TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HELMIKUUSSA

matami mä en usko tohon kuivumiseen ainakaan enää kun vauveli syö soseitakin. Mut jos et juota vettä niin ala ihmees antaa -meillä juodaan nokkamukista aina ruokailujen yhteydessä. Varmaan sellanen 2-(3)dl menee vettä päivässä tissimaidon lisäksi. Koska teillä puklaillaan? Mä oon huomannu et kun istutaan potalla syömisen jälkeen niin sit ei tuu mitään ulos -mut jos mahallaan paljon vehtaa heti syötyään niin sit voi tulla puklut.

Repa kyllä meillä taitaa olla ihan vaippaihottumaa, mutta tarkkaan saa kyllä katsoo ja pyyhkii pikku pimpsua. Ikävää kun kakkaa menee väliillä ihan väärään paikkaan -onneks on pumpulia ja ceridalöljy :) mut jännä miten se vasenkäsi menee aina sinne alas raapimaan -mennyt aina.

Nyt lähden laskee mäkee tytön kanssa :wave:
 
repa: juu just palasin kans ääni käheenä kotiin :LOL: piru ku ei uskalla minnekään lähteä jos ei joku ole takapenkillä viihdyttämässä..karsee raivo alkaa jo viidessä minuutissa yleensä..ja meillä ku on pakko liikkua autolla ku maalla asutaan... :kieh: :kieh:
toivotaan et teidän reissu menee hyvin sit ku monta tuntia autossa..on nuo melkosia kavereita :LOL:

joku kyseli hampaista..täällä myös hampaaton kaveri. ja huomenna jo 10kk =)
kyllä ne pullottaa tuolla mut ei esiin tule millään =)
 
Taas neiti nukahti itsekseen omaan sänkyyn! :p

Repa: Hehh mun kaula on kans välillä sen näkönen että kissa olis raapinu mutta J:hän sitä raapii tai nipistelee aina väsyneenä! :D

Kaks reikää sit porattiin multa tänään, onneks ei oo enempää, mutta nyt sit vihlonu koko päivän yhtä toista hammasta mikä alunperinkään ei oo ollut kipeä! :/

Väsymyksestä: Nyt on tosiaan hyvä kausi menossa!! Ja väsymyskin alkaa hellittää kun saa nukkua! :)

 
Summer: kiitos neuvosta! Niin mie ajattelinkin, että asia on noin yksinkertainen. Mutta en siinä aamukoomassa tajunnut koko kirjekuorta! Meillä siis herättiin 5.30 aamulla.... Toivottavasti ei tule tavaksi.....

Meillä oli kanssa tänään vähän hakusessa päiväunet. Aamulla nukkui n. 1,5 h ja iltapäivällä n. 30 min ja sitten kolmansilla unilla olisi varmaan nukkunut vaikka kuin kauan. Mies herätti kun tyttö oli nukkunut vähän reilun tunnin. Ja ihan normiaikaan neiti kävi nukkumaan, ja melkein ilman kitinöitä! :eek: Taitaa olla päivärytmi muuttumassa tai sitten hampaat tekevät tiukkaa.

Iina: kiva kuulla, että ultrassa oli kaikki ok! Ja kertokaahan odottajat tuntemuksianne aina silloin tällöin!

Tuli tuosta Repan marjakiisselistä mieleen, että voisi tehdä uudelleen kiisseliä tytölle ja kokeilla josko se maistuisi. Ekalla kerralla meni vähän alas, mutta sen jälkeen ei.

Kävin tänään kattomassa tässä lähistöllä olevan yksityisen päiväkodin. Ihan kivalta tuntui meno siellä. Joka päivälle oli jotain touhuamista yms. Ja hoitajakin tuntui ihan ok:lta. Käyn kuitenkin katsomassa lähiaikoina vielä tuon kunnallisen päiväkodin, että millainen se on. Iso päiväkoti on kyllä. Neiti menee hoitoon vasta syksyllä, mutta hyvä jo nyt vähän kartoittaa tilannetta ja vaihtoehtoja.

