TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HELMIKUUSSA

Nukahtaminen menee meilläkin saman kaavan mukaan kuin kurpitsalla ja Jossulla. Meillä on siis TOSI tarkat iltarutiinit joka ilta. Puuro, pesut, rasvaus, yökkäri, maito, tutti suuhun ja sänkyyn. Aina sama järjestys ja siitä ei poiketa. Sinne jää ja yleensä nukahtaa heti. Joskus saattaa hetken hölistä omiaan, mutta kyllä 10min on ihan maksimi mitä hölisee. Huutoa on ollut vaan silloin kun tuli hampaita. Päikkärit nukkuu VAIN ulkona, se on meidän ainoa ongelma. Nukahtaa, kun pari kertaa heijaa vaunuja ja joskus ilman heijaustakin.

Meidän ongelma on sit ne yösyötöt, joista ei varmaan ikuna päästä eroon. Viime yönä annoin klo 4 herätyksellä pelkkää vettä. Alkuun vähän hölisi ja sit annoin lisää ja lopulta nukahti. Söi siis maitoa vaan kerran klo 24 maissa. Meillä on nimittäin tullu ny sellanen ongelma, että baby dryn maxi+ -vaipat on aamulla päästäneet etuyläreunasta pissat läpi ja vaippa on ollut rikkikin pari kertaa. Poika kun nukkuu mahallaan niin kaikki kerääntyy siihen eteen ja sit ku ryömii siellä unissaan niin vaippa hankautuu rikki. Pakko siis vähentää yöllistä lipitystä, koska muuten joudutaan vaipanvaihtoon yöllä. Ei kiitos.

Juustokakun teko vielä kesken. Pitää mennä auttelemaan miestä. Meillä on huomenna 4. hääpäivä :)
 
naukuri ootko ajatellut et ostaisit jo seuraavaa vaippakokoa yöksi? Meillä oli joskus esikoisen kanssa noi yöt sellasii et vaippa ei pitänyt, mut seuraava koko auttoi asiaa. Yösyötöt kiva kun vesi kelpas yöllä. Hyvää hääpäivää sinne -meillä tulee kesällä 3v. täyteen--mihin se aika oikein häviää.

kurpitsa kyllä sulla on lähtenyt tosi hyvin vyötäröltä senttejä. Mä en oo niit ruokii jaksanu merkkailla kun en koskaan pysty syömään niin paljon kun pitäs. Liikuntasuoritukset oonkin sit merkkaillut ja yrittänyt liikkuu paljon.

ulkoilu meillä neiti tykkää olla vaunuissa, mut kun lenkille vaikka lähdettäis niin uni tulee tosi nopeesti. Meidän ulkoilut tapahtuu niin et neiti nukkuu :)

Nukuttaminen päivisin meilläkin nukutaan ulkona toki rinnalle nukahtaa kyllä sisälläkin, mut ei eim omaan pinnikseen. Päivällä pakkaan neidin vaunuun ja laitan tutin suuhun.. puen takin päälle ja neiti onkin sit jo unessa. Joskus kävelen postilaatikolle ja takas. Nukahtaa tooooosi helposti. Yöunille nukahtaa rinnalle tai sit viereen kun on saanut tutin suuhun ja käpertyy kiinni esim käsivarteen. Omasänky on ihan vaan koristeena oliko se aaoo kun hankkiutu jo pinniksestä eroon. Me varmaan yritetään sitä pinnistä viel kun alkaa enemmän liikkumaan -pelkään sitä päivää kun meillä tiputaan sängystä.

Mut nyt siirryn facebookkiin ja sit lukee viel sähköpostit . Öitä kaikille :wave:
 
Merika, se on profiilisivulla joko sen palkkirivin missä lukee ekana seinä, niin sen vikana olevan plussan valikossa tai sit sen alla olevan päivitä tila-rivin päädyssä olevassa alasvetolaatikon uumenissa :D Jouduin itekin ettimään sitä tosi pitkään.

