TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MARRASKUUSSA

Tervetuloa Omppuliini

Terveiset rakenneultrasta. Kaikki oli hyvin, masuasukki on hieman kookkaampi viikkoihin nähde (menossa nyt 19+5 ja se la on 25.3...joku kyseli). Kyllä se vaan on aina yhtä omituinen ja ihana asia nähdä että tuolla mahassa tosiaan on pieni ihminen.

Neeuska oli täällä isän kanssa sairaalareissun ajan ja olivat tosi hyvin pärjänneet..hmm... pitäsköhän vaihtaa miehen kanssa osia, jos se vaiks jäiskin koti-isiks kun tuo toinen syntyy. Jos vaikka edes osaks aikaa tuosta tulevasta äitilomasta. Kotona on kyllä ihan kivaa, mutta aina silloin tällöin kaipaan kyllä töihinkin. Kai se on tottumus kysymys kun on 14 vuotiaasta saakka tehnyt töitä tai opiskellut (tai molempia yhtäaikaa kuten suurimman osan ajasta olen tehnyt, ahne kun olen ;) ) Aikuista seuraa välillä kaipaa. No mutta on tuo lapsen kasvun seuraaminenkin kyllä sellaista että en jättäisi hetkeäkään näkemättä. Toisaalta olis kiva suoda se mahdollisuus tuolle lasten isällekin. Tiedän että hän sitä varmasti haluaisi.

Meillä on alettu mennä eteenpäin ja vauhdilla. Neealla on sellainen hauska kontausryömimis-tyyli. Jalat on konttausasennossa, mutta kyynärpäät maassa ja vetää itseään käsillä eteenpäin ja jaloilla tekee konttausliikettä. Tosi koomisen näköistä, mutta tahokasta =) Kiva kun oppi menemään jo eteenpäi, meillä kun on torstaina Taysin lastenpolilla aika Neeallle. Katsastavat kuinka hyvin on kehittynyt. Äiti voi nyt mennä ylpeänä rintarottingilla kertomaan että meillä liikutaan jo. Muistan kun se fysioterapeutti sanoi että liikkeiden tulo voi kestää pitkään, lähemmäs yhtä ikä vuotta.

Oliskohan lähettävä laittaan ruokaa,maha kurnii
 
tervetulloo omppuliini =) !!

Me tultiin ulkoilemasta...Edith pölpötti koko matkan rattaissa...ei nukkunut yhtään, mutta viihtyi =) ...meillä kun rattaiden menosuunta on pois mammasta, ajettelin ettei viihtys...mut kuka nyt jaksais mun naamaa tuijottaa jatkuvasti :LOL: ...

Piiloleikki, meillä sellainen, et heitän rievun Edithin naamalle ja hää itse vetäsee sen pois ja mie hihkasen jotain....ja on mukavaa :D .....toinen leikki on, et heilutan edestakas harsoa neitin naamalla....

Omppuliini .....meillä ei käännytä kuin kyljelleen ja pyöritään kellonviisaria....Edith on syntynyt 24.5....no en jaksa huolestuu...ehkäjonain päivänä innostuu...treenailtu on jokapäivä lattialla vähäsen....no ei ole vielä tuottanut tulosta.....
 
Mie en muista et oonko jo kertonu, mut meillä ryömitään. Kaikki kaukosäätimet, kännykät ym on pop. Samoin yltää digiboxiin, dvd-soittimen ym. saa koko ajan olla nostelemassa niitten kimpusta. Konttaus asentoonkin osaa mennä ja pari kertaa on muutaman askeleen ottanu.

Kantamisesta Mie kannan Sylviä tosi paljon. En lähe minnekkään ilman jotain kantovälinettä. Liinalla kannan mieluummin, mut on meillä manducakin miestä varten. Nyt ajattelin siitä vauva-lehden tilaajalahja liinasta tehä rengasliinan.

Kestoileeko kukaan? Mitä vaippoja teillä on käytössä? Meillä käytetään taskuNiikkejä, Bambuniikkejä, kuorenakin on niikkiä.. Öisin tosin laitan ite tehdyt hahtuvat jalkaan. Nyt tilasin HH Woolit pitkälahkeisena, jos oppis päivisinki käyttää villakuoria.

