TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HELMIKUUSSA

naukuri hyvää meille kuuluu =) On vaan niin touhukas tuo pikkumies,etten paljoakaan koneelle ehdi kirjoittelemaan.Lueskelen kyllä aina tekstejä ja hengessä elän mukana!
meillä mennään kovaa vauhtia ryömimällä kaikkiin suuntiin ja konttausasentokin löytynyt n.1vk sitten eli kohta mennään sitten konttaamallakin.Poika oppi muutama päivä sitten nousemaan itse istumaankin.Kaikki tulee niin äkkiä ja yhtä aikaa,et olen aivan riemusta sekaisin :LOL:
Hampaita meillä nyt 4kpl.Niillä mukava narskutella tuttia ja muuta suuhun pantavaa!

Mites Carmenin odotus etenee?Ihanaa kun itselläkin ois se aika jo edessä :D

Nyt reippailemaan ulos,että saan tuon "vauhtiveikon" tuosta hetkeksi rauhoittumaan!
 
birdieKiitos uudesta pinkasta.

Nonniin; meilläki pudottiin sitten sängystä. Otsassa pieni punanen kuhmu - hyvä mua. Meillä on alkanu tällänen yöfuckingkerho tai miten sen nyt määrittelisi...siis miehen kans tulee vaihdettua kiivaita sanoja unen keskellä kun Maijan kans heräillään. Mies nukkuu maijan sängyn puolella ja sängyn laita on alhaalla sen vieressä - hoitaa yöt... itellä palaa hihat ku pitää tökkiä se hereille. Reppana menee kuiteski aamu varhain töihin. Tosin hän itse on tahtonut hoitaa yöt. :/

MarmottaIhan huippu suloinen tuo Eeva pieni. Kävin ekaa kertaa lukemassa tuolla - valaisi aika paljon lisää. Päällimmäisenä jäi mieleen sellainen "jätetyn/petetyn" ihmisen tunne maailma - noh, sitähän se äittämättä on. Kyllähän kaikki sortui yhdellä kertaa. Oon jotenkin ilonen kun itse oivalsin vasta nyt, että sen sitten kokee todellakin niinkin,eikä pysty millään järkiperäisellä syyllä tuntemaan. :headwall: että kävi näin, koskajottakunjaelitaivaisiksi...loputonta - todella tuskaista luopumista. Kaikki vaan jää totaalisesesti kesken ja on yhtäkkiä caput finito. Silti sinua ei ole jätetty eikä petetty, tuntuu että sekin olisi tavallaan helpompi tilanne tunteiden padon kanssa. Hirveesti hei ajatuksia ja halauksia :heart: Tulkaahan Eevan kans käymään!
 
naukuri ja matami: Minua kans harmittaa aina jos joku tuollainen tapaaminen peruuntuu! Kai sitä jotenkin odottaa että pääsee taas hetkeksi pois täältä kotoa :D Ja matami ei minustakaan 1 yö syöttö ole paha, kun joskus niitä oli vaikka 7 :D

 
Suklaa vähän autto, mutta eihän se jutteluseuraa tuonu... Joo, mekin kuitenkin sen verran paljon ollaan pojan kanssa kahdestaan, että muiden ihmisten näkeminen olis välillä ihan mukavaa. On meillä onneks huomenna muskari ja to nään paria kaveria taas siellä värikylvyssä, mutta ei noissa harrastuksissa tuu sillai juoruttua kunnolla. Siks nää kahvihetket on aina niin ihania, kun nassikat säätää lattialla toistensa kanssa ja itse saa jutella mukavia muiden äitien kanssa.

Hemuli:
Kiva kuulla kuulumisia :) Ja hyvä, että oot pysyny ees lukijana mukana!
 
Huomenia..

Birdie,kiitti pinosta :wave: Kiva että ootte paranemaan päin =)

Kylmä ämmä,Onko kakan koostumus tai väri muuttunut? Ottaisin jo yhteyttä neuvolaan/lääkäriin kun on jo pariviikkoa jatkunut....

