TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HELMIKUUSSA

siis mites nuo osa-aikaistenhoitopäivien maksut oikein menee?! kun meillä tääl mis me asutaan yhdistettiin pari kuntaa toisiinsa ja maksut kasvaa...siis poika käy 10pvä kk hoidos ja aika monena kuukautena ei sitäkään kuten tässäkin kuussa tulee 8 päivää, johtuen usein pph sairasteluista yms. niin silti tulee 233e laskut siis mitä hel..ttiä täys maksu!!! mun mielestä lasku pitäs olla jotain tyyliin 113e tai jotain..huomenna kyllä soitan tonne kuntaan ja sanon pari valittua sanaa..siel on varmaan nyt joku sotku..

vituttaa kun samasta asiasta saa soitella monta kertaa ennen kuin menee perille..tää on niin tätä :headwall: ja sit kun kävin ton toisen kunnan hoitopäiväsivuil niin siel ei ollut mitään tietoa osa-aikaisista hoidoista..?!

Kurpitsa meil on poika 12pv/kk sopimuksella ja maksetaan vähän vajaa 140 eur/kk. Hoitomaksu on sama vaik olis muutaman päivän poissa. Aika ihmeellistä jos ei voi valita osa-aikaista hoitoa ja maksaa siitä :eek: Ota ihmeessä yhteyttä ja selvitä asia. Veloittavat sulta ihan liikaa!

Hitto! Pitkät tarinat ja hävis!

No lyhyesti.....Kurpitsa eihän se noin voi mennä...miten teillä on noin iso maksu vaik on vähän hoidossa?! Siis sehän ei vaikuta maksuun jos on kipeenä tai pois muuten, mutta mietin tota maksua muuten, että sehän on niin iso kun olis joka päivä hoidossa. Meillä oli 200 sillon kun olin töissä ja poika oli aina hoidossa koko päivän. Nyt on ollut 89e ja on 10-15 päivän sopimuksella alle 5 tuntia päivässä. Nyt laskee onneks kun mulla ei ole tuloja, koska oon kotihoidontuella.

Marmotta, toi on kyllä raskasta! Nukkuis ees jompana kumpana :|

Repa juu laitoin YV:tä :wave:

Heippa!

Me oltiin päivä maitoaltistuksissa ja herätys oli jo 5:30 |O Niin ja sitä ennen tehtiin koko yö hammasta, mutta nyt verestää ien ja valkoista näkyy! Jee, enää kolme siinä tulossa... No mutta, altistuksessa ei tullut mitään, niinkuin arvelinkin. Mutta jatketaan vielä kotona 4 päivää. Ihan vaan siis atooppinen iho, jota rasvataan nyt sitten ämpärikaupalla loppuelämä... ;)

Vilma: Meillä ollaan kaikki sit kotosalla. Mies pitää isäkuukauden huhti-toukokuun vaihteessa ja kesäloman heinäkuussa. Isäkuukauden aikana ollaankin parilla reissulla (Lapissa ja etelässä ), joten siinäpä se meneekin mukavasti :)

poika04ja08: Nyt voisin yhtyä kurpitsaan noissa oireissa eli kuvotusta molemmissa; nyt tosin enemmän ja pari viikkoa oli ihan aamusta yöhön. Ja nyt tekee ihan sikana mieli roskaruokaa, ku esikon kanssa teki mieli salaatteja ja hedelmiä. Samoin finnejä on tullut, joita ei taas esikosta tullut. Mietin kans, et jospa oliskin nyt tyttö tulossa, kun selkeästi yrittää rumentaa äitiään lihottamalla, väsyttämällä ja finniyttämällä :D Saas nähdä.

1-vuotisjuhlia
on täälläkin vähän mietitty. Tai lähinnä sitä, et miten ne pitäis, kun meillä on noita samanikäisiä lapsia ystävillä ja nähdään heitä usein. Et ehkä lastenkutsut ja sit sukulaisille erikseen..? Kun en haluis samalla kertaakaan kutsua. Ja juhlia on kiva pitää, niin vois pitää kahdet pienet. Maissinaksuja vaan tarjolle muksuille ;)

hoitomaksu asia hoidettu! kunnasta soitettiin ja sain maksut kuntoon nyt..aiemmin siis tuli oikein nuo maksut mut esim. tammikuussa tuli kaksi 233e maksua ( laskut tuli pari kuukautta jälkijunassa tuolloin joten mentiin itekin sekasin mitä ollaan maksettu ja mitä ei ) eli tän kuun laskua ei tarvi maksaa ja sit ens kuusta sit maksetaan se 116,50e..no niin joku asia luistaa tänään..on ollut kyllä pinna kirees tänään..

