TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HELMIKUUSSA

Birdie...voi kurja...sairaalaan vaan, siellä ne osaa hoitaa ja saavat meneen sitä nestettä..kotona on aika vaikeeta ja turhauttavaa hoitaa....ja mitä pikemmin hoidetaan sen nopeammin vaavi paranee...omakin mieli kohenee heti, kun näkee, et lapsen vointi paranee....tiputus on kuitenkin tehokkain ja nopein keino...jaksuja teille :hug: :hug: !!!
 
Birdie,tsemppiä :hug: Siellä saavat pojan kuntoon sitten....

Jossu,empä tullu hiirtä aatelleeks,onhan se mahollista... pitäskö se saada jostain tongittua esiin,vai katooko itestään :saint:

Meidänkin sälli on näemmä vege,kun söi päivällisellä kasvisrukaa niin että humpsahti :D

Vihdoinkin sain leikattua noi vaipat...nyt kun vielä surauttas kasaan.

 
birdie: Voimia kovasti! Hyvä, että poika pääsee nyt hoitoon :hug:

Repa:
Mun pitäs vaan pienentää yks pussilakana pojalle enkä oo sitäkään saanu tehtyä... Odotellu tuossa työpöydällä ööö... 4kk? Saamatonta. No, pizzan sain tänään tehtyä :D Asiat tärkeysjärjestykseen.
 
birdie Jaksuja :hug: Hyvä, että ootte menossa sairaalaan - siellä pienokaisenne hoidetaan kuntoon!

marmotta Kauniisti kirjoitat vaikeista asioista blogissasi! Ja mikä kaunotar Eeva onkaan :heart:

repa Mulla nyt oli ajatuskin jäädä kotiin vähän pidemmäksi aikaa - ainakin siihen asti, kun löytäisin uuden työn täältä uudelta kotipaikkakunnalta - mutta nyt tuleekin sitten vähän vieläkin pidempi kotonaolojakso! Tajusin muuten tänään, että ehdin olla vaan 4kk hoitorahalla kunnes äippäraha alkaa taas juoksemaan - ihan kiva! Se hoitoraha on NIIN hanurista (meillä 314e :eek: ) joten ihan tervetullutta.

Asiaan liipaten voisinkin nyt kysyä.. Saanko lapsen laittaa päivähoitoon, vaikka äiti olisikin kotona? En siis ole ajatellut laittaa Nea vielä aikoihin hoitoon, mutta mietin vain asiaa, koska a) jossain vaiheessa voi olla Neallekin kiva päästä ikäistensä seuraan (on NIIN sosiaalinen tapaus) ja b) on alkanut pelottaa, että miten jaksan kahden lapsen kanssa, kun mies on niin paljon poissa :ashamed: Jos vaikka muutaman tunnin päivässä ja parina päivänä vkossa niin sekin olisi kyllä hieno optio takataskussa kaiken varalta!

hemuli Onhan tämä ihanaa saada lapsi, mutta raskaana olemisesta en tiedä :ashamed: On ollut taas niin järkky olo koko päivän, että oksat pois.. Ihan sama kuin Neasta: kaikki ruoka ällöttää ja väkisin saa jotain roskaa alas :( Saas nähdä, koska löydän itseni sielä lihishyllystä, koska ovatpahan taas kummasti alkaneet kummittelemaan mielessä :LOL:
Onkos teillä homma "työn alla" niin sanotusti vain odotatte vielä? B)

Sitten taas muutamia heränneitä kysymyksiä...