Jaahas, iltapalalle ja sit nukkumaan. Meinaan väsyttää hiukkasen..... :wave:
 
Väsymyksestä Välillä on semmosia kausia, että jo heti aamusta väsyttää ihan kamalasti ja sama väsy jatkuu iltaan saakka. Tosin en tiedä onko väsy osittain myös tylsistymistä tms. Varsinkin, jos ollaan monta päivää putkeen vain kotona, ettei kukaan edes käy kyläilemässä, niin alkaa arki tuntua puuduttavalta. Mutta nyt kun aurinkokin on alkanu paistella, niin energiaakin tuntuu olevan enemmän :).

Vaippaihottuma Jessille tulee melko helposti ihottumaa pipsuun :(, vaikka kuinka tarkasti pesisi ja putsaisi. Ilmakylvyt ja bepanthen auttaa. Viime lääkärineuvolassa kysyinkin, että mitä rasvaa voisin kokeilla, kun bepanthenkaan ei poistanu punoitusta kokonaan. Sinkkivoidettakin koitin, mutta se pahensi asiaa. Lääkäri katsoi ja sanoi, että 1% hydrokortisonivoidetta saa käyttää parisen päivää. Sillä punoitus katosikin, mutta tulee samaan kohtaa välilä uusiksi.

Ollaan oltu koko viikko rauhassa kotosalla. Ulkoiltu toki ollaan, mutta ei olla käyty juuri muualla. Tänään käytiin sitten kaupassa, niin neiti oli ihan onnessaan. Höpötteli ja jopa kiljui hyllyjen välissä, huvittavinta oli kun yritti ihan selvästi jutella toisen lapsen kanssa. On tainnu tytöllä olla aika tylsää täällä kotosalla :D, oli vissiin kivaa käydä vähä ihmisten ilmoilla. Noh, huomenna on hulinaa, kun Jessi serkut tulee paapan luo, jonne mekin mennään päiväksi.

Ihania odottajien kuulumisia :), kertokaa vaan aina mitä teidän masuasuikeille kuuluu ja muutenkin odotusjuttuja on kiva lueskella :).

Leppoista viikonloppua ja hyvää yötä! :wave:
 
Mies nukuttaa Avaa ja ma surffailen netissa ja syon suklaata.... Paatin, etta kerran viikkoon saa pitaa namipaivan kun tuo paino muutenkaan laske. Jospa vaikka suklaan ihmeellisella voimalla :LOL: .
vaippaihottuma Avalle tuli pari paivaa sitten ihan yhtakkia. Epailen, etta kuiva ilmakin vaikuttaa. Vaipat, pissa ja ilman kuivuus saattaisivat yhdessa aiheuttaa yhtalon. meilla se hoituu apteekin lasten perusvoiteella. Talkkiakin olen joskus kayttanyt.
 
Repa...yritän ehtii puolenpäivän aikaan samaan paikkaan...soitan, jos tulee jotain erityistä....nyt vasta pääsin koneelle...ilta meni niillä kutsuilla ja nyt pääsen vasta itse iltapalalle...huh, huh, et väsyttää...öitä... :wave: !
 
Mä se vaan täällä kukun. Taitaa olla vauhti päällä, kun koko viikko ollaan remppaa tehty siis listoja laiteltu paikalleen.

Meillä ollut poikkeuksellisen hankalia päiviä, kun poika on känkkäränkännyt lähes joka päivä. Ei olla vissiin ehditty tarpeeksi seurusteleen, kun ollaan koitettu ennen esikoisen synttäreitä saada paikkoja viimeisteltyä.
 
Mulla on krapula voi tsiisus :x :x ja mies lähti harrastuksiinsa olo kuin junan alle jäännellä. ihan sellanen ykskaks lähtö eilen ja johan siideri maistui.

Kilot...Kilot eivät katoa ei mihinkän ja tänään ei ainakaan tekee mieli kaikkee epäterveellistä :ashamed: ja eilen söin pitkästä aikaa suklaata ja kakkua että ei kannata ehkä puntariin loikata ihan heti. No ainakin entiset farkut mahtuvat taas jalkaan =) mahtavaa :D
mutta ehkä huomenna taas jatikuu laihutus tai sitten maanantaina
 
No hui, onpas täällä hiljasta....

