TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HELMIKUUSSA

sain kuin sainkin soitettua..kyllä otti voimille painella ne numerot..itku tuli kun aloin selittää neuvolan tädille viimeisten 6 vuoden aikaisia tapahtumia pikakelauksella, aluks se epäili vain väsymystä mut kun kuuli mitä tänä aikana on henkisellä tasolla tapahtunut niin ohjas mut kallonkutistajalle..huomenna soitan aikaa sinne..olin toivonut että hän olis hoitanut ajan sinne.. nyt on uus kynnys edessä kun pitäs ottaa ja soittaa sinne...

juu, huomasin kans tuon ikävän tapahtuman toukokuisten pinossa..kauhia paikka vanhemmille.. :'( surullista

 
Voi pientä :'(

Meil on Joa nukkunut viimeiset 3 yötä putkeen ilman syömistä tai tuttia :eek: Muutos meillä on et hän on syönyt 3 viimeistä iltaa kaurapuuroa. Aikaisemmin oon syöttänyt Hipin luomu kaurapuuroa (mies osti alesta monta laatikkoa) mut nyt ne on loppu niin päätin siirtyä ihan tavalliseen kaurapuuroon. Aika näyttää tekeekö kaurapuuro tehtävänsä :D

Pyöräilyä on tullu harjoiteltua esikoisen ollessa pieni. Varatossa odottaa pari vuotta vanha ajokki jota ei varmaan ole viel edes sisään ajettu :D Meiltä on Helsinkiin mun vanhempien luo 18km ja sen olen jonkun kerran ajellu edes takaisin ihan huvin ja urheilun vuoksi. Koko matka on pyörätietä. Saa nähdä jaksaako esikoinen ens kesänä ajaa niin pitkää matkaa, muuten olis ihan mukava treeni lähteä pyörällä mummolaan. Pojalle ollaan kyl hommaamassa uutta pyörää ja peräpyöräkin miehen fillariin on ollu mietinnässä.

Kurpitsa :hug: Saitko soitettua neuvolaan?
 
Kurpitsa, hyvä että soitit kuitenkin, vaikka varmaan on kynnys selittää moneen paikkaan samat asiat. :hug:

Voi kurjuus kun tuollaisia tapahtuu mitä toukokuisissa :'(
Erehdyin tässä yks päivä lukemaan jutun kätkyt-kuolemasta...ei olis pitänyt ja tiesinkin sen jo ennenkun aloin lukemaan :|
 
Kurpitsa hyvä kun soitit. Eihän sun tarvii enää hirveesti selittää -sanot vaan et neuvolasta käskettiin varaamaan aika ja et ahdistaa ja piste. Puhut sit sille henkilölle jonka kanssa meet juttelee. Mua joskus ärsyttää kun esim: tk:ssa siin luukulla kysytään kaikki vaivat yms. ja kansa vieres kuuntelee korvat höröllään. Lääkärille kun on asiaa niin miks tarviis kaikki selittää vastaanotossa. mrr Huomenna sit puhelin taas käteen -sit oot jo voiton puolella kun sulla on aika sinne. :hug: ja tsemppiä -kyllä se varmasti siitä.

Ikävää se pieni oli niin kovin pieni. :'(
taas sitä huomaa miten onnellisessa asemassa on.

Mut nyt pitäs lähtee ulos :wave:
 
:'( Voi sitä pientä toukokuista poikaa :( .

Kurpista Tosi hyvä juttu, kun soitit neuvolaan. Toivottavasti saat mahdollisimman pian ajan ammatti-ihmisen puheille, ettei tarvitse asioita pyöritellä yksin mielessä. :hug:

majj Toivottavasti teillä olis ens yö parempi. Tekeekö Julia hampaita? Jos ne olis aiheuttanu tommosen itkuyön :( ...