- Jos lapsenne ei suostu syömään niin kokeiletteko erilaisia ruokia, esim. 5kk lihasosetta ilman kokkareita, jotta söisi "ruoka-ruokaa" vaikkakin sitten sileää? Minä en ole niitä enää antanut vaan jos ei syö kikkareita niin koitan muussata haarukalla palat pienemmiksi, mutta sittenkään jos ei kelpaa niin annan olla syömättä :ashamed: Olen kuitenkin alkanut miettimään, että olisiko kuitenkin tärkeämpää antaa ruokaa - vaikkakin sileää - kuin näin tiukalla linjalla koittaa opettaa syömään karkeampaa ruokaa?
Meillähän Nea kyllä syö kokkareita hyvinä päivinä, mutta esim. tänään ei taas pudonnut MIKÄÄN ennen iltapuuroa ja mietin olisiko mahtanut sellaiset sileät soseet mennä alas.. Tosin meillähän syödään ihan ok, mutta nämä "lakkoilupäivät" ovat niin raskaita itselle :ashamed: Mutta ainahan Nealla on näitä ollut - pelkällä rintamaidollakin kun oltiin - ja tiedän, että hän vain tasaa syömisiään ja syö taas huomenna tai ylihuomenna hienosti.

Entäs sitten maito: minkä verran teidän lapset juovat maitoa? Olen alkanut miettimään, että pitäisikö kertoja vähentää, mutta koska Nea ei juo vettä niin jotainhan pitää juoda! Nyt vain mietin, että missä määrässä kulkee raja, että lapsi ei vaan täytä mahaansa maidolla syömisen kustannuksella???
(Meillä Nea juo varmaan 7-10dl/pvä)

Ja ed. aiheeseen viitaten: matamille jaksuja :hug: Meillä tilanne on "onneksi" niin, että syömättöminä päivinä Nealle ei kelpaa edes hedelmä, mutta mieluusti antaisin edes jotakin.. Tosin jos niitä herkkuja menee proteiinien kustannuksella niin ikävä tilanne sekin!

Kyllä niin paljon ottaa päähän nämä vauvojen syömishankaluudet, että meinasin jo pistää ilmoituksen lahjoitetaan- palstalle hyvinhoidetusta, mutta ruokaongelmaisesta vauvasta :kieh: Moni kehitysmaalainen vauva olisi iloinen niistäkin pöperöistä, joita rakas tyttäreni tänään sylki kerta toisensa jälkeen ulos suustaan :headwall:

No jaa, koitanpa taas rauhoittua..

Öitä :wave:
 
Carmen, kyllä kaikilla on oikeus hoitopaikkaan vaikka ei töissä oliskaan. Mulla on tuo 5,5 vuotias 3 pvä viikossa alle 5 tuntia. En edes harkinnut että oisin kokonaan jättänyt pois hoidosta. Sen verran hurjasti muuttunut senkin elämä, että ansaitsee kyllä ne leikit vanhojen kavereiden kanssa. Ja tosi mielellään meneekin sinne.

Birdie, :hug:
 
Matami,ootko jo hakenna kotkalisää?? Mietin vaan et kauan se päätös oikein kestää..oon kuin tulisilla hiilillä :p Reilun viikon on nyt ollu paprut vetämässä...

Carmen,meillähän on tilanne että ei oo koskaan kelvannut ne kököt,niin annan edelleen sileitä soseita... aina välillä koitan ujutella kökköjä sekaan testatakseni,mut sit ei maistu. Luulenpa et teidän kohdalla ei menis sileenäkään jos se kerta ei oo kököistä kiinni,mut jos haluu kokeilla niin ainahan voi,tuskin siitä vahinkoa on. Mutta tuskin siitäkään et antaa vaan olla ja syöpi sitten kun on nälkä. meillä hörpitään tissiä melko heikosti päivisin,yöllähän toi lupsuttaa edelleen... mut juokin kyl vettä oikein mielellään =)

öit myös täältä :wave:
 
Carmen Saa laittaa hoitoon jos on kotona, ja tietenkin jos paikkoja hoidosta löytyy. Kannattaa varmaan miettiä sit vasta lähempänä ja tietty omien voimien mukaisesti. Ite pidin kaikki kotihoidossa, mutta se oli oma valintani. Olin näin jälkikäteen ajateltuna kyllä tosi kovilla, ettei sekään välttämättä fiksua ollut omaa jaksamista ajatellen. Ihania noi sun alkuraskaus oireet - eipä muuta kun megapussi lihapiirakoita jääkaappiin.