Bataatilla mieki meinaan täs kohta alottaa kiinteitten annon Sylville. Bataatilla siks, ku on makea ihan ku äidinmaitoki ni jos maistus sit tutummalle.
 
:wave: Tervetuloa Omppuliini!

Ihana hetki omaa aikaa ja mitä sitä muuta tekiskään kun surffaa netissä :LOL: Joa on kolmansilla päikkäreillä viel hetken ja esikoinen katsoo Buu-klubbenia niin keskittyneenä ettei kuule eikä nää mitään :D :heart:

Kantaminen mulla on sakaraliina ja siitä on tullut jonki verran poikaa kannettua. Esikoista haettu tarhasta ja ruotsissa tuli kans kannettua. Laitettiin Joa liinaan ja esikoinen rattaisiin kun tuli vähän kiire laivaan. Usein on esikko halunut rattaisiin mut nyt kun hänen oli siel pakko istua niin huusi kuin sika koko puolen tunnin matkan laivaan. Vähän kyl ihmiset katsoivat meitä kieroon :whistle: :LOL:

Nyt takaisin todellisuuteen... :D
 
Tervetuloa omppuliini! :flower:

Jenni, ihana kuulla, että ultrassa kaikki näytti olevan hyvin! Voi, se oli niin ihana käynti... *haikeaa*

Matami:
Koitan käydä, jos vaan ehdin mun äidin kanssa. Lauantaina varmaan mennään. Onks sulla siellä jo myynnissä jotain? :)

Ihanaa, poika "suostui" syömään iltapuuron ja kun se loppui kesken niin annettiin sitten luumua niin paljon kuin jaksoi syödä! Tänään kun ei ole oikein mikään maittanut. Persikkaa meni päivällä, mutta maitoakin on menny tosi vähän. Ruokahaluttomuutta ilmassa nuhan tai hampaiden vuoksi. Eka kerta täällä, et tuollaista on.

Päiväunia
veteli tänään neljät, yhteensä yli 4,5h. Väsytti vissiin meidänkin naperoa tuo yöllinen riehunta. Nyt annetaan varmaan panadolia jo valmiiks, et sais nukuttua toinen.
 
oittiainenRepa, Gha, Kurpitsa? ja mina kestoillaan ainakin. Yolla ja menossa tosin kaytan kerttiksia. Meilla kaytossa harsot ja buusterit ja itse ommellut vaipat ja kuoret+ yhdet ruskon villahousut ja kahdet bambuvaipat.

kantoliinasta
en ole kayttanyt pitkaan aikaan, rinkan ostoa ajattelen...silla paasis tubessakin (metrossakin) kivasti. Tanaan imuroin niin etta tyty oli eturepussa, mutta homma tyssas kun oikea ranne ei antanut kivulta tehda enaa mitaan :( . Meen huomenna keskusteleen joskos saisin sen kortisoonipiikin ens viikon perjantaina kun sitten ois kasia auttamassa ja saisin lepuuttaa katta viikonlopun yli ja seuraavalla viikolla oisin vaan kolme paivaa yksin ja mies jais sitten lomalle.

Omppuliinille
tervetuloa!

Jaahas huuto konsertti alkoi taas, en enaa jaksa :headwall: Mika tuolla tytylla vois olla kun ei enaa viihdy sekuntiakaan yksin...oon laulellut kaikki suomi ja enkku laulut pariin kertaan tanaan. Ai niin nyt kun tuli mieleen; kuka muistaa keita te ootte te nuoret pojat... piupali paupali laulun. Mulla on se sakeisto hukassa jossa lauletaan porstuasta mennessanne paa hajoaa kun aina vaan samaa laulellaan :LOL:

Jenni
Kiva kuulla etta kaikki on hyvin jokos tiedetaan tuleeko pikkusisko vai -veikka? :heart:
 
Jenni: Ihan haiku tuli kun luki teidän ultrakuulumisia.. Tuntuu, että siitä on ihan hetki vain aikaa, mutta silti niin kauan..Ja tuo toukokuinen vaikuttaa jo niin isolta pojalta :)

