TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HELMIKUUSSA

heips. alotetaanko uus pino???

TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 TAMMIKUUSSA
KILOKERHO 1.8.-31.12.

PUDOTTAJA & TAVOITE & TILANNE 14.2.

katrinainen 8kg /-3,5kg
kriisi 18kg /-9kg
Carmen 11kg /-1kg
merika77 17kg /-9,5kg
birdie81 2,2 KG/- 2,2kg (20.2 uusi tavoite - 3kg)
naukuri 5kg /-3,7kg
Marmotta 5kg /-5kg (11.11)
Matamimimmi68 7kg /-2kg
Keilis 12kg
kurpitsa 5kg /-3,4kg
London Calling 10kg /-3kg
Jossu-71 24kg /- 3kg
santtra 4kg
eeti 8kg /-5kg
hannanna 5kg /-1kg
weiss 6kg /-1kg
Böö-78 6kg / -3,5 kg
Edla-Mamma 20kg/-4kg
majj 5kg /-5kg (15.10), uusi tavoite 4kg /-3½kg
Pipsa Possu 10kg
Annaliina73 10kg
liukumiina 5kg
poika04&08 10kg/-9,5kg

WEISS: tärkeän asian otit esille!!! Ja hyvä kun kerrot miltä susta tuntuu!!!! Älä yhtään häpeile kertoa mitä sulla on mielen päällä!!! Sitä varten me ollaan täällä, jotta tuetaan tosiamme!! Ja oot tosi sitkeä sissi kun oot noin hienosti selvinnyt tosta tilanteesta!

Meillä vointi alkaa paranemaan. Itte en oo oksentanu eilisen jälkeen ja ruokakin pysyy jo sisällä. Olo on koko ajan megakuvottava, mutta siitä huolimatta koitan syödä ja juoda. jospa tää tästä.

Pojan vointi on myös paranemaan päin. Tänään ei oo enää oksentanu (koputan puuta) mutta ripulia tulee vielä.. Äskön annettiin kiinteitä ja neljä lusikallista söi + naksuja.. Joten ehkä poikakin alkaa paranemaan!!! On jaksanut tänään kuitenkin leikkiä jne. Vähän vaan pelottaa kun ei oo pahemmin tullu märkiä vaippoja.. NO, huomenna mennään varmuuden vuoks neuvolan lääkäritunnille näyttämään poikaa.

Mua puistattaa vieläkin kun luin Jennin synnytystarinan. Kuin voi yhdelle ihmiselle sattuu noin paljon kaikkee kurjaa. Tosi paljon voimia ja jaksamista!!! Ja älä siitä imetyksestä huolehdi! Se ei oo sun vikas että se ei onnistu!! Ja sun lapset tarvii hyvin voivan äidin!!! Ja hyvinhän toi munki muksu on korvikkeella kasvanut.

tähän hätään en muista enempää, jotta mitä piti kommentoida. Mutta kaunis kiitos kaikille taas tsempityksestä..

ja joku haaveili lomareissuta.. mäkin tahdon
 
No johan on taas hiljasta :eek: Meillä täällä kotonakin on hiljasta ku likka on siirtynyt nukkumaan yhdet kolmen-neljän tunnin päiväunet. Pikkutorkut saattaa ottaa niide lisäksi max. puol tuntii vaunuissa tai autossa, ei muuten....
 
Ma en edes tajunnut etta on jo helmikuu ennen kun huomasin uuden pinon. No, hyva etta jostain edes huomaa kuukausien vaihtumisen. :)

weiss, rohkea nainen. Ma ajattelen joskus, etta mita ihmisetkin sanoo sitten kun olen takaisin Suomessa ja pienella paikkakunnalla jossa varmaan napsahtaa se onnettoman yh:n leima otsaan heti. Etta eiko tuokaan ole miesta saanut pidettya luonaan. Ja oon jopa syyttanyt itseani tasta tilanteesta. Mutta yksinhan ma olen Eevan kanssa ollut alusta asti, paitsi 7 viikkoa kesalla. Eika muiden mielipiteilla pitais olla valia, kunhan itse tiedan miksi olen yksin. Siina mielessa kylla onnekas, etta vanhemmat auttaa. Vaikka ei se ole sama asia.. mutta kuten Repa sanoi, niilla mennaan mitka on annettu. Sa naytat kuitenkin parjaavan hienosti kaikesta huolimatta, antaa mullekin uskoa siita etta kylla se siita. Kylla me parjataan. :hug:

Miksei vois olla sellaisia liukuestehousuja? Sellaisia, missa olis polvissa samaa nappylaa kun liukuestesukissa. Meilla ainakin rivaa tossa parketilla siihen malliin, etta olis lisapito tarpeen!

