TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HELMIKUUSSA

Kiitti vastauksista! Samoilla linjoilla tuntuu kaikki olevan. En yhtään muista millä oon pojalle alottanut..mutta eiköhän täälläkin noilla lähetä liikkeelle.

Nemika, :hug: Toivottavasti ei mitään kauheata ole sattunut teidän elämässä. :hug:
 
Kirjotin tos aamupäivällä pitkän romaanin ja sit tää sivusta tilttas ja ei näköjään tullut tänne.. En jaksa samaa enään kirjoittaa! :D

Oltiin aamulla neidin kanssa pulkkailemassa ja sit siivosin meillä kotona melkeen 3h! No nyt on ainaki siistiä, ja huomenna varmaan taas kauhee sotku! |O Yks mamma kaveri kävi kans kylälilemässä 3kk vanhan pojan kanssa, odottelin sieltä jotain pientä nyyttiä nii poitsu olikin melkeen saman kokonen kun julia :heart: :LOL:

Kaukaloista vielä että britaxin kaukalo löytyy meiltä ja hyvin neiti vielä mahtuu sinne talvi vaatteidenki kanssa eli on varmaan vielä pari kk käytössä.. :)

Nemika: :hug:
 
yrittääköhän A muokata ite päikkärit kaksiin uniin kun tänäänkään ei suostunut nukahtamaan kolmansille unille millään..yritin 45min..joten annoin sit olla hereillä. äsken nukahti yöunille..oli siis 5h hereillä. täytyy yrittää nyt pitkittää ekoille päikyille menoa jospa saatais hiukan myöhemmälle nää toiset unet..ettei tarttis ihan noin pitkään valvottaa..

kiloklubi: mun motivatio meni kankkulan kaivoon..mites sen sais noukittuu sieltä ylös?!äsken väsymykseen, ärtymykseen ja kiukutukseen napsein ½ levyä suklaata.. :| :x
pitäs jaksaa kuntopyöräillä mut ei kiinnosta sit pätkääkään mikään..haluisin vaan vetää peiton korviin ja vaan nukkua...

 
weiss
Nemikalle :hug: , toivottavasti ei mitään ihan kamalaa surua ole ollut. Mukava kuulla kuulumisia, olet tärkeä täällä!

Meillä istuin ollut käytössä kanssa jo kolmisen kk, Gracon cosmic täällä, saa säädettyä makaavampaan asentoon niin siksi on jo käytössä, vaikka menis varmaan viellä kaukalossakin, meiän minimies..
Summer: täällä on kävelty yli kk jo.. ja meno on jo aikamoista. Haikeaa, vaikka onkin ihanaa aikaa, vauva aika on taaksejäänyttä elämää..
Ihanaa saaha hapanmaitotuotteita lisäämään monipuolisuutta ja eri makuja pojan ruokavalioon. Maustamatonta jugua, rahkaa ja raejuustoa oon aatellu sitten ekaksi antaa.
 
Nemika :hug: Toivottavasti ei mitään ihan hirveetä oo käyny :(

Meillä villi meno jatkuu,luotto itteensä on kovempi mitä taidot antas myöten.... :D No,vielä on mustelmilta säästytty =)

Kurpitsa..noin meillä alko just siirtymä 2 uniin kun kolme oli taistoa. Aluks tuntuu ettei kahet riitä,mutta ainakin Kasper omaksu tosi nopeesti uuden rytmin..

Tein tossa vadelma ja tonnikalapiirakat :p Appivanhemmat kävi kylässä ja olin jotenkin sillä tuulella etten ois jaksanut sitä hössötystä yhtään. Poitsukin oli aluks äkänen kun just heräs ja nää tunkee heti iholle..vaikka siitä on huomautettu,et antais ensin herätä kunnolla. Toivottavasti ei paistanut ärtymys mun naamasta :ashamed: Hyväähän ne vaan tietty meinaa.