Katrinainen, kyllä mulla ainakin tuntuu, että väsyttää kauheesti ja välillä mielialakin on mitä on. Nyt on pari päivää ollut ihan ettei kiinnosta mikään; jotenkin kaikki päivät niin samanlaista puurtamista. Yölläkin olis niin kiva nukkua ilman sataa heräämistä. Välillä on sitten hyvä olla ja ilonen fiilis. Alkais vaan aurinko pian paljon paistelemaan ja tulis kesä!
 
väsymyksestä täällä kans joskus väsyttää -toisaalta se on tylsistymistä tai sit oon oikeesti ihan täyttä isomman uhmaa. Väsyn niihin päiviin kun meillä on känkkäränkkä eikä mikään onnistu. Vauvaan en oo väsynyt koskaan lukuunottamatta muutamia öitä ekoina kuukausina kun valvottiin ja valvottiin. Musta tuntuu et esikoinen vie mun kaikki energiat välillä -toisaalta sit taas sitä saakin kun on taas hyvä päivä. Nyt tehtiin just pullataikina ja toinen neiti tekee palapeliä ja toinen tutkii lelujaa--ja äiti surffailee hetken kunnes aletaan leipoo laskiaispullia. Ihana hetki :heart:

poikakyllä se siitä sit taas olo helpottaa. se on ihanaa kun vaatteista huomaa muutoksen. Mullakin on muutamia sellasia kaapissa -ootan kyllä et saisin ostaa uusia ja nyt pienempää kokoa :D Toisaalta eihän mulla mitään vaatteita ees oo -nuhruisia kotivaatteita -mut ennen kun meen töihin pitää käydä ostaas jotain kivaa. Piti aikasemmin jo kommentoida et kuulostaa hyvälle kun sun pelot alkaa helpottaa. Mä en pelkää tälleen päivisin mitään -mut melkein joka yö nään kauheeta painajaista mis pikkuselle on tapahtunut jotain tai oon hävittänyt hänet. Ikäviä unia -mut onneks ne vaan on niitä.

Mut nyt pullataikia tippuu hellalle -pitää mennä :wave:
 
No jopas täällä ollaan hiljasia....

Meikä sai jokunen tovi sitten pojan untenmaille ja pitäs vissiin laitella tätä kotia hiukan enemmän ihmisasunnon näköseksi :ashamed: Sit täytyy vissiin mennä lukemaan,mielenkiintonen kirja mulla just lukusessa....

Käytiin pojan kanssa lenkkeilemässä,oli niin hyvä keli.ei oo moneen päivään päässy kunnolla,kun en oikeen tykkää käppäillä ääriolosuhteissa ja nyt on ollu tosi kylmä viima useana päivänä.
1.5h oltiin suurinpiirtein liikenteessä ja Kasper nukku koko ajan,saipahan kerrankin kunnon päikkärit =)

Vaatteista,mul oli kans tosi huonot varastot,mut pikkasen tässä oon innostunut nyt ostelemaan itselle.... ja nyt ei malttas lopettaa :ashamed: Tarvisin kunnon lenkkitossut,mut ne maksaa aina ja ostin just ulkoilupuvun,et pakko nyt hetki pärjätä... enkä oikeestaan tarvikkaan niitä kun vast sit keveemmällä.

Pyöräkin pitäs saada. Istuin tarakalle odottaa jo kellarissa,saatiin tutuilta.... ei vaan oo kunnollista pyörää olemassa. Paljokohan nekin nykyään maksaa?Perusmalli...

