TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HELMIKUUSSA

naukuri,jep..tota ei saa "makuuasentoon" mut ymmärtääkseni se jää kuitenkin hiukan taaksepäin kun sen asentaa. Ei siis vielä olla autoon laitettu =) Meillä kun ei mahdu makaamaan kuitenkaan...tai ees sinnepäin,niin en pitänyt sitä olennaisena,mut voipi olla teillä sit kiva juttu. Meillä oli gracon turvakaukalo tai siis on ja se jää hirmu pystyyn asentoon...mut ei oo herraa häirinny :D Luulen et poitsu nukkuu oikein sikeesti tossakin istuimessa...
Musta tuossa on hyvät päänsuojat ja vielä näkeekin sieltä jotain... autoliiton testejä kun luin,oli siellä kiinnitetty tuohonkin huomiota et näkeekö ipana mitään ja siitä hokasin et meillä tarvii nähä,muuten kyllääntyy heti...
Mutta varmaan on yhtähyvät istuimet... mulle vaan toi väljyys on tärkee kun ton kaukalon kanssa menny hermo kun ei meinaa mahtua toppapuvun kanssa :/ Mut silti kyllä on siinä sillai "kupissa" :D siis tossa multitechissä. Googleta mitä immeiset ovat noista mieltä...paljon on keskusteluja kyseisten istuimien vastakkainasettelusta,jos löydät lisää näkökantoja...

Onkohan se joku toukokuisten karma,et yks saa paljon ennen aikoja vauvan :eek: Meidän pinostahan Jenni sai neean näihin aikoihin...vai muistanko väärin? Onnea vaan heille :heart:

Kasper on nukkumassa ja munkin pitäs mennä,kun väsyttää niin tajuttomasti.... mitähän ohjelmaa kehittäisin tolle lapsoselle huomena,tuliskohan mummu viihdyttämään :p Tuntuu et tarvii äksöniä kerran päivässä... siis muuta kuin kotona riehumista.

Pelottavaa ton lapsen kehitys tosiaan... yritti tossa vielä nousta pystyyn,mut huonostihan siinä kävi :$ saasnähä mitä huomenna tapahtuu.... :p

öitä :wave:
 
Repa meilläkin neiti keksi tänään miten itse pääsee istumaan ja sitähän sit treenaili moneen kertaan ja hienosti menee. Konttaaminen hmm ihan kuin osais mennä takaperin vähän mut eteenpäin ei mee ei ryömien ei muutenkaan. Mut kyllä varmaan kohta lähtee liikkeelle ---on se kiva seurata kun uusii juttuja oppii.

mut josko nyt lähtis nukkuu--öitä :wave:
 
Huomenta...juu meil on rytmi vaihtunut...ennen nukuttiin pitkään, mut nyt ollaan ennen seittemää joka aamu ylhäällä :/ ...miä haluaisin näin v-loppuna nukkua pikkusen pitempään...yritin tänä aamuna huijaa tissillä viel jatkaa unia, mut neiti ei mene lankaan ;) ...muutenkin olen alkanut ihmetteleen tuleeko miun tisseistä energiajuomaa :whistle: ....aina kun neiti on sitä hörpännyt alkaa riekkuu ihan kamalasti :LOL: :LOL: ....ennen se väsytti....

Meillä ei neiti kahteen päivään oo nukkunut kunnolla päikkäreitä..puolituntii eilen |O ...riehuu vain ja menee pitkin huushollii armotonta vauhtia :eek: ...on tosiaankin keksinyt liikkumisen...eikä malta nukkuu...kaikki hommat oli eilen tekemättä kun mies tuli töistä...no laitoin sen tekeen ne :whistle: ....oon miä sit kiva akka :saint: !!!
 
Huomenta,

täällä kans noustu kutakuinkin sian aamuilmavaivojen aikaan... hohhoijakkaa, pitkin valvoa illalla pitkään. Oon tallentanut kaikkia elintärkeitä sarjoja viikolla diggariin ja nyt niitä sit piti tuijottaa yömyöhään :ashamed:

No nyt on saatu kaverit kunnialla naimisiin :) Meidän likka oli morsiusneitona ja se keksi kesken seremonian että kirkossahan kaikuu loistavasti :D Onneksi papilla oli mikki :) Sit ku oltiin mölytty tarpeeksi, ni sit iski hikka ja morsianta alko naurattaa kun vähän väliä kuuluu HIK vasemman korvan vierestä :LOL: :headwall: Myöskään hääpuheiden aikana ei varmaan meidän lähellä olevat henkilöt kuulleet paljoakaan kun neidillä oli painava sana joka asiaan :whistle: No onneks kaikki tuntu tajuuvat, et ei oo mun vika, siis et ton ikästä ei vaan saa vaiennettua :ashamed:

Turvaistuimesta
, meille on tulossa broidin vanha. Ei oo stressii ku ne on sen autoonsa hommannu ja todenneet hyvin istuvaksi sekä mukavaksi matkustaa. Niillä on siis sama automerkki ja malli kans, joten pitäis sopia erinomaisesti meitin autoon :D

Onpa tuolla ulkona ihana ilma, mutta äääh, väsyttää ehkä liikaa... Päikkyjen jälkeen sitten.... :D

Matami,
mä luulen et meillä on ihan sama, silmät ristissä pitää viimeseen asti taistella unta vastaan. Pitäis jatkaa tutkimusmatkoja, eikä unelle oo sillon aikaa.... :whistle:
 
Huomenta...

Meillä sama vika,päikkärit jää tosi lyhkäsiks ja yöuniltakin herättiin jo 6.40,ei onnistunut tissihuijas multakaan vaan alko juttua tuleen kahta kauheemmin :D

Nyt lähti mies just nukuttamaan,ulkona on turkasen kylmä ja tuulee... pääseeköhän sitä mitään aktiviteettia harrastamaan tonne...

No miekkonen vie kohta tän koneen.. on meillä kaks muutakin,mutta toinen on armottoman hidas ja toinen hidas ja perästä muutenvaan,et saas nähä tuleeko vierailtua täällä tänään enää..

Edla: :LOL: Niin sitä morsiusneidon pitää :D
 
Tuntuu että ei enään millään kerkee tänne kirjottelemaan, vaikka lähes joka päivä täällä käynkin.. matami meillä oli joku vaihe että J heräili pari viikkoa aina ennen 7 mutta onneks nyt taas nukkuu sinne yli 8.. et toivottavasti teilläki ois joku vaihe ja alkais taas pian nukkuu vähä pitempään.. :) Ja juu meillä nukutaan melkeen aina vaan tollasia pieni ½-1 h päikkäreitä, ei kiva! :D

Piti sit munki käydä kurkkaamassa sielä toukokuisten pinossa, ja voi että kun oli pikkunen poika sinne syntynyt! :eek:

edla: Mun mielestä on vaan hauskaa kun nua pikkuset pitää omaa shouta :D

 
Niin ja turvaistuimista me ollaan vähä katteltu Britax Multi-tech:iä aika arvokkaitahan nua ovat mutta ainaki sit menis monta vuotta eikä aina tarttis uutta ostaa. Onkohan jollain kokemuksia tuosta ?
 
Moi!

Tulipahan sitten eilen käytyä viihteellä. Tosin koko ilta oli ennen lähtöä jo tuhoon tuomittu. Laitoin neitiä ainakin tunnin nukkumaan....siinä toivossa että päästäis lähtemään. Se sitten oksenti kesken nukutuksen oikein kunnolla ja mun päälle! Mulla oli jo ne vaatteet millä ois pitäny lähteä :| No hetihän ajattelin että sillä on mahatauti nyt sitten ja ei auta kun jäädä kotiin. Oksenti nimittäin oikein kunnolla. :x No, päätettiin sitten kuitenkin että mennään ja mun äiti lupas soittaa heti jos alkaa oksentaa tmv. Ihan hyvin oli mennyt, mutta yö oli tosi levoton. Senkin jälkeen ku tultiin, niin heräili vähän väliä ja pyöri. Tosi limanen tuo on vielä, että varmaan se vaikuttaa noihin öihin. Luulen että oksentikin sen takia, kun on limaa kurkussa....
 
Repa: Meillä on kans Gracon kaukalo; Logico S ja sen telakan kanssa. Ollut tosi hyvä ja poika kyllä mahtuu siihen edelleen toppapukuineen päivineen, kun on niin hoikka, mutta kun mä en jaksa enää kantaa sitä kaukaloa!! Eikä pojan asennus siihen autossa oikein onnistu... On sen verran hätänen kaveri, et hermot menee jos sitä koittaa siellä säätää. Tuon kaukalon kanssa sai kyllä hyvin säädettyä kallistuskulman penkkiin sopivaks ja siinä on saanu nukkua oikein hyvin. Mut toisaalta; viime aikoina poika on nukkunu max 30min unia autossa, joten en tiedä onks sillä niin väliä. Jatkan googlailua. Siihen menee kyllä hermo, et toivottavasti osataan vaan pian päättää :D
 
Majj, joo kaikki ei vaan tunnu tajuuvan vaikka eläämähän ne lasten kiljahdukset on :eek:

Carmen
, meille napsahti se pneumokokki-tutkimusjuttu kans. Ymmärsin, et siinä pitäis käydä viisi kertaa piikillä. Ei kuulosta meidän jutulta :eek: Mä kanssa kammoan lähinnä kaikkia piikkejä (tieto myös lisää tuskaa-hommeli) ja oon tosi varovainen niiden suhteen.
 