tänään ärsytti naapurikin mut jätän nyt sanomatta mikä, suutun vaan lisää.. :headwall: :kieh:

naukuri: jospa tosiaan olis nyt tyttö tulossa ;) =)

Onpa täällä hiljaista... HUHUU! :D

kurpitsa: Hyvä, et saitte hoitomaksut järjestykseen! Ja :hug: naapurin vuoksi...

Vilma: Niin se piti vielä sanoa, et jos sun tekee mieli mennä töihin hetkeks, niin onhan tuo hyvä tilaisuus mennä. Mun ei tee YHTÄÄN mieli töihin, et en edes suunnittele. Joten mun näkökulmasta olet hullu ja sekoamassa :LOL: Mut sehän vois tehdä ihan hyvää? Jos sais hetken katsella vähän muita maisemia ja kokea olevansa välillä muutakin kuin äitee?

Huomenna aamupäivällä on tulossa äitikavereita kaffelle. Ihanaa! Pitäs vähän siivoilla vielä, ettei nassikoiden vaatteet ihan hohka kissankarvaa... Ajattelin tehdä pannaria hillolla ja kermavaahdolla. Vähän niinkuin etukäteislaskiaiseks :) Tulis jo sunnuntai, mä rakastan laskiaispullia!!!!!!!! :p

Heips

Onpas ollut kiireinen päivä. Terveiset vesijumpasta kyllä teki hyvää.

Repa omaa aikaa kannattaa ottaa pienin askelin -tunti vaikka salilla. Kyllä siel kotona varmaan pärjätään - poika ei onneks enää oo niin pieni et menee rikki. Tykkääkö juoda nokkamukista? tai pullosta se helpottaa kovasti elämää. Mä ostin sellasen tupperin kun pulloon on jo vähän iso niin siitä juo hyvin, vettä-velliä -maitoa mitä nyt vaan tarjotaan. suosittelen oman ajan ottoa -mä oon nauttinut just nois liikuntahetkistä n. 3 kertaa viikossa. Ja mitä miehiin tulee yhdyn siihen et kun lapsi kasvaa silloin iskä pärjää jo loistavasti --ainakin meillä on mennyt niin.

Summer mekot on ihanii -mut mä käytän pikkusel niitä tunikoina. isommalla käytän mekon alla kesällä gapreja -tai muita polven peittäviä puuvillatrikoita. muuten olis polvet ollut verellä monta kertaa. Pienempänä taas on ikävää pikkareilla tai pelkällä vaipalla kökkii hiekkalaatikossa. Mut kyllähän niitä mekkoja aina kannattaa ostaa. Sielä oli sellanen ihana mansikkamekko :p niin söpöjä.

imetys, pureminen kukas kyselikään miten estää puremista -miellä neiti oppi tosi nopeesti et ei voi purra. Mut maaten kun syöttää vahinkoja ei satu ja nyt kun alas tulee 3-4 hammas työnnän rinnaan kunnolla suuhun -yritän varmistaa et ei vaan purasis. Mut toiset ei opi niin helposti -sit vaan kiljumista(tulee luonnostaa), imetys lopetetaan puremiseen.. olisko siel imetystukiryhmän sivuilla neuvoja. yötissittely ainakin kerran yössä tulee äitiä ikävä.

Naukurimäkin tykkään laskiaispullista -tehdään niitä tytön kanssa viikonloppuna :p

:wave:

Koko päivän on neiti ruikunnut :( toivottavasti ei kauaa kestäisi... Ostin muutes tänään niitä 8kk hedelmä sose purkkeja missä on hedelmä paloja seassa ihan kokeilu mielessä, ja nehän uppos tosi hyvin ei haitannu mitään kun oli paloja seassa, mutta sitten kun antaa 8kk liha ruokia niin ei uppoo millään, en sit tiedä jos ne maistuu neidin mielestä pahalta.. :D

summer: oon kans miettiny sitä että kuinka käytännöllisiä mekot kesällä ovat 1vuotiailla..

naukuri: Miten sielä tehtiin se maito altistus testi ?

