TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HELMIKUUSSA

birdie pikaista paranemista sinne. Toivottavasti pikkuinen on jo paremmassa kunnossa. me saatin silloin jouluna sairaalasta sellainen ohje, että väkisin on vauvan suuhun ruiskutettava nestettä jos muuten ei mene. kauheaa oli, mutta säästyttiin niin uusilta vaikeuksilta tiputuksen jälkeen.
marmotta oletko kokeillut ihan sylissä pitämistä ja sängynlaidalla istumista? Näin mulla toimii nukutus jos en saa sänkyyn tassuttelemalla nukahtamaan.

9 kk neuvolan kuulumisia:
Ava 8760!!! paino vihdoin keskitasolla, pituus 72,5 cm. Kysyin myös mun puuttuvista menkoista ja sain vastauksen että joillain kestää jopa 1,5 vuotta ennen kuin palaavat. Että näin. Toivottavasti ei sentään noin pitkään tarvitse odottaa...

Kiloklubi on muuten ihan loistava paikka. olen saanut taas uutta innostusta laihduttamiseen.

Nyt on neiti päikkäreillä ja kämppä joten kuten siivottu, kerkeenpä hetkeks istahtaa koneellekkin! Ensiksi pitää tuulettaa :wave: Nyt menee KAIKKI vanhat ja uudet housut jalkaan tai siis kiinni. Aamusta huvin vuoks kokeilin ja vautsi kiinni meni helposti! :p IHANAA! Ja nämä on vielä sellaset farkut joista olin ihan varma etten koskaan enää mahdu, mutta toisin kävikin..

:wave: Kertokaas minulle hyviä matkarattaita !! ?? :wave:
Pitäis pian hommata, olis helpompaa kulkea J:n kans yleisillä paikoilla netistäkin oon koittanu kattella - huonolla menestyksellä.

Meillä on ulkoilut neidin kanssa aina tuskaa. Ei nukkunut/muutenkaan viihtynyt vaunuissa kesällä, ei tykkää istua rattaissa eikä pulkassa. Käy vaan esikoista sääliks, kun joudutaan olemaan vaan hetki ulkona. Ja niinkun raskausaikana haaveilin, että käyn sitten vaunuttelemassa pitkiä lenkkejä ja paskanmarjat.. ootan niin että oppisi kävelemään ja kesää just....saatas vaan olla monta tuntia ulkona.

summer...tääl ihan sama juttu...nyt olen vienyt neitii pulkassa...muttei istu siin, vaan valuttaa itsensä omituiseen selkäasentoon :/ ....näyttää siltä, et siin on tosi paha olla...ja eipä neiti hirmu iloiselta siel pulkassa näytä :( ...rattaissa ollut sama juttu....voi osaksi johtuu, siit et ratasosaa ei saa minuun päin käännettyy ja neiti tylsistyy...odotan aikaa..kun opitaan käveleen ja tulee lämmin ilma =) ....ehkä sitten ulkoilu on mukavampaa...onneksi tuo meidän poju on jo 6v...niin menee omineen ulkona.....miul kans ihan samat haaveet oli :ashamed: ...

Meillä jyllää joku kunnon flunssa/influenssa. Jokaisella on jotain oiretta, mutta kellään ei ainakaan vielä ole kuumette. Esikoinen niiskuttaa ja vähän yskii, keskimmäinen yski koko yön vaikka illalla annettiin yskänlääkettä, aamulla alkoi pikkumies yskiä ja nenäkin hiukan vuotaa, isäntä köhisee seksikkäällä möreellä kurkkuäänellä ja niiskuttaa, itselläni silmät täynnä hiekkaa. Eli mukavasti menee :) No, toisaaltaan se etu, että sit parannutaankin yhtäaikaan :LOL:

No hei, täällä on ihan poikki taas valvottiin yöllä, sanoin miehelle et annan maitoo pullosta silloin 3-4 aikaan ja lisään iltapalan, vaikka täällä ei suositella 4 ateriaa alle vuoden ikäiselle.