Hampaat,edelleen tulematta läpi toi ylähammas... kuultaa sellanen vaalee reuna,mut ei oo läpi. Alhaalta löytyy ne kakas mitkä tuli peräkanaa sillon 6kk iässä.

Vieläkään ei myöskään konttaa... puuhaa ties mitä tuolla lattialla ja kellahtelee selälleen kun kurkottelee ilmeisesti istuma-asentoon... menee tuhatta ja sataa ryömien ja peruuttaa hienosti,tekniikka on huippunsa hiottu :D

Pojalta on ruvennu löytymään omaa tahtoa melkoisesti. Kiukkuaa jos otetaan joku mieleinen tavara pois tai ei anneta mitä haluaa... aikasemmin ei ollu ihan noin kovaääninen :x

Meillä oli eilen karsee iltarumba... Nukkumaan mentiin niinkuin normaalisti siinä puoli kaheksan jälkeen ja viittävaille oli unessakin jo,kunnes jostain sit saikin piristysruiskeen ja alko hillumaan sängyssään... olin niin väsyny ja olisin vaan halunnu tellun ääreen löhöömään et koitin sit nukuttaa viereen ja vaikka mitä :ashamed: No sehän oli virhe,koska poika vaan piristy entisestään kun vaihdoin taktiikkaa hetken välein... Loppujenlopuiks meni siihen et ipana nauraa hykerteli kun olin paikalla ja kun lähdin huoneesta,kauhee huuto. Yhteensä 2h kesti tota showta... isänsä meni sit koittamaan siks aikaa kun vaihdoin yöpukimet päälle kun olin niin vatutuksissani etten enää jaksanu muuta kun painuu pehkuihin. No poikahan ei isäänsä hyväksy rauhoittelijaks vaan kun menin ylös huus niin hysteerisenä että ihan nikotteli :eek: :ashamed: Maidolla sain ipanan simahtamaan sit viereen sekunnissa... puoleen yöhön asti oli levoton,itkahteli vähän väliä,mut sit loppujenlopuiks nukku ihan hyvin ja 8.30 asti... nyt sit vähän koko päivärytmi sekasin.


 
weiss
kylmä ämmä: Meillä kakataan kanssa tosi usein ja useimmiten aamuisin saattaa tulla peränjälkeen neljätkin kakat. Poika on allerginen ja tuo kakkaaminen johtuu ainakin meillä ruokavaliosta. Bataatti ja luumu laittaa aikas hyvin tuota vatsaa toimimaan. Kannattaahan asiaa tutkia ja sulkea pois allergiat ja muut. Ootteko kokeillu uutta ruoka-ainetta mistä vois johtua? Soita neuvolaan niin sieltä laittaa eteenpäin. Tsemppiä!
Poika: En loukkaantunut sulle, kerroin yleisesti miltä tuo tuntuu. Joten nouu hätä. :hug:
Repa: Mie aion jäähä vielä ainakin vuodeksi kotiin tai siihin asti, kun täyttää 2v. Tosin yh:na tuo taloudellinen puoli saattaa ajaa kyllä töihin jo vuodenkin päästä, ellei tuo "lama" vie töitä alta.. Kehitetääs tuota sivubisnestä oikein porukalla, jakaantuu bisnekset ympäri suomea!! :LOL:
Hemuli: Vihjailitko, jotta pieni ihmisen alku olisi jo massussa?? :D :heart:
 
Repa...no olihan teil sit kiva rumba :kieh: ....meil iltaisin ennen nukahtamista melko rauhatonta...ei kyl huudeta...mut riehutaan urakalla...myös yöllä ryömitään ja pyöritään useamman kerran...ja äiti saa karatepotkui selkään :kieh: ...joten unet katkee multa...ja aamuisin oon aikas naatti...pitäisköhän alkaa yrittää tuonne omaan sänkyyn jo :ashamed: ....miä en vaan millää jaksais sitä yöllistä hyppäämistä...ja kun ei tiedä kuinka pitkään oppiminen kestää :/ ...ehkä unohdan asian vielä....

