TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MARRASKUUSSA

Jenni: Ihania uutisia onnea :heart:

CArmen: Mä en oo edes huomannut et on erillaisia, liekkö hintaeroa? No me kyllä käytetään Nannin jauhetta kun tutteli niin kauheesti puklautti..Me ollaan nyt muutama viikko käytetty jauhetta kun korvikkeelle ollaan melkein siirytty..ei tarttee kantaa niin paljoo ja edullisemmaksi tulee.

Tervetuloa uusille

mut tää jää nyt lyhyeks meillä on eilinen ja nyt taitaa tääkin päivä känkkäränkkä päivä
 
Carmen osta ihan sitä korviketta. Mulla ei ole kokemusta tuosta vieroitusjutusta, mutta eiköhän se ole sitten siihen vaiheeseen kun siirrytään korvikkeista tavalliseen maitoon eli tuonne lähelle yksi vuotiaalle. Joitakin olen lukenu juttuja että ihan turha koko vieroitusmaito enkä minä ainakaan esikoiselle sellasta ikinä antanut.
Oikeesti menee hermot kaupassa käyntiin. Vihaan muutenkin koko touhua ja nyt kun kannat sieltä nannia ja soseita selkä vääränä ja rahaa menee ihan törkeesti! Joo tiedän että pitäs tehdä ite ja ostaa vaikka jauhetta, mutta laiska kun olen :ashamed: Onneks ei enää loppujen lopuks ole montaa kuukautta siihen että voi alkaa ostaa tavallista maitoa ja soseet jää vähitellen pois. Se on ihanaa sitten kun voidaan kaikki syödä samaa ruokaa.

Marmotta, no voi ei sun miehen kanssa. Tiedostaako se itse tilaansa? Tuota aivovauriota? Oikeesti tosi hyvä että pääset tänne ja saat pikkasen huokasta. Vaikka rankaa on aivan varmana yksin huolehtia Eevasta. Mainaatko asettua tänne seudulle vai oliko teillä asunto jossain? Eeva kyllä kuulostaa niin samalta noiden päiväunien kanssa kun Peppikin. Yöt sitten teillä lisäks katkonaisia; meillä onneks nukutaan.
 
Huomenta! :flower:

Nyt sitten "kunnolla" kirjoittamaan, kun eilen piti hirveällä kiirellä lähteä kysymään siitä korvikkeesta.. On varmaan tosiaan joku rahastuskikka keksiä vielä kaiken päälle joku hemmetin vieroitusmaito - eikö sitä ennen vain alettu sekoittamaan tavallista maitoa korvikkeeseen ja lopulta vähennetty korvike kokonaan pois? Siispä seuraavalla kauppareissulla ostan sitä korvikejauhetta, mutta 2- vaihetta eli 6-12kk ikäiselle tarkoitettu. NANniin mäkin haluaisin siirtyä (typyn pieruvaivojen takia :ashamed: ), mutta sitä ei saa 2- vaihetta jauheena ja olen nyt ihan tosissani alkamassa sen kanssa puljaamaan. En vaan jaksa tuota purkkimäärää, joka pitää kaupasta roudata ja sitten vielä pestä niitä purkkejä kierrätykseen :kieh:

Tervetuloa uudet mammat! Tämä on THE palsta olla mukana ;)

Ryhmäkuva Itiksen treffeistä on saatu tikulle ja tänään mies lupasi siirtää nettiin. Ilmoittelen sitten! =)

Nea heräsi klo 06 ja nukkuu jo nyt äikkäreitä ulkona. Oli oikea känkkäränkää tuossa aamulla, kun heräsi selvästi liian aikaisin: aamupuurot vaan lentelivät, kun neiti huitoi ja tuttipullo aiheutti itkua :/ No jospa tuolta heräisi hieman paremmalla tuulella, kun on vielä lounastreffit mammakaverin kanssa Sellossa..

Mukavaa päivää :wave:
 
Carmen yritin käydä nutrician sivuilla lukemassa noista vieroitusvalmisteista jne mutta sinnepä ei pääsekään lukemaan kun tunnuksilla :eek: Omituista. Imetystukilistassa oli juttua ja sanovat vaan rahatukseksi. joo ei meillä ainakaan aleta tuota käyttämään.
 
