TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HELMIKUUSSA

Huomenta

Carmenin pienokaiselle pikaista paranemista :hug:

Marmotta: Tervetuloa kotiin

Missä vaiheessa meinaatte siirtää muksut isompaan tuoliin? Meillä matkustaa viellä kaukalossa ja varmaa viellä matkustaa jonkin aikaa.

Meidän unikoulu tuotti viimeyönä tuloksia, poika ei kunnolla herännut kun vasta kuudelta jolloin sit heräsi kokonaan, muutaman kerran vain vähäksi aikaa laskin käden vatsan päälle..oli ihan outooa, itse heräsin useamman kerran kerrankin kun ois saanut nukkua, sitä on vaan niin tottunut heräämään useamman kerran yössä.

Repa: Teillähän on ollut spurtti =) Kohtahan poika juoksee tuolla tahilla. Meillä kanssa on itseluottamus taivaissa, kokeilee nousta ilmantukea pystyyn murisee oikein jos onnistus paremmin.

Uusi sanakin on isä oppi n. viikko sitten

=)
 
poika: kaukalo pakattiin eilen varastoon, pitäis myydä se pois jossain vaihees..eli nyt viikonloppuna lauantaina tyttö testaa cosmicin turvaistuimen 9kk päivänään kun lähetään mummilaan =) ja hienoa että unikoulutus on tuottanut tulosta :)

viime yönä tyttä nukahti yöunille 19:30 ja nukkui hienosti tonne 1:20 asti jolloin alkoi itku ja kirkunta, pyörinä ja hyörinä, eikä millään konstein rauhoittunut, joten hermo meni multa joskus 3 aikaan jolloin hain tytön meidän viereen että sain itekin hiukan nukkua..tyttö nukkuikin sit 5:45 asti |O

kakka kovalla ollut nyt edelleen..pitää antaa mallasuutetta nyt ja luumusosetta jatkeeks..eiköhän se siitä aukea..

jaahas pitkäänhän A nukkuikin ekoja päikkyjä..hurjat 45min..pitää mennä..
 
Taas mentiin yhdellä herätyksellä!!! :p :p klo. 20 neiti sänkyyn nukahti itekseen suht hyvin ja ekan kerran heräs 3:40 ja menin suosiolla heti lämmittämään maidon joi 200ml ja nukahti saman tien, klo.7 miehellä oli herätys kello johon tais vähä herätä mutta nukahti uudestaan ja herättiin puol 10! :D ihanaa!

On kyllä huomattavasti helpottanu meillä nua yöt kun ei syö enään nan:ia.. Toki kyllä meillä vieläkin niitä huonoja öitä todellakin on, mutta kiva kun välillä edes nukkuu paremmin.

Ootteko huomannut: että jos vauva nukkuu päivällä huonosti, nukkuuko hän sit yölläkin huonommin/levottomammin ? kun jos taas päivällä nukkuis kunnon päikkärit niin yökin olis rauhallisempi ?

Poika: Meillä kans menee vielä kaukaloon ja varmaan vielä hetken aikaa mahtuu menemään.. :) Ollaan kuitenkin noita istuimia ja katteltu ym.. :)

 
Musta tuntuu nyt ihan hassulta, kun meidän poika on noinkin pitkä ja talvitamineissa sopii oikein hienosti kaukaloon! :eek: Vyötkin riittää mukavasti eikä pääkään ole vielä yläreunassa. Hämärää... Repa: Toi meidän kaukalo tais painaa ihan saman verran ku Britaxit ja muut, et ei ne varmaan mitkään hurjan kevyitä ole, mutta tosiaan kun nyt siinä on se kaukalon 3-4kg ja pojan noin 9kg, niin AUH! Äiteen voimat alkaa kyllä loppua.

Edla: Joo tuossa tutkimuksessa otettais niitä nenä/nielunäytteitä ja OSALTA otetaan myös verinäytteitä eli sellasilla lapsilla se piikkien määrä varmaan nousee siihen viiteen? Ja kiitos hyvän yön toivotuksista; poika heräsi yöllä vain kerran ja nukkui melkein klo 7:ään! Ihanaa. Varsinkin ku mä menin unille jo klo 21 niin oli levännyt olo aamulla. No, antoi vaan hetken lepoa, ei ne hampaat vielä sieltä tulleet...

Ny vähän kotitöitä tekemään. Ei huvittais, mut pakko.

