hedelmäsosetta, illallinen sama kuin lounas, iltapala puuro ja ihan juuri ennen nukkumaan menoa velliä (riippuen siitä kuinka paljon puuroa on mennyt). Tuntuu itsestä siltä kuin tyttö söis kokoajan. Mutta noinhan meidän aikuistenkin tulis syödä...
 
Huomenta..

Täällä kans sellanen meininki että Carmen olis ollut pöpilässä jo kauan jos olis Kasperin äiti :D Meillä ei auta vaikka nukkuis yksistään..poika on jo tottunut siihen että nostetaan viereen ja näin homma toimii parhaiten koska muuten joutuisin juoksemaan toisessa huoneessa pitkin yötä. Nyt sentään voi samantien jatkaa unia.

Oli nimittäin sellanen yö ettei oo vielä tällästä ollutkaan |O Heräili vähänväliä nukkumaanlaiton jälkeen ja meillä vielä leffa vuokrattuna eikä sen kattomisesta meinannut tulla mitään... sit annoin tissiä kun herra odotti silmät auki että nyt saa nostaa sinne isoon sänkyyn ja antaa tissiä-ilme päällä :D No tissin söi ja sit nukku 1.5h hyvin jonka jälkeen alko varsinainen show. Kääntyili ja kiemurteli aikansa kunnes sit heräs päädyttyään jälleen kerran mahalleen ja sen jälkeen kukku unen ja valveillaolon rajoilla kello 2.00 asti,ennekuin sain heijaamalla sylissä vihdoin kunnon uneen. Sit nukuttiin yhdellä herätyksellä 7 asti,ja poika niin virkeenä että :x Mulla roikkuu silmäpussit polvissa.... :ashamed:

Sairaalaan soittelin ja käski ottaa yhteyttä jos jotain ilmenee mut näillä näkymin julistetaan poika terveeks maitoallergian suhteen :wave: Kerroin noista öistä mutta samaa mieltä oli kun minäkin että selkeä muutos edelliseen pitäis olla että johtuis maidosta ja tota samaa levottomuutta oli maidottomanakin. Kipuitkut ei oo tulleet takaisin,joten eiköhän tää oo selvä peli =)

Nyt herra nukkuu päikkäreitä ja meikän pitäs varmaan mennä suihkuun yms. mutta kun ei jaksa....
 
kurpitsa meillä kans tarvitaa jäähyä välillä -mars omaan huoneeseen ja sit halataan ja kaikki taas hyvin. Kuuluu ikään, mutta aina ei jaksais pikku myytä ja mä kysynkin mihin se mymmeli taas katos :) Toivottavasti pph jättää ne vaipat pois kuten sä haluat -onko laiska tai jotain outoo. mä kans aikoinani mietin mitenköhän käy kun neidilt lähti vaipat kun täytti 2v. -mut tosi hienosti pph oli samoilla linjoilla ei sit ollu tytöllä vaippoja enää ulkonakaan. Eroja ilmeisesti on -siitähän se poika saa just sitä varmuutta kun ei oo vaippoja. :)

Repa hienoa kun saitte tulokset eikä ole maitoallergiaa.

Jenni :hug: sulle näitpä sä kauheeta unta. Tuu sitten kertoo miten meni äippäpolilla. Mitkäs sun viikot on ja koska se la olikaan?

:wave:
 
Tervehdys! :flower:

Taisi ottaa anoppilassa käynti Neankin voimille, kun neiti "päiväunia 30min. kerrallaan" on nukkunut jo tunnin ulkona :LOL: Pitää alkaa käymään useammin mummolassa :p