Leivoin tässä illalla mustikkapiirakkaa :p . Tosin ihan uudella ohjeella, jota en ole ennen kokeillut. Huomenna meille tulee allergisia vieraita ja täytyi keksiä jotain sellaista tarjottavaa kaffipöytää, jossa ei ole suklaata, munaa, eikä pähkinää. Toivottavasti piirakka ei maistu ihan öklömöykyltä :D.

Jessi on tänään tosiaan harjotellut seisomaan nousemista. Kontatahan tyttö ei osaa vielä, mutta ei taida koskaan kontaten liikkuakaan. Suoraan juoksuun vaan :). Kovasti nuo seisomaharjotukset tuntuu väsyttävän, kun nukkui ekoilla unilla 2,5h ja toisilla 30min ja yöunille nukahti minuutissa.

Nyt täytyy mennä siivoileen keittiöstä sotkut. Jäi hommat puolitiehen, kun Jessi ei jaksanu enää odotella ja katsella äitykän touhuja. :wave:
 
Kurpitsa Hyvä kun soitit! :)

Täällä on taas hiljanen päivä! Missä kaikki luuraa ? :wave:

Ollaan oltu J:n kanssa koko päivä taas yksin, kun mies on koko viikon ilta vuorossa... Kuumetta J:llä oli iltapäivällä vielä 38,9 mutta panadolin jälkeen oli taas neiti aurinko. :)

 
Marimint: No alhaalla kyllä näkyy pieni valkonen täplä, mutta ollut siinä jo pari viikkoa, mutta enemmän luulen että itkusti huonoa oloa, kun oli eilen yli 39 asteen kuumessa ja hengitys vähän rohisee. :| Ainakin äskettäin nukahti hyvin itsekseen yö unille, mutta toivotaan tosiaan että yöstä tulisi parempi! :)
 
Hiljaista tosiaan...muutenkin tuntuu et porukkaa tippuu pois koko ajan,missä esimerkiksi luuraa aaoo????

Kurpitsa,Hienoa et sait pään auki... nyt vielä toinen puhelu ja oot voiton puolella =)

Tolla meidän pojalla viiraa...oikeesti. Siis jotain häikkää hermostossa tai jotain |O
Kaikki alko iltapäiväpäikyistä... aina kun oli nukahtamassa alko eläimellinen raivo. Missään ei hyvä,ei sylissä,ei makuulla,tissi ei kelpaa...lopulta saan tainnutettua,niin nukkuu 30min. No eihää se riitä,kun veny unillemenokin ja oli ihan lopussa. Ihan väsynyt oli herätessään ja raivoominen jatku. Syöminen ja vaipanvaihto yhtä huutoa..siis ihan naama punasena rääky. Ei kuulu tapoihin :/
Käytiin sit pulkkailemassa ja siellä tokeni ja loppuillan oli ok,kunnes sit piti taas mennä nukkumaan. Nukutukseen meni yli tunti,huutoa,potkimista raapimista,repimistä, kirkumista... ja just sillä hetkellä kun on nukahtamassa alkaa sätkimään ja sit puskee raivo...
Sylissä sit pidin lopulta puoliväkisin kun rimpuili ja nukahdettuaankin sai sellasia sätkykohtauksia vielä :eek: Oon kaikkee nähny tota epeliä nukuttaessa,mut en koskaan tollasta...
Ihana yö varmaan tiedossa.
En tajuu miten toi nukkumaanmeno voi olla niin hel..tin vaikeeta joka kerta,kohta 9kk tahkottu enempi vähempi ton nukahtamisongelman kanssa ja siihen yöt päälle... HAJOO POLLA... tahon nyrkkeilysäkin :kieh:

En oikeesti pysty kuvittelemaan että toi koskaan nukkuu kokonaista yötä tai menis vaan sänkyyn ja nukahtais... Ihan mielettömän kurja fiilis,vaikka ei sais valittaa... kun on kuitenkin elossa ja terve...

johan taas helpotti. Nyt pakko mennä nukkumaan et kykenee huomenna heräämään :wave:
 