 
Kaukalo...meil Gracon kaukalo...hyvin vielä sopii neiti...musta tuntuu, et tuo merkki on hiukan väljempi...tuo systeemi painaa ihan kauheesti |O ...mut miähän oon tunnetusti sisukas voimanainen :D ....edelleen raahaan neidin kaukaloineen päivineen ja mul on yleensä viel kauppakassit....eihän siinä mitään, muuta kuin ittensä hajottaa :ashamed: ....miul on oikeesti aika paljon voimaa...johtunee työstä...useat potilaat nykyään on aikas iso kokoisia...hei mihin on kadonnut pienet mummot =) ?!!!

Mulla eilen ihan h#lvetillinen päivä |O ....meinas pää hajota ja loppujen lopuks tuli itku :'( ...illalla myöhään keksin kuningas idean...käännän parisängyn toiseen asentoon...juu siin kävi niin, että sängyn jalat irtos toisesta päästä :eek: ....ja se romahti ( jenkkisänky )....sit miä ryntään kaverille naapuriin, et sen miesystävä tulis auttaa...no onneks ne oli koton...mut ei löydetty meijän työkaluja mistään, eikä heilläkään ollut...miun miehelle ei voinut soittaa, kun oli hesas konsertis...ei olis kuullut mitää :/ ...no viel piti mennä toiselt naapurilta lainaa työkalut...vähänkös hävetti :ashamed: ....kello oli vaikka mitä...lapset syömättä iltapalaa ja pesemättä :ashamed: ....no onneks sänky saatiin kuntoon ja lapsetkin tuli jossain vaihees hoidettuu :whistle: =) ....mut multa meinas usko loppuu kesken...kun olen muutenkin aika väsy...mitää ylimääräistä en kestä....tuokin juttu olis normaalisti kuitattu huumoril...mut eilen oli huumori kaukana :kieh: !!!...hei eikä ollut edes pe ja 13.päivä ;) ....juu enkä ala itsekseen enää siirtää sänkyy :whistle: ....
 
Matami: Jeh, mäkin raahaan uskollisesti tuota Gracoa kainalossa :D Ja myös kauppakasseja. Sinnikäs pirulainen ;) Mieskin napisee et painaa ihan törkeesti. Taidan olla perheen voimanpesä, vaikken iso olekaan :LOL: Onneks saitte sängyn ojennukseen. Mullaki olis varmaan itku tullu tuossa säätämisessä...
 
marmotta tervetuloa kotiin!
ystävänpäivästä olette kaikki rakkaita. En päässyt viikonloppuna koneelle, joten supermyöhästyneet ystävänpäivähalit kaikille.
edla voin vaan kuvitella miten söpö teidän tyttönne on siellä kirkossa ollut!
 
Naukuri,Mää kuule luulen että teillä on uudempi malli tota gracoa se kaukalo... niitähän on useampaa sorttia =) Meillä tosiaan saa niitä vöitä kiskoo sormet verillä et menee kiinni..ihan ylimmissä reissä on. Poika pitkä ja laiha... ja tosta kaukalosta oon kuullu muidenkin sanoneen et on hiukan raskaan sorttinen =)

Matami :hug: Jätä hetkeks huonekalut rauhaan :D

Majj: Meillä on nyt nukuttu yöt suht hyvin vaikka päikyt on niin minit...joskus kuvittelin et on ihan yliväsy jos ei nuku päikkyjä kunnolla... mut en sit tiiä vaikuttaako oikeasti. Toivottavasti teidän yöt nyt sit rauhottuis oikeesti...huonoja öitähän tulee varmaan kaikille välillä... toivompa silti et ei olis maito vaan ihan itekseen olis kasvanut,ettei tarvis sitä käydä vältteleen. No altistuksessa selviää :wave:

Jossu,Hiiren haju katosi tosiaan jokunen tovi sitten,kiitos vaan kun kerroit siitä...oltas ihmetelty kyllä ja kauan :D

Meillä siis takana ok yö,mitä nyt välillä heilahtaa masulleen kesken unien =)

Nyt valmisteleen poika päikyille...
 
