TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HELMIKUUSSA

naukurille Onnea :flower: !

matkarattaat Meillä on Gesslein Swiftit. Ei varmasti parhaat, mutta ihan ok:t. Menevät pieneen tilaan.

Nukahtaminen Pisimmille päikkäreille nukahtaa rattaisiin. Nukkuu jo, kun laitan makuu- ja jalkapussia kiinni. Toiset päikkärit nukkuu sisällä. Niille nukahtaa parissa minuutissa pupun kanssa. Yöunille samoin nukahtaa iltatoimien jälkeen, kun lasken sänkyyn annan pupun käteen, peittelen ja toivotan hyvät yöt. Joskus täytyy käydä uudelleen peittelemässä, mutta yleensä nukahtaa muutamassa minuutissa.

Birdie Hienoa, että poika alkaa pikkuhiljaa parantua. Ja mahtaavaa, että on oppinut konttaamaan :)! Jaksamis :hug: !

Meillä J nukkui eilen ihan kummalliset päikkärit. Normaaliaikaan laitoin ulos unille, neiti heräs neljä kertaa tunnin sisään itkemään :/ . Nukkui vähän yli tunnin ja sitten heräsi kunnolla. Hain sisälle, mutta J oli niin väsyneen oloinen, että päätin kokeilla jatkaako unia sisällä. Noin 30 min oli ihan töttöröö sängyssä, silmät kiinni, hieroi pupulla poskeaan :) kunnes nukahti ja nukkui tunnin. Tänään on unet ollu ok, mutta iltapuuron jälkeen ei maito kelvannu ollenkaan :eek: . Tämmöistä ei oo tapahtunu koskaan... Hampaitakohan taas oireilee...? La-su yöksi J on menossa mummolaan ekaa kertaa yökylään, kun on miehen 30v. pippalot. Kiva kun Jessillä just nyt tällä viikolla tulee kaikkea tommosta normaalista poikkeavaa :( .
 
Birdie Hienoa että olette jo paranemaan päin! :hug:

Päikkärit on menneet ihan kummallisiksi viime aikoina. Aamupäivällä nukutaan 1-2h ja sit iltapäivällä 45min-2h riipuen ajankohdasta. Tänään vain 1h päivällä ja 1h illansuussa. Just nukahti sit yöunille. Saa nähdä minkälainen yö on tiedossa ja mihin aikaan yöllä syödään :/

Matkarattaat Meilt löytyy Peg Peregon Pliko Litet. On ihan näppärät menopelit ja hyvin saa vedettyä perässä kahvasta kasattunakin. Miinuksena hinta, ovat tääl suomessa hirveissä hinnoissa. Omani on ostettu Italiasta ja saatu ns. ilmaiseksi kun lentoyhtiö hukkas mun Ponyt niin saatiin 100eur rahaa ostaa uudet. Matkikset makso 99eur :D Ponytkin sit löyty ja odottivat meitä Helsinki-Vantaalla kun reissusta palattiin :D

Kävin tänään Joan kans kahvittelemassa ihan meidän naapurissa. Uinnissa ollaan tavattu ja nyt päästiin kahvitteluasteelle. Hänellä on pari viikkoa meidän Joaa vanhempi tyttö. Tosi nastaa saada vauva seuraa ihan täältä omilta nurkilta! :)
 
Birdie...kiva, kun pääsitte kotiin, kyllä varmaan olette jo voiton puolelle :hug: !!

Meillä mies valittaa vatsaansa...luultavasti on saanut vatsataudin töistä |O :kieh: :kieh: ...en inhoo mitään niin paljon....itsellä ei oo välii, mut lapsille aina ikävä ja vaikea tauti :eek: ...ollaan sairastettu noroa ja 6v:llä oli pienenä myös rota-virus...rota oli noista kahdesta kamalampi...ja kesti tosi kauan....Osmosalia sain silloin juotettua pienempänä....mut nyt kun poika sai viime talven jonkun pöpön siel Thaimaas..niin ei mennyt Osmosal alas ollenkaan...edes mehun seassa :/

Neiti sitten nukkui tänään päikkäreitä yhteensä tunnin...uskomaton sissi..eikä kiukkuillut yhtään....ihan pihal oli ja kätkätti sängyssä miun naaman vääntelylle :D ....