summer Tiedän tasan tunteesi, kun päivät ovat pelkkää vauvanhoitoa ja kaikki muu jää :/ Meillä typy tosiaan on 2kk ikäisestä nukkunut 3 x 30min. päikkärit muutamaa hassua poikkeusta lukuunottamatta eikä niihin voi mitenkän vaikuttaa: ei auta liikkuuko vaunut vai eivät, onko kesä tai pakkasta, nukkuuko sisällä vai ulkona, syömisen jälkeen vai ennen. Ja yöunet sama juttu: ollaan viimeiset kolme iltaa koitettu laittaa Nea nukkumaan edes tuntia myöhemmin, mutta jos ei iltapuuhat ole käynnissä klo 18 niin neiti kyllä ilmoittaa jokseenkin kovaäänisesti, että palvelu ei pelaa :LOL: Se on tasan 18:30, kun hän meinaa sammua sohvalle ja on kannettava omaan sänkyynsä. Tosin me nyt olemme eläneet tällä rytmillä 4kk joten tämä on meille ihan normaalia.

Ihana oli nukkua taas kotona ja typy omassa huoneessaan B) On ihanan levännyt olo eikä tarvinnut aloittaa aamua huonolla tuulella väsyneenä.. On tuo tyttö kyllä oikea enkeli, kun on ikänsä nukkunut yöt läpeensä ilman minkäänlaisia ongelmia.

MUOKS. Repalle onnittelut "puhtaista papereita" pojun maitoallergian suhteen! :flower:
 
Kyllä kannatti antaa eilen illalla pelkästään pullosta ja vielä yölläkin lämmitin 2 kertaan pullosta ja kyllä tyty nukkuiki paremmin! JIPPII!! :p Tai no 5- puol 7 oli aika ähkimistä ja sit luovutin ja annoin rintaa että simahtais.. puol 9 asti nukuttiin. Ja nyt aamulla taas annoin pullosta. Kyllä nyt ihmeen hyvin taas pullo kelpaa.

Mulle tuli hetki sitten postista lappu, oon joskus kesällä osallistunut yhteen kisaan ja olin voittanu kaikkia kasvo -ja vartalo hoito tuotteita ym ym! Oli kyllä ihana piristys :p Ja tilaamani valokuvatkin saapuivat, nyt menen tutkimaan niitä! :p
 
Mietin muuten eilen kotimatkalla toista vauvaa ja milloinkas meille sellainen suotaisiin.. Sitten tajusin, että en tahdo olla raskaana "ilman teitä" :/ En usko, että koskaan voisin pinoutua minnekään uuteen odotuspinoon ja jakaa raskautta ja vauva-arjen alkuaikoja kenenkään muun kuin teidän kanssanne!

Kiitos, että olette olemassa! :flower: :heart:

Joten eiköhän aleta kaikki pykäämään uutta pienokaista ;) :LOL:
 
Pojan saavutukset päivitetty kiloklubiin.

Olitte taas kerinneet paljon kirjoitteleen, kun viimeksi lueskelin lauantaina.

Mulla on todella lahopää nykyisin. Mikään ei tahdo pysyä muistissa. Saatan jopa toiseen huoneeseen päästessäni joutua uudelleen miettimään miksi sinne olin menossa ja mitä piti tehdä. Kait jonain päivänä hukkaan vielä itseni :LOL:

Jossu & K 5kk+risat
 
Carmen, jos raskaaksi tulet niin mielellään sut täällä pidetään niinkun Jennikin =) Ihanaa vaan kuulla pienistä vauvan aluista. Noista tuteista, niin anna vaan neidillä olla se pienempi. Vauvat on niin eri kokoisia, että teille on varmaan se pienempi sopiva. Voithan joskus myöhemmin koittaa sitten isompaa jos olisi parempi. Nauti noista illoista, kun Nea menee niin aikasin nukkumaan :) Oliskin ihanaa.
 
Summer On se meillä käytössä ollu mut ei todellakaan mikään ehdoton juttu. Esikoinen alkoi viihtyä siinä vasta parin vuoden iässä. Tarkoitushan siin kai on et lapsi pysyy paikallaan ja jalat ovat ns.kiinni tuolissa. Esikoinen oli sellainen ripakinttu ja on vieläkin et pääsi siitä itse aina pois. Joa näyttäs olevan vähän samaa kaliperia (eivät todellakaan ole tulleet äitiinsä :LOL: ) ja puskee sieltä jo nyt pois. Voi olla et hänkin sit vast isompana tykkää istuskella.