Turvaistuin Meiltä löytyy Besafen Izi Combi. Mitään moitittavaa en istuimesta keksi, mutta aika hurjan näköinen siinä on se kiinnityssysteemi, joka sojottaa takapenkin selkänojaa vasten :D. Tyytyväisenä tuo meidän neiti on istuimessa matkustellut.

Tosi pikkuinen poika on kyllä syntynyt jo toukokuisten pinoon :)...aika hurjaa!

Edla Voi ihanaa...teidän pikkurinsessa on saanu olla jo morsiusneitonakin :). Vaikeehan tämän ikäisiä tosiaan on vaijentaa :D. Meillä ainakin lauletaankin jo niin kova äänisesti, että varmasti kuuluu naapuriinkin :LOL: .

Olin eilen siellä yllätysvauvakutsuilla ja saatiin täydellisesti yllätettyä meidän ystävä :D. Oli kyllä hauska ilta! J oli pärjännyt hienosti isukin kanssa kotona :).
 
Marimint: Meilläkin on Besafen istuin, esikon entinen. En kyllä moitittavaa oo löytänyt näinä 3 vuotena mitä se esikolla oli käytössä.

Edla: Musta on ihana et lapset osallistuu perhejuhliin, ne tuo sellasta tiettyä tunnelmaa ja ne on niin viattomia vaikka järjestäävät aina yllätys ohjelmaa :D Meidän hääjuhlaan on ainakin kaikki lapset tervetulleita kaikkine äänineen.
 
turkasen kylmä viima oli ulkona..hrrrrr mut sinnikkäästi olin esikoisen kanssa 1,5h puistossa. tyttö jäi terassille kotio nukkumaan siks aikaa isin vahtimana..mies oli sit siivonnut keittiön ja tehny härästä lihakastikkeen ja perunat oli kiehumas kun kotio tultiin.

mut nyt täytyy alkaa siivoomaan..olohuoneen lattial on läjäpäin leluja..

tuo taaperokärry on kyllä ihan huippu..meillä esikoinen huristelee sillä ulkona usein vieläkin, nytkin kun lähdettiin puistoon niin kärrytteli sinne sen kanssa, postia hakiessa sillä kärrytellään ja kesäsin kun isi leikkaa nurmikkoo niin poika juoksee ton kärryn kans perässä :D ja uskon ettei hevillä luovuta sitä tytön käyttöön joten pitänee ostaa tytölle varmaan oma..
 
Hyvää - myöhästynyttä - ystävänpäivää, rakkaat kuomat! :heart:

On jäänyt "koneilu" vähemmälle, sillä meillä on nyt sitten Nea ensimmäistä kertaa oikeasti kipeänä. Eilen aamulla heräsi toooosi räkäisenä (eli jäi ne veljenpojan ristiäisetkin väliin :/ ) ja tänään käytin lääkärissä: adeno-viruksen aiheuttama räkätauti ja kaiken kukkuraksi vasen korva oli ihan täynnä märkää :( Saatiin antibioottikuuri korvaan ja Panadolia suositteli antamaan reippaasti, jotta saa nukuttua. Ainakin nyt tyttö on kuin uusi vauva, kun sai supon - sitä ennen huusi ja itku vain :ashamed:
Kummallista sinällään, että vaikka typy on oireillut jo monta päivää niin ruoka ja maito ovat maistuneet normaaliakin paremmin! Ja siitähän äiti tykkää =) Vähän nyt harmittaa, että vedellään niitä sileitä 6kk kaupan soseita, mutta olkoon kaikki kokkare-kokeilut kunnes paranee.