Nyt pojalle puuroa ja sit nukkumaan ja me mennään isännän kanssa saunomaan... eli adios tältä illalta =)
 
Hei kaikki! :flower:

Ja terveiset pöpö-pesäkkeestä :/ Minä, joka aina voin kehua ettemme ole koskaan kipeitä niin kyllä nyt sitten löytyy kaikki mahdollinen: Nealla tosiaan siis flunssa ja korvatulehdus, joka sai lisämausteeksi vielä tänään kuumeen ja ripulin :ashamed: Tai no en tiedä voiko vielä ripulista puhua, kun kerran on tullut vihreät tavarat selkää pitkin ylös :x ja voihan tuo olla antibioottienkin vaikutusta.. Eilen ainakin neidin pylly pörisi siihen malliin, että massu taisi olla aikas sekaisin!
Ja niin; minä heräsin aamusti flunssassa ja mies soitti työmatkalta, että kurkku on kipeänä. Ja juuri hän oli viikon aivan tosi kipeänä ja mulla oli se vatsatauti :eek: No, sairastetaan nyt sitten urakalla niin ehkä ei vähään aikaan tarvi. Kauhistuttaa vaan vähän, kun mulla olisi se viikonloppu Tukholmassa tyttöjen kanssa nyt pe... :(

majj Siis mitä super-öitä siellä oikein vedetään :D 13,5h ja yhdellä heräämisellä!! Johan on esimerkillistä touhua teidän pienokaisella B)

Turvakaukalona meillä on se Britaxin Baby Safe Plus ja vaikka neiti aikas topattuna joutuu talvitamineissa siinä istumaan niin toivon se menevän meillä vielä pitkään. Se travel- system runko kun on NIIN kätsy! Meillä muuten on erikseen autovaatteet - siis sellanen kevyt-toppatakki ja sammarit/farkut - koska neiti hikoilisi itsensä hengiltä, jos toppapuvussa pistäisin sinne matkustamaan ;)

nemika Toivottavasti ei mitään loputtoman kamalaa ole sattunut :hug:

Hapanmaitotuotteita olen ajatellut antaa maustamatonta jugurttia ja ehkä viiliä. Mites muuten raejuusto: siinähän on suolaa, mutta onko se sitten niin, että kun lapsi täyttää vuoden niin heti saa alkaa antamaan tuotteita, joissa suolaa on??

Koitin tarjota tänään kiwiä välipalaksi ihan tuoreena ja aika yök se näytti olevan :whistle: Meni kuitenkin alas, kun sekoitin joukkoon vähän omena-päärynä - pilttiä. Joko te annatte "kaikkea" tuoreena?

Sain ihan uutta puhtia Nean syömiseen, kun päätin tänään, että kunhan tuo tuosta paranee niin aloitamme tehokuurin ruokailun suhteen! Kokkareet ovat opetuslistalla nro 1 ja aion myös alkaa antamaan välipalahedelmän aina tuoreena. On vaan kauhea pelko persiissä koko ajan, että neiti menee esikouluun ja syö silloinkin ainoastaan teollisia valmissoseita 6kk :ashamed:

Illanjatkoa! :wave:
 
Carmen...meil neiti ei edelleenkään syö mitään kunnon ruokaa :( ...eli varmaan eskarissa on noi 5kk prk:t mukana repus :/ ...kaikkee oon tarjonnut...hedelmii tuoreena ja kasviksii...ei oikein uppoo...nyt uusin hitti on riisikakut....ensiksi söi niit innolla, mut nyt alkaa hiipuu...eli niissähän on myös suolaa :/ ...mut en oikein jaksa niuhottaa...kun tuo neiti on maailman vaikein tapaus syömään :kieh: :kieh: !!
 