MAito
Oon iloinen jos päivällä menee 4 dl, mutta usein vaan 3,5 dl. Iltaisin kieltäytyy pullosta joss on velliä melkein poikkeuksetta. Tuokin asia ottaa päähän ja sit oon tullut vainoharhaiseksi kakkojen suhteen ja mietin allergioita :headwall:

Nukutus
Eli nyt annetaan pullo siinä 7 maissa ja sit hampaan pesu ja vaatteiden vaihto. Sit maataan meidän sängyllä ja leikitään hieman ja rauhotutaan melkein nukahtaa ja sit omaan pinnikseen. Joskus itkee pitempään (puolisen tuntii) ja joskus uinahtaa heti. Herää ekakerran siinä kympin pintaan ja annan rintaa (Lopetan kun tullaan Afrikasta, että ois pitkälle lennolle lohtua jos tarttee :D ). Päikkäreille Nukutan aamulla niin että vaihdan vaipan ekaks, sitten pullo kouraan joko mun sylissä tai tuossa lattialla itsekseen juo ja sitten rauhoittelu ja pinnikseen, toisinaan huutokuoron kanssa ja harvemmin hiljemmin. Iltapäivä päikkärit melkein poikkeuksetta otetaan kärryssä kun mamma pukkaa niitä joko kauppaan, kerhoon tai puistoon. Tänään tosin otti 10 minsan pikatorkut kärryssä kun käväsin lääkärillä hakee lisää lääkettä ja kiukutteli sit puoleen päivään ja nukahti syöttötuoliin ilman että kerkesin antaa ruokaa, huus toki niin että kerkesin nähdä ettei ollut kurkun palaa suussa :ashamed:

Nyt lopetan, muuten voi tulla vaan lisää valitusta ;) . Kriisille :hug: ja toivottavasti Birdie poika ei joutunut tiputukseen ja :hug: . Mitäs vielä...

lopuksi Repa, Marmotta, Majj kukas muu vielä kukkuu, vinkkejä kuinkas pysytte "hehkeenä" (virkeenä) päivät pitkät? Mulla tosiaan paukut taas lopussa ja ollaan vasta ke.

Matami, helpottavaa kuulla, että joku muukin tuskailee ulkoilujen kanssa. On ne vaan niin erilaisia nääkin sisarukset. Esikoinen istui mielellään rattaissa ja nukkui vaunuissa monen tunnin unia. Eniten tuo iso nyt säälittää ja kyllähän sitä raitista ilmaa olis itekin kiva saada ja neidinkin tietty. Kesää odotellessa! Ei ole enää hurjan kauaa....

Jossu, mun on pitänyt kysästä samaa....en ole ite ees saanu aikaseks tutustua koko hommaan vielä....

LC & HEHKEYS Kyllä tässä on jo alkanut tottumaan siihen elämän realismiin ts. parasta ennen päivä ollutta ja mennyttä omalla kohdalla :LOL: kyllä väsyttää. Iltaisin aikaisin nukkuun ja aamuvarhain ylös. Tuntuu että oma elämä on ihan syvältä ku painan hulluna töitä täällä kotona ja sitten vielä hoidan lapsen siinä samalla. Oon kyllä ihan pähkähullu, ei oo järkee. Sitten ohjaan vielä muutamaa jumpparyhmää iltaisin - mukavaa hommaa, mutta siinäkin olen yksin ja ulkopuolinen kaikesta & ennenkaikkea kannan vastuuta. Mitäs tässä valitan kun ite oon itteni junannu näinkin pönttöön tilanteeseen. :ashamed: Tarvii karsia hommia - liikuntajutuista en tuu luopuun - ne pitää kuiteski psyykkeen edes +-0 toleranssilla.
Tulipa ny vuodatettua.

Uutinen Hiiri on syönyt Maijan tutin - oikeesti. Rikki on nakerrettu ja hiirulainen kukas muukaan. Noh, jotain actionia täälläkin :LOL:

Kävin kävelyllä pojan kanssa ja jäi nukkumaan tonne pihalle ja on vedelly jo vaikka kuinka kauan unta :eek: On nyt nukkunu tosihyvin päikkyjä... siis ettei tarvi kokoaikaa olla veivaamassa takas uneen.

LC: Kaikkeen tottuu.... meikä kun on heräilly alusta asti kokoajan,niin tuntuu et unen tarvekin on minimoitunut. Mikään hehkee en kyllä oo ja jos on oikein huono yö,niin en jaksa tehä täällä kotona mitään tai lähtee mihinkään,sit vaan notkun silmät ristissä täällä |O Mutta saan jotenkuten nukutuks ihan vaan sillä konstilla et annan tissiä aina kun poika rupee levottomaks. Kerran pari kokeilin sitä et en olis antanut,vaan rauhottelisin muuten.. aivan kauheeta,puoliyötä meni valvoessa,kunnes oli pakko antaa periksi :ashamed: Eli vaikka meillä monesti poika herättelee 2h välein,niin päästään yleensä heti jatkamaan unia maidolla. En sit tiiä onko se ns.järkevää ja oikea tapa,mutta siihen tulokseen oon tullut että en vaan pysty valvomaan kaikkia öitä. Mahoton selostus tulikin :D

Jossu:No hyvä... ettei tarvi ruveta repimään seiniä irti :LOL: Kai tota hajuu pitää nyt vaan kestää sit tovi :x