Kävin tosiaan vain lukemassa kuulumiset ja tosiaan toivottamassa myöhästyneet ystävänpäiväonnittelut! Olette ihania :heart:
 
Ja niin edla: kysyin tänään lastenlääkäriltä siitä rokotteesta ja hän suostteli.. Ei kuulemma anna kuin n.6% suojan korvatulehduksille, mutta kuulemma hyöty onkin niissä vakavemmissa sairauksissa kuten aivokalvontulehduksessa ja keuhkokuumeessa.
Olin jo päättänyt, että veisin Nean sinne, mutta 5 piikkiä on aika paljon.. :/
 
Kokkare ruuista: Ei uppooo sit millään ne 8kk ruuat, mutta jos annan esim. banaanin-, kurkun-, viinirypäleen yms. palat kyllä kelpaa oikein mielellään! Ajattelin huomena ryhdistäytyä ja tehä pitkästä aikaa ite neidille karkeampaa ruokaa jos vaikka sit maittais.

carmen: paranemisia Nealle :flower:
 
Gracon Cosmic ollut nyt sitten ekan kerran kaytossa. Minusta oikein hyvan oloinen istuin, vaikka ma en sita kovin makuuasentoon saanutkaan. Etta kylla Eeva siina nukkuessa aika tavalla retkotti. Voi olla, etta sita olis helpompi saataa ilman vauvaa, pitaa kokeilla. Sivutukea on ihan riittavasti, hereilla ollessa istuu oikein natisti varsinkin kun kallistaa hiukan taaksepain. Silti naytti nakevan hyvin ikkunasta, sinne se koko ajan killitteli. Tyytyvainen olen.

Summer, kiitos. Olitteko ihan jossain baarissa? Mun tekis ehka vahan mieli ihmisten ilmoille taallakin, mutta en niin innolla noihin baareihin kylla ole menossa. Toivottavasti ei tosiaan mahatautia ole, teillakin sairasteltu ihan tarpeeksi jo. Kuulitko muuten siita riippuliidinjutusta tossa Varpaisissa? Tultiin just kotiin kun ne kiskoi sita liidinta ylos jaalla ja sit vahan ajan paasta kauppareissulla tuli 4 paloautoa ja ambulanssi vastaan, olin ihan varma etta ne on menneet jaan lapi sen vekottimensa kanssa.

Kauhea kun vasyttaa, en nukkunut yolla enka koneessa enka autossa. Jos antais periksi ja kompis unille, Eevalla on levoton yo tiedossa uudessa paikassa taas.

Enka muuten taas pariin paivaan tajua, etta nappiksessa olis myos ä ja ö tarjolla.
 
Meillekin tuli tuo pneumokokkirokote-kutsu. Harkitaan kyllä sitä. Meningokokkitutkimuksessahan olis saanu kans sen, mut siinä niitä piikittelyjä olis tullu niin paljon et jätettiin väliin. Mut tuossa meidän kutsussa sanotaan, että ensin annetaan 2 annosta ja tehosteannos 4kk:n kuluttua. Ei kyllä kuulosta viideltä..? Tai voisin kuvitella et olis 3 annosta? No tiedä tuota. Tuohan on vissiin jossain vaiheessa tulossa rokotusohjelmaankin. Luin jostain.

Edla: No hyvä, että neiti oli innolla mukana :D

Carmen:
Pikaista paranemista sinne!!

Täällä tosiaan valvotaan öitä hampaiden vuoksi. Annettiin viime yönä klo 23 panadolia, mutta niinpä vaan heräs ennen klo 02 ja siitä sit 30-45min välein klo 05:een asti ja sit nukkui pari tuntia. Niin ja illan aikana juostiin vähän väliä laittamassa tuttia tai paijaamassa. Siks annettiin sit tuo panadol. Meillä on tosi rankka viikko tulossa, kun on monena aamuna klo 8 menoa, et saa nähdä miten tää äitee jaksaa :( Maitoaltistuskin vielä keskiviikkona. Silloin joudutaan lähtemään kotoa jo klo 7 bussilla |O

Jotain sentään oon jaksanu tehdä; PULLIA! Laskiaispullat leivoin pakkaseen ja korvapuusteja läjän. Ihanaa!

