TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HELMIKUUSSA

Summer,hyvä kun nyt korvatulehdus selvis,toivotaan että yöt rauhottuis kun saatte korvat kuntoon :wave:

Yösyötöt,olis ihanne jos yhdellä selviäis...mut ei toivookaan :ashamed: En oo oikein innostunut tosta syöttämisen lopettamisesta siitäkään syystä,et tiiän että noi pojan heräilyt ei kaikki suinkaan johdu tissistä. Sillä on vaan hyvä tainnuttaa. Eli jos vierottaisin tissistä,niin joutuisin valvoon joka yö tunti tolkulla :/ Kun oliskin pelkkä maidonhimo,niin kestäisin kyl ne pariyötä huutoo jos palkinto olis nukutut yöt sen jälkeen.
Mutta pakkoha täs olis siitä maidosta luopua ennenpitkää... toivoisin niin että noi ilmikset ei enää vaivais.

Ja mikä ihme tota minimiestä riivaa :eek: Yhtäkkiä hirveen hankala saada ulos päikyille...aamupäivällä meni jotenkuten,pisti vastaan mut rauhottu sitten ja nukkukin yli tunnin. Mutta äsken kun olin laittamassa,huusi kun hyeena ja veti kaarelle ja ei rauhottunu millään meni vaan hysteerisemmäks. Pakko oli ottaa pois vaunusta ja viedä ylös nukkumaan. Ennen tykkäs nimenomaan nukkua ulkona,eikä pistäny koskaan vastaan... siirrytääks meillä nyt sit sisä päikkyihin :eek: Ei siinä muuta vikaa kun se et ei nuku sisällä kun sen 40min ja on sit persiisiin ammuttu karhu loppupäivän :kieh: Mut en kyllä jaksa jokapäivä tapella ton nukkumisen kanssa...siitä on tulossa tosi raskasta kun yhtä huutoo pukeminen ja aina pahalla mielellä nukkumaan. Eikä se aina sisällekkään niin sopusasti tainnu,mut ehkä hiukan paremmin kun oon vieressä... en ois tätäkään päivää uskonu näkeväni :|

Käytiin anopin kustantamalla lounaalla... poika ei suostunut syömään ruokaansa ollenkaan,vaikka ennen on tykännyt kyseisestä muksun ruuasta ja valkkasin nimeomaan sen siks et söis varmasti |O Alkaakohan lakkoilu taas :/ Kauan hää hyvin söiki,kokonaiset 4päivää vissiin :kieh: Pitäs vissiin antaa pelkkää pasta toscanaa,se tuntus nyt olevan ainoo mikä uppoo mukisematta...vielä :whistle:

Et siinä teille omaa napaa :D
 
Meillä tuli viime yönä toinen hammas läpi! Kylläpä niitä nyt pukkaa :eek: Mutta oli menokin sen mukaista. Annettiin illalla panadolia, mut eipä auttanut. Yöllä annoin uudestaan ja sit nukkui JOPA 2h... No, tutilla ja vedellä onneksi hiljeni, ettei tarvinut hyssytellä, mutta silti oli aika pandakarhu olo. Toisaalta tietty hyvä, et tekee niitä hampaita ny monta kerralla. Ulisee kyllä päivätkin, et mahtaa sattua :(

Yöheräämisiin en mäkään oikeasti osaa auttaa. Oon itse ihan kädetön apina, jos sellasia tulee ns. syyttä. Poika nukkuu ihan ok (1-2 herätystä ) normaalisti, nyt vaan huonosti ku hampaat kiusaa. Yks herätys meillä on edelleen syöttö (puolen yön maissa ), mutta sen jälkeen selvitään tutilla / vedellä. Mikään tassuttelu ei kyl meilläkään ole ikuna auttanut :/ Riehuu vaan enemmän niinku Vilman Joakin.

majj: Aika tiukka altistussetti siellä?? Ja meillä sentään tehtiin tuo Allergiasairaalassa, mut ei tuon kummempaa kuitenkaan. Kyllä munkin anoppi kertoi et aikoinaan oli poikiansa joutunut parikin viikkoa pitämään sairaalassa kun olivat altistaneet milloin millekin. Mut mä luulin et se oli historiaa jo sellainen...