Iltaa! Olen menossa just toivottavasti nukkumaan. Useita yöitä on jo valvottu ton Annan flunssan kanssa, nyt ei oo enää kuumetta, mutta limaa kaikkialla. Uhmis nukahti sohvalle ennen hammaspesua hirveeseen kiukkuunsa. Mun kilot on kohta kaikki tulleet takas turbovauhdilla, kun ei pääse ollenkaan liikkumaan ja kitinä laittaa jatkuvasti palaamaan ruokakaapille. Muuten kaikki on ihan erinomaisesti- Silloin, kun kotona on muitakin kuin tylsä äiti, tyttö on kuin aurinko ja vaappuu pingviinikävelyä ympäriinsä erinäiset esineet käsissään (mitä painavempi sen parempi).

Hyvää yötä kaikille! Lähden painiskelemaan...
 
Repa: No onpa hillitöntä menoa :/ Toivottavasti poika nyt ihan oikeasti jossain vaiheessa huomaakin, et nukkuminen on ihan mukavaa. Voimia kovasti! Neuvolastakaan ei siellä vissiin kannata enää asiasta kysellä..? Oot vissiin sen jo tehnyt useampaankin kertaan?

kurpitsa: Hienoa, että sait soitettua neuvolaan! Ja nyt vaan huomenna luuri kauniiseen käteen ja soittoa terapeutille. Ja kuten Merikakin kirjoitteli, niin tuskin sun tarvitsee siinä puhelimessa kaikkea kertoa; vastaanotolla sitten. Toi toistaminen on kyllä rasittavaa. Mua ärsytti jo, kun pojan allergiatesteissä jankattiin samat asiat jokaisen hoitajan / lääkärin kanssa erikseen. Ihan kuin eivät olisi voineet jakaa tietoa keskenään...

No voihan. En koskaan edes ehtinyt lueskella, kun se pikkuinen oli siellä syntynyt, mutta kurja kuulla, että on nukkunut pois :'( Varsinkaan kun oma olotila ei oo mitenkään herkkis tällä hetkellä... Eipä.

En muista enää mitä piti kirjottaa. Taidanpa mennä unille :wave: Voimia kaikille yökukkujille! Täällä kans kukutaan hampaiden vuoksi...
 
majj Ai niin, Julia olikin kipeä :( . Jotenki meni ohi. No se varmaan oli juu syy valvomiseen. Toivottavasti nyt nukkuu paremmin. Jaksamisia, jos neiti valvottaa :hug: . Ja Julialle pikaiset paranemiset!!!

Pakko lähteä nukkumaan. Huomenna tulee heti aamusta vieraat. Hyvää yötä!
 
toukokuisten pinosta en ole lukenut pinoa, mutta itku tuli kun täällä huomasin. Voi miten julmaa onkaan. :(
merika olen siis menossa painon takia lääkärille. Neuvolasta lähettävät. Tilanne ei siis ole mikään huolestuttava, kun mitat on 169/76, mutta kun oiekasti syön maks. 1800 kcl (yleensä 1500-1700) päivässä ja liikun kolme kertaa viikossa ohjatuilla tunneilla. Tällä liikunnalla ja syömisellä saan painon pysymään tässä, muuten vaan nousisi. Hiukan outoa tämä kyllä todella on.
Niin ja lisää ihmeessä kaveriksi facebookkiin.

Nyt täytyy mennä katsomaan omaa pientä ihanaa tuhisija-lahjaani. On tämä maailma kyllä epäreilu!
 
Huomenta!
Ja yö olis sit ohi; eipä ainakaan tullut paljoa nukuttua. Jospa sais jotenkin ees lyhyet päikkärit vedettyä. Neuvolaa olis tänään tiedossa ja sitten meinaan ostaa raejuustoa ja sillä alotetaan maitojuttua. Tahtoo pian eroon nannista...kauheen kallistakin se on ja muutenkin.