Nukkumisesta, nukahtaa päivällä omaan sänkyynsä loistavasti ja iltaunille mennessä haluaa maitopullon makkarissa ja se kun on juotu, siirrän neidin omaan sänkyyn ja sinne se sit jää nukku tai ei. Huomenna aletaan treenaa parvekkeella rattaissa nukkumista :D Mun meinaa pitäis päästä järkkää vaatehuonetta, eikä sitä voi tehä ku neiti on hereillä, mut mites teet jos se nukkuu makkarissa?

Naukuri, vaikka kuulostais kuinka houkuttelevalta se työkkäriin aikasemmin ilmottautuminen, se ei ehkä kandee. Ne saattaa alkaa yli-innokkaiks kurssien ja hakemusten suhteen, nimim. ärsyyntynyt 7kirjettä/pvä saanut.

Ulkoilu
hoidetaan rattailla ja neiti rakastaa sitä et saa katella autoja ja metro on nyt ihan superPop :D Ihastuksissaan huokailee kun se saapuu vauhdilla laiturille :LOL: Tänään käytiin ihmettelemässä luistelijoita sekä jäällä hiihtajiä (me EMME menneet jäälle)

Syöminen ja maito
. Jälkimmäistä menis vaikka kuinka paljon eli edelleen täyttäis ittensä sillä. Sitä menis varmaan se 8dl/vrk.
Mutta ruokia menee ehkä pikkasen enempi ku aikasemmin, mikä on hyvä :) Itsepintaisesti lykin vesipulloa/nokkista joka välissä, koska vesi on YÖK!

Meillä jäi kuin ittestään yösyömiset veke, neiti vetelee semmosen 8 tuntia ja sit tarvii maitoa ja sit jatketaan unosia vielä 3-4 tuntia. Oon tosi kiitollinen ja :headwall: puuhun kun tän sanon, mut meil on ollu todella rauhalliset yöt nyt. On pitäny välillä nostaa oma pää ja kuunnella et hengittäähän likka ku on niin hiljaa :/

Majj, meillä on Gracon Miraget käytössä ja niitä mä voin suositella oikein lämpimästi. Ovat edulliset ja meillä ainakin toimineet ERINOMAISESTI :) Kaverilla on mallia kalliimmat ja noi on kyllä ihan yhtä hyvät, eivät vaan mene niin kasaan, et kainalossa vois kuljettaa :D

Mulla on epätoivoinen raivaus kotona menossa kun avoppi tulee lauantaina hoitamaan likkaa, jotta päästään juhlimaan. Ihanasti on porukkaa ilmottanut tulevansa, laitoin kuitenkin lähemmäs 90 kutsua menemään. Tästä tulikin mieleen, naukurille oikein mukavaa hääpäivää :)

Mä en pääse enää yksinäni ees vessaan :headwall:

Sairastaville :hug: Meillä on edelleen yöllä nenä tukossa, en tajuu miks, ehkä se imuroi pölyt kaikista hankalista paikoista sieraimiinsa :D
 
Heip!

Täällä on äippä ollut vatsataudissa, mutta nyt alkaa onneksi helpottamaan :x Tiistai-iltana alkoi vatsaa sattumaan ja yhdeksältä olin ensimmäistä kertaa oksentamassa - siitä sitten vuorotellen ripulointia ja yrjöämistä aamuyöhän saakka :( Onneksi sain äitini hoitamaan Neaa heti aamusta, jotta sain levättyä eilisen päivän, vaikka esim. syömiset ja vaipanvaihdot oli mun pakko tehdä.
Nea taasen aivastelee ja yskii sekä heräilee öisin n.20 kertaa :eek: eli ei taida pienikään olla kunnossa! Toivotaan nyt ettei tulisi oikeasti kipeäksi.. Onneksi sentään söi tänään tosi ison määrän puuroa aamulla, kun pari päivää lakkoilikin oikein vaan kunnolla. Ja meillä on ainakin tähän asti hyvä aamupala meinannut myös hyvää loppupäivää muidenkin syömisten osalta ;)

naukuri Juu, saan töistä palkkaa+lomarahoja kesäkuuhun saakka eli hoitorahakuukausia jää heinä- ja elokuu, kun syyskuussa alkaa äippäloma :D