Kilot. No, en niistä voi ees enää puhua :( En saanu jouluun mennessä tavoitettani täyteen ja nythän tässä viedään jo uutta kierrosta, joten laihiksen saa unohtaa lopullisesti. Tietty voishan sitä liikkua enemmän ja jättää noi herkut, mutta ku.... :saint: En nyt onneks vielä ole paisunut kovin paljoa.

summer:
Hyvä, ett selvisi syy!! Pikaista paranemista!!

Jaha, poika heräs päikyiltä :wave:
 
Onpas hiljasta tänään...ihan niinku yksin roikkusin koko päivän täällä.

Neiti on puklannu muutaman kerran ja mun mielestä sitä lääkettä :/ Kai se nyt sit puklailee ne pihalle joka kerta ku annan....Kokemuksia?
 
Yöt on vieläkin kamalia. Nyt vasta olikin pari ekaa täällä, uudessa paikassa. Kaukana rauhallisesta ne kyllä on vieläkin.. osittain on selvästi siis noi uudet taidot kun tulee uniin, saattaa vilkutella ja viime yönä huuteli intiaanihuutoa, siis huutaa ja läpsyttää samaan aikaan kämmenellä suuta. En kyllä aina tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa! Osa heräämisistä on sit ihan vaan huutoa ja yrittää punnertaa mahalleen ja sit konttailee ihan unessa ympäri ja lyö päätään joka paikkaan kun on niin väsy ettei jaksa pystyssä pitää. Oon kokeillut ruoalla, mutta ei se oikein syö. Yösyömiset loppui kuitenkin jo pari kk sitten, että kyllä tää muuta on.

Pastavinkki, on pitänyt jakaa jo kauemmin. Italiassa alakerran täti katsoi kun silppusin Eevalle keitettyä makaronia ja sanoi, että laita raakana pussiin ja siihen sit pieni tömäytys jollain painavalla päälle. Menee palasiksi paljon helpommalla ja kypsyy hiukan nopeammin. Kattilaan sit samalla kertaa kiehumaan vähän pieneksi silputtua parsakaalia (tai mitä ikinä, oon laittanut jauhelihaa, bataattia, kukkakaalia..). Kypsänä sit koko setti oliiviöljyn kanssa paistinpannun kautta lautaselle. Eeva ainakin tykkää. Ihan asiasta toiseen, Italiassa ei muuten ole olemassakaan pasta bolognesea. Ei edes Bolognassa. Musta aika huvittavaa, kun sitähän aina muualla maailmassa pidetään niin italialaisena ruokana. :)

Päiväunet on muuten myöhaistyneet ainakin tunnilla, jaksaa siis hillua hereillä 4-5 tuntia unien välissä. Varmaan kohta vois alkaa kokeilla yksillä unilla, kun nyt on 2xtunnin nokoset. Jos se sit ottais iltapäivällä putkeen sen 2h unta.

Summer toivottavasti Peppi paranee pian!
 
Summer ei noist pienist tiedä. Onko teillä ollut jo monta korvatulehdusta? Meillä nyt neiti kitisee kovasti ja yöllä kans tissiteltiin useesti. Mut ehkä ne on ne alahampaat kun harmittaa -annoin vähän lääkettäkin. Meillä olis jälkitarkastus edessä - hmm et ei vaan olis taas tulehdusta -toivon et vaan hampaat vaivaa. Neidist kyllä huomaa jos kyseessä korva - yöllä tulee kova itku just kun on päässyt uneen, muuten ei juuri itke toki vähän mut se kuulostaa erilaiselta kutsuhuudolta. Vettä annetaan kun yritetään päästä eroon yösyötöistä ..pullon,tissin tilalle josko olis vaan jano.

Naukuri nauti juustokakuista, laskiaispullista yms. herkuista munkin puolesta :p mä yritän vähentää :D vaikka kyllä mäkin vähän syön. Milläs viikolla sä meetkään? Pitäis tonne ekalle sivulle laittaa koska kukin täyttää vuoden ja koska on uusi la teillä odottavilla.

