TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HELMIKUUSSA

kurpitsa: Meillä sama juttu tuossa seisomisessa. Varvistaa vaan, ei osaa laittaa painoa koko jalalle. Balettitanssijasta mekin aina puhutaan :) Joskus saattaa laittaa myös kantapään maahan, mutta harvoin. Ei kyllä kovin usein seisotetakaan, kun niin varvistelee. Mut aina välillä. Ja itsehän tuo ei nouse vielä minnekään :D Lääkärikin 8kk neuvolassa ja allergiatesteissä asian huomasi, mutta ei sanonut siitä mitään. Oletan siis, ettei ole pahaksi. Meillä se 10kk neuvola on parin viikon päästä ja siellä olin ajatellut asiasta kysäistä. Tai siis ei tuo meitä haittaa, mutta kun siitä aina joku tuttu huomauttaa.
 
Repa, mä olen saanut kommenttia tyyliin "siis kyllä meillä nukahtaa kun laitetaan ihan sänkyyn vaan ja valot pois, jo on ihme kun teillä ei muka toimi.." Että ihan kun mä itse tän aiheuttaisin tahallani tai että olis jotain vikaa, kun Eeva ei nukahda niinkun kaverin kullanmuru. Olen toivottanut tervetulleeksi tänne Eevan uniaikaan "laittamaan ihan vaan sänkyyn". Stana..

Maito.. en mie ole ajatellut koko asiaa vielä. Mä juon rasvatonta enkä sitäkään kyllä tarpeeks, kalsiumia saan pillereistä. Mut kai Eeva sinistä ainakin alkuun. Jogurtit ja muut meillä on aina ihan perusrasvaisia kuitenkin, en tykkää rasvattomista.
 
Marmotta.. joo,kun nää immeiset oikeesti luulee,et mikä toimii heillä,täytyy toimia myös muilla... |O Mulla on kaikki periaatteet karissu,meen sieltä mistä aita matalin. Ei tohon mikään auta,aika ehkä....

Missä Edla-mamma?? Onks mul menny joku ohi...onko reissussa tms...?

 
neuvolantätsystä Meillä ei myöskään tätsy ohjeista eikä kerro juuri muutakaan ellen itse kyseleä. Ja aika usein en jaksa alkaa edes kysellä. Tuntuu, että saan vastaukseksi joko "joo joo" (sillai pää kallellaan :D) tai "se on ihan normaalia"...kysympä mitä hyvänsä. Ärsyttää kyllä...olis kiva jos tätsy vaivautuis joskus kertomaan esim. mitä 10kk ikänen muksu voi jo osata jne. Herttainen tätihän se on ja 30v. tehny työtänsä, siinä ehkä syykin tuohon, ettei jaksa selittää asioita. Noh, eipähän ole ainakaan neuvolan vika, jos Jessi kasvaa kieroon :LOL: , kun en sieltä mitään hassuja kokeilemisen arvoisia vinkkejä ole saanut :D.

majj Nuo monen tunnin yövalvomiset on ärsyttäviä :( . Meillä Jessi valvoi klo 4.30-6.00 ilman syytä. Kauhee meininki sillä tuntui sängyssä olevan. Reilu 30min notkuin sängyn vieressä puolinukuksissa ja loputa otin viereen. En vaan saa nukuttua, kun neiti pyörii ja hyörii viekussa. Toissayökin oli meillä tosi levoton. Toivotaan parempiunisia öitä :)!
 
Naukuri, Repa eikös se B-hepatiittirokote olis ihan ok-jos ilmaiseksi saa. :) Mä otan nyt E:lle, esikoiselle ja itselleni AB: n koska sitä Thaimaan matkaa suunnitellaan. Otetaan sit kun E on vuoden täyttänyt. Marmotta oliko sun Eevalla tuo rokote siinä rokotusohjelmassa -mikä italias oli? Aika kallis on rokote, mut pelkkä A ei riitä musta jos matkustaa -eihän sitä tiedä mihin pieni itsensä teloo ja joutuu jonnekin paikattavaksi. Toivottavasti niin ei kuitenkaan käy.

Edlaa, Neminkaa ja tosiaan aaoo:ta mäkin kaipailenHu,huu :wave:

Carmen pääsitkö reisuun?

Kriisi jännää et teillä jo kävellään -meillä ei osata kuin mennä takaperin :) mut kohta varmaan etuperinkin. Eiks uhmikset oo kivoi - musta tuntuu et hiukset lähtee pääst jo senkin takia. No, onneks pikkunen on ja tekee mitä äiti haluu. :) hetken

Kurpitsamuistitko soittaa? meillä ei varpisteta, mut meillä ei osata ottaa kyllä askeleitakaan viel. Seistään ja huojutaan :) jos pitää kiinni kainaloist. kohta tulee 9kk täynnä. Ei myöskään kontata kuin vähän takaperin. Takaperin liikutaankin.

Sokeri mä saan miehen kanssa tästä tappelun aikasek. Musta jos aikuinen syö ei lapsen tarvii syödä. Lapsest saa niin helposti pulleen eikä se oo kiva ei. Mä karsin kaikki mahdolliset -trippiäkin on sokeritonta ja vain sitä juodaan meillä. Kerran sanoin neidille et siks vaan sitä kun siin ei oo sokerii. Vataus oli et en mä sitä sitä ainakaan haluu :) Neiti rakastaa herkkuja :p kukapa ei. Ja kyllä meilläkin syödään, mut liika on liikaa.

Mut nyt voisin lopettaa hetkeks ja lähden oikeesti niille kutsuille. :wave:
 
Piti ensin lukaista taas teidän kirjoitukset läpi, kun parina päivänä on tullut vähemmän netteiltyä.

Täällä meillä päin on taas vesirokkoa liikkeellä. Tosin ei viel meidän perheessä kellään. Tosin esikko on sen jo kerran sairastanut ja keskimmäinen on ollut roketetutkimuksessa mukana.

Remppaa pukkaa edelleen päälle. Tänään tosin välipäivä, kun isäntä lähti mun isän kanssa mettään puita kaatamaan.

Meillä kans ei paljon tule neuvolasta ohjeita noihin ruokajuttuihin. Luottaa sit meidän maalaisjärkeen vai meinaako, että menee vanhalla rutiinilla jo vaikka ollaankin välissä muutettu ettei tämä nykyinen täti tiedä noiden vanhempien lapsien vauva-ajasta muutakin mitä papereissa lukee.

Vauvakuumeisten puolella kävin vakoilemassa :LOL: Eikös SONJA R käynyt joskus kirjoittelemassa tässä meidän pinossakin ???? Nyt oli ainaskin testannut plussan.
 
juu, vähän on hiljasta ollu viime päivinä..kaikki on vissiin nauttimas aurinkoisista päivistä ulkosalla..
mä en saanut itteäni vaunuilemaan mut tyttö meni toisille unille tonne ulos äsken..olis vaan niin paljon tekemistä tääl sisäl, ei tiiä edes mist aloittais..

niin ja sain ajan sinne psykiatrille..kolmen viikon päähän..tästä se sit lähtee, ans kattoo näkeekö se pintaa syvemmälle..edellinen lekuri ei nähnyt..

mut jos söis ton kanankoiven tost suihin ja mensin kaappien siivoukseen..oon niitäkin siivonnut jo monta viikkoa jokunen päivä silloin tällöin, loppua ei näy..
 
Merika,Joo,meinaan ottaa sit sen hepatiitin kun lähetään jonnekkin reissuun,pojalle ja itselleni... mut en viiti sen takia ravata pistättämässä ipanaa,et on ilmanen,kyl se sit saadaan maksettua ;)
 
No eihän me uimaan päästykään, kun mummu tuli kipeeks ja sen piti ottaa neiti. No, käytiin sitten pulkkamäessä ja retkellä aurinkoisessa ilmassa. Ihan kivaa oli. Se on vaan hankalaa kun neiti ei viihdy kauaa rattaissa eikä pulkassa. Nytkin sitten mennä konttas siellä lumessa. Ai että on ihanaa kun oppii kävelemään. Vauvakeinussa nauro ihan kauheesti =)

On kyllä tosi moni hävinnyt ja vähentänyt kirjottelua. Tietysti on työt tullut kuvioon monella jo. Ei meitä kovin kauheesti enää ole jotka jaksaa/kerkiää päivittäin kirjotella.
Carmenia kanssa mietin, että ovatko parantuneet ja pääsikö reissuun?
 
Arvasin että nousee hirvee älämölö punasesta maidosta :LOL: hyvä - niin oli tarkoituskin. Enpä enään kommentoi koko asiaa enkä palaa enään tälle palstalle, on ruvennut tympiin koko kerho kun aina saa rapaa niskaan. Hyviä jatkoja, pitäkää itsestänne huolta ja avarin silmin eteenpäin - elämä on suuri valo - täynnä monivärsiä upeitä säkeitä. :wave:
 
Kirsikkatomsku...et kai nyt poistu ....miä ainakin sanoin vaan, et minust se maistuu kermalle...en usko tosissaakaan et siitä olis haittaa lapselle :eek: ...miun esikoinen 18v ainakin on terve nuori mies ja on saanut pienestä asti punaista maitoo...jokainen taplaa tyylillään....varsinkin lasten hoidossa/kasvatuksessa ei yhtä ainutta oikeata tapaa todellakaan ole =) !!!...miä olen kyllä harmissani, jos katoat....sulla on tosi hienoja kommentteja ja huomaa, että et ole ihan untuvikko ;) !!!
 
Hei Haloo, kanssa sisaret. Täällähän on tarkoitus vaihtaa ajatuksia ja mielipiteitä eikä heittää rapaa kenenkään niskaan. On paljon asioita, tyylejä ja tapoja (lapsuudesta opittuja) ja lisäksi neuvolat antavat vielä erilaista ohjeistusta. Joten kenenkään ei pidä ottaa henkilökohtaisesti, jos joku sattuu olemaan jostain asiasta erimieltä.

Meillä siirryttiin syksyllä kokonaan rasvattomaan maitoon, kun neuvolassa olivat huolissaan ton eskarilaisen nousussa olevasta painosta. Siihen asti lapset joivat kevyt maitoa.
 
Juu vaihdetaan ajatuksia jatkossakin...mielipiteitä saa olla....olis kyllä aika tylsä pino, jos kaikki oltaisi samaa mieltä asioista...keskustelua pitää viritä...positiivisesssa mielessä...näin minä ainakin olen kokenut täällä kirjoitellessani =) !!

jossu...hieno painonpudotus =) !!
 
Joo onhan tuo paino alkanut pikku hiljaan putomaan vaikka koko syksyn junnasi paikoillaan. Ollaan miehen kanssa yhdessä päätetty muuttaa meidän ruokailu tottumuksia ja molemmilta on ihan kivasti lähtenyt putoomaan. Nyt kun viel sais itseään niskasta kiinni ja sais liikuntaa lisättyä niin tulokset vois olla tostakin kannustavampia.
 
Marimint: Jep toivotaan niitä parempia öitä! :D

Kirsikkatomaatti: Et kai vaan tuan maito asian takia täältä lähde? :eek: Sehän on vaan hyvä kun kaikilla on eri mielipiteitä eri asioista! :)

Täällä on kans aivan mahtava ilma ja mentiin tänään ulos kun ei enään eilen eikä tänään ollut kuumetta! :) Pitkästä aikaa olin vaunuttelemassa... Varmaan nyt kun tulee kesä ja kevät tulee taas enemmän oltua ulkona.. :)
 
Mielipiteitä on mukava vaihtaa ja tehdään niin jatkossakin! Jokainen saa olla ihan mitä mieltä vaan, niinkun mun mielestä tästäkin maito-asiasta on hyvin vaihdettu kokemuksia/ mielipiteitä =) Mä tykkään tästä meidän pinosta! Harmi jos KirsikkaTomaatti on eri mieltä :(
 
moikka.

pikakurkkauksella tänään!! Mua ei ollukkaan kukaan kaivannu, vaikka en oo hetkeen kirjottanut :LOL:

Jossu:
painotiedot päivitetty! Mulla paino sahaa tällä hetkellä + - 500g. Mutta hyvissä lukemissa ollaan silti.

Maito: en oo asiaa vielä sen kummemmin pohtinu. Meillä on neuvola parin viikon päästä, joten siellä sitten varmaan asiasta saa jotain infoa.

mun miehet on ollut eilisestä saakka reissussa ja kyllä on muuten orpo olo. Mä oon ihan ikävissäni täällä! Tuntuu että perjantaihin on niiiiin pitkä aika. No, nyt ainakin saan sitä OMAA AIKAA!

me keksittiin ehkä miehen kanssa syy noihin pojan levottomiin öihin. Voi olla että tavallinen kaurapuuro aiheuttaa niitä.. Nyt kokeillaan viikko vauva puuroilla ja katotaan kuin käy..

Mä oon kanssa sillä kannalla että mielipiteitä pitää olla ja niitä saa vaihtaa!!!! Ja kaikkea mitä ihmiset kirjottaa ei välttämättä kannata ottaa tosissaan.. Esim noi imetysjutut alussa tais olla aika kuuma peruna.. Mutta jokainen tablaa tavallaan!!

nyt odottamaan kaveria kylään-
 
Kirsikkatomaatti Älä nyt vaan tuon maitokeskustelun takia katoa minnekään :eek:! Ihan asiaa olit aiheesta kirjoittanut. Asioistahan täällä vaan vaihdellaan mielipiteitä ja ajatuksia, ei kukaan varmasti henkilökohtaisesti pahaa mieltä halua toiselle aiheuttaa. :ashamed:

Aivan ihana ulkoilusää ollu tänään. Oltiin Jessin kanssa tunnin lenkillä ja kotiin tulessa käytiin leikkikentällä keinumassa :). Oli kivaa!
 
Kirsikkatomaatti älähän nyt katoa minnekään -hyvähän se oli kun otit maidon puheeksi --saatiin taas keskustelun aihetta maito, sokerit jne. Mäkin kiinnostuin niist proteiini jutuis ja katselinkin jo Ktl:n sivuja. Kiloja olis viel tiputettavana.

Mä tykkään tästä palstastaootte ihania. :hug: kaikille

Birdie me tiedetään et sä oot töissä :D

Jossu sä oot ottanut oikein spurtin-siistii. Meille olis muuten toi vesirokko tervetullut, mut ei oo nyt kellään tutulla ja pikkunenkin on jo niin iso et vois sen saadakin. Esikoisen pitäs saada--mitän vanhemmaks tulee sen ikävämpi se on. Sonja R kuulostaa tutulle.

Mä tuhlasin rahaa vaatekutsuilla ja perjantaina on mulla kutsut. Mut taas pitää mennä. :wave:
 

Yhteistyössä