Meillä edelleen syöminen yhtä kaaosta |O |O :kieh: :kieh: ...miul ei enää oikein tuo pinna pidä....eli lihasössöjen kans on ongelmii...oon laittanut makeita sekaan...mut neitii ei huijata :whistle: ....eli ei oikeesti vieläkään syö niitä :eek: ....sylkee ne kaukaloon...ja suu on viivana...minne yritän väkisin työntää...miä en oikeesti jaksa :( ...sit jos joku mamma hehkuttaa kuinka niil syödään hienosti...miul herää oikeesti sellanen raivo, et tekis mieli motata :kieh: :ashamed: :ashamed: :ashamed: ....miä en osaa edes sanoin kuvata mikä soppa tää syömisjuttu on....toi neitihän ei luultavasti saa tarpeeksi proteiiniä :eek: ...9kk on seurantamittaus neuvolas...ne saa sit siel syytellä minuu...kun en saa tuota lasta syömään....kaikkee oon kokeillut....en enää keksi mitää uutta ruokaa tai keinoo...millä tuon neitin sais syömään OIKEETA ruokaa...puurot, jugut ja hedelmät menee...mikää muu ei...on tääkin toisilla on vaikeuksia noiden nukkumisten kans...ja meil tää syömisrumba jatkuu...eikä loppuu näy :'( ...sori taas saman asian ruikutus...mut pakko jonnee tilittää...
 
Matami: Voi ei :( Älä ny itteäs soimaa tuon E:n syömisen vuoksi!! :hug: Eihän se sinusta johdu, jos tyttö on herkkujen perään ;) No ei vaan, hankala asia ja toki olisi varmaan hyvä, että E alkaisi sitä lihaakin syömään vähitellen, mutta muista ettet nyt itseäs tästä syyllistä? Ei ole sinun vika, parhaasi olet äitinä tehnyt ja sinulla on vahvatahtoinen neiti siellä! Toivottavasti valoa näkyy tunnelin päässä pian, ettet ihan epätoivoon vaivu :hug:

Voi Repa, iso :hug:

Näillä näkymien en varmaan minäkään palaa töihin vielä hetkeen. Tai eihän mulla mitään paikkaa ole olemassakaan valmiina, mutta mahdollisesti siihen vanhaan olisin päässyt. Mut saatan nyt kuitenkin olla vähän pidempään kotona. En tosin vielä tiedä kuinka pitkään. Uuden työn haku on joka tapauksessa sit edessä, joten sekin sanelee jonkin verran. Mietin tässä vaan, että pitäisikö isäkuukauden pitämisen jälkeen ilmoittautua työkkäriin..? Tuskin ihan heti saisin alaani vastaavaa työtä. Varsinkaan kesää vasten. Rahaa vaan tulis niin paljon enemmän...
 
Kylmä ämmä meil on poika nyt vähän reilu 8kk ja ollaan siirrytty noihin 8kk ruokiin ja tullu niiden mukana uusia ruoka-aineita se on mail vaikuttanut kakkaan. Ennen kakattiin 1-2 kertaa päivässä mut nyt on tullu 4-5 kertaa. Meil kakka on kiinteetä joten en ole ainakaan viel huolestunut. Olisko kuitenkin parasta soittaa neuvolaan?

Tutti on käytössä nukahtamisessa ja joskus muuten kun tarvii saada suu tukittua :D Joa yleensä vain leikkii ja heittelee tuttia kun on virkeä ja hereillä, väsyneenä laittaa sit tutin suuhun.

Repa kotona oon ajatellu olla sen pari - kolme vuotta. Ei ole kiire duuniin...

Matami :hug: Uskaltaako sulle edes antaa kannustavia sanoja vai mottaatko muakin nenään :D Eihän ne sua siellä voi syytellä ja jos alkavat niin uskon et sanot kyllä suorat sanat. Eiks Edith kuitenkin saa maitoa ja jotain ala lusikalla? Toiset lapset vaan syö kaiken mitä eteen laitetaan ja toiset ei mitään. Äiskältä vaaditaan hermoja kyllä siinä ruoka sodassa... Toivottavsti osaisivat siel 9kk tarkastuksessa antaa sulle vinkkejä tai neuvoja!

