TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HELMIKUUSSA

naukuri: lämpimät onnittelut iloisesta uutisesta!

Mä oon TAAS kipeenä. Tänään, kesken työpäivän aloin oksentamaan ja ripuloimaan.. Ja olo on kyllä ihan karmea.. mä oon näköjään joku pöpö imuri. edellisestä kerrasta on aikaa vaan pari viikkoa.

Mä alotin eilen sitten työt. Haikee olo on. Ja nyt tuntuis, että haluan sittenkin jäädä kotiin. toi ilta-aika on tosi lyhyt... JA ikävä poikaa KOVA.. mutta ehkä tää tästä jahka alkujärkytyksestä on selvitty. Ja onneks poika on hyvässä hoidossa kotona, isänsä kanssa..
Mä oonkin varmaan ainut kuka tosta töihin paluusta ottaa stressiä. JA mies ei ymmärrä eikä haluu tukee mua,. kurja tilanne.

Jennille tuhannesti onnitteluja kotiutumisen johdosta.

mukavaa viikon jatkoa.. mä varmaan tästä eteenpäin kirjottelenki sitte vähän harvemmin.
 
No onpa tullut juttua päivän aikaan...yritän nyt johonkin kommenttia laittaa ;) !!

Jenni...kiva, kun tyttö on päässyt omaan kotiin, jaksuja sinulle :hug: :hug: !!

Poika...onnea uudesta työpaikasta, hieno juttu!!!

Repa...pe mulla on menoo, mutta lauantai sopisi hyvin...laita mulle jotain aika juttui...meillähän päikkärit nukutaan miten sattuu...siis jos nukutaan...nytkin neiti on ensimmäisillä...vasta :eek: !!

Hampaat....onko teillä hampaiden tulon yhteydessä alkanut pulautteluu tuleen??...miä en millään keksi mikä tuota neitii vaivaa...on aika känkkäinen....ja on nyt muutaman kerran pulauttanut....mitä ei oo tapahtunut, kuin ihan pienenä...ei ole mielestäni saanut mitää erityistä ruokaakaan...tänään annoin jo lääkettä...kun oli niin känkkä...auttoikin hiukan ja oli hyväntuulinen muskarissa =) !

Rokotetutkimus....tuli meillekin...kuinka moni teistä lähtee siihen??...miä taas pähkäilen...siin voi olla niit verikokeita....tylsää...ja ainakin ne nenä- ja nielunäytteet...nekin ikäviä..eli aikamoista kidutusta pienelle :( ...täytyy funtsii asiaa...

Iina ja Hemuli...mukava kuulla teidänkin kuulumisia =) !!!
 
Tervehdys taas muutaman päivän tauon jälkeen.

hyym, mit's kaikkea sitä pitikään kommentoida.

Repa: Hyvä, että olette päässeet hajusta eroon. Viime kesä oli ilmeisesti melko hiiri ja myyrä rikas, koska olen nyt useammalta taholta kuullut samasta hajuongelmasta :)

naukuri: Hurjasti onnea plussasta :hug: :flower: Vähän olen minäkin kade, mutta samalla onnellinen jokaisesta plussasta, kun tiedän etteivät ole itsestään selvyyksiä kaikille.

jenni: Mukavaa, että perheen pieninkin pääsee jo kotiin.

poika Onnea uudesta työpaikasta. Siitäkin voisin olla hiukan kade :LOL: Tosin mullakin on verkot vedessä, jos vaikka tärppäisi.

Rokotetutkimukseen tuli meillekin jo viime viikolla kutsu, mutta todennäköisesti jätetään tälläkin kertaa väliin.

Me käytiin tänään pikkumiehen kanssa lääkärillä, kun on nyt jo hiukan yli kaks vkoa. Yskinyt yöllä ja varsinkin aamulla herättyään. Mitään ei löytynyt joten odotellaan ja seurataan ensi viikkoon.