Huomiseks jäi mun laskiaispullien teko,saa nähä mitä tulee kun oon kaksistaan pojan kans. Mies palailee keikkareissulta vasta iltapäivästä... yleensä pilaan tai unohdan taikinasta jotain kun koitan tehdä kaitsemisen ohessa... :|

Nyt Heippa :wave:
 
Repa Mulla myös pyörän ostaminen mielessä. Meinasin sen jo toissa kesänä ostaa, mutta päätin sitten siirtää sen hankintaa. Ja viime kesänä vaihdoin pyöräilyn vaunuttelulenkkeihin :D, joten taas ostaminen jäi. Tänä keväänä ostan sitten kunnon fillarin ja lastenistuinkin pyörään täytyy tietysti ostaa. Mies tykkää pyöräillä niin maantiellä kuin metsässäkin, joten lähdetään koko perheen voimin pyöräretkille kunhan kesä koittaa :). Tosin Jessi kyydissä pysytään kyllä ihan kaduilla, en metsään suostu :D. Pyörät on kyllä kalliita :/ ...saahan siihen menopeliin uppoamaan useamman satasen :| .

Vaatteista Mulla oli kans aika huonot varastot vaatteita itselle. Nyt oon päässyt ostamisen makuun ja tuntuu, että ei oo mitään ongelmaa löytää kaupasta kuin kaupasta kivoja vaatteita :D. Lisäksi usein lähtee kaupasta mukaan ihania vaatteita myös Jessille :D.

Käytiin justiinsa miehen kanssa saunassa. Jessi on nukkunut jo tunnin. Nyt lämpöiset voileivät uuniin, nami :p .
 
Pyöräily, löytyy pyörä ja olis istuinkin, mutta sepä on yksi asia mitä ei ole mahdollisuus täällä tehdä :headwall: Iso tie menee tossa lähettyvillä ja sinne olis pakko mennä....no eipä ole pyörätietä sitten siellä ja mieletön rekkaliikenne :( Harmittaa, kun poikakin oppi viime kesänä ajamaan ilman apupyöriä ja sitten ainut mahdollisuus päästä ajamaan on, että pyörä auton kyytiin ja ajaa sellanen n.7 km ja siitä sitten pyörällä. Kauhee homma aina ja niiin paljon helpompaa ja mukavempaa olis lähtee ihan kotoa suoraan. Että tervetuloa Marmotta takasin =)
 
Pyörä: Mulla on jopo! Joo eikä varmaan oo oikein näpsäkkä lapsen kanssa pyöräilyyn... Tosin en tiedä miten sit kesällä mahan kanssa haluaa edes pyöräillä? No, kivaa se kuitenkin olis ja meillä on ihan kotiovelta tosi hyvät pyöräilyreitit sekä asfaltilla että hiekkateillä. Pääsee puiston läpi (noin 13km ) vaikka suoraan Hgin keskustaan asti :) Ihania maisemia keskuspuistossa ja tuossa Vantaanjoen varrella!

birdie: Mukava kuulla, että työt on alkaneet hyvin! Totuttautumistahan se varmaan alkuun vaatii, mutta tuo kyllä varmasti vaihteluakin :) Ja saa aivotkin vähän haastetta ;)

Vaatteista: Mä oon aina ostellu sillai tasaisesti uusia vaatteita, nyt viime aikoina kyllä vähemmän. Mut ei mulla nyt mitään ihan hurjia kledjuja tuolla kaapissa ole ;) Ihan mukavasti löytyy, kun tarvii ihmisten ilmoille lähteä. Uusia olis tietty aina kiva saada, mutta koitan nyt hillitä vähän, kun en oikeastaan tarvi mitään. Paitsi kävelykengät kevääksi... Pojallekaan en oo ostanut pitkään aikaan mitään. Ei ole ollut tarvetta, kun mitään ei ole nyt jäänyt pieneksi. Tais pojan pituuspyrähdys hellittää hetkeksi :)

Meillä hernekeitto porisee tuolla liedellä vielä. Ollut kohta kolme tuntia ja alkanee olla valmista. Tuoksuu ainakin hyvälle! Mennään huomenna laskiaisenviettoon ystäväperheen kanssa läheiselle kotieläintilalle. Saa nähdä onko mitään elukoita ulkosalla.