Carmen: Voi kamala, onpa teillä nyt tautia liikkeellä! Pikaista paranemista koko perheelle! :hug: Tuosta syömisestä vielä, että älä turhaan stressaa Nean syömisestä. Ainakaan niistä sileistä ja paloista :) Meillähän ei mene alkuunkaan nuo 8kk soseet, mutta luotan siihen että jossain vaiheessa vielä uppoaa. Niin vain rupes aikoinaan syömään ns. oikeaa puuroakin vaikka alkuun tökkikin pari kuukautta. Meillä on muuten järsitty ruisleivänkanttuakin ja siinäkin on suolaa. Ei kuulemma tuollaisina pieninä määrinä haittaa. Ja tosiaan 1v eteenpäin saa syödä ihan samaa ruokaa kuin muukin perhe (jos vaan suostuu syömään ), joten suolaakin saa ruuassa olla. Tietty aina olis hyvä, jos sitä olis mahdollisimman vähän... Tuorehedelmää oon mäkin antanut; päärynää, banaania ja kiiviä samoin marjoista punaherukkaa ja karpaloa. Hyvin on maittaneet! Tosin ihan pieniä määriä menny, paitsi päärynää ja banaania enemmän kerrallaan.

kurpitsa: Meilläkin jätettiin aikoinaan ne kolmannet unet pois, kun en jaksanu sitä nukutusrumbaa, joka kesti vartin ja sit poika nukku 20-30min. Niin ja heräs kärttyisenä. Huh. Ekoille päikyille tuo menee nyt klo 9-10:30 ja tokat unet vetelee noin klo 14-15:30. Sit siitä jaksaa kyllä valvoa iltaunille asti eli klo 19:ään saakka. Joskus saattaa sit nukkua 2h päikkyjäkin, mutta harvemmin. Tuo 1,5h on aika vakio. Ja tosiaan, mä kans vedän sit aina pullaa tai jotain namia kans ku väsyttää tai ärsyttää :whistle:

Ei mulla kai muuta nyt. Taidan keitellä iltateet :wave:
 
carmen kuulostaa antibioottiripulilta -- ikävää ja vihreää :| Toivottavasti neiti kuitenkin piristyy ja sä pääset nauttimaan sinne Tukholmaan -kuulostaa niin kivalle.

Nemika :hug:

KURPITSA: kyllä se motivaatio sieltä taas löytyy.
Eiks joskus oo hyväkin vähän herkutella. Tsemppiä. mua auttaa joskus kun kokeilen jotain vaatteita ja huomaan et ne meneekin jo paremmin päälle -näkee et jotain on tapahtunut vaikka välillä onkin herkutellut.

onko kukaan nähnyt mun menkkoja koht jo 9kk synnytyksestä. Tänään oon ollu niin väsy, palellu ja ravannut vessassa. et melkein tekis mieli varmistaa et kaikki ihan ok. Toisaalta väsymys johtuu tylsyydestä, palelu dietistä ja vessahätä veden juonnista. Onneks kahvi sentää maistuu entiseen malliin :)

Mä löhöön täs sohvalla -onneks huomen on taas toimintaa. Meillä seurakunnan kerhossa sellanen talvipäivä. Mäenlaskua ja hernekeittoa. :) :wave:
 
carmen: Joo neiti vetäs kyllä aikamoiset unet viime yönä! :D ei haittaa äitiä yhtään! :saint:

Siis ihmeiden aika ei oo ohi! ½h sitte vein neidin sänkyyn, olin ihan varma että ei nukahda millään ja tulin koneelle ja hups neiti nukkuu sielä kun kävin katsomassa mitä touhuaa kun oli niin hiljasta! Nyt on tainnu vaihtua meidän neiti jonkun muun kanssa. Ei meillä noin vaan olla nukahdettu moneen kuukauteen! vois tulla tapa! :D :p

Merika: tuttavan tutulla kuulenma kesti aina 1½ vuotta synnytyksestä että menkat alkoivat.. :D huh! Mulla on ollut vaan 2 menkat synnytyksen jälkeen ja epäsäännölliset ovat, oon täs jo pari viikkoa odotellu niiden alkavan. :)
 