Matami Juttelin just ihanan kaupan kassan kanssa tästä aiheesta....hän oli imettäny n.1v asti,sillä seuraksella ettei kiinteitä menny kaupaks, mutta heti ku lopetti niin kaikki ruoka meni mainiosti kaupaksi. Tervetuloa siis tänne S- marketin kassan kanssa keskustelemaan aiheesta :LOL: ihanaa jutella ventovieraiden kanssa tärkeitä asioita. :)
 
Carmen: Joo eikös tuo hoitopaikkajuttu ole se paljon julkisuudessakin keskusteltu "subjektiivinen oikeus päivähoitopaikkaan" eli saa laittaa vaikka kotona olisikin. Ainakin varmaan yli 3v lapsille tekee ihan hyvää olla edes muutaman kerran viikossa tarhassa tai srk-kerhossa ikäistensä kanssa leikkimässä. Sullahan menee sitten kivasti tuo hoitoraha-asia :) Onko sulla lomia vielä pitämättä vai kuinka selviät noin vähillä kuukausilla? Sielläkään ei sitten taida olla kuntalisää vai? Meillähän on, mutta ihan hanurista sekin.

Ruuasta: Meillä ei paloja uppoa kunnolla muutenkaan, joten annan sitä ruokaa, jota olen tehnyt ja jos ei kelpaa, niin sitten ei. Nyt ei ole lakkoiltu tosissaan muutamaan viikkoon, mutta toki on päiviä jolloin syö huonommin. Mutta mielessä on vielä tuoreena tuo joulukuu, jolloin ei syöty mitään koko kuussa... Niin ja kalaa meillä ei nyt yhtäkkiä suostuta syömään lainkaan! Pari viikkoa oli taukoa ja ei vaan suostu syömään. Hämärää. Maitoa meillä menee noin 8dl päivässä. Tosin 3,5dl siitä yöllä. Vettä juo desin verran päivän aikana ruokien yhteydessä. Lähinnä hörppii vaan, mutta hyvä että edes niin.

Tämä heittäytyy nyt soffalle ja varmaan kohta pehkuihin. Väsyttää ihan tuhottomasti |O
 
Kirsikkatomaatti...juu tuollainen vertaistuki olisi kyllä oikein mukavaa :D ..miä vein Edithin tänään kummille syömään päivällistä.....tulos....ihan sama....aattelin, et jos ilmapiirin muutos tuottais tulosta ;) :LOL:

Repa...viime viikol taisin paperit viedä....et katsellaan milloin tulee vastaus...miun pitäis sitä saada...mut eihän sitä koskaan tiedä...
 
Ihan eka Marmotta: ainakin Lindexillä on sellaisia sukkia missä on jarrut polvissa. Erittäin kätevät! En vain löytänyt niitä Myyrmannin enkä Jumbon Lindexeistä. On ainaskin täällä Joensuussa niitä. Anoppi osti A:lle yhdet ja lisää on varmaan tulossa.

Ja sitten 8 kk neuvolakuulumisiin.... Me joudutaan painoseurantaan nyt, kun on tytön painokäyrä oli alaspäin. Painoa nyt 7410 g ja pituutta 69,4 cm. Kolmen viikon päästä on kontrolli. Saatiin ohjeeksi ottaa toinen liha-ateria menuuhun ja öljylisä aamu- ja iltapuuroon. Ostin neukkatätin suosituksesta juoksevaa Beceliä, kun se on täysin suolaton ja maidoton. Tosin nyt on A syönyt vähemmän, kun on ollut nuhaa, mutta tänään maittoi jo melkein normiannokset. Tosin välipala jäi välistä, kun unirytmi meni sekaisin neuvolakäynnin takia. Mutta joo, muuten oli kaikki ihan ok. Liikkumisesta kyselivät paljon ja hieman tyttö liikkuu mahallaan sivulle. Eteenpäin olisi kova tarve päästä, ainakin tänään taas koetteli päästä, mutta vielä ei kädet ja jalat toimineet yhteisymmärryksessä. Hampaattomia ollaan myös täällä vielä! Toistaiseksi. Eikä siis paljoa liikuta. En ota paineita. Kaikki ajallaan. Tuo istuminen on nyt niin uusi juttu vielä, että sitä pitää treenata.