Meillä on opittu nyt ihan kunnolla ryömiä. Kivoin leikki on ryömiä lelulaatikolla ja kaataa sen ja kaivaa kaikki lelut ulos ja levittää ne pitkin lattiaa. Voi sitä riemua kun kaikki on levällään :D

Oon täs yrittänyt saada terveyskeskuksesta aikaa siihen ehkäisykapselin laittoon nyt 4 kuukautta mut aina on ne mun tarvitsemat päivät olleet varattuja. Oon soitellu samasta asiasta jo varmaan kymmenen kertaa. En nyt ole ihan varma mut ilmeisesti on siel toisessa päässä ollu sama henkilö ainakin useamman kerran. Tänään sit sanoi et annappa sun numerosi niin hän soittaa mullepäin kun lääkärit ilmoittavat aikojaan joulukuulle. On varmaan saannu tarpeekseen mun soittelusta :LOL:
 
Jennille onnea ultraan..siellä on varmasti kaikki hienosti..mä liikutun pelkästä ajatuksesta =) kun näkee pienen siinä näytöllä, mulla joka kerta melkeestään meinas alkaa kyyneleet valuu siinä pöydällä se on niin herkkä hetki
 
Poika, meillä on poitsu ollut yksin pihassa, mutta ei enää suostu. Asutaan kyllä syrjässä omakotitalossa ja liikennettä ohi ei ole. Sitten näkee ikkunoista kummallekin puolelle pihaa. Kauheeta vääntöä joka päivä ton pojan kanssa...hakisko huomiota kun suuttuu ihan pienistä.
 
Jennille onnea rakenneultraan :heart:

Merika: Elikkäs oon tainnut jonkun vartin pitää uunissa,oon aika huono kattomaan aikaa kellosta :ashamed: Mutta kokeilemalla sen sit näkee kun ovat kypsiä. Isoja tikkuja ei kande tehä ja mahdollisimman samankokoisia =) Oon tarjonnut niitä ihan kasvislisukkeena esim jauheliharuokien kanssa. Yks hyvä on bataatti perunamuusi,eli nortsiin perunamuusiin hiukan bataattia sekaan niin jo on maukasta =)

Jossu,mulla on tota kanssa,en muista mitään |O Kesken lauseenkin jään useesti jumittamaan,että mitä pitikään sanoa... huokaisu :kieh:

Carmen: Meillä kanssa pojan yölliset kukkumiset näkyy päikkäreissä,eli pitenee kummasti unet B)

Tosiaan,Kasper meni sitten jo tokille unille...olis ollut taas halukas jo tunnin valveillaolon jälkeen,mutta näin päivällä on helppo venyttää ilman suurempaa kitinää... simahtikin sitten samantien...

Annoin kesäkurpitsamaistiaiset. Poikaa puistatti kauheesti ja päästeli sellasta nääh-ääntä. Ilmekin oli melkosen kysyvä,että anteeks,mitä sontaa tää on? :LOL: Huomenna uusiks :D

Tää päivä menee taas hyväntekeväisyyteen...ei jaksa ei :headwall:
 
Täällä kanssa sellanen takana ettei tosikaan |O Mulla ollu viikonlopun yli nyt nuhaa ja YLLÄTTÄEN meidän poikakin nyt sai sen. TAAS! Itku meinas tulla ja taas syytän sitä imetyksen loppumista :'( Poika heräili klo 21 lähtien tunnin, puolentoista välein ja sit huusi välillä ku pieni eläin. No sitten klo 03-05 välinen aika valvottiin ja huudettiin ja sit tuli uni tunniksi. Virittelin kirjoja ja sipuleita keskellä yötä ja latasin ilmankostuttajaa... MÄ OON NIIN KUOLLUT. Pöpilään voisin jatkaa mäkin tästä....