Jossu & K 3pv vaille 9kk
 
kiitos kaikille =) olihan se tärsky mut nyt tää insinööri/arkkitehti pääsee sit oikeesti tekee sellasta mitä on aina halunnut :D Vaikka haika tulee ja entisestäkin pitää irtisanoutua, voi ihme sentäs.

Summer: Kyllä sä viellä joku päivä keksit mitä sa haluut isona tehdä =) nauti vaan nyt täysillä tästä ajasta. Kyllä hoitovapaalle voi jäädä uudestaan =)

Birdie: Mä varmasti stressaan viellä monta kertaa
 
poika onnea uudesta työstä :) kyllä se kolmonen varmasti tulee kun on tullakseen. Tsemppiä yritykseen.

birdie säkin jo töissä -aikast jännää varmaan-ikävä et oot heti tullut kipeeksi. Pikaista paranemista.

Mulla uudelleensyntynyt-olo --olin punttisalilla ja törmäsin työkaveriin. Oli kiva rupatella samalla. Oon niin tyytyväinen kun oon pitänyt uuden vuoden lupauksen ja liikkunut 3kertaa viikos -nyt yritän lisätä liikuntaa. :) Vatsalihaksetkin on löytynyt -ne onkin ollu kadoksissa.

Mut nyt lukee iltasatuu :wave:
 
vielä pitää valittaa..onkoha tää jo kroonista.
mutta poika sit nykäisi itelleen jostain korvatulehduksen. ja kuurin kans melkosta pelleilyä. yökkii sitä niin kauheesti et ilta meni siihen et sain pari milliä lääkettä piilotettua ruokaan.
ei ois tätä tarvinu enää tähän soppaan tulla mut samaan syssyyn sit kaikki varmaan.
ihmettelin ku viime yön pyöri vaan ja tutilla ja tissillä remppas ja päivällä ei nukkunu ku puol tuntia putkeen maksimissaan. muuten ollu aikast ok. mut ne korvat sotki unet.
täytyy toivoa et masu kestää kuurin. :|
kai se aurinko paistaa jonain päivänä tänne korpeenki...

mut öitä kaikille :hug: ootta ihania kaikki :hug:
 
merika: arvaa vaan onko kurja sairastaa.. ketuttaa maata sängyn pohjalla sangon viekussa.. mielummin ulkoilisin, leikkisin pojan kanssa ja kävisin töissä..

nemika: voi kurja homma toi korvatulehdus.. tsemppiä! Kyllä se taas siitä lähtee..
 
naukuri paljon onnea plussasta :flower:
Ihanaa kun ihmiset saa lisää vauvoja...touhua kyllä riittää varmastikin aluksi,kun on pieni ikäero,mutta hyväksi se sitten kääntyy myöhemmin!Onpahan muksuista seuraa toisilleen =)

Meillä poika lähti tänään kunnolla konttaamaan!On kontannut nyt muutamia viikkoja pari askelta aina ja sitten ryöminyt perään,mutta tänään mentiin vauhdilla jo monta metriä.Selvästi toinen jo yrittää nousta ylös tavaroita vasten,mutta taidot eivät ihan vielä riitä pitämään jalkoja yhdessä,vaan ne aina liukuvat erilleen ja sitten muksahdetaan alas.

Ihanaa kun tulee kevät ja päivät pitenevät!Mietin jo pojan 1v synttäreitä - tarjoilua,vieraita ym.Olen jotenki aivan täpinöissäni asiasta.
Tänään puhuttiin miehen kanssa,et nyt mulla on sitten virallinen eka äitienpäivä!Ihanaa.Mitäköhän kivaa pojat mulle keksivät...