Täs mun läppärissä on langaton hiiri josta nyt on ilmeisesti patteri loppu. Oon käännelly tota vehjettä ympäri, ravistellu ja painellu mut en tajua mistä saisin sen auki niin et voisin vaihtaa sen patterin |O en kestä tätä kosketu hiirtä enää yhtään :headwall:
 
Matami.. :hug: Vaikka meillä syödään teihin nähden ok,niin en minäkään erityisesti oota noita ruokailuja. On se sellasta kikkailua suurimmaks osaks aikaa,ja kun ruokailumäärät nous nyt viiteen niin tuntuu et alkaa jo ahistaa pelkkä ajatus syöttämisestä.
Miä en edes aijo opettaa tota ipanaa enää pinnikseen... hankin sellasen oikeen sängyn sitte jahka toi on valmis sellasessa nukkumaan. Mulla kun ei tota selkärankaa kerta ole... ja toisaalta mitä suotta tehä elämästään (lue: öistä) vaikeampaa kun ne nyt jo on :D
Neuvola juu... mua se eukko piinaa yösyötön lopettamisesta,ja repee varmaan liitoksista kun seuraavan kerran ilmotan et juu,edelleen. No kaikkeehan ei tarvis kertoo,mut ihan kettuillakseen vois kuitenkin :LOL:

Meil haisee keittiössä joku,ja paikallistin sen jääkääpin yläkulmaan... sisällä en haista mitään ja pesinkin sen ihan täs vähä aika sitten... AHISTAA...mikä siellä löyhkää :kieh:
 
Niin ja LOMA olis se täälläkin aina mielessä. Tahtosin jonnekin kauas ja lämpimään mut ei tolla miehellä ole lomaa. Mietis täs jo et jos lähtis yksin poikein kans viikoksi jonnekkin mut kun ei toi pienenpi viel nuku öitä niin olis vähän liian raskasta... Parin viikon päästä lähdetään miehen kans kahden Tallinnaan ja loppu kuusta lähden viel kavereiden kanssa Tukholmaan et onhan täs jotain pientä reissua tiedossa :D
 
Jennille ja perheelle paljon onnea! :flower: On teidän perheellä aikamoinen tarina, loppu hyvin kaikki hyvin, kaksi suloista tyttöä.

Marmotta olet kyllä uskomattoman vahva ja pärjäät varmasti mitä tahansa teetkin.

Weiss otit rohkeasti asian esille ja olet ihan oikeassa. Yksinhuoltajan lapsena ymmärrän kyllä mitä tarkoitat. Olet rohkea ja hyvä äiti!

Matamimimmi Olet varmasti kokeillut vaikka mitä konsteja tuon lihan kanssa, varmasti näitäkin mikä meillä auttoi, mutta kirjoitan ne kuitenkin "varalta". Tarkoitus ei ole tuputtaa tms., pystyn vain samaistumaan hyvin tunnelmiisi, kun suu napsahtaa pienokaiselta kiinni.
*siirsin ruoka-aikaa ½ tuntia eteenpäin
*annoin itsetehdyn lihasoseen tilalle valmista sosetta. Minun huolella valmistetut soseet oli ja on YÖK
*parhaiten alkuun upposi Piltin kinkkukasvis, riisibroileri ja kasvisbroileri
*välillä auttoi tuo Repan vinkki luumusoseen sekoittamisesta sekaan
Tsemppiä, kyllä se siitä! Äläkä missään nimessä itseäsi syyllistä, parhaasi olet tehnyt!
 
Meilläkin vielä yösyöttöjä, mutta niin kauan kun siihen ei kukaan anna neuvoja, miten niistä päästään eroon, niin en ota ees vastaan mitään nalkutusta neuvolasta. Eivät tosin asiasta huomauttaneetkaan, mutta neuvoja olisin silti kaivannut. Viime yönäkin meni taas 350ml; ensin 210ml klo 24 ja sit 140ml klo 04. Huaah...
 