Merika: Vaikket multa reseptejä kysynytkään, niin meilläkin sitä aika usein tehdään. Uunissa ei ole meillä tehty bataattia sellaisenaan, mutta pari muuta vinkkiä voisin antaa, niin saat sitten useamman kun Repakin vielä laittelee.
1) Ihan ehdoton perunan kaveri muusissa! Nam! Esim. 6 perunaa ja 2/3 osaa sellasesta normikokoisesta (400g) bataatista. Vähän tuorejuustoakin voi laittaa joukkoon sen perus margariinin sijaan. Ja ruohosipulikin käy (pari ruokalusikallista ). Tulee hyvää ja vähän vaihtelua muussiin. Bataatti kypsyy nopeammin kuin peruna, mutta olen silti laittanut ne yhtä aikaa.
2) Kuorineen leikataan viipaleiksi (0,5-1cm ) ja viipaleet paistetaan parilalla tai pannulla. Ei kestä montaa minuuttia. Tarjoillaan esim. lihan tai kalan kanssa perunan sijaan.
3) Juureksia uunissa: perunoita, porkkanoita, bataattia, sipulia, valkosipulia, suolaa, mustapippuria ja öljyä (tai jos haluaa kermaisaa, niin öljy vaihdetaan 2dl kermaan ). Muitakin juureksia voi laittaa oman maun mukaan esim. lanttua ja palsternakka. Pilkotaan juurekset ja sipulit, päälle suolaa ja pippuria ja pari lusikallista öljyä tai sitten se kerma. Uunissa 200 asteessa noin 45-50 min. riippuen palojen koosta. Tämäkin hyvä lisuke lihalle, kanalle tai kalalle.

Nyt meen hoitamaan pikkuräkänokkaa ja potemaan syyllisyyttä. Taas. Miten voi olla noin huono vastustuskyky toisella...
 
Jenni :hug: !!

Me herättiin äsken päikkäreiltä neitin kans =) .....oli niin väsynyt äippä, et nukahti myös ;) ! No nyt jaksaa sitten koko päivän hienosti....

Repa...kiitti bataattiohjeista nam :p !!

Meinasin kaivaa melkein käyttämättömän Manduca repun, laittaa Edithin siihen ja hakee pojun eskarista....katsotaan miten käy....kun ei ole ollut aikoihin käytössä....just minuu....kaikkee pitää ostaa ja sit lojuu jossain pölyttymässä kallis vehje :kieh: ...en kyllä vielä myy mihinkään, kun voi kantaa 20kg saakka....kantoliinan meinasin myydä pois....Käyttääkö joku vielä kantojuttui?
 
Naukuri: :hug: älä itseäsi syytä ei se nuha varmasti johdu imetyksen lyhyydestä, sitä vaan nyt on liikkeellä ja nuha tarttuu niin helposti..mä en usko et flunssiin ja allergioihin vaikuttaa imetys en sit yhtään..mua on imetetty ja mä oon allerginen tosi monelle jutulle ja mulla on tuttuja jotka ei oo imetettyja niin ei mitään ja mä oon imettänyt molempia poikia ja allrgisia ovat ja nuhia on ollut ja mun kaveri ei imetä ja ihan terveenä on ollut vauva ja ei mitään allergioita.
 
poika: en ole vielä antanut olla yksikseen kuin vain hetken, ( meil toki pienemmästä lapsesta kyse ) sen aikaa kun puen itseni ja vauvan vaunuihin ehkä 5minuuttia. ikinä ei oo kyl mihinkään ängennyt ja aina kiltisti hiekkalaatikolla leikkii, meil ei oo aidattua pihaa ja tie menee tos aikas läheltä, ei mikään suuri liikenne mut kuitenkin. tietää kyllä rajat mihin saa mennä mihin ei, mut eihän sitä koskaan tiedä mitä saa yhtäkkiä päähänsä..eikä poika kyllä kauaa yksikseen ulkona viihtyiskään, tarvii kokoaikaisen leikkikaverin ;)

mut nyt pitää mennä sulatteleen A:lle kasvismuhennosta..
 

Yhteistyössä