Miä ostin Maclarenin sateenvarjorattaat...niis on hihna...voi kantaa olalla..testasin viikonloppuna, kun oltiin ostoksilla....tosi kätevät...ainoa asia, etteivät mene makuuasentoon on ehkä miinusta..halusin just tuollaiset...pienet ja kätevät...en oo ihan varma laitoinko naamakirjaan kuvan niistä...hienot pinkit ;) !
 
Huomenta!

birdie Hyvä kuulla, että pikkuisenne pääsi nesteytykseen! Kyllä se siitä :hug:

Matkarattaat Meillä ei varsinaisia matkiksia ole - siis sellaisia kevyitä, joita olalla voisi kanniskella :D - mutta se Britaxin Travel Systemsin ratasosa odottaa korkkausta. Kunhan tästä lähdetään kaupungille pimun kanssa niin niillä kelpaa huristella.
Mutta mehän olemme lähdössä sinne etelään toukokuussa joten siihen mennessä pitää hommata kevyet ja näpprät rattaat, jotka saa sitten koneessakin pieneen tilaan. Noi Britaxit kun painaa melkoisesti eivätkö ainakaan mihinkään pieneen tilaan mene :p
Mitä matkiksia suosittelisitte ulkomaille ts. lentokoneessa kuljetettaviksi?

Täällä ruokailuongelmat jatkuu vaan - Nea ei syö juuri mitään :kieh: :ashamed: En tiedä mitä teksin.. Eilen koitin "maisemanvaihdosta", joka auttoi pikkusen (ei syöty pöydän ääressä vaan ikkunan edessä), mutta aamupuurolla sekään ei onnistunut :/ Nyt aion kokeilla sellaista 5kk sileää sosetta lounallaa, koska alkaa usko menemään koko touhuun - söisi edes jotain!!!!
Sanokaa, että tää on joku hampaiden tulosta tms. jostuva vaihe vaan :ashamed: Aamulla tuli ihan itku asian takia...
 
Birdie, selvisitkin fb-onkkelmasta ilman apua :)

Carmen, :wave: täällä kans. Pikkasen paremmin menee kun mulla on joku kauha, pullasuti, lasta tai joku uus juttu varalla ja jota tutkitaan niiden ekan viiden lusikallisen jälkeen. Sit menee loppuruoka vähän niinku iteksensä sisään siinä sivussa. Jep jep, sitä vaikka vissiin tanssis pöydällä et se ruoka menis sisään :ashamed: Mutta joo, joku päivä menee taas paremmin, mä oon ihan varma et nää on vaan kausia jotka menee sit ohi, älä vaivu masennukseen :hug:

Joo-o, telkkarin läpsyttäminen on meidän uus ykkösjuttu.... oli se auki tai ei.... :headwall:
 
BirdieHyvä kun ootte jo toipumis vaiheessa - saitteko tietää mikä on taudin nimi/aiheuttaja?

Matami Voihan nenä jos teille pökkää kulkutauti :(

Unista;
Meillä on nyt tullut tosi hyvä vaihe unien kans. Siirsin kokonaan päikkärit ulos (oli ennen kuistilla mikä viilee), nyt päikkärit onkin sitten megapitkät 4-5 h. Voipi olla että meillä otetaan toi palautuminen räkätaudin akuuttivaiheesta tällä tapaa, toivotaan että rytmi säilyisi.

Kokkareruoka;
Oon seurannu hissusseen tota keskustelua aiheesta. Oon vähän ulalla... miks pitää syödä kokkareruokaa? Valottakaas hieman. Tuntuu vähän hassulta kun mun mielestä silee on ok ja kunhan sitä menee sujuvasti ja hampaita tullut enemmän niin sitten joskus vasta ehkä lähempä 1v vasta kokkareet?? Oonkohan vähän yksinkertainen :ashamed:
 
carmen: meillä on aimmin ruoka menny hutisten alas..nyt melkein ripaskaa tanssin pöydällä et suuvärkki aukeaisi..et eiköhän tämä ole ikäkriisiä tai hampaita. elä vaivu epätoivoon =) ei ne onneks nälkään kuole ruuan edessä..menee varmasti ohitse tämä vaihe =)