Suuri kiitos kaikille hoitopaikkaa ja syömistä kommentoineille! :flower: Olette ihania!
Kaipa minä voisin muutaman 5kk sileän lihasoseen ottaa kaappiin varuiksi, vaikka taidan kyllä jatkossakin koittaa pysyä kovana ja antaa pimun olla sitten ilman ruokaa, jos ei tarjolla oleva kelpaa. Tough love :ashamed:

Merika Kyllä teillä on terhakka typykkä =) Koskas tuutte Turkuun? :D

Nyt on pakko mennä leikkimään pimun kanssa, kun mies tekee töihin lähtöä..
Palataan taas :wave:
 
meillä kans toi kuumelenssu kiertää. ensin esikoinen..sit perään mä, poika, ja tyttö yhtäaikaa. pojalla onneks ollu vaa vähän kuumetta ja kärttyisyyttä ei nuhaa eikä yskää. mut ite olen kuurilla jo päivän sairastamisen jälkeen. tosi kurja olo. eilen jouduin ukon soittamaan kesken päivän töistä ku kolme yötä valvoneena ja kipeänä en enää jaksanu ku itkeä. ja haukut mie siitä siltä sain :ashamed: tosin saatiin puhuttua asiat ihme kyllä selväksi ja ymmärsi jopa minuakin.
nopeasti meni lapsilla 1-2 vrk niin niillä helpotti mut ite poden sit kaikkien edestä. mut ennemmin näin.

joku kyseli matkarattaista..jos ois välimatka hyvä ettei liian pitkä. mulla olis tosi vähän käytetyt cragon miragen matkikset..tosi siistit mut itellä ei käyttöä ku uudet rattaat ostin ja ne mahtuu hyvin konttiin. keltaharmaat ihan sievät on.

mut nyt mentävä poika viemään ulos nukkumaan.
 
Kiitos onnitteluista :)

Merika: No tiedätkö, kun just ostin seuraavan koon! :eek: Olin IHAN varma, että homma ratkeaa sillä, mutta ei. Nämä ovat nyt siis 9kg-> (kun edellinen oli 7kg-> ) mutta en tiedä pitääkö seuraavaks kokeilla 11kg->?? Ei kai siitäkään haittaa olis. Ja jo toistamiseen kelpasi vesi klo 4:n syötöllä! Ihanaa :) Mutta silti siis tuli pissit eestä läpi vaiks joi vaan 30-40ml :headwall:

Edla: Ai, sieltä pukkaa sitten sellasta postia. Äh, en kyllä ehkä jaksa ruveta siihen rumbaan... No, pitää katsoa toukokuussa, kun asia tulee ajankohtaiseksi. Mitkään pilipalikurssit ei kyllä houkuttelis. Varsinkaan kesäaikaan :D Hauskoja juhlia muuten teille lauantaina! Jos unohdan huomenna toivotella ;)

PIkaista paranemista sairastaville!! :hug:
 
huomenia...

viimeyö oli taas niin perästä |O Poika heräs huutamaan keskellä yötä ja tissiä halus mut sit se ei kuitenkaan kelvannu. Syli ei auttanut,eikä mikään. Vieressä sit makasin ja kuuntelin sitä itkua :ashamed: No sit jonkunajan kuluttua tissi jo kelpas ja sit uinuttiin jopa 8 asti...Piereskelihän tuo taas kovasti....