Birdie: toivottavasti pikkuisenne toipuu pian!

Erinäisten flunssien kourissa painiskelevat; pikaista paranemista!
 
Marmotta Ihana kuva Eevasta :heart: ! Ja todella kaunista tekstiä blogissa, ihan nieleskellä sai sitä lueskellessa :'( . Varmasti pärjäätte Eevan kanssa hyvin! Iso :hug: teille molemmille!

Birdie Toivottavasti pikkuinen alkaa pian parantua! :hug:

Carmen Niin kuin muutama on jo kertonukin, niin on täysi oikeus laittaa lapsi hoitoon, vaikka vanhempi olisikin kotona. Just tuo naukurin mainitsema subjektiivin päivähoito-oikeus. Edellisessä työpaikassani päiväkodissa oli useampikin lapsi jonka äiti oli kotona perheen pienimmän kanssa ja perheen vanhempi lapsi/lapset olivat hoidossa. Jos ei halua lastaan laittaa päiväkotiin, niin vaihtoehtojahan leikkikaverien saamiseen löytyy muitakin kuten seurakunnan kerhot, avoimet päiväkodit, joillakin paikkakunnilla ns. virikekerhot jne.

Olin eilen niin laiska, että ihan hävettää :D. En saanu mitään aikaiseksi. Tänään oonkin ollut paljon ahkerampi. Pyykit on pesty, tiskit tiskattu jne. Oltiin Jessin kanssa kunnon lenkilläkin, mammakaveri oli poikansa kanssa mukana. Ulkoiltiin yhteensä 2h. Oli ihana ilma :)!

maito Jessi juo n. 6dl päivässä.

sileä/kokkareinen ruoka Mä tarjoan aina ensin sitä kokkareisempaa ja jos tökkii, niin suosiolla muusaan lisää haarukalla. Pidän tärkeämpänä, että J söisi edes jotain. Yleensä kokkareet kyllä uppoaa, mutta joskus tökkiikin.

Carmen Jaksamisia pahoinvoinnin kanssa :hug: . Se ei oo kivaa, mut onneksi ohi menevää :). Lihiksiä sit vaan ostelemaan, jos ne kummittelee ;).
 
mua ootta kaivanneet.. :wave: täällähän mä..
en oo keriinny palstaileen..sorry..yritän käydä useemmin

no mutta täällähän on tapahtunut vaikka mitä.. :/ :eek:

hurjan paljon onnea jennille pikkuisesta tytöstä..voi kun hurjalta kuulosti sun koettelemus..onneksi kaikki nyt kuitenkin hyvin :flower: :hug:

birdie: jaksuja :hug:

carmen: onnea raskaudesta ..vai oonkohan mä jo aiemmin onnitellut..hatara pää ei muista mut onnea kuitenkin ja toivottavasti tuo äklö olokin pian helpottais..meillä esikoinen käy parinä päivänä viikossa koko päiväisesti pph:lla ja tykkää kovasti ja innoissaan sinne niinä hoitoaamuina lähtee.meillä tuo 3v8kk ikäinen ei osaa leikkiä yhtään itekseen..joten tarvii aina leikkikaverin..kuten äidin eikä äiti aina kerkee leikkiä koko päivää ;) kun muutakin pitäs päivän aikana ehtiä tekemään..poika on ollut 1v7kk ikäisestä hoidos mut nyt muutin marraskuun alusta sen osa-aikaisesti siihen asti kunnes taas palailen töihin tos vuoden vaihteessa.