itellä lenssu jatkuu ja olo kurja. ja aina ku yskii repii selästä lapaluiden välistä. :( ja kuumeinen olo vaikkei kuumetta ole. ihan perseestä tämä :kieh:
mut onneks muksut pääsi vähällä. mut ottaa päähän ku ei jaksa kotitöitä tehdä millään ja normaalisti touhuan koko ajan. nyt vaan sinnittelen tunti tunnilta iltaan et pääsee nukkumaan vaan :(

kirsikkatomaatti: en mä ole kokkareruokia tarjonnu..normaalisti vedän ne aikast hienoksi soseeksi..sit ku jonain vuonna on hampaita enemmän nii sittten ehkä =) mun mielestä hampaattomalle sällille noi kokkareet ei hyödytä mitään. päinvastoin. huonommin ne sulaa mahassa.

ens viikolla olis hampilääkäri pojalla..ja hampaita ei oo yhtään :LOL:
 
Kokkareista ruuassa: Ne pienetkin kokkareet siellä ruuassa antaa pienen ikenille vahvistusta ja stimuloivat vähän niitä tulevia hampaitakin. Auttavat jotenkin suun kehityksessä; kielen käytössä yms. esim. puheen oppimista ajatellen. Siis eihän meilläkään niitä varsinaisesti juurikaan mene, mutta kokeilen aina välillä. Mutta ei ne kököt ihan höpön löpön vuoksi vaan ole :) Tää lukee mun mielestä jossain neuvolasta saadussa brosyyrissä.
 
Meillä ns. matkarattaina on Gracon Mosaicit. Tähän mennessä ovat toimineet vaan kaukalon kanssa travel systeminä ja siinä käytössä olleet mainiot! Ja saatiin ne tosi edullisesti, 99e, kun normihinta oli 179e. Mutta varsinaisesti rattaana niitä ei meillä voi tällä hetkellä oikein käyttää, kun poika ei tykkää olla selkä muhun päin. Haluaa siis nähdä minut. Mutta meilläkin etelänreissu edessä huhti-toukokuun vaihteessa ja sinne otetaan nuo mukaan. Menee pieneen tilaan ja on kevyet. Muuten jos tuolla kaduilla niiden kanssa jylistelee, niin mun mielestä vähän liiankin heppoiset. Mut niin kai matkiksien kuuluu ollakin.
 
Gracon Mosaicit on meilla taalla ihan kokoaikaisessa kaytossa. Loistavat kaupunkirattaina, taalta kun ei hiekkatien patkaa loydy millaan. Kulkee ihan hyvin vahan rikkonaisellakin asfaltilla (sita taalla piisaa) ja helpot tuupata auton takaluukkuun kauppareissulla. Tosin kaupassa Eeva haluaa istua ostoskarryjen istuimessa, niinkun isommatkin lapset. Koneessa en ole Mosaiceja kuskannut, kun ei me niilla Suomessa tehtais yhtikas mitaan siella meidan hiekkateilla, liian pienet pyorat sellaiseen menoon. Alkuun ne oli aika heppoisen oloiset kylla, niinkun naukuri mainitsi, mutta ei ne kylla oikeasti ole, nyt kun niita on enempi kayttanyt. Meidan piti ostaa tanne ihan 'oikeat' rattaat, mutta samanlaisia ne on kaikki taalla ja oon noihin tyytyvainen. Selkanoja vois tosin nousta viela enemman pystyyn, ihan suoraan. Nyt Eeva nimittain norkoilee kaula kenossa eteenpain tai pitaa kiinni siita etukaaresta, niin voi istua ihan suorassa.
Pitaa varmaan jotkut Matamin kuvailemat systeemit hommata vaan lentokenttakayttoon.

Kiloklubiin kavin liittymassa minakin, lahinna halusin nahda miten syon. Oikeastitosissaan en jaksa laihduttaa, tykkaan elamisesta ihan liikaa siihen, etta jaksaisin vaipua epatoivoon ja olla naama mykkyralla jos sorrun suklaapatukan syomaan. Eri asia jos painoa pitais terveyssyista pudottaa, mutta ma en ymmarra miten normaalipainoinen ihminen jaksaa sellaisesta masentua. Anyway, nayttaisin eilisen liikkumisen ja ruokien perusteella saavan liian vahan energiaa ja proteiineja. Paivan energiavaje 900 kcal. Varmaan ei ihan pida paikkaansa kun en tasmalleen saa kaikkia ruokia ja maaria oikein sinne. Ja siina mun ympyrassa oli enempi alkoholia kun proteiinia. :LOL: Vaikka siis vaan ne 2 lasillista viinia join eilen taas, kuten joka paiva. Jos nostais maaran puoleen pulloon niin tayttyis se energiavajekin.