Onnea myös Jennille pikkuisen kotiin saamisesta :flower:
 
Hemuli synttäreitä on niin kiva järjestää. Mä oon miettinyt esikoisen synttäreitä -millanen kakku, teema yms. varmaan naamiaiset kavereille :) Pikku neidille pidetään 1v. juhlat kuun lopussa ja isosiskolle kuun alussa.

nemika no voi itku. meillä ollut kans jo kaks korvatulehdusta. meillä kyllä neiti on suu auki kun ruiskusta tarjotaan lääkettä. Toivottavasti yö menee paremmin.

öitä kaikille :wave:
 
Nemikalle suuren suuri :hug:

Kaikille kiitos onnitteluista =) oon tosi iloinen mutta samalla jännittää kauheesti miten asiat lähtee rullaamaan.

Summer: meillä pojat menee hoitoon, iskän työtilanne ei kyllät anna perää jäädä kotiin.

Birdie: Parane pian :flower:

Sitähän sitä piti udella Naukurilta, että onko tämä raskaus eronnut miten edellisestä? Sukupuolta tietty jo mietin :D

Merika: Kiitti tsempistä, toivotaan että joskus en vaan pidä itestään selvyytenä tärppäämistä kun on ollut noitten munasarjojen kanssa aina hankaluuksia :D ei oo viellä tarkemmin tutkittu vain epäilty ja tuumailtu et mikä niitä vaivaa. Mut nyt raskauden jälkeen on ollut jopa suht rauhallista liekkö viellä uinuuvat jollain tasolla :kieh:

Hemuli: Määkin mietin jo 1 vee synttäreitä, vapputeemalla kenties :D :D meidän vappuihme.

poika ja kasperi jo 9 ja puol kk mihinkäs se aika on mennyt ( summer minäs päivänä meillä täytetään 10kk kun ei oo kun 28 päivää??)
 
Poika, no niinpä! Enpäs tajunnutkaan että on niin vähän päiviä tässä kuussa. Varmaan sit sillon vika päivä?! tai ei ollenkaan...

Mä en ole juhlaihmisiä...inhoon järjestää synttäreitä ja muita. Johtuu varmaan siitä etten ole keittiöihmisiä. Meillä pidetään toukokuun puolessa välissä pojalle ja tytölle yhteiset 1v ja 6v bileet..ei muuten pääsis toisen juhliin kun muutama vieras ja toiselle paljon. Järkevin noin ja ei tartte järjestää kun yhdet juhlat :whistle:
 
raskauksien erot: esikoispoikaa ja tyttöä odottaessa oireet ei paljoa eronnut toisistaan, lievää kuvotusta molemmista mutta ihossa muutokset näkyi..pojasta mun iho kukoisti ei finnejä, mun rutikuivaa ihoa ei tarvinnut rasvailla ja kaikki kuivat läntit iholta hävis mut tyttöä oottaessa naama finneistä täynnä, kaulassa ja niskassa pienen pientä nyppyä, ihoa sai rasvailla ja kuivat läiskät ei parantunut kuten poikaa odottaessa joten tuosta vois päätellä näin jälkikäteen että tyttö vei äitiltä kauneuden ;)

synttärit: juu kovasti mietinnässä jo..lähinnä mietin sitä järjestänkö molemmille lapsille omat juhlat vai yhteiset..tytön synttärit olis toukokuun lopussa ja poika täyttäis 4v kesäkuun alussa..

nemika: voi kurjuus..ikäviä nuo korvatulehdukset, lääkkeiden anto on kyllä tässä iässä hankalaa..esikoiselle annettiin vaan väkisin ruiskulla suuhun..lusikasta ei olis kuuna päivänä ottanut..mut onneks pari vuotiaasta on lääkkeet mennyt jo hienosti alas..paranemisia teille!

 
Naukurille tuhannesti onnea ja voimia odotukseen! Joo, täällä oli kanssa alkuraskaudessa huimauskohtauksia ja itse asiassa oli niitä myös aika loppuvaiheessakin. Kait verenpaine teki omia temppujaan. Kivalle ne kohtaukset eivät tuntuneet. Samoin oli alussa rytmihäiriöitä ja ne vasta ikävältä tuntuivatkin!