Nyt pistämään neiti unten maille! :wave:

Summer,yyvee saatu perille :wave:

Majj,luulen et on samanlainen,ainakin suurinpiirtein,jokapaikassa. Eli annetaan korviketta ensin pikkumäärä (ruiskeella,iho-ongelma tapauksissa kai sivellään iholle eka??) ja sit isompia tietyn ajan välein ja sit sielä paikanpäällä tarkkaillaan onko oireita. Riippuen tapauksesta se kesto. Me saatiin lopettaa aika lyhyeen kun meillä oireilu oli yöaikaan muutenkin,ei siis oletettukaan mitään akuuttia oireilua. ja tietty jos oireita tulee niin se loppuu siihen. sit jatketaan altistusta kotona,eli otetaan maitotuotteet takas...kunnes oireita tulee ja jos ei tuu,niin sit todetaan et maito sopii. Jos tulee niin sit ne pitää kirjata ja mennä sinne lekurin vastaanotolle et toteavat sen allergian. Kela vaatii tuon.

Merika,Meillä ei oo pulloa poika ikänä nähny,mut nokkiksesta juo kyllä...ja varmaan ottas pullonkin jos olis akuutti hätä. Mutta toi ei oo edes mikään ongelma,koska poika pärjää ilman tissiä vaikka koko päivän... hää syö sit yöllä :kieh: No joo,mut ongelma ei tosiaan oo mikään konkreettinen vaan ainoastaan mun pään sisäinen :ashamed: Täytyis vaan ottaa se aika,mutta mutta... asiaa ei helpota yhtään se että Kasper on nyt niin kiinni mussa :ashamed: ja äiti pojassa :D

Vilma,mulla ei oo kans mitään hinkua työmaalle,et myös mun mielestä oot ihan kreisi :LOL: Mut jos mieles tekee,niin mee ihmeessä... ehkä jos mulla olis aavistuksen mieluisampi työ vois mennäkkin :/ Mut enhän mie kehtoo jättää tota poikaa edes toviks,saati työpäiväks :D

Meillä ipana köllii jo yöunilla..pitteis iltapalaa tehä ja kai sit vois valuu itekkin kammarin puolelle =)

majj: Ensiksikin oltiin maidotta aika monta viikkoa tuon epäilyn vuoksi, mutta en tiedä kuuluuko virallisesti asiaan. Tänään sitten poika sai vähitellen maitoannoksia ja katsottiin tuleeko mitään reaktioita. Ensin siveltiin vaan suuhun, sit annettiin 2ml, 5ml, 10ml, 50ml ja lopuks 100ml. Aina välissä odotettiin puoli tuntia ja katsottiin tilanne. Tuon 10ml:n jälkeen jäätiin sit vielä 2h odottelemaan, jos jotain oireita tulis. Mutta ei tullut ja päästiin kotiin. Nyt kotona annetaan 4-6dl päivässä nannia ja loput soijaa 4päivän ajan. Jos mitään oireita ei vieläkään tule, niin sitten voidaan siirtyä takaisin maidon käyttöön. Reaktiot kirjataan ylös ja viikon päästä lääkäri soittelee ja kyselee tilanteen.

Nyt yöpuulle. Meillä huudetaan vähän väliä, vaikka poika sai panadolia yöksi. Mahtaa hampaat sattua :(

Repa & Naukuri: Kiitos vastauksista! Minä oon ihan ymmärtänyt että sairaalassa ollaan parikin yötä niiden altistusten takia, seuraillaan tilannetta ja juotetaan maitoa.. Näin ainaki oma anoppi on kertonu että on ollu mieheni ja kaikkien hänen sisarusten kanssa sairaalalla juomassa maitoa ja silloin 2 viikkoa sitten kun oltiin VKS:ässä yötä sielä oli tyttö 3 yötä juomassa maitoa.. En tiedä sitten.. :) No sen näkee sit miten meillä toimitaan kun sinne joskus päästäisiin, eilen soittelen reseptin perään kun sieltä ei kuulunut mitään ja maito oli loppumassa... Ketään ei sit ollu edes ottanut koko asiaa hoitaakseen vaikka siellä näkyikin se TAYS:in lähettämä lähete! :headwall: Onneksi kyseinen hoitaja lupas sit ottaa asian hoitaakseen ja saatiin uusittua resepti. Lupas myös että koittaa saada meidät täs mahdollisimman pian johonkin väliin ängettyä..