Syomisongelma oli meillakin taas eilen. Ruoka meni alas kun heiluin, lauloin ja tanssin ja loikin syottotuolin edessa. Eeva unohti pitaa suuta kiinni kun alkoi nauraa. Ja sit lusikkaa suuhun akkia. Joka paiva ei kylla tollaista sirkusta jaksais alkaa pitamaan syomisen vuoksi..
 
Kokkareet....ihan oikeesti...ei sillä ole välii missä muodossa ruoka menee...pääasia, että syödään....meillä on tosi ongelma koko ruokailu...joten Jos vielä miettisin meneekö kokkareista vai sileetä...varmaan tulis itku :'( ....en miä muutenkaan jaksa aina noudattaa kaikkea mitä brosyyreis lukee...nehän ei todellakaan voi täsmätä jokaiseen lapseen :/ ....ehkä tää miun kommentointi johtuu siit kun on jo kolmas muksu...ja kaks lasta on melkeinpä normaaleja...vaikken ole noudattanut kirjaimellisesti noit kaikkii ohjeita ;) ..mut jokainen äiti on oikeassa oman lapsen kohdalla ja tietää mikä on hyväksi =) !!!
 
Heips täältä lumen tuivertamasta saari valtiosta :D

MAtkikset
Ei oo vielä hankittu kun "loma"kohteissa on ollut jonkun vanhat odottamassa meidän pikkusta. RAhdataan Freyja rinkalla kentälle ja jätetty rattaat kotiin.

Kokkare ruuasta oon yrittänyt nyt antaa hieman jämeämpää tavaraa, mutta tietyt asiat sitten syljetään suusta pois... välillä ruoka on ihan sileää joten vaihetelevasti kokkaretta mukana.

Täällä mamma äimän käkenä kun herättiin vaan 3 viimeyönä ja nyt on ihammne pirtsakka olo kauankohan sitä kestää :D Otin yötissittelyn takas kuvioihin vielä muutamaksi viikoksi, töihin lähtö lähenee ja sitten ei oo tissiä tarjolla kuin vasta kuudelta.

Marmotta Nyt su ko te lennätte? hyvää koti matkaa! ja toivottavasti nyt saat vähän aikaa hengähtää näiden asioiden kanssa sit suomessa. :heart:

VAipat
Käytetään ihan oman kaupan brändiä ja vasta on 3 koko menossa. Ihan on passeli yöllä, hiukan vähemmän on imutehoo kuin pampperssilla.

Birdie
Toivottavasti ootte toipumaan päin ja Carmen myös, muut vaivaiset.

Nyt hommiin, tai siis FB:N kautta :D
 
heipsan.

kokkareruoka: ei mee alas, ainakaan tänään. No oon tyytyväinen että poika syö ja juo tällä hetkellä jotain.. Eiköhän ne lapset jossain vaiheessa opi kokkareita syömään.. en oo kuullu että eskarissa enää soseutettas ruokia :LOL:

poitsun vointi kohenee hyvää vauhtia! Ei tiedetä mikä pöpö hällä oli.. Mutta pääasia että pojalle maistuu taas ruoka ja yön aikana oli tullu kunnon pissavaippakin!!! Tänään ei oo enää tullu ku yks ripulikakka, jossa oli jo könttejä seassa.. ei siis enää vesiripulia.. Ja yks tavallinen kakkakin on tullu. Mä alan olemaan toiveikas, että saadaan poika taas kuntoon.

käytiin tänään keinumassa pojan kanssa. oli hiukka ihmeissään touhusta :) mutta lopulta tuli jo vähän hymyäkin.

poika on muuten ruvennu pitämään paljon enemmän ääntä ittestään.. Esim ku sil on nälkä se juttelee että: nännäänää.. ja sit ku iskee tiukka paikka esim. seisaaltaan se huutaa äittä,äittä.. että niinkus huutaa mua apuun.. nää on sillä ihan uusia juttuja.. Liittyy varmaan puheen kehittymiseen.

me mennään tänään koko perhe kattoon kiekkoo.. ei muuta ku kakkapussi mukaan ni varmaan on kivaa :)

ja hei. te ootte IHANIA kun jaksatte toivottaa paranemista yms.
 