AAOO onko työ vienyt sinut mennessään?
En muista nähneeni sua täällä piiiiiiiiiitkään aikaan. :wave:

Vaippaihottuma neidillä tosi ikävä. Mitä ootte laittaneet --onko jotain poppakonsteja? Vaippamerkkejä vaihtelen ja kakat saadaan pottaan kun on oikee ajoitus. Mut iho ärtynyt tuosta pimpsun päältä ja se pieni käsi menee sinne aina ja voitte kuvitella miltä sit näyttää. Se kutii varmasti kun neiti siihen tarraa aina kiinni. :| ruoka-aine allergia eikö iho-oireita pitäs ilmestyy muuallekin? hmm ikävää

Mut nyt pitää lähtee viemään tyttöö muskariin
:wave:
 
Tänään sit tuli kutsu niihin altistus testehin , että 5.3 olis aika ! Ja ilmeisesti tehdään niinkun naukuri & repa sanoi, koska aika oli lasten päivä poliklinikalle.. No ihan sama miten testataan pää asia että testataan! :)

Meillä ripuloiminen vieläkin jatkuu, joka kerta tulee kunnon satsi :x Vaikka ruokakaan ei vaihteeks oo maittanu mitenkään hyvin. Kauanko tollanen ripuli yleensä kestää?

summer: Tuosta veden antamisesta yöllä, meillä neuvottiin näin, annat aluksi maitoa, ja joka yö vähitellen lisäät maidon sekaan vettä niin että lopulta laitat vain pienen tipan maitoa ja loput vettä. Pitäisi kuulenma tulla pahan makuiseksi ja sit vauva oppii että saa vain öisin tuota pahaa litkua eikä sen takia viittisi heräillä. No meillä tua ei ainakaan tepsinyt kaikki kelpas! :D
 
Merika, eka tulehdus. Pojalla oli sillon aikanaan koko ajan...toivottavasti ei jouduta samaan kierteeseen. En olis kyllä yhtään arvannu että on tulehdus....ollut niin ilonen oma itsensä kuitenkin.
Kiitti vesi-vastauksista! Onko kukaan muu koittanut kun Majj?

Kaivelin varastosta neidille vaatteita. Oon saanut kavereilta ja siellä on monta jätesäkillistä. Kuvittelin et ne on kauheen isoja kun siellä on paljon 92 cm ja isompia, mutta eihän ne olekaan :eek: Tietty käytössä ja pesussa kutistuneet....kauheesti ihan sopivia 98 senttisiä...aika hassua, kun niissä lukee 3 vuotiaalle tai 2 vuotiaalle ja neiti on 10kk vasta...
Kesäksi oli paljon ihania hameita ja muita settejä...täytyy niihin varmaan hommata niitä legginsejä, niinku joku suositteli näin pienelle.
 
summer: veden anto toimi meillä yömaidon lopettamiseen. päätin vaan noin 2kk sitten että nyt saa maidon litkintä loppua ja tarjosin vaan pelkkää vettä, ekana yönä tyttö joi ihan antaumuksella 40ml, tokana yönä meni enää 20ml ja kolmantena otti enää pikku hörpyn ehkä 10ml eikä tuon jälkeen oo tarvinnut yösyöttää.. meillä nuo heräilyt on johtunut nyt pääasiassa hampaista..