Yösyöttö on viel meilläkin. Ihan muutama yö on menty ilman mut yleensä menee 160-180ml noin klo 3-5 aikaan. Neuvolassa vain sanoivat et voit jatkaa kun toi painokäyrä on laskeva joten en ole viel ottanut stressiä. Meil kyl muuten syödään mun mielestä päivällä se 5 kertaa ja ihan kunnolla. Taitaa vain olla pojalla tapana syödä öisin... :/ Ens kuussa taas neuvola joten siel varmasti sit infoavat lisää. Meil esikoinen lopetti yösyönnit itse 6kk iässä niin ei ole tästäkään aikaisempaa kokemusta.
 
Ihan ekana kiitos sukkahousuvinkeista. Tai siis nappylapolvihousuista. Mista ikina. Googlesta sainkin kaivettua esiin merkin, ilmeisesti ainakin Vendilla on ko. sukkiksia. Niita sit metsastamaan kun kotiudun. :)

Kirsikkatomaatti, oon kylla miettinyt etta helpompaa olis jos mies olis vaikka pettanyt. Tai oltais vaan klassisesti kasvettu erillemme. Tai ihan mita muuta vaan kun tama. Nykyhetken ja tulevaisuuden pystyy pitamaan jarjen avulla kasassa ja olemaan ainakin paallepain rauhallinen ja tyyni ja keskittymaan olennaiseen, mutta menneessa puolessa vuodessa ei ole jarjen hiventakaan. Tosi vaikea pitaa faktat faktoina ja kasitella asia jarjella, nyt kun kaikki on tavallaan ohi. Se oli paljon helpompaa silloin kun asia tapahtui, en edes antanut itselleni lupaa alkaa tunteilemaan koska ei mulla ollut varaa siihen. Olis edes joku jolle olla vihainen.

Voi raka. Eeva nukkui aamulla ihan vaan pienet unet, se oli huudellut jotain kun olin suihkussa ja anoppi ei tietenkaan edes kokeillut laittaa tuttia suuhun (silla se nukahtaa aina uudestaan jos heraa kesken unien) vaan kiskoi leikkimaan. Puoli tuntia sitten anoppi halusi nukuttaa Eevan syliinsa ja sanoin, etta paree sit istua siina vauva sylissa seuraavat 2 tuntia, se tarvii unta. Mita viela, hereilla on taas jo.

Pikapikaa viela Facebookista.. muutin ryhman salaiseksi niin, ettei ulkopuoliset nae esmes kuvia eika kirjoituksia. Olis pitanyt aikaisemmin tajuta, etta jos kaikki ei halua vauvakuviaan kaiken kansan nahtavaksi. :ashamed: Jaseneksikaan ei paase enaa liittymaan noin vaan, mutta eikohan siella melkein kaikki olekin (plus pari ekstraa, luulisin). Jos joku ei ole siella mutta haluaa liittya, niin tokihan sit hyvaksyn jaseneksi. Loytyy siis haulla nimella Toukokuun toivotut.
 
voi Marmotta täällä märisen kun luin kirjoituksesi, iso :hug:. Ihana kuva E:sta, suloinen kuin mikä.

Yösyötöt annoin periksi puol 5 tänä aamuna, yritän sinne 5.30 tai kuus ennen kuin annan tisua, mutta sydäntä särkevä ja naapurin hermoja raastava itku pääsi niin oli pakko. Sitä ennen olin noussut pinniksen viereen rauhoitteleen sen seittämän kertaa |O . Nyt oon väsy.

Meillä oli kyllä huippu päivä eilen, tein lumiukon tytälle takapihalle ja sit käytiin kahdesti puistossa, ensin kaksistaan ja sit vielä alkuillasta miehen kans kunse tuli aikaisin töistä kun nioden toimisto suljettiin lumisateen takia :D . Nyt lumi sulaa kauheeta vauhtia tuosta meidän takapihalta kun aurinko paistaa. Illaksi ja yöksi on luvattu pakkasta.