Öttiäinen: Täällä ollaan kestoiltu alusta lähtien. Enimmäkseen Luukas on mamman tsi-vaipoissa. Nuihin vaippahommeleihin voi oikeasti jäädä NIIN koukkuun.. On meillä muutama ostovaippakin, tosin käytettynä nekin haalittu kaikenmaailman netti-kirppiksiltä. Pari fuzzia ja eemukkaa, swaddlejakin löytyy pari. Nyt olen alkanut käyttää villiksiäkin enempi. Ihana viileänä vuodenaikana, kun ei tarvitse laittaa muita housuja kuin pitkälahkeiset villikset.. ja niistäkin saa niin kivan näköisiä :) Olen ihan hurahtanut nuihin kestohommeleihin kyllä.

kantaminen: Ihan pikkaisena vaavina (nyyh..) Luukas oli tosi paljon trikooliinassa, se oli huippukätsy. Poika kun ei silloin ilman syliä viihtynyt juuri lainkaan. Sittemmin tuli Manduca, joka on näppärä sekin. Nyt sisällä joskus laitan pojan reppuun, jotta ei ala siinä oloa vierastamaan, mutta ulkona ollaan taivallettu matkarattaissa nyt. On tietysti vähän hankalampikin tuo vaatetuspuoli nyt viileään aikaan, kun ei ole kantotakkia tms tsydeemiä.

Muuta hehkutusta ;) :
Voi juku.. ihan meinasi tämä mamma liikuttua kun vieras naapurintäti toi Luukakselle brion paloauton äsken :) Kerran nähty aiemmin vain, Luukas oli silloin vielä massussa. On niin kovin harvinaista nyky-kerrostaloelämässä tuommoinen huomioiminen !


-Puliina & Luukas 5kk ja 4 päivää -
 
Tervetuloa Omppuliini!!!

Kantoliina käytössä meillä,tosin nyt varmaan vähenee käyttö kun ollaan noita rattaita ruvetytu hyödyntämään =)

Täällä osakestoillaan,eli yöt mennään pamppersseilla. Muuten käytössä imsevimsen kuoria ja itsetehtyjä taskuvaippoja PULlista. imuina ollut harsoja ja froteeta,flanellia ja nyt oottaa hampputrikoo ompelijaa... niin ja yhet villaset taskuvaipat on kanssa.

Puliina: Aika hieno ele naapurilta =)

Jenni: Hienoja uutisia ultrassa :wave:

Meillä kanssa naurattaa kun harsolla vetää pojan naaman yli tai heiluttelee ihan mitä tahansa vaatekappaletta naaman edessä,esim.sukkiksia vaipanvaihdossa=)

Poika vetäs vielä toisetkin 1.5h päikkärit tuossa ja nyt pitäis lähtee viemään yöunille. Ei niin jaksais taas jos yö menee kiville...mut ehkä toista noin katastrofaalista yötä ei tuu hetiperään..huom ehkä |O

Mutta pitänee mennä nyt...huomiseen :wave:
 
tervetuloo omppuliinijuu meidän pinos juttu luistaa, monesti päiväs pitää käydä lukemas muuten on sivutolkulla tekstiä..oon koukus tähän palstaan ja pahasti ;)
meil tyttö 21.pvä syntynyt eikä oo kääntynyt kuin 3 kertaa vasta itekseen masulleen, ei taida tyttöä liikkeelle lähtö kiinnostaa tippaakaa..

kiva kuulla jenni että rakenneultrassa kaikki oli hyvin!

lc: meil ei kestoilla..

puliina: teillähän on siellä mukava täti naapurina..

aurora nukahti 19 aikaan valvottuaan liki 3h...nyt pitää mennä laittamaan esikoinen unille..
 
En kyllä tajua miten tuo tyttö pärjää tosi vähillä unilla päivällä. :eek: Nytkin valvoi 15.30-19.30 ja silti kauheella tappelulla nukkumaan. Sitä ennen nukkui 15 min jota ennen oli n kaks ja puol tuntia hereillä.