 
Onkohan meidän pino aktiivisin tässsä vauvat-osiossa?! Ainakin näyttää siltä, kun joillakin on syksyllä alotettu pino ja kirjotuksia vaan puolet enemmän, kun meillä helmikuun pinossa :D Ainahan me ollaan melki ylimpänä. Onpas mulla ollut tänään aikaa roikkua täällä :whistle:
 
no niin lapset on molemmat uinumassa ja sain äsken tehtyä miehel vielä mustaherukkakiisseliä kun ei se oo pystynyt syömään ton angiinan takia oikein mitään mut kiisseli näyttä nyt uppoavan. hyvä niin ettei nyt ihan ruihdu ihan luurangoks..

päätin sit kuitenkin lähteä mummilaan ajelemaan huomenna, ihan mun itteni takia..rupee tuo masennus nostamaan nyt enempi päätään ja ajatukset on nyt olleet taas ei niin positiivisen kauniita..vaan mun ajatukset on yhtä kuin voisin tappaa jonkun..onhan näitä ajatuksia ollut koko ajan kuten ekojen 5kk ajan päivittäin usein mut nykyään noin 1-3kertaa viikos ja nyt tuntuu että viime viikkojen ajan kerta päivässä..ja itkut on lisääntynyt..tänään kun puhuin äidin kans tai sanoin että mun täytyy päästä nyt sinne niin purskahdin vaan itkuun, tuntuu vaan niin pahalta nyt kaikki, jospa tästä taas kunhan saan puhua äitin kanssa, mies onneks ymmärtää kun hälle täst äsken avauduin..en tiiä pitäskö mun kuitenkin ottaa yhteyttä tästä tonne neuvolaan vai meniskö tää ohi ihan itestään..ei oikein oo aiemmin ollut kokemusta masennuksesta ei edes silloin kun lapset hautasin, silloinkin kyllä halusin tappaa kaikki mut se on varmasti ihan normaalia sellaisten kokemusten jälkeen ja tuolloin kyllä kävin psykiatrin juttusilla joka oli oikein menetyksiin perehtynyt kunnon lekuri mut silloin se sanos mulle vaan että tää kerta käynti riittää ei oo tarvetta käydä enää joten se jäi siihen..esikoisen syntymän jälkeen ei ollut tälläistä ollenkaan..nytkin itken tätä kirjoittaessa kuten monena muunakin iltana :|

sori omanapaisuus..

 
kurpitsa älä suotta pyydä anteeksi.Hyvä et päätit lähtee äidin helmoihin :hug: sinulle. josko saisit sieltä voimaa, mut jos ei olo helpota niin ota sit yhteyttä neuvolaan. Osaatko kertoo mikä erityisesti ahdistaa? Itkettää? :hug:
 
Kurpitsa :hug: Hyvä kuitenkin että pystyt asiasta puhumaan.... ota vaan puheeks neuvolassa,ehkä olis ihan aiheellista käydä juttelemassa jonkin ammattiauttajan kanssa. Mulla on ollut muutama masennuskausi elämässäni. Lähinnä oon ollut haluton ja itkenyt päivä tolkulla ilman mitään ihmeempää syytä... noi on kestänyt pahimmillaan 2 viikkoa. Koitahan nyt jaksella sielä.... :(

Poika sai jonkun ihmeen iltakohtauksen.... tossa lattialla ryömi ja ihankuin ois pusannu ja sit itki... iltapuuroa rupesin antamaan niin yhtäkkiä veti selkää kaarelle ja huus :( Sai sellasia kohtauksia useamman... sylissäkin vispas jalkoja ja itki ja sit taas rauhottu ja kohta taas sama homma.... jonkin ajan kuluttua rauhottu,kokeilin taas puuroo,mut kohta sama homma. En usko että puuron syömisestä kuitenkaan suivaantu,kun on aina tykänny iltapuuron syödä ja muutaman lusikan ottikin ja sit taas kohtaus... annoin sitte puuron olla ja vein nukkumaan. Iltatoimilla huomasin et vaipassa pieni kakka ja pylly ja välilihankohta ihan kirkuvan punaset :eek: Olisko kakka voinu ärsyttää noin?Siis et sai tollaset kohtaukset... väsymys tietty varmaan pahensi asiaa. Noh,sen jälkeen kun vaipan sain pois,oli oma ittensä. Ja nukahti hetkessä. Saa nyt nähä... Yöllä tulee syömään ainakin,kun jäi puurot välistä..ja kun ei sitä lounastakaan syöny yhtään. Päivällistä' meni kyllä.