Repa, no hurjalta kuulostaa teidän nukkumaanmenot :|
 
Matami: Noniin, sieltä se nuha nyt tuli meillekin. Eli oon todellakin sitä mieltä, että hampaiden myötä tulee. Koska nyt toinen hammas on jo puhjennut läpi ja toinen puoliksi. Ei siis voi olla toisinkaan päin. Mua vaan harmittaa ihan hillittömästi, kun tänään olis ollut mammatreffit enkä nyt pääsekään. Siellä olisin nähnyt piiiiitkästä aikaa muutaman pienokaisen, joita en ole nähnyt kuukausiin. Itku pääs :( Sen verran vähän mäkään ketään viikon aikana näen, et puoli maailmaa kaatu tuohon. Koitan kerätä itseni.

Yö levoton täälläkin. Nyt siis hampaiden oheen tullut pientä nuhaa... :headwall:
 
Terve taas!
Mitäs kaikkee täällä onkaan tapahtunut. Alotin kans Nann vierotuksen ihan vaan niin että lisään tavallista maitoa pulloon 1:10 periaatteella. Näin etenen muutaman kuukauden, jos mitään oireita ei tule niin sitten lisään parin viikon kuluttua suhdetta, tosi hiljalleen. Loppuvaiheessa kun suhde on fiftyfifty niin sitä vähintään kk. Ja HUOM PUNASEEN MAITOON. Miksikö, ravintoarvot lähimpänä Nanneja ja Tutteleita. Rasvaprosentti sama ja maistuu hyvin. Kasvava tarvitsee kaiken erergian kasvamiseen. :)))))))))

Repa Teillä on kyllä hurjaa rumbaa :(

KatriN Jos mitään terveydellistä ei löydy, niin vika mitä ilmeisimmin voisi olla ravinnon koosteessa - syötkö liian vähän ja väärin? Kalorimäärä 1800kcal riittää justjajust ihan p...lla käymiseen :)) Kaikki riippuu oikeestaan siitä pudotatko kiloja vai rasva%. Näin äkkiseltään tuntuu että toi kalorimäärä on liian alhainen ja sieltä ehkä puuttuu ne "moottorin bensat" = proteiineja aivan liian vähän. Ite kamppailen ja oon aina paininut saman asian kanssa. Vieraile Ktl sivuilla ja sieltä ravinto osio. Sieltä saa täydellistä infoa ihan kaikista ravintoaineista. Pystyy heti laskeen suhteet. Toivottavasti sait jotain selkoo tästä. =)

Tarvii mennä, neito seisoo joka paikassa ja tietty kaatuilee jatkuvasti. :wave:
 
Merika,normi ruumiinlämpöhän on se 37 vauvallakin,näin ollen takapuolesta mitattuna vois aatella et 38 ois ok.... ehkä hiukan lämpöä. Olikohan se et ihan kuumeeks lasketaan 38.5...Kainalosta se kai menee ihan samalla lailla kun aikusellakin. Meillä mitataan kainalosta kun toi ei pysy paikoillaan et sais pyllystä =)

Juu,yö ei ollu ihan niin katastrofi kuin ilta anto oottaa... mut et kyllähän toi heräili :/

Naukuri: Niin,kun oikeestaan ongelma kai piilee tossa nukahtamisessa... siinä tapahtuu jotain,et on vaikee päästä ns. rajan yli. Paljohan siinä on kehityttykin,mut sit tulee näitä takapakkeja. Eilinen tais johtuu ihan yliväsymyksestä. Poika vaikuttaa siltä et haluis nukahtaa/ei haluis herätä,mut ei vaan pysty jatkamaan unta/vaipumaan uneen... Joka kertahan siitä neuvolassa puhutaan ja muutenkin,kun se masukin vaivaa enempi vähempi edelleen... mutta normaaliksihan se sairaalan lekuri tämän sit tuomitsi. Tai oikeestaan se ei sanonu oikein juuta eikä jaata.