menkoista: mul on ollut jotain ihme tiputtelua aina välillä..onkohan mulla tullut synnytyksen jälkeen kahdet kunnon menkat ja sit viime kuus oli olevinaan menkat mut todella niukat,kesti kuitenkin viikon ajan mut hyvä kun ees sidettä tarvi ja sit siitä 24pvän päästä taas tiputteli päivän kaks ja sit taas loppu..siis mitä ihmettä?!onkohan mun hormoonit nyt ihan lopullisesti vituralla..mun pcosta tietty johtuu osa mut kyllä mulla aiemmin on ihan normi menkat silti tullu kun on ollut tullakseen..pitänee vissiin popsia terolut-kuuri, mulla taitaa jossain ollakin niitä vielä, sais ainakin kunnon vuodon aikaiseksi ja sit vois keväämmällä soitella gynelle jatkosta. aiemmin popsein metuja että sain kierron säännöllistymään raskauksien takia mut nyt kun en halua raskautua niin tiiä sit viitsiikö niitä popsia ns.turhaan..vaikeeta tää naisen elämä :headwall: ei sillä että menkkoja ikävä olis mut tää ollako vaiko eikö olla menkat ärsyttää :kieh:

äh..mä taidan mennä nukkumaan..oon ollut jotenkin kovin kärttynen..toivottavasti ens yö nukutaan hyvin ja oisin uus aurinkoinen itteni huomenna kun herään :D

hyvät yöt teille kaikille!!
 
MatamiTäällä imetetään :wave: eikä loppua oo tiedos eikä halujakaan lopettaa kummankaan ei tytöllä eikä mulla. meen töihin huhtikuus, mut eipä tuo haitanne. Ehkä mä imetän sinne jouluun kun mennään sinne Thaimaaseen :D eipähän tarvii kenekään epäillä et saa pieni nestevajeen. Katsotaa miten käy - esikoista imetin sen 15kk ja oli ihan hyvä aika lopettaa kesän jälkeen. Nyt vaan E menee hoitoon elokuussa ja se on jo niin suuri muutos et imetystä ei pitäs samaanaikaan lopettaa -näin neuvottiin vauvalehdes. Joo tosiaan raskausoireitahan nuo on --mut ei en usko et siitä olis kyse -se olis varsinainen ihme. :)
 
huomenta!

aurinkoisen iloinen kurpitsa on herännyt :D

kuten arvata saattaa yö meni ihan hyvin..tyttö meni unille 18:30 ja heräs ekan kerran 22:30 mut onneks pelkkä peittely riitti ja tyttö jatkoi unia 5 asti jolloin heräskin tähän aamuun ( esikoinen tuli sängyn viereen joskus 4 aikaan valittaen että on suruinen..mut hänkin sit jatkoi unia kun kävin hänet peittelemässä.. )

nyt pidin tyttöä niin kauan hereillä kun vain jaksoi olla ja 8:30 alkoi silmien hieronta ja sit vein tytön ekoille päikyille ja toivotaan että nukkus nyt ainakin tunnin..
vartavasten syötin viel just ennen unillemenoa puuronkin ettei ainakaan nälän takia jää päikyt lyhkäsiks..

hrr..onpas ulkona kylmä..mittari näyttää -16 astetta..

 
Hellurei kaikille! Moneen viikkoon en ole kunnolla käynyt koneella ja eilen illalla lukaisinkin kaikki öööö.... kymmenen sivua! Meni tovi siinä! Ja puoliakaan en muista mitä ootte jutskailleet.....

Moni on ollut taas kipeänä... Ei kiva ollenkaan. Toivottavasti flunssat yms. ovat helpottamassa/helpottaneet. Meillä meni se nuha viikossa ohi. Ikävää oli, kun toinen ei saanut kunnolla välillä imettyä, eikä ruokakaan maistunut.

Mutta mutta...! Tytölle tuli eka hampi! Ja toista pukkaa viereen. Saa nähä milloin se tulee läpi. Eka tuli läpi parissa viikossa. Viime yö oli katkonainen, joten siitä voi taas päätellä, että se hammas on nousemassa. Ensimmäistä puraisua odotellessa.... Siitä seuraakin kysymys: miten te ketkä imetätte, olette saaneet vauvan ymmärtämään, että tissiä ei saa purra? Vinkkejä vähän kaipailisin tulevaisuutta ajatellen.