Majj: Varmaan on ihan perinteisesti sit...eikö siinä kutsussa ollut mainintaa miten toimitaan,mihin pitää varautua? Meil oli pääpiirteittäin kerrottu kauanko kestää jne.... Onneks on noin nopeesti,saatte sit senkin asian päätökseen =)
 
merika: siinäpä se kun en tiiä, en osaa eritellä, mut nyt täytyy kyllä sanoa ettei kaikki ole kunnossa itselläni ja uskon että mun lähimmät ihmiset on sen huomanneet, mä ehkä tein tytön synnyttyä sen virheen että vähättelin mun tuntemuksia ja oloa ja vitsaiin neuvolassakin kun täyttelin sitä synnytyksen jälkeisestä masennuksesta täytettävää lappua sanomalla että eikös kaikki synnyttäneet välillä itke? olis vaan pitänyt täyttää lappu totuuden mukaisesti eikä olis kannattanut vähätellä tuntemuksia..tän siitä sitten saa ettei olo sit helpota myöhemminkään..en tosiaan ole puhunut omasta olosta tän aikana kuin teille ja miehelleni mut nyt huomenna taidan kertoa äidilleni mitä oikeasti mielessäni liikkuu ja mitä ajatuksia on..äiti yleensä osaa olla tukena, kuten oli silloin lasten menetettyäkin..luulisin ja toivoisin hänen ymmärtävän..täällä on hyvä puhua kanssa koska te todella välitätte..
 
repa: jos saan udella sun masennuksista että oliko sulla jotain negatiivisiä ajatuksia?..aattelin vain jotta oonko mä vaan tulos hulluksi kun ajatukset on niin ikäviä..ei kyllä luulis pelkän väsymyksen piikki menevän nää tuntemukset...
 
kurpitsa: Voi ei, älä tosiaan pyytele anteeksi! :hug: Ihanaa, että voit äitisi kanssa jutella, mutta ota ihmeessä asia puheeksi myös neuvolassa. Varmasti tekisi hyvää. Hurjasti voimia sinulle!

Summer: Ihan pelkkää vettä mäkin olen antanut. Ja kun meillä ennen syötiin kahdesti yössä, niin nykyään vaan kerran. Eli vettä annan tuolla vanhalla syötön ajankohdalla aamuyöstä. Silloin kun ei tehty hampaita, niin oli öitä jolloin poika veteli hienosti tuon aamuyönsyötön ohi! Eli vesi auttoi. Nyt kun hampaiden vuoksi heräilee, niin on taas heränny miljoonasti ja sit annan taas vettä tuolloin aamuyöstä yhdellä heräämisellä. Muulloin tuttia. Kokeile ihmeessä! Se meidän eka syöttö on vielä siksi, että silloin ei vesi auta. Maitoa vetää 200ml ja sammuu samantein.

majj: Hyvä, että pääsette pian altistukseen!!

Merika:
Joo vetelen herkkuja sunkin edestä... Nyyh... :ashamed: No, ei vaan. Emmä ny hullun lailla syö, mutta herkkuperse oon kuiteski :D Nyt on menossa rv 11+6 eli huomenna alkaa 13. viikko ja onkin heti aamusta neuvolalääkäri.

Ihanaa muuten katsoa kun nuo pikkuset alkaa ymmärtää toistensa päälle! Tänään meidän E "pussaili" kaverin tyttövauvan kanssa, kun ensin paijailivat hellästi toistensa käsiä ja hiuksia ja sit pussailivat poskia :) NIIIN söpöä!! :heart: Ja molemmat siis terveinä, ettei tarvinu flunssia pelätä... ;)

Nyt laitettiin panadolin nesteen sijaan suppo yöksi. Jos vaikka toimis paremmin? Saa nähdä. Kaveri just kertoi ettei heidänkään vauvaan särkylääkkeet nyt auta ku hampaat vaivaa. Tylsää! Katsotaan millainen yö tiedossa.
 