Mutta nyt poistun takavasemmalle, öitä :wave:
 
vaatteet ei mahdu vanhat puserot ainakaan ei. Tuntuu, etta kuljen koko ajan semmoisissa lumpuissa etta oksat pois. taytyy ennen toihin lahtoa kayda jotakin uutta ostamassa itselle ettei ihan karmaisevana tarvitse toihin lahtea.
liikunnasta olen ollut tehokas talla viikolla =) . Olin stepissa keskiviikkona ja spinningissa seka to etta tanaan. jospa tuo viimein nakyisi kiloissa. tosin tiistaina on se laakari, jos vaikka viimein loytyisi painon tippumattomuudelle syy.

Ava on alkanut ihan tosissaan kiukuttelemaan jos ei saa sita mita haluaa. Ihanaa, nainko naista pikkuisista tulee pikkuhiljaa uhmiksia? :D
 
Voi juma, katosi pitkät pätkät taas.

Summer, toi on kyllä tosi rasittavaa. Sen vuoks mulla ei itselläkään ole pyörää ollut täällä vuosikausiin, kun en mä uskalla edes itse pyöräillä tossa tien vartta. Saatika sit Eeva tarakalla! Mä niin odotin sitä pyörätietä tohon, mutta yllätys miten kävi..

Vaatteet.. ahdistaa. Musta tuntuu, ettei mulla ole mitään kivaa. Osan vaatteista jätin Italiaan kun en voinut tuoda kaikkea, mutta en mä sinnekään mitään mukavaa jättänyt. Enkä mä osaa ostella enää vaatteita itselleni, tai sit ei vaan kiinnosta. Farkkuja ostan kyllä, mulla on niitä on kauhea kasa ja samoin ihania kenkiä, mutta niistäkin ulos lähtiessä on aina ne muutaman lempparit päällä. Ja takeistani tykkään kanssa, mut sit jos meen johonkin missä ei voi olla takki päällä.. paniikki. Ja mä kun niin joskus vannoin, että verkkarimammaa minusta ei tule. :D

Kiukuttelu on alkanut. Eeva huutaa kun palosireeni kun ei saa koskea johonkin, ja on koko ajan yrittämässä vaikka tietää ettei sais. Ja sit se heittää mahalleen huutamaan tai huulet mutrulle ja otsan kurttuun.

Väsymys on pahempaa kun koskaan aikaisemmin, henkinen ja fyysinen. Eeva ei nuku päivälläkään kun pieniä torkkuja autossa tai rattaissa ja mä niin tarvisin vähän omaa aikaa. Edes tunnin joskus. Mutta ei. Pahinta on silloin, kun Eeva on ihan väsy muttei nuku ja mä en jaksa. Se huutaa ja repii ja raapii ja potkii ja mä haluaisin olla jossain niin kaukana.
 
Kiukuttelu...meillä osataan oikein hyvin....neiti on oikea tinttuiitu, jos ei saa periksi :D !!...tainnut tulla äippään :ashamed:

Meillä ollut hankalia öitä ja syöminen tooosi vaikeeta...illalla katsoin suuhun..ja oli näkevinäni ENSIMMÄISEN hampaan alun :/ ....luultavasti siksi niin vaikeeta ollut, laitoin nyt yöksi supon, jos vähän veis rauhattomuutta pois...

Väsymys...myös täällä....välillä on ihan veto pois...tänään nukuin päikkärit...ja kyllä oli mukavat unet =) ...varmaan pitää alkaa välillä nukkua päivisin tirsut...helpottaa oloa kummasti ;) ....mut nyt mars nukkuun...öitä.
 
Santrra totta, mä synnytin jo meidän toisen pikku prinsessan, viikoilla 29+4. Iski paha raskausmyrkytys joka eteni tosi kovalla vauhdilla ja loppu viimein synnytys käynnistyi itsestään. Sektiolla tuo kuitenkin hoidettiin, ei annettu noin pienen syntyä alateitse.

Meidän pikkuinen tuli tiistaina kotiin eikä voi valittaa että olisi vaativa vauva. Syö periaatteessa kahdesti yössä mikäli 23 syottä jo öasketaan yösyötöksi. Sitten syödään 3-4 aikaan ja seuraava ruoka onkin aamu 8 aikaan. Päivisin syödään tiuhempaan. No tilannehan tule muuttumaan vielä monasti mutta näin alkuun varsin hyvä. Ja onneks Neeakin on jo pitkään nukkunut yöt läpi. Muksut on tainnut saada hyvät unen lahjat isänsä geeneistä, en valita yhtään. Muuten tää kahden näin pienen kanssa oleminen saattais käydä liiakin raskaaks.