Pitää vissiin mennä nyt jo nukkumaan... :wave:
 
Majj: Niin meillä on hankittuna tuo multi-tech istuin... vielä ei oo tosin asennettu sitä autoon,joten omakohtaista käytännön kokemusta ei ole,mut hyvältä vaikuttaa =)

Meillä on nyt nuhan päätyttyä menny kivasti rakeinen ruoka... mitään kokonaisia herneitä tai muita kovahkoja paloja mitä noissa 8kk ruuissa on ei oikein sulata... mut kun ne murskaa pienemmiks niin uppoo... tavispuuroakin sekottelin taas ton jauheen sekaan ja meni alku hämmästyksen jälkeen...
Poika on vaan keksinyt ruveta kakkaamaan kesken ruokailun ja sit menee syömiset ihan plörinöiks...kuka sitä kesken pusaamisen söis :LOL:

Meillä noustiin tukea vasten seisomaan :wave: Ihan älytön vauhti yhtäkkiä herralla...ekaks ei tapahu 2kk mitään ja nyt kaikki :eek: Kerkes kolauttaa rappusiin päänsä vaikka seisoin vieressä ottamassa kiinni :ashamed: sain kyl sen verran kiinni et vaan pikkasen osu,mut huuto tuli kyl....Liikkuminen on kyl sellasta ryömimisen ja konttauksen sekotusta vielä,mut paikoillaan ollessa nostelee itteensä ylös koko ajan... saa olla sydän kurkussa vahtaamassa ettei lennä takaraivolleen,niin hurjan näköstä puuhaa...

Oon hurjan väsynyt kun oon 3 päivää ollu ton poitsun kans kahteen pekkaan.. siis ihan ok on menny,mutta kun saa olla kokoajan liikkeessä kun ei edes nuku kunnon päikkyjä niin huomaa näin illalla et on ihan poikki. No tuleepahan liikuntaa :D

Jep,tänäänkin mentiin sit yhteensä tunnin päiväunimäärällä. Selkeesti oli molemman puolituntisen jälkeen väsynyt, hiero silmiään ja kitis,mutta sit kun sai syödäkseen ja hetken tokeni,niin kummasti sitä virtaa vaan taas löyty... ja ihan normiin aikaan mentiin nukkumaankin,ei kitissy ollenkaan. Ihme hemmo =)

naukuri,En ees tiiä mikä merkki toi gracon istuin on...saatiin käytettynä,vuoden vanha oli silloin. telakka löytyy myös. Tajuttoman raskas kantaa jo sillon kun poika oli pieni,puhumattakaan nyt. Ei nouse :D Ja ne turvavyöt on tosi lyhkäset...ei taho just talvitamineiden yli yltää vaikka hoikka poika onkin... muuten kyllä hyvä istuin,on vaan tullut tiensä päähän kun alkaa pääkin olemaan siellä yläreunan kohdilla...

Carmen,Toivottavasti Nea paranee pian :hug:

Jahas...jos sitä sit taas iltapalan kautta lähtis kömpiin pojan viereen :wave:
 
Marmotta, juu kuulin. Ajelin siitä kuuden maissa autolla ja ihmettelin että miks siellä jäällä on niin kauheesti porukkaa ja sit kuulin että joku onnettomuus. Aika pian netistä löytykin jo juttua. Hui kauhistus :| Kauheen korkeelta tullut alas.
Oltiin ihan paikallisessa. Omituista kyllä, mutta siellä on paljon kivempaa kun muualla. En olis kyllä ikinä uskonut. Ei se ole oksennellut, että varmaan se lima kurkussa teki.
Tervetuloa takasin :flower:

Carmen :hug: pikkuselle potilaalle. Kurjia tauteja liikkeellä.
 
Carmen/naukuri, olisinkohan mä käsittäny sit väärin? Jos siellä onkin viisi käyntiä ja kolme rokotetta? Ottaahan ne niitä verinäytteitä ja sit ottaaks ne tossa tutkimuksessa nenästä näytteen vai olikohan se joku muu? Mä oon nyt ihan pihalla ja sekotan vielä näppäryydelläni teidätkin :D Mut se numero viisi mulle jäi päähän... :ashamed:

Poika
, mä oon ihan samoilla linjoilla sun kanssas et lapset kuuluu perhejuhliin äänineen :) Ja yleensä lapsiperheet kyllä poistuu takavasemmalle suhteellisen aikasin jotta aikuiset saa rauhassa juhlia :)

Repa, oliskohan teidän päikkärit meillä täällä kylässä? Neiti veti ekaks kaks tuntii ja sit tunnin vielä kun oltiin ihmettelemässä jäällä menijöitä. Me ei uskallettu :D

Gracon kaukalo, meillä kans se ja kohtuu hyvin tuo siihen menee :D heti ku isäntä tajus nostaa ne ylävyöt siihen ylimpään reikään :headwall: Toki talvitamineissa on pikkasen ahtaalla :)

Carmenin
Nealle pikaparantumista!
Naukurille rauhallista yötä

 

Yhteistyössä