Sellasta on pitänyt kysyä teiltä, että kohta kun neiti täyttää 10kk niin voi alkaa antamaan hapanmaitotuotteita...eli siis mitä meinaatte alkaa antamaan? Jugurttia, viiliä tmv? Ajatelkaa kohta pienet ovat jo 1v ja miten helpottuukaan! Ei tarvi enää nannia kantaa selkä vääränä ja meillä ainakin aletaan sit syömään samoja ruokia kun muutkin. Keitot ja muut menee ihan hyvin jo sit.
 
majj: en oo huomannut että päikkärien pituudella olis vaikutusta yöuniin ainakaan meillä..olen kokeillut..eikä sillä että jos laittaa myöhemmin yöunille niin nukkuis aamusta pidempään..nytkin meni 1h myöhemmin yöunille mutta samaan aikaan aamusta heräs, sillä erolla vain että nukkui 1h vähemmän.. :headwall:

esikoinen mahtui hienosti melkein 1v ikään asti tuhon britaxin kaukaloon mutta olikin sellainen kirppu ( painoi 1v melkein saman kuin tyttö tällä hetkellä ) aikas ahtaasti tyttö siinä on ja jalat tulee reilusti ulos eikä tota jaksa kannella enää kaukaloineen..helpottanee kun käyttöön saadaa tuo istuin..ootte kyllä vahvoja kun jaksatte kanniskella viel kaukaloineen ;) =)

tytön laitoin ulos unille..josko nukkuis sen 2-3h siellä...
 
Repa...mukavaa, et yöt on alkanut sujuu....meil on yöt mennyt melko hyvin, muutamalla heräämisellä...mut nuo päikkärit on kyllä melkein kadonneet...miä haluun ne takasin :ashamed: ....tuo neiti on välil tosi väsynyt...mut ei vaan rauhoitu nukkumaan :( ...miä kyl tarviisin päiväl omaa aikaa lepoon ja kotihommiin...ja tietenkin palstailuun ;) ....nyt nukahti...mut melko varmasti kohta jo herää...varmaan nuo uudet liikkumistaidot pitää rauhattomana.

Meillä eilen tuli uus juttu...suulla naksuttelu...kokopäivän sitä sit tekikin...oli aika hauskan kuuloista :D !!....minusta nää vaavit on nyt kyl tosi hauskassa iässä...oikein pellejä :) !!

Marmotta...tervetuloa kylmään kotimaahan takaisin :hug: ....tääl ainakin on kova pakkanen...
 
Kaukalosta, olis neiti voinut siihen jotenkin tunkemalla mahtua, mutta ei olis kyllä ollut kenellekään hauskaa. Ja sitten kun se ei muutenkaan ole ikinä viihtynyt autossa, niin pikkasen ees auttoi se että näkee paremmin kun kaukalosta. Kantaminen oli ihan tuskaa...iso kun neiti oli ja onhan tuo vieläkin.

Matamimimmi, kyllä se liikkuminen vaikutti ainakin meillä uniin. Pari kk heräsi vähän väliä ja oli vaikka miten päin sängyssä. Hiukan rauhoittunut yöt siitä. Kyllä mä voisin ottaa ne vauvayöt takasin....ei tarvinu herätä yhtään kertaa =)
 
Matami, olis itku päässy täälläkin, onneks kaikki käänty parhain päin :)

Naukuri,
pitääköhän jonkun joka ilta toivottaa teille rauhallista yötä? ;) Ja joo, muuta en muistanu ku sen numeron viisi ja olin aika varma et se oli piikkien lkm.

Katris, olihan se suloinen, kultaisessa mekossaan ja perhospinnissään :heart: :heart: :heart:

Summer, jotain lasten sokerittomia/säilöntäaineettomia juguja aattelin ja sit raejuustoa :p Niillä siis lähetään liikkeelle :)

Majj, ihana yö teillä takana :heart:

Me täällä mietitään, et mitä kivaa me tänään tehtäis.... ei oo paljoo ideoita.... :|
 
Edla...harmi kun asutte niin kaukana...muuten olisin ehdottanut kaffeita =) !...meille piti tulla vieraita tänään....sovittiin torstaina...muttei tarkempaa aikaa...piti ottaa yhteyttä viel ennen tuloa...ei oo kuulunut...aamul laitoin viestin...ei vastattu :( ....tylsääää...vois nyt edes ilmoittaa jotain :/...tääl kökitään.
 
Meillä reissu Tallinnaan meni tosi kivasti. Pojat olivat olleet tosi reippaita. Tosin Joa ei ollu suostunut nukkumaan ennenkuin mamma tuli antamaan iltamaitoa eli heräillä odotti meitä :D Nukahti kuitenkin heti kun sain annettua iltamaidon ja tiputettua sänkyyn.