Meillä ei vielä liikuta eteenpäin. Nyt mennään navan ympäri masullaan ja pikku matka peruutetaan. Leluja otetaan erittäin sujuvasti myös takaviistosta nenän eteen. Ja miten hauskaa on vetää äitiä tai isiä nenästä/kaulasta/poskista! Sanoja joitain tulee (kait, ainakin haluan ymmärtää, että ovat sanoja :D ); vauva, ätti ( =äiti ), alo ( =valo ).

Meillä menee vielä Maxi Cosin turvakaukalo. Mies tilasi Saksasta kavereiden kanssa Recaron Young Sport - turvaistuimen jo yli 4kk sitten, eikä sitä vieläkään ole tullut. Tehtaalla, joka niitä valmistaa on ollut ilmeisesti jotain toimitusongelmia tmv. Meillä ei vielä kiirettä ole, mutta kahdella muulla on, kun heillä on joitain kuukausia vanhemmat lapset kuin meidän typy. Sais kyllä tulla jo siitä huolimatta...!

Nyt täytyy mennä lyhentämään sammareiden lahkeet ja sitten alkaa valmistautua paistamaan pullia, joista tulee laskiaispullia, sekä pikkuleipiä.

Ai niin, tää käsiongelma vain jatkuu. Tai siis ranne. Kävin lauantaina ihan käsikirurgilla, kun ei tulehduskipulääkkeetkään auttaneet. Tuomiona oli, että 3-4 kk sisällä tulee lähete sairaalaan ja lyhkiin. Eli aukaiseevat tuon ranteen ja tähystävät sen ja poistavat samalla tulehduksen. Diagnoosina on jännetupin tulehdus. Että silleen! Mitähän tuhoa se tulehdus vielä kerkiää tässä kevään aikana tehdä...? :/ :headwall:

Mutta eikö olekin ihanaa, kun on jo valoisemmat aamut ja muutenkin valoisempaa? B)
 
kiva kuulla susta heinuli ja ikävää tuo ranneongelma mutta hyvä että pääset leikkaukseen jos kerta muu ei auta, kovin pitkältä ajalta kuulostaa tuo leikkaukseen pääsy, toivotaan ettei ranne pahene tuona aikana..
juu, on ihanaa kun aamut on valoisammat, piristää kummasti..kevättä kohden mennään..kivaa!!
niin ja onnea ekasta hampaasta!
 
No NYT mä avaudun!

Tuntuu niinkuin olisin valehdellut teille viimeset viikot, mutta ny taidan kertoa ;) Jos kaikki menee hyvin, niin meidänkin pikkumiehestä tulee isoveikka alkusyksystä! Pikkuisen laskettu aika on 4.9.2009 :heart: Jännäähän tämä on ja vähän huolettaa, että kuinka sitten pärjätään, mutta luotan siihen että kaikki menee omalla painollaan. Ikäeroa tulis sitten huimat 1v4kk, kuten Carmenin pikkuisillakin. Mä tein plussan jo joulunpyhinä, joten voitte kuvitella miten tuskaista tää on ollu olla kertomatta teille :LOL: Nyt on siis np-ultra takana ja siksi uskaltauduin kertomaan... Hihii :)

Mustakin on ihanaa, kun on näin aurinkoisia päiviä!! Kevät tulee :)
 
ihan ensiksi NAUKURI ONNEA !!! :heart: :flower:

Ihanaa kun alkaa tähän pinoon taas vauva uutisia ilmestyä! :p

Ja sitten... yö meni taas ihan hyvin, ja nukuttiin taas 13½h putkeen, 1 herätyksellä ja 2 tutin laitolla! :p todella tainnu siis tyttö nyt jonkun kanssa vaihtua! :D

Ulkona on todellä kylmä -18 näytti! :| Mutta silti ihana ilma kun aurinko paistaa.. Minkähän lainen päivä tästä tulee jos pakkanen ei laske ja neitiä ei voi laittaa ulos.. :/
 

Yhteistyössä