Naukurille hyvää hääpäivää :heart: Meille tulee 3vuotta täyteen kesällä,niinkuin Merikallekkin :wave:

nyt tää ipana vaatii huomiota joten palaan myöhemmin :wave:
 
Carmen mä ajattelin ens et olis kiva mennä sinne vauvakinoon --mut ollaankin silloin Tampereella. Viikolla 9 voisin ajella sinnepäin. Esikoisella ei ole kerhoja ja hänet voisin viedä tädille hoitoon :) Mutta katsotaan lähempänä ja miten sulle sopis se viikko ja toki muille halukkaille sielläpäin.

Naukuri mitä vaippoja käytät pojalla? Itse oon välillä käyttänyt pampersia ja se on yöllä tullut just läpi. Liberon koostumus on jotenkin tiiviimpi ja se ei oo koskaan falskannut. Meillä välillä ulee tota vaippaihottumaa ja oon vaihdellu merkkejä.

Mut nyt meen siivoomaan ja purkamaaan pyykkivuorta. Huomenna lähdetään Lahteen ja sit meen 30-vee bileisiin lauantaina .. autolla, mutta yksin kuitenkin. :wave:
 
Nukahtaminen: On mennyt meillä sanottasko mehodottomaksi tehtäväksi.

Onko teillä naperoilla noussut kuume hampaitten yhteydessä, meillä poika taas lämmin ja 38 lämpöä pyllystä ja yöllä kitinää meinasin et oisko hampaat..voiskohan ulkona käyttää...

Me uloillaan joko vaunutellen tai sit pulkalla.

Hitsi kun itelläkin on jotenkin nii pas...olo menkat tekee tuloaan tuntuu et kolottaa alaselkää, veenuttaa ja muutenkin jotenkin sellanen töhnä olo alkasivat nyt eikä montaa päivää tekisi tuloaan..

Mä en muista enää meidän poikaa viedä kerhoon aina vasta sen jälkeen muista et hei esikolla ois ollut seurakuntakerho... :eek: minne se muisti on mennyt sekin vois alkaa palailemaan vähitellen
 
poika: meil oli jokusten hampaiden tulon yhteydessä tyttö hieman lämpöinen ..olisko ollut jotain 38.5 korkeimmillaan ja oli hieman nuhasenoloinen, mä en vienyt ulos tuolloin..

naukuri: onnea hääpäivän johdosta :flower:

vaipat: mä otin viikko sitten bambersin housuvaipat kokeiluun ja niistä on pari kertaa jo tullut pissat läpi, en tykkää..taidan vaihtaa takaisin liberoihin, niistä ei oo kertaakaan tullut pissat läpi. ja muutenkin nuo bambersit tuntuu hassun kovilta ja en tiiä..puhun liberojen puolesta :D

pitäs yrittää jaksaa siivoilla vähän mut on pari päivää ollut kurkku julmetun kipee ja tuntuu pahenevan ja iltasin viluttaa ihan sikana mut ei oo kuumetta ja tuo toinen puoli kaulasta on hieman kosketusarka ja olo vetämätön mut eiköhän se tästä..
 
naukuri Vaihdapa baby-dryt Pampersin Activeen ;) On meinaan paljon isommat ainakin leveydestä ja tuntuvatkin "jämäkämmiltä". Meillä on se koko 4 ollut käytössä jo ikuisuuden eikä koskaan oo tullut läpi.
Ja onnea minultakin :flower:
 
poika: meillä oli toissayönä sitä kuumetta 38,3 takapuolesta mitattuna. ja ulos vein nukkumaan ku toi ei osaa sisällä nukkua. lääkärissä ku kävin ite niin kysyin sitä nukuttamista ja ulkoilua niin sanoi et ulos vaan. ku eihän nää pienet riehu ja kastele itseään siellä. pukee vaan sopivasti. ulkona me oltiin ainaki. ja googletin myös tuota kuumeessa ulkona nukuttamista niin viisaampien sivuilta löytyi myös että kuume ei ole este ulkona nukkumiselle. tietty jos lähempänä 40 astetta olisi niin en veisi. mut jos alle 39 jää niin kyl mä vien ainaki. =) ja ihan lääkärin luvalla =) sanoi vaan et raitis ilma tekee hyvää vain.
 