Huomenia!

Onneks meillä tuntus olevan nyt edes joka toinen tai kolmas yö kohtuullinen,viimeyönä olin niin väsy että nukuin kuin tukki kaikki välit mitä sai... poika kyllä söi 4 krt. Mutta heräs sitte 6.30. Siitäkin huolimatta että unille saatiin tunnin nukuttamisen jälkeen vasta klo20.40 :eek: Kerran kerkes jo nukahtaa mut sit joku pieru tms. herätti ja sit piristyttiin juttelemaan jne... onneks mies tuli jatkamaan ennenkun mulla pää hajos :D

Edla ja Naukuri: Meillä nypitään kanssa tota tuttia just niinkuin edla kuvas ja sit se pitää palauttaa suuhun koska poitsu ei osaa laittaa kuin vahingossa itse sitä suuhun. Itseasiassa meidän nukuttaminen on just tota,tutin laittoo...
Minä en suostu periaatteestakaan keskellä yötä "heräämään" pojan kanssa. Hää kyllä olis valmis leikkimään jne...mut miä pelkään että oppii sit siihen että yölläkin seurustellaan ja kun just koitan yöllä olla niin vähäeleinen kun vaan voi,että tajuais et siihen aikaan ei hilluta. Toki syliin otan kun itkee ja noi perushommat... mut tietty jos äipällä hermo palaa niin totaalisesti että tarvii aikalisän niin ymmärrän kyllä että hetkeks voi olla hyvä mennä tellulle (jos omistaa taivaskanavia :D )
Meillä on kans ollut aika vaativia itkuja öisin,voisko olla tota aivojen kehitystä...? Ootko naukuri syöttänyt jotain uutta lähiaikoina jos siitä jotain yliherkkyyttä tms....?
Toivottavasti teilläkin parempi yö takana :hug:

Poika unilla...kauheen tympääntynyt olo,mietin et pitäskö pakata poika ja lähtee prismalle käymään kun yks paketti pitäis laittaa menemään. Jonnekkin ulos ois varmaan syytä lähtee,on tullut oltua niin tiiviisti sisätiloissa :ashamed:

Vanhoista ralleista...meillä on nyt suosikki Vedetään nuottaa-laulu ja samalla nostan Kasperia käsistä istumaan ja takaisin =)

Jahas,kotihommiin mars!
 
Huomenta päivää! Huomaa että on taas arki meneillään kun tekstiä tulee niin paljoa! :p

"Onneksi" täällä on muitakin joilla nukutaan huonosti, siis en tarkoita että se on hyvä asia, vaan on hyvä lukea mitä muut kirjoittelee asiasta, ja miten yritätte selvitä asiasta, saa samalla itsekkin "vinkkejä". :)

En jaksa edes enään valittaa meidän öistä, ilmoitan kun menee paremmin! :D Sillä meillä viime yö oli taas mitä oli. Alku yö menee aina hyvin mutta äheltäminen alkaa aina siinä 4-5 aikaan ja loppuu n. 7 aikaan. Siitä haluan päästä eroon! J on ollut mun äidillä 2krt yötä ja 1 kerran niin että olen ollut mukana, kaikkina noina 3 kertana J on nukkunut _hyvin_ en kyllä ymmärrä mistä moinen johtuu, ja kotona sit tota ähkimistä/puhkimista ja tutin laittoa koko yö :/

Onnekis huomenna neuvola, saa nähdä mitä hän tuumaa asiasta, kun tätä on kuitenkin kestänyt jo 2-3 kk :|

Tänään mennä pitkästä aikaa mamma treffeille. Kivaa nähdä taas muita äitejä :)

Marmotta: Kyllä sinulla taitaa olla rankaa sielä! Mutta onneksi pääset nyt takaisin suomeen, täällä on kuitenkin oma suku lähellä, vaikkaa rankkaa varmasti tulee olemaan yksin Eevan kanssa :flower:
 