Kaukalo on Britaxin baby safe plus esikoisen jäljiltä. Hyvin mahtuu istumaan toppapuvussakin. En ole viel ajatellu siirtää siompaan vaik esikoiselle on jo se uus tuoli ostettuna. Painaahan se ihan älyttömästi mut mul on onneks ne rattaat (Britax Vigour) siihen et ei tarvi sitä paljon roudata. Nostaa vaan autosta pyörille ja menoksi!

Hapanmaitotuotteet annoin esikoiselle ihan sellaista maustamatonta perus viiliä ja jugurttia. Lapsille en ole löytänyt mitään omaa "terveellistä" jugurttia niin meil esikoinen syö edelleen sitä maustamatonta ja maustetaan itse. Vai onko sellaisia???
 
Vilma,Kiva kun reissu meni hyvin :wave:

Matami,Meillä oli kans yhesvaihees toi naksuttelu pop :D Nyt menee kyl kivasti päivät kun nherra esittelee uusia taitoja joka päivä ja viihtyy taas itekseenkin pitkiäkin aikoja,et on kyllä kiva ikä =)

Hapanmaitotuotteet,Miä oon ajatellu et sit kun uskallan ne alottaa... niin alottaisin maustamattomalla jugulla ja sotkisin hedelmäsosetta siihen...tai bansku tms....

Jahas,ipana heräs..nukku pikkasen reilummin,mut ei kyl ihan tuntia.... nyt täytyy ruokkia herra ja sit lähetään kattoo kavereiden ok-työmaata =)
 
Edla, Matami: Täälläkään ei mitään tekemistä tälle päivälle... Pulliakin leivoin tänään. Tulkaa kaffelle? :D Tosin loppuviikko onkin sit puuhaa täys, et pitänee vaan nauttia.

Hapanmaitotuotteita
ajateltiin antaa sit kun tulee 10kk täyteen (ellei nyt siis todeta maitoallergiaa ke ). Viili, maustamatonta jogurttia ja raejuusto on listalla, muita en ajatellut antaa. Tosin meillä tuli jo siitä vauvojen hedelmäjogurtista peppuun läiskiä, et saa nähdä miten sit menee.

Pojalla superkitinää menossa. En meinannu saada edes vaippaa vaihdettua, kun veti itsensä kaarelle, yritti koko ajan kääntyä ja kirkui samalla kuin hyeena. Hurmaava nuori mies meillä ;) Mut Matami, muuten oon kyllä ihan samoilla linjoilla sun kanssa, että ihanassa iässä vauvat ovat, kun harva se päivä keksivät jotain uutta ja ovelaa :D Ihania uusia taitoja ja pelleilyä!

No, keitän sit itselleni teetä ja syön pullaa...
 
Ihana ilma B) pitäs kaivaa pikkusellekin aurinkolasit -nyt niille olis käyttöö. Lähdettiin ulos heti aamusta -pulkkamäkeen :)

Summer mä ajattelin antaa raejuustoa. Lisätä sitä ruokiin ja varmaan sit kokeilla viilii ja maustamatonta jogurttii.

Kaukalo on täällä myös vaihtunut istuimeen kauan sitten ennen kun neiti täytti 6kk. Meillä muuten Gragon Akta istuin. Ihan ok.

Mut nyt pitää syöttää neiti ja alkaa kotihommiin. :wave:
 
Matami/naukuri, kiitoksia melkein kutsusta sekä kutsusta :) Harmi et just sain likan nukahtamaan. Siinähän olis meille olluki loppupäiväks ohjelmaa ajella bussilla ympäriinsä :D

Hapanmaitotuotteista
Daniolla (vaimikäsenytoli) on sellaisia mistä puhuin, sokerittomia sekä lisäaineettomia joita mun frendit on mukuloilleen syöttänyt, tarkkaa nimee en tiiä. Ovat vielä sellaisia sopivan pieniä purkkeja.

Huomasin muuten Lidlin mainoksesta et piltti ja bona lastenruoat ovat saapuneet valikoimaan ja 8kk ruoat ovat vain 89 senttiä :eek:

Mä oon sohvan vankina :D Kattelen vanhoja tallennuksia.... sit me kyl mennään ulos ku neiti herää. Ja onhan meillä uintikin vielä tänään....
 