juomisista: meil tyttö juo 4-6dl maitoa + vesi hörppyi ruuan päälle. niinä päivinä kun syö huonosti niin menee maitoa selvästi enempi. pyrin siihen että ainakin tuo 5dl tulis täyteen..

hampaista: kitinä kuukausi takana ja saldona nyt komeilee 6 hammasta joista joulukuun lopulla tuli 2 hampia (alaetuhampaat)ja sit puhkes vuoron perään molemmat yläkulmahampaat ja nyt viimeiseks tuli tällä viikolla molemmat yläetuhampaat. sen verran ollut kitinää jotta parina yönä on tyttö suosiolla nukkunut meidän välissä kun itku oli yhtä kirkumista..toivottavasti nyt olis pieni tauko hampaiden teosta..

liikkumisesta: no eipä kontata edelleen mut jotenkin jollakin vääntelehtimisellä saa ittensä eri asentoihin jos jonnekin joten sen suhteen on edistystä tapahtunut..ei nosta ylävartaloa käsien varaan suorille käsille mut peppu ja jalat notkuu ja heiluu koko ajan mut eihän sitä eteenpäin pääse jollei osaa yläkroppaa nostaa kans ylös mut ihan kiitettävästi osaa pakittaa välillä ainakin täs parketilla :D

muillekin ketkä on täs mun poissa ollessa plussanneet niin onnea teille ja paranemisia sitä tarvitseville ja suuret halaukset kaikille :hug:

huomenna meen taas esikoisen kans lääkäriin noitten samojen asioiden kanssa..kova kakka, päänsäryt, oksentelut aamuisin, nyt uutena takaisin tullut iho-oireet jotka oli poissa vuoden päivät siis peppu näppylöillä ja helottaa punaisena ajoittain, poskissa samaa punaista ihottumaa ja nyt huomasin viikonloppuna jotta sellaista pienen pientä hentoa näppylää löytyy myös ylävartalolta,yms. neuvolas olivat sitä mieltä että johtuis ruoka-aineallergiasta..näin myös itse uskon ( kirjolohestatulee iho-oireita )mut toivotaan että tuo huomisen tk lekuri osais sanoo jotain fiksua noista ja laittais ton lähetteen sinne tyksiin kun siellä kuitenkin reilu kk sitten oltiin ja kun oireet jatkuu niin saisivat tsekata pojan uudelleen kuten puhe oli tuolloin..
jollekin siis on allerginen mut mille..??
no eiköhän se joku päivä selviä..hassua kun mä en oo allerginen eikä mies..

kurpitsa ja aurora reilu 8kk
 
Kiitos, kiva etta joku kay lukemassa. :) Vaikka itselleni ma sita lahinna kirjoitankin, ja miksei sit Eevallekin luettavaks isompana. Asiat on mulle aina helpompi kasitella jos kirjoitan ne, koskaan ole ollut hyva puhumaan.

birdielle jaksamisia, hyva tosiaan etta paasee hoitoon. :hug:

Silea/kokkareet kelpaa Eevalle iloisesti paivasta riippuen, vahan sama kun Carmenilla siis. Taalla kun on kaikki vauvanruoka purkissa ihan sileaa, niin teen sit itse kokkareita sekaan. Ja aamulla kaurapuuroa isoista hiutaleista silean hedelmasoseen kanssa. Etta menee sit paivasta riippumatta edes osa alas. Jos annan vaan itsetekemaa ruokaa joka on kokkaireisempaa, niin annan olla jos ei uppoa. Uusi yritys sitten myohemmin. Valissa sit annan enempi maitoa. Jota muuten menee tosi vaihtelevasti sitakin, varmaan ehka 4-6dl/paiva.