Kurpitsa :hug: Mene ihmeessä juttelemaan jonkun kanssa; ihan ammatti-ihmisen....ei kai siinä mitään voi menettääkään ja pura tänne niin paljon kun haluat!!!! :hug:

Mulla on ongelma; annoin korvalääkkeen ja neiti oksenti koko mahansa tyhjäksi :/ Se on sen mielestä niin pahaa, että yökki vaan ja sit laattas kauheesti. Miten ihmeessä saan kaks kertaa päivässä annettua sen viikon ajan?! Pyörittää heti päätä kun näkee lääkeruutan.....
 
Kurpitsa... No sellanen toivoton olo,et ei jaksa enää,mikään ei tunnu miltään,tekis mieli haihtua.. meillä on suvussa tota,mun isällä oli kans noita kausia ja kun ne äidin kans eros,viina vei jonkin aikaa,yritti itsemurhaa yms,mut nyt on taas okei. Isän puolelta olevalla serkullani on kans samaa ja on ihan pitkiä hoitojaksoja läpikäynyt. Hällä 4 lasta ja asuvat isällään kun on niin pahana just nyt. Toivottavasti mulle ei tuu noin pahana ikinä...mut oon kyl ajatellut hakevani sit apua heti,ettei pääse pahaks. Sitä on kyl ihan toisessa maailmassa kun tila pukkaa päälle... luulen kans että sullakaan ei pelkkä väsymys oo kyseessä vaikkakin saattaa lisätä pahaa fiilistä :(

Summer,Voisko sitä sekottaa johonkin hedelmäsoseeseeseen tms?

Taidan hiipiä unille.... :wave:
 
Kurpitsa ja Repa: Tässä asiassa varmasti pitää vanha sanonta paikkaansa kysyvä ei tieltä eksy, avun kysyminen varmasti on parasvaihto ehto, jos tuntuu ettei itse selviä/ tuntuu pahalta ja voimattomalta. Iso hali teille ja paljon jaksamista.
Mua itseäni on harmittanut kun en enemäpää hakenut apua kun oli niitä pelkoja tai onhan niitä vielläkin mut koen olevani kuiteskin että nyt alkaa olemaan sellanent tilanne et "mä vien ja pelot seuraa" vaikka toki vielläkin tulee illalla/yöllä joskus tosi paha olla mut sitten yritän vaan olla ajattelemaatta. yleensä helpottaa kun katson poikaa ja nään et kaikki on hyvin.

Summer: hyvä et syy löytyi ja nyt neiti pääsee paranemaan =)

Mun kamu toi vahingossa pojulle 1 vee purkki ruokaa kun kutuin kun oli tulossa? uskaltaakohan tota viellä antaa jos vähän koneella hienontaisi? meidän herra ei tykkää kököistä?
 
Merika: Vaippaihottumaan tms. punoitukseen auttaa bepanthen ja siihen päälle ripaus talkkia. Ja ilmakylvyt kunniaan! Meillä ainakin toimii nämä kaksi.

Repa: Kyllä voi kakka noin pahasti ärsyttää, etenkin jos se on vaipassa pidemmän aikaa. En aina välttämättä huomaa, jos neiti tekee kakkaa, varsinkin jos tulee vain pieni papana. Sitten kun käyn vaihtamassa vaipan, on pylly punainen. Siihen auttaa tuo yllämainittu "resepti" eli bepanthenia ja talkkia.

Kurpitsa: Käy ihmeessä juttelemassa neuvolassa! Toivottavasti asiat lähtevät selviämään! :hug:

Iina: Jokos kävit 12 vk ultrassa?

Täytyy sanoa, että ei meilläkään ensimmäisten kahden Panadol-annoksen jälkeen otettu nätisti sitä lääkettä... Kannattaa laittaa se ruisku suun siväosaan tai siis poskeen, sieltä menee helpoiten alas. Ainakin paremmin kuin suoraan nieluun päin suunnattuna.

Aamu valkeni taas liian varhain... 5.30 alkoi kitinä eikä tissikään auttanut. Kasilta meni aamupäiväpäikkäreille, oli jo tosi väsy tyttö. Yllättävän hyvin jaksoi kuitenkin valvoa, vaikka selvästi heräsi taas kesken yöunien.
 

Yhteistyössä