Edla: Oho, no ne onkin aika paljon halvempia! On varmaan ne muutkin edukkaampia?Tosin meillä ei siis syödä niitä 8kk vielä, mutta silti :D Ei palat uppoa vieläkään. Tein itse viikonloppuna jauheliha-spagetti-tomaatti-porkkana mössöä ja jätin ensin paloja, mut lopulta soseutin kunnolla. Ei niin ei. Ehkä nähdään taas uinnissa? Me varmaan lorvitaan sen iltapuuron kimpussa siellä vielä silloin ;)

Merika: Mekin ostettiin just viikonloppuna pojalle aurinkolasit. Hienot on :) Ajoittain suostuu jopa pitämään niitä päässä... ;)
 
Täällä taas :)

Saatiin ruoka uuniin ja nyt vaan ollaan. Meillä neidille on tullut kaks uutta hammasta kahden alahampaan molemmille puolille. En oo huomannu ja ovat jo ihan pinnassa. Selittänee muutamat kitinä yöt.

taidetaan ottaa nyt nokoset :wave:
 
pitkästä aikaa kuulumisia.

meillä eilen kauhea päivä ja kiukkua riitti. sitten aamulla ku ei puuroa menny juuri yhtään ja nälkä selkeästi oli rupesin tosissaan miettimään mikä mättää. ja sammasta löyty suusta. eli varmaan mun lääkekuurista tullu. :| ja poika rassu saa kärsiä. eli sitä kiukunnu varmaan täs useemman päivän. :( alotin daktarinin suoraan et sais nopean avun sit. nyt huomattavasti paremmalla tuulella ja nukku kolmen tunnin päikkäritki eikä raivolla heränny sieltä.

ja hassussa järjestyksessä oppii uudet asiat. ensin istumaan sit seisomaan. häkkisängyssä kävelee tukia pitkin. ja nyt vasta sit alkanu konttaamista harjottelemaan. viikonloppuna pieniä pätkiä kerralla. et jos tää kantaminen alkais pian helpottamaan.

meillä surua ollu elämässä nyt liikaa niin olen lueskellu täällä mut en ole jaksanu kirjotella.
mut jospa aika parantelee muistoja. :'(

ja turvaistuimesta. toi on nii pieni mies että kaukaloon mahtuu. ja istuin olisi ollu tytön vanha mut tilasin tolle brion zenton 2008 mallin ku tytöllä se vyöistuin. onpa sit samaa sarjaa molemmat..en oo mitenkää turhamainen ;)

mut nyt kokeileen syönti touhuja uudelleen...jaksuja kaikille kovasti. ajatuksissa olette vaikka taka-alalla oon ollu :hug:
 
Naukuri, juu kyllä tänään olis tarkotus uimaan tulla :) Näemme siis siellä (siis jos meidän kyyti suvaitsee tulla ajoissa). Meillä menee noi 8kk ruoat paremmin ku sileet, ne palat on niin pehmeitä, mut auta armias jos annat liian ison palan kurkkua tms, ni heti alkaa kakominen ja kurkussa se on. :(

Lidlistä vielä, olikohan niin et 5-6kk oli 85 snt ja 1-3v 1,25? ja hedelmäsoseet 30 snt. Eli ne ei oo niinku mun mielestä mitenkään superedullisia.

Vaipoista, kokeilin neidille sitä Pampersin baby dry 4+ (9kg->) Heh ku se on liian iso tolle neidille :D Joutuu vielä varmaan paketin niitä pienempiä hommata.... :/

Meillä noustaan polvilleen ja toista jalkaa se koko ajan nostaa mut hannari mikä hannari, ei uskalla nostaa sitä toista jalkaa.... enkä mä kyllä tiiä seisooks se vieläkään koko jalalla vai varvistaako... ku ei sitä vielkää oo juurikaan seisotettu... :ashamed:

nemika :hug:

Voi ettö ku nyt on tylsä päivä... tajusin et mun olis nyt annettava sille välipala ja tunnin kuluttua ruoka et saadaan syötyä ennen uintia. Tai sit teen poikkeuksen ja jätän välipalan väliin ja annan vasta neljän jälkeen kunnon ruoan.... hankalaa tää homma... tai siis mä teen tästä hankalaa.... uloski olis ollu kiva lähtee, mut meidän pyyhkeet uintiin on pesukoneessa ja sit pitäis vielä kuivuriin saada. Enkä mä uskalla jättää yksinään päälle :ashamed: Joten kodin vankina.

Heh, meillä on digiboksiin sellainen pieni kaukosäädin, pikasäädin tai mikä se on. Annoin ilman pattereita sen likalle ja nyt se on ehdottomasti suurin aarre :D
 

Yhteistyössä