Jenni ihanaa että kaikki hyvin :heart: Ultrat oli mulle niin jännittäviä ja sitten olin maailman onnellisin kun kaikki olikin hyvin. Mulla oli eka raskaus -02 tuulimuna ja se huomattiin vasta ekassa ultrassa..oli niin kauhee järkytys kun masu olikin tyhjä. Siitä jäi sellanen kauhee jännitys ultraa kohtaan. En osannu ennen iloita kun näin että siellä :heart: sykkii. Nautihan masusta :heart: Äkkiä se aika menee ja kohta sulla on jo toinen vauva.
 
Tervetuloa mukaan uudet mammat :wave:

Edla ällöä kun joku koskee vauvaan -siks mä käytän sitä hyttysverkkoa -musta tuntuu et vauva on siel enemmän suojas uteliailta katseilta. Ei kiva ei ollenkaan. Meillä kans leikitään harsol ja samalla lauletaan jaakkokullan sävelellä: Missä on äidin kulta, missä on äidin kulta..siellähän sinä, mitä sulle kuuluu .kiitoksia hyvää... lopuksi halataan. Neiti tykkää.

matami mä käytän liinaa ja ergoa silloin tällöin. Käteviä kun ovat olemassa.

velleistä mä ostin valmisvellejä oikein kunnolla kun kävin prismas. makso 0,39 senttii kpl et ei itsetehden voi saada halvemmal ja helpommal vai mitä mieltä olette. oli siel neljänviljan velliäkin -mut me ei olla kokeiltu viel viljoi. E tykkää kovin ja mies on ihan innoissaan syöttämäs niitä kun saa neidin tyytyväiseks.

:wave:
 
Vai että piupali paupali.... Suutarin emännän kehtolaulua laulatte.... vai niin :heart: :heart: Meillä kans vedellään noita hyviä vanhoja kipaleita paljon :D

Mä täällä tähtäilen, et neiti nukahtais tuossa puolen tunnin kuluttua, niin vois kattoa Bondin rauhassa B) siis sopii toivoa näin :) Siis oon varannut Sherwood-nimisen siiderin leffaseuraks, onkos joku maistanut? kuiva omenahan tuo on, on varmaan hyvä :p
 
Merika, joo mä aloin miettiä kanssa et ehkä mun tarttee laittaa se verkko tai sit teksti et jum*la*ta koske minuun! :LOL: pistää :kieh: tommoset.

Velleistä
, en mä hintaa tarkottanu vaan sitä kantamista, et olis kiva jos vois tehä jauheesta ku se olis niin paljon mukavampi kantaa kotiin ku 18x2dl pönttöjä :)
 
Edla: Eiks Semperillä tai jollain ole sellasta iltavelliä jauheena...? Ihan kuin oisin nähny paketin noiden puurojauheiden vieres. Hinta tosin aika suolanen, että siinä mieles kantsis varmaan vaan jatkaa puurojauheita maidolla. Meidän tossa neuvolasta saadussa oppaassakin oikein ohjeistetaankin, että velli tehdään puurohiutaleista ja ohennetaan tarpeen mukaan korvikkeella tai äidinmaidolla. Eli hommiin vaan mars! ;)

Mua ahistaa tuleva yö... Viime yö kun oli niin kamala ihan ku Repalla. Ajattelin tosin nyt keittää teetä termariin valmiiksi, että jaksan sit yöllä istuskella, hyssytellä ja paijailla poikaa. Viime yönä teki tiukkaa pysyä hereillä se 2h ja pitää malttia, kun toinen meuhkas ja pyöri ja itki.
 
naukuri, me mitään opasta neuvolasta olla saatu, täti vaan aina hösöttää omiaan :kieh: ja lauleskelee likalle.... :(
Mä jäin miettii, et kannattaako sitä lasta sit pitää siellä sängyssä väkisin jos se kiukkuaa eikä huvita nukkua? Enhän mä toki tiiä tarkkaa tilannetta, mut ite oon illalla suosiolla ottanu sen veks sieltä sängystä ja ollaan tultu olkkariin, oltu hetki siellä touhuumassa ja menty sit uudelleen kokeileen nukkumista. Meillä ainakin se toimii. No mut me nyt ollaan kummallisia muutenkin, et likka nukkuu meidän huoneessa ja kaikki nukkuu kohtuu hyvin, jopa minä. Mä oon niin väsyny aina ku meen nukkuu, et jos se jotain ährää siellä, niin sit se ährää, herään sit vasta ku alkaa oleen huuto sellasta vaativaa. Tsemppiä yöhön, vaihehan se varmasti vaan on :hug:
 