Edla ja Repa: Meillä joo tuttia otetaan pois ja laitetaan takaisinkin, mutta unissaan ei aina saa sitä kohdilleen, kun on oikein päin vaan toisin päin. Ja joskus tutti tietty on toisella puolella pinnistä. Ja eniten nyt vaivaa se, et poika on kääntyneenä selälleen, kun nukahtaa mahalleen. Eli "nukahdin sängyssä, heräsin keittiössä" -ongelma. Yritän kans öisin aina hiipiä hiljaa ja toimia mahd. pimeässä ja eleettömästi ettei poika virkistyis. Mutta toi toissaöinen ei nyt johtunut mistään virkistymisestä, sen verran mäkin poikaani tunnen :) Oli varmaan vaan niin kova kipu siinä hampaassa, että huudatti. Panadolia oli annettu illallaklo 19, mutta eihän se oikeesti koko yötä vaikuta jos oikeesti sattuu. Ja kun en haluisi yöllä virkistää poikaa niin panadolin anto pimeässä on haastavaa ja siks en sitä sit lisää keskellä yötä antanu. Poika oli saanu tuolloin sunnuntaina broileria uutena, joten voihan se olla, että sekin masua vaivas. Tosin eilisestä broilerista ei tullu mitään. En tiedä. Viime yönäkin heräiltiin, mutta vaan yks syöttö ja muutkin meni kääntämisellä ja tutilla ohi. En siis tarvinut keittämääni teetä :)

Edla
: Meillähän ei muuten toimi tuo lainkaan et äiti makoilis esmes sängyllä ja poika leikkis vieressä leluillaan :) Nounounou. Myös huomio pitää olla E:ssä...

Meillä ehdoton laulusuosikki on omakehittelemä Nalle-laulu sitterin lelukaaren nalleista. Poika menee ihan sekasin, kun alan sitä laulamaan :D

Carmen:
Voit hyvin käyttää sitä nannin jauhetta vaikka onkin ykköstä. Pohdin samaa täällä pari kk sitten ja sain neuvolasta ja Nestlelta ohjeen, että siinä kakkosessa on vaan rautaa enemmän ja jos syödään jo kiinteitä niin sieltäkin sit tuleesitä rautaa. Vieroitusmaito on tosiaan tuo ennen oikeeta maitoa annettava litku. Rahastusta sanon minäkin...
 
Marmotta :hug: ...harmi tuo sun tilanne....

Jenni :hug: :heart: , tuo rakenneultra jännittää aina, hyvä kun kaikki oli ok.

Meillä Edith on unilla, onneksi, jos vaikka tänään onnistuisi muskari, kun neiti olisi hiukan nukkunut ennen sitä....viimeksi oli ihan kuutamolla siellä repukka :( ..kun oli niin väsynyt....välillä tuntuu, et onko mitään järkeä raahata pientä vauvaa harrastuksiin....ehtiihän tuo myöhemminkin....ei sitä ennenvanhaankaan raahattu joka paikkaan...ihan hyvin kehittyivät ja sosiaallistuivat pelkissä kotioloissa.....sori nalkutus :ashamed: ....joskus vaan tuntuu, et me aikuiset hömpötämme liikaa :eek: .....

Poika...mie keitin tosi pitkään pulloja ( pojun)....nyt keitän tytyn tutit vielä...lähteepähän pöpöt pois.....vesi....olen miettinyt, et alan antaa vettä soseiden kans mukista...pitääkö vesi keittää???

Suosikki laulu...jäniksellä pitkät korvat...ja pitää leikkiä myös mukana :D !!

Naukuri...en saanut pöytää, kova ruuhka....sauna täynnä kirpparitavaraa, kun hain jo anopin varastosta pois |O .....
 
Matami: Mä jätin just toissaviikolla muskarin väliin sen takia, kun meni pojan unien kanssa ristiin. En ruvennut kikkailemaan mitään vaan ajattelin suosiolla just noin, et vauvan ehdoilla mennään ja kyllä sitä ehtii. En viitsinyt väsynyttä vauvaa sinne viedä. Harmi, ettet saanu pöytää vielä. No toivottavasti saat pian! Onks siellä 2 viikkoa se aika joka pidetään vai valitaanko päivät itse? Sinänsä mukava kuulla, että siellä on ruuhkaa, koska sehän tarkottaa, että siellä on paljon tavaraa :) Yhden keinuhepan näin siellä kesällä ja vieläkin harmittaa, kun ei napattu mukaan. Tosi hyväkuntoinen oli ja edukas. En tiedä mitä liikku päässä. Ei vissiin mitään :D