Apuja nukuttamiseen tarvitaan. Siis miten te saatte vauvat unten maille? Ma olen ihan alusta asti nukuttanut Eevan maidon avulla. Nyt on vaan sellainen ropleemi, etta kun Eeva saattaa kiskaista pullollisen maitoa ja melkein nukahtaa, muttei ihan. Sitten mennaan leikkimaan, mutta vartin paasta se on niin vasy etta otettava uusi yritys. Ilman maitoa se ei onnistu, joten taas pullo apuun. Ja Eeva melkein nukahtaa, muttei ihan. Ja taas leikkimaan. Ja taas vasy ja taas pitais saada maitoa. Muutamana iltapaivana kaynyt niin, etta tunnin sisaan olis 3 nukuttamisyritysta ja siis 3 pulloa maitoa, mutta kun jo kahden jalkeen osa tulee ulos. Ja mita jos se ei nukahtais viela kolmenkaan jalkeen? Pitaako mun alkaa kavelemaan 3-4 tunnin lenkkeja, etta Eeva saa nukkua rattaissa. Tosin ei se aina nuku niissakaan.. ja ma en jaksa kantaa laulaen 10-kiloista vauvaa ympari kamppaa tuntia ennen kun uni tulee. Jos laittais sinne pulloon maidon tilalle rommia. Varmaan nukuttais hyvin.
 
Heips --mä en millään kerkii koneelle niin et pääsisin kirjoittamaan. Sit aika kuluu taas lukemiseen--ootte nopeita. :)

birdie hyvä kun pikkunen pääsi hoitoon. pikaista paranemista sinne.

kokkareinen ruoka me vasta sitä aloitetaan kokeilee ja neiti oikeesti meinaa tukehtua :| yskii tosi kovaa. Mut kait se siitä 8kk tuli just vast täyteen. Carmen mä annan sitä mitä neiti syö et jos ei maistu joku niin kokeilen toista. Yleensä kyllä maistuu kunhan se on äidin tekemää.

Mun pää tyhjeni enkä muista mitä piti kirjoittaa. 8kk Neuvola meidän pikku mimmi oli sit 77cm ja 12kg ja risat :) meillä ei noist käyristä koskaan puhuta kunhan kasvaa tasaseen -painoo oli tullu vaan 500g per kk et ihan kiva kun se tasaantuu.

Mut nyt öitä :wave:

 
Laitoin tuonne ryhmään näkösälle kuvan, miltä neitin syöminen näyttää. Kaikki pitää saada itse lappaa, hyvin harvoin ottaa minun tarjoamasta lusikasta mitään. Mieluiten pitää olla pureskeltavaa, pelkkää sosetta ei oikein tajua ruuaksi. No, nyt onneksi taas nenä on sen verran auki ja kuume laskenut, että kelpaa muukin kuin maito.
Mulla on ilmeisesti itellä joku flunssa nyt, en jaksanut kuunnella ton ukon kitinää. Se taas veti herneen nenään ja häipyi kotiinsa. Tänä vuonna hän on ollut 4 päivää terve ja ennen joulua oli ainakin kaksi viikkoa jo sairaana, jolloin hän tietty lepäilee kotona. Vähän on käynyt mielessä kauan tuota jaksaa katsoa, kait se mussa tai lapsissa vika on, kun ex-aviomieskin aikanaan sairastui ja se suhde oli pakko lopettaa. Parani heti, kun pääs meistä eroon (siis oli jo jotain 4v sairastanut).
Mulla alkaa taas hihna luistaa, tekis mieli sairastua ja jäädä sängyn pohjalle, mutta mitä se auttais.

Hyvää yötä!
 