Meille on huomenna tulossa vieraita ja kämppä on ihan ylös alaisin. Ajattelin et kun Joa nukkuu niin saan siivottua ja leivottua. No poika nukkui vajaan tunnin :eek: Ehtisin just itse syödä ja surffailla netissä (tosi tärkeitä juttuja... ;) ) Nyt ollaan sit pojan kans leivottu. Hän on istunu syöttiksessä keittiössä mun vieressä ja katsellu mun touhuja. Siivoomisesta ei nyt taida mitään enää tulla kun kohta lähdetään hakemaan esikoista tarhasta :/

Meil on opittu täl viikolla heiluttamaan ja taputtamaan käsiä. On muuten niin kivaa hommaa et niit pitää tehdä kokoajan :D Nyt istuu tossa mun vieressä ja huutaa äitii äitii äitii ja heiluttaa ja taputtaa käsiä :LOL: Ei taida nyt kirjoittamisesta tulla mitään... :D
 
Birdie...kiva kun pojun kunto parempi :heart: !!!

Äsken tuli kotiin laput koksista....maanantaina mennään uudestaan verikokeisiin lastenpolille ja pitää viedä myös aamupissanäyte :/ ...onneksi tuo neiti tekee pottaan...on huomattavasti helpompi kuin pissapussit....U-metabolinen seuranta on tutkimus ja alla hirveelista, mitä ikävimmistä taudeista :( ...hiukan alkoi ahdistaa....hyksis tutkivat...ja vasta kuukauden kuluttua saa vastaukset :eek: .....soitin äsken sinne polille ja kysyin miten aikovat saada ne verinäytteet...ottavat kuulema pään suonesta :'( ....varmasti tuntuu ikävältä...no pääasia, että neiti tutkitaan =) !
 
matami: se tuntuu varmaan aikuisista kauheemmalta se päästä verinäytteen ottaminen ku lapsista!! Mulla ainakin meinas päästä itku, ku tippa laitettiin päähän.

ja mä olin ihan liian optimistinen ton pojan kuntoutumisen suhteen.. Taas tuli ripulia... Onneks meillä on pesukone.. ei noita kakkavaatteita pese muuten erkkikään. KAUANKO LAPSELLA VOI RIPULI KESTÄÄ??? tietääks kukaan???

mun täytys varmaan kanssa ruveta vähän huushollaamaan.. Miehen veli tulee viikonlopuks kylään ja meidän vierashuone on tällähetkellä suksien säilytyspaikka jne.. eli tarttis varmaan vähän järkkäillä..

mukavaa viikonloppua..

niin ja Naukurilla tais olla hääpäivä! Onnea.
 
Aijuu..ei tullut miehelle vatsatautii...onneksi =) !!

Onko kellään kokemusta Ticket to Heaven lasten ulkovaatteista?....en ole koskaan ostanut...eikä tuttujenkaan muksuilla ole niit....miä vaan sit eilen puolenyön aikaan täräytin Tilaukseen välikausi puvut molemmille...Edithille sellaisen valkoisen mustilla kukilla..Uffo Suit..oli merkki...oli aika erikoinen....siksi lankesin :p ....toivottavasti on hyvä merkki, nimittäin hinta oli aika suolainen :/ ....välikausihaalarin koko?....aikaisemmin oli jo puhetta, mut en enää muista..miä tilasin 80cm...kun tuo neiti on aika mini...luulis, et menee viel ensi syksynä??....nyt kyllä kevääl taitaa hukkuu siihen...mut on meil onneksi yksi 74cm haalari....

Kiva tääl yksin puhella.... omaa napaa kylläkin on nää jututkin :ashamed: ...... :D !
 