Nyt poika päikyille ennenkuin kerkee menee liian väsyks :wave:
 
Yö oli ihan painajainen, Eeva huusi oikeastaan koko ajan. Oli tosi räkäinen ja kuuma, 38,4 sain korvasta mitattua. Aamulla oli paljon parempi, räkä kyllä lentää mut hyvä niin, ei jää jumiin nenään ja kurkkuun. Eeva osaa ihanasti niiskuttaa nenää ja puhaltaa räkää ulos, sitä on ihan joka paikassa. Sit kun se vielä laittaa sormet nenän eteen ja pärskäyttää räkää.. nättiä. Nenäliinaan se ei kuitenkaan suostu turistamaan, ihan vaan ympäri lattioita.
Toivottavasti helpottais pian, pitää muuten tehdä visiitti lääkärille.

Repa, kuulostaa ihan tutulta. Neuvolasta mä en saa minkään valtakunnan apua, kun vauvat nyt kuulemma on vähän tällaisia. Pitää ottaa puheeks lääkärin kanssa, se saattaa joskus ottaa tosissaan. Tai sit ei. Ihan selvästi Eevakin on väsynyt ja hyvä kun päätä jaksaa pystyssä pitää, mut silti se on kiskottava pystyyn ja sit kamala huuto ja repiminen, ei jostain syystä anna itsensä nukahtaa. Näytän ihan katutappelijalta, naama täynnä naarmuja ja hiuksista puuttuu kunnon tuppoja.

Summer, katsellaan sitä ensi viikkoa jos Eeva tästä tokenee ajoissa, ettei Peppi vaan saa samaa tautia. Vaikka en kyllä edelleenkään menis vannomaan että on flunssa, kun noita hampaita on tulossa 3 samaan aikaan. Kuitenkin..
 
ääh..unohdin tyystin soittoajan tonne tk:hon :headwall: 5min yli meni soittoajan ulkopuolelle kun yhtäkkiä välähti että piti soittaa mut eihän sieltä kukaan enää vastannu..huomenna uus yritys..

sain äsken lyhennettyä paneeliverhot keittiöön ja voi vitsi kun kirkastu keittiö ja mieli samalla.. mul löytyy samaa verhokangasta 5m pala jonka ajattelin hyödyntää myös jotenkin tohon keittiöön..hmm, tekiskö sellaset irtopääliset noihin tuolin istuinosiin..

 
Repa kiitos tiedosta -sitä mä arvelinkin. Meillä mitaaan kans aina kainalost, mut serkku kyseli sitä rajaa. Voi teidän öitä, tai nukahtamisia. Meillä oli ekan kanssa noin et joskus 1 1/2h yritin nukuttaa ja tissittää yms. :headwall: kyllä siinä itku välillä pääsi. Nyt tätä toista ei viedä nukkumaan vaan sit samalla kun mennään itse niin neiti taintuu siihen väliin. toki viikonloppuna nukahtaa tietokonehuoneen sängylle kun katsotaan leffaa ja valvotaan myöhemmin. Mut kohta pitäs alkaa kokeilee sitä omaa sänkyy --mitäköhän siitäkin tulee. Meillä tän toisen kanssa on ollut helpompaa -esikoinen ei nukahtanut ilman tissiä eikä huolinut tuttii.

Marmotta paranemista pikku nuhanenälle.

Mut nyt pitäs mennä tekee jotain järkevää. Siivota vois aina eikä siltikään tuu valmiiks.

Kurpitsahuomen sitten. Mäkin taidan vaihtaa verhot keittiöön --se muuttaa ilmettä. :)
 
Repa..mahoton meininki teillä tuo nukuttaminen :( ....mistähän se voi johtua..perin kummallista :/ ....

Marmotta...meillä myös oikein kunnon räkis...paksuu räkää tulee....mut viime yö sujui jo hiukan paremmin...herättiin, muttei ihan kokoaikaa.