Toivottavasti Jennin perheellä on eka yö kotona sujunut hyvin! Mahtavaa, kun saitte tytön kotiin.

Mutta nyt täytyy laittaa pyykit kuivausrumpuun! Palataan!
 
Naukuri,Miä kävin ihan verenpainetta mittauttamassa kun yhtäkkiä rupes silmissä musteneen ja muistaakseni pukkas ihan kylmää hikeäkin kerran... mut ainoastaan pulssi hakkas tuhatta ja sataa,niinkuin koko raskausajan =) Sen jälkeen huimas ihan satunnaisesti joku viikon tai kaks ja sit se loppu...Oisko siihen annettu selityksesk lisääntynyt verenkierto vai miten se nyt sanotaan kun verimäärä tuplaantuu :D

Birdie,Paranemisia :hug: Ja voimia töihin... varmaan helpottaa ajan myötä..

Nemika,Toivottavasti korva paranee :hug:

Synttärit ja äitienpäivä... odotan innolla,tykkään leipoo kauheesti ja oon kans jo suunnitellu noita 1vee synttäreitä :D Samalla varmaan juhlin sitä et oon vuoden ollut nukkumatta öitä putkeen :LOL: Äipänpäiväks ootan jotain tosi ihanaa...oon ansainnu :LOL: :LOL:

Matami,Olisko joskus puolenpäivän tietämillä hyvä aika? Mun täytyy kysyy oisko mitään mahista päästä kyydillä kaupungin suuntaan..riippuu miten mies lähtee keikalle =)

Meillä on nyt öissä sellanen trendi,et nukutaan yhellä heräyksellä (siis sen jälkeen kun minä meen pojan viereen,sitä ennen saattaa kyl heräillä 1-3 kertaa) tonne 4-5 asti ja sit alkaa maidon lupsuttelu heräämiseen saakka,mikä oli tänää klo 8. Ihan ok.

Meil olis kohta edessä reissu jämsänkoskelle mun isän luokse... valmiiks ahistaa automatka kun poika ei oiken jaksais istuu ja sinne ajelee sellaset 3h yhteen soittoon,mitä tietenkään ei tehdä... ja kun ei nukukkaan enää kun sen tunnin niin saadaan pysähtyy joka välissä |O Mut pakko sieläkin on käydä... Sitä ennen mennään yökylään mun äidin luokse vähä harjottelemaan vieraassa paikassa yöpymistä. Sielläkin Kasper pelkää jostain syystä olohuonetta :eek: Ei olla keksitty et miks..... :|

Mulla on vissiin jotain kevät masista ilmassa... oon pattitilanteessa minkä oon ite aiheuttanut.. Oon 24h kiinni tos pojassa ja tekis jo hiukan mieli omaa aikaa... salille tai ihan vaan olla kotona yksin. Mutta kun musta on tullu päähuoltaja pojalle,mies ei oikein "osaa" tehdä mitään ilman neuvoja,niin en vaan rohkene lähtee pitkäks aikaa. Sit kun toi ukko ei koskaan itse ehota et ottas poikaa mihinkään mukaansa ja miä en saa aikaseks vaan lähtee :ashamed: Siis periaatteessa oma vika,en vaan pääse tosta ajatuksesta eroon. Tiedän kyllä et tääl pärjättäs.
 
repa...aika sopii meille...mut varmistetaan vielä perjantaina =) !! Meillä sama juttu, et tuo mies ei oikein hallitse Edithin hoitoo :( ...jos oon muutaman tunnin jossai, niin pitää selittää tosi tarkkaan mitä tehdä :/ ...vähänkös ärsyttää välil...mut miä oon sitä mieltä, et miehet pärjää paremmin, kun lapsi on vähän isompi...ja meil miun mies hoiti silloin joskus, kun opiskelin toisella paikkakunnalla, koko huushollin ja pojan 2v =) !!...et odota vähän aikaa, niin varmaan helpottaa...
 