Matami,No voi kakka... Pojalle kun pantiin silloin muinoinaan päähän se kanyyli,niin miä en enää kestänyt. Oltiin sillon jo seurattu vierestä sitä pistelyä ja olin ihan kauhuissani :ashamed: Hoitsu ehdotti et jos haluttas mennä siksaikaa toiseen huoneeseen. Sekin tuntu aluks ikävältä,et nyt mamma jättää toisen parkumaan yksin vieraiden seuraan,mut siitä huolimatta se oli parempi vaihtis kun mentiin. Ei tuntunu niin kauheelta. Toivottavasti kaikki sujuu hyvin ja nopeasti =)

Kokkareet ruoassa ja syömisestä kieltäytyminen... joo,ei mene ja oon sitä hiukan voivotellut,myönnetään. Minäkin oon kuullut että olis hyvä suun motoriikalle et olis karkeempaa tavaraa,mut oikeestaan se ei oo perimmäinen syy miks ketuttaa et toi jälkikasvu ei siedä sattumia. Saan hänet kyllä syömään isohkoja murusia,järsii paloja porkkanasta yms. joten saa harjotusta hakuille niinkin... mua risoo ihan siks,että esim. tavallinen puuro ei mee edes soseutettuna tällä hetkellä,koska siitä vaan ei tuu niin sileetä kun noi valmisjauhot. Ja valmisjauhot taas maksaa maltaita ja se pahviloota menee sekunnissa |O Ja niissä on jos mitä ylimäärästä mukana.... Soseet oon nyt antanut suosiolla sileenä... mut olis kiva jos kelpais itetehty,ei kelpaa...mutta kuten matami totes,pääasia on et jotain saa alas jossain muodossa. Kaikki oppii,ennemmin tai myöhemmin syömään kokkareita ja tää samanen pätee kaikkeen muuhunkin..yötissistä luovutaan aivan takuulla joskus,omassa sängyssä nukutaan joskus väistämättä jne... pitäs aina muistaa toi,ettei rupee turhaa ottaan stressiä asiasta,mitkä suttaantuu ennemmin tai myöhemmin ;)
Tällähetkellä sileänkin soseen alas saaminen on myös meillä aika taitolaji,iltapuuro on ainoo varmanakki,hedelmäsose menee yleensä kanssa,mut aamupuuron ja liharuokien kanssa onkin sit tekeminen. Ennen autto toi mielenkiintonen tavara kädessä,mut poika on fiksu ja on alkanut hokaamaan nää konstit eikä mee enää niin hyvin lankaan :D Päivällä tissikään ei oikein taas maistu,joten onko se ihmekään että yöllä sit senkin edestä ;)

Matkikset on meillä jotkut disneyn pilipalit :D en suosittele :LOL: Meillä tarvitaan matkiksia harvoin,kujen bussilla ja toi yhdistelmän ratasosa ajaa paremmin asiansa,ainakin vielä =)
 
Birdie: ekaksi kiva kuulla että pieni voi paremmin, meillä massu oli montapäivää löysällä mut uskon et osaltaa siksikin kun joi paljon ja ei hirveesti kiinteitä syönyt..maitoa vain

meillä on espritin matkikset ja oon tosi tyytyväinen
 
kokkareinen ruoka: menee alas ruoka kuin ruoka oli sit sileet tai kokkareist. sormiruokia en oo antanut enkä viel vähään aikaan anna mut ruuat kun teen ite pakkaseen niin survasen ne sauvasekottimella niin että jää hieman kokkareiseks ja hyvin uppoo. ei siitä kannata stressata miten kokkareista syö..pääasia on että jotain syö, kyllä lapset jossain vaiheessa kun aika on kypsä oppii syömään kokkareita..toiset aiemmin toiset myöhemmin.
meil on molemmat lapset syönyt aika ajoissa kokkareista ruokaa ja silti esikoinen alkoi puhumaan ja sanoja löytymään aika myöhään joten ei se ainakaan meillä auttanut puheenkehitykseen toki hampaat tuli hyvin esille tiiä sit johtuko kokkareista vain siitä että syrsi kiitettävästi leluja ;) enkä usko että tyttökään puhuu yhtään aiemmin vaikka kokkareista syökin =)

kävin työpaikallakin moikkaamas pomoja ja työkavereita..oli ihan kiva käydä siellä, viimeks kun tuli käytyä siellä joku 9kk sitten..nopeesti aika menee.

 

Yhteistyössä