naukuri: samaa kyselisin kun joku muukin mikä merkki teillä käytössä? Meillä on ongelmaa noiden pampersien kanssa, kun poika nukkuu lähemmäs 12 tuntia öitä joten nyt rinnalla/öisin käytössä Liberot. Tosin kaikien iholle eivät tietysti kaikki merkit sovi, mutta meillä ei ole onneksi ollut sitä ongelmaa joten mennään päivät pampersilla ja yöt liberolla. Molemmista oli meidän Prismassa vielö aika hyvät maksipaketti tarjoukset
 
Nemika toivottavasti voit jo paremmin. Ja hyvä jos se mieskin sit ymmärsi. Ei ne äidinkään voimat riitä loputtomiin kun pitää venyy ja venyy vaan. :hug: sinne sulle.

Poika mä en oo huomannut kuumetta, mut en kyllä mittailekkaan sitä. meillä kitinää eikä yksin viihdytä siitä huomaa ja korvaa sitä harotaan. nytkin taas yks hampi tunki läpi ja tuntuu et koko yläkalusto tulee kerralla.

Birdie Mitä kuuluu? ootteko te viel sairaalareissulla?

Mut nyt pitää suunnistaa muskariin. :wave:
 
Vaipat...on meil hiukan kokeilussa...nyt on Pampersin housuvaipat....aikas höttösiä on...en nyt oikein pidä...meillähän yöllä ei tule pissaa..eli sama, mikä vaippa on jalassa....enää tulee pari pissii päivisin vaippaan...olen nuuskinut aina vaipan, ettei ole yhtään ja laittanut saman, jos on kuiva....jotenkin kyl vähän hölmöö...aamuisin vaihdan aina uuden...vaikka on kuiva...vaihdetaanhan alkkaritkin :D ...täytyy varmaan kokeilla Liberon housuvaippaa viel....housuvaippaan oon päätynyt pottailun vuoksi...helpompi kiskoo jalkaan....

Naukuri...onnea :heart: !!

Meillä viime yö tosi levoton....taisin just kehuu...miten miun lapset nukkuu hyvin ;) ....Edith kontti ja pyöri ja itki...onneksi tutilla ja rätillä rauhottui...en edes muista monta kertaa herättii...aamulla olin tosi iloinen ja pirteä äippä :kieh: ..lähdin heti kyläileen...oli mukavaa ja piristävää seuraa...joten väsymys helpotti....nyt taas ramasee ihan mahottomasti...mut Edith nukkui vaan pienet unet ja taas leikkii tuol lattialla...antas mulle tuota energiaansa...miä en aina käsitä miten nuo muksut jaksaa....nytkin neiti heräs aikasin....on nukkunut yhdet tunnin unet ja on melko ok |O ....no ilta sitten käkistään...
 
meil tyttö nukkuu yleensä 10-11h yös ja herää aikaisin tää aamu alkoi tytön osalta 4:45 mut onneks sit 5:30 nukahti viel tunniks meidän vanhempien väliin. ei olis ihan ennen 5:ttä jaksanut ite kyllä nousta |O
 
Onnea Naukuri :heart:

Vaipoista... aina olen vannonut pampersin nimeen, mutta nyt kun käytetään housuvaippoja niin en tykkää niistä pampersin....jotenkin kovia ja kiristää meidän makkarakintun reisiä. Liberot on löysempiä ja kivempia.


 
naukuri onnea onnea.
poika jospa teilla olisi pikkukolmonen tulossa? Minakin haluan, mutta menkkoja ei muutenkaan kuulu eika nay, eli ei siis ole tulossa taalla ainakaan.
paikkareista Ava on nyt nukkunut jo yli 2 tuntia ja aamusta nukkui jo 1,5 tuntias eli pahasti pelkaan younien olevan ihan sekaisin.Voi ei. Harmittaa.
kiloklubista ohjelma on ihan mahtava joo, mutta mulla on vaikeuksia pysya makeista erossa. Tanaan lankesin viikon jalkeen ja soin 100 grammaa suklaata ja kylla harmittaa. etta onkin onneton itsekuri. :(