Meillä nukuttiin taas 12½h ja 2 herätyksellä mentiin! :p Hienoa Repa että sielläkin yöt alkaneet parantumaan, ehkä kasper ja julia tehnyt jonku yhteis sopimuksen et nyt ois aika alkaa nukkuun paremmin! :saint:

Nyt meillekkin sit eksynyt ripuli J:lle :| Eilen illalla alkoi ja kaks kertaa on menny jo ihan napaa ja selkää pitkin.. ( ja toisella kerralla oli tietysti hienot vaatteet ku pari kaveria tulee käymään, onneksi oli vielä mekkoja jäljellä ) . :hug: Kaikkilla kipelle pikkusille!

synttärit: En oo vielä miettinyt muuta että minä päivänä pitäis kun meidän neiti on syntyny 9.6 siskon pojat 8 ja 18.6 ja sit vielä yhden sukulaisen poika tossa alku kesäkuusta.. :D
 
Naukurille ihan ekaksi isot onnittelut plussasta ! :) Me tässä odotellaan aikaa, josko saisi ensin edes yhden yön nukuttua niin jaksaisi sitten alkaa haaveilemaan toisesta nuppusesta :D -ja yöt on semmoista rallia, että vielä taitaa mennä siihen aikaan pieni tovi ;)

Korvalääkkeet: Me naurettiin miehen kanssa apteekin tädille joka oli sitä mieltä että "ihan vaan ruiskulla annatte suuhun lääkkeen, tuon ikäisillä se menee sillä tavoin kätevästi". Kätevästi??? :LOL: -tuolle ipanalle sitä ei sillä tavoin saa kyllä ei sitten niin millään ilveellä. Meillä parhaiten se antibiootti menee kun laittaa vauvajugurtin sekaan. Se maku jotenkin on aija jugurttiin uppoava. Tietysti vaatii sitä, että vauveli tykkää ylipäätään siitä vauvajukesta, meillä onneksi Luukas sitä popsii mielellään. Ja masuvaivoihin relatippoja.. meillä ainaskin kakka meni ihan ruikulille ja vihreäksi antibiooteista. Relatipat auttoi hiukan, mutta ei poistaneet nekään sitä vaivaa täysin.

Mitenköhän saisin tuon yötissittelyn pois.. Luukakselle ei selvästi maistu aamupala, kun on aamuyön hörppinyt maitoa. Päivän eka kakkakin on ihan maitokakkaa. Iltaa kohti ruokahalu pojalle senkun kasvaa ja iltapuurohan meillä uppoaa ihan parhaiten. Yösyöppö! :D
 
Minä kanssa päätän illalla, että ens yönä koitan olla antamatta maitoa...ja pyh. Kerran olen antamatta ja toisella kertaa jo lykkään pulloa suuhun. Oon yöllä niin laiska ja tahtoisin vaan äkkiä takas uneen.

Aivan ihania lasten kesävaatteita h&m:n kuvastossa...milläköhän ihmeen rahalla niitä tilaisi?! Meillä on tökkinyt pikkasen nuo raha asiat....tehtiin eka keittiö ja heti sen perään ilmotettiin, että mieheltä viedään työauto pois...pakko oli ostaa toinen auto vaikka rahaa siihen ei tod olis ollut. No, nyt niille sit ilmotettiin että lasketaan palkkoja :eek: Taantuma vaikuttaa sitten.....hyvä just nyt, kun meikä tienaa hurjasti pari sataa kuussa!
 