Tutista vielä, et mahallaan ollessaan poika vielä saa tutin laitettua itse takaisin suuhun, jos se vaan on lähellä. Yleensä sen vaan on joku käynyt heittämässä toiselle puolelle sänkyä. Kuka lie. Kissa vissiin... Pitäisköhän laittaa tutteja ympäri sänkyä, niin et käsi osuis väkisin johonkin tuttiin kun siellä haparoi..? :)

Marmotta: Voi voi. Olipa karu tuomio. No, onneks pääset selvittelemään ajatuksia tänne koto-Suomeen. Eihän sitä tiedä miten tilanne nyt sitte lähtee menemään. Toivotaan parasta! :hug:
 
Voi MarmottaToivotaan parasta! Yksinaista varmaan ja surkea juttu myos pikku -E:lle. 6kk on piitka aika ja toivottavasti edes muisti palais niin etta muistais teidat.

Kurpitsa Hatara on muistini, sainonkin jo pomolle, etta kun palaan toihin niin vain niita yksinkertaisia hommia vaan minulle :D .

Repa Mulla on jo ompelukone esilla, mutta vaippakangas kassissa...Oi milloinkahan, varmaan sitten kun harsot on liian pienet.

Nyt F varmaan luulee etta oon keksinyt piupali paupaliin uuden sakeiston :LOL: , jo puol vuotta laulanut 4 sakeistoa ja vasta eilen muistin pohjukasta tuli sanat porstuasta mennessanne mieleen. Kiitos Se on ihan ehoton tainnutus laulu.

olikohan muuta?

Nyt valmistautuun lauluryhmaan menoon, jos tyty heraa...
 
lc: eipä haittaa..aattelin vain oikaista :) mulla kans aika hapera muisti nykyään ja monesti unohdan matkalla toiseen huoneeseen mitä olin menos hakemaan tai tekemään ja sit pitää pähkäillä jonnin aikaa et muistuu mieleen..jos muistuu.. ;)

tutista: meil on tytön paidas tuttinauhas tutti kiinni ja aika usein saa tutin siitä narusta vetäen hienosti pois suusta..takaisin laittopa ei onnistukkaan yhtä näppärästi..ikävä kyllä..

viime yönä kävin tarjoomas tytölle tuttia 4 kertaa ½h aikana että olis nukahtanut ilman syöttöä mut sit jutustelu muuttui vaativammaksi niin oli sit syötettävä ja kello oli jotain 2 pintaan ja purkillinen maitoa meni ja tyttö nukahti saman tien..nälkä oli kaiketi sitten kun ei tutilla taintunut unten maille..aamulla herättiinkin sitten 5:45 sen tietää kun syöttö on ennen klo 4 niin sitten herätään aikaisin mut jos syö ton 4 jälkeen niin nukkuu pitempään joskus jopa 7:30 asti..

mut nyt pitää mennä leikkimään esikoisen kanssa :wave:
 
Marmotalle unohtui aamusella antaa :hug: Melkoisen kova ennuste :/ Toivottavasti muisti sisältää teidät sitten kun osittain palajaa...

LC: Sama meininki..kankaat tossa odottaa leikkaajaansa ja konekkin vielä muuttokuormassa :kieh:

Matamim.En keitä enää vettä. Pari kertaa keitin tossa kun alettiin sitä maistelemaan muutama viikko sitten,mut sit totesin et toi poika on syönyt niin paljon kaikkee epämääräistä..tai nuoleskellut,et turhaa sitä vettäkään enää on keittää :D Mutta ymmärtääkseni se on ihan ohjeistettukkin et keittämisen voi lopettaa kun aloitetaan kiinteitä syömään =) Minä oisin halunnut poikaa muskariin ilmottaa mutta tota ei kertakaikkiaan voinut viedä silloin ihmisten ilmoille väsyneenä saati että olis pitänyt sen kanssa touhuta :eek: No nyt ei oo enää niin känkkä,mutta vieläkään en viittis päikkäreitä siirtää,kun siitä tulee sanomista. Ja aina noi menot osuu uniaikaan :kieh: Ja onhan se niin,että ei nuo kauheesti vielä siitä harrastuksesta irti saa,hetken ilo tietty,mutta samaa voi harrastaa täällä kotonakin. Äipälle vaan ois kiva nähä muitakin mammoja jne...
Nyt kun poika tosta kasvaa niin haluisin jossain jumpassa ruveta käymään. Viimeistään ens keväänä sit muskariin,jos ei muuta =)

Tutit keitän satunnaisesti,ikäänkuin perusteellinen puhdistus,pulloja meillä ei olekkaan.