Ulkoilu,ipana viihtyy vaihtelevasti kärryissä hereillä..pieniä matkoja yleensä hyvin. Mut olis kiva et näkis luontoo muutenki,en vaan keksi mitään tekemistä tuon ikäsen kanssa,kun ei osaa seisoo/kävellä. Tänään pitelin herraa pystyssä tovin ulkona ja se vaan olla möllötteli :D Ei siis mitenkään hihkunut innosta... pulkkaa meillä ei ookkaan et tietty sellasessa voi hetki mennä. Tietty nukkuu ulkona joten saa sitäkautta raitista ilmaa. Pointtina tässä nyt se et ootan kanssa kesää kovasti,et olis helpompaa toi ulkoilu ylipäätään,kun ei tarvi pukee niin paljoo päälle jne..

Matami,taitaa melkein jokaisella olla oma "ristinsä" kannettavana näiden lapsosten kanssa,meillä on toi nukkuminen,teillä syöminen ja niin edelleen... :D

Repa Meillä oli ton hajun aikaan ahkerassa käytössä PartyLite ym. tuoksukynttilät. Eivät tietenkään poistaneet hajua, mutta ainaskin hiukan peittivät sitä. Mä nyt olen muutenkin kynttilähullu varsinkin näin pimeän aikaan.

Nyt meni hermo anoppiin, huitaistaan Eevan kanssa kotiin ensi viikon sunnuntaina. Eeva kolautti otsansa tuolin jalkaan ja tietty sit tuli itku. Otin syliin ja sanoin, etta ei kaynyt kuinkaan ja Eevakin sit rauhoittui. Anoppi juoksi valoa nopeammin jostain talon toisesta paasta huutaen kun palosireeni kun hanen vauvaansa on sattunut. Ja sit vakisin tuli repimaan Eevan mun sylista (siis ihan oikeasti repimalla, ma en nimittain ihan heti paastanyt irti) ja sit mourusi Eeva sylissa niin, etta lapsiparka luuli varmaan kuolevansa ja hataantyi uudelleen. Ja sit anoppi alkoi mua sattimaan kun en osaa EDES omaa lastani lohduttaa. Miten se kehtaa?? Otin Eevan kainaloon ja marssin varaamaan lennot kotiin, minen taalla hullujen huoneessa enaa vauvan kanssa ole.

Hehkeys on tulee mulla ihan itsestaan, naytan ja tunnen oloni aina ihanaksi. So fresh so clean. Melkein.. :D Luulen etta oon vaan tottunut vahiin uniin. Aamulla kun kommin sen 5 katkonaisen unitunnin jalkeen ylos, niin en kylla ole kovin eloisa. Mutta kylla sita jotenkin aina jaksaa. Pahinta on tossa 6 pintaan, vasyttaa aivan hulluna mutta ei auta.
Silmapussit on aika vaikuttavat ja naytan 5 vuotta vanhemmalta kun vuosi sitten, se tassa eniten ottaa pannuun.

Ulkoilu takkuaa vahan meillakin, kun ei Eeva nuku rattaissa eika oikein hereillakaan sit kovin kauaa niissa jaksa kokottaa. Pitais nahda enemman ja paasta eteenpain nopeammin ja lisaa toimintaa. Ja sit viela taalla paistaa aurinko silmiin, ei ole kivaa.

Niin, ja kiitos univinkeista, otan kokeiluun yhden kerrallaan. :) Tosin toi kyljellaan olo ei meilla onnistu, kun Eeva sit punnertaa vakisin mahalleen ja haluaa kontata. Oon kokeillut vahan mita sattuu sen kanssa, mutta aina sama seuraus.. "AUAUAUAUAUAAAAAA", se huutaa. Ei itke varsinaisesti, vaan huutaa niin prkeleen kovaa. Ja tulee se itkukin sit jossain vaiheessa. Ei mulla kesta hermo sita kuunnella, helpompaa hiljentaa silla pullolla.

hehkeys ja jaksaminen: Joskus mietin itsekkin kuinka sitä jaksaa, tätä kuiteski jatkunu 5-6kk jo, niin tuntuu että on jo tottunut lyhkäsiin yö uniin. Illalla meen siinä klo.22 maissa nukkumaan ja nukahdan samantien, eli nukahtamisen kanssa ei ainakaan ongelmaa ole! :D päivisin, jos kotona ollaan oon kyllä tosi räjähtäneen näkönen, mutta sit ku ihmisten ilmoille lähen jaksan kyllä vähän laittautua..

ulkoilu: Onnistuu ihan hyvin, pulkassa jaksaa istua kun näkee ympärillensä, vaunuissa viihtyy jos on istuma-asennossa ja näkee ympäriinsä, nukkuu myös hyvin vaunuissa eli ei taida mitään ongelmia olla. Kesää odottelen kans , päästään tohon pihaan leikkiin ja sit kun toinen osaa jo kävellä..