Majj: No enpä oo moisesta kuullu...ehkä jos oireet ovat olleet pahoja...tai voisko olla,kun kela vaatii että allergia on luotettavasti todettu,et he sit pelaa varman päälle.
Naukuri,toi maidottomuus ennen altistusta on välttämättömyys,et saadaan ns.oireeton tila. Ja että nähään johtuuko oireilu nimenomaan maidosta vai jostain muusta =)

Nyt tää lähtee oikeesti....

Repa, juu kiitos! Laitoin takas =)

Kertokaa kiltit mitä teen noiden öitten kans?! Nytkin taas heräs puoli kaksitoista, kolme, neljä ja viisi ja sitten puoli seiska kokonaan |O Lopetanko maidon antamisen, kun sitä sitten juotan et saan tainnutettua? Enkö yhtäkkiä vaan anna ja valvon joka heräämisellä tunnin. Vähänhän meillä jo rauhottui yöt kun sen pari kk heräsi vähän väliä; sillon kun tuli liikkumiset jne. Mutta nyt taas joka yö.
Tosi räkäsiähän meillä ollaan kohta pari viikkoa oltu ja vienkin tänään lääkäriin....melki olisin tyytyväinen jos syy löytyisi korvista tai vastaavasta, mutta en kyllä usko.
Onhan tätä melki kaikilla ja kuuluu tähän ikään, mutta oisko jotain miten sitä sais ees vähennettyä?

voi kumpa teillä keillä heräillään usein alettais nukkumaan pian paremmin..en osaa sanoa mikä auttaa..

meil mies tuli kipeeks eilen ja tänään kurkkasin hänen nieluunsa niin pahasti angiinalta vaikuttaa, sen verran valkoisen pilkukas nielu oli..voi itku..pitää suosiolla perua meidän viikonlopun mummilareissu..olis ollu kyllä kiva lähteä mutta ei ole viisasta mennä tartuttamaan sinne ketään...tietty voisin lapsien kanssa lähteä kolmisin mutta en sit tiiä viittinkö lähteä niin pitkää matkaa ajelemaan..pitää miettiä..

yö meni ihan kivasti..tyttö piti vain laittaa jo 18 jälkeen yöunille mutta parilla kolmella herätyksellä selvittiin..

Summer: Mä tassuttelen, muutaman kerran saattaa nukahtaa siihen nopeastikkin mutta sitten taas herätään ja mä tassuttelen muttei poika rauhotu vaan ääni nousee koitan sylissä rauhoitella ja välillä toimii välillä ei sitten jos ei niin luovutan ja annan maitopullon josta pitäs eroon päästä. ja tottahan toki tutti on mukana hommassa mut se saattaa lentää toiselle puolelle huonetta kun poika suuttuu :D

Poika, meillä neiti ei itke eikä sillai varsinaisesti herää, mutta alkaa pyöriä ja ähkiä ja oottasko sit että saa sen pullon suuhun?! Eka laitan tutin suuhun ja pidän kättä siinä päällä ja joskus nukahtaa sillai, mutta kun kolmas herätys on jo menossa niin tungen jo heti pulloa suuhun :ashamed: Ei vaan yöllä jaksaa muuta....

Yöt meil menee niin et jossain vaiheessa Joa alkaa huutaa suoraa huutoa. Rauhoittuu vasta kun pullo tulee suuhun. Meil olis nyt tarkoitus kokeille laittaa poika omaan huoneeseen kun isoveli on muutaman päivän reissussa ja miehellä on talvilomaa. Meil ei silittely, tutti tai syliin otto vaikuta huutoon mitenkään se taitaa vaan voimistua :| Onneksi on vain se yksi herätys ja sit usein nukutaan samantien uudelleen ja aamuun asti.