Käytiin pojan kanssa pikku lenkki kun piti niin ihmeellistä kitinää ekoilta päikkäreiltä herättyään. Kiltisti se rattaissa nököttää ihan hiljaa :D Ja nukahti sit hiukan etuajassa tokille päikyille sinne rattaisiin. Saas nähä miten uinuu,vaippakin varmasti märkä,kun oli tarkotus vaihtaa ennen päikkyjä jos olis kotio keretty.

Oonko aavistuksen laiska kun en jaksais liikkuu täältä kotoa mihinkään :ashamed: Siis ajattelen aina et huomenna lähden bussilla kaupunkiin tai käymään kaverin luona,mutta varsinkaan sinne kaupunkiin ei tuu lähettyä millään. Asiaa olis kyllä. Työkamujakin vois moikata jne. Mut sit aina rupeen ajattelemaan et bussissa kuitenkin takastullessa ruuhka,vaikee mahtuu rattailla,mitenköhän poika viihtyy,alkaako känkkäämään,pitäis mennä kaffilaan tissittelemään,ei jaksais...ja sit enää hotsita lähtee kylille ollenkaan :D Ennen asuttiin keskustassa,niin siitä tuli joka päivä käytyä kaupoilla tai kahvilla. Kyllähän tota lenkillä tulee käytyä,mutta muita ihmisiä olis kiva nähdä :kieh: Jos vaikka huomenna urheilis kaverille kylään :p
 
Repa: LÄHTEE!! Nyyh. Kampaajallakin viime viikolla katsoin kauhulla miten paljon hiuksia siihen sen kampaan jäi. Se kyselikin et ootko huomannu hiustenlähtöö? Ai olenko???? :LOL: Meinasin revetä nauruun, mutta sanoin vaan hymistellen et joo, johtuupi siitä et kotona on vajaa puolivuotias napero :D

Matami: En mäkään keitä nokkamuki vettä, kun saa kerran noita kiinteitäkin. Lasken vaan mukiin tosi kylmää vettä.
 
tutista: Meillä on sama kuin kurpitsalla, tutti nauhasta yleensä vetää tutin pois, ja laittaa kyllä takaisin suuhun, mutta menee yleensä väärinpäin, eli ei sinänsä vielä osaa itse tuttia takaisin laittaa.

Repa: LÄHTEE! Hiuksia lähtee vieläkin vaikka millä mitalla :| Ja loppua ei näy!

Ja asiasta, toiseen tänään Julia kääntyi ensimmäset 2 kertaa selältä mahalleen! :heart:
 
Mäkin ehdin vihdoin nettiin.
Meillä tuntuu nämä tiistait olevan yhtä härdelliä, kun käydään aamupäivisin perhekerhossa. Esikoisen on saanut sieltä hyviä kavereita, joten yhtään kertaa ei saa jättää väliin. Joskus tekis kyllä mieli vaan jäädä kotiin... on se semmosta rehaamista Ompun kanssa. Neiti kun ei suostu kerhon pihassa nukkumaan kuin 30 minuuttia... hän on todella tarkka nukkumapaikasta ja nukkuu parhaiten omalla kuistilla. Toisaalta onneksi yleensä on mahdollista olla ihan vaan kotona päikkäriaikaan, jos ollaan reissussa niin hyväksyn tosiasian että 45 min on maksimi. No kerhossa askarreltiin isänpäivälahja, joten on sekin nyt tehty.
Pullojen keitosta piti kommentoida, etten ole keittänyt kyllä enää aikoihin. Silloin aluksikin keitin vain 1 kertaa viikossa. Näin meitä kätilö ohjeisti :D
Kohta tarttis mennä ulos lehtisavottaan. Taustameluna voi kuunnella Hornettien jatkuvaa lentämistä... mahtaa puolustusvoimilla olla rahaa bensaan :saint:
-Omppuliini
 
weiss
Hajoo pää päivää!!!!