Huomasitteko, etta se viikko sitten kadonnut nora on loydetty kuolleena viinapullon vieresta. Itku tuli taalla. Voi kunpa voisi lahettaa paljon voimia vanhemmille, inhottava juttu kaiken kaikkiaan.
 
katrinainen: ikävä se nooran tapaus, onko lie sammunut ja jäätynyt siihen maahan..?!noista päikkäreistä niin meillä jos antaa tytön nukkua päikkäreitä niin pitkään kuin haluaa niin yö menee pipariks joten 3-3,5h on maksimi mitä annan nukkua..meen siis kylmästi herättämään..tänään on nukkunut aamusta ½h ja sit ulkona 2h jonka jälkeen herätin ja sit kolmannet unet nukkui 45min.

 
merika: kiitos haleista :hug: juu loppujen lopuksi ymmärsi..tosin sain aika järkkyä tekstiä alkuun..mut nyt se asia kunnossa.
itellä aikast räkäne olo mut muksut jo parempia kovastiki. tai ei noi nyt huonossa kunnossa ole etes ollu..mie taisin kovimman sit saada.

mut nyt saunan lämmitykseen nii saa röörit yöksi auki :wave:
 
heippa! Ja kiitos tsempityksistä!

Palattiin just hetki sitten parin yön sairaalareissulta! Poika otettiin osastolle sisään ja laitettiin tiputukseen. Edelleenkin ripuloi,mutta neste menee jo pullosta alas. Toivon kovasti että saatais nesteytettyä poikaa kotikonstein riittävästi. Mä en haluais enää sairaalaan. Muutenkin alkaa olla aika kakka olo tän kakkarumban keskellä. Ei Jaksa. Mä haluan meidän normaali elämän takas, kiitos. Mutta pääasia että poika jaksaa leikkiä ja on muuten oppinut KONTTAAMAAN!!!! Eli hengissä ollaan.

 
gallupeihin osallistun huomenna..

kiloklubi: nyt ollu hiljasta sillä saralla... karkin mutustelu sairaalassa + menkat + liikkumattomuus tuskin on ainakaan kiloja karistanut :) mutta en jaksa stressailla kun tiiän että niin hyvin lähti jo paino tippuun.. ja housut menee viel kii. turvotus on karsee. turpooks muut menkkojen aikaan???

edla-fb-apu: mistä siihen muistioon saa lisättyä ne vastaanottajat??????

mutt joo. palailen astialle huomenna.. jos vaikka aivotoiminta toimis paremmin...
 
Huh,pääsi lipasahtamaan pojan nukkumaanmeno ja aika kärtyllä sain nukahtamaan |O

Meil ei päikkyjä nukuta yleensä maksimissaan kuin tuo 3h,mut usein jää 2h jopa alle,yössä nukutaan sit 11-12h,tietty ei putkeen... :headwall:

Birdie,toivottavasti teillä alkais nyt ripuli hellittämään,onneks saat jo nesteitä menemään :wave:

Mulla alkaa polla hajoileen,kun poika on niiiin kiinni minussa,et en saa mitään tehtyä...no eihää sitä aina tarvi tehä,mutta tätä on jo jatkunut aika kauan ja olis kiva ladata ees astianpesukone :headwall: No joo,mies on tänään ollu apuna,mutta kun oot ton epelin kanssa 24h,niin kaipaa muitakin maisemia... Ja sit kun herralla on nuha,niin en viiti tunkee mammakavereiden seuraan tartuttamaan |O Toivon kyl et ois jo paranemaan päin.. aina kun lukee oman valituksen,tekee perään mieli lisätä,et mitäs läksit ;) :LOL:

Huomen tilataan vihdoin turvaistuin poitsulle....
 

Yhteistyössä