Naukuri&Repa Olen siis vaan päästäni sekaisin :LOL: Taitaa mua ainakin vähän motivoida raha työntekoon vaik siit ei nyt periaatteessa ole puutetta mut omat rahat on aina omia ja voin paremmalla omalla tunnolla törsäillä :whistle: Saa nyt nähdä mitä teen. Jos ei vanhasta duunipaikasta kesätöitä löydy niin en varmaa jaksa sitä muualtakaan etsiä... ;)

Repa: Niin en tiedä sitten.. No eiköhän sekin joskus selviä.. :)

Yöt: Alkaneet menemään selvästi paremmin kun neiti on alkanut juomaan Almiron peptiä nan:in sijaan.. Viime yönäkin heräs vaan kerran puol 5 ja annoin suosiolla maidon vaikka ei huutanutkaan vaan kiehnas pitkin sänkyä ja maidon jälkeen nukahti saman tien ja siitä jatkettiin puol 9 asti yö unia! Myös neljänä viimesenä iltana on vaan saanut neidin viedä sänkyyn ja sinne on itsekseen nukahtanut! :p Summeria
en osaa auttaa, tiedän kyllä tunteen kun yöllä mikään ei auta ja toinen herää 101 kertaa. Meillä on vaan tua maidon vaihtuminen auttanut yö uniin.

Heips

mun pitää nyt hehkuttaa KILOISTA niitä on oikeesti hävinnyt tosi kivasti siitä kun alotettiin silloin oliko elokuussa. Saldo olis et kiloja lähtenyt 10kg ja vyötäröltä sellaset 11cm :) ihan uskomatonta. Tuntuu et on tökkinyt eikä mitään tapahdu, mut kun katsoo taaksepäin niin muutos on jo aikast hyvä. Nyt siis tavoitteeseen olis sellanen 7kg ja risat :D Lisää siis liikuntaa niin hyvin menee -nyt ei oo yhtään turvotustakaan. Mä oon nyt jotenkin niin innoissani tiputtamas tätä painoo -koskaan en oo ollu ennen näin tosissani. Yritystä on kyllä ollut. TAHTOO sinne normaalipainoon.

yötmä luin esikoisen vauvakirjaa 9kk ---levottomat yöt. summer onko teillä opittu jotain uutta, hampaita tulossa? Meillä tissitellään öisin, mut välillä kelpaa tuttikin. Olis hyvä kun yhdel imetyksel pääsis --ootko sä kokeillut antaa vettä maitopullon sijaaan. Pystyiskö huijaamaan? Meillä esikoinen nukku 9kk iässä kirjoitustenmukaan hyvin omassa sängyssään -nyt en oo ees ajattellut E:tä viel omaan sänkyyn. Äidin pikku vauva. Yöt vaihtelee --mut jos yösyötöt lopettais ne kyllä rauhottuis --mut se vaatii sit itkua ja valvomista vanhemmilta (molemmilta). Yksin se olis liian raskasta ainakin musta. Mä yritän et yösyönti loppuis viimeistään huhtikuussa kun meen töihin toki kerran aamuyöllä oliskin hyvä tankata kun oon päivän poissa. Katsotaan --tsemppiä öihin.

Mitä sormiruokaa annatte mä oon nyt antanut porkkanaa ja se on kiva kun pienet hampaat nakertaa. onko kukaan antanut rusinoita mä oon muutaman palasen ja voi nam :p kun pitäs saada lisää herkkuu.

Mut nyt meen katsoo onko kelalta tullut vikat rahat -mulla loppuu tänään äitiysloma kun annoin miehelle vikat 2viikkoo -- johonkin se aika vaan on hävinnyt :wave:

No niin lääkärissä käyty ja selvisi syy yölevottomuuteen.....korvatulehdus :| Oikeesti pikkasen oon helpottunut. Nyt vaan lääkettä kehiin ja toivottavasti menee ohi. Tuli vaan heti huono äiti fiilis :ashamed: Ois pitänyt tajuta viedä aikasemmin jo, mutta kun tuo on ihan ilonen ja menevä päivisin...en vaan tajunnu vaikka räkänenhän on ollut. Yöheräilyt kun on muutenkin kuulunut ohjelmaan, mutta näin nyt sitten....

Merika, muistan että esikoisen kanssa mentiin kanssa aika pitkälle yhdellä yösyötöllä tai heräämisellä. Se oliskin ihan ok ja toivotaan että nuo meidän heräilyt oli noista korvista. Hampaita voi kyllä tulla, kun kaksi vaan alhaalla on... Kyllä joo tarvis miehenkin apua, jos meinais lopettaa yöllä maidon antamisen....se on vaan aina niin väsy kanssa ja ei varmaan ees heräis ku se kitisis. Muistan esikoisesta, kun nukuin kerran olkkarissa ja heräsin silti ennen miestä....

Yhteistyössä