Massennuksesta Kurpitsa mene ihmeessä puhumaan ammattiauttajalle asiasta. Se kannattaa. Neuvolasta varmaan neuvovat eteenpäin tai ota suoraan yhteyttä paikkakuntanne mielenterveystoimistoon. Mä olen kärsinyt nyt masennuksesta jo yli puoli vuotta, oikeastaan jo melkein Neean syntymästä saakka. En vaan sitä heti tunnistanut kun luulin just itkuisuuden kuuluvan raskauden jälkeisiin aaltoihin. Pääsin MTT:ssä sellaiseen äiti-lapsi ryhmäänkin jossa on masentuneita pienten lasten äitejä, siis ihan vauvojen äitejä. Sen ryhmän tuki on ollut korvaamaton, saannut puhua muiden samassa tilanteessa olevien kanssa luottamuksellisesti. Nyt mulla on lääkeetkin jotka alkavat ehkä pikku hiljaa auttaa. En tunne enää niin paljoa itsetuhoisia ajatuksia. Enhän mä oikeastaan itselleni tahdo mitään tehdä kun on niin ihanat tytöt ja mies, mutta jotekin on vaan niin voimaton olo että tahtois vaan päästä pois. Mutta täältä noustaan, sen olen päättänyt!
 
Huomenta!

Marmotta,heh,Miä just en koskaan raaski ostaa takkeja,farkkuja ja kenkiä...ostelen vaan paitoja :D Ei sillä etten haluis.... :whistle:

Matami,Olisko Edithillä sit eka hakku tulolla...jännitys tiiviistyy ;)

En tiiä mikä meillä oli,mut yö oli kyllä niin takamuksesta että :kieh: Poika itkua tihrusti vähänväliä...siltä se ainakin tuntu. Ja noi hampaat ei vaan puhkee kunnolla,reunat kuultaa molemmista etuhampaista läpi,kulmahampaan kohdatkin pullottaa selvästi ja ihankuin alakulmiksen kohdallakin jotain näkyis :eek: Oikein turboien koko äijä...et oisko meilläkin sit sitä. No ens yöksi meikäkin survasee supon pyllyyn...

Jenni: Kiva kuulla et pienempi ja isompi rinsessa on molemmat hyväunisia...toivottavasti jatkuu samalla linjalla... ja voisko sitä unihiekkaa viskoo meillekkin:p ;)

Tossa tuo kaikesta huolimatta touhottaa vaikka ennen seiskaa herättiin. Puurokin meni lähes pelkistä hiutaleista,kun oli mamman kiisseliä kyljessä :saint:

Kohta mennään porukassa päikyille ja sit koitan vääntää sen pullataikinan :wave:

Liulau vaan kaikille!!
 
Huomenta....arghh et väsyttää....yö meni ihan pyllylleen :kieh: ....neiti oli niin räkäinen, et piti 3krt imaista limaa...tuttia ei voinut syödä jne...nukuin varmaan muutaman tunnin...supon laitoin uudestaan aikaisin aamulla ja neiti onneksi jatkoi unia tuonne 9 asti....lämpöä neitillä oli, kun mittasin....ja eka hammas....pilkottaa alaikenestä =) ....voisiko räkäisyys ja lämpö johtuu siitä??....en nyt varmaan uskalla ulos viedä...vaikka on tosi hieno keli B) ....mies ja poju lähti just hiihtää...ja miä homehdun tänne :eek: ...no täytyy lähtee sit, kun tulevat...

Reipas neiti on täl hetkellä ja söi jopa puuroa....4-viljan marjasössön kera....ennen ei kyllä ole uponnut...jotai positiivista =) .....mukavaa mäenlaskupäivää kaikille :wave: !!!!
 

Yhteistyössä