Pitikin eilen heti kehua kuinka yöt ovat parantuneet, viime yönä tuli kyllä takapakkia! heräs 3 tai 4 krt ja kaikilla kerroilla sai ihan kunnolla nukuttaa uneen, 2 kertaa annoin maitoa ja molemmilla kerroilla veti 200ml eli joi 4h aikana 400ml maitoa, ja kerran kävelin pitkin kämppää neiti sylissä et nukahtais edes syliin, mut ei lopulta mulla meinas oikeasti mennä hermo ja laskin neidin omaan sänkyynsä ja annoin neidin huutaa varmaan n.5min :ashamed: ja sit mies onneks meni vuorostaan nukuttamaan.

marmotta: aivan ihanasti olit kirjoittanut blogiisi ! :heart: ja sama juttu, hyviä nukuttamis vinkkejä tämäkin äiti tarvis.. :)

birdie: Hyvä että ottivat asian hoitaakseen! :hug:

juomisesta: Todella vähän menee maitoa!! :| Ehkä 1-3dl on se normaali + vesi hörppyjä ruuan jälkeen, eilen tosin veti illalla 450ml ( ei ihan putkeen ) ja sit yöllä vielä toiset 400ml. Vaihtelevasti, nyt kun tissittely loppunut niin on vähän paremmin huolinut pulloa, mutta jos ei oikeasti huvita juoda niin ei neiti silloin juo.

merika: Kiva kuulla sinustaki pitkästä aikaa! :) Iso tyttö sieläkin jo ! :) Meillä tais olla pinon nuorimmat vauvelit .. :)

 
Marmotta: meillä a jäy nukkumaan tutin ja unilelun kanssa. Nyt on monena iltana täytynyt tassutella uneen, tai siis unen rajamaille. Ja jos ei meinaa rauhoittua, niin käännän vasemmalle kyljelle ja alan taas tassuttelemaan. Sitten viimeistään rauhoittuu. Tähän mennessä on vielä toistaiseksi toiminut. Ja ennen ei ole saanut tassutella!
 
Mepä käytiin hammashoitolassa näyttämässä yhtä pientä nököä...

meillä menee maitoa se reippa puoli litraa

Olo on kuin pyllylle ammutulla nallella. taas täti tulossa miksi nää menkat ei tulisi vaikka puolenvuoden välein, nyt raskauden jälkee oon ollut kauheen veenuttunut ennen menkkoja tuntuu et pää hajoo ja monta päivää ennen alkaa..

Meillä ei kokkareet mene alas ei millään eli edelleen soseutan..

Moi kurpitsa :wave: :wave:
 
Huomenia..

Meillä taas juotiin koko yö maitoa... ilta suju hyvin kyllä ja nukahti kivasti.

Nukutusvinkkejä... Meidän ipana ei nukaha lainkaan tissille,joten sillä ei oo saatu ikinä nukahtamaan.Paitti keskellä yötä... joten isken pojan sänkyyn ja annan touhuta sielä kunnes alkaa kitisee väsymystä sit käännän kyljelleen ja mahollisesti annan tutin...joskaan se ei aina kelpaa.. harvoin jää heti vaan kohta kitisee taas ja sit käännän kylkee uudestaan. Periaatteessa näin mennään paitsi jos tulee hysteerinen huuto,sit oytan syliin kehtoasentoon ja monesti on jo tossakohtaa niin väsy et nukahtaa siihen.
Päikyille nukahtaa vaunuihin kun parikertaa veivaa =)

Kurpitsa.. toivottavsti selviäis esikoisen vaiva vihdoin ja viimein :hug:
 
Kurpitsa...kiva kuulla sinusta =) !!...meilläkään ei vielä ryömitä/kontata....Edith liikkuu takaperin niinkuin rapu :D ....konttausasentoon nousee ja heiluttaa itseään...mut ei älyy mennä eteenpäin...

Nukutus...ainoa asia meillä...mitä ei oikeastaan tarvitse tehdä....äsken jätin sänkyyn tutin ja rätin kanssa...sinne nukahti...illalla olen vieressä...rauhoittuu nopeammin....heiluu ja ähryää välillä vähän kauemmin...mut ei huuda...jos on oikein rauhaton...tassuttelen selästä tai silitän hiljalleen päätä...siten rauhoittuu...meillä kaikki muksut olleet helppoja nukkumisen suhteen...yöt on nukutta hyvin ja pojat nukkui tosi pitkään päikkärit ja monta tuntii...Edith nukkuu vähän huonommin päikkäreitä...6v. kanssa ei ole koskaan tarvinnut vääntää nukkumisesta....luultavasti rakastaa sitä ;) !!....onneksi näin...kun tuo syöminen on niin hankalaa...jos olis viel nukkuminenkin...en kyllä jaksais :( .....Edith on nyt ollut kyllä yöllä levottomampi ja potkii ja pyörii niin, että herään...sit en millään saa unta....hohhoijaa aamuisin...