Täällä ei flunssat vaan parane! PRKL! Pienellä nous eilen uudestaan kuume, että ei ilmeisesti antibioottikuuri pure ja isompi makaa kanssa 39 kuumeessa! Koko vkonlopun on saannu valvoa ja korvat on tukossa itkuista. Huomenna molempien kanssa lääkäriin.. :headwall:

Keitän pullot n. 1x viikko. Ja Nannin jauhe käytössä. Tuttia ei täällä syödä enää kuin harvoin nukahtamis pisteessä, muutoin sylkäsee pois tai sitten vaan rahnuttaa ikeniinsä.
Marmotta: Voi kun vois jotenkin auttaa, mutta ainakin olet ajatuksissa! :hug:
Jenni: Itku pääs, niin ihania oli uutiset! :heart: :heart:

Palaillaan ehkä sitten, kun täällä helpottaa.. |O :p :wave: :kieh: :headwall: :D
 
Uusi mammeli ilmoittautuis joukkoonne.. jos tänne aktiivisten väliin mahtuis/ehtis joskus jotain naputtamaan ;)

Meillä on 24.5. syntynyt tyttö, oikein ihana ja helppo -enimmäkseen ainakin. Tissimaidolla ollaan tähän asti hienosti jaksettu, nyt viikon verran maisteltu perunaporkkanamuusia ja illalla velliä, aluksi oli tosi innostunut lusikasta ja itse piti lusikoida.. nyt tuntuu että takapakkia ja suu pysyy kiinni ja kitisee, pullo ja velli sen sijaan on ruvennu meneen hienosti (tai siis eilen meni hienosti ;)). Kääntyy hienosti selältä mahalleen, ei osaa palata vaan kitisee kunnes äiti pelastaa.

Tuttitouhut on iltaisin just tota, et kun väsyttää, pitää hieroo silmiä ja tutti siinä touhussa menee hukkaan, eikä millään jaksa sitä itse sit etsiä vaan pitää mennä laittaan tutti takas. Päivisin löytää tutin jos on lähettyvillä ja osaa sen itse laittaa suuhun. Yöllä sitä joutuu mennä nykyään laitaan joskus 100kertaa takaisin sen suuhun ja sit heti jatkaa uniaan.. Tuttia keitän nykyään vain joskus, pullot olen keittänyt joka kerta, mutta mehän vasta aloitellaan noita pullotouhuja..

Hiusten lähtöön: mulla lähti AIVAN järkyttävästi, suihkun ritilä mustana hiusten pesun jälkeen ja tukkoja joka kerta kun vedin sormia hiusten välistä, kampaaja ei suostunut leikaan sellasta mallia kun halusin, sanoi että hiusraja kuultaa jo ja näkyy entisestään jos leikataan lyhyempi.. Ostin Kerastasen Specifique Bain prevention shampoon ja sit sellasen litkun jota laitetaan joka ilta päänahkaan, litku on samaa sarjaa ACTIVEUR 7. Oli kallista, mutta auttoi! Nyt mulla jo kasvaa uutta vauvahiusta hiusrajassa ja hiustenlähtö on vain ikävä muisto..

Nyt tuo mun helppo kitisee väsyään ja pakko tehdä jotain...
 
Nyt on sitten käyty Nikon kanssa Bailatinossa ja oli tosi kivaa :D Varattiin Edlan kanssa ens viikolle uudet ajat tunnille.Kiitos Edla seurasta ja et "patistit" mutkin tunnille!!!
Tarmoa ja energiaa täynnä lähden pojan kanssa ruuan laittoon ja laulelen lattareita...
 
Hei ystävät, niitä isänpäivälahjaideoita oliko millaisia? En muista enää mitä kirjoittelitte... :| Vähän myöhässä raksuttaa, mutta minkäs teet :) Löysin kivan mukin, mutta sen tilaus olis kestäny 2vk, ni se siitä. Siihen olis saanu valita tekstiä tai kuvaa. Pää lyö ihan tyhjää eikä tuosta nassikasta sitte kuitenkaan ollu avuksi vaikka koitin kysellä mitä haluaisi isälleen ostaa... ;)

Tervetuloa ilonaS08!! :flower:
 

Yhteistyössä