Ai niin Kakka asiaa, meillä kans voi tulla kahdet kakat peräkkäin, ei joka päivä mut noin 3 kertaa viikossa. koostunus on löysästä kovaan.

ja toinen hammas pilkottaa :heart:

Matami
Meillä taisteltiin lihan kans noin kuukausi, kokoliha maistuu paremmin ja kana, mutta tosi sileenä. vasta nyt voipi maistella vähän jauhelihaa... :hug:

Nyt touhuun!
 
Repa Siitä hajusta. Olisko mahdollista, että teillä olis päässyt hiiri johonkin kaapiston tai seinärakenteiden väliin? Kokemusta on niiden aiheuttamasta pahasta hajusta niin meillä kotona kuin vanhempieni luona. Jos kyse ko. jutusta haju häviää noin vkon kuluessa. lohduttavaa :)
 
Aivan mahtava ilma! B) Oltiin pulkkailemassa J:n kanssa ja jäälläkin vähä käytiin, mutta pelotti niin kovasti että tultiin aika pian takaisin maalle. Vaikka onhan tua jää varmasti jo aika kestävää kun autojakin oon nähnyt sielä menevän.

matami: Älä todellakaan itseäsi soimaa, kun toinen ei syö. Eihän se todellakaan ole sinun vikasi, ja toiset lapset ovat vain huonompia syömään kun toiset. Meillä vaihtelee kanssa päivittäin paljonko syödään toisena päivänä syö 5 kunnon ateriaa, toisena päivänä syö yhden lusikallisen tai pari.

Kotiin jäämisestä: Minä oon ainakin vielä vuoden kotona.. :)
 
majj meillä herätään noin kerran yössä. Ava ei syö tuttia, joten siitä ei ole apua. Ihan silittämällä saan nukkumaan toisen. Joinain öinä se vie ihan muutaman minuutin ja toisina valvotaan pidempään (kerran jopa kaksi tuntia).
kotiin jäämisestä mulla alkaa maaliskuussa osa-aikaisesti työt. Noin 60 % viikkotunneista olisi tarkoitus tehdä. Ahdistaa, mutta täällä ei ole mahdollisuutta jäädä kotiin. Isä hoitaa Avaa ekat 2 kk kotona ja sitten alkaa päiväkoti.

Nyt kakkavaippaa vaihtamaan.

Ai niin marmotta todella kauniisti olet kirjoittanut blogiisi.
 
Marmotta...osaat kirjoittaa todella kauniisti....blogisi on upea :heart: !!

Käytiin pulkkailemassa...Edith könötti kyydissä...en nyt oikein tiedä pitääkö koko hommasta, no raitista ilmaa saatiin ainakin...ja ulkona oli upea ilma B) !

Ruokaa kokeiltiin taas ennen ulos lähtöä...ajattelin tuossa mielessäni, et kohta jätän nuo lihakasvikset kokonaan pois...kun ei niitä syö....pitää kysyy neuvolasta olisiko jotain lisäravinnetta nestemäisessä muodossa ja maistuisi äidinmaidolta ja josta sais sitä proteiinii ym. muita tärkeyksii :LOL: ...
 
mistä blogista te kaikki puhutte?? täytyy käydä myöhemmin kattomassa.

Me ollaan tässä tunnin sisällä lähdössä sairaalaan! Käytiin pojan kanssa tänään lääkärillä näytillä ja siellä oltiin semmosta mieltä, että jos pojalle ei neste ala maittamaan ja märkää vaippaaa tulla, ni mars sairaalaan.. kuivumisen merkkejä oli jo. Ja ollaan kovasti poikaa nyt yritetty juottaa, mutta kun ei kelpaa, ni ei. Eli nyt sitten sairaalaan ja siellä tn. tiputukseen. Tunnelma on ku hautajaisissa. oikeesti. Tuntuu niiiiiin pahalle oman lapsen puolesta.

sori omanapainen kirjotus..
 

Yhteistyössä