Niin naukuri, jäi sit taas se oleellinen sanomatta.... niin, mä vaan tota mietin, mut ehkä se vellin kulutus meilläkin vähenee ku puuroo päästää syömään. Tosin pahoin pelkään et tuo neitokainen tajuaa sen, et sitä huijataan puurolla, et pulloo ei tuukaan... :headwall:
 
Mie yritin kantaa Sylviä yhtenä iltana selkäpuolella liinassa, mut ei siitä oikeen tullu vielä mitään. Tyttö repi minuu hiuksista minkä kerkes.. Manducassa kokeilin kans selässä mut siinä jää niin alas ettei nää mitään, ei tosin yllä repiä hiuksia.

Meillä ei meinattu millään nukahtaa. Nyt on jo pitemmän aikaa taas nukahdettu illalla nätisti. Tänää huusi ja möyrys 1.5h.. Nyt onneks nukahti.
 
Edla: Joo, sylissä mäkin sitä kanniskelen ja koitan rauhoittaa, mutta se itku on jo heti heräämisestä sellasta hillitöntä kirkumista. Silmät kiinni huutaa ja meuhkaa ja kyyneleet valuu. Et herää varmaan joko painajaisiin tai nyt tod. näk. siihen et sattuu. Ruoka ei uponnu lainkaan viime yönä. Mä en oikein osaa yöllä lähteä telkkua katsomaan :| Siis kun toi viime yönkin huuto oli klo 03-05 välillä. Voishan sitäkin tietty koittaa, että auttaisko huutoon et menis vaan alakertaan ja tekis jotain muuta. Vaihteluahan sekin olis, jos ei muuten ni mulle ainaki :D Nukkumaanmenohan meillä menee ihan ok, et sen kanssa ei oo yleensä ongelmia. Mutta nyt ihan selkeästi jokin häirittee yöunia ku itkeskelee vähän väliä. Emmätiiä. Katsotaan ens yötä mitä tuo tullessaan. Jos mua ei huomenna kuulu tänne niin makaan varmaan lastenhuoneen lattialla kuorsaten ja E kuolaa mun päälle. Niin noista velleistä vielä, et vaikka meillä onkin iltapuuro, niin saa poika silti vielä maidon just ennen nukkumaanmenoa. Ei tosin siellä sängyssä, mutta kuitenkin. En tiedä mitä tykkäis jos ei sais sitä. Enkä ny kokeilekaan :D Pitäköön maitonsa ;)
 
Toi on naukuri aika paha, jos se olis hampaista johtuvaa, niin olettais helpottavan panadolilla. Näkeeköhän se painajaisia vai sattuukohan sitä johonkin? Masuvaivoja tai ilmaa jota ei saa vekette? Niin, ethän sä varmaan siinä mitään menetä jos sitä kokeilet et heräätte ja meette hetkeks tekee muit juttuja. Meillä neiti on kanssa oppinu ottaa tutin ite veke ja laittaa sen uudestaan suuhun, mut joo hereillä ollessaan. No eilen illalla se jotenkin vaistomaisesti teki neljä kertaa sen, et käsi tuppas suulle ja tutti lähti sitten suusta käden mukana. Voi sitä mahotonta huutoa, ku raukka luuli, et joku ilkee tuli ja vei hänen tuttinsa. :headwall: Menin ja palautin tutin suuhun ja hetken kuluttua huuto taas paljasti, et taas joku vei sen. Vikalla kerralla oli sit pakko jäädä siihen viereen ja siirtää se käsi aina pois ku se oli menossa sinne tutille. Siis se tutin laitto suuhun ei onnistu sillai puolunessa... :)

Kasaa siihen huoneen lattialle kaikki lapsen lelut ja otat sen sit viereen makaamaan ja ainaku pitkästyy, annat vaan uuden lelun, niin saat taas hetken jatkaa unia :), siis sit huomen päivällä ku siihen oot nukahtanu :LOL:

Juu, kyllä se sen pullon saa, mut aattelin kokeilla pelkkää maitoa, niin ku se sen tajuu, niin tulee varmaan taas lakko :D
 
Tervetuloa Omppuliini ja Äippä73!

jenni onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Öttiäinen: Meillä on kans kestoiltu alusta saakka. Ensin oli lähinnä käytös sisävaipat ja kuoret/villikset. Nyt on pääasiassa pul- taskuvaippoja. Ja muutamat sisävaipat ja villikset /kuoret edelleen. Suurimman osan oon tehny ite. Muutamat Fuzzit ja imsevimsen sisävaipat löytyy ostettuna...

Tulin just jumpalta ja oon niin puhki |O Et kai sitä täytys mennä vähän huilaileen...
Öitä!
 
Missa on nukkumatti meidan neidin paivaunien aikaan? Ei nuku, ei. Illallakin kauhea taistelu etta saa unille vaikka toinen on niin vasynyt etta silmapussit roikkuu.

Saatiin miehen tuomio tanaan, pysyva aivovaurio. Optimistinen veikkaus olis etta 6kk niin se alkaa jotain muistaa, mutta kaikkea ei koskaan. Saa nahda miten sen persoonallisuuden kanssa kay, palautuuko se normaaliksi. Nyt tuntuu etta paiva paivalta menee pahemmaksi vaan, valilla kiukuttelee kun pieni lapsi jos joku keskeyttaa sen nykyisen pakkomielteen; ristikot ja koripallon. Se istuu samassa tuolissa aamusta iltaan tekemassa ristikoita ja katsoo toisella silmalla koripalloa telkkarista ja hermostuu kun pitais syomaan tulla. Hyva etta tulen Suomeen ennen kun matkaisen sita jollain painavalla paahan, se hidastais toipumista huomattavasti.

Onko muita aidin/isin tyttoja/poikia? Sellaisia jotka ihan selvasti koko ajan hakevat toista. Eeva on ihan aitin tytto. Vaikka leikkisi jonkun muun kanssa niin koko ajan se sivusilmalla katsoo missa menen. Ei kylla itke jos poistun nakyvista mutta kun ilmestyn taas, E hymyilee ja nauraa. Ja sitten alkaa se kasien kurottelu ja paan punnertaminen ylospain, kun haluaa syliin. Jos olen pidempaan (esmes kokonaisen vartin) poissa, on tiedossa itkun sekaista naurua kun palaan ja pakko paasta syliin. Voi miten kay lapsiraukalle kun lahden lauantaina ulos koko illaksi ja pikkujouluristeilykin olis tiedossa..

Ja voi ei, eikohan huomannut tossa rallattelevani piupalipaupalia. Ja mitaan muuta en siita muista kun just tuon sanan. :D Oon kylla muutenkin ihan onneton lastenlaulujen kanssa, oon unohtanut kaikki. Paitsi Frobelin palikoiden Pumppulaulun. Sita kai pikkuveljen kanssa on tullut lauleskeltua kun on vahan uudempaa kamaa. Mutta vanhat hyvat.. ei muista.
 
Pikaisesti kysymässä apua viisaammilta.. Eli olin äsken ruokakaupassa ja tarkoitus oli ostaa korvikejauhetta (ajattelin siirtyä jauheisiin, kun noita purkkeja on niin hemmetin ärsyttävä kantaa selkä vääränä :kieh: ). Ja varmasti siis "kakkosta" pitää alkaa ostamaan, kun pimu on viikon vaille 6kk (käytetään Tuttelia). No anyway, siinä hyllyn äärellä pällistellessäni huomasin, että on olemassa äidinmaidonkorviketta JA vieroitusvastiketta :eek: Ja molemmat siit 6kk -->. Mitäs eroa niillä on? Mitä te käytätte?

Meillä Nea ei huolinut tänään enää iltatisua joten taitaa alkaa koko imetys loppumaan :/ On kyllä aikamoinen shokkivieroitus (ainakin äidille :/), kun typy alkoi ottamaan pulloa 5kk iässä ja nyt, 5kk 3vkon ikäisenä imetän enää kerran päivässä!
 

Yhteistyössä