Käytiin neuvolassa siin pituusseurannassa...2cm...oli tullut pituutta =) ....onneksi...eihän tuo pitkä ole 68.2cm...mut hiukan kasvanut sentään...paino oli 9070g...et makkaroita viel piisaa :D !! Me mennään siihen rokotetutkimukseen mukaan, mutta neuvolan kautta...koska silloin ei tule niitä verikokeita ym. laisinkaan...miä en halua mitää ekstra tökkimisiä...ja ei vielä tiedä joudutaanko lisätutkimuksiin, kun sairaalasta ei ole vielä tullut mitää tietoo niistä aikaisemmistakaan :/ .....

Meillä Edith on nyt oppinut konttamaan...muutaman päivän on tehnyt sitä...aika rauhallisesti viel mennään...ja jos haluaa nopeammin alkaa ryömimään...mut kiva, et hiukan tuo liikuntapuoli etenee =) !!

Edith on tänään 9kk ...mamman pikkuinen :heart: !
 
repa: tuli vain mieleen, että jos teiltä löytyy videokamera niin voisitte kuvata kun poika saa noita "kohtauksia" ja näytätte sit sen nauhan siel neuvolas jospa siten osaisivat ottaa enempi kantaa..kuitenkin joskus on vaikea selittää niin että toinen ymmärtää niin noin ainakin saisivat omin silmin nähdä millaista rumbaa teillä on nukutukset yms. auttaiskohan tuo vai onko ihan pöljä ajatus..?!
 
Marmotta, no voi Eevaa ja sua :/ Vihaan niin noita räkätauteja. Juu katotaan kun Eeva parantuu.

Neuvolassa poikettiin ja mittoja olis tässä; 11,5kg ja 77,5 cm. Ja makkaroita on edelleen vaikka muille jakaa :D Käyrät menee jo tasasesti kyllä, eikä niinkun ennen suoraan ylöspäin. Isompi on neiti mitä oli poika aikoinaan. Se oli 1v neuvolassa saman kokonen.

Raejuustoa, viiliä ja maustamonta jugurttia ja sitten alkaa maistamaan ihan normi maitoa. Sanoi ettei välttämättä tarvi sekotella nanniin vaan antaa ihan tavallista maitoa vaikka ruuan kanssa vähän ja kattelee käykö. Vähitellen sitten vaihtaa kokonaan siihen. Juu ja rasvatonta maitoa kuulemma; no meillä juodaan ihan kevytmaitoa ja sitä saa neitikin sitten. Ymmärrän kyllä sun pointin Kirsikkatomaatti ja voisin itekin noin tehdä. Suotta kaikesta nykyään otetaan jo lapsilta pois rasvat ja kaikki mahdollinen vaikka elimistö ja aivot niitä tarvii.

Mulla oli verenpainen vähän koholla ja mulla on ollut rytmihäiriöitä melki päivittäin. Ennen joskus noista rytmihäiriöistä kärsin, mutta siitä on jo kauan aikaa. Tekiskö väsymys nyt sitten vai mikä. No, sitä aletaan varmaan tutkia jossain vaiheessa. On niitä joskus tutkittu siksikin kun mulla on lepopulssi hurjan nopea...mutta eipä ne mitään löytänyt sillon. :/

Alotan nyt kokeiluna cerazette nimisen keltarauhaspillerin, kun mulle ei nuo yhdistelmäpillerit käy ja meinasin jossain vaiheessa sitä mirena-kierukkaa....niin tietää jo valmiiks et sopiiko se mulle, kun siinä on samaa keltarauhashormoonia. No,saas nähdä miten käy ja muistanko ees ikinä ottaa?! Onko kenelläkään kokemusta tuosta pilleristä?

Meillä on tää äiti-vaihe menossa...koko ajan jalassa kiinni ja vessaankaan ei sais mennä. Koko ajan pitäis silmissä olla. Ja muut ei kelpaa kun vaan äiti.....
 

Yhteistyössä