Summer: No jo on tuuria :hug: miekin ihastelin mutta mulle on jo tulossa ellokselta ja HM:ltä lasten vaatteita :ashamed: :ashamed: siis niin ihania noi on. isoveikalle oli pakko ostaa isompia vaatteita kun kasvaa kauheeta kyytiä niinpä pikkuveikka sai taas sivussa ison läjän uusia. Miehelle ei taida kannattaa kertoa :LOL: :LOL: saa taas kuulla korvat täyteen miten pikkuveikalle on vaikka miten paljon uudenveroisia vaatteita esikolta :D mutta ne houkuttelee mua tilaamaan ja ostamaan
 
Puliina,Meidän poika kuuluu tohon kätevään sakkiin :LOL: Hää rakastaa kaikkia lääkkeitä,maistuu oikein hyvin ruiskusta... ilmeisesti on makeita :D Panadoli vähän puistatutti,mut senkin on latkinut. No ei me kauheesti olla lääkitty,mut pienenä on syöny yhden antibiotti kuurin ja estolääkitystä kk tolkulla,sit tota nestemäistä panadolia ja närästyslääkettä ja ilmavaivatippoja... herra siunaa,onhan tossa :eek: :x

Matami,joo,varmasti homma helpottaa ajankuluessa. Jo 3kk kulutta voi olla asiat toisin... nyt vaan just hajottaa :/ Lupaili tuo urkuristi et sais viskattuu meitit kylille sillon la... eli ollaan puoleltapäivin sit sielä,ehkäpä jopa aiemminkin.... mut sovitaan tarkemmin sit pe.

Summer kiitos tervetuliaistoivotuksista... missäpäin j.koskee asustatte? Laita vaikka yveellä,olis kiva vähän tietää että kuinka kaukana meidän majapaikasta ;) Marmottahan on tainnut kans palata kulmille...?

Tänään taitaa olla ihan kotipäivä... huomenna anoppi on luvannut viedä lounaalle ravinteliin...mitähän siitäkin tulee :eek:
 
majj, ihania mekkoja kyllä! Mutta mitenkähän käytännöllisiä ne on yks vuotiaalla? Mulla kun löytyy kokemusta vaan pojasta ja shortseista. Vauvalle ostelin mekkoja jonkun verran, mutta onpas aika vähälle käytölle jäänyt :| Kertokaas isompien tyttöjen mammat, että kantsiiko ens kesäksi ostella mekkoja ja hameita?
 
Repa, ootteko kauan taalla? Jos Summer laittaa yv:lla sijaintia, niin me ollaan sit noin kilometri lahempana Koskea. :)

Johan on kuollut olo, Eeva ei nuku yolla eika paivalla! Eilen paivalla ruhtinaalliset 30 min. paivaunet ja yot on ihan painajaista. |O

Onnea, naukuri! :heart:
 
Eilen saatiin vahvistus et mies saa olla kotona kesällä 2kk! Isäkuukauden perään kesäloma ja hän on kotona toukokuun lopusta heinäkuun loppuun. Mä en ollu ajatellu et menisin töihin viel piiitkää aikaan mut nyt alkoi miettiminen jos sitä sittenkin koittas etsiä kesätöitä pariksi kuukaudeksi. Laitoin ex pomolle meilin ja utelin vähän heidän tilannetta mut on just lomalla ja palaa vasta maaliskuussa. Täytyy odotella ja ihmetellä. Mies vaan totes et saan tehdä niinkuin itse haluan ja nyt mietin et hullu taidan olla kun edes mietin töihin menoa :D Onks kenelläkään muulla samallaista tilannetta? Naukuri? Ootteko ajatelleet olla kaikki kotona vai miettiikö joku muukin kesätöitä? :)

Oltiin eilen esikoisen kanssa viettämässä laatuaikaa. Anoppi tuli hoitamaan Joaa ja me käytiin Hesessä syömässä ja HopLopissa leikkimässä. Ihan kiva oli olla pitkästä aikaa ihan kahden hänenkin kanssa. Tänään on mun "lomapäivä" kun oon kahden Joan kanssa. Mun iskä lähti esikoisen kanssa Korkeasaareen.
 

Yhteistyössä