Meillä on känkätty pari päivää kunnolla...onneksi vaan päivällä....kokoajan kitisee :/ ...ei kyllä näy ikenissä mitää erityistä....mut oliskohan ne hampaat kuitenkin.....
 
Maitoa menee reilu puol litraa päivässä. En ole laskenut tarkkaan mut noin suurin piirtein. Vettä meil ei juoda oikeastaan ollenkaan, sillä vain leikitään :/

Palat menee alas ihan mukisematta. Yks päivä vaan vaihdoin 8kk ruokiin eikä poika tuntunut edes huomaavan :whistle:

Carmen / tarha meil on 4-v esikoinen hoidossa 2-3 pv /vko noin 6h. Hoitopaikka saatiin silloin kun olin töissä. Nyt kuulin että tässä kunnassa ei mielellään myönnetä kotiäideille paikkoja... Välillä olen tuntenut huonoa omatuntoa kun pidän pojan tarhassa kun olen kotona ja vielä vien jonkun tarhapaikan mut oman jaksamisen kannalta olen ihan iloinen etten luopunut paikasta kun Joa syntyi.

Kaksikielisyys meil on kotona kaks kieltä. Minä puhun suomea (joskus myös ruotsia) ja mies ruotsia. Esikoinen käy ruotsinkielisessä hoidossa ja puhuu enemmän ruotsia. Joalle puhutaan molemia ja kyllä hän on alkanut ymmärtää että tavaroilla on kaksi nimeä :D Jotkut sanat ovat kuitenkin niin lähellä toisiaan kuten lamppu - lamppan tutti - tutten pallo - bollen. Esikoisen kanssa ruotsi vahvistui vasta 2,5-v kun aloitti tarhan, siihen asti kyllä ymmärsi ruotsia mutta puhui suomea. Luulen että nyt mennään saman kaavan mukaan.
 
Plussanneille ONNEA ! :) :flower:
Meillä alettiin ryömimään nyt :). Luukas hilaa itseään käsivoimin eteenpäin. Ihan ykskaks hoksasi tuon, sitä ennen kieri ympäriinsä.
Kökkäreiset soseet ei oikein maistu, varsinkaan kaupan valmiit. Hiukan karkeammaksi jätän kuitenkin itsetehdyt soseet jo.. sillälailla "tasakarkeaksi". Pojalla tuntuu menevän pasmat sekaisin jos on sileää sosetta ja isompaa palasta sekaisin. Leivänmurusia ja maissinaksuja syö TOSI mielellään. Miksi vauvoille ei ole tehty tuohon maissinaksu-muotoon muutakin sapuskaa.. ja oikeasti semmoista mikä vähän täyttäisikin? Luukas ainakin söisi tosi polleasti moisia kun saa "minä-ite".
Yöheräämiset ja imetykset jatkuu aina vaan.. Meni joulu-tammikuulla ihan sekaisin nuo yöunet sen korvatulehduksen myötä. Nyt tavaan tuota Pantleyn "pehmeä matka höyhensaarille"-kirjaa innolla.. :D Poika nukahtaa tosi nätisti, mutta heräilee.. Jaahas.. kulluu parvekkeelta heräysyninöitä.. Mukavaa päivää mammat !

Ainiin... sain minäkin liityttyä facebookiin ja toukokuun toivottuihin :) Pitää vaan hiukka "perehtyä".. :D
 

Yhteistyössä