Marmotta: Voimia :hug: En halua arvostella ja tosi urhea ja jaksavainen olet ollut, mutta ehkä sun on helpompaa olla äitinä täällä koto Suomessa, kun ei ole noita kulttuurieroja ja eiks sun omat vanhemmat ole kuitenkin aivan "normaalisti" antanut sun hoitaa E:tä ja vain "tarvittaessa" olleet hoitoapuna. :hug:

Matami,No minäkään en normaalisti pidä hajukynttilöistä,siks noi mun omat onkin hajuttomia... mut nyt vois jo melkein polttaa sellasiakin,aina se ton p.skan käryn voittaa B)

Sain Kasperin taas helposti unille,en laittanu nenätippoja kun ei viiti joka ilta laittaa.Saa nähä kostautuuko. Tuntu et ehkä pärjäis sen nokan kanssa. Kuinkahan kauan tota nuhaa piisaa.. omani on tipotiessään,mut miehellä ja pojalla vielä sitkeässä.

Hirveen kuivaks on vetäny pikkumiehen posket ja nyt näemmä myös nenänpää ja leuka. Ei niitä aina ees huomaa,mut välillä oikein punottaa kun ulkoonta tulee. Ja tosi karheet on,näitä talven iloja.

nukutus: ei tarvi nukuttaa..iltatoimet hoidetaan niin että eka syödään joko puuroa+maitoa tai pullo velliä sit vaihdetaan yökkäri ja vaippa, rasvaus, hampaiden harjaus, tutti suuhun, halipusut isoveljeltä ja isiltä ja mä vien tytön sänkyyn, pusuttelen otsalle ja silittelen pari kertaa poskea ja toivotan hyvät yöt ja sinne tuo itekseen nukahtaa muutamassa minuutissa toki joskus jos sattuu menemään yliväsyneeksi saattaa itkeä ½h mut silloinkin käyn vain hetkellisesti sängyn vierellä lohduttelemas, yritän välttää sitä että nostan tytön syliin. jos itku on ihan hysteerisen kirkuvaa niin sit otan suosiolla syliin ja viereen nukkumaan niin kuin olen joutunut pariin otteeseen tekemään kun hammassärky on ollut vaivana. siis helppo nukutettava verrattaessa esikoiseen aikoinaan..päikkäreille meno menee yhtä helposti..no kuulostipas tää nyt helpolta, sitä se ei toki alkuaikoina ollut mut tosta 4kk ikäisestä etiäppäin =)

ulkoilu: onnistuu ihan kivasti, tyttö viihtyy tosi hyvin vaunuissa/rattaissa ja mollottaa suurine silmineen maisemia, kevättä täälläkin odotellaan jotta tytön kans vois ehkä tehdä enemmän jotain kivaa kuin tota vaunuttelua, pääsis vaikka ihmettelemään hiekkalaatikolle ;) :)

kiloklubi on tosi hyvä..painoa oon saanut pudotettua kuukauden aikana sellaiset -2,8kg ja vyötäröltä -9cm :eek: :D

yösyömiset loppui tuolloin joulukuun lopulla eikä sen jälkeen oo tarvinnut ottaa pulloa esille ja hyvä niin, maittaa aamulla ruoka paremmin..

niin ja käytiin tos aamusella siel tk:ssa esikon kanssa ja oli sitä mieltä että atooppista ihottumaa..siis täh..ai että atooppinen ihottuma tulee peräaukon ympärille just joo.. :headwall: no pitäs bacibactilla rasvata ja sit uudelleen maanantaina näytille..tekis mieli mennä suoraan ihotautilääkärille..

marmotta: halaus sulle,hienosti olet jaksanut nämä kuukaudet mut ehkä parempi olla täällä kotisuomessa kuitenkin :hug:

Kurpitsa,Mulla ei luotto pelaa tk lekureihin yhtään... ne osaa just ja just diagnosisoida flunssan,mut siinä se. Suosittelen menoa yksityiselle :/

Hyvää yötä,tää lähtee nyt pehkuihin :wave:

Täällä tullut notkuttua taas koko ilta. Eiköhän nyt olis aika hipsiä suihkun kautta sänkyyn odotteleen, että mies puolen yön jälkeen tulee töistä.

Aamulla taas lähtö eskarikuskiksi.

Hyvää Yötä :wave:

Yhteistyössä