Paivitin Eevan kuvan profiiliin.
 
birdie Kiitos uudesta pinosta.

Minäkin ihan töpinöissäni lueskelin tota vanhaa pino enkä yhtään hoksannut kuukauden vaihtuneen =) Ollut kaikenlaista hässäkkää eilinen ja tämä päivä täynnä.

Vieläkin on ketutus-käyrä korkeella. Kyseessä ei oikeastaan mikään suuri juttu, mutta kuitenkin jotenkin pasmat sekaisin. Koitan saada ajatukset kokoon. Näiden hässäköiden lisäksi olin tänään viel kolarissakin. Tosin meille ei mitään vakavaa sattunut. Olin esikkoa eskarista hakemassa (oltiin kahdestaan liikeellä ), kun yks mies liukasteli autollaan meidän perään. Meidän autoon ei ainakaan alustavasti tullut mitään vauriota, kun osui vinottain meidän vetokoukkuun ja olin liikkeellä tolla meidän "pikku-bussilla". Mies meni iltavuoroon töihin ja pääsee siellä ajaan auton montulle tutkittavaksi. "Syylliseltä" meni puskuri vaihtoon.
 
weiss: Hyvä, kun sanoit miltä susta tuntuu. Mäkin olen ollut yh. Kahden pienen kanssa joten tiedän ettei ole aina ruusuilla tanssimista. Varsinkin kun olet siellä vieraalla paikkakunnalla ettei ole sitä "omaa" turvaverkkoa paikalla. Asuin itse silloin pienellä paikkakunnalla, mutta en onneksi törmännyt ennakkoluuloihin tai osa kavereista tiesivät kyllä miksi olis siinä tilanteessa missä olin. Minun onnekseni vanhempani asuivat samalla paikkakunnalla muuten olisi pääni varmasti hajonnut enkä tiedä missä olisin nyt. Mutta ei enempää kaivella mun menneitä. Tässä sulle vielä muutama voima hali :hug: :hug: :hug:
 
Kiitos uudesta pinosta!

Jossu hyvä et ei käynyt kuinkaan. Mä oon itse liukastellut joskus toisen puskuriin :ashamed: ei kiva ollenkaan.

Mut eipä tänne mitään ihmeellistä. Tänään tuli kelalta postii ja saan jopa kuntalisää yhdeltä kuukaudelta.On se kyllä jännä mennä töihin-ootan sitä tavallaan mut jotenkin se on haikeetakin. Aamut on niin ihanii, saa nukkuu pitkään neiti kainalos :heart: mut onneks tytöt saa olla kotona viel kesän yli. Jännää miten aika on kulunut.
 
weiss olen tosi pahoillani - oli taas sarjassamme näitä sammakoita, joita piträisi vähän tarkemmin katsoa ennen kuin suustaan päästää.. Ihan hävettää, kun aloin asiaa tarkemmin mietimään :ashamed:

Merika ja muut Turussa treffaajat, sovitaan vain aika ja paikka niin me ollaan kyllä pimun kanssa siellä :D
 
Marmotta Semmosia sukkahousuja on olemassa vauvoille, joissa on sekä polvissa että jalkapohjissa liukuesteet. En tosin tiedä missä niitä myydään, mutta kaverin pojulla on useammat semmoiset :). Ihan näppärät varmasti!
 
Onnea hurjasti Jenni :flower:
Olen täysin sanaton sun tarinastasi...kuulosti aivan mun kaverin synnytyskertomukselle ja itkuhan mulla tuli :hug: Hurjat on sun kokemukset kummastakin lapsesta.Onneksi olette kunnossa!VOIMIA
 
birdie: Kiva kun aloiteti uuden pinon ja hienoa jos sielä aletaan olemaan jo vähän paremmassa kunnossa. :)

marmotta: Mun sisko just kertoi että oli nähnyt jossain kaupassa sellaisia housuja vai oliko ne pelkkiä sukkiksia, mutta joka tapauksessa sellasia missä oli polvien kohdalla sitä mitä jarrusukissa jalanpohjissa. :D

Meillä on ollut pitkästä aikaa känkkäränkkä kylässä, en oikeasti muista koska viimeeks olis ollut.. Mutta luulen että johtuu myös siitä että ei saa nyt tissiä pariin päivään.

Meidän neidin ääni on kun palosireeni, näin tähän väliin :LOL: Tuli vaan mieleen kun tossa lattialla kiljuu itsekseen. :D Myös ruokaa on syönyt vaihteeks aika huonosti, musta on tullut vähän laiska ja oon alkanut antaan noita purkki ruokia enemmän ku ite tehtyä.. :ashamed: No mut joka tapauksessa annoin tänään puolet 5kk kasvis sosetta ja puolet 8kk lihasosetta sekasin ja jotenkin sain sen huijattua neidille. J:tä huvittais syödä vaan sitä mitä minä söisin oma ruoka ei ole yhtään kiinnostava. :| :D
 
Weiss: en mä tahtonut loukata, se oli vaan sammakko...Anteeksi, eikä Yh:na olemisessa mittään häppeemistä ole, perheitä ja elämäntilanteita on erillaisia eikä ero ole niin yksiselitteinen asia kun monet kuvittelee..niinkun sanotaan kolikolla on kaksi puolta

kiitos kaikille tsempeistä

 
Meil känkätty koko päivä....ruoka ei ole mennyt....ja äipän pinna kiristynyt :( ...olen yrittänyt katsoo, et olisko niit hampaita vihdoinkin tulossa...mut eipä näy...uskomattoman myöhään jää...majj...meil myös neidin ääni aikas kova...eli kyl noin pienestä kirpusta lähtee hirvittävä ääni....on tainnut tulla kaimaansa Edith Piafiin...ei kyl ihan ranskaa eikä yhtä kauniisti :whistle: :LOL: :LOL: ....kokonsa perusteella kylläkin....Piaf oli 146cm ;) !!

Birdie...kiitos pinon avaamisesta =) !!

Merike...jännää, kun aloitat työt...tuntuu nuo muksut jo isolta...äipät lähtee töihin =) ....miä varmaan aloittelen loppu kesästä nuo viikonlopputyöt....
 
No enpä minäkään lahopää edes ajatellut et olis uuden pinon aika :D Kiitos birdie!! :flower:

majj ja matami: Meillä lähtee kans pojasta ihan hillitön ääni. Sehän ei ole ikuna "pyytänyt" esim. maitoa sillai hissukseen vikisemällä vaan saman tien on vedetty keuhkot täyteen ilmaa ja huudettu ku palosireeni. Sama meno jatkuu edelleen milloin missäkin tilanteessa. Yleensä silloin kun poika ei jaksa olla yksin lattialla tai kun puetaan ulkovaatteita... Meillä matami loppui hampaiden tulo niihin kahteen jotka tuli jo 3-4kk sitten. Ei oo muita kuulunut :)

Hei, hemulikin pitkästä aikaa :) Mitä muuten kuuluu?

Mää oon nyt siitä kurpitsasta huolissani! Kun niin tiiviisti kirjoitteli ja nyt en oo huomannu mitään kuulumisia piiiitkään aikaan. Missä KURPITSA?!?!? Niin ja aaoo?? Joko työt kutsui?

Auh ny soffalle. Söin itseni ihan ähkyksi äsken. Onneks kunnon ruokaa ettei herkkuja, mutta silti. Auh.
 
jenni paljon onnea ihanasta tyttärestä. On teille kyllä paljon vaikeuksia matkalle suotu. Onneksi nyt on kaikki hyvin ja onneksi tytöllä oli jo hienosti kokoakin. :flower: Nyt vaan oikeasti yrität myös itse levätä.
edla-mamma myöhästyneet 30-v. onnittelut.
weiss :hug:
poika teilläkin on hurjia koettu. Paljon :hug: sinne.

Mulla meni lauantaina ihan fiilikset tähän palstaan kun se poisti mun sivun vuodatuksen ja en ole siksi kirjoitellut. piti ottaa vähän henkirakoa.Ikävä teitä kyllä tuli ja kauheasti oli tapahtunutkin. Jotenkin olen ihan sanaton ja valtavan liikuttunut jennin uutisista.Myös weissin puheenvuoro riipaisi. paljon voimia ja hyviä ajatuksia teille yh-mammoille itse en tiedä miten jaksaisin ja selviäisin yksin, joten kaikki kunnia teille.
marmotta koska palaat suomeen?

Meillä ollaan nyt sitten kokonaan luovuttu yötissistä viikko sitten. vaikeuksia ja heräilyjä on ollut, mutta parempaan mennään koko ajan. Jopa yksi täysin nukuttu yö takana.
hampaista ei ole yhtään hammasta meidän neidillä ei...
 
Heips!

Tää oli eilen tooosi poikki. Iski väsymys, kun keittiö alkaa olla valmis. Joulusta asti oon yksin hoitanu lapset ja pitäny Pepin pois keittiöstä ( eli hakenu 200 kertaa päivässä pois ). Nyt sit iski pysähdys. Keittiö on kyllä ihana.

Kaksi hammasta on ja ei ole enempää näkynyt. Samanlailla kun Naukurilla.

Weiss :hug:

Kurpitsasta ja aaoosta olis kyllä kiva kuulla!
 
Huomenta. Täällä taas heti aamutuimiin.

Meillä taitaa poika tehdä lisää hampaita, kun kokoajan pitää olla suussa jotain jyystettävää. Kaikki kelpaa niin lelut kuin omat sormet. Nyt näyttää tunkevan tota sideharsorättiä.

LC teillä näyttäis olevan oikein kunnon talvi. Tuli just äsken uutisissa. Miten on vaikeuttanut julkistaliikennettä toi teidän lumimyräkkä.

Taas tarttis puukorit mennä täyttämään jotta sain lämpöä tupaan
 
Huomenta! :) Mulle iski sit yön aikana nuha, pää ihan tukossa! :D

Viime yö meni hyvin ! Neiti 19:30 nukkumaan, klo. 22 mies kävi laittamassa tutin ja sit heräs n. 00.00 no sit oliki 30min hereillä ( jostain syystä itseä ei edes väsyttänyt ) sit päätin antaa pullosta maitoa joi 150ml ja nukahti saman tien, tais olla nälkä kun ei syönyt iltapuuroa. Siitä nukkui yhtä putkea klo.5 asti ja sit oli n.30 min hereillä ja lopulta päätin antaa neidin olla itsekseen omassa sängyssä ja sinne nukahti melkein heti ja nukuttiin tuonna 8:30 ja varmaan pitempääkin, mutta sisko soitteli että meidän serkku oli saanut yöllä tyttö vauvan, hän oli ollut huimat 10cm auki kun oli sairaalalle mennyt :eek: :saint: ( ensi synnyttjä vielä ) .

Katrinainen: Meillä on oltu nyt perjantaista asti kans yöt ja päivät ilman tissiä, ja heti yöt menneet paremmin. Kun teillä herätään, niin onko Ava kauan hereillä vai nukahtaako hän heti kun saa tutin suuhun? Entä joudutteko kauan esim. silitellä tms että nukahtaa uudestaan? :) Kiva kun täällä on toinen joka on kans ns.samassa tilanteessa niin saa vähä kysellä miten sielä toimitaan jos itesellekin löytyis vinkkiä.. :)

hampaista: 3 tullut läpi ja 2 tulossa vain ajan kysymys koska puhkeaa.
 
Heippa!Tuppaudun tänne teidän ketjuun kyselemään kun en ole vastausta tähän muualta löytänyt.Eli mikä on teidän 8-9kk vauvojen kakkaamistiheys vuorokaudessa?Mulla on 8,5kk poika,ja hän on nyt parin viime viikon ajan kakkaillut 6-9 kertaa päivässä,entisen 1-2 kerran sijaan.Oon huolestunut että oisko tämä oire jostain ruoka-aineallergiasta,tuntuu hurjalta tuo kakkavaippojen määrä.. :|
 
Kylmä ämmä, meillä kakataan monia kertoja päivässä, mutta ei noin montaa. Jos on normaalia kakkaa ettei ole ripulilla, niin luulis että on kuitenkin normaalia. Kannattaa kysästä neuvolasta, jos huolestuttaa.
 
Voi kökkö. Meillä piti olla tänään mammatreffit kolmen muun äidin kanssa, mutta ne peruuntui :( Mua harmittaa ihan vietävästi! Ihan hassua miten tällanen asia voi näin harmittaa? Olin vaan niin kovasti odottanut, kun kahta näistä äideistä en ole nähnyt melkein kahteen kuukauteen ja olis ollu ihana vaihtaa kuulumisia. Kylläpä kävi masentamaan. Vaikka ulkona noin ihana ilma. Haen teetä ja suklaata...
 
kylmä ämmä....aika monta kertaa kyllä teil kakataan :/ ....miun kaverin pojalla oli samaa vaivaa ja selvisi, et on tosi allerginen...kakka oli välillä löysää, mut ei ripulia...eli kyllä pyytäisin tutkimuksiin =) !!

Katrinainen...meil ei oo yhtään hammasta =) ...olis kyl kiva, et alkais tulla jo....

Summer...onnea hienosta uudesta keittiöstä...kiva kun on valmista =) !!!

Me ei taaskaan päästy muskariin :eek: ...nyt jo kolmas kerta :( ...harmittaa...mut tuo muskarin pitäjä on sairastunut, eikä saanut sijaista...tää kerta kyllä kuulema korvataan...no täytyy lähtee päiväl pulkkailee...jos pakkanen hiukan laskee...neiti on jo unila...kun herätin jo aikaisin tuon muskarin vuoksi...

majj...kiva, kun teil yö onnistui... =) ....meil vielä kerran syödään yössä...minuu se ei haittaa...joten